سرخط خبرها

Strauss Zelnick رئیس Take-Two گفته انتشار GTA 6 که انتظار میرود بزرگترین لانچ تاریخ دنیای سرگرمی باشد، فروش کنسول ها را به طور ملموسی افزایش خواهد داد. زیرا بسیاری از طرفداران GTA 6، برای اولین بار و با انگیزه تجربه این عنوان، وارد این نسل میشوند.

gta.jpg
 
آخرین ویرایش:
مصاحبه CNBC با مدیرعامل Take-Two درباره GTA 6، هوش مصنوعی و خشونت در بازی‌ها


IMG_20250211_090143_631.jpg


استراوس زلنیک مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، شرکت مادر راکستارگیمز، اخیراً درباره GTA 6، نگرانی‌های مربوط به خشونت، استفاده از هوش مصنوعی و موارد دیگر مصاحبه‌ای انجام داده است.

صبح دوشنبه، با باز شدن بازار، قیمت سهام Take-Two به 213.55 دلار رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد. زلنیک نیز در مصاحبه‌ای با CNBC درباره بزرگی GTA 6، نگرانی‌های مربوط به خشونت، هوش مصنوعی و موارد دیگر صحبت کرد.

این مصاحبه پس از انتشار گزارش مالی اخیر Take-Two انجام شد که با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشته شده بود. در ادامه، نگاهی به مهم‌ترین اظهارات استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، در این مصاحبه تلویزیونی خواهیم داشت.

اعتماد به تاریخ انتشار GTA 6 و تأثیر آن بر ارزش سهام

صبح دوشنبه، زلنیک در برنامه Squawk Box شبکه CNBC حاضر شد. معمولاً او یک روز پس از انتشار گزارش مالی شرکت در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شود، بنابراین این اتفاق غیرعادی نبود.

قبل از این مصاحبه، قیمت سهام Take-Two همچنان روند صعودی داشت و پس از انتشار نتایج مالی هفته گذشته، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

زمانی که مجری برنامه از زلنیک درباره عملکرد موفق شرکت در این سه‌ماهه و تأثیر GTA 6 بر قیمت سهام سؤال کرد، او پاسخ داد که موفقیت شرکت تنها به دلیل GTA 6 نیست، بلکه حاصل مجموعه‌ای از عناوین قدرتمند است. در هفته‌های اخیر، شرکت‌های رقیبی مانند EA و Ubisoft گزارش‌های مالی ضعیفی ارائه داده‌اند. از زلنیک پرسیده شد که Take-Two چه کاری متفاوت انجام داده است؟

او گفت:
"ما تلاش می‌کنیم خلاق‌ترین، نوآورانه‌ترین و کارآمدترین شرکت در صنعت سرگرمی باشیم."

چرا GTA 6 این‌قدر زمان می‌برد؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بحث درباره GTA 6 بخش مهمی از این مصاحبه بود. از زلنیک پرسیده شد که Take-Two و راکستار چه چیزی را در این بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و روند آماده‌سازی آن چگونه است؟

او پاسخ داد:

"آنچه راکستار در همه بازی‌هایش به کار می‌برد، تلاش برای رسیدن به کمال خلاقانه است. به همین دلیل ساخت این بازی‌ها زمان‌بر و پیچیده است و البته باعث نگرانی نیز می‌شود. ما قبل از عرضه، هیچ موفقیتی را تضمین نمی‌کنیم. GTA V نه‌تنها برای شرکت ما بلکه برای کل صنعت، استانداردی تعیین کرده که در سه نسل از کنسول‌ها باقی مانده است."

استفاده از هوش مصنوعی در GTA 6؟

وقتی از زلنیک درباره تأثیر هوش مصنوعی در گرافیک بازی پرسیده شد، او گفت:

"ما از ابتدا از ابزارهای دیجیتال استفاده کرده‌ایم. صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه در زمینه چیزی که امروزه هوش مصنوعی نامیده می‌شود، پیشرو بوده است. من تردیدی ندارم که به نوآوری ادامه خواهیم داد. اما نکته مهم این است که نبوغ، انسانی است. ابزارها ممکن است دیجیتال باشند، اما خلاقیت توسط انسان‌ها شکل می‌گیرد."

در ادامه، از زلنیک درباره اعتصاب بازیگران صداپیشه در برابر استفاده از هوش مصنوعی برای تولید صدا در بازی‌ها سؤال شد. او پاسخ داد:

"ما به محافظت از حقوق انسان‌ها اعتقاد داریم و باید برای کار آن‌ها پول پرداخت کنیم، حتی اگر صدای آن‌ها بعداً توسط هوش مصنوعی بازتولید شود. ما معتقدیم که نباید از اجرای یک نفر بارها و بارها استفاده شود، بدون اینکه به او پرداختی صورت گیرد. این کار منصفانه نیست."

زلنیک تأکید کرد که GTA 6 تحت تأثیر این اعتصاب قرار نمی‌گیرد، زیرا تولید آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

آیا گرافیک واقع گرایانه GTA 6 باعث افزایش خشونت در دنیای واقعی می‌شود؟


یکی از مجریان برنامه از زلنیک پرسید که آیا گرافیک واقع‌گرایانه GTA 6 ممکن است باعث ایجاد رفتارهای خشونت‌آمیز در دنیای واقعی شود؟

زلنیک به این موضوع اشاره کرد که در گذشته، بازیکنان این حس را نداشتند که به‌اندازه امروز در بازی غرق شوند. این بحثی قدیمی است که قبلا بارها درباره ارتباط بازی‌های ویدیویی با خشونت مسلحانه نیز مطرح شده است.

زلنیک در پاسخ گفت:

"سرگرمی ها برای انسان‌ها رفتار ایجاد نمی‌کند، بلکه آن را بازتاب می‌دهد. سرگرمی فرصتی برای تجربه احساسات و بیان آن‌ها فراهم می‌کند. سرگرمی، روایتگر داستان‌هاست. ایده‌ی اینکه سرگرمی باعث ایجاد رفتار خاصی می‌شود، بارها و بارها آزمایش و رد شده است. اگر به تلویزیون و فیلم‌های سینمایی نگاه کنید، آن‌ها نیز بسیار واقع‌گرایانه هستند. بنابراین، من بابت گرافیک فوتورئالیستی GTA 6 نگرانی ندارم."

در ادامه، از زلنیک پرسیده شد که آیا ساخت بازی‌ها با گرافیک بسیار واقع‌گرایانه ضروری است یا نه؟ او پاسخ داد که تصمیم در این زمینه بر عهده راکستار است.

او افزود:

عنوان "GTA" یک بازی در دنیای تخیلی است که کاریکاتورهایی از دنیای واقعی را ارائه می‌دهد، اما کاملاً کپی از دنیای واقعی نیست. تمام برندهای داخل بازی ساخته خودمان هستند و از برندهای واقعی استفاده نمی‌کنیم."

در روز جمعه، شرکت Take-Two Interactive گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال 2025 خود را منتشر کرد که از نوامبر تا ژانویه را شامل می‌شد. نتایج این گزارش فراتر از انتظارات وال‌استریت بود و همین امر باعث افزایش ارزش سهام شرکت شد.

پس از تأیید دوباره عرضه GTA 6 در پاییز 2025، سهام Take-Two افزایش چشمگیری داشت. قیمت سهام شرکت با 14 درصد رشد به 208.77 دلار رسید و بالاترین قیمت چهار سال اخیر را ثبت کرد. رکورد قبلی 213.34 دلار بود که پس از تأیید ساخت GTA 6 ثبت شد.

اطمینان بیشتر از زمان عرضه GTA 6

در دو گزارش مالی قبلی، Take-Two تنها تأکید کرده بود که GTA 6 همچنان برای پاییز 2025 برنامه‌ریزی شده است. اما این بار، علاوه بر تأیید این موضوع، جزئیات بیشتری ارائه شد.

در یکی از اسلایدهای ارائه شرکت، آمده بود:

"ما پیش‌بینی می‌کنیم که سال 2025 نقطه عطفی برای Take-Two باشد – با انتشار تاریخی Grand Theft Auto VI در پاییز..."

زلنیک در مصاحبه‌ای با Variety گفت:

"ما یک بازه زمانی نسبتاً مشخص اعلام کرده‌ایم و در حال حاضر، این کافی است."

با این حال، او در گفت‌وگو با IGN هشدار داد:

"همیشه احتمال تأخیر وجود دارد. به محض اینکه از کلماتی مثل «قطعاً» استفاده کنید، ممکن است اوضاع تغییر کند. اما در حال حاضر، احساس بسیار خوبی نسبت به آن داریم."

این اظهارات، چه در تماس با سرمایه‌گذاران و چه در مصاحبه‌ها، باعث افزایش اعتماد به عرضه GTA 6 در سال 2025 شد.
 
دی ال سی جدید بازی Hearts of Iron IV با نام Graveyard of Empire

IMG_20250211_091748_061.jpg

IMG_20250211_091312_621.jpg

DLC جدید چهار کشور از آسیای مرکزی از جمله ایران و آسیای جنوبی را بررسی خواهد کرد.

تریلر:

View attachment VID_20250211_091433_176.mp4


پ.ن: بازی HOI4 که در سبک جنگ جهانی دوم هست و خیلی طرفدار داره و تاحالا به کشور های آسیا مرکزی نپرداخته بود.
سازنده هاش استودیو پارادوکس کمی چپولن ولی به تاریخ ایران علاقه دارن و چه دیزاین قشنگی به به 😍
 
آخرین ویرایش:
Tobias Stolz-Zwilling مدیر روابط عمومی جهانی استودیوی warhorse studios , سازنده ی بازی kingdom come deliverance2 گفته که بهینه سازی بازی برای xbox series s به طور چشمگیری به روند بهینه سازی بازی برای سایر پلتفرمها و کنسولها کمک کرده

View attachment VID_20250211_115520_639.mp4



 
1000006861.jpg
شایعه: کاربر u/Feeling-Examination6 که پیش‌تر تاریخ انتشار بازی Hell is Us را فاش کرده و به طور پنهانی از نسخه جدید Ninja Gaiden خبر داده بود، گفته است که یک ریمستر از مجموعه God of War در این هفته در State of Play سونی معرفی خواهد شد. شایعه: می‌گوید که این ریمستر "زودتر از چیزی که انتظار می‌رفت" منتشر خواهد شد.​
 
فردا ساعت ۱:۳۰ بامداد سوپ سونی برگزار میشه
بیانیه رسمی سونی:

«استیت آف پلی (State of Play) فردا، ۱۲ فوریه بازمی‌گردد!
به‌صورت زنده همراه ما باشید تا اخبار و به‌روزرسانی‌های مربوط به بازی‌های فوق‌العاده‌ای که برای PS5 عرضه می‌شوند را دریافت کنید. این نمایش مجموعه‌ای خلاقانه و منحصربه‌فرد از بازی‌های هیجان‌انگیز از استودیوهای سراسر جهان را جشن می‌گیرد.»

«این نمایش که بیش از ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید و از طریق YouTube و Twitch پخش خواهد شد و به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی ارائه می‌شود. فردا منتظرتان هستیم.»

1000006882.jpg



 
آخرین ویرایش:
فردا ساعت ۱:۳۰ بامداد سوپ سونی برگزار میشه
بیانیه رسمی سونی:

«استیت آف پلی (State of Play) فردا، ۱۲ فوریه بازمی‌گردد!
به‌صورت زنده همراه ما باشید تا اخبار و به‌روزرسانی‌های مربوط به بازی‌های فوق‌العاده‌ای که برای PS5 عرضه می‌شوند را دریافت کنید. این نمایش مجموعه‌ای خلاقانه و منحصربه‌فرد از بازی‌های هیجان‌انگیز از استودیوهای سراسر جهان را جشن می‌گیرد.»

«این نمایش که بیش از ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید و از طریق YouTube و Twitch پخش خواهد شد و به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی ارائه می‌شود. فردا منتظرتان هستیم.»

View attachment 367051



به وقت ایران:
پس فردا از تاریخ این پست، ۲۵ بهمن ساعت ۱:۳۰ صبح.
 
آخرین ویرایش:
ریچارد لی برسلین :

گیمرهای پلی استیشن پلاس، فقط هفت روز فرصت دارید تا این بازی های RPG عالی را قبل از خروج از سرویس اشتراک بازی کنید :

Scarlet Nexus (PS Plus Extra و Premium)
Tales of Arise (PS Plus Extra و Premium)
Tales of Symphonia Remastered (PS Plus Premium)
Tales of Vesperia Definitive Edition (PS Plus Premium)
Tales of Zestiria (PS Plus Extra و Premium)
The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition (PS Plus Extra و Premium)
همه موارد فوق در روز سه شنبه 18 فوریه 2025 پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم را ترک خواهند کرد.
 
Last edited by a moderator:
فردا ساعت ۱:۳۰ بامداد سوپ سونی برگزار میشه
بیانیه رسمی سونی:

«استیت آف پلی (State of Play) فردا، ۱۲ فوریه بازمی‌گردد!
به‌صورت زنده همراه ما باشید تا اخبار و به‌روزرسانی‌های مربوط به بازی‌های فوق‌العاده‌ای که برای PS5 عرضه می‌شوند را دریافت کنید. این نمایش مجموعه‌ای خلاقانه و منحصربه‌فرد از بازی‌های هیجان‌انگیز از استودیوهای سراسر جهان را جشن می‌گیرد.»

«این نمایش که بیش از ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید و از طریق YouTube و Twitch پخش خواهد شد و به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی ارائه می‌شود. فردا منتظرتان هستیم.»

View attachment 367051



یه سری شایعه هست که ممکنه شاهد برگشت Parasite Eve باشیم تو این مراسم 8->
اگر تایید بشه برگشت Parasite Eve بهترین اتفاق این نسل هست حداقل برای من
 
یه سری شایعه هست که ممکنه شاهد برگشت Parasite Eve باشیم تو این مراسم 8->
اگر تایید بشه برگشت Parasite Eve بهترین اتفاق این نسل هست حداقل برای من

البته ساکاگوچی تو یه مصاحبه گفته احتمال ساخت بازی توسط خودش رو کرد، هر چند اسم دخترش رو برای شخصیت (eve) اصلی بازی گذاشت ولی گفته قصد ساخت نداره . بعید هم می‌دونم به این زودی ها خبری از بازی بشه. Yoshi P هم در ابراز امیدواری کرد که یکی دو شرکت پرچم بدست بگیره و ایده ساخت بده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or