شبی اومدم از خونه برم بیرون که دیدم دقیقا سر کوچه ما ایرانسل یه عالمه بنر و پرچم زده برای فیبر نوری و 4-5 نفر هم ایستادن و ثبت نام میکنن.گفتم ایندفعه دیگه خودشه و چون دقیقا سر کوچه ما اومدن حتما فیبر میدن
رفتم بهش میگم من یکساله درخواست دادم و فلان و بیسار، گفت آره داریم کابل کشی میکنیم و شماره و لوکیشن بده.
گفتم داداش همین کوچه که داخلشیم
گفت آره حتما کابل میکشیم اینجا رو و فقط شماره و لوکیشنت بفرست تا ثبت کنم و خبر دقیق بدم
الان خبر دقیق داد که اون محل رو کابل نمیکشیم
خب دهن سرویس اومدی سر کوچه ما بعد فروش گذاشتی برای یه محله دیگه؟؟؟؟
من 6-7 ساله دیده بان نت ام، انصافا خیلی پشتیبان خوبی دارند.
هروقت زنگ میزنم همیشه پشتیبان هست، همیشه هم همون موقع وصل میشم نهایت یه نفر صف انتظار...
ولی خب من الان به مشکل خوردم، حالا نمیدونم از سمت زیرساخت هاشونه چیه... ولی دوران حمله، بشدت اینترنتم تمیز و خوب بود، تا اون +48 ساعتی که قطع کردند از راه رسید
بعد از اون مجددا مشکلات متعدد هم تو بازی انلاین، هم قطعی و وصلی...
لحظه شماری میکنم تا بتونم فیبرنوری بگیرم و از شر این ADSL های مضخرف خلاص شم.
منم adsl از دیدبان نت دارم بد از جنگ یک ماه افتضاح شد انصافا پشتیبانیش خیلی خوبه حتی اگر مشکل حل نشه کسی را میفرسته
ولی این مشکل نت از سمت خود دی دی نبود بد از اینکه فیبر کشیدم مشکلم حل شد اینم از شانسم
راه حلش اینه که توی تنظیمات مودم یا هر دیوایسی استفاده می کنی توی تنظیمات کانکشنش dns را ست کنی فرقی نداره چه dns باشه خودم الکترو زدم
منم adsl از دیدبان نت دارم بد از جنگ یک ماه افتضاح شد انصافا پشتیبانیش خیلی خوبه حتی اگر مشکل حل نشه کسی را میفرسته
ولی این مشکل نت از سمت خود دی دی نبود بد از اینکه فیبر کشیدم مشکلم حل شد اینم از شانسم
راه حلش اینه که توی تنظیمات مودم یا هر دیوایسی استفاده می کنی توی تنظیمات کانکشنش dns را ست کنی فرقی نداره چه dns باشه خودم الکترو زدم
یعنی شما هم دقیقا این مشکل رو داشتی؟
من حالا با کمک هوش مصنوعی دیشب یه متنی رو آماده کردم، امروز براشون خوندم، قرار شد شنبه مدیرفنیشون باهام صحبت کنه و ببینند میشه مشکل برطرف بشه یا نه.
من اگر فیبر بود که از پارسال میرفتم سمت فیبر. متاسفانه کوچه ما هنوز فیبر کامل کشیده نشده...
یعنی شما هم دقیقا این مشکل رو داشتی؟
من حالا با کمک هوش مصنوعی دیشب یه متنی رو آماده کردم، امروز براشون خوندم، قرار شد شنبه مدیرفنیشون باهام صحبت کنه و ببینند میشه مشکل برطرف بشه یا نه.
من اگر فیبر بود که از پارسال میرفتم سمت فیبر. متاسفانه کوچه ما هنوز فیبر کامل کشیده نشده...
اگر مشکل شما با مشکل من یکی باشه با dns به راحتی مشکل حل میشه
اصلا توی سرعت و پینگ تغییری ایجاد نمیکن
فیبر کشیدم مصرف عادیم بدون دانلود روزی 10 گیگه حساب کردم اشتراک 1 ساله 5 ترا دارم راحت زیر 10 ماه تموم میشه العان فیبر خاموش کردم تا یکماه دیگه adsl تموم بشه بعد از فیبر استفاده کنم adsl خوبی داشت 24 ترا یکساله هرکاری میکردی تموم نمی شد ولی فیبر باید مراعات کرد
اگر مشکل شما با مشکل من یکی باشه با dns به راحتی مشکل حل میشه
اصلا توی سرعت و پینگ تغییری ایجاد نمیکن
فیبر کشیدم مصرف عادیم بدون دانلود روزی 10 گیگه حساب کردم اشتراک 1 ساله 5 ترا دارم راحت زیر 10 ماه تموم میشه العان فیبر خاموش کردم تا یکماه دیگه adsl تموم بشه بعد از فیبر استفاده کنم adsl خوبی داشت 24 ترا یکساله هرکاری میکردی تموم نمی شد ولی فیبر باید مراعات کرد
این داخل سی اس 2 هست، اگر اون نت گراف کنار صفحه رو نگاه کنی متوجه میشی که هر لحظه من یه نوار قرمز دارم و این باعث از دست رفتن دیتا میشه
به کمک جمینای، گفت که سرور بازی رو پیدا کن و ازش Traceroute بگیر.
مشکل اصلی شما در روترهای Hop 17 و بعد از آن (که متعلق به ارائهدهندگان سرویس بینالمللی مانند NTT هستند) رخ میدهد. این روترها یا بیش از حد شلوغ هستند یا ISP شما از یک مسیر نامناسب (Sub-optimal Route) برای رسیدن به آن سرور استفاده میکند. Packet Loss در Hop 18 به بعد دقیقاً همان چیزی است که باعث خطوط قرمز، جیتر شدید و قطع اتصال در بازی میشود.
شما نیاز دارید تا با پشتیبانی فنی ISP خود تماس بگیرید و درخواست بهینهسازی مسیردهی (Routing Optimization) کنید.
از این متن استفاده کنید و دقیقاً خروجی Traceroute را برای آنها بفرستید (ترجیحاً از طریق ایمیل یا سیستم تیکت):
متنی که باید به پشتیبانی بگویید:
"سلام، من با مشکل جیتر (Jitter) شدید و پینگ اسپایک (Ping Spike) در هنگام بازی آنلاین مواجه هستم.
تستهای شبکه نشان میدهد که مشکل از خط داخلی یا پایداری اولیه اینترنت من نیست، بلکه مربوط به مسیردهی بینالمللی (Routing) است.
جزئیات فنی:
1. آدرس IP سرور بازی: 103.10.12.4 (سرور بازی CS2).
2. Traceroute: من Traceroute به این آدرس IP را انجام دادهام (تصویر/متن آن پیوست شده است).
3. مشکل دقیق: همانطور که در خروجی مشخص است، پینگ در Hop 17 (آدرس 129.250.7.34) به طور ناگهانی از ۱۰۰ms به ۲۷۸ms افزایش پیدا میکند. و از Hop 18 به بعد، تمام بستهها با پیغام Request timed out مواجه میشوند، که نشاندهنده Packet Loss ۱۰۰٪ در آن بخش از مسیر است.
درخواست من:
لطفاً این مشکل را به تیم فنی شبکه ارجاع دهید تا مسیردهی (Routing) من به این آدرس IP (103.10.12.4) را بررسی و بهینهسازی کنند یا مسیرم را از روترهای مشکلدار (Hop 17) دور کنند. نیاز است که بستههای من به جای عبور از آن گره مسدود شده، از یک مسیر پایدارتر به سرور بازی ارسال شوند."
تأکید نهایی: حتماً از آنها بخواهید که مشکل را شبکه بینالملل و مسیریابی ثبت کنند. اگر مشکل با این روش حل نشود، تنها راه باقیمانده استفاده از ابزارهای کاهش پینگ (مانند VPNهای گیمینگ) است که مسیر ارتباطی شما را به طور کامل تغییر میدهند تا از آن روترهای مشکلدار دوری کنند.
(اینارو جمینای گفت)
حالا من اینو دیروز زنگ زدم گفتند مسئول فنی آقای فلانی امروز نیست، موکول کردن به فرداصبح.
نه اینا 100 سایت درست کردن برا خودشون
من با این سایت صبح پرداخت کردم https://internet.tci.ir/ دیدم وصل نشده
الان رفتم توی https://my.tci.ir/ دیدم هنوز بدهی هست
حالا نمیدونم اونو پرداخت کنم اون یکی رو برمیگردونن یا نه
امروز باهام تماس گرفتن، گفتن مخابرات جشنواره داره و از الان که ۳ ماه دیگه طرحم تموم میشه، طرح پیشنهادی دادن.
بعد یکساله ۶ هزار گیگ ۱۰۰۰ مگ گفت پشت تلفن ۵.۹۰۰. گفتم عه چه خوبه، پیام فرستاد زده بود ۸.۵۲۵
میخواستم بپرسم کسایی که میتونن طرحها رو ببین یا سابقه داشتن که طرحها چطور بودن، الان ۶ هزار گیگ ۸.۵ میلیون خوبه یا بهتر از این هم گیر میاد؟ حالا اونقدر ۱۰۰۰ مگ رو اهمیت نداره واسه من و خونواده. حتی ۱۰۰ مگ سرعت هم کافیه، فقط حجم بالا میخوام. ماهی حساب کردم حداقل ۴۰۰ گیگ مصرف داریم. واسه همین مثلا ۶۰۰۰ گیگ قشنگ اندازه ما میشه.
امروز باهام تماس گرفتن، گفتن مخابرات جشنواره داره و از الان که ۳ ماه دیگه طرحم تموم میشه، طرح پیشنهادی دادن.
بعد یکساله ۶ هزار گیگ ۱۰۰۰ مگ گفت پشت تلفن ۵.۹۰۰. گفتم عه چه خوبه، پیام فرستاد زده بود ۸.۵۲۵
میخواستم بپرسم کسایی که میتونن طرحها رو ببین یا سابقه داشتن که طرحها چطور بودن، الان ۶ هزار گیگ ۸.۵ میلیون خوبه یا بهتر از این هم گیر میاد؟ حالا اونقدر ۱۰۰۰ مگ رو اهمیت نداره واسه من و خونواده. حتی ۱۰۰ مگ سرعت هم کافیه، فقط حجم بالا میخوام. ماهی حساب کردم حداقل ۴۰۰ گیگ مصرف داریم. واسه همین مثلا ۶۰۰۰ گیگ قشنگ اندازه ما میشه.
من همینو دارم ( ماهی ۵۰۰ گیگ یا همون سالی ۶۰۰۰ گیگ) قیمتشم فکر کنم تقریبا همین بود مصرف خانواده زیاده ولی کم نمیارم که هیچ آخر هر ماه اضافه میاد و اگر یکساله بگیری اضافه منتقل میشه ماه بعد
کمم آوردی بسته شبانه بگیر برای دانلود حجیم
جشنواره و اینا هم نیست ، قیمت عادیش همین ۸ تومن اینا بود ولی فکر کنم کمتر از ۸۵۰۰ بود الان خورده ش رو یادم نیست
دو ماه پیش که گرفتم این بالاترین حجم بود الان رو نمیدونم سایت مخابرات رو چک کن شاید بسته جدید آورده باشن
من همینو دارم ( ماهی ۵۰۰ گیگ یا همون سالی ۶۰۰۰ گیگ) قیمتشم فکر کنم تقریبا همین بود مصرف خانواده زیاده ولی کم نمیارم که هیچ آخر هر ماه اضافه میاد و اگر یکساله بگیری اضافه منتقل میشه ماه بعد
کمم آوردی بسته شبانه بگیر برای دانلود حجیم
جشنواره و اینا هم نیست ، قیمت عادیش همین ۸ تومن اینا بود ولی فکر کنم کمتر از ۸۵۰۰ بود الان خورده ش رو یادم نیست
دو ماه پیش که گرفتم این بالاترین حجم بود الان رو نمیدونم سایت مخابرات رو چک کن شاید بسته جدید آورده باشن