گزارش میراث دردسرساز پلی‌استیشن ۳؛ مانع انتشار MGS4 روی پلتفرم‌های جدید شده‌ است

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
12134.jpg


آقای نوریاکی اوکامورا، تهیه‌کننده سری بازی‌های متال گیر، در مصاحبه‌ای تازه با رسانه ژاپنی Real Sound، درباره چالش‌های فنی پورت کردن بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots برای پلتفرم‌های مدرن صحبت کرد. وی توضیح داد که معماری منحصر‌به‌فرد سخت‌افزار Playstation ۳ در زمان عرضه، تیم توسعه را وادار کرده بود تا از راهکارهای کدنویسی بسیار خاص و غیرمتعارفی برای دستیابی به عملکرد سه‌بعدی مطلوب استفاده کنند. به گفته او، همین کدهای پیچیده و اختصاصی باعث شده تا انتقال این بازی به کنسول‌های نسل جدید یا PC، بر خلاف تصور عموم، «بسیار دشوار» و نیازمند زمان و تلاشی مضاعف باشد.
اوکامورا همچنین اشاره کرد که کونامی هنوز تصمیم قطعی برای پروژه بعدی خود پس از عرضه Metal Gear Solid Delta نگرفته است. او تأکید کرد که متدولوژی و روشی که برای ریمیک نسخه Snake Eater استفاده شد، لزوماً برای سایر نسخه‌های این سری پاسخگو نیست و هر بازی نیازمند رویکردی متناسب با ساختار فنی و هنری خودش است.​
 
Rpcs3 با اینکه هیچ دسترسی ای به دوکیت ps3 یا سورس کد های متال گیر نداشتن مثل اسب ۱۲۰ فریم اجراش میکنه بی مشکل. اونوقت خود سازنده های بازی نمیدونن چی کد زدن؟ حتما باورم میشه :D
امولیت کردن سخت افزاری که بازی روی اون اجرا بشه با پورت کردنش برای یه پلتفرم جدید خیلی فرق داره.
 
چرا گیمینگ اینجوری شد؟ متال گیر جدید بعد 10 سال هیچ خبری نباشه؟ برای فالوت جدید بعد 10 سال هیچی؟ برای جی تی ای 13 سال؟ گیرز 10 سال؟
گیمینگ جور خاصی نشده، به همون اندازه که استودیو ها و بازی های قدیمی ممکنه تو حاشیه برن، جاشون رو استودیو ها و بازی های جدید پر میکنن، گیمنگ توی چند سال گذشته به شدت تو وضعیت خوب و سالمی بوده از نظر من. همین امسال عملا هر ماه یه بازی تاپ داشتیم و کیفیت و استانداردا به شدت بالا رفته.

سال ۲۰۲۳ این بازی ها رو داشتیم:
  • Builder's Gate 3
  • Alan Wake 2
  • Legend of Zelda: TotK
  • Street Fighter 6
  • Resident Evil 4
  • Hogwarts Legacy
  • Jedi Survivor
  • Final Fantasy XVI
  • Armored Core VI
  • Super Mario Wonder

اینکه یه سری از استودیوها و بازیاشون در حد انتظار ظاهر نشدن رو نمیشه به کل صنعت تعمیم داد.
 
کونامی که اصلا مساله ش کم کاری و حاشیه رفتن نیست!
این نسل کلا بگیم در ادامه نسل قبل وجود خارجی نداشت!
یه بازی درست و حسابی جدید کلهم داد اونم Silent Hill F
اینم باید دید میتونه این یه فرانچایز رو به درستی ادامه بده چون همین نسل Silent Hill: Short Message رو با متای قرمز داد. در ادامه بزودی با عرضه Silent Hill: Townfall مشخص میشه.
ریمیک هم که به قول ماکان همون بازی نسل شش رو عینا بیای پیاده کنی یا با کمترین تغییرات اینطوری بود یه سری شرکت های دیگه همین کارو میکردن اصلا نیاز به بازی جدید هم نداشتن. نمونه ش Square Enix. احتراما طبق فرمول همون Silent Hill 2 ریمیک میخواست ریمیک کنه وفادار بمونه بالای 90 درصد به عنوان اصلی یه شماره راحت 7 رو تموم می کرد و الان تا 10 هم اومده بود جلو تو ریمیکهای FF. حالا مثل MGS3 ریمیک میکرد که احتمالا نصف FF ها رو ریمیک کرده بود:دی
یه سری واقعا فجایع هم باز این نسل به بار اورده که چند نمونه بخوایم بگیم می شه به Contra Operation Galuga یا Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 اشاره کرد.
 
چند ساله پیاپی داریم انواع و اقسام بازی ایندی و AA و AAA فوق العاده میگیریم توی هر ژانری که بشه فکرشو کرد! طی همین چند ماه گذشته هر هفته یا هرماه بازی گوتی داشتیم.
چه فازیه هر چند وقت یکی میاد میگه صنعت گیم فلان شده بیسار شده؟! جوکه دیگه قطعا؟!
 
چند ساله پیاپی داریم انواع و اقسام بازی ایندی و AA و AAA فوق العاده میگیریم توی هر ژانری که بشه فکرشو کرد! طی همین چند ماه گذشته هر هفته یا هرماه بازی گوتی داشتیم.
چه فازیه هر چند وقت یکی میاد میگه صنعت گیم فلان شده بیسار شده؟! جوکه دیگه قطعا؟!
مساله اینه که گیمرهای قدیمی با کونامی خیلی خاطره دارن. از میکرو بگیر با کنترا تا پلی استیشن Winning Eleven و بعد PS2 با MGS و PES و سایلنت هیل. بعد یهو چنین شرکتی میاد محو میشه از اواخر نسل هفت و این قطعا برای افرادی که بهش عادت کرده بودن خیلی اذیت کننده ست. مساله فقط خوب بودن بازیهای الان نیست قطعا بازی عالی هنوزم داریم زیادم داریم ولی باز چنین وضعی خلا بزرگی برای گیمرهای قدیمیتره.
همین که اینا اینهمه دنبال ریمیک و ریمستر عناوین قدیمیشونن یعنی مردم به شدت طالب بازیهاشونن ولی خب به دلایل مشخص نمیتونن کار زیادی برای ساخت ادامه درخور برای اکثرشون انجام بدن.
 
مساله اینه که گیمرهای قدیمی با کونامی خیلی خاطره دارن. از میکرو بگیر با کنترا تا پلی استیشن Winning Eleven و بعد PS2 با MGS و PES و سایلنت هیل. بعد یهو چنین شرکتی میاد محو میشه از اواخر نسل هفت و این قطعا برای افرادی که بهش عادت کرده بودن خیلی اذیت کننده ست. مساله فقط خوب بودن بازیهای الان نیست قطعا بازی عالی هنوزم داریم زیادم داریم ولی باز چنین وضعی خلا بزرگی برای گیمرهای قدیمیتره.
همین که اینا اینهمه دنبال ریمیک و ریمستر عناوین قدیمیشونن یعنی مردم به شدت طالب بازیهاشونن ولی خب به دلایل مشخص نمیتونن کار زیادی برای ساخت ادامه درخور برای اکثرشون انجام بدن.
هر شرکت بالا و پایین داره خب. همین کونامی پارسال و امسال با ریمیکای سایلنت ۲ و متال گیر و نسخه جدید سایلنت کامبک زد بعد سالیان سال. سایلنت دد شده رو با یه ریمیک شاهکار و یه نسخه متفاوت و ریسکی ولی ارزشمند برگردوند. اینا ارزشمند نیست خب؟
مشکل اینه بعضیا توی گذشته موندن. وگرنه به هر نحوی، کمپانیای مورد علاقمون دارن به کارشون ادامه میدن.
 
صحبت کردن از معماری پیچیده سخت‌افزار PS3 اون هم در آستانه ورود به سال 2026، از اون اتفاقات مضحک و احمقانه تو این صنعته که هر چند سال یک بار شاهدش هستیم! اصلاً به فرض محال که دردِ اصلی مدیران کونامی، این موضوعه؛ اولاً برای مشکلات این چنینی، ده‌ها راه‌حل وجود داره که منطقی‌ترین و سرراست‌ترینش کمک گرفتن از تیم فنّی پلی‌استیشنه. ضمن اینکه مدیریت کونامی می‌تونه غرور احمقانه‌اش رو کنار بذاره و از کوجیما پروداکشنز بخواد که این پروژه رو هدایت کنه. مطمئناً ترکیب KP و سونی از پس همچین کاری برمیاد! کوجیما هم هرچقدر ادعا کنه که از MGS عبور کرده، باز هم به احتمال زیاد در برابر چنین خواسته‌ای نرم میشه!

ثانیاً شما به قالتاق بودن مدیران کونامی نگاه کنید آخه؛ کاملاً مشخصه که فقط دنبال یه پورت ساده از بازی هستن! با توجه به ترند امروزی صنعت گیم، یه بازی متعلق به سال 2008، تا الان باید 2 بار ریمیک می‌شد؛ نه اینکه بعد از 18 سال اون هم برای یه ریمستر ساده (البته اینا به عنوان ریمیک می‌کُنن تو پاچه ملت)، تازه کاسه چه کنم چه کنم دستشون بگیرن! دوستان درست میگن؛ کونامی مشکلش پول خرج کردنه. اعتراض هیچی بنی‌بشری هم روشون تأثیری نداره و کلاً همه چیز رو به یه ورِ مبارک گرفتن.
 
  • Like
Reactions: MoonD
وقتی انواع و اقسام PS3 با قیمت مناسب توی بازار ریخته چرا حرص میخورین سر اینکه یه روزی بکوارد بدن یا نه؟
کیفیت بازی های نسل ۷ فارغ از فریم ریت داغون هنوز جوابه ‌....
یه اسلیم سرویس شده و سالم ۱۰ ۱۱ تومن تهیه کنید کیلزون ها و متال گیر و .... بقیه رو با فلش روش نصب کنید و تمام
 
امولیت کردن سخت افزاری که بازی روی اون اجرا بشه با پورت کردنش برای یه پلتفرم جدید خیلی فرق داره.
من بالای ده تا بازی همین الان تو ذهنم هست که مستقیم از ps3 رو ps4 پورت شدن. GOW3, tlou, فلاور و سه گانه آنچارتد که اصلا بلوپوینت پورت کرد که نگیم اونا خود استدیو اصلی بودن که تونستن. والکریا کرانیکل، چند شماره از یاکوزا، جرنی و flow، هوی رین و بیاند. کینگدوم هارتز 1 و 2. هیچوقتم نشنیدیم یه سازنده بیاد بگه بدبخت شدیم هیچی از معماری ps3 سردرنمیاریم. فقط کونامی این وسط سر متال گیر داره بازی درمیاره.
 
قشنگ مشخصه اینا که میگن RPCS3 مثل اسب اجراش میکنه فقط یه چیزی شنیدن. :دی
من حدودا یکی دو سال پیش روی 7600X از اول تا آخر بازی رو رفتم و پلیبل بود نسبتا بدون مشکل. ولی چند تا پچ درون اپلیکیشن و چندتا پچ کاستوم میخاست که باید دستی اضافه میکردید. حدود یک ساعت هم SPU Caching اول بازی طول میکشه که هیچ بازی PS3 دیگه ای اینجوری نیست حتی بازیای سنگین مثل TLOU.
 
من بالای ده تا بازی همین الان تو ذهنم هست که مستقیم از ps3 رو ps4 پورت شدن. GOW3, tlou, فلاور و سه گانه آنچارتد که اصلا بلوپوینت پورت کرد که نگیم اونا خود استدیو اصلی بودن که تونستن. والکریا کرانیکل، چند شماره از یاکوزا، جرنی و flow، هوی رین و بیاند. کینگدوم هارتز 1 و 2. هیچوقتم نشنیدیم یه سازنده بیاد بگه بدبخت شدیم هیچی از معماری ps3 سردرنمیاریم. فقط کونامی این وسط سر متال گیر داره بازی درمیاره.
خب همه بازیها طراحیشون مثل هم نیست ، انجینشون مثل هم نیست ، راهکارهاشون و دور زدنهاشون برای فائق اومدن به PS3 یکی نبوده و...

این بنده خدا یه چیزی گفته ، ما نه میدونیم چه حدی از منابع MGS3 دست کونامیه ، کدها و انجین بازی چه حدی از پیچیدگی رو دارن و چقدر زمان میبره که یه تیم یا حتی کارمندهای قدیمیشون بتونن این پروسه رو انجام بدن.

بعد هم نگفته که نمیتونن این کار رو انجام بدن ، گفته چالش داره برامون.

من یادم میاد ND سر ریمستر Tlou خودشون گفته بودن که ازمون زمان قابل توجهی گرفت و این فرآیند پورت کردن بازی از PS3 به PS4 حکم جهنم رو برامون داشت.
ولی در آخر گفتن این بهمون کمک کرد که به زیر و بم PS4 هم خوب آشنا بشیم و تو بازیهای بعدی به کارمون میاد یا همچین چیزی.
ولی خب پدرشون در اومده بود.
باید بگردم ولی مصاحبشون موجوده.
 
من یادم میاد ND سر ریمستر Tlou خودشون گفته بودن که ازمون زمان قابل توجهی گرفت و این فرآیند پورت کردن بازی از PS3 به PS4 حکم جهنم رو برامون داشت.
ولی در آخر گفتن این بهمون کمک کرد که به زیر و بم PS4 هم خوب آشنا بشیم و تو بازیهای بعدی به کارمون میاد یا همچین چیزی.
ولی خب پدرشون در اومده بود.
باید بگردم ولی مصاحبشون موجوده.
درست میگی، دراکمن تو مصاحبه با مجله Edge گفته بود که پورت بازی روی PS4 رسماً جهنم بوده براشون و از قبل هم توقع این چالش رو داشتن! سایت‌های زیادی هم اون موقع این خبر رو کار کردن؛ لینک زیر نقل قول Game Developer از بخشی از مصاحبه است:

Porting The Last Of Us to PS4: 'We expected it to be hell, and it was
 
هر شرکت بالا و پایین داره خب. همین کونامی پارسال و امسال با ریمیکای سایلنت ۲ و متال گیر و نسخه جدید سایلنت کامبک زد بعد سالیان سال. سایلنت دد شده رو با یه ریمیک شاهکار و یه نسخه متفاوت و ریسکی ولی ارزشمند برگردوند. اینا ارزشمند نیست خب؟
مشکل اینه بعضیا توی گذشته موندن. وگرنه به هر نحوی، کمپانیای مورد علاقمون دارن به کارشون ادامه میدن.
ریمیکایی که ایشون داد کامبک زدن محسوب نمیشه اصولا. امثال کپکام و اسکوئر میخواستن اینطوری ریمیک بدن کل بازیاشونو دو دور ریمیک میکردن بدون دغدغه متا و ضرر و زیان.
چرا نمیدونم یه عده کثیر از دوستان در اینمورد رو دربایستی دارن بالاخره یکی حرف حق زد. ریمیک MGS3 که قطعا خسته نباشن، SH2 هم باز اونقدر تفاوتی با بازی اصلی نداره با توجه به ژانرش میتونست خیلی تغییرات و توییستهای جذاب و اضافات جدید داشته باشه.
نمره بالا گرفتنشون هم طبیعی بوده نسخه اصلی کیفیت بالا داشته، یه ریمیک حداقلیم بزنن همون میشه.
ریمیک بخواد به معنای واقعی کلمه باشه به هر حال اینجوریا نیست.

احیای سایلنت هیل هم باید دید، هنوز نمیشه قاطعانه گفت احیا شده، این نسل یه نسخه داغون داد (شورت مسیج) که تازه F خرابکاری اونو بگیم جبران کرد. یه سایلنت هیل دیگه داره احتمالا 2026 ریلیز میشه به اسم Townfall اونو بتونه خوب از آب دربیاره میشه از احیای این یه دونه فرانچایزش حرف زد ولی باز اینا در کل هر شماره رو‌ میدن دست یه استدیو رسم دارن یا فوقش میدن دو سه تا بازی براشون بسازه میرن سراغ استدیوی بعدی، همینه که در دراز مدت نمیشه با قطعیت گفت فلان ای پیشون دیگه درست شد چون کمپلت دست فلان استدیوست. کمپانی قدیمی گیم چهار تا که هیچ یه استدیوی داخلی حسابی نداره.
 
آخرین ویرایش:
اجرای بازی با شببه ساز مثل اینه تو زبون طرفت رو یاد بگیری ولی پورت کردن یعنی زبون خودت رو بهش یاد بدی
Ps3 با اینکه سالهاست خودش از رده خارج و منسوخ شده ولی دردسرهای زبون نفهمی و گنگیش هنوز پابرجاست
 
  • Sad
Reactions: Zack.Fair
من یه موردی رو درباره RCPS3 و شیوه اجرای بازی‌های PS3 با این شبیه‌ساز باید بگم چون دیدم هم در این تاپیک هم در تاپیک PS5 تعریف‌های زیادی از اون شده که البته این شبیه‌ساز تاحدی لایق این تعریف‌ها هست. سازنده‌های بازی به دلیل ضعف کارت گرافیک پلی استیشن ۳، پردازش یه سری از افکت‌ها رو به CPU منتقل می‌کردند و شبیه‌سازی مثل RCPS3 در خیلی از موارد اون افکت‌ها رو اصلا نمی‌تونه به‌راحتی پردازش کنه و اسکیپ‌شون می‌کنه. مثلاً آخرین باری که همین بازی MGS4 روی این شبیه‌ساز چندین سال پیش توسط Digital Foundry بررسی شده بود، اون نسخه‌ای که عملکرد خیلی بهتری داشت، از هک‌های مختلف برای رد کردن یه سری موارد استفاده می‌کرد و نسخه اصلی که دقیق‌تر بود، عملکرد آنچنان خوبی نداشت.

خودم هم چندین بازی رو با این شبیه‌ساز بازی کردم و تجربه‌ام اکثرا منفی بوده. توی بازی inFAMOUS افکت‌های آتش و دود به صورت شفاف نمایش داده میشه و نتیجه نهایی به قدری بد بود که من بازی رو بعد مدت کمی ولی کردم. Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction هم دائما کرش می‌کرد و بازی کردنش اعصاب فولادی می‌خواست. من Killzone 3 رو هم دانلود کردم، اما وقتی اشتباهات گرافیکیش رو دیدم، بیخیالش شدم، اما مشکل این بازی به اندازه دو مورد دیگه بد نبود. دو بازی Top Spin 4 و کلکسیون God of War تنها بازی‌هایی بودند که بدون هیچ مشکلی برای من اجرا شدن.

این‌ها رو نگفتم که توی سر RCPS3 بزنم چون بالاخره این شبیه‌ساز داره کار بزرگی می‌کنه و بازی‌های یکی از چغرترین کنسول‌های تاریخ رو به شکل نسبتا قابل قبولی به اجرا در میاره :D اما مسئله اینه که اگه شرکتی بخواد ریمستر بازیش که روی پلی استیشن ۳ زندانیه :D رو برای پلتفرم‌های فعلی بده، نمی‌تونه از چنین مشکلاتی چشم‌پوشی کنه و باید کد اصلی رو بهینه‌سازی کنه. اکثر قریب به اتفاق بازی‌های Wii U و Switch روی شبیه‌سازهای مربوط بدون هیچ مشکل و به مراتب بهتر از تجربه نیتیو اجرا میشن و به‌نظرم نینتندو می‌تونست برای Switch 2، شبیه‌ساز مشابهی رو پیاده‌سازی کنه. اما سونی نمی‌تونه این کار رو برای PS3 روی کنسول فعلیش یا PS6 انجام بده چون کاربر نهایی چنین نتایج ناقصی رو قبول نخواهد کرد. قدرت پردازنده PS5 هم برای شبیه‌ساز RCPS3 اصلا کافی نیست، اما نسل بعدی همه چیز می‌تونه تغییر کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or