Xbox Avowed

  • Thread starter Thread starter Refill
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Obsidian
تاریخ انتشار
February 18, 2025
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
156502

Developer:Obsidian Entertainment
Genre:First-Person RPG
خالقین عناوینی همچون Fallout: New Vegas و The Outer Worlds بازی جدید خود را با نام Avowed معرفی کردند. به گفته سازندگان، این بازی نقش آفرینی فانتزی از پایه بر روی کنسول Xbox Series X توسعه می‌یابد. پس از The Outer Worlds و Grounded، این بازی سومین عناوین استودیو Obsidian به‌شمار می‌رود که پس از خریده شدن توسط مایکروسافت در حال ساخت است.

بازی در جهان فانتزی Eora جریان دارد، جهانی که ابتدا در سال 2015 و با یکی از آثار گذشته Obsidian یعنی بازی Pillars of Eternity به ما معرفی شده بود. البته بر خلاف Pillars of Eternity، بازی Avowed با زاویه دید اول شخص دنبال می‌شود و به‌نظر می‌رسد جادو و اسپل‌ها نیز نقش مهمی را در این عنوان ایفا می‌کنند. با اینکه تریلر منتشر شده جزئیات زیادی را از گیمپلی مشخص نمی‌کند، اما نمایش کوتاه بازی جلوه‌های بصری چشم‌نواز و اتمسفر حاکم بر بازی را به‌نمایش می‌گذارد.

متن خبر @
Cpt. price

عکس هایی از بازی :
RWoMExI.jpg FSOH0cF.jpg

تاپیک بازی به مرور بروز میشه .
 
ماکان به نظرت فرصت پیلارزها رو نداشته باشم خیلی چیز از دست میدم یا میشه با چند تا ویدیو رپ آپ و لور مدیریت بحران کرد؟;;)
لور رو میتونی با ویدیو کلیتش دستت بیاد ولی خب حتما خیلی از جزییات رو از دست میدی.
البته به مراتب خیلی بهتر از اینه که چشم بسته بری و بازی کنی.

اما قطعا پیشنهادم اینه که دوتا بازی قبلی رو حتما بازی کرده باشی.
هرچی هم بیشتر بازی میکنم این مورد بیشتر برام حالت قطعی پیدا میکنه.

با هرکی صحبت میکنم حین مکالمه کاملا دارن ارجاع میدن به بازیهای قبلی و جزئیات اونها که فکر نکنم تو هیچ خلاصه-لورهای یوتوبی بهشون اشاره شده باشه.
 
  • Like
Reactions: unloved
کاش فقط این مورد بود.
جلو چشم ملت دزدی کنی کاری به کارت ندارن.
===============


من برای خودم اینطور تعریف کردم که آبسیدین برای Avowed یکسری مکانیکها و سیستمها رو داد رفت (در مقایسه با حتی Outer Worlds) که با این بودجه ، تعداد نفرات و زمانی که برای توسعش در اختیار داره بتونه روی مکانیکهای دیگه ای تمرکز کنه و اونها رو پالیش شده تر ارائه بده.
مثل دنیاسازی بهتر ، طراحی مپ جذابتر ، اکسپلوریشن خیلی بهتر ، بخش مبارزه جذابتر و...

من بخوام این تغییرات رو سبک سنگین کنم .... میتونم اینطور بگم که اگه Outer Worlds با همه اون مکانیکها کاملا حس یه AA رو میداد ولی آبسیدین با این تغیراتی که داده و تمرکز روی ویژگیهای دیگه یه بازی AA ساخته که خیلی احساس یه AAAی خوش‌ساخت رو میده.

به نظرم همینکار رو میتونه دوباره تو OW 2 هم تکرار کنه و روی مکانیکهایی که برای Avowed ساختن اون رو بنا کنه و ادامه بده.

کم کم دارم درک میکنم که چرا آبسیدین میگه میخوایم بازیهای تقریبا متوسط بسازیم و میخوان از AAAهای پرهزینه و پر ریسک فرار کنن.

یه جورایی من رو یاد فرهنگ بازیسازی تو نسل 6 و نهایتا 7 میندازه.

اگه پشت به پشت بخوان چیزی در حد Avowed بسازن من یکی حتما هستم.
ما بتسدا ، CDP ، لارین و ... رو داریم که RPG های AAA بهمون تحویل بدن.
اینطور که من درک کردم بازی از لحاظ گرافیک و طراحی هنری نه تنها در حد عناوین aaa هست بلکه جان لیمن از دیجیتال فاندری اونو یکی از دستاوردها ue5 میدونه که برخلاف بقیه بازی ها که پرفورمنس رو قربانی میکنن با یک پرفورمنس سالید و عالی در avowed طرف هستیم.
در جایی جان میگه ممکن شما وارد یک دانجن معمولی بشید ولی در آخر با یک لند اسکیپ و صحنه شگفت انگیز روبرو بشید.
Avowed از تمام فیچرها ue5 مثل lumen gi, virtual shadow map و lumen reflect به نحو احسنت استفاده میکنه حتی در xbox series s و برای من جالبه که یه استودیو در ابعاد obsidian میتونه به همچین جایگاهی برسه.
در مورد خود بازی علاوه بر گرافیک و داستان سرایی ستینگ بازی هم کاملا AAAمحسوب میشه هرکی بازیرو تجربه کرده میگه از چیزی که انتظار داشته بازی بزرگتر و ایمرسیوتر بوده.
بخش اکسپلوریشن هم فوقالعاده از آب دراومده و علاوه بر ریواردینگ عالی میتونه رو داستان کلی بازی تاثیرگذار باشه و صرافا به ریواردینگ خلاصه نمیشه.
بخاطر سبک بازی ناخودآگاه با سری elder of scrolls مقایسه میشه بخاطر همین فکر میکنم یه سری امتیازات عجیب و غریب میبینیم که متای بازی رو underrated کرده به عنوان مثال اکوسیستم پویا و npc ها زنده و تعامل پذیری که تو سری elder of scrolls میبینیم اینجا شبیه دکور هستن یا فیزیک بازی خیلی محدود هست و یکی سری از سیستم ها بازی مثل همین stealth و جیب بری کنار گذاشته شدن.
از اونطور کمبات بازی و مخصوصا سیستم جادو نسبت به اسکایریم قوی تر ظاهر شده ماجیک ها کستینگ بهتر و انیمیشن بهتری دارند و یکی از نقاط قوت بازی محسوب میشه هرچند تو این زمینه اسکایریم هم زمان خودش فوقالعاده بود. همین برای من که عاشق اسپل بازی هستم کافیه.
به نظرم بازی از لحاظ بودجه بین AA و AAAقرار میگیره ک اگه قیمت گذاری بهتری داشت میتونست با استقبال بیشتری روبرو بشه.
من‌هم ترجیح میدم مثلا تو یه نسل دو سه تا بازی اینطوری از استودیو محبوبم بازی کنم تا اینکه مثلا پونزده سال منتظر نسخه بعدی الدر اسکولار بمونم و نهایتش در طول نسل یک استارفیلد تحویل بگیرم.
حالا خودم بازی رو تجربه کنم مفصل در موردش گفت و گو میکنم این بلوغ گرافیکی که عناوین ماکروسافت بهش دست پیدا کردن برام جالبه سال قبل Indiana jones و hellblade 2 رو داشتیم امسال هم اولین نماینده یعنی Awoved داریم.
 
چند تا نکته اضافه کنم.
https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2025-02-21/new-xbox-game-avowed-took-six-years-two-reboots?accessToken=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJzb3VyY2UiOiJTdWJzY3JpYmVyR2lmdGVkQXJ0aWNsZSIsImlhdCI6MTc0MDE2MDg3MiwiZXhwIjoxNzQwNzY1NjcyLCJhcnRpY2xlSWQiOiJTUzFPT0xUMVVNMFcwMCIsImJjb25uZWN0SWQiOiJCMUVBQkI5NjQ2QUM0REZFQTJBRkI4MjI1MzgyQTJFQSJ9.FhUrXseBBb83k69Ovuo9PgY3sOuBdW-owuWeanAYc5o&leadSource=uverify wall
بازی از 2018 وارد ساخت میشه و تو 2020 ریبوت میشه و بخش مولتی پلیرش حذف میشه تو زمان ریبوت تیم کامل شده بوده و 80 نفر تو تیم بودن و بازی باید برمیگشته به فاز طراحی کانسپت، پاتل میاد همزمان هم ساخت رو جلو میبره و هم کانسپت میزنن و اینجا ازز اون طرح اسکایریم طور فاصله میگیرن
پس ریبوت بازی رخ داده یعنی زمان معرفی همون یه تیزر بوده و باز ی تو 2020 تو فاز طراحی کانسپت بوده
و واقعا داشتن یه اسکایریم طور میزدن و بازی مولتی هم داشته
و بودجه بازی هم کم بوده، کلا 80 نفر بدون زرق و برق
نکته سوم اینه


FEARGUS که رییس استودیو هست میگه ما زمانی که به ماکرو پیوستیم 170 تا بودیم و الان 285 تا با چندین استودیو همکار
اگه AVOWED رو 80 نفر زدن، پنتیمنت و گراندد هم که رو هم 20 نفر ساختن، بنظر نمیاد رو AVOWED هم 200 نفر کار کرده باشن، احتمال زیاد یه عنوان دیگه تو توسعه کامل همین الان آبسیدین داره برا 2026 یا 2027
 
واقعا حسودیم میشه به کسایی که تازه میخوان بازی کنن.الان چندروزی هست که از بازی دورم ولی برای من یه عنوان نسل ۹ هی بود با همه مشکلاتش.دفعه اول که وارد بازی شدم واقعا توقع نداشتم همچین چیزی رو تجربه کنم مخصوصا همچین محیط و طراحی.شگفت زده شده بودم.البته رو ۴k بازی کردم انقدر خوشگل بود که تا چند ساعت هنوز نپذیرفته بودمش.امیدوارم یه dlc داستانی خوب بسازن براش که کمبودهای نسخه اصلی مثل داستان معمولی رو نداشته باشه.
 
منم بازی رو شروع کردم.یه دو ساعتی بازی کردم.بازی مخصوصا کامبتش فوق العادس و بخش کامبتش هم زیاده تقریبا میشه گفت جهان بازه.تو کامبت میشه مخفی کاری هم کرد و حال میده.البته گرافیکش برای من که از BG3 پریدم رو این چنگی به دل نمیزنه.بالدرز گیت یه چیز دیگه بود گرافیکش.ولی مغزم آزاد شده.اون خیلی مغز رو درگیر میکرد لعنتی.هم کامبتش هم داستانش انرژی زیادی میبرد 😂
 
بعد 20 ساعت آنچنان معتاد دنیاش شدم که واقعا سخته دل کندن ازش و یکی ۲ روزم سراغش نرفتم دلتنگش شده بودم! چقدر لامصب سوراخ سنبه داره هرجا میری یه چیزی هست که سرگرمت کنه و خیلی کم پیش میاد تکراری یا خسته کننده جلوه کنه.
از اون سمت شهرای بازی بشدت خالی و بی روحه و این حس بهت دست نمیده که مثلا از دنیای خطرناک بیرون، قدم گذاشتی تو شهر شلوغی که امنیت داره. همشون شهرهای ارواحن و ای کاش لااقل با اپدیتی چیزی این قضیه درست شه. الان که مپ دوم بازی رسیدم از شهراش رسما بیزارم از بس که بد طراحی شده. شخصیت و داستانا هم همینطور و اینکه به Pillars of Eternity وابستگی داره نکته منفیه. یه همچین عنوانی باید داستان مستقل خودشو بر پایه دنیای اون فرنچایز روایت کنه نه که ضعفشو نادیده بگیریم چون داستان بر پایه اون بازیاس مخصوصا شخصیتا که بجز Kai همشون سطحی و فراموش شدنی بودن تا الان برام. ایشونم که گ.ی تشریف دارن :D
فارغ از داستان و شخصیتا، گیم پلی و طراحی مپ تا الان فوق العاده بوده برام و کنجکاوم بدونم مپای بعدی چی تو چنته دارن. ماموریتهای فرعی هم تا الان از اصلیا برام سرگرم کننده تر بوده که به خودی خودش جالبه.
 
بعد 20 ساعت آنچنان معتاد دنیاش شدم که واقعا سخته دل کندن ازش و یکی ۲ روزم سراغش نرفتم دلتنگش شده بودم! چقدر لامصب سوراخ سنبه داره هرجا میری یه چیزی هست که سرگرمت کنه و خیلی کم پیش میاد تکراری یا خسته کننده جلوه کنه.
از اون سمت شهرای بازی بشدت خالی و بی روحه و این حس بهت دست نمیده که مثلا از دنیای خطرناک بیرون، قدم گذاشتی تو شهر شلوغی که امنیت داره. همشون شهرهای ارواحن و ای کاش لااقل با اپدیتی چیزی این قضیه درست شه. الان که مپ دوم بازی رسیدم از شهراش رسما بیزارم از بس که بد طراحی شده. شخصیت و داستانا هم همینطور و اینکه به Pillars of Eternity وابستگی داره نکته منفیه. یه همچین عنوانی باید داستان مستقل خودشو بر پایه دنیای اون فرنچایز روایت کنه نه که ضعفشو نادیده بگیریم چون داستان بر پایه اون بازیاس مخصوصا شخصیتا که بجز Kai همشون سطحی و فراموش شدنی بودن تا الان برام. ایشونم که گ.ی تشریف دارن :D
فارغ از داستان و شخصیتا، گیم پلی و طراحی مپ تا الان فوق العاده بوده برام و کنجکاوم بدونم مپای بعدی چی تو چنته دارن. ماموریتهای فرعی هم تا الان از اصلیا برام سرگرم کننده تر بوده که به خودی خودش جالبه.
میبینم که تو هم میخوای با کیفیت طراحی مپ دستی و اکسپلوریشن خوب بازی ملت رو سوراخ کنی:D
Welcome to the team :))

در تکمیل حرفت این ضعف بازی نیست که داستان و روایت بازی خیلی بر پایه پیلارزها ساخته شده ، اینکه حتما نکته مثبتیه.
همه ادامه بازیها به نظر من باید همینقدر به نسخه های قبلی و اتفاقاتش ارجاع بدن که پلیرهای قدیمی مجموعه حین بازی کردن مثل خودم خرکیف بشن:D
این یکی از مواردی بود که تو نقدها در مورد ویلگارد میخوندم که خیلی از این لحاظ فقیره و برای پلیرهای قدیمی نتونسته جذابیت کافی رو در مکالمات و ارجاعاتی که به اتفاقات قبلی میده ایجاد کنه.
چون فقط پلیرهای جدید مورد هدفش بوده و یه جورایی از اونور بوم افتاده بود.

مشکل جاییه که خود avowed روایت و داستان آنچنان عمیقی از خودش نداره که یکی که دفعه اولشه هم بتونه لذت ببره و همه چی براش بی تفاوت نباشه.

من همین یکی دوماه اخیر پیلارزها رو بازی کردم و دارم با تیکه تیکه مکالمات و داستان عشق میکنم ولی این رو هم قبول دارم و تو پستهای قبلیم هم گفتم که حتما برای پلیر جدید نمیتونه جذاب باشه.
همین الان هم بین مریض دوباره برمیگردم به POE ها که فلان بخش که بهش ارجاع میشه رو دوباره تجربه کنم.

خب مشخصه که بازی رو جمع و جور کردن و با بودجه مدیریت شده تونستن یه بازی خوب تحویل بدن اونهم بعد از ریبوتی که انجام دادن.

با این حال همونطور که گفتی Avowed بیشتر به جای اینکه مثل یک مهاجم فوتبال کاردرست از پیلارزها استفاده کنه و برای خودش بازی کنه که بتونه گل بزنه ... بیشتر در خدمت تیم که همون Pillarsها باشه بازی کرده و به نظرم پلیر جدید از یه بخشی به بعد میگه خب برم ببینم دو نسخه قبلی چی بودن.
چون اینجا که از لحاظ داستان و روایت چیزی کاسب نشدیم.

این مورد میتونه تو DLC تغییر کنه ، یعنی امیدوارم با یه داستان در خور جمع و جور کار رو در بیارن و تو نسخه بعد (اگه در کار باشه) واقعا ضعف تو این مورد رو هم پوشش بدن.

آبسیدین بعد خروج Chris Avellone کلا تونسته یه Pentiment رو که خب همه کارش Josh Sawyer بود رو با داستان و روایت خوب منتشر کنه.
باقی بازیها حتی POE 2 هم تحت تاثیر خروج Avellone روایتی در حد نسخه اول نداشت.
این ضعف رو حتما تو OW 2 هم خواهیم دید.
امیدوارم برای بازیهای بعدی فکری برای این بخش بکنن.
 
محیط بازی رو خیلی خوب کار کردن اصلا احساس مصنوعی بودن نمیده و همه چی دست سازه یجورایی انگار نقاشیه
ولی داستان اصلی فقط واسه اونی که پیلارز هارو رفته خوبه یکی که نرفته باشه بیشتر نقش داستان قبل خوابو داره
 
من اصلا از مقایسه های مستقیم تو یک سری چیزای مشترک بین بازیا خوشم نمیاد،چون هر بازی بالاخره تو یک سری مسائل نقاط قوت خودشو داره که همیشه تو اینجور مقایسه ها بهشون ظلم میشه...ولی خب دیده بودم با آثار بتسدا و اون فیزیک فوق العاده اش بازی مقایسه می شد،ولی اصلا اون مقایسه زشته،
بازی در مقایسه با تمشک طلایی پارسالم تو فیزیک خیلی عقب تر هست(همانطور که بالاتر گفتم،قطعا بازی تو خیلی چیزا از این بازی های مقایسه ای بهتره و کلیت بازی صد در صد از اون سم بهتره،صرفا بحث فیزیک هست)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or