سرخط خبرها

انصافا ولی بتسدا تاریخ سازی کرد با این بازی. من تو این سه دهه عمر گیمریم ندیده بودم ورژن کامپلیت ادیشن یا نسخه های سالگرد و این مناسبتا هم باگ و اشکال داشته باشه :D یعنی داغون ترین بازیا هم تو نسخه های کاملشون دیگه بدون ایراد بودن. واقعا چیه این گیم بایرو (کریشن) مثل جواهره تو صنعت گیم :D
 
دوس دارم آمار فروشش روی Xbox رو ببینم چند وقت دیگه
شاید جالب باشه چندتا کانال فروش بازیای Xbox دارم اولین باره که از دیروز چندبار موجودی شاپاشون سر این بازی تموم شده و ادمینش مهلت خواسته که دوباره اکانت شارژ کنه! توی این چند سال برای هیچ گیمی همچین چیزی سابقه نداشته و نشون میده همین خودمون ایرانیا روی Xbox چقدر استقبال کردن! خارجیا که بماند دیگه.
 
View attachment 401619

بیست سال پیش همچین روزی با انتشار اکس باکس ٣۶٠ دوران مدرن صنعت گیم شروع شد



Jump In
بیست بازی برتر Xbox 360 به انتخاب IGN

20 - 1 vs 100
19 - Viva Piñata
18 - Lost Odyssey
17 - Dead Rising
16 - Geometry Wars: Retro Evolved
15 - Ninja Gaiden 2
14 - Braid
13 - Crackdown
12 - Forza Motorsport 3
11 - Left 4 Dead
10 - Limbo
9 - Rock Band
8 - The Elder Scrolls IV: Oblivion
7 - BioShock
6 - Fable 2
5 - Grand Theft Auto IV
4 - Call of Duty 4: Modern Warfare
3 - Mass Effect
2 - Gears of War
1 - Halo 3
 
Xbox 360 sales

ویدئو قدیمی از سال ٢٠٠۶ که پیتر مور طی اون اعلام میکنه اکس باکس ٣۶٠ سریع ترین کنسول تاریخ هست که به فروش پنج میلیونی میرسه.


طی این بازه اکس باکس فروش سریع تری از PS1/PS2 و حتی آیپاد اپل رو تجربه می‌کرد و بیشترین فروش لوازم جانبی و نرم افزار روی یک پلتفرم رو داشت.
 
360 حتما کریتیکال هست و شروع دورانی بود که بازی هاش هنوزم قابل بازی هست، استراکچر بازی های امروزی شکل گرفت،

اما دوران مدرن (البته نمیخوام حالا سر واژه بحث کنم) به نظرم با PS1 شروع شد، یا شاید بگیم قبل 360، با PS1 شروع شده بود... مثل قبل ها که با کنسول های نینتندو یا سگا شروع شده بود... یا همین الان سوییچ در بخش هندهلد ترکیبی...
 
FBC: Firebreak - Voice Chat Out Now, Update on Rogue Protocol and a First Look at Endless Shift - Steam News
capsule_616x353.jpg
رمدی بروزرسانی FBC:Firebreak را به تعویق انداخت
استودیو رمدی (Remedy Entertainment) آپدیت Rogue Protocol بازی آنلاینFBC: Firebreak را تا ژانویه ۲۰۲۶ که معادل اسفند/فروردین میشود، به تعویق انداخته. دلیل این تعویق، نیاز به زمان بیشتر عنوان شده.
اما قابلیت مورد انتظار ویس چت به صورت مولتی پلتفرم طی هفته آینده فعال می‌شود.
تیم بازی درباره تاخیر خوردن این آپدیت میگوید:《زمان بیشتر به ما کمک میکند تا مطمئن شویم همه چیز سر جای خود است: پولیش کردن و متعادل سازی که ارزش زمان شما را داشته باشد.》
آنها درباره مود بقاء جدید نیز اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتند:《در هر دور شما و تیم شما در منطقه ای بسته شده با موج های دشمنان رو به رو خواهید شد که هر دور قوی تر می‌شوند. شما همیشه با حداقل تجهیزات نبرد را شروع میکنید. بعد از هر دور، شما Corruption جمع آوری میکنید. باقی مانده ی عجیبی که پس از شکست دشمنان به دست می آید. این انرژی می‌تواند بین دور ها به باز کردن ارتقاء های سلاح ها و پیشرفت خود شما مورد استفاده قرار بگیرد که این اجازه را به شما می‌دهد تا در هر دست بازی جدید روشی تازه پیش بگیرید.》

این دومین محتوای بزرگی است که برای بازی منتشر می‌شود. آخرین محتوای بزرگ، مربوط به بروزرسانی سپتامبر می‌شود. رمدی اضافه کرد که بازخورد های بازیکنان را شنیده و در تلاش برای بهبود و اضافه کردن سیستم های جدید و محتوای جدید است.
ماه پیش بود که مشخص شد FBC: Firebrek انتظار ها را برآورده نکرده، حتی با وجود افزایش تعداد بازیکنان و تعداد فروش بعد از بروزرسانی ها.
رمدی به سرمایه گذاران هشدار پایین آوردن سود عملیاتی را داد که دلیل آن فروش ضعیف FBC:Firebreak مطرح شده. رمدی الان انتظار سود عملیاتی منفی و کمتر از سال قبل را دارد.
تنها ده روز بعد از منتشر شدن گزارش مالی رمدی، مدیر عامل شرکت یعنی Tero Virtala استعفا داد.

FBC: Firebreak's Rogue Protocol update is delayed to January as it "still needs a bit more time"
 
360 حتما کریتیکال هست و شروع دورانی بود که بازی هاش هنوزم قابل بازی هست، استراکچر بازی های امروزی شکل گرفت،

اما دوران مدرن (البته نمیخوام حالا سر واژه بحث کنم) به نظرم با PS1 شروع شد، یا شاید بگیم قبل 360، با PS1 شروع شده بود... مثل قبل ها که با کنسول های نینتندو یا سگا شروع شده بود... یا همین الان سوییچ در بخش هندهلد ترکیبی...
به نظر من 360 اولین کنسولی بود که گیمینگ و کلا سرگرمی نشیمن رو به صورت یک پکیج و اکوسیستم واحد به ارمغان آورد
شروع سرویس هایی مثل لایو - رواج آنلاین گیمینگ -DLCها - آپدیت ها- سیستم عامل چند کاره روی کنسول ها - چت - اشیومنت - لایبرری دیجیتال و... مسائلی هستن که با ٣۶٠ شروع شدن و پایه و اساس گیمینگ امروزی هستن و نبودنشون توی کنسولی مثل PS2 باعث ایجاد تفاوت بین نسل ها میشد برای همین مدرن گیمینگ به نظر من با ٣۶٠ شروع شد.

درسته که بعد ٣۶٠ کنسول های متفاوتی مثل Wii و DS ریلیز شدن ولی هیچکدوم عمق اثرگذاری ٣۶٠ رو نداشتن و کلا بعد ٣۶٠ هیجوقت هیچ کنسولی تا اون حد نتونست یک نسل رو متمایز کنه
 
به نظرم مهم اینه که مبنا رو چی بگیریم؟
اگه ورود به دنیای 3d از دوبعدی رو در نظر بگیریم خب قطعا PS1 عجیب ترین چیزی بود که گیمرهایی که تا چندماه پیش داشتن بازیهای دوبعدی رو انجام میدادن یکباره میتونستن تو خونه هاشون هم بازیهای مدرن رو تجربه کنن.
درسته که اولین پلتفرمی نبود که 3d رو ارائه میداد و چند سال قبل از این تو آرکیدها و... کلی بازی 3d در دسترس پلیرها بود ولی خب کی میتونه منکر این بشه که با PS1 بود که نسل بازیهای 3d همه گیر شد.
ماها که اون زمان رو تجربه کردیم قطعا نقش افسانه ای PS1 رو نمیتونیم منکر بشیم.

ولی انصافا نو آوریها و سروریسهای جذابی که 360 به عنوان یک کنسول مدرن آورد که سنگ بنای تمام کنسولهای بعد از خودش شد رو هم نمیشه انکار کرد.
واقعا همونطور که مور میگه کار خیلی بزرگی رو انجام دادن و حتی مسیر سیاستها و استراتژی سونی رو درش تغییرات به وجود آوردن و بهش دیکته کردن که باید چه مسیری رو طی کنه.

یه همچین بحثیهایی رو میشه برای کنسولهای نینتندو یا آتاری و... هم داشت که نقش خیلی تعیین کننده ای رو ایفا کردن.
ولی به نظرم مهم اینه که چه دوره ای گیمر شده باشیم یا این تحول ها رو به چشم دیدیم ، چه کنسولی داشتیم و... که یکی از این عوامل برامون برجسته تر بوده باشه.
 
نسل ۷ به لطف ورود قدرتمند مایکروسافت با 360 رسما دوران رویایی رو داشتیم پشت سر میذاشتیم! همه گیری بازیای آنلاین، سرویس های psn و لایو، انحصاریای خفن، رویدادهای گیمینگ که سر رقابت عملا نمایشهای سونی و مایکروسافت کل کل دیدنی بود! قطعا اگه 360 و محبوبیتش نبود PS3 اون چیزی نمیشد که همه ازش خاطره داریم. حیف که میراث 360 افتاد دست بی کفایت ترین مدیری که میشد متصور شد!
 
پیرو واکنش منفی نسبت به نسخه سالگرد فال اوت 4، بازی اپدیت جدیدی میگیرد

View attachment 401572

The Wasteland needs some help getting back on its feet after the fallout from the Anniversary edition of Fallout 4

در ماه اکتبر، بتزدا نسخه سالگرد Anniversary Edition فال اوت 4 را معرفی کرد، یک نسخه اپدیت شده از بازی ای که 10 سال پیش اولین بار منتشر شد، نسخه ای که قرار بود یک پکیج کامل و قطعی از بازی باشد اما با باگ ها و مشکلات فراوان منتشر شد و تبدیل شد به جرقه ای برای واکنش های منفی جدید نسبت به Fallout 4، حال، بتزدا در حال انتشار یک اپدیت برای ماه نوامبر هست و اپدیت دیگری هم برای دسامبر در نظر دارد.

بتزدا Patch Notes را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت، اینجا مستقیما به واکنش منفی نسبت به Anniversary Edition اشاره نشد، اما از پلیر ها به دلیل " ارتباط مستمر با سازنده بر اساس تجربه فعلی شان از Fallout 4 تشکر شد"، تیم توسعه دهنده یاداشت کرد که تمرکزشان بر روی مشکلات نصب DLC، کرش های مرسوم، و تجربه کلی کاربر بوده است.

تیم توسعه دهنده اشاره داشت که همچنان برنامه دارد که فضای ذخیره سازی Mod ها Mod Storage Expansion را به نسخه های کنسولی اضافه کند، گرچه اضافه کردند زمان بیشتری نیاز هست تا این قابلیت اضافه شود، فراتر از ان، تیم توسعه اطمینان خاطر ساخت که جزئیات پچ ماه دسامبر را در هفته های اینده به اشتراک میگذارد.

همچنین سازندگان اطمینان خاطر ساختند که "محتواهای رایگان متعددی از بخش Creation" به سمت پلیر ها خواهد امد شامل "The Varmint Rifle" که برای گرفتن این اسلحه وقتی هفته اینده محتوایش از راه میرسد، پلیر ها باید وارد یک دریچه انسانی بشوند، ترتیبی از معما ها را حل کنند و مسیر خود را در میان دشمنان پیدا کنند.

تاریخ دقیق انتشار پچ ماه نوامبر هنوز اعلام نشده است، اینجا میتوانید یادداشت کاملی از پچ هارا مشاهده کنید:

Upcoming Fallout 4 November Patch - Patch Notes​


Crash and Stability Fixes​


  • رفع کرش بازی هنگام شروع یک بازی جدید همراه محتوای Creations در نسخه PS4
  • رفع کرش وقتی بعد از بیرون امدن از یک فضای داخلی، از بازی خارج میشویم بر روی PS4 PS5
  • کاربران مهمان و لوکال دیگر نمیتوانند به Creations دسترسی داشته باشند، که منجر به غیرعملیاتی شدن میشد
  • رسیدگی به کرش های نادر هنگامی که قرار هست از سیوگیم همراه با ساختار ماد فعلی استفاده شود، مخصوصا وقتی محتوای Creations در سیوگیم ها وجود ندارد
  • رفع کرش وقتی که ممکن هست هنگام انتخاب 'Purchase Credits' در نسخه PC رخ دهد
  • رفع کرش وقتی زمان انتخاب "Download all owned Creation Club Creations" رخ میدهد

Save/Load & Profile​

  • Exit Save ها حالا زمان خروج به مین منو به درستی ایجاد میشوند
  • رفع لودینگ بینهایت زمانی که محتوای Creations از دست رفته از سیو گیم ایجاد شده در پلتفرم های دیگر دانلود میشود
  • سوییچ بین پروفایل های کاربری اکس باکس دیگر منجر به قفل نرم افزاری یا از دست رفتن کنترل نمیشود
  • رفع مشکل هنگامی که لود شدن یک سیو فایل فعال با Creations های متفاوت، دیگر اخطار ترتیب Load هارا نشان نمیدهد
  • دانلود یک Creation و فورا غیر فعال کردن ان، محتوای مربوط به ان را دیگر برای "همیشه" غیر فعال نمیکند

UI & User Experience​


  • بهبود پرفورمنس در منوی Creations در تمام پلتفرم ها
  • رفع قفل شدن نرم افزاری زمانی که مکرر از Creations Menu خارج یا داخل میشویم
  • رفع لودینگ بینهایت و هنگ کردن زمانی که یک سیو فایل وابسته به Creations رو لود میکنیم
  • قیمت باندل ها هم اکنون فورا بعد از خرید ایتم های مجزا درون بسته، اپدیت میشود
  • باندل ها هم اکنون حجم فایل های درون خود را به درستی نشان میدهند

Localization improvements.​


  • منوی اینگیم Creations حالا بر اساس لود و استفاده اخیر پلیر ترتیب بندی میشود، نه الفبایی
  • بازیکنان حالا میتوانند Creations را در منوی ترتیب بندی لود ها لایک و دسیلایک کنند همانطور که انتظار میرود
  • کاربران مهمان و لوکال (از پلتفرم) دیگر نمیتوانند به منوی Creations دسترسی پیدا کنند، این قابلیت اکنون مانند موقعیتش رو PS4 خاکستری شده است
  • محتوای Creations دانلود شده اکنون پس از حذف از BethesdaNet همچنان در منوی ترتیبی Load ها باقی خواهد ماند



Fallout 4 Gets New Update Following Anniversary Edition Backlash
1000010537.jpg
 
به نظرم مهم اینه که مبنا رو چی بگیریم؟
اگه ورود به دنیای 3d از دوبعدی رو در نظر بگیریم خب قطعا PS1 عجیب ترین چیزی بود که گیمرهایی که تا چندماه پیش داشتن بازیهای دوبعدی رو انجام میدادن یکباره میتونستن تو خونه هاشون هم بازیهای مدرن رو تجربه کنن.
درسته که اولین پلتفرمی نبود که 3d رو ارائه میداد و چند سال قبل از این تو آرکیدها و... کلی بازی 3d در دسترس پلیرها بود ولی خب کی میتونه منکر این بشه که با PS1 بود که نسل بازیهای 3d همه گیر شد.
ماها که اون زمان رو تجربه کردیم قطعا نقش افسانه ای PS1 رو نمیتونیم منکر بشیم.

ولی انصافا نو آوریها و سروریسهای جذابی که 360 به عنوان یک کنسول مدرن آورد که سنگ بنای تمام کنسولهای بعد از خودش شد رو هم نمیشه انکار کرد.
واقعا همونطور که مور میگه کار خیلی بزرگی رو انجام دادن و حتی مسیر سیاستها و استراتژی سونی رو درش تغییرات به وجود آوردن و بهش دیکته کردن که باید چه مسیری رو طی کنه.

یه همچین بحثیهایی رو میشه برای کنسولهای نینتندو یا آتاری و... هم داشت که نقش خیلی تعیین کننده ای رو ایفا کردن.
ولی به نظرم مهم اینه که چه دوره ای گیمر شده باشیم یا این تحول ها رو به چشم دیدیم ، چه کنسولی داشتیم و... که یکی از این عوامل برامون برجسته تر بوده باشه.
به نظر من اینا خودشون دوره های متفاوت گیمینگن نه رقیب های هم دیگه.
Arcade golden age
Early Consoles era
Nintendo/Sega war era
3D era
Modern Era
و من به نظرم خیلی سخته که بشه گفت نسل پنج و شش جز مدرن گیمینگ هستن چون نه ساختارها و نه بازیا شباهت کافی به بازیای الان رو نداره در حالی که نسل هشت و نه عملا
نسخه گلوریفای شده نسل هفتم هستن.


نسل ۷ به لطف ورود قدرتمند مایکروسافت با 360 رسما دوران رویایی رو داشتیم پشت سر میذاشتیم! همه گیری بازیای آنلاین، سرویس های psn و لایو، انحصاریای خفن، رویدادهای گیمینگ که سر رقابت عملا نمایشهای سونی و مایکروسافت کل کل دیدنی بود! قطعا اگه 360 و محبوبیتش نبود PS3 اون چیزی نمیشد که همه ازش خاطره داریم. حیف که میراث 360 افتاد دست بی کفایت ترین مدیری که میشد متصور شد!
من یه نظریه شاید نامحبوب دارم اونم اینه که PS4 بیشتر از اینکه دنباله سه کنسول قبلی باشه در واقع دنباله XBOX 360 هست. کنسولای قبلی سونی همه معماری های عجیب غریب، تمرکز زیاد روی مولتی مدیا و نقش رهبری توی فرمت وار دیزاین های فضایی و پر ریسکی داشتن ولی PS4 دقیقا برعکس اجداد خودش بود و بیشتر یه ورژن قوی تر و بهتر از Xbox 360 بود به عنوان یه Hub کار راه بنداز و جدید برای گیمینگ عمل کرد. از اونور Xbox one توی روزای اول دقیقا توی خیلی موارد از ٣۶٠ دور شده بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or