امتیازات Metroid Prime 4

پیش بینی نمرات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    20
  • نظرسنجی بسته شده است .
🔸تحلیل 8/10 - IGN
واسه فهمیدن هدف رویایی Metroid Prime 4: Beyond لازم نیست غیبگو باشی: ترکیب فرمول شاهکار پرایم با یه داستان شخصیت محور و یه دنیای مرکزی بزرگ واسه گشت زنی تشکیل شده. البته با وجود یه بیابون جهان باز تاریخ مصرف گذشته که بیشتر حس وقت کشی داره و شخصیتهایی که گاهی زیادی فک میزنن، کامل به اون هدف نرسیده. ولی این ایرادا اصلا Prime 4 رو خراب نمیکنن. بازی به لطف لحظات بینظیرش که هیچ ربطی به اون لغزشها ندارن، یه بازگشت شکوهمنده. سازنده ها خوب میدونن چه موقع ساموس رو به حال خودش بذارن، و بخش زیادی از این ماجراجویی 15 ساعته تو یه تنهایی ـه لذت بخش و اتمسفریک میگذره. بازی در اجرای ارکان اصلی پرایم که بعد دهه ها هنوز خاصن، سنگ تموم میذاره: گشت زنی پر تنش در محیطهای دلهره آور با دنیاسازی معرکه، طراحی هنری خیره کننده، قابلیتهای کلاسیک نوسازی شده و عملکرد فنی بینقص. با اینکه چند تا بخش خام باعث شده بازی به یکپارچگی نسخه های قبلی نرسه، ولی Prime 4 به جایگاهی میرسه که کاملا لایق اسم مترویده.


🔸تحلیل 8.8/10 - Game Informer
تجربه ی علمی تخیلی ناب و بی‌ نقص Beyond اونقدر قویه که ایرادهاش اصلا به چشم نمیان. گشت زنی در سیاره ی ویوروس واقعا میچسبه و یه اتمسفر فضایی و غریبی داره که لنگه نداره. خیلی منتظر Metroid Prime جدید بودیم، ولی کافیه فقط چند دقیقه پای Beyond بشینی تا یادت بیاد چرا 18 سال واسه برگشتن به این دنیا لحظه شماری میکردیم.


🔸تحلیل 6/10 - VGC
بازی Metroid Prime 4: Beyond انگار جایی میان دو دنیا سرگردونه. هر جا شبیه نسخه های قبلی میشه، غوغا میکنه. پر از باس فایت های خفن و محیطهای چشم نوازی که جون میده واسه گشت زنی. ولی حیف که اضافات بی جا، داستان گویی نچسب و اینکه بازی زیادی لقمه رو میذاره تو دهنت، لذت کشف کردن رو میکشه و در نهایت ترمز بازی رو میکشه.


🔸تحلیل 8/10 - Gamespot
بازی Metroid Prime 4: Beyond گاهی وقتا قشنگ داد میزنه که خروجی یه پروسه‌ ی ساخت طولانی ـو پر دردسره. یه جاهایی‌ عین یه کپسول زمان میمونه که ترندهای تاریخ گذشته ی گیمینگ ـه دهه قبل رو تو خودش داره. مثل یه جهان باز خلوت یا شوتر تیمی با هوش مصنوعی. این بخشها بد نیستن، ولی اصلا به پای اون ظرافت گشت‌ ـو گذار و روایت همیشگی Metroid Prime نمیرسن. بازی از بعضی جهات شلخته و ناهماهنگه، اما تو اوجش، نه تنها به پای بهترین لحظات کل سری میرسه، بلکه حتی ازشون جلو میزنه.


🔻نقاط قوت:
✅ گشت‌ ـو گذار به سبک مترویدوانیا و اتمسفر بازی، بینقص و معرکه‌ ـست.
✅ باس فایتهای نفس گیر ـو هیجانی با طراحیهای خفن، ترسناک و مترویدی.
✅ محیطهای چشم نواز، مخصوصا اون بخشهای خرابه و صنعتی.
✅ داستان Lamorn خیلی خوب و غم انگیز دراومده.
✅ سواری با Vi-O-La کم کم به دلم نشست، اما...

🔻نقاط ضعف:
⛔️ ... اما سواری بین مراحل گاهی وقتا خسته کننده میشه.
⛔️ کنترل قدرتهای ذهنی و Vi-O-La یه جاهایی بدقلقه و رو مخ میره.
⛔️ شخصیتهای فدراسیون خیلی کلیشه‌ ای ـو خشکن و جذابیت خاصی ندارن.
 
چرا من هنوز می گم بالاتر از حقشون معمولا نمره می گیرن :D
دیگه اگه این 80 شده ببین چه گندی زدن:D
فقط رضا اینجا درست حدس زده اگه بیاد بشه 79 هیچ کس نتونسته این بار درست حدس بزنه:D
View attachment 402808
نسخه سوییچ 2 این عکس فکر کنم دیتیل بازی Shadow of the Colossus ps2 بیشتر بود
انصافا این بخش کویرش سمی ترین چیز تو بازیه. یعنی واقعا موقع تست مرحله کسی نبوده بگه آقا اینو از بازی حذف کنیم. خیلی ستمه.

ولی باز یه چیزی به هممون ثابت شد. شاید تریلرای یه بازی، خوب باشه ولی خود بازی بد باشه ولی وقتی تریلر یه بازی بده غیرممکنه خودش چیز شاخی باشه :D

کماکان معتقدم سخت گیری نسبت به نینتندو خیلی کمتر از سونی و مایکروئه.
حتما حق بازیای نینتندو هست که نمره های بالا بگیره ولی خیلی وقتا با سخت گیری های الکی حق سونی و مایکرو خورده میشه.
 
والا من ریمستر متروید ۱ را روی سوییچ رفتم فکر کنم متای ۹۴ ۵ داشت ۲ ۳ ساعت بازیش کردم حالم بهم خورد پاکش کردم رفت واقعا هنوزم نمیفهم چرا انقدر متای بالایی داره هرچند dread فوق العاده بود که خب اون اصلا بحث جدا بود دوبعدی مترویدوینیا خوراک
 
حالا همین ۲۰ میلیون نسخه میفروشه:D
جدا طرفدارا نینتندو خیلی دست به خرجشون خوبه همه چی میخرن. بعد ایکس باکس و پلی استیشن باید التماس کنن با صد تا امکانات تا ملت بخرن ۵ میلیون نسخه
 
حالا همین ۲۰ میلیون نسخه میفروشه:D
جدا طرفدارا نینتندو خیلی دست به خرجشون خوبه همه چی میخرن. بعد ایکس باکس و پلی استیشن باید التماس کنن با صد تا امکانات تا ملت بخرن ۵ میلیون نسخه
اتفاقا متروید از کم فروش ترین عناوین نینتندوئه و پرفروشترینشون که Dread باشه 3 میلیون نسخه فروخته!
 
فرمول اصلی بازیای نینتندو یه چیز تایم‌لسه که تا ابد کار می‌کنه. همون پرایم ۱ از اکثر بازیای مدرن هنوز یه سر و گردن بالاتره و راحت می‌تونه بین ۱۰ بازی برتر تاریخ باشه.

حالا چرا اومدن یه سری چیزا از بقیه بازیا رو به زور چپوندن تو پرایم ۴ برام روشن نیست. این موتورسواری بنظرم یه چیز زائد و بیخوده که به هسته بازی آسیب زده. این یارو مایلز هم واقعا اعصاب خورد کنه. ما از پرایم همیشه حس isolation می‌خوایم. اینکه حضور این به اصطلاح همراه چقدر پررنگه رو نمی‌دونم ولی بعد از اشتباهات تو پرایم ۳ انتظار داشتم دیگه اون کارا رو تکرار نکنن.

یکی از ترندهای بد بازیای مدرن همین همراه وراج و پرچونه‌ است که حس سکوت و غرق شدن تو محیط رو نابود کرده. حالا فرض کنید تو متروید یکی بیاد هم حس انزوا رو از بین ببره هم بهت هینت بده!
 
حالا من که کلا طرفدار متروید و سبک مترویدوانیا نبودم هیچ وقت، از همون اولین تریلر هم که نشون دادن تا آخری، یکی از یکی بدتر به نظر میومدن به نظرم. ولی کلا زمانه، زمانه بدی شده که حتی نینتندو هم توی یکی از آی‌پی های اصلیش خراب کاری میکنه. میخوره تو ذوق آدم وقتی وضعیت ۳ تا شرکت اصلی رو میبینه.
 
  • Angry
Reactions: farhad_fr2
میدونم amazon نمیتونه ملاک باشه ولی یه هینتی میتونه بده که انگار فروش بازی جالب نیست.به هر حال من چندروز دیگه شروعش میکنم و مطمعنم با همه این داستان ها لذت خودش رو داره.
 
  • Like
Reactions: Zack.Fair
-من فن نینتندو نیستم و هیچ‌کدام از بازی‌هایشان را هم تجربه نکرده‌ام اما همیشه نسبت به آن‌ها حس خوبی داشته‌ام. بازی‌هایی که می‌سازند تعریف واقعی بازی هستند، اثاری که گیم‌پلی محورند، داستان در خدمت تجربه قرار می‌گیرد و تمام هنرشان این است که سرگرمی خالص ارائه دهند. دنیایشان هم چیزی نیست جز یک زمین بازی، جایی که باید از موانع بالا و پایین بپری و به رستگاری برسی.

-در مقابل، امروز با صنعتی روبه‌رو هستیم که داستان را محور قرار داده و گیم‌پلی تقریبا به حاشیه رفته آن‌هم اغلب روایتی تکراری و خسته‌کننده. در صنعتی که پایه‌اش گیم‌پلی است، حالا گیم‌پلی حتی اولویت چندم هم نیست. برای همین است که خیلی‌ها از بازی‌ها خسته شده‌اند. اگر همین حالا به نسل هفتم برگردی، احتمالاً بیشتر لذت می‌بری، حداقل گیم‌پلی وجود داشت، نه مثل امروز که باید کیلومترها راه بروی تا بازی تازه شروع کند به داستان تحویل دادن آن‌هم با این سطح ضعیف روایت. همه که نمی‌توانند کن لواین یا سم لیک یا کوجیما باشند.

-مثلاً در خدای جنگ ۲۰۱۸، کریتوس اندازه سه عنوان اصلی قبلی حرف می‌زند دیالوگ‌هایی که نه مهم‌اند و نه در ذهن می‌مانند. اصلا چه نیازی بود کریتوس تغییر کند جذابیتش در همان کله‌خراب بودنش بود.

-تغییر رفتار ساده نیست، همین بازی‌سنتر را بنگرید، ده سال پیش کاربرها سر هر چیزی بحث می‌کردند، الان هم همان است حتی تنش‌ها بیشتر شده. وقتی ما تغییر نمی‌کنیم، چرا باید انتظار داشته باشیم کریتوس تغییر کند.
 
نینتندو درجه های جدیدی از LOW بودن رو داره انلاک میکنه :

View attachment 402980
یعنی اون بخش سراسر سم موتور سواری کویرش حتی موزیکم پخش نمیشه؟ :D خب پس مطمئن شدم یکی واقعا گفته این بخش رو حذف کنیم خیلی داغونه. ولی یه نابغه ای تو اتاق گفته خریدار که به هر حال 70 دلار داده و بازیو خریده بیاین موزیکم از اون بخش حذف کنیم که کاملا غیرقابل تحمل شه که خریدار مجبور شه 30 دلار دیگه بده لاقل 70 دلاری که داده سوخت نشه.

نینتندو تا الان وویس چت و موزیک رو جدا فروخته. امیدوارم یه راهی واسه فروختن لرزش دسته و شلیک حین راه رفتن و خرید پلکانی رزولوشن تکسچر ها پیدا کنه. حیفه این کمپانی با این هزینه های وحشتناک بازیسازیش بخواد ضرر بده.
مثل همیشه بهم ثابت شد کنسولای نینتندو فقط به صورت فول هک ارزش خرید دارن. :D
 
نینتندو درجه های جدیدی از LOW بودن رو داره انلاک میکنه :

View attachment 402980
بهترین زمان برای تلکه کردن ملت دقیقا همین پروژه هان
دیگی که nتا سر سگ توشه عملا با دیگی که n+1 سر سگ توشه در تاثیر کلی فرقی نداره که تو روانشناسی به عنوان خطای سر سگ اضافه معروفه
اینجا هم بازی چنان از همه نظر فلاپ شده که هر گندکاری دیگه ای زیر سایه کلیت ماجرا گم و کم رنگه
در واقع شاهد نبوغ نینتندو هستید

پ.ن: الان یکی میاد میگه متای هشتاد بازی ای که میانگین متاهای شماره های قبلیش بالای نود بوده فلاپ حساب نمیشه خدایا کمک
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or