Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
انتظار داشتن تو خونه بشینن از اونور دولمپنت یکی از مهم ترین بازی های قرن هم دستشون باشه:))
خیلی پر رو ان جماعت کامی
شدیدا انتظار لیک های انتقام جویانه درباره VI دارم :D
امیدوارم راکستار با دادن اطلاعات جدید و ایجاد هایپ دوباره عظیم خنثی کنه چنین احتمالی رو
 
  • Like
Reactions: MoonD
وسط این گیر و دار مصاحبه جدید دن هوزر با Lex Fridman منتشر شد



نکات جالبش رو به مرور میگم

۱. دن هوزر فاش کرد که راکستار در ساخت Red Dead Redemption 2 «خیلی بیش از بودجه» خرج کرده و «خیلی عقب‌تر از برنامه» بود، که این باعث فشار زیاد و تردید زیادی نسبت به پروژه برای آنها شده بود.

۲.طبق گفته دن هاوزر در پادکست لکس فریدمن، بازی Agent لغو شد زیرا پس از حواشی بوجود آمده برای آن بازی ، آنها نتوانستند راهی برای ساخت یک بازی به اندازه کافی خوب پیدا کنند.

۳. دن هوزر: سریال The Office یکی از محبوب ترین سریال های این قرن برای من بوده است.

۴. بازی جدید دن هوزر اپن ورلد است و به سبک سیت کام کُمدی اما همراه با روایت های جدی میباشد و ۲ تا ۴ سال دیگر منتشر میشود.

۵ . دن هوزر در مورد منبع الهامی فیلمی داستان Red Dead Redemption 2:
وقتی بچه بودم فیلم‌های زیادی نگاه کردم، پدرم عاشق این فیلم‌ها بود و منم اطلاعات خوبی از وسترن داشتم.اما وقتی برای کار (سری Red Dead) خواستم بنویسم، دیدن فیلم‌های وسترن رو متوقف کردم.
به این فکر میکردم که چه چیزهایی از وسترن رو دوست دارم و چه چیزهایی را نه، و اینکه برداشت مخاطب از آن‌ها چیست و چگونه آن‌ها را در قالب یک بازی قرار بدهیم.
عنوان RDR1 بیشتر وسترنی بود، نسخه RDR2 جهت گیری متفاوتی داشت، که بنظرم جانشین شایسته‌ای هم بود.

۶. دن هاوزر تایید کرد که راکستار ساخت یک بازی فانتزی قرون وسطایی را در نظر داشته، اما تا زمانی که او در راکستار بود این ایده خیلی پیش نرفت :Scare:

۷. دن هوزر فاش کرد که می‌خواست نیکو بلیک را در پایان GTA 4 بکشد، اما قبل از تجربه RDR1 فکر نمی‌کردند از نظر گیم‌پلی بتوانند این کار را انجام دهند.
«خب، من دوست داشتم در پایان GTA 4 نیکو را بکشم. اما نمی‌شد و درآن زمان این ایده کار نمی‌کرد

۸.فیلم های محبوب دن هوزر :

- پدرخوانده 2 ، سپس پدرخوانده 1 (فرانسیس فورد کاپولا)
هر دوفیلم ایده فیلم بی نقص (a perfect movie) را به خوبی اجرا کردند.
- کازینو (اسکورسیزی)
بهترین یفیلم اسکورسیزی، بهترین فیلم سینما در مورد لاس وگاس
-گودفلاز (اسکورسیزی)
در مقایسه ان با پدرخوانده متوجه می‌شوید که چقدر ریتم و سرعت فیلم‌ها بیشتر شده اند. در طول دهه‌های ۷۰ تا ۹۰ میلادی، با دیدن فیلم‌های بیشتر، مردم درک بهتری از قصه‌گویی سینمایی پیدا کردند و به همین دلیل، فیلم‌هایی مثل Goodfellas توانستند با استفاده از تدوین‌های سریع‌تر، خیلی زودتر نکات خود را منتقل کنند.
بهترین فیلم جنگی؟
- فیلم روسی Come and See.
- فیلم Apocalypse Now این فیلم نه تنها در مورد جنگ است، بلکه در مورد جهان فرهنگی آن زمان، هجو (Satire) و پوچی است.

۹. دن هوسر می‌گوید که راکستار حدود «نیمی از کار» DLC تک‌نفره GTA V به نام «Agent Trevor» را انجام داده بود که در نهایت لغو شد.
این DLC داستانی قرار بود شما را در نقش ترور که به عنوان یک مأمور مخفی بود قرار دهد.

۱۰. وقتی با Trevor در GTAV مشغول بازی هستید، متوجه خواهید شد که او می‌تواند چه شخصیت پردازی و کرکتر آزادی دارد.
کرکتر او می‌تواند مهربان باشد، بدجنس باشد، پلیر کاملا متوجه می‌شد که هر کرکتر نیمه خوب و نیمه بد دارد (شر یا خوب مطلق نیست)
مچری هم میگه که Trevor واقعا یک شخصیت 360 درجه است.

۱۱. دن هوزر: زمانی که بهم گفتن GTA 4 تو نیویورکه، زیاد خوشحال نبودم. چون خودمم اونجا زندگی میکردم و زندگی اصلا جالب نبود. من بدبخت و سینگل بودم و مطمئن نبودم که میخوام آمریکا بمونم یا نه. درامای ماجرای Hot Coffee باعث شده بود که رو فکر و روانمون فشار بیاد. از خوشبختی و موفقیت رسیده بودم به شک و ناراحتی. تصمیم گرفتم داستان یه مهاجر رو بگم. پس آره؛ اخیرا برگشتم نگاهی به GTA 4 انداختم و با خودم گفتم "پس برای همین بود

۱۲. دن هوزر فاش کرد که بیماری سل آرتور مورگان از پدربزرگش الهام گرفته شده بود که قبل از کشف آنتی‌بیوتیک‌ها به سل مبتلا شد، درست بعد از تولد پدر دن.
او زنده ماند، اما فقط ۳ نفر از ۳۵ بیمار دیگر زنده ماندند. بعد از اینکه دن این داستان را شنید، شیفته‌ی بیماری سل شد و این در نهایت به خلق رستگاری فوق‌العاده آرتور در RDR2 منجر شد.

۱۳. دن هوزر: در RDR2 آرتور قرار بود بچه‌ای داشته باشد که در ابتدای داستان می‌مرد، اما این بخش حذف شد.
به نظر دن، این تصمیم درست بود و از برخی جهات بیش از حد سنگین و دشوار بود.

۱۴. دن هوزر بالاخره کمی روشنگری در مورد راز گاوین در Red Dead Redemption 2 کرد.
او می‌گوید که این قرار نبود یک شوخی غیرقابل‌حل از طرف راکستار باشد و هدف این بود که گاوین دیگر با نایجل نیست.
همچنین تأیید کرد که گاوین واقعاً وجود داشته و نایجل اختلال دوقطبی نداشته ممکن است در بازی‌های آینده RDR ظاهر شود.

۱۵. دن هوسر بالاخره تأیید کرد که Strange Man در Red Dead Redemption کیست.
«او قرار بود نوعی تجلی سایه‌ی خودت و کارمای تو یعنی شیطان باشد.»

۱۶. دن هوسر، بنیان‌گذار راک‌استار گیمز، باور دارد که GTA 6 بزرگ‌ترین لانچ تاریخ بازی‌های ویدیویی را خواهد داشت و رکورد لانچ خیره‌کننده GTA V را که بیش از ۱ میلیارد دلار در فقط ۳ روز درآمدزایی کرد، پشت سر می‌گذارد.
او میگوید:
«خیلی ها منتظرش هستن، و "انتظار" بهترین محرک فروش اولیه‌ست»

۱۷. دن هوزر: نزدیک عرضه GTA IV بودیم و کار من باهاش تموم شده بود. من با دوست‌دخترم (که الان همسرمه) رفتیم و یه هفته توی یه خونه جدا از همه موندیم. اون بچه اولمون رو حامله بود و معمولا تو خونه یا تلویزیون تماشا می‌کرد و یا برام آشپزی می‌کرد. منم پشت کامپیوتر می‌نشستم و به صفحه زل می‌زدم و نمی‌دونستم چطور باید یه بازی گاوچرونی جهان بازی بنویسم که مسخره نباشه. بعد از چند روز تونستم حدود 10 تا صحنه بنویسم و بعدش همه چی برام واضح شد. اهمیت خانواده توی این بازی برمیگرده به این که خودمم در شرف تشکیل یه خانوده بودم.

۱۸. دن هوزر: پول موفقیت یه محصول رو نمی‌رسونه. اما یکی از مهم‌ترین چیزایی که بهش فکر می‌کردیم این بود که نهایتا پول بودجه بازی رو توی فروش در بیاریم. پول یکی دیگه دست ما بود و باید به سود تبدیلش می‌کردیم. اینطوری کارکنا میتونن زندگی کنن و اجاره خونه‌شون رو بدن. رسیدن به پول باعث نوآوری و ساخت چیزای نو شده‌بود.

۱۹. مجری: چرا مردم برای GTA4 , GTA5 و حالا برای GTAVI این چنین هایپ و مشتاقند؟
دن هوزر: خب ما هیچوقت عرضه سالانه نداشتیم، یکی از دلایلش عدم عرضه سالانه است و ما هم کار فوق‌العاده‌ای در مورد خلاقیت و نوآوری در سری انجام دادیم، به هر GTA که نگاه کنید متوجه می‌شود احساسات و تفاوت‌های زیادی باهم دارند.
هر فردی علاقه‌مند به نسخه‌های متفاوتی از کل سری است برای اینکه همشون متفاوت هستند، بله داستان هر قسمت روایت یک خلاف یا چند خلافکار است اما باهم بسیار متفاوت هستند.
در مارکتینگ هم عالی عمل کرده بودیم، طوری بازی‌هایمان را بازاریابی و عرضه کردیم که حس فیلم‌های کلاسیک به مخاطبانمان میداد.

۲۰. دن هوزر: نیکو هوشمندانه‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین شخصیت ما بود. اما آیا اون بهترین بود؟ من CJ رو تو San Andreas دوست داشتم اما اون بخاطر نویسندگی نبود؛ بیشتر بخاطر صداپیشگی خوبش بود. بنظرم بخش‌هایی از شخصیت مایکل بهترینه. اون یه کلاهبرداره، آدم فروشه، و ند لوک خیلی خوب اونو به زندگی آورده. ولی خب، بازم نیکو رو بیشتر از همه دوست دارم.

۲۱. دن هوزر: حدودا یک سال طول کشید تا بتونم ایده اولیه رو بنویسم؛ من یک سال کامل تو خیابونای نیویورک با مردم تعامل داشتم و با تمام اقشار تو ارتباط بودم. هر دفعه جزئیات جدیدی به شخصیت‌ها اضافه می‌کردم. در مورد قابل درک بودن داستان مهاجر بودن شخصیت اصلی یکم شک داشتم چون خودمم مهاجر بودم و نمی‌دونستم دیدگاهم تو سال 2008 چقدر معتبر و قابل درکه.بعد یک سال ایده‌هامو ارائه دادم و تبدیلشون کردیم به مراحل مختلف. بخش سخت ماجرا نوشتن دیالوگ بود. چون تکنولوژی پیشرفت کرده بود و می‌شد صحنه‌های طولانی‌تری داشت. و اونجا بود که خیلی بیشتر نگران شدم؛ اصلا نمی‌دونستم چجور باید یه مهاجر صرب رو به نمایش بذارم. اما زمانی که اولین مکالمه خوب رو برای نیکو نوشتم، کاملا فهمیدم چه شخصیتی رو قراره بسازم و تونستم نیکو رو زنده کنم.

۲۲. مجری: با GTAVI قرار است به Vice City برگردید، جایی که اخرین بار آن را در دهه 80 دیدیم. احتمالا وایس سیتی از اسکار فیس الهام گرفته است؟
دن: اسکارفیس، میامی وایس و کودکی‌مان (خودش و سم) چند وقت پیش به این فکر می‌کردم که ما زمانی بازی را ساختیم که 16 سال از 1986 (داستان بازی) گذشته بود و حالا خیلی بیشتر از 16 سال از زمانی که Vice City عرضه شد گذشته اس... دهه هشتاد اونقدرها هم دور نبود وقتی Vice City را می‌ساختیم.
(اشاره به گذر عمر و پا به سن گذاشتن)

ادامه در پست بعدی
 
آخرین ویرایش:
وسط این گیر و دار مصاحبه جدید دن هوزر با Lex Fridman منتشر شد



نکات جالبش رو به مرور میگم

۱. دن هوزر فاش کرد که راکستار در ساخت Red Dead Redemption 2 «خیلی بیش از بودجه» خرج کرده و «خیلی عقب‌تر از برنامه» بود، که این باعث فشار زیاد و تردید زیادی نسبت به پروژه برای آنها شده بود.

۲.طبق گفته دن هاوزر در پادکست لکس فریدمن، بازی Agent لغو شد زیرا پس از حواشی بوجود آمده برای آن بازی ، آنها نتوانستند راهی برای ساخت یک بازی به اندازه کافی خوب پیدا کنند.

۳. دن هوزر: سریال The Office یکی از محبوب ترین سریال های این قرن برای من بوده است.

۴. بازی جدید دن هوزر اپن ورلد است و به سبک سیت کام کُمدی اما همراه با روایت های جدی میباشد و ۲ تا ۴ سال دیگر منتشر میشود.

۵ . دن هوزر در مورد منبع الهامی فیلمی داستان Red Dead Redemption 2:
وقتی بچه بودم فیلم‌های زیادی نگاه کردم، پدرم عاشق این فیلم‌ها بود و منم اطلاعات خوبی از وسترن داشتم.اما وقتی برای کار (سری Red Dead) خواستم بنویسم، دیدن فیلم‌های وسترن رو متوقف کردم.
به این فکر میکردم که چه چیزهایی از وسترن رو دوست دارم و چه چیزهایی را نه، و اینکه برداشت مخاطب از آن‌ها چیست و چگونه آن‌ها را در قالب یک بازی قرار بدهیم.
عنوان RDR1 بیشتر وسترنی بود، نسخه RDR2 جهت گیری متفاوتی داشت، که بنظرم جانشین شایسته‌ای هم بود.

۶. دن هاوزر تایید کرد که راکستار ساخت یک بازی فانتزی قرون وسطایی را در نظر داشته، اما تا زمانی که او در راکستار بود این ایده خیلی پیش نرفت :Scare:

۷. دن هوزر فاش کرد که می‌خواست نیکو بلیک را در پایان GTA 4 بکشد، اما قبل از تجربه RDR1 فکر نمی‌کردند از نظر گیم‌پلی بتوانند این کار را انجام دهند.
«خب، من دوست داشتم در پایان GTA 4 نیکو را بکشم. اما نمی‌شد و درآن زمان این ایده کار نمی‌کرد

۸.فیلم های محبوب دن هوزر :

- پدرخوانده 2 ، سپس پدرخوانده 1 (فرانسیس فورد کاپولا)
هر دوفیلم ایده فیلم بی نقص (a perfect movie) را به خوبی اجرا کردند.
- کازینو (اسکورسیزی)
بهترین یفیلم اسکورسیزی، بهترین فیلم سینما در مورد لاس وگاس
-گودفلاز (اسکورسیزی)
در مقایسه ان با پدرخوانده متوجه می‌شوید که چقدر ریتم و سرعت فیلم‌ها بیشتر شده اند. در طول دهه‌های ۷۰ تا ۹۰ میلادی، با دیدن فیلم‌های بیشتر، مردم درک بهتری از قصه‌گویی سینمایی پیدا کردند و به همین دلیل، فیلم‌هایی مثل Goodfellas توانستند با استفاده از تدوین‌های سریع‌تر، خیلی زودتر نکات خود را منتقل کنند.
بهترین فیلم جنگی؟
- فیلم روسی Come and See.
- فیلم Apocalypse Now این فیلم نه تنها در مورد جنگ است، بلکه در مورد جهان فرهنگی آن زمان، هجو (Satire) و پوچی است.

۹. دن هوسر می‌گوید که راکستار حدود «نیمی از کار» DLC تک‌نفره GTA V به نام «Agent Trevor» را انجام داده بود که در نهایت لغو شد.
این DLC داستانی قرار بود شما را در نقش ترور که به عنوان یک مأمور مخفی بود قرار دهد.

۱۰. وقتی با Trevor در GTAV مشغول بازی هستید، متوجه خواهید شد که او می‌تواند چه شخصیت پردازی و کرکتر آزادی دارد.
کرکتر او می‌تواند مهربان باشد، بدجنس باشد، پلیر کاملا متوجه می‌شد که هر کرکتر نیمه خوب و نیمه بد دارد (شر یا خوب مطلق نیست)
مچری هم میگه که Trevor واقعا یک شخصیت 360 درجه است.

۱۱. دن هوزر: زمانی که بهم گفتن GTA 4 تو نیویورکه، زیاد خوشحال نبودم. چون خودمم اونجا زندگی میکردم و زندگی اصلا جالب نبود. من بدبخت و سینگل بودم و مطمئن نبودم که میخوام آمریکا بمونم یا نه. درامای ماجرای Hot Coffee باعث شده بود که رو فکر و روانمون فشار بیاد. از خوشبختی و موفقیت رسیده بودم به شک و ناراحتی. تصمیم گرفتم داستان یه مهاجر رو بگم. پس آره؛ اخیرا برگشتم نگاهی به GTA 4 انداختم و با خودم گفتم "پس برای همین بود

۱۲. دن هوزر فاش کرد که بیماری سل آرتور مورگان از پدربزرگش الهام گرفته شده بود که قبل از کشف آنتی‌بیوتیک‌ها به سل مبتلا شد، درست بعد از تولد پدر دن.
او زنده ماند، اما فقط ۳ نفر از ۳۵ بیمار دیگر زنده ماندند. بعد از اینکه دن این داستان را شنید، شیفته‌ی بیماری سل شد و این در نهایت به خلق رستگاری فوق‌العاده آرتور در RDR2 منجر شد.

۱۳. دن هوزر: در RDR2 آرتور قرار بود بچه‌ای داشته باشد که در ابتدای داستان می‌مرد، اما این بخش حذف شد.
به نظر دن، این تصمیم درست بود و از برخی جهات بیش از حد سنگین و دشوار بود.

۱۴. دن هوزر بالاخره کمی روشنگری در مورد راز گاوین در Red Dead Redemption 2 کرد.
او می‌گوید که این قرار نبود یک شوخی غیرقابل‌حل از طرف راکستار باشد و هدف این بود که گاوین دیگر با نایجل نیست.
همچنین تأیید کرد که گاوین واقعاً وجود داشته و نایجل اختلال دوقطبی نداشته ممکن است در بازی‌های آینده RDR ظاهر شود.

۱۵. دن هوسر بالاخره تأیید کرد که Strange Man در Red Dead Redemption کیست.
«او قرار بود نوعی تجلی سایه‌ی خودت و کارمای تو یعنی شیطان باشد.»

۱۶. دن هوسر، بنیان‌گذار راک‌استار گیمز، باور دارد که GTA 6 بزرگ‌ترین لانچ تاریخ بازی‌های ویدیویی را خواهد داشت و رکورد لانچ خیره‌کننده GTA V را که بیش از ۱ میلیارد دلار در فقط ۳ روز درآمدزایی کرد، پشت سر می‌گذارد.
او میگوید:
«خیلی ها منتظرش هستن، و "انتظار" بهترین محرک فروش اولیه‌ست»

۱۷. دن هوزر: نزدیک عرضه GTA IV بودیم و کار من باهاش تموم شده بود. من با دوست‌دخترم (که الان همسرمه) رفتیم و یه هفته توی یه خونه جدا از همه موندیم. اون بچه اولمون رو حامله بود و معمولا تو خونه یا تلویزیون تماشا می‌کرد و یا برام آشپزی می‌کرد. منم پشت کامپیوتر می‌نشستم و به صفحه زل می‌زدم و نمی‌دونستم چطور باید یه بازی گاوچرونی جهان بازی بنویسم که مسخره نباشه. بعد از چند روز تونستم حدود 10 تا صحنه بنویسم و بعدش همه چی برام واضح شد. اهمیت خانواده توی این بازی برمیگرده به این که خودمم در شرف تشکیل یه خانوده بودم.

۱۸. دن هوزر: پول موفقیت یه محصول رو نمی‌رسونه. اما یکی از مهم‌ترین چیزایی که بهش فکر می‌کردیم این بود که نهایتا پول بودجه بازی رو توی فروش در بیاریم. پول یکی دیگه دست ما بود و باید به سود تبدیلش می‌کردیم. اینطوری کارکنا میتونن زندگی کنن و اجاره خونه‌شون رو بدن. رسیدن به پول باعث نوآوری و ساخت چیزای نو شده‌بود.

۱۹. مجری: چرا مردم برای GTA4 , GTA5 و حالا برای GTAVI این چنین هایپ و مشتاقند؟
دن هوزر: خب ما هیچوقت عرضه سالانه نداشتیم، یکی از دلایلش عدم عرضه سالانه است و ما هم کار فوق‌العاده‌ای در مورد خلاقیت و نوآوری در سری انجام دادیم، به هر GTA که نگاه کنید متوجه می‌شود احساسات و تفاوت‌های زیادی باهم دارند.
هر فردی علاقه‌مند به نسخه‌های متفاوتی از کل سری است برای اینکه همشون متفاوت هستند، بله داستان هر قسمت روایت یک خلاف یا چند خلافکار است اما باهم بسیار متفاوت هستند.
در مارکتینگ هم عالی عمل کرده بودیم، طوری بازی‌هایمان را بازاریابی و عرضه کردیم که حس فیلم‌های کلاسیک به مخاطبانمان میداد.

۲۰. دن هوزر: نیکو هوشمندانه‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین شخصیت ما بود. اما آیا اون بهترین بود؟ من CJ رو تو San Andreas دوست داشتم اما اون بخاطر نویسندگی نبود؛ بیشتر بخاطر صداپیشگی خوبش بود. بنظرم بخش‌هایی از شخصیت مایکل بهترینه. اون یه کلاهبرداره، آدم فروشه، و ند لوک خیلی خوب اونو به زندگی آورده. ولی خب، بازم نیکو رو بیشتر از همه دوست دارم.

۲۱. دن هوزر: حدودا یک سال طول کشید تا بتونم ایده اولیه رو بنویسم؛ من یک سال کامل تو خیابونای نیویورک با مردم تعامل داشتم و با تمام اقشار تو ارتباط بودم. هر دفعه جزئیات جدیدی به شخصیت‌ها اضافه می‌کردم. در مورد قابل درک بودن داستان مهاجر بودن شخصیت اصلی یکم شک داشتم چون خودمم مهاجر بودم و نمی‌دونستم دیدگاهم تو سال 2008 چقدر معتبر و قابل درکه.بعد یک سال ایده‌هامو ارائه دادم و تبدیلشون کردیم به مراحل مختلف. بخش سخت ماجرا نوشتن دیالوگ بود. چون تکنولوژی پیشرفت کرده بود و می‌شد صحنه‌های طولانی‌تری داشت. و اونجا بود که خیلی بیشتر نگران شدم؛ اصلا نمی‌دونستم چجور باید یه مهاجر صرب رو به نمایش بذارم. اما زمانی که اولین مکالمه خوب رو برای نیکو نوشتم، کاملا فهمیدم چه شخصیتی رو قراره بسازم و تونستم نیکو رو زنده کنم.

۲۲. مجری: با GTAVI قرار است به Vice City برگردید، جایی که اخرین بار آن را در دهه 80 دیدیم. احتمالا وایس سیتی از اسکار فیس الهام گرفته است؟
دن: اسکارفیس، میامی وایس و کودکی‌مان (خودش و سم) چند وقت پیش به این فکر می‌کردم که ما زمانی بازی را ساختیم که 16 سال از 1986 (داستان بازی) گذشته بود و حالا خیلی بیشتر از 16 سال از زمانی که Vice City عرضه شد گذشته اس... دهه هشتاد اونقدرها هم دور نبود وقتی Vice City را می‌ساختیم.
(اشاره به گذر عمر و پا به سن گذاشتن)
ادامه:

۲۳. مجری: بنظرت بهترین بازی تمام دوران کدومه؟
- دن هوزر: تتریس، روی نینتندو گیم‌بوی، بدون شک.
گیم‌بوی یه دستگاه عالی برای تجربه تتریس بود.
به طرز عجیبی معتادش شده بودم، از لحاظ طراحی پازلی هیچ گیمی بهش نمیرسه، نه شخصیتی داره نه هیچی، گیمپلی خالص، بازی بسیار پرفکتی هست.
بازی‌های جهان‌باز نمیتوانند در این سطح پرفکت باشند.
بازی ماریو نسخه نینتندو 64 هم خوب بود، کلا اولین بازی‌های سه بعدی روی N64 و PS1 فوق العاده بودند، وقتی برای اولین بار اون‌ها رو میدیدی...


۲۴. مجری: بازی‌های نینتندو زرق و برق خاصی داشتند.
- دن هوزر: بله [تجربه بازی‌های نینتندو] برای من مثل دیدن فیلم‌های هیچکاک هستند. بازی‌های نینتندو، به زبان ویدئو گیم با مخاطب حرف می‌زنند. همانطور که فیلم‌های هیچکاک با زبان سینما با مخاطب صحبت می‌کنند.
بر خلاف اینکه واقع گرایانه هم نیستند، اما سری بازی‌ها Zelda برای من، چیزهای شگفت‌انگیزی هستند که فقط از طریق بازی‌های رایانه‌ای امکان پذیر هستند. (اشاره به اینکه نینتندو، زبانِ ویدئوگیمه)

۲۵. دن هوزر : ماجرای من در راکستار لذت‌بخش بود مخصوصا کار کردن با نوید خوانساری، لزلی بنزیس و الکس و افراد در اسکاتلند (نورث) و نیویورک ...
وقتی می‌گفتند خب ما که پول انجام این‌کارهارو نداریم، باید چطوری اجراش کنیم؟ خب بیاید از دوستانمون بخوایم این دیالوگ‌ها رو برامون ضبط کنن و ....
دوران 2001 تا 2005 واقعا هجان انگیز بود


۲۶. مجری: سال 2020 راکستار را ترک کردی، دلتنگ چه چیزی در راکستار شدی؟ چیزی بود که دلتنگش شوی؟
- دن هوزر: البته! (کار در راکستار) 20 سال از زندگی من بود، من تازه به آمریکا امده بودم که این کار را انجام دهم و با آن هم بزرگ شدم.
زمان‌های سختی وجود داشت، اما اتفاقات جادویی هم افتاد، (راکستار) بخش بزرگی از زندگی من بوده.
بالا، پایین و میانه داشتم، کارم، خانواده‌ام، کارهامون که همیشه مورد عشق و نفرت جامعه بود و این شرکت عجیبی که همیشه خدا دردسرساز بود، اره سرگرم کننده بود برام.


۲۷. مجری: زمانی که راکستار بودی، آیا ایده هایی داشتی که سراغش نرفتید؟
- دن هوزر: اوه اره، مثلا هیچوقت به یه بازی دزدان دریایی فکر نمی‌کردم، با این حال پسرم عاشق بازی Sea of Thieves هست.
من به ایده دنیای جهان باز یک بازی جاسوسی فکر میکردم که هیچوقت به سرانجام نرسید. (مجری پرسید: Agent؟) بله Agent که براش 5 نسخه متفاوت دیزاین کرده بودم، که فکر نمیکردم جواب بدن و خوب در بیاد.
به این دلیل که، داستان‌های جاسوس‌بازی اونطوری که در فیلم‌ها جواب میدن، در بازی‌ها جواب نمیدن.
هنوز هم بعضی شب‌ها موقع خواب بهش فکر میکنم، ولی ایده‌اش جواب نداد.


۲۸. دن هوزر: ما یک زمانی هم ایده‌های یک بازی شوالیه‌ای با تم اساطیری بررسی کردیم، میتونست سرگرم کننده باشه، البته خیلی ادامه‌اش ندادیم. راستش هنوزم بهش فکر می‌کنم.
- مجری: شوالیه‌ها که از لحاظ تاریخی بسیار مربوط به گذشته هستند؟
- دن: اره، باید برید به اعماق تاریخ، البته من هم خیلی چیز زیادی ازش ننوشتم، یکم بک‌استوری و ایده پردازی بود
هیچوقت فکر نمیکردم اون سبک بازی رو کار کنم، ولی این کارو کردم و کمی هم عاشقش هم شدم!


۲۹. مجری: برای من سری الدر اسکرولز یکی از بازی‌های قدرتمند جهان‌باز هست.
- دن هوزر با تایید حرف مجری: تاد [هاوارد] در کاری که می‌کنه فوق‌العاده است. از لحاظ فنی ما همیشه در حال پیدا کردن حد تعادل بین نقش‌آفرینی و اکشن بودیم. ما اِلمان‌های رول پلی داشتیم در حالی که الدر اسکرولز یک بازی نقش آفرینی کامل بود.
- مجری، دنیای بازی‌های RDR, GTA و الدراسکرولز، همیشه مملو از میلیون‌ها بازیکن است. افرادی هستند که فقط در آن‌ها [با لذت] قدم میزنند، رانندگی می‌کنند.
- دن هوزر: دارن دنیای اون بازی‌ها رو حس می‌کنند، بازی ویچر هم همینطوری هست.


۳۰ - مجری آیا به مرگ فکر می‌کنی؟ از مرگ می‌ترسی؟
- دن هوزر: پدرم رو ماه may از دست دادم... و از اون موقع زیاد بهش فکر می‌کنم. ازش میترسم؟ نمیدونم... بعض روزها آره، بعضی روزها نه.
دوست دارم اونقدر زنده بمونم که بزرگ شدن و سر و سامون گرفتم بچه‌هام رو ببینم.
یه روزهایی حس میکنم از لحاظ معنوی به جهان هستی متصلم و از مرگ نمیترسم، ولی یه روزهایی هم حس می‌کنم، کاملا اتفاقی سرنوشتی خشمگین من رو به سمت نیستی هدایت میکنه و وحشت زده میشم.
نیستی ترسناکه، من سال‌های طولانی از زندگیم رو با عذاب فکر کردن به نیستی گذروندم، اما چند سال اخیر به این که یک هدف و دلیلی برای زندگی وجود داره فکر می‌کنم. نمیگم خدایی هست یا نه ولی یک چیز فراطبیعی وجود داره که از لحاظ معنوی به زندگی هدف میده.
اما خب وقتی زیاد علم را ورق می‌زنی دوباره در نیستی غرق می‌شوی!

۳۱. دن هوزر: در زندگیم، قبل از راکستار تصمیمات اشتباهی گرفته بودم. در برهه ای زندگی به آمریکای جنوبی رفتم که اشتباه بود، یک روز ساعت 8 بیدار شدم و رفتم به ساحل، و طی اتفاقاتی دو نفر یکی با قمه و اسلحه شکسته دنبالم کردن، من با تمام توان دویدم و پریدم داخل یک تاکسی و فریاد میزدم برو برو فقط برو.
من رو به یک شهر در حوالی انجا برد، به داخل یه کافی‌نت رفتم و [با برادرم صحبت کردم] و تصمیم درست گرفتم که به نیویورک برم.
اون زمان (سم) تازه داشت بیانیه تاسیس راکستار رو می‌نوشت و من بهش کمک کردم تا لحن بیانه و ... تنظیم کنه.
سال‌های اول خیلی جدی نمیگرفتم ولی بعدش متوجه شدم که شانسی در چه جایگاهی قرار گرفتم.

۳۲. دن هوزر می‌گوید چیزی که بیش از همه در مورد برادرش سَم (بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی راکستار) تحسین می‌کند، این است که او پتانسیل بازی‌های ویدیویی را درک کرد، در حالی که دیگران به خاطر این باور به آن‌ها می‌خندیدند و مسخره‌شان می‌کردند اما او میگفت که به آن حرفها توجه نکنید.
 
آخرین ویرایش:
بهترین Intro های سری GTA از نظر خودم.

شما هم اگر دوست داشتید لطفا نظر خودتون را بگید


رتبه اول:
GTA Vice City

View attachment 398527





رتبه دوم:
GTA IV

View attachment 398528




رتبه سوم:
GTA Liberty City Stories

View attachment 398529




رتبه چهارم:
GTA San Andreas

View attachment 398530


رتبه پنجم:
GTA V
View attachment 398531
خدای من چقدر من اینارو دوست دارم، از همون 23 24 25 سال پیش که وقتی اول بازی میدیدمشون به معنای واقعی پرواز میکردم و حس وحشتناک کول و باحالی میگرفتم تا همین الان که دوباره دیدمشون تو پستت، انگار یک روز هم قدیمی نشدن برام، همگی از دم هم تو پلی لیست موسیقیم بودند همیشه، اغراق نیست که بگیم همه اینتروداکشن ها خارق العاده هست چه خود اینترو و تدوین تیکه های کات سین ها و دنیای بازی چه موسیقی و هارمونی بینشون، اما من اینارو به ترتیب از همه بیشتر دوست دارم:

وایس سیتی

سن اندریاس

III

V

IV

نسخه های جانبی هم خوبند ولی اینارو بیشتر دوست دارم، چون همه رو خودت گذاشتی و فقط 3 نبود منم فقط ایشون رو اضافه میکنم:


View attachment GTA3 Opening Intro - GTA Series Videos (480p, h264).mp4

هیچ وقت هم با یک بار دیدنشون ارضا نمیشم و باید چننننند بار هر دفعه ببینم که بتونم ازش رد شم، حتی شده بازی رو چند بار ریستارت کردم فقط برای ریپیت این شاهکار ها...

*من حقیقتا منتظر تریلر اصن نیستم و نبینم هم چیزیم نمیشه، تکلیف ابر شاهکاری مثل گرند دفت اتو روشن تر از این حرفاست، اتفاقا بدم نمیاد نبینم که برای بازی بلایند تر باشم اما احتمالا میبینم چون فضای کول و باحال حول محور تریلر جی تی ای رو نمیخوام از دست بدم که میره برای 10 12 سال دیگه...
 
من حقیقتا منتظر تریلر اصن نیستم و نبینم هم چیزیم نمیشه، تکلیف ابر شاهکاری مثل گرند دفت اتو روشن تر از این حرفاست، اتفاقا بدم نمیاد نبینم که برای بازی بلایند تر باشم اما احتمالا میبینم چون فضای کول و باحال حول محور تریلر جی تی ای رو نمیخوام از دست بدم که میره برای 10 12 سال دیگه...
شاید باورت نشه ولی منم چندین بار بشدت به این فکر افتادم که کلا دیگه هیچ عکس و تریلر و اطلاعاتی که از بازی میاد رو نبینم و نخونم و بقول تو بلایند برم تو دل بازی. گاهی میگم کاش یه دگمه بود من به یه خوابی میرفتم و چمیدونم ۶ ماه دیگه یا یکسال دیگه هرموقع بازی میخواد بیاد بیدار بشم .
از طرفی دوران ماقبل RDR2 و GTA V رو هم تجربه کردم و اگه نگم اون هایپ عجیب قبل ریلیز که همه بچه ها میدن چیزیه که گاهی از تجربه خود بازی هم قشنگتره پر بیراه نگفتم. بخصوص اگه یه فضایی مثل یه فروم باشه که پست ها موندگارن و حتی خود من گاهی میرم و پست های خیلی قدیمی دوران ماقبل ریلیز بازیا رو میخونم.همین چند وقت پیش داشتم پستهای روز عرضه GTA 4 در سال ۲۰۰۸ و تجربه کاربرای فروم از بازی رو میخوندم. پست‌هایی که نویسندگانش وقتی میری رو پروفایلشون میبینی تاریخ آخرین بازدیدشون گاهی مال ۱۰ سال قبله و گاهی با خودت فکر میکنی طرف کجاست و چی شده که دیگه به فروم سر نزده و آیا دیگه اصلا به گیم علاقه داره یا نه .
خلاصه که با خوندن پستهای قدیمی احساس کردم دقیقا تو اون زمانم و چقدر قشنگ بود این حس.
چندتا شو میذارم تو اسپویلر بخونید
-------------------------------------------
اول بازی که با یه دختری به اسم Michel آشنا شده بودم، اون بهم زنگ زد و گفت که با هم بریم بیرون و من هم قبول کردم و قرار شد یه ساعت دیگه اونجا باشم. بعد یه دفعه Roman هم بهم زنگ زد و گفت که یه سری از طلبکارها یه جا گیرش آوردن و دارن می زنننش. من رومن رو ول کردم و رفتم دنبال Michel بعد با هم رفتیم بولینگ بازی کردیم و برگشتیم. بعد رومن به من زنگ زد و گفت که چرا نرفتم کمکش کنم و از این حرف ها و گفت که طلبکارها یه طوری زدنش که الان بیمارستانه، بعد گفت که من برم بیمارستان دنبالش. وقتی اینکارو کردم تا آخر راه نیکو همش عذر خواهی می کرد و ... .
این جور انتخاب ها تا حالا تو هیچ بازی دیگه ای نبودن و واقعا لذت بخشند. و همینطور Replayability بازی رو خیلی بیشتر می کنن.


-------------------------------------------

عجب چيزيه پسر!:biggrin1:
رفتم سوار هليکوپتر شدم!پليس اومد دنبالم!:biggrin1:
دم هليکوپترم خورد به دم هليکوپتر پليس دم جفتشون کنده شد!!!!!!:eek:
جفت هليکوپترا ميچرخيدن و به سمت پايين ميرفتن!!!:biggrin1:
کفم بريد!بال هليکوپترم خورد به يک ساختمون کنده شد!:-"
ديگه بدن هليکوپتر مونده بود!که عين يک تيکه آهن از اون بالا اوفتاد پايين!!:biggrin1:
منم مردم:biggrin1:


-------------------------------------------

بازی رو الان خریدم فوق العاده در یک کلام:
مثبت ها:
رانندگی نسبت به نسخه های قبل بکل تغیر کرده..نسخه های قبلی رانندگی بی روحی داشتند ولی این نسخه وحشتناک هیجانش رفته بالا بهمراه موتور فیزیکی که داره هیجان رانندگی بازی صد برابر شده:eek:
آندر و اوور استیر به همراه دریفت کشیدن در حیت رانندگی بیداد میکنه...تصادف ها بقدری حس و هیجان به آدم میده که احساس میکنم واقعا تو نقش اصلی بازی قرار گرفتم
صدا گذاری ها محشره...صدای پا روی شن ها..صدای خورد کردن انگشت های نیکو توسط خودش...صدای آب..صدای باز کردن در سودا ...صدای راه رفتن بر روی سقف و کاپوت ماشین بهمراه صدها هزار صدای دیگه به بهترین نحو ممکن ظبط شده و حس و حال بازی رو بشدت تحت تاثیر خودش قرار داده.
گرافیک بازی هم فوق العاده اس...حسی که بهنگام غروب و سحر و طلوع آفتاب بهتون دست میده رو بهیچ وجه تو هیچ بازی دیگه ای نخواهید دید..نور پردازی هنگام غروب و طلوع بی نظیره...مثلا هوا گرگ و میش شده بخوبی قابل حس کردنه و حس همذات پنداری با نیکو در این قسمت ها کاملا قابل لمسه.

استوری لاین بازی هم که دیگه نیاز به توضیح نداره..بقدری جذابه که انگار داریم یکی از 10 فیلم برتر تاریخ سینما رو میبینیم.
منفی ها:
فرم ریت بازی پایینه..میشه گفت فرم ریت قبلی ها به مراتب بیشتر بود.
هیچ مورد دیگه ای واسه منفی بودن به ذهنم نرسید


-------------------------------------------


بابا عجب بازی هست این لامصب هر چی میری جلو بهتر میشه :دی:دی این یارو roman هم که اخر خندست :دی اقا این موبایل که هیچی ساپوزت نمیکنه :دی تو اینترنت هرچی میزنم میگه ساپوزت نمیکنه خرید ماشین از طریق اینترنت هم خیلی باحاله فقط قیمت ها شدیدا بالاست :دی در مورد تار بودن مناظر دور نظرم عوض شد نمیدونم رفت یا من بهش عادت کردم :دی بارونم که میاد دیگه تو خیابون سیل راه میفته اصلا نمیشه رانندگی کرد هی لیز میخوره حالت مه رو هم عالی درست کردن :دی راستی بازی کارواش هم داره وقتی ماشین به مرور کثیف میشه میبری کارواش با این دستگاه های اتوماتیک برقش میندازه تو بازی که دیگه نمیشه سر و دست برید ولی خون عالی کار شده وقنی هم نیکو مست میکنه تصویر تار میشه نیکو نمیتونه درست را بره هی میخوره زمین به در و دیوار ...:دی فقط بگم این بازی ارزش خریدن یه کنسول رو داره;)


-------------------------------------------


منم بازیو گرفتم (از فروشگاه Max که چند ساعت هم معطل شدم ولی می ارزید) البته دیروز گرفتم ولی نمی شد ولش کنم بیام اینجا پست بدم. چیز هایی که تا الان از بازی فهمیدم:
1- اول از همه، من تا حالا بازی رو ندیدم که اینقدر رو جزییاتش کار شده باشه. منظورم همه چیزه، یعنی اول از همه گیم پلی عالیه، بعد هم گرافیک و فیزیک و صداگذاری و ... و بسیاری از این جزییات نوآوری هستند و تو بازی های دیگه دیده نشدن.
2-کنترل ماشین ها از بازی های قبلی خیلی بهتر شده و برای اولین بار بعد از Mafia می شه کاملا درست و واقعی رانندگی کرد. فیزیک ماشین ها خوبه، یعنی کمک فنر ها واقعا عالی واکنش می دن و مثلا اگر تو خیابون ها تا ته گاز بدین کنترل ماشین سخت می شه و به همین راحتی هم نیم شه نگه ش داشت. و یا مثلا تو هوای بارونی ماشین ها لیز می خورن و ... حتی می تونید چراغ ماشینتون رو تنظیم کنید (نور بالا یا نور پایین). جدا از اون انیمیشن نیکو موقع چرخوندن فرمون هم واقعا عالیه.
4- سیستم خرابی ماشین ها خوبه، اما عالی نیست. ولی در کل در حد این نسل قابل قبوله.
3-سیستم مبارزه Hand To Hand بازی هم خیلی بهتر شده، حالا می شه خا خالی داد و مثلا چاقوی دشمن رو از دستش گرفت. علاوه بر اون یه دکمه لگد می زنه ، یه دکمه مشت و ...
4- فیزیک بازی خیلی خوبه و روی خیلی از اجسام می شه تاثیر گذاشت. در ضمن موتور Euphoria که قبلا راجع بهش گفته بودن عالی عمل می کنه. مثلا وقتی نیکو مسیر حرکتشو عوش می کنه بدنش یه مقدار کج می شه و یا اینکه جایی که پای نیکو قرار می گیره نسبت به محیط تعیین می شه، یکی ممکنه نیکو یج وایسه که یه پاش روی یه سطح بالاتری قرار داشته باشه و پای دیگه ش روی یه سطح پایین تر.
5- طراحی شهر خیلی عالیه، مردم طبیعی تر رفتار می کنن و کارهای خیلی بیشتری انجام میدن. درضمن وجود مردم و ماشین ها به زمان هم بستگی داره، مثلا ماشین آشغالی فقط شب ها می آد بیرون.
6-گرافیک پرجزییات برای اولین با در سری GTA ، البته نه اینکه گرافیک انقلابی باشه، اما نور پردازی محیط واقعا عالیه، Bump Mapping خوبه و جزییات زیادی وجود داره که می ذارم خودتون ببینید.
8-کات سین ها واقعا عالین، حرکات دوربین درست مثل فیلم های هالیوودیه و همین طور Motion Capture هم عالیه ، جدا از اون صداگذاری شخصیت ها هم عالیه و گوینده ها سنگ تموم گذاشتن. روی دیالوگ ها هم خیلی کار شده، بارها حس می کنین دیالوگ ها شبیه فیلم هایی مثل Godfather یا Goodfellas هستند و خیلی جالبن. در ضمن استفاده از لغت f**k هم خیلی کمتر شده.
9-صداگذاری واقعا حرف نداره، جدا ار رادیو عالی و موسیقی های زیبا، تکنولوژی صداگذاری بازی فوق العاده س، یعنی واقعا حس می کننین صدا از چه فاصله ای می آد یا در چه وضعیتی به وجود اومده. در ضمن می شه تلئیزیون هم نگاه کرد و تمام ایون تریلر های تبلیغاتی که از بازی اومده بود رو می تونید ببینید.
10- من فقط در یه جای بازی افت فریم دیدم. یه بار از لب جزیره ای که توش بودم داشتم به دوردست و ساختمون ها نگاه می کدم که فریم ریت شاید 5 تا کمتر شد اما خوب تصویر انجا خیلی شلوغ بود. جدا از اون وقتی که تو شهرین بازی با فریم ریت 30 به راحتی اجرا می شه و خیلی روونه.
11-هوش مصنوعی یه جهش واقعی کرده و چه مردم عای چه راننده ها و چه دشمنا خیلی بهتر رفتار می کنن.
12-سیستم پلی س بازی عالیه، وقتی می آن دنبالتون باید سریع گمشون کنید، و بعد یا با ماشین خودتون یا با یه ماشین دیگه از دایره ای در که پایس ها دنبال شما می گردن فرار کنید.
13-دزدیدن ماشین ها هم خیلی طولانی نیست، اول شیشه رو می شکونه بعد در رو باز می کنه و بعد با سیم های ماشین ور می ره،در اینجا اگر به ترتیب دو تا Trigger رو پشت سر هم بزنید ماشین رو سریع تر هم روشن می کنه. تاکسی گرفتن هم خوبه و بعضی وقت ها کلی تو وقت صرفه جویی می کنه.
14-تو این بازی شما یه رابطه با هر شخصیت دارین، یعنی بنا بر رفتار شما هر کسی یه مقدار شما رو دوست داره، اکر با هر کسی تا یه حد مورد نیازی دوست بشید، توانایی ویژه ی اون شخص باز می شه، مثلا وقتی با رومن زیاد دوست شید بهتون می گه هر وقت خواستین زنگ بزنین بهش تا یه تاکسی براتون بفرسته.
15-موبایل وسیله ی خیلی پر کاربردیه، مثلا بهتون زنگ می زنن یا SMS می فرستن که بیا فلان جا باهات کار داریم، یا شما می تونین به بقیه زنگ بزنین، مثلا زنگ بزنین به رومن بگین که حاضر شه با هم شام برین بیرون ، یا حتی ممکنه رومن زنگ بزنه و بگه که این کارو بکنید.

ببخشید که این پست اینقدر طولانی شد، ولی اینقدر مطلب راجع به این بازی زیادی که این هایی که من گفتم 10 درصدش هم نیست.
 
آخرین ویرایش:
اگر بازی تاخیر نمیخورد الان بجای انتظار برای تریلر سوم و پری اوردر منتظر خود بازی و پریلود اش بودیم!!

امیدوارم تو همین هفته نهایتا هفته دیگه حداقل تریلر جدید بیاد
 
  • Like
Reactions: blak
وسط این گیر و دار مصاحبه جدید دن هوزر با Lex Fridman منتشر شد

سم هاوزر یکاری میکنه که دن, برونگرا و sociable بنظر برسه 8-|
__________________
و خودمونیم; چه پتانسیلی داره سرگذشت بنیانگذاران و داستان تاسیس و رشد *R برای یه اثر سینمایی باکیفیت.
(The Gamechangers برش کوچکی بود از یه مقطع خیلی حساس و خاص)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or