بعد 20 ساعت آنچنان معتاد دنیاش شدم که واقعا سخته دل کندن ازش و یکی ۲ روزم سراغش نرفتم دلتنگش شده بودم! چقدر لامصب سوراخ سنبه داره هرجا میری یه چیزی هست که سرگرمت کنه و خیلی کم پیش میاد تکراری یا خسته کننده جلوه کنه.
از اون سمت شهرای بازی بشدت خالی و بی روحه و این حس بهت دست نمیده که مثلا از دنیای خطرناک بیرون، قدم گذاشتی تو شهر شلوغی که امنیت داره. همشون شهرهای ارواحن و ای کاش لااقل با اپدیتی چیزی این قضیه درست شه. الان که مپ دوم بازی رسیدم از شهراش رسما بیزارم از بس که بد طراحی شده. شخصیت و داستانا هم همینطور و اینکه به Pillars of Eternity وابستگی داره نکته منفیه. یه همچین عنوانی باید داستان مستقل خودشو بر پایه دنیای اون فرنچایز روایت کنه نه که ضعفشو نادیده بگیریم چون داستان بر پایه اون بازیاس مخصوصا شخصیتا که بجز Kai همشون سطحی و فراموش شدنی بودن تا الان برام. ایشونم که گ.ی تشریف دارن

فارغ از داستان و شخصیتا، گیم پلی و طراحی مپ تا الان فوق العاده بوده برام و کنجکاوم بدونم مپای بعدی چی تو چنته دارن. ماموریتهای فرعی هم تا الان از اصلیا برام سرگرم کننده تر بوده که به خودی خودش جالبه.
میبینم که تو هم میخوای با کیفیت طراحی مپ دستی و اکسپلوریشن خوب بازی ملت رو سوراخ کنی

Welcome to the team
در تکمیل حرفت این ضعف بازی نیست که داستان و روایت بازی خیلی بر پایه پیلارزها ساخته شده ، اینکه حتما نکته مثبتیه.
همه ادامه بازیها به نظر من باید همینقدر به نسخه های قبلی و اتفاقاتش ارجاع بدن که پلیرهای قدیمی مجموعه حین بازی کردن مثل خودم خرکیف بشن

این یکی از مواردی بود که تو نقدها در مورد ویلگارد میخوندم که خیلی از این لحاظ فقیره و برای پلیرهای قدیمی نتونسته جذابیت کافی رو در مکالمات و ارجاعاتی که به اتفاقات قبلی میده ایجاد کنه.
چون فقط پلیرهای جدید مورد هدفش بوده و یه جورایی از اونور بوم افتاده بود.
مشکل جاییه که خود avowed روایت و داستان آنچنان عمیقی از خودش نداره که یکی که دفعه اولشه هم بتونه لذت ببره و همه چی براش بی تفاوت نباشه.
من همین یکی دوماه اخیر پیلارزها رو بازی کردم و دارم با تیکه تیکه مکالمات و داستان عشق میکنم ولی این رو هم قبول دارم و تو پستهای قبلیم هم گفتم که حتما برای پلیر جدید نمیتونه جذاب باشه.
همین الان هم بین مریض دوباره برمیگردم به POE ها که فلان بخش که بهش ارجاع میشه رو دوباره تجربه کنم.
خب مشخصه که بازی رو جمع و جور کردن و با بودجه مدیریت شده تونستن یه بازی خوب تحویل بدن اونهم بعد از ریبوتی که انجام دادن.
با این حال همونطور که گفتی Avowed بیشتر به جای اینکه مثل یک مهاجم فوتبال کاردرست از پیلارزها استفاده کنه و برای خودش بازی کنه که بتونه گل بزنه ... بیشتر در خدمت تیم که همون Pillarsها باشه بازی کرده و به نظرم پلیر جدید از یه بخشی به بعد میگه خب برم ببینم دو نسخه قبلی چی بودن.
چون اینجا که از لحاظ داستان و روایت چیزی کاسب نشدیم.
این مورد میتونه تو DLC تغییر کنه ، یعنی امیدوارم با یه داستان در خور جمع و جور کار رو در بیارن و تو نسخه بعد (اگه در کار باشه) واقعا ضعف تو این مورد رو هم پوشش بدن.
آبسیدین بعد خروج Chris Avellone کلا تونسته یه Pentiment رو که خب همه کارش Josh Sawyer بود رو با داستان و روایت خوب منتشر کنه.
باقی بازیها حتی POE 2 هم تحت تاثیر خروج Avellone روایتی در حد نسخه اول نداشت.
این ضعف رو حتما تو OW 2 هم خواهیم دید.
امیدوارم برای بازیهای بعدی فکری برای این بخش بکنن.