این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
----
این عزیزای دل لیاقت خیلی بیشتر از این حمایت و توجه رو دارن! بماند که بازی به شدت خفن، پرمحتوا و خاصی رو هم ساختن که هر دوستدار نقش آفرینی و مبارزات نوبتی (مخصوصا اگه کسی فن دنیای Warhammer باشه) رو به معنای واقعی کلمه ارضا میکنه!
سهام نینتندو بعد از معرفی Nintendo Switch 2 تونست بلافاصله به رکورد ۵۲ هفته ایش برسه و به بالاترین حد خودش تو یک سال اخیر دست پیدا کنه
حالا بعد چند روز، به نظر میاد این رشد ادامه دار بوده و الان قیمت سهام نینتندو به ۱۵.۷۷ دلار رسیده که بالاترین قیمت سهام این کمپانی تو تمام تاریخ این شرکت بوده
سوای اینکه این اعداد هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه اسکوار حالا حالا ها باید پورت درست حسابی اونم Day 1 منتشر کنه تا بتونه سهم خوبی از بازار PC گیرش بیاد کاری که کپکام کرد و تقریبا نصف فروش نرم افزاریش شده PC .
فروش لایف تایم تعدادی از فرانچایز های کوئی تکمو تا پایان دسامبر 2024 از گزارش مالی اخیر شرکت (به استثناء Wo Long که تعداد یوزرهاست و نه نسخه های فروخته شده)
دقیقا.
آمار پلیرهای این سری روی PC اونهم وقتی با این تاخیر یکساله منتشر میشه سقفش همین 28 هزار نفر پلیر همزمانه.
حداقل در مورد 16 و اینتگرید(که خیلی کمتر بود) و الان ریبرث میشه با قاطعیت گفت که سقف با این نوع انتشار همینه و بیشتر نمیشه.
وگرنه یه بازی خیلی جمع و جورتر مثل پرسونا 3 ریمیک که همزمان رایگان روی گیم پس هم منتشر شد تقریبا 50هزار نفر پلیر تو روز انتشار داشت.
اونهایی که از تورنت دانلود میکنن در همه حالات دیگه هم باز دانلود میکنن.
داشتن دنوو باعث نمیشه که اونها بیان بازی رو بخرن.
به نظر منم معیار وقتی مشخص میشه که تو نسخه بعدی به طور همزمان رو همه پلتفرم ها منتشر بشه.
به نظر میرسه مایکروسافت باید یه فکر اساسی بکنه، وگرنه Xbox داره به یه کنسول خاطره تبدیل میشه!
سونی با این بازیهای انحصاری و قدرت سختافزاری PS5، انگار داره بازار رو برا خودش میکنه. مایکروسافت بهتره سریعتر دست به کار بشه وگرنه بازیکنا فقط با DualSense بازی میکنن، نه با کنترلر Xbox!
حالا ببینیم مایکروسافت چجوری میخواد از این وضعیت خلاص بشه... شاید یه حرکت انقلابی لازمه!
وقتی میگیم ناشرا الکی دارن غر میزنن که هزینه هامون زیاد شده بدبختیم بذارید بازیامونو بکنیم صد دلار، اینجا خودشو نشون میده که کپکام تو نسل 7 میگفت تورو خدا بازیامونو یکی دو میلیون نسخه ازش بخرید بتونیم ادامشو بسازیم. الان یه آی پی مثل دویل می کرای که 3 میلیون فروخت نصف کپکامو شیرینی پخش کردن شماره پنجمش 10 میلیون نسخه فروخته. یا RE2 ریمیک فروشش رسیده به 15 میلیون نسخه! RE4 نسخه اورجینالش با دو جین ادیشن مختلف که رو تمام پلتفرم های زنده و مرده تاریخ اومد انقدر نفروخت.
یا مثلا فروش یه هفته GOW رگناروک اندازه فروش کلی GOW3 رو ps3 بود. فروش یکسالشم که اندازه کل سه گانه اصلی بوده. در کل ناشرا میگن هزینه ها بالا رفته که همونم از اشتباهات خودشونه ولی نمیگن فروش بازیامون چندین برابر شده.