سرخط خبرها

من که به شخصه مخالفم با حرفاتون. جوزف فرسم غلط کرده با همچین بودجه ای بازی ساخته. هزینه بازیسازی بالاس قیمت بازیا باید حداقل 299 دلار باشه تو نسخه استانداردش. بودجه صحیح و حلال بازیسازی سیکوئل 300-400 میلیون دلاری اسپایدرمنه که معلوم نیست پولا خرج چی شده اصلا :D
 
من که به شخصه مخالفم با حرفاتون. جوزف فرسم غلط کرده با همچین بودجه ای بازی ساخته. هزینه بازیسازی بالاس قیمت بازیا باید حداقل 299 دلار باشه تو نسخه استانداردش. بودجه صحیح و حلال بازیسازی سیکوئل 300-400 میلیون دلاری اسپایدرمنه که معلوم نیست پولا خرج چی شده اصلا :D
اصلا باید GTA6 رو 1000 دلار بکنند. یعنی نباید من خرج ننه بابای مدیران Take Two رو بدم؟:دی تازه بچه هاشون مدرسه میرند، هرکدوم حداقل به یک لامبورگینی نیاز دارند.:دی
 
اصلا باید GTA6 رو 1000 دلار بکنند. یعنی نباید من خرج ننه بابای مدیران Take Two رو بدم؟:دی تازه بچه هاشون مدرسه میرند، هرکدوم حداقل به یک لامبورگینی نیاز دارند.:دی
اینها همه خزعبل های یک سری به اصطلاح رسانه کلیک بیت هست. GTA هم همون ۷۰ دلاره
 
اینها همه خزعبل های یک سری به اصطلاح رسانه کلیک بیت هست. GTA هم همون ۷۰ دلاره
میدونم. اما بحث اینجاست واقعا مسخرست که تصور بشه چون سازنده هر بازیی N میلیون بودجه خرج کرده باید از جیب مخاطب بگیره. خب آقا کسی مجبورشون نکرده. اگر بازی خوب باشه، مطمئنن اون خرج رو در بیاره.(مثل GTA6 که خودمون میدونیم) اگرم مطمئن نیست مقیاس اون بازی رو کوچیکتر کنند.
مگه ما آخه اسلحه روی سر فیل اندرو ویلیسون گذاشتیم که بتلفیلد بعدی بودجه 500 میلیونی داشته باشه؟ تا آخرش کلی دپارتمان دایورسیتی روی بازی کار کنند.

توی صنعت سینما هم تا بوده همین بوده. والا توی اونجا ندیدم اینقدر مخاطب رو منت بار کنند که اینقدر ما خرج فیلم هامون کردیم، پس باید حتما فیلم ما رو تماشا کنید.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
در روزهای اخیر گزارشی مبنی بر حضور عنوان Iron Man در GDC مطرح شده بود، اکنون تیم مدیریت GDC در صفحه خود، Iron Man را از فهرست برنامه های خود حذف کرده است. یا Iron Man حضور نخواهد داشت، یا قصد سورپرایز کردن بازیکنان را دارند
1000001062.jpg
 
میدونم. اما بحث اینجاست واقعا مسخرست که تصور بشه چون سازنده هر بازیی N میلیون بودجه خرج کرده باید از جیب مخاطب بگیره. خب آقا کسی مجبورشون نکرده. اگر بازی خوب باشه، مطمئنن اون خرج رو در بیاره.(مثل GTA6 که خودمون میدونیم) اگرم مطمئن نیست مقیاس اون بازی رو کوچیکتر کنند.
مگه ما آخه اسلحه روی سر فیل اندرو ویلیسون گذاشتیم که بتلفیلد بعدی بودجه 500 میلیونی داشته باشه؟ تا آخرش کلی دپارتمان دایورسیتی روی بازی کار کنند.

توی صنعت سینما هم تا بوده همین بوده. والا توی اونجا ندیدم اینقدر مخاطب رو منت بار کنند که اینقدر ما خرج فیلم هامون کردیم، پس باید حتما فیلم ما رو تماشا کنید.
GTA خرج ساختشو هرچقدر هم که باشه از تو همون پری اُردر و قبل از عرضه بازی بدون شک در میاره. اونها از قبل از عرضه بازی میرن تو سود. وقتی ۲۰ میلیون نفر بازیو پری اردر کنند براحتی یک و نیم میلیارد درآمد کسب میکنند.
حالا قضیه اینه که چند وقتیه یک سری ناشرها به همراه چندتا وبسایت و تحلیلگر فیک این شایعه رو راه انداختن که مثلا GTA بیاد گرونتر کنه که راه باز بشه برای بقیه که قیمتو بالا ببرن. یجورایی میگن تو که فروشت تضمینی هست بیا راهو باز کن که ما کرکتر بد داستان نشیم. ولی خب T2 هم اینکارو نمیکنه و میذاره همون اول نسل بعد که شد اینکارو میکنن.
بهرحال صنعت گیم پروژه های متفاوتی توش هست و در این شکی نیست واقعا خیلی از پروژه ها سنگین و پر خرج هستن بخاطر اینکه از تکنولوژی های خفن و گرونی استفاده میکنند ولی خب این دلیل نمیشه که هرکسی هر قیمتی دلش خواست رو نسخه استاندارد بذاره. مگر اینکه سازنده بخواد قیمتی زیر رنج استاندارد بذاره.
خود فلسفه راکستار در تمام این سالها هم کسب درآمدهای اینطوری نبوده. مثلا تاحالا سی چهل تا DLC بزرگ برای بخش انلاین داده که همش رایگان بوده ولی شاید بقیه ناشرها بابت اینطور DLC ها پول میگیرن. عمده درآمد راکستار تو این سالها همین شارک کارتها بوده (حدود ۷۰ درصد) که یکجور پول درون بخش انلاین هست هست که برای کسایی هست که نمیخوان برای بدست آوردن آیتم های داخل بازی تلاش کنند . پس اصلا نیازی نداره بازیو ۱۰۰ دلار کنه و برای یه همچین بازی که سال‌هاست همه منتظرش هستن جو منفی درست کنه.
 
راکستار حقشه ۱۵۰ دلارم بفروشه اگر محتوای تکنفره رو به جای آفلاین تو آنلاین نچپونه
ولی خب پول شارک کارت شیرینتره
اما انصافا تو گلیچ و چیت سخت گیر نیست، سالهاست میشه پول آنلاین رو گلیچ کرد
و ازون بهتر ترینر هست که همه ماشینها و تسلیحات و متعلقات آنلاین رو میشه تو آفلاین اسپان کرد.
 
این اخبار مربوط به قیمت های بیش از ۷۰ دلاری جی تی ای همه بی اساس هستن این بازی قطعا مایکروترنزکیشن خواهد داشت و باتوجه به اخباری که لیک شده که انلاین قوی ای خواهد داشت میتونه مایکروترنزکیشن عظیمی کسب کنه و این عدد اصلا در کنار سود فروش بازی که قطعا استورها کارمزد خودشون رو برمیدارن عددی نیست .
بعنوان مثال فیفا سالانه ۲۵ میلیون میفروشه که اگر سود هر استور که از ناشر میگیره رو کم کنیم میبینیم عدد خیلی کمتر از ۲۰ میلیون میشه در حالی که مایکروترنزکیشن بازی بالای ۴ ۵ میلیارد دلار هست .حالا نمیخوام بگم که راک استار هم همچین لوت باکس های میگنجانه توی بازی ولی قطعا پلیرهای انلاینش چند برابر فیفا میشه .
 
Scopely کمپانی Niantic به مبلغ 3.5بیلیون خرید
View attachment 370696
من هر وقت از این دست خبرها رو میبینم تصور میکنم که مثلا رییس راکستار ، ناتی داگ ، CDPR و کمپانی های بزرگ دیگه که برای بازیهاشون چندصد میلیون دلار یا بیشتر هزینه میکنن پیش خودشون چه تصوری دارن؟
نمیگن پس ما داریم تو این خراب شده چی کار میکنیم؟
جمع کنیم بریم خونه هامون بهتر از این نیست ؟:))
 
من هر وقت از این دست خبرها رو میبینم تصور میکنم که مثلا رییس راکستار ، ناتی داگ ، CDPR و کمپانی های بزرگ دیگه که برای بازیهاشون چندصد میلیون دلار یا بیشتر هزینه میکنن پیش خودشون چه تصوری دارن؟
نمیگن پس ما داریم تو این خراب شده چی کار میکنیم؟
جمع کنیم بریم خونه هامون بهتر از این نیست ؟:))
چون واقعا پول اصلی صنعت رو کسای دیگه می برن:دی
مثلا تو ذهن خیلی ها شاید استدیو سازنده khazan یک تیم جمع و جور باشه
ولی اینا اسم استدیوشون neople هست
صاحب یک بازی هستن که فقط همون 22 بیلیون درامد داشته:دی
Nexon banks on $22bn IP Dungeon & Fighter being a mobile hit in China as Q1 revenue declines
وقتی این رقما تو صنعت هست، اون سهام داری که جز پولش هیچی براش مهم نیست، بایدم فشار بیاره، بریم گس بسازیم، بریم بازی موبایل یا و...
 
من هر وقت از این دست خبرها رو میبینم تصور میکنم که مثلا رییس راکستار ، ناتی داگ ، CDPR و کمپانی های بزرگ دیگه که برای بازیهاشون چندصد میلیون دلار یا بیشتر هزینه میکنن پیش خودشون چه تصوری دارن؟
نمیگن پس ما داریم تو این خراب شده چی کار میکنیم؟
جمع کنیم بریم خونه هامون بهتر از این نیست ؟:))
به نظر من کاملا این طرز فکر اشتباهیه که متاسفانه یه کمپانی بزرگ مثل سونی رو هم به کثافت کشوند :D

اینجوری فکر کردن مثل اینه که من بگم چرا باید هر روز کار کنم وقتی فلانی سه روز رفت وگاس فلان قدر پول به جیب زد یا یکی تو جک پات انقدر برد. کلا اگه قرار بود با گس ساختن همه تو پول غلت بزنن الان سونی ارزشش از مایکروسافتم بیشتر بود :D
بازار موبایل و لایوسرویس به شدت ریسکی و اشباع شدس و شانس موفقیتش به شدت پایینه. اینکه هنوز خیلی از استدیو ها سینگل میسازن از لطفشون نیست بلکه از نبود تواناییشون برای خلق لایو سرویسه. یا توان قمار روی آینده استدیوشون رو ندارن. همونجور که ناتی داگ با اون عظمتش بعد چند سال سرش خورد به سنگ گفت همون سینگل بسازیم امن تره.
 
به نظر من کاملا این طرز فکر اشتباهیه که متاسفانه یه کمپانی بزرگ مثل سونی رو هم به کثافت کشوند :D

اینجوری فکر کردن مثل اینه که من بگم چرا باید هر روز کار کنم وقتی فلانی سه روز رفت وگاس فلان قدر پول به جیب زد یا یکی تو جک پات انقدر برد. کلا اگه قرار بود با گس ساختن همه تو پول غلت بزنن الان سونی ارزشش از مایکروسافتم بیشتر بود :D
بازار موبایل و لایوسرویس به شدت ریسکی و اشباع شدس و شانس موفقیتش به شدت پایینه. اینکه هنوز خیلی از استدیو ها سینگل میسازن از لطفشون نیست بلکه از نبود تواناییشون برای خلق لایو سرویسه. یا توان قمار روی آینده استدیوشون رو ندارن. همونجور که ناتی داگ با اون عظمتش بعد چند سال سرش خورد به سنگ گفت همون سینگل بسازیم امن تره.
البته منظور من اختصاصی در مورد صنعت بازیه.

اینکه این استودیوها 6-5سال شبانه روزی ، با کرانچ و کلی زحمت و هزینه های چندصدمیلیونی تهش یه بازی میسازن که میخواد مثلا تو 8-7 سال یا بیشتر یک میلیارد سود یا باز هم بیشتر براشون داشته باشه.
آخر سال هم گوتی ، جایزه و کلی تشویق میشن ولی همون لحظه یه تیم دوزاری با یه بازی دوزاری تر روی موبایل دارن چندین برابر پول پارو میکنن.

وقتی این مدیرها/سهام دارهای این استودیوها خبرها رو میخونن خب شب موقع خواب حتما پیش خودشون این مقایسه ها رو میکنن و با گریه میخوابن :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or