Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
آخرین ویرایش:
کنفرانس نیم ساعت بعد از بسته شدن بازار شروع شده (۱۶:۳۰) و با لو رفتن اسلاید ریلیز ۲۰۲۵ gta، تو معاملات after-hours هفت درصد کشیدن زیرِ سهام t2
تاخیری اگر هم باشه وسط ارنینگ کال رو نمیکنن که سهام سقوط کنه، بصورت کنترل شده مثلا بعد از یک تریلر اعلام میشه که کمترین آسیب رو بزنه
 
View attachment 366617

"تیک تو تایید کرد که GTA 6 در سال 2025 خواهد آمد و سازنده یعنی راکستار در حال آزمایش سبک جدیدی از مارکتینگ است! بنابراین احتمالا بازاریابی تهاجمی تر و سریعتر برای GTA 6 در ادامه خواهیم داشت"

اکنون تقریباً کاملاً مطمئن هستیم بازاریابی GTA 6 کوتاه‌تر است، اما تهاجمی‌تر به عرضه نزدیک‌تر خواهد بود! و بله، همگی در سال 2025 خواهد بود.از دسامبر 2023 هیچ خبری از GTA 6 نداریم و این میتواند دلیلی برای سکوت راکستار تابه حال باشد.
اصلا پیشگو کی بودم من؟!:D

من اگه جای اینا بودم حتی تریلر هم دیگه نمی دادم و مستقیم می رفتم سراغ عرضه بازی! :D فکر کنید چه لذتی داشت دیگه هیچی از بازی ندونی!
 
الکی نگران بودید :دی دیگه وقتی رئیس بزرگ اینارو بگه ریلیز 2025 قطعیه
تاخیر زدن هم اینجوری نیست نشسته باشن یهو بگن خوب تاخیر میزنیم تمام، چیزایی از دست در موردشون بحث میشه در رده های بالای مدیریتی و قطعا زلنیک از همه جزئیات خبر داره
اگر صحبتی در مورد تاخیر در جریان بود با این اطمینان از ریلیز 2025 حرف نمی زد
خلاصه خوشحال باشید :دی

اصلا پیشگو کی بودم من؟!:D

من اگه جای اینا بودم حتی تریلر هم دیگه نمی دادم و مستقیم می رفتم سراغ عرضه بازی! :D فکر کنید چه لذتی داشت دیگه هیچی از بازی ندونی!
من واقعا تریلر یا چیزی از گیمپلی نشون بدن هم نمی بینم :دی من الان فقط و فقط ی تاریخ می خوام و باز شدن پیش خرید بعدش میرم میشنم ی گوشه دور از اخبار دنیای گیمینگ :دی
3 روز قبل و 1 هفته بعد از تاریخ ریلیز هم خالی می کنم :دی
 
من واقعا تریلر یا چیزی از گیمپلی نشون بدن هم نمی بینم :دی من الان فقط و فقط ی تاریخ می خوام و باز شدن پیش خرید بعدش میرم میشنم ی گوشه دور از اخبار دنیای گیمینگ :دی
3 روز قبل و 1 هفته بعد از تاریخ ریلیز هم خالی می کنم :دی
خیلی خوبه اینطوری.
ولی من اگه خودشون تریلر ندن می تونم طاقت بیارم وگرنه هرچی که منتشر بشه می بینم :D
 
خدایی دم اونا که میخوان بدون هیچ تریلری مستقیم برن تو بازی گرم، لذتی که میده وصف ناشدنیه، خیلی راحت بخوام با مثال بگم:


فکر کن قراره با کراش ترین دختر عمرت بری داخل اتاق و لذت دنیا رو ببری.

آیا با صابون گلنار قبلش خودتون رو سیراب میکنید؟!

پس سعی کنید از وسوسه گلنار دوری کنید (دیدن تریلر) و مستقیم برید بازی رو انجام بدین :D
 
وقتی اینقدر مطمئن تأکید میکنن که امسال عرضه میشه یعنی بازی همین الان هم از خیلی از بازی های بازار کم باگ تر و آماده تر هست و فقط اون حساسیت راک استار هست که جلوی انتشار رو گرفته.
با این جو و هیجانی که خود تیم اصلی دارن معلومه با یه چیزی طرف هستیم که مثلش رو تا الان ندیدیم.
اگه شایعات اتفاق افتادن حوادث اتفاقی درست باشه و اشیا بصورت رندوم تو موتور بازی شبیه سازی بشه یعنی یه عنوان داریم که تا الان هیچکی به گرد پاش هم نرسیده و رسما لول آپ خفنی تو دنیای جهان باز توسط راک استار کلید میخوره.
 
مصاحبه با مدیرعامل Take-Two درباره GTA 6، هوش مصنوعی و خشونت در بازی‌ها


IMG_20250211_085049_920.jpg


استراوس زلنیک مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، شرکت مادر راکستارگیمز، اخیراً درباره GTA 6، نگرانی‌های مربوط به خشونت، استفاده از هوش مصنوعی و موارد دیگر مصاحبه‌ای انجام داده است.

صبح دوشنبه، با باز شدن بازار، قیمت سهام Take-Two به 213.55 دلار رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد. زلنیک نیز در مصاحبه‌ای با CNBC درباره بزرگی GTA 6، نگرانی‌های مربوط به خشونت، هوش مصنوعی و موارد دیگر صحبت کرد.

این مصاحبه پس از انتشار گزارش مالی اخیر Take-Two انجام شد که با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشته شده بود. در ادامه، نگاهی به مهم‌ترین اظهارات استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، در این مصاحبه تلویزیونی خواهیم داشت.

اعتماد به تاریخ انتشار GTA 6 و تأثیر آن بر ارزش سهام

صبح دوشنبه، زلنیک در برنامه Squawk Box شبکه CNBC حاضر شد. معمولاً او یک روز پس از انتشار گزارش مالی شرکت در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شود، بنابراین این اتفاق غیرعادی نبود.

قبل از این مصاحبه، قیمت سهام Take-Two همچنان روند صعودی داشت و پس از انتشار نتایج مالی هفته گذشته، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

زمانی که مجری برنامه از زلنیک درباره عملکرد موفق شرکت در این سه‌ماهه و تأثیر GTA 6 بر قیمت سهام سؤال کرد، او پاسخ داد که موفقیت شرکت تنها به دلیل GTA 6 نیست، بلکه حاصل مجموعه‌ای از عناوین قدرتمند است. در هفته‌های اخیر، شرکت‌های رقیبی مانند EA و Ubisoft گزارش‌های مالی ضعیفی ارائه داده‌اند. از زلنیک پرسیده شد که Take-Two چه کاری متفاوت انجام داده است؟

او گفت:
"ما تلاش می‌کنیم خلاق‌ترین، نوآورانه‌ترین و کارآمدترین شرکت در صنعت سرگرمی باشیم."

چرا GTA 6 این‌قدر زمان می‌برد؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بحث درباره GTA 6 بخش مهمی از این مصاحبه بود. از زلنیک پرسیده شد که Take-Two و راکستار چه چیزی را در این بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و روند آماده‌سازی آن چگونه است؟

او پاسخ داد:
"آنچه راکستار در همه بازی‌هایش به کار می‌برد، تلاش برای رسیدن به کمال خلاقانه است. به همین دلیل ساخت این بازی‌ها زمان‌بر و پیچیده است و البته باعث نگرانی نیز می‌شود. ما قبل از عرضه، هیچ موفقیتی را تضمین نمی‌کنیم. GTA V نه‌تنها برای شرکت ما بلکه برای کل صنعت، استانداردی تعیین کرده که در سه نسل از کنسول‌ها باقی مانده است."

استفاده از هوش مصنوعی در GTA 6؟

وقتی از زلنیک درباره تأثیر هوش مصنوعی در گرافیک بازی پرسیده شد، او گفت:

"ما از ابتدا از ابزارهای دیجیتال استفاده کرده‌ایم. صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه در زمینه چیزی که امروزه هوش مصنوعی نامیده می‌شود، پیشرو بوده است. من تردیدی ندارم که به نوآوری ادامه خواهیم داد. اما نکته مهم این است که نبوغ، انسانی است. ابزارها ممکن است دیجیتال باشند، اما خلاقیت توسط انسان‌ها شکل می‌گیرد."

در ادامه، از زلنیک درباره اعتصاب بازیگران صداپیشه در برابر استفاده از هوش مصنوعی برای تولید صدا در بازی‌ها سؤال شد. او پاسخ داد:

"ما به محافظت از حقوق انسان‌ها اعتقاد داریم و باید برای کار آن‌ها پول پرداخت کنیم، حتی اگر صدای آن‌ها بعداً توسط هوش مصنوعی بازتولید شود. ما معتقدیم که نباید از اجرای یک نفر بارها و بارها استفاده شود، بدون اینکه به او پرداختی صورت گیرد. این کار منصفانه نیست."
زلنیک تأکید کرد که GTA 6 تحت تأثیر این اعتصاب قرار نمی‌گیرد، زیرا تولید آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

آیا گرافیک واقعی‌تر GTA 6 باعث افزایش خشونت در دنیای واقعی می‌شود؟

یکی از مجریان برنامه از زلنیک پرسید که آیا گرافیک واقع‌گرایانه GTA 6 ممکن است باعث ایجاد رفتارهای خشونت‌آمیز در دنیای واقعی شود؟

او به این موضوع اشاره کرد که در گذشته، بازیکنان این حس را نداشتند که به‌اندازه امروز در بازی غرق شوند. این بحثی قدیمی است که قبلا بارها درباره ارتباط بازی‌های ویدیویی با خشونت مسلحانه نیز مطرح شده است.

زلنیک در پاسخ گفت:
"سرگرمی ها برای انسان‌ها رفتار ایجاد نمی‌کند، بلکه آن را بازتاب می‌دهد. سرگرمی فرصتی برای تجربه احساسات و بیان آن‌ها فراهم می‌کند. سرگرمی، روایتگر داستان‌هاست. ایده‌ی اینکه سرگرمی باعث ایجاد رفتار خاصی می‌شود، بارها و بارها آزمایش و رد شده است. اگر به تلویزیون و فیلم‌های سینمایی نگاه کنید، آن‌ها نیز بسیار واقع‌گرایانه هستند. بنابراین، من بابت گرافیک فوتورئالیستی GTA 6 نگرانی ندارم."

در ادامه، از زلنیک پرسیده شد که آیا ساخت بازی‌ها با گرافیک بسیار واقع‌گرایانه ضروری است یا نه؟ او پاسخ داد که تصمیم در این زمینه بر عهده راکستار است.

او افزود:
عنوان "GTA" یک بازی در دنیای تخیلی است که کاریکاتورهایی از دنیای واقعی را ارائه می‌دهد، اما کاملاً کپی از دنیای واقعی نیست. تمام برندهای داخل بازی ساخته خودمان هستند و از برندهای واقعی استفاده نمی‌کنیم."

در روز جمعه، شرکت Take-Two Interactive گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال 2025 خود را منتشر کرد که از نوامبر تا ژانویه را شامل می‌شد. نتایج این گزارش فراتر از انتظارات وال‌استریت بود و همین امر باعث افزایش ارزش سهام شرکت شد.

پس از تأیید دوباره عرضه GTA 6 در پاییز 2025، سهام Take-Two افزایش چشمگیری داشت. قیمت سهام شرکت با 14 درصد رشد به 208.77 دلار رسید و بالاترین قیمت چهار سال اخیر را ثبت کرد. رکورد قبلی 213.34 دلار بود که پس از تأیید ساخت GTA 6 ثبت شد.


اطمینان بیشتر از زمان عرضه GTA 6

در دو گزارش مالی قبلی، Take-Two تنها تأکید کرده بود که GTA 6 همچنان برای پاییز 2025 برنامه‌ریزی شده است. اما این بار، علاوه بر تأیید این موضوع، جزئیات بیشتری ارائه شد.

در یکی از اسلایدهای ارائه شرکت، آمده بود:
"ما پیش‌بینی می‌کنیم که سال 2025 نقطه عطفی برای Take-Two باشد – با انتشار تاریخی Grand Theft Auto VI در پاییز..."

زلنیک در مصاحبه‌ای با Variety گفت:

"ما یک بازه زمانی نسبتاً مشخص اعلام کرده‌ایم و در حال حاضر، این کافی است."

با این حال، او در گفت‌وگو با IGN هشدار داد:

"همیشه احتمال تأخیر وجود دارد. به محض اینکه از کلماتی مثل «قطعاً» استفاده کنید، ممکن است اوضاع تغییر کند. اما در حال حاضر، احساس بسیار خوبی نسبت به آن داریم."

این اظهارات، چه در تماس با سرمایه‌گذاران و چه در مصاحبه‌ها، باعث افزایش اعتماد به عرضه GTA 6 در سال 2025 شد.
 
مصاحبه با مدیرعامل Take-Two درباره GTA 6، هوش مصنوعی و خشونت در بازی‌ها


View attachment 366993


استراوس زلنیک مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، شرکت مادر راکستارگیمز، اخیراً درباره GTA 6، نگرانی‌های مربوط به خشونت، استفاده از هوش مصنوعی و موارد دیگر مصاحبه‌ای انجام داده است.

صبح دوشنبه، با باز شدن بازار، قیمت سهام Take-Two به 213.55 دلار رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد. زلنیک نیز در مصاحبه‌ای با CNBC درباره بزرگی GTA 6، نگرانی‌های مربوط به خشونت، هوش مصنوعی و موارد دیگر صحبت کرد.

این مصاحبه پس از انتشار گزارش مالی اخیر Take-Two انجام شد که با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشته شده بود. در ادامه، نگاهی به مهم‌ترین اظهارات استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، در این مصاحبه تلویزیونی خواهیم داشت.

اعتماد به تاریخ انتشار GTA 6 و تأثیر آن بر ارزش سهام

صبح دوشنبه، زلنیک در برنامه Squawk Box شبکه CNBC حاضر شد. معمولاً او یک روز پس از انتشار گزارش مالی شرکت در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شود، بنابراین این اتفاق غیرعادی نبود.

قبل از این مصاحبه، قیمت سهام Take-Two همچنان روند صعودی داشت و پس از انتشار نتایج مالی هفته گذشته، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

زمانی که مجری برنامه از زلنیک درباره عملکرد موفق شرکت در این سه‌ماهه و تأثیر GTA 6 بر قیمت سهام سؤال کرد، او پاسخ داد که موفقیت شرکت تنها به دلیل GTA 6 نیست، بلکه حاصل مجموعه‌ای از عناوین قدرتمند است. در هفته‌های اخیر، شرکت‌های رقیبی مانند EA و Ubisoft گزارش‌های مالی ضعیفی ارائه داده‌اند. از زلنیک پرسیده شد که Take-Two چه کاری متفاوت انجام داده است؟

او گفت:
"ما تلاش می‌کنیم خلاق‌ترین، نوآورانه‌ترین و کارآمدترین شرکت در صنعت سرگرمی باشیم."

چرا GTA 6 این‌قدر زمان می‌برد؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بحث درباره GTA 6 بخش مهمی از این مصاحبه بود. از زلنیک پرسیده شد که Take-Two و راکستار چه چیزی را در این بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و روند آماده‌سازی آن چگونه است؟

او پاسخ داد:
"آنچه راکستار در همه بازی‌هایش به کار می‌برد، تلاش برای رسیدن به کمال خلاقانه است. به همین دلیل ساخت این بازی‌ها زمان‌بر و پیچیده است و البته باعث نگرانی نیز می‌شود. ما قبل از عرضه، هیچ موفقیتی را تضمین نمی‌کنیم. GTA V نه‌تنها برای شرکت ما بلکه برای کل صنعت، استانداردی تعیین کرده که در سه نسل از کنسول‌ها باقی مانده است."

استفاده از هوش مصنوعی در GTA 6؟

وقتی از زلنیک درباره تأثیر هوش مصنوعی در گرافیک بازی پرسیده شد، او گفت:

"ما از ابتدا از ابزارهای دیجیتال استفاده کرده‌ایم. صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه در زمینه چیزی که امروزه هوش مصنوعی نامیده می‌شود، پیشرو بوده است. من تردیدی ندارم که به نوآوری ادامه خواهیم داد. اما نکته مهم این است که نبوغ، انسانی است. ابزارها ممکن است دیجیتال باشند، اما خلاقیت توسط انسان‌ها شکل می‌گیرد."

در ادامه، از زلنیک درباره اعتصاب بازیگران صداپیشه در برابر استفاده از هوش مصنوعی برای تولید صدا در بازی‌ها سؤال شد. او پاسخ داد:

"ما به محافظت از حقوق انسان‌ها اعتقاد داریم و باید برای کار آن‌ها پول پرداخت کنیم، حتی اگر صدای آن‌ها بعداً توسط هوش مصنوعی بازتولید شود. ما معتقدیم که نباید از اجرای یک نفر بارها و بارها استفاده شود، بدون اینکه به او پرداختی صورت گیرد. این کار منصفانه نیست."
زلنیک تأکید کرد که GTA 6 تحت تأثیر این اعتصاب قرار نمی‌گیرد، زیرا تولید آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

آیا گرافیک واقعی‌تر GTA 6 باعث افزایش خشونت در دنیای واقعی می‌شود؟

یکی از مجریان برنامه از زلنیک پرسید که آیا گرافیک واقع‌گرایانه GTA 6 ممکن است باعث ایجاد رفتارهای خشونت‌آمیز در دنیای واقعی شود؟

او به این موضوع اشاره کرد که در گذشته، بازیکنان این حس را نداشتند که به‌اندازه امروز در بازی غرق شوند. این بحثی قدیمی است که قبلا بارها درباره ارتباط بازی‌های ویدیویی با خشونت مسلحانه نیز مطرح شده است.

زلنیک در پاسخ گفت:
"سرگرمی ها برای انسان‌ها رفتار ایجاد نمی‌کند، بلکه آن را بازتاب می‌دهد. سرگرمی فرصتی برای تجربه احساسات و بیان آن‌ها فراهم می‌کند. سرگرمی، روایتگر داستان‌هاست. ایده‌ی اینکه سرگرمی باعث ایجاد رفتار خاصی می‌شود، بارها و بارها آزمایش و رد شده است. اگر به تلویزیون و فیلم‌های سینمایی نگاه کنید، آن‌ها نیز بسیار واقع‌گرایانه هستند. بنابراین، من بابت گرافیک فوتورئالیستی GTA 6 نگرانی ندارم."

در ادامه، از زلنیک پرسیده شد که آیا ساخت بازی‌ها با گرافیک بسیار واقع‌گرایانه ضروری است یا نه؟ او پاسخ داد که تصمیم در این زمینه بر عهده راکستار است.

او افزود:
عنوان "GTA" یک بازی در دنیای تخیلی است که کاریکاتورهایی از دنیای واقعی را ارائه می‌دهد، اما کاملاً کپی از دنیای واقعی نیست. تمام برندهای داخل بازی ساخته خودمان هستند و از برندهای واقعی استفاده نمی‌کنیم."

در روز جمعه، شرکت Take-Two Interactive گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال 2025 خود را منتشر کرد که از نوامبر تا ژانویه را شامل می‌شد. نتایج این گزارش فراتر از انتظارات وال‌استریت بود و همین امر باعث افزایش ارزش سهام شرکت شد.

پس از تأیید دوباره عرضه GTA 6 در پاییز 2025، سهام Take-Two افزایش چشمگیری داشت. قیمت سهام شرکت با 14 درصد رشد به 208.77 دلار رسید و بالاترین قیمت چهار سال اخیر را ثبت کرد. رکورد قبلی 213.34 دلار بود که پس از تأیید ساخت GTA 6 ثبت شد.


اطمینان بیشتر از زمان عرضه GTA 6

در دو گزارش مالی قبلی، Take-Two تنها تأکید کرده بود که GTA 6 همچنان برای پاییز 2025 برنامه‌ریزی شده است. اما این بار، علاوه بر تأیید این موضوع، جزئیات بیشتری ارائه شد.

در یکی از اسلایدهای ارائه شرکت، آمده بود:
"ما پیش‌بینی می‌کنیم که سال 2025 نقطه عطفی برای Take-Two باشد – با انتشار تاریخی Grand Theft Auto VI در پاییز..."

زلنیک در مصاحبه‌ای با Variety گفت:

"ما یک بازه زمانی نسبتاً مشخص اعلام کرده‌ایم و در حال حاضر، این کافی است."

با این حال، او در گفت‌وگو با IGN هشدار داد:

"همیشه احتمال تأخیر وجود دارد. به محض اینکه از کلماتی مثل «قطعاً» استفاده کنید، ممکن است اوضاع تغییر کند. اما در حال حاضر، احساس بسیار خوبی نسبت به آن داریم."

این اظهارات، چه در تماس با سرمایه‌گذاران و چه در مصاحبه‌ها، باعث افزایش اعتماد به عرضه GTA 6 در سال 2025 شد.

تصورش سخته که این مرد ۳ سال دیگه ۷۰ ساله میشه!
ذهن باز, چابک و حاضر جواب..
یه بیزنس من مثل همه مدیران کل, اما مدیری که حد و جایگاه خودش رو میشناسه.
تیک تو رو هرچند خودش نساخته و تصاحب کرده اما با درک درست مدیریت, میدونه رییس بودن به معنی دخالت کردن در فیلد تخصصی دیگران نیست.

البته که میشه تصور کرد ساپورت جنون آمیز از دستگاه چاپ پولی مثل GTA ONLINE و لغو دی ال سی های داستانی V و RDR II از کجا آب میخوره..
و همینطور ایده ای هم ندارم که روابط پشت پرده ش با هاوسر در چه وضعیتیه..

اما صادقانه بخوایم نگاه بکنیم, صنعتِ گیم این روزها بی رحم تر از همیشه ست و با صرفا عشق و اشتیاق تزریق کردن نمیشه در رقابت بزرگان دووم آورد.
در مجموع بنظرم زلنیک بیشتر مدیر سرمایه گذارهاست و اونها رو توی صف و تحت کنترل نگه میداره تا برادران در پشت صحنه پخت و پز کنند..

بنظرم "بالانس" کلیدواژه اصلی هست اینجا و فکر میکنم تابحال زلنیک در این امر موفق بوده.
 
تصورش سخته که این مرد ۳ سال دیگه ۷۰ ساله میشه!
ذهن باز, چابک و حاضر جواب..
یه بیزنس من مثل همه مدیران کل, اما مدیری که حد و جایگاه خودش رو میشناسه.
تیک تو رو هرچند خودش نساخته و تصاحب کرده اما با درک درست مدیریت, میدونه رییس بودن به معنی دخالت کردن در فیلد تخصصی دیگران نیست.

البته که میشه تصور کرد ساپورت جنون آمیز از دستگاه چاپ پولی مثل GTA ONLINE و لغو دی ال سی های داستانی V و RDR II از کجا آب میخوره..
و همینطور ایده ای هم ندارم که روابط پشت پرده ش با هاوسر در چه وضعیتیه..

اما صادقانه بخوایم نگاه بکنیم, صنعتِ گیم این روزها بی رحم تر از همیشه ست و با صرفا عشق و اشتیاق تزریق کردن نمیشه در رقابت بزرگان دووم آورد.
در مجموع بنظرم زلنیک بیشتر مدیر سرمایه گذارهاست و اونها رو توی صف و تحت کنترل نگه میداره تا برادران در پشت صحنه پخت و پز کنند..

بنظرم "بالانس" کلیدواژه اصلی هست اینجا و فکر میکنم تابحال زلنیک در این امر موفق بوده.
بنظرم مدیر خوبیه. نمیشه هیچ وقت گفت بی ایراد بوده ولی در کل درک درستی از گیمینگ داشته.
حداقل در مورد راکستار اونارو تحت فشار انچنانی نذاشته و بهشون آزادی عمل زیادی داده و ظاهرا طبق گزارش ها مبلغ بسیار زیادی هم برای GTA VI هزینه کردند تا بازی شاهکار در بیاد.
تو این سالهایی که راکستار سکوت کامل بوده فقط زلنیک بوده که راجب GTA صحبت کرده و بهمون اطلاعات داده و هایپ رو زنده نگه داشته.
من خیلی خوشم میاد ازش و در کل آدم سالمی هست.
 
تصورش سخته که این مرد ۳ سال دیگه ۷۰ ساله میشه!
ذهن باز, چابک و حاضر جواب..
یه بیزنس من مثل همه مدیران کل, اما مدیری که حد و جایگاه خودش رو میشناسه.
تیک تو رو هرچند خودش نساخته و تصاحب کرده اما با درک درست مدیریت, میدونه رییس بودن به معنی دخالت کردن در فیلد تخصصی دیگران نیست.

البته که میشه تصور کرد ساپورت جنون آمیز از دستگاه چاپ پولی مثل GTA ONLINE و لغو دی ال سی های داستانی V و RDR II از کجا آب میخوره..
و همینطور ایده ای هم ندارم که روابط پشت پرده ش با هاوسر در چه وضعیتیه..

اما صادقانه بخوایم نگاه بکنیم, صنعتِ گیم این روزها بی رحم تر از همیشه ست و با صرفا عشق و اشتیاق تزریق کردن نمیشه در رقابت بزرگان دووم آورد.
در مجموع بنظرم زلنیک بیشتر مدیر سرمایه گذارهاست و اونها رو توی صف و تحت کنترل نگه میداره تا برادران در پشت صحنه پخت و پز کنند..

بنظرم "بالانس" کلیدواژه اصلی هست اینجا و فکر میکنم تابحال زلنیک در این امر موفق بوده.
زلنیک میشه گفت آخرین نفر از نسل مدیران با درک درست از صنعت گیمه دقیقا میدونه چی داره و مسیرش به چه سمتیه
ارزش داشته هاشو به خوبی درک کرده
بعد از موفقیت فضایی gtao هر کمپانی دیگه ایی بود فشار زیادی می‌آورد که نسخه بعدی سریعتر ساخته بشه ولی زلنیک همیشه پشت سر راک استار ایستاد و نذاشت مثل خیلی از استودیوهای صنعت اسیر تکرار و نابود کردن میراثش بشه
میدونم پیسی گیمرا خیلی از دستش شاکی هستن و حق هم دارن
ولی شخصا فکر میکنم زلنیک در حال حاضر بهترین مدیرعامل توی صنعت بازی هست
از لحن صحبت کردنش کلماتی که انتخاب میکنه نشون از این داره که چقدر خوب جایگاه خودشو میشناسه
 
سلام
من میخوام کنسول پی اس فایو بخرم بین مدل پرو و معمولی گیر کردم که بستگی به نوع اجرای بازی gta6 داره، به نظرتون تفاوت اجرای این بازی روی این دو کنسول در چیست؟
 
سلام
من میخوام کنسول پی اس فایو بخرم بین مدل پرو و معمولی گیر کردم که بستگی به نوع اجرای بازی gta6 داره، به نظرتون تفاوت اجرای این بازی روی این دو کنسول در چیست؟
تا زمانی که راکستار چیزی نگه نمیشه با اطمینان گفت تفات چقدر و در چی خواهد بود
هرچند به نظر خودم روی پرو حتما یک حالت با فریم بالاتر خواهیم داشت
 
  • Like
Reactions: HIGH VOLTAGE
سلام
من میخوام کنسول پی اس فایو بخرم بین مدل پرو و معمولی گیر کردم که بستگی به نوع اجرای بازی gta6 داره، به نظرتون تفاوت اجرای این بازی روی این دو کنسول در چیست؟
برای کسی که تازه میخواد کنسول بگیره بدون شک پرو بهتره
درمورد gta فک نکنم به غیر فریم ریت تفاوتی انچنانی توی موارد دیگه باشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or