PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
من: دیگه نوبتشه برم یکی از Yotei Six رو بزنم

بازی:

View attachment 395453
حالا این پرنده به کنار، من خیلی جاها اصلا خودم وایستادم دیدم یه آدمی هست. یه اسبی هست. یه کمپی هست. بعد همون باز به چیزهای دیگه ختم شده و یهو می‌بینم اون سر نقشه رفتم.
چندتا دوئل مشتی رو همینجوری شانسی سر راه پیدا کردم. واقعا حرف نداره اینجور پیدا کردن چیزمیزها.


دقت کردین که Sucker Punch یکی از معدود استودیو هایی هست که از تمام قابلیت های کنترلر استفاده میکنه؟
اینسامنیاک هم هست. هیچوقت اون لرزش کنترلر و صدای spider bot روی کف خیابون نیویورک رو توی اسپایدرمن ۱ یادم نمی‌ره. واقعا حس عجیبی داشت که چقدر جالب در آورده بودن.
 
بعد از 9 ساعت بازی تبدیل شده با گوست اف سوشیما برام و تکراری
امیدوارم درست بشه !

3 ساعت فیکس دارم پازل حل میکنم گه انچارتده

حرف خود را پس گرفته و بازی هممچنان پر هیجان میتازد

پ.ن : مود یک خردادی ;))
 
بالاخره موفق شدم بعد ساعت‌ها ولگردی و انجام کارهای فرعی، دومین عضو یوتی ۶ رو بزنم. لعنتی یک لحظم ولت نمیکنن. اومدیم انتقام بگیریم هی حواسمون به زیبایی محیط و کارای جانبی پرت میشه :D آتسو فوق‌العادس. واقعا خوش میگذره باهاش. خیلی تُخس و بامزس. الان اومدم منطقه‌ی کیتسونه. چقدر خوشگله لعنتی. ایشیکارا هم شدیدا زیبا بود. یه سری عکس هم میذارم داخل اسپویلر.

 
حرف خود را پس گرفته و بازی هممچنان پر هیجان میتازد

پ.ن : مود یک خردادی ;))
مشکل چی بود که حل شد؟:دی
من که خیلی خیلی از شماها عقب ترم تو بازی ولی خیلی خوندم که سازنده تمام تلاششو کرده که اون حالت تکراری که تو Tsushima اتفاق میفتاد اینجام اونطور نشه
 
  • Wow
Reactions: Thundersky
آقا کسی این داستان یورتمه رفتن اسب رو داره؟ :دی این اسب ما واسه خودش داره این ور اونور میره هر چی هم سوت میزنم نمیاد میره از دور خیره میشه میخوام برم سمتش فرار میکنه :دی چی کار باید کرد؟
از اسب داخل گیم هم شانس نیاوردیم :دی الان پیاده بخوام برم تا قسمتی که رو مپ track کردم قشنگ تا خود صبح راه ـه! :|

- ویرایش - اسب:
 
آخرین ویرایش:
مشکل چی بود که حل شد؟:دی
من که خیلی خیلی از شماها عقب ترم تو بازی ولی خیلی خوندم که سازنده تمام تلاششو کرده که اون حالت تکراری که تو Tsushima اتفاق میفتاد اینجام اونطور نشه

سری یکی از باس ها یه سری کارهای معمولی انجام دادم و کلی حل کردن پازل هایی که هیچ چالشی نداشتن فقط وقت میگرفتن اما داشت حوصلم سر میرفت که یهو گفت گَر صبر کنی ز قوره حلوا سازی و بازی رسید به اوج هیجان و همینطور مونده روی اون نقطه اوج :D
 
آقا کسی این داستان یورتمه رفتن اسب رو داره؟ :دی این اسب ما واسه خودش داره این ور اونور میره هر چی هم سوت میزنم نمیاد میره از دور خیره میشه میخوام برم سمتش فرار میکنه :دی چی کار باید کرد؟
از اسب داخل گیم هم شانس نیاوردیم :دی الان پیاده بخوام برم تا قسمتی که رو مپ track کردم قشنگ تا خود صبح راه ـه! :|
آقا حل شد ظاهرا تو منطقه ای که اسب های وحشی هستن این اتفاق می افته. آدم دلش میخواد تا صبح بشینه فقط مپ رو بگرده از بس زیباست :x
و چه قدر شخصیت Atsu رو غد و در عین حال زیبا در آوردن. خود گیم یه داستانه، مکالمات ـی که این وسط رد و بدل میشه در کنار موسیقی بی نظیر یه داستان دیگه! :دی Armor کارکتر Snake هم فوق العادست.

 
با اختلاف یکی از زیباترین و چشم نواز ترین گیم هایی هست که طی این مدت تجربه کردم :x ساکر پانچ واقعا کارش رو بلده.
- اسکرین‌‌شات‌‌هایی که حاوی اسپویل احتمالی از بخش داستانی/پازل‌ها بودند، داخل تگ قرار گرفتند.

Ghost of Yōtei
/ Quality Mode - Digital Deluxe Edition - PS5 /
Pt. 2



BC | #screenshots | MR.1199
 
تکنولوژی VRR تو بازی هایی مثل Last of us 2 به حدی عالی بود که 30 فریم انگار 45 فریم اجرا میشد اینقدر همه چیز smooth میشه که عملا بدون VRR غیر قابل بازی کردن میشه
متاسفانه Ghost of yotei اصلا VRR نداره کسایی که نمایشگر خوب دارن میفهمن من چی میگم و 30 فریمش واقعا سرطان انگار این بازی مخصوص PS5 PRO هست
ویرایش : چیزی که الان فهمیدم به صورت ناقص روی Performance mode فعال میشه نه حالت های Quality و raytracing هیچکدوم VRR ندارن
من Spider-man remastered با VRR و 30 فریم بازی کردم یک لحظه احساس نمیکردی بازی 30 فریمِ
Screenshot 2025-10-07 144102.png
 
آخرین ویرایش:
تکنولوژی VRR تو بازی هایی مثل Last of us 2 به حدی عالی بود که 30 فریم انگار 45 فریم اجرا میشد اینقدر همه چیز smooth میشه که عملا بدون VRR غیر قابل بازی کردن میشد
متاسفانه Ghost of yotei اصلا VRR نداره کسایی که نمایشگر خوب دارن میفهمن من چی میگم و 30 فریمش واقعا سرطان انگار این بازی مخصوص PS5 PRO هست
ویرایش : چیزی که الان فهمیدم به صورت ناقص روی perfromance mode فعال میشه نه حالت های Quality و raytracing هیچکدوم VRR ندارن
من Spider-man remastered با VRR و 30 فریم بازی کردم یک لحظه احساس نمیکردی بازی 30 فریمِ
View attachment 395537
واسه smooth تر شدن بازی هستش ، روی Performance که خودش ۶۰ هست ، دیگه چی رو میخواد Smooth کنه؟
میذاشتش روی بقیه مود ها!
 
  • Like
Reactions: Thundersky
واسه smooth تر شدن بازی هستش ، روی Performance که خودش ۶۰ هست ، دیگه چی رو میخواد Smooth کنه؟
میذاشتش روی بقیه مود ها!
رو اونم تاثیر داره خب ولی قصه اینه چرا رو 30 فریمش نیست ، یادمه بازی Demon Souls هم VRR بکلی نداشت اونم رو 30 فریم افتضاح بود
 
  • Like
Reactions: Thundersky
خب منم مقداری خیلی کمی (19 ساعت:D) از بازی بالاخره پلی دادم. با نظر اکثر بچه ها موافقم.با یه سری جزییات فرعی بازی خیلی حال کردم و میخوام بهشون اشاره کنم.

اول از همه Opening بازی خیلی خوشم اومد که طولانی نبود. بازی به اندازه کافی اطلاعات میده و بقیه اش رو کم کم خود پلیر کشف میکنه! دوم
اوایل بازی اون جایی که آتسو اسم 6 ویلین اصلی رو روی پارچه مینویسه و یکی یکی بازی چهرشون رو نشون میده خیلی سینمایی بود
شخصا یاد فیلم مورد علاقه م Kill Bill افتادم، Sucker Punch اون قسمتش رو خیلی تارانتینویی درست کرده!
جزییات دوم اینکه Atsu اون پارچه رو همیشه همراه خودش داره و هر دفعه که یکی از 6 یوتی رو میکشه روی اسمش با خونش یه خط قرمز میکشه!

نکته ی بعدش گیمپلی بازی خیلی روان تر و یه جورایی از منظر ادامه قسمت اول هست. مثلا شما توی قسمت اول بعد آپگرید ها گیمپلی ات روان میشد. اینجا گیمپلی بازی از اولش خیلی سریع تر هستش نسبت به اوایل قسمت اول. احتمالا بخاطر اینکه تعداد سلاح ها خیلی بیشتر هستش. مورد بعدی، بازی زود قسمت آموزش رو فرو نمیکنه توی چشم پلیر گویا بازی رو اینطور توی ذهنشون ساختن که هرکی داره اینو بازی میکنه حتما قسمت اول رو بازی کرده" که این خیلی خوبه! (در مقایسه 2 هفته پیش Horizon Forbidden West رو تموم کردم که تا آخر بازی شما Tutorial لازمی!)
و اینکه بازی واقعا عظیمه! تقریبا 20 ساعت توی این 4 روز گذشته بازی کردم ولی هنوز چیزی جلو نرفته! و نکته ی مهمتر بازی مثل قسمت اول اصلا حوصله سربر نیست. شاید توی 10 سال گذشته من 3 تا بازی جهان بازی بوده که واقعا تحسینشون کردم. اولی Witcher 3 دومی RDR2 و سومی قسمت اول Ghost که این قسمت هم ادامه ی همون فرمول موفق قبلی هستش.

به غیر از دنیای جهانبازی و مراحل فرعی بازی بیشتر نگران داستان اصلی هستم، البته به غیر از 4-5 مرحله جلو نرفتم. امیدوارم داستان اصلی بازی درگیر کننده باشه!

پ.ن: داشتم یه مرحله فرعی انجام میدادم که بعد تموم شدنش سر از یه جنگلی به اسم Urara که طراحی خیلی دارکی داشت در آوردم! اوصولا هم بازی جهانباز باید دقیقا اینطور باشه. یهویی سر از یه جاهایی دربیاری که فکرش رو نمیکنی!
اول مرحله ی فرعی:
آخر اون مرحله که سر از یه محیط جدید در میاری:

درکل من وقتی جزییات این شکلی توی یه بازی میبینم واقعا حال میکنم! خلاصه هر بازی دیگه ای دارین انجام میدین رو ول کنین بیاین شمال ژاپن خیلی خفنه! :D
Ghost of Yōtei_20251006223432.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or