سرخط خبرها

1000012067.jpg

استودیوی Firesprite، مستقر در لیورپول، سه فرصت شغلی جدید منتشر کرده است که جزئیاتی درباره بازی AAA بعدی آن‌ها فاش می‌کند:
  • هنرمند سینمایی ارشد (Lead Cinematic Artist)​
  • متخصص ارشد 3C (کنترل، دوربین، کاراکتر)​
  • انیماتور ارشد گیم‌پلی (Principal Gameplay Animator) - به‌صورت دورکاری یا ترکیبی​
جزئیات ذکرشده درباره این بازی در این آگهی‌های شغلی (که بیشتر آن‌ها قبلاً مشخص شده بودند) شامل موارد زیر است:
  • ماجراجویی روایی داستان‌محور با اهدافی که ژانر را تعریف می‌کنند​
  • «ماجراجویی روایی نسل بعدی، تاریک و داستان‌محور​
  • پروژه‌ای AAA بلندپروازانه​
  • تمرکز زیاد بر اتمسفر، داستان‌سرایی، اختیار بازیکن و غوطه‌وری، با بهره‌گیری از فناوری‌های نسل بعدی​
  • ما اتمسفر، روایت داستان، اختیار بازیکن و داستان‌گویی را به سطحی بی‌سابقه در تکنولوژی نسل بعد می‌بریم​
  • صحنه‌های سینمایی درون‌بازی با کیفیت بالا، که حتی شامل نقش‌هایی مانند "مدیر فیلم‌برداری" و "کارگردان سینمایی" خواهد بود​
  • اشاره‌های متعددی به Unreal Engine 5 و ابزارهای توسعه مرتبط با آن​
 
سونی در سال 2025 یک داستان فرعی گاد اور را راه اندازی خواهد کرد. به نظر می رسد این مجموعه به یونان باستان برگردد.

یک شایعه جدید که اعتبار بیشتری نسبت به دومی دارد و ادعا می کند که یک بازی جدید در امسال عرضه می شود.
این خبر از سوی جف گراب یکی از اعضای مهم داخلی منتشر شده است که پس از گذشت بیستمین سالگرد God Of War بدون هیچ خبری از بازی جدید یا شایعه مجموعه بازسازی شده سه گانه اصلی، به روزرسانی را در Bluesky منتشر کرد.

New God Of War game set in Greece to launch this year claims insider
 
معبد Watazumi که در جزیره سوشیما در ژاپن قرار دارد، پس از آنچه توهین بزرگ و نابخشودنی از طرف بازدیدکنندگان خارجی اعلام کرده، بازدید عمومی از آن را ممنوع و فقط ورود اعضای معبد و عبادت کنندگان را مجاز کرده است.
مسئولین، جزئیات این اتفاق را بیان نکرده اند. اما گفته اند که به دلیل خرابکاری و توهین فیزیکی و کلامی به کارکنان آنجا، مجبور شدند با پلیس تماس بگیرند.
عنوان Ghost of Tsushima، توجه جهانی به معبد Watazumi را جلب کرد و به نظر میرسد که الهام بخش معبد Scarlet Rock در این بازی بوده است.

معبد Watazumi:
wata.jpg
معبد Scarlet Rock:
scr.jpg
Japanese shrine once repaired thanks to Ghost of Tsushima fans bans all tourists after “unforgivable act of disrespect” - AUTOMATON WEST
 
معبد Watazumi که در جزیره سوشیما در ژاپن قرار دارد، پس از آنچه توهین بزرگ و نابخشودنی از طرف بازدیدکنندگان خارجی اعلام کرده، بازدید عمومی از آن را ممنوع و فقط ورود اعضای معبد و عبادت کنندگان را مجاز کرده است.
مسئولین، جزئیات این اتفاق را بیان نکرده اند. اما گفته اند که به دلیل خرابکاری و توهین فیزیکی و کلامی به کارکنان آنجا، مجبور شدند با پلیس تماس بگیرند.
عنوان Ghost of Tsushima، توجه جهانی به معبد Watazumi را جلب کرد و به نظر میرسد که الهام بخش معبد Scarlet Rock در این بازی بوده است.

معبد Watazumi:
View attachment 372308
معبد Scarlet Rock:
View attachment 372309
Japanese shrine once repaired thanks to Ghost of Tsushima fans bans all tourists after “unforgivable act of disrespect” - AUTOMATON WEST

كاشكى توريستا خصوصا نسل جديد بفهمن بايد تحت هر شرايطى به فرهنگ ميزبان احترام بذارن حالا اون فرهنگ درست باشه يا غلط از نظرشون.
به خصوص اماكن مذهبى مختلف كه حالا سواى از بحث ماهيت اصلى اديان بهر حال اون بنا علاوه بر ارزش هنرى و بصرى كه داره براى يه عده زيادى يه حس معنوى خاصى داره و شايد پوچ و بى اساس باشه اون اعتقاد و حس ناشى ازون ولى بهر حال براى اون افراد مهمه و اصلا يك جايي از تاريخ همين عقيده و احساس بعدش نيروى محرك انسان هاى خالق اون بنا يا محيط بوده.
حالا ميخواد معبد شينتو باشه يا مسجد اسلامى.
 
تقریبا چند ماهی میشه خبری درز پیدا کرده مبنی بر اینکه کنسول نسل بعدی مایکروسافت قابلیت اجرای استیم رو هم داره .حالا اینسایدر سونی اومده توضیح داده اگر این خبر صحت داشته باشه پلی استیشن دسترسی بازیهای خود رو روی استیم محدود نمیکنه .
IMG_20250325_130933_799.jpg
 
آخرین ویرایش:
نینتندو یک استراتژی سه فازی برای عرضه‌ی بازی‌های Switch 2 در نظر گرفته است | بازی سنتر

nintendoswitch2.jpg

با توجه به اینکه تنها یک هفته تا رونمایی کامل و رسمی از Nintendo Switch 2 فاصله داریم، در GDC امسال پر از صحبت‌هایی در مورد آینده این کنسول بود.

یکی از این بحث‌ها در مورد تاریخ عرضه نینتندو سوییچ 2 بود که طبق گفته افراد مطلع، در ماه ژوئن است. اما این همه چیز نیست، طبق منابع مختلف، نینتندو برای سوییچ 2، بازی‌های خود را در یک استراتژی سه فازی عرضه می‌کند که در ابتدا با بازی‌های فرست پارتی شروع می‌شود. مرحله دوم بازی‌هایی هستند که در ماه‌های اکتبر تا نوامبر توسط استودیوهای ثرد پارتی عرضه خواهند شد که اکثر آنها انتظار دارند کیت‌های توسعه دهنده سوییچ 2 در ماه ژوئن برای آنها ارسال شود. در نهایت گفته شد که در مرحله سوم بازی‌هایی هستند که در تعطیلات آخر سال عرضه خواهند شد.

علاوه بر صحبت در مورد طرح عرضه سه فازی بازی‌ها، همچنین گفته شد که رسانه‌ها و سازندگان منتخب طی هفته آینده به صورت حضوری به نینتندو سوییچ 2 دسترسی خواهند داشت، همچنین آنها برای چند ساعت با کنسول و برخی از بازی‌های روز عرضه آشنا خواهند شد.

Nintendo Switch 2 قرار است در تاریخ 2 آوریل به طور کامل معرفی شود، بنابراین ما انتظار داریم پوشش سخت افزاری عمیق‌تری و شاید اطلاعات برخی از بازی‌های روز اول عرضه را نیز داشته باشیم.

طبق گفته‌های منابع داخلی، نینتندو نیز در حال برنامه‌ریزی برای نمایش رویداد Nintendo Direct در اواخر این هفته است، اما محتوای آن در حال حاضر معلوم نیست.
 
1000012154.jpg

مدیران CD Projekt Red، میخاو نواکوفسکی و آدام بادوفسکی، اعلام کردند که در گذشته رؤیای ساخت بهترین بازی‌های RPG جهان را داشتند، اما اکنون اهداف آن‌ها گسترده‌تر شده است. آن‌ها قصد دارند به یک خالق جهانی در حوزه فرهنگ عامه و سرگرمی تبدیل شوند، جایی که بازی‌هایشان در مرکز قرار دارند و در کنار آن محصولات و رویدادهای مرتبط مانند فیلم، سریال، انیمیشن و کتاب تولید می‌شود.


یکی از نمونه‌های موفق این رویکرد، انیمه Cyberpunk: Edgerunners است که با همکاری استودیو ژاپنی Trigger ساخته شد و دو سال پیش در نتفلیکس منتشر شد. این انیمه تأثیر زیادی بر محبوبیت Cyberpunk 2077 داشت و باعث افزایش فروش بازی شد. نواکوفسکی می‌گوید این پروژه تنها یک پیش‌نمایش از برنامه‌های بزرگ‌تری است که در آینده اجرا خواهند کرد.


با این حال، آن‌ها همچنان به هدف اصلی خود، یعنی ساخت بهترین بازی‌های RPG، پایبند هستند و قصد ندارند صرفاً به دنبال ترندهای پرطرفدار مانند بازی‌های بقا بروند. بادوفسکی تأکید می‌کند که آن‌ها فقط بازی‌هایی را می‌سازند که خودشان دوست دارند.

تجربه موفق CD Projekt Red با The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 نشان داده است که ایجاد یک اکوسیستم سرگرمی پیرامون بازی‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر درآمد و موفقیت کلی آن‌ها داشته باشد. نواکوفسکی می‌گوید که چنین رویکردی می‌تواند در آینده به کاهش نوسانات درآمدی از فروش بازی‌ها کمک کند.
 
کیم بلیر مدیرعامل Sweet Baby Inc: هوش مصنوعی باید در خدمت تنوع و شمول باشد، سود را در اولویت خود قرار ندهد.

kimbelair_sweetbabyinc-500.jpg

به تازگی کیم بلیر یکی از بنیان‌ گذاران و مدیرعامل Sweet Baby صحبت های در ارتباط با هوش مصنوعی در صنعت ویدیو گیم انجام داده است.

کیم بلیر: ما میخواهیم از هوش مصنوعی استفاده کنیم تا صداهای متنوع تر در ویدیو گیم بیشتر شود نه این که هوش مصنوعی جایگزین آنها شود.
کیم بلیر: هوش مصنوعی باید به جا این که بر روی سودآوری تمرکز داشته باشد، برروی خدمت به تنوع، شمول و همدلی بیشتر تمرکز کند، نه کم کردن.

به عبارت دیگه، کیم می‌خواد که صنعت بازی‌ سازی از تمرکز روی سود بیشتر دست بکشد و منابع خود را بر بیشتر شدن و ترویج DEI در بازی های صرف کنند.

این صحبت ها با واکنش منفی خیلی از گیمرها روبرو شده است، چون که از نظر این دسته از گیمرها درخواست مدیرعامل Sweet Baby تمرکز و هزینه بر روی موضوع بحث برانگیز DEI است.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or