سرخط خبرها

سم لیک از استودیوی Remedy و لوکاس پوپ، سازنده مستقل، در مراسم Game Developer Choice Awards امسال مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

1000008339.jpg

این مراسم که در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) برگزار می‌شود، شامل اعطای جایزه یک عمر دستاورد مستمر به سم لیک و جایزه پیشگام به لوکاس پوپ خواهد بود.

سم لیک نزدیک به ۳۰ سال است که در Remedy Entertainment فعالیت دارد. او نویسنده‌ی دو بازی اول Max Payne و Alan Wake، کارگردان و تهیه‌کننده Quantum Break و نویسنده‌ی Control بوده است.


مدیر مراسم GDC، استفنی هاوکینز، در بیانیه‌ای گفت:

«جوایز Game Developers Choice سابقه‌ای پرافتخار در تقدیر از افرادی دارد که بازی‌های ویدیویی را به جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین روش داستان‌گویی تبدیل کرده‌اند.»

«ما هیجان‌زده‌ایم که از سم لیک و لوکاس پوپ به دلیل تعهدشان به گسترش مرزهای این رسانه، از طریق ساختارهای روایی فراموش‌نشدنی، پرسش‌های اخلاقی پیچیده و گیم‌پلی تأثیرگذار تقدیر کنیم.»​
 


آقای نیل دراکمن، خالق The Last of Us

در سخنرانی DICE Summit توضیح می‌دهد که در Naughty Dog، ایده‌های اولیه معمولاً کلیشه‌ای هستند
حدود 13 سال پیش من تو بازی سنتر گفتم کلیشه ای هست 600 نفر نقل قول کردن و به ما هیت دادن. اون دنیا باید جواب پس بدین :D
 
حدود 13 سال پیش من تو بازی سنتر گفتم کلیشه ای هست 600 نفر نقل قول کردن و به ما هیت دادن. اون دنیا باید جواب پس بدین :D
خوب حداقل متن بخون تموم کن لامصب
در Naughty Dog، ایده‌های اولیه معمولاً کلیشه‌ای هستند و برای رسیدن به یک ایده‌ی خلاقانه، باید چندین بار بازبینی و اصلاح شوند. این روند دشوار است، اما تنها راه غلبه بر شک و تردید، پذیرش تغییرات و تکرار مداوم است.
 
حدود 13 سال پیش من تو بازی سنتر گفتم کلیشه ای هست 600 نفر نقل قول کردن و به ما هیت دادن. اون دنیا باید جواب پس بدین :D
گفته ایده های اولیه ٬ نه محصول نهایی ٬ پس دقیقن جز هیت و ترول چیز دیگه ای نبوده.
 
1740235842128.png

1740235696403.png

ریمستر God of War واقعی است و به‌زودی معرفی می‌شود

طبق گفته‌های جف گراب، نسخه‌ی ریمستر بازی God of War در دست ساخت است و قرار است نزدیک به نمایشگاه بیستمین سالگرد این سری که در ۱۵ مارس برگزار می‌شود، معرفی شود.

این نمایشگاه شامل آثار هنری اختصاصی، طرح‌های مفهومی و یادگاری‌هایی خواهد بود که میراث غنی این مجموعه‌ی محبوب را به نمایش می‌گذارد.
 
آخرین ویرایش:

داستان از پست کریس انکا شروع شد.(ایشون یه کرکتر دیزاینر مطرح هست که برای بانحی، مارول و خیلی از فیلم‌های معروف طراحی داشته) ایشون تو صفحه خودش میگه: "بالاخره می‌توانم فاش کنم که در حال ساخت یک اثر هنری از اودین برای نمایشگاه بیستمین سالگرد God of War در ماه آینده در @gallerynucleus هستم." این نمایشگاه هم بین ۱۵ تا ۲۳ مارچ برگزار میشه . جف گراب هم در جوابش میگه:

فکر می‌کنم آن شایعات ریمستر خدای جنگ کمی عجولانه بودند. این اتفاقات نزدیک‌تر به این رخ می‌دهند.


1000008367.jpg
 
هفته دیگه کلی بازی تازه برای ایکس‌باکس و پی سی میاد! ۱۶ تا بازی جدید، هم برای ایکس‌باکس و هم برای پی سی. مثلاً بازی‌هایی مثل Monster Hunter Wilds، Glover و PGA Tour 2K25 رو می‌تونید بازی کنید. حالشو ببرید! 😄
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Love Console
سیزده سال از عرضه PlayStation Vita گذشت.
کنسولی که بیشتر از هر چیزی فدای بازه زمانی اشتباهی شد که توش عرضه شد.
به طور کلی، یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست Vita سازگار نبودن استراتژی سونی با تغییرات بازار بود. سونی نتونست نیازهای گیمرها رو درست درک کنه و در رقابت با موبایل‌ها و کنسول‌های دیگه شکست خورد. اگه سونی بیشتر از سازنده‌ها حمایت می‌کرد و قیمت لوازم جانبی Vita رو منطقی‌تر می‌کرد شاید سرنوشت Vita فرق می‌کرد.
با این حال Vita هنوز هم بین طرفداران خاص خودش جایگاه ویژه‌ای داره. این کنسول با وجود تمام مشکلاتش یه دستگاه پیشرفته و جذاب بود که قابلیت‌هایی مثل صفحه نمایش OLED با کیفیت کنترل‌های حساس به حرکت و امکان اتصال به PS4 رو ارائه می‌داد. بازی‌هایی مثل Uncharted: Golden Abyss نشون دادن که Vita پتانسیل زیادی داشت.
متأسفانه، سونی خیلی زود از Vita دست کشید و نگذاشت این کنسول به جایگاه واقعی خودش برسه. اما هنوز هم خیلی‌ها به Vita به عنوان یه کنسول دستی منحصر به فرد و با شخصیت نگاه می‌کنن. شاید اگه سونی کمی بیشتر تلاش می‌کرد و استراتژی بهتری داشت، Vita می‌تونست یه رقیب جدی برای نینتندو ۳DS و حتی گوشی‌های هوشمند باشه.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Ffmmdreza
به طور کلی، یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست Vita سازگار نبودن استراتژی سونی با تغییرات بازار بود. سونی نتونست نیازهای گیمرها رو درست درک کنه و در رقابت با موبایل‌ها و کنسول‌های دیگه شکست خورد. اگه سونی بیشتر از سازنده‌ها حمایت می‌کرد و قیمت لوازم جانبی Vita رو منطقی‌تر می‌کرد شاید سرنوشت Vita فرق می‌کرد.
با این حال Vita هنوز هم بین طرفداران خاص خودش جایگاه ویژه‌ای داره. این کنسول با وجود تمام مشکلاتش یه دستگاه پیشرفته و جذاب بود که قابلیت‌هایی مثل صفحه نمایش OLED با کیفیت کنترل‌های حساس به حرکت و امکان اتصال به PS4 رو ارائه می‌داد. بازی‌هایی مثل Uncharted: Golden Abyss نشون دادن که Vita پتانسیل زیادی داشت.
متأسفانه، سونی خیلی زود از Vita دست کشید و نگذاشت این کنسول به جایگاه واقعی خودش برسه. اما هنوز هم خیلی‌ها به Vita به عنوان یه کنسول دستی منحصر به فرد و با شخصیت نگاه می‌کنن. شاید اگه سونی کمی بیشتر تلاش می‌کرد و استراتژی بهتری داشت، Vita می‌تونست یه رقیب جدی برای نینتندو ۳DS و حتی گوشی‌های هوشمند باشه.
Vita یه درس بزرگ برای صنعت گیم بود: فقط سخت‌افزار قوی کافی نیست استراتژی درست و حمایت از جامعه گیمرها هم به همون اندازه مهمه.
 
  • Like
Reactions: Ffmmdreza
به طور کلی، یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست Vita سازگار نبودن استراتژی سونی با تغییرات بازار بود. سونی نتونست نیازهای گیمرها رو درست درک کنه و در رقابت با موبایل‌ها و کنسول‌های دیگه شکست خورد. اگه سونی بیشتر از سازنده‌ها حمایت می‌کرد و قیمت لوازم جانبی Vita رو منطقی‌تر می‌کرد شاید سرنوشت Vita فرق می‌کرد.
با این حال Vita هنوز هم بین طرفداران خاص خودش جایگاه ویژه‌ای داره. این کنسول با وجود تمام مشکلاتش یه دستگاه پیشرفته و جذاب بود که قابلیت‌هایی مثل صفحه نمایش OLED با کیفیت کنترل‌های حساس به حرکت و امکان اتصال به PS4 رو ارائه می‌داد. بازی‌هایی مثل Uncharted: Golden Abyss نشون دادن که Vita پتانسیل زیادی داشت.
متأسفانه، سونی خیلی زود از Vita دست کشید و نگذاشت این کنسول به جایگاه واقعی خودش برسه. اما هنوز هم خیلی‌ها به Vita به عنوان یه کنسول دستی منحصر به فرد و با شخصیت نگاه می‌کنن. شاید اگه سونی کمی بیشتر تلاش می‌کرد و استراتژی بهتری داشت، Vita می‌تونست یه رقیب جدی برای نینتندو ۳DS و حتی گوشی‌های هوشمند باشه.
ویتا حتی از نظر سخت افزاری هم توی بازه بدی منتشر شد هرچند ویتا یکی از بهترین پردازنده های Arm زمان خودش رو داشت ولی پردازنده های موبایلی اون موقع با اختلاف وحشتناکی بدتر از محصولات خونگی بودن.
برای مثال سویچ وقتی عرضه شد به اندازه کافی قوی بود که بشه خیلی بازیای جدید رو روش ران کرد (هرجند با ایراد) ولی ویتا حتی برای اجرای بازیای نسل هفتم هم با چالش مواجه هست (مثلا ماست وانتد روی ویتا جدا از گرافیک ضعیف تر بازی کوچیک تری هم هست)
البته همونطور که شما گفتین برای یه کنسول بیشتر از سخت افزار بحث ساپورت نرم افزاری اهمیت داره چون توی همون تایم 3DS با سخت افزار ضعیف تر تونست موفق باشه.
خود من هم به عنوان کسی که این کنسول رو هنوز داره به خاطر بازیایی مثل کیلزون و تیراوی و البته فرم فکتور، طراحی و کیفیت ساخت شاهکار این کنسول تا ابد هوادارش خواهم بود.
نگه داشتن ویتا توی دستتون حس یه محصول پریمیوم رو میده و توی بازیای شبیه سازی شده بهترین تجربه ممکن رو ارائه میده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or