Multi Platform Indiana Jones and the Great Circle

سازنده
Machine Games
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
93h58lnoh9dc1.jpeg

سازنده: MachineGames , Lucasfilm Games
ناشر: Bethesda Softworks
سبک: اول شخص ماجراجویی
پلتفرم: PC ,PS5, Xbox Series
تاریخ عرضه: 2024
آپدیت:
1. نام بازی Indiana Jones and the Great Circle خواد بود, این بازی در سبک اول شخص ماجراجویی است, بازی در گیم پلی و کات سین ها صحنه های سوم شخص نیز دارد, اما اکثرش اول شخص خواهد بود, سازنده این تصمیم را جا دادن پلیر در نقش قهرمان بزرگ ایندی توصیف کرده است.

2. واقع شده بین فیلم های Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade, ایندینا جونز و دایره کبیر شما را به سفر در دور جهان برای حل معما و رازی باستانی مییبرد تا تبدیل به ماجراجویی بزرگ در برابر نیروز های شیطانی شوید. این سفر شما را به واتیکان, صحرای مصر و مناطق سرسبز سوخوتای و قله های سر هیمالیا میبرد.

3. ایندی همچنان صورت هریسون فورد را داشته ولی توسط تروی بیکر صداگذاری میشود.

4. این عنوان در سال 2024 برای پی سی و اکس باکس عرضه شده و روز اول در سرویس گیم پس عرضه خواهد شد.

قدیمی:
بتزدا از عنوان جدیدی از سری فیلم های محبوب Indiana Jones, با داستانی کاملا جدید رونمایی کرد, نام این عنوان Indiana Jones and the Great Circle خواهد بود.
این بازی توسط MachineGames, سازندگان سری Wolfenstein با همکاری Lucasfilm Games و تهیه کنندگی Todd Howard کارگردان سری های The Elder Scrolls و Fallout ساخته خواد شد.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی از سبک این عنوان وجود ندارد, اما با توجه به تخصص ماشین گیمز احتمال اول شخص بودن بازی وجود دارد.

تاد هاوارد در مصاحبه ای جدید اعلام کرد که بازی ترکیب منحصر به فردی از ژانرهای مختلف بوده و این بازی قرار است که یک نامه عاشقانه به شخصیت ایندیانا جونز باشد.

هاوارد قبلا هم گفته بود که Raiders of the Lost Ark فیلم مورد علاقه اشش در تمام دوران است و ساخت یک بازی از شخصیت ایندیانا جونز همیشه جزو آرزوهاش بوده و در سال 2009 پیشنهاد ساخت چنین عنوانی رو به لوکاس‌آرتس داده و در حالی که پیشنهادش با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو شده، اما در نهایت اون بازی ساخته نشده.

Jens Anderson کارگردان عنوان The Darkness به عنوان Design Director به تیم توسعه بازی پیوست, ایشون یک دهه گذشته در استودیو LucasArts بروی یک پروژه کنسل شده از ایندیانا جونز کار کرده بود.

 
آخرین ویرایش:
ربطی به فن و vs نداره...یه بازیه که از نظر من باید سوم شخص میبود.حالا چون 10 تا بازی دیگه تو این ژانر سوم شخص بودن پس این رو باید اول شخص میکردیم حرف مسخره ای هست و باز هم میگم اگه بدون فن بازی بخوایم نظر بدیم همینکه دوربین موقع رو در و دیوار یهو سوم شخص میشه نشون میده که ذات این نوع بازیها سوم شخصه.یعنی شما نمیتونی از اول شخص بودن بازی دفاع کنی ولی این حرکت هم توجیه کنی.

اینکه یه بازی به خاطر فیلمش یا برعکس یه فیلم به خاطر بازیش نمره بالا بگیره اصلا چیز عجیبی نیست و بارها اتفاق افتاده مثلا سریال last of us که کسی جرات نداشت کوچکترین ایرادی ازش بگیره وگرنه لشکر طرفدارهاش دهنتو سرویس میکردن(نمیگم بد بود ولی ایرادم داشت)
بحث vs نیست. میگم توی پلی استیسن کمتر بازی ای به صورت اول شخص وجود‌ داره. خوب این حقیقته. نه صرفا چیز خوبیه نه چیز بد! این یه تنوع هست دیگه.
این بازی بنا بر سبکی که داره, ما عادت داریم اونو توی سوم شخص تصور کنیم. خودمم همین تصور رو دارم همش. ولی وقتی بازی کردم دیدم بی نهایت این سبک دوربین باهاش مچ شده و نه تنها بد نیس, بلکه لذت بخشم هست.
حالا این دیگه سلیقه ایه.
ولی روی هم رفته این سیستم اونقدری موفق بوده که تونسته ۸۷ بشه.
خلاصه من اول شخصو ترجیح دادم با همه ی این وجود :دی
 
بحث vs نیست. میگم توی پلی استیسن کمتر بازی ای به صورت اول شخص وجود‌ داره. خوب این حقیقته. نه صرفا چیز خوبیه نه چیز بد! این یه تنوع هست دیگه.
این بازی بنا بر سبکی که داره, ما عادت داریم اونو توی سوم شخص تصور کنیم. خودمم همین تصور رو دارم همش. ولی وقتی بازی کردم دیدم بی نهایت این سبک دوربین باهاش مچ شده و نه تنها بد نیس, بلکه لذت بخشم هست.
حالا این دیگه سلیقه ایه.
ولی روی هم رفته این سیستم اونقدری موفق بوده که تونسته ۸۷ بشه.
خلاصه من اول شخصو ترجیح دادم با همه ی این وجود :دی
بحث vs نیست. تفکیک کردن دیگه معنی نمی ده :D چون همه عناوین مایکروسافت برای پلی استیشنه و تمام سبک ها رو پوشش می ده، "این حقیقته. نه صرفا چیز خوبیه نه چیز بد! تنوع هست دیگه."
ریسینگ شبیه ساز کسی بخواد GTهست، ارکیدطور بخواد فورزا هست، سوم شخص ادونچر بخواد انچارتد هست، اول شخص بخواد ایندیاناجونز، عناوین شوتر به همین شکل مکمل همدیگه هستن
بنظر من هم نباید این عنوان رو با انچارتد مقایسه کرد و برای تجربه اولشون در این سبک با توجه به تواناییشون در اول شخص اینکه تونستن بازخورد مثبتی دریافت کنن قابل تقدیره. در بحث انیمیشن، AI، در برخی موارد گیم پلی می شد بهترش کرد ولی این شروع تازه ای در استودیو برای ورود به این سبکه و سطح انتظارات باید معقول باشه، برای عنوان بعدی از این سری ایده ها و بازخوردها رو در بازی تقویت می کنن
 
بحث vs نیست. میگم توی پلی استیسن کمتر بازی ای به صورت اول شخص وجود‌ داره. خوب این حقیقته. نه صرفا چیز خوبیه نه چیز بد! این یه تنوع هست دیگه.
این بازی بنا بر سبکی که داره, ما عادت داریم اونو توی سوم شخص تصور کنیم. خودمم همین تصور رو دارم همش. ولی وقتی بازی کردم دیدم بی نهایت این سبک دوربین باهاش مچ شده و نه تنها بد نیس, بلکه لذت بخشم هست.
حالا این دیگه سلیقه ایه.
ولی روی هم رفته این سیستم اونقدری موفق بوده که تونسته ۸۷ بشه.
خلاصه من اول شخصو ترجیح دادم با همه ی این وجود :دی
خب این بازی که مخصوص پلی استیشن نبوده که بگیم چون اونجا اول شخص کمه پس این الان چیز خوبیه.من خودم رو کامپیوتر بازی کردم...حرف من فقط یه چیزه، اگه این دوربین اینقدر خوبه چرا رو در و دیوار و بالا و پایین پریدنها زاویه دوربین عوض میشه؟چه منطقی پشت این حرکته جز اینکه یه جور اعتراف به اینه که دوربین سوم شخص برای همچین ژانری بهتره؟

مثل این میمونه که فوتبال زاویه اول شخص باشه(که البته همچین چیزی هست)و شما لذت هم ببری از اینکه خودت رو جای بازیکن فرض کنی ولی بالا بری پایین بیای دوربین مناسب بازی فوتبال، دوربین پخش تلویزیونی هست.
 
خب این بازی که مخصوص پلی استیشن نبوده که بگیم چون اونجا اول شخص کمه پس این الان چیز خوبیه.من خودم رو کامپیوتر بازی کردم...حرف من فقط یه چیزه، اگه این دوربین اینقدر خوبه چرا رو در و دیوار و بالا و پایین پریدنها زاویه دوربین عوض میشه؟چه منطقی پشت این حرکته جز اینکه یه جور اعتراف به اینه که دوربین سوم شخص برای همچین ژانری بهتره؟

مثل این میمونه که فوتبال زاویه اول شخص باشه(که البته همچین چیزی هست)و شما لذت هم ببری از اینکه خودت رو جای بازیکن فرض کنی ولی بالا بری پایین بیای دوربین مناسب بازی فوتبال، دوربین پخش تلویزیونی هست.
همونطور که بالا گفتم اینا براساس تجربشون رفتن سراغ اول شخص، وگرنه بزرگای این سبک که تقریبا 20 ساله روی سوم شخص مانور دادن خیلی راحت می تونستن روی اول شخص سوئیچ کنن ولی بخاطر محدودیت های این دوربین برای این سبک سراغش نرفتن. حرفت درسته محدودیت داره ولی کلیت کار قابل قبوله و باید روی آزادی عمل کارکتر روی دوربین در نسخه های اتی بیشتر کار بشه
 
ربطی به فن و vs نداره...یه بازیه که از نظر من باید سوم شخص میبود.حالا چون 10 تا بازی دیگه تو این ژانر سوم شخص بودن پس این رو باید اول شخص میکردیم حرف مسخره ای هست و باز هم میگم اگه بدون فن بازی بخوایم نظر بدیم همینکه دوربین موقع رو در و دیوار یهو سوم شخص میشه نشون میده که ذات این نوع بازیها سوم شخصه.یعنی شما نمیتونی از اول شخص بودن بازی دفاع کنی ولی این حرکت هم توجیه کنی.

اینکه یه بازی به خاطر فیلمش یا برعکس یه فیلم به خاطر بازیش نمره بالا بگیره اصلا چیز عجیبی نیست و بارها اتفاق افتاده مثلا سریال last of us که کسی جرات نداشت کوچکترین ایرادی ازش بگیره وگرنه لشکر طرفدارهاش دهنتو سرویس میکردن(نمیگم بد بود ولی ایرادم داشت)
اگر ایندی سوم شخص می بود عالی می شد . عسل بود لامصب عسل
 
  • Like
Reactions: hamid_barca
شما ناراحتین چرا سوم شخص نیست من ناراحتم چرا اصلا همون تیکه ها هم سوم شخص میشد :دی اونا هم باید اول شخص میبود بنظرم.
تجربه اول شخص بازی بنظرم خیلی عالی بود تنها مشکلش کامبتش بود، خیلی سادس و پرکاش هم چیزی بهش اضافه نمیکنه و صرفا چهار تا عدد دمیجو بالا میبره.

الان که دارم Kingdom Come Deliverance 2 میزنم بعد 60-70 ساعت هنوز کامبتش چه با اسلحه چه دست خالی واسم تکراری نشده اما این تو همون چپتر اول تکراری شد. (چون جفتشون رو Melee combat اول شخص تمرکز دارن مقایسه کردم)
اون میشه کامبو زد و انیمیشنای مختلف داره، دفاع کردنش رو حسابه اما اینجا ما فقط یک اتک داریم یک دفاع، عمق خاصی نداره. البته خب بد هم نیست و جالبه اما واسه پلی تایم بالا جواب نیست.
 
آخرین ویرایش:
ربطی به فن و vs نداره...یه بازیه که از نظر من باید سوم شخص میبود.حالا چون 10 تا بازی دیگه تو این ژانر سوم شخص بودن پس این رو باید اول شخص میکردیم حرف مسخره ای هست و باز هم میگم اگه بدون فن بازی بخوایم نظر بدیم همینکه دوربین موقع رو در و دیوار یهو سوم شخص میشه نشون میده که ذات این نوع بازیها سوم شخصه.یعنی شما نمیتونی از اول شخص بودن بازی دفاع کنی ولی این حرکت هم توجیه کنی.

اینکه یه بازی به خاطر فیلمش یا برعکس یه فیلم به خاطر بازیش نمره بالا بگیره اصلا چیز عجیبی نیست و بارها اتفاق افتاده مثلا سریال last of us که کسی جرات نداشت کوچکترین ایرادی ازش بگیره وگرنه لشکر طرفدارهاش دهنتو سرویس میکردن(نمیگم بد بود ولی ایرادم داشت)
حمید این که میگی دوربین مواقع رو در و دیوار و... سوم شخص میشه پس نشون میده که از پایه نمای بازی باید سوم شخص میشد به نظرم کاملا اشتباست.

خب R6 وگاسها هم همینطور بودن.
2تا Dues exهای آخر اینطور بودن و تعدادی بازی دیگه که حتما بچه ها موارد دیگه ای رو هم دارن که اشاره کنن که حین کاور، تعامل با محیط و... از اول شخص به سوم شخص سوییچ میشدن.

این دوربین اول شخص و سوییچ به سوم شخص کاملا انتخاب تیم سازنده بوده برای ایمرسیو بودن بیشتر بازی.
 
خب این بازی که مخصوص پلی استیشن نبوده که بگیم چون اونجا اول شخص کمه پس این الان چیز خوبیه.من خودم رو کامپیوتر بازی کردم...حرف من فقط یه چیزه، اگه این دوربین اینقدر خوبه چرا رو در و دیوار و بالا و پایین پریدنها زاویه دوربین عوض میشه؟چه منطقی پشت این حرکته جز اینکه یه جور اعتراف به اینه که دوربین سوم شخص برای همچین ژانری بهتره؟

مثل این میمونه که فوتبال زاویه اول شخص باشه(که البته همچین چیزی هست)و شما لذت هم ببری از اینکه خودت رو جای بازیکن فرض کنی ولی بالا بری پایین بیای دوربین مناسب بازی فوتبال، دوربین پخش تلویزیونی هست.
زیاد ربطی نداره ، تو سری halo هم شما هنگام ماشین سواری ، استفاده از machinegun و مرگ و... ، بازی به حالت سوم شخص میره ، همین بازی Marathon بانجی هم ، شما هنگام استفاده از سپر ، بازی به حالت سوم شخص میره ، نمیشه دلیل مشخص براش آورد که چرا اینکار رو میکنند شاید هم دلیل فنی پشتش هست.
 
من تصمیم داشتم وقتی بازی تموم شد و بیام یه نقد مفصل دربارش بنویسم اما حالا که بحث اول شخص یا سوم شخص شد فقط میخوام بگم که من خودم تو نمایش های اولیه فکر میکردم خلق یک دنیا با غنای ادونچر بالا و تو ستینگ ایندیانا جونز در حالت اول شخص جور در نمیاد ولی بعد از سپری کردن تقریبا ۵ مرحله (نمیدونم چقدر دیگه تا آخرش مونده) میتونم بگم اتفاقا میشه و خوب از هم از آب در اومده.
بازی اصلا رو محور اکشن نمیچرخه و یه ادونچر ناب هست که اتقاقا گاهی ست پیس های خفنی هم داره. شخصیت پردازی و صداپیشگی ایندیانا و جینا و چندتا از کرکترهای دیگه عالیه.
بازیش از اون اول شخص هایی نیست که شما هیچ ارتباطی با کرکتری که بازی می‌کنید نمی‌گیرید. مثل سری فارکرای که ما هیچ وقت شخصیت خودمون رو نمیبینم، واسه همین سری فارکرای همیشه انتاگونیست هاش محبوبن. ولی تو این اول شخص ایندیانا ، اتفاقا خیلی خوب به شخصیت قابل کنترل پرداخته میشه و در مواقع درستی تو کات سین ها ایندیانا را نشون میده. اینکارشون تحسین برانگیزه.
گرافیک بازی و تنوع محیط که واقعا حرف نداره و شاهکاره من رو حالت پث تریسینگ بازی میکنم که گرافیک بازی میتونم حتی برای من از الن ویک ۲ در حال پث تریس هم بهتره .
تنها مشکل این بازی همون هوش مصنوعی NPC هاس که ضعیفه و خیلی مواقع دشمن ها شمارو از نزدیکی هم نمیبینن . واقعا تنها چیزی که از بازی رو مخ من بود همین بوده.
در مورد اون تعویض شدن نمای اول‌شخص به سوم شخص این بخاطر اینه که شما بتونید قسمتهایی از بازی رو که المان های پلتفرمینگ داره رو بتونید براحتی سپری کنید و بقول معروف گیج نزنید و دور خودتون نچرخید. در اصل برای کمک کردن به طی کردن مراحل بازی و حفظ المان های سینمایی اینکار انجام شده. از طرفی مواقعی از مخفی کاری هم سوم شخص میشه این برای اینه که تو اون لحظه بتونید رو محیط تسلط بیشتری داشته باشید که بتونید خودتون رو از دشمنان مخفی نگه دارید.
سازنده این بازیم همون سازنده های شاهکاری بنام Riddick هستن که جزو top10 بازیهای محبوب منه که اتفاقا اون بازیم اول شخص به سوم شخص میشد و بیس بازی مخفی کاری زیاد داشت. خلاصه دوست داشتم اینو آخر کار بنویسم ولی دیگه مجبور شدم الان بگم.
تا الان هم بهش نمره 9 میدم و تنها مشکل بازیو هوش مصنوعی میدونم. امیدوارم از این دست بازیها زیادتر بشن.

IMG_20250415_184015_973.jpg

IMG_20250415_183614_794.jpg
 
آخرین ویرایش:
دوستان حمله نکنید ولی

اگر این آی پی غنی و باحال رو :

استدیو گوریلا با اون موتور خیلی خفن که تونسته بود اون اتمسفر و پوشش گیاهی باورپذیر سرسبز و گولاخ خروجی بده در هورایزن ۱ و ۲ ، برای این می ساخت و مابقی محیط چی می شد با یک گان پلی و گیم پلی نرم سوم شخص . خود لذت خالص بود .
 
  • Sad
Reactions: NaViiDii
دوستان حمله نکنید ولی

اگر این آی پی غنی و باحال رو :

استدیو گوریلا با اون موتور خیلی خفن که تونسته بود اون اتمسفر و پوشش گیاهی باورپذیر سرسبز و گولاخ خروجی بده در هورایزن ۱ و ۲ ، برای این می ساخت و مابقی محیط چی می شد با یک گان پلی و گیم پلی نرم سوم شخص . خود لذت خالص بود .

ممنون ولی گوریلا بجای هورایزن زیزیگولو رو هم بسازه ما راضییم : (
 
شما ناراحتین چرا سوم شخص نیست من ناراحتم چرا اصلا همون تیکه ها هم سوم شخص میشد :دی اونا هم باید اول شخص میبود بنظرم.
تجربه اول شخص بازی بنظرم خیلی عالی بود تنها مشکلش کامبتش بود، خیلی سادس و پرکاش هم چیزی بهش اضافه نمیکنه و صرفا چهار تا عدد دمیجو بالا میبره.

الان که دارم Kingdom Come Deliverance 2 میزنم بعد 60-70 ساعت هنوز کامبتش چه با اسلحه چه دست خالی واسم تکراری نشده اما این تو همون چپتر اول تکراری شد. (چون جفتشون رو Melee combat اول شخص تمرکز دارن مقایسه کردم)
اون میشه کامبو زد و انیمیشنای مختلف داره، دفاع کردنش رو حسابه اما اینجا ما فقط یک اتک داریم یک دفاع، عمق خاصی نداره. البته خب بد هم نیست و جالبه اما واسه پلی تایم بالا جواب نیست.
به نظرم سازنده ها میخواستن هرچه بیشتر بازی به فیلم ها نزدیک تر باشه واسه همین دائم پلیرا رو حول میدادن سمت مخفی کاری . بازی حتی نمیزاشت اسلحه ای که از رو زمین برمیداری رو سیو کنی و کلا ی ایتم بیشتر نمیزاشت برداری. کاملا واضحه نمیخواستن بازی سمت کامبت محور و تیپیکال فرست پرسن میلی کامبت و شوتر بره . سر همین مثلاً بیشتر رو فینیشرا و تنوع شون کار کرده بودن تا اون حس فیلما رو القا کنن. در کل بازی رو ادونچر ایندیانا جونزی بیشتر تمرکز داشت و به نظرم نمیشه یک به یک با ی بازی مثل KCD مقایسش کرد .
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or