سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
Screenshot_20250130_163152_Chrome.jpg

گیم پس در حال رشد
ساتیا نادلا: "رکورد سود و بازدهی گیمپس در بازه زمانی یک چهارم سال مالی شکسته شد، تعداد پایه مشترکین گیمپس PC بیش از 30 درصد رشد پیدا کرد
Call of Duty Black Ops 6 پرفروش ترین بازی این کوارتر در PS و XBOX بود. همچنین بزرگترین لانچ تاریخ این فرنچایز رقم خورده است.
بازی دیگر تاثیرگذار در رقم خوردن این رکورد Indiana Jones and the great circle بوده است که بیش از 4 میلیون کاربر دست پیدا کرده است. "
Game Pass carried Xbox with record revenue and huge subscriber gains last quarter
 
اصلا اینطور نیست.

سونی این چند وقت شرایط خوبی نداشته، ضررهای هنگفت زیادی داده (بخاطر کنسل شدن دو جین بازی لایو سرویس)، خیلی از نیروهاش یا از استدیوها رفتن یا مجبور شدن بخاطر کنسل شدن بازی ها اخراجشون کنه، و درسته ظاهر قضیه اوکیه اما به وضوح اون پشت دعواهای زیادی وجود داره. به همین علت هم جیمبو و یه سری مدیر رو درجا اخراج کردن و البته درسته بخاطر حفظ پرستیژ جیمبو بازنست شد ولی این یعنی محترمانه بهش گفتن برو بیرون.

ادامه دار شدن کنسلی بازی های لایو سرویس سونی و به دنبال اون تنزل مقام هرمن هالست یه تغییر ظاهری نیست، یعنی سونی تغییر رویه داده. و این یعنی کم شدن قدرت بخش اروپایی سونی، چون کلا از زمان تغییرات بخش سونی اینتراکتیو و ریبرند شدنش عملا از قدرت بخش آمریکا و ژاپن کاسته شد و آدم های اروپایی سونی امدن کنترل همه چیزو گرفتن دستشون. از جمله جیمبو و همین هرمن هالست. حالا ظاهرا سونی داره ریست فکتوری میشه. حالا اینکه تز این آدم های جدید چیه معلوم نیست، قطعا به طور کامل از لایو سرویس ها هم نمیکشن بیرون و کماکان بازی های این مدلی میسازن، ولی فکر میکنم یه مقدار برگردن به چیزی که بودن. چون قبلا هم گفته شده بود دعوا بین سونی ژاپن با بخش غربی سر میزان بها دادن به خواست پلیرهاست و ژآپنی ها بیشتر میخوان عوض رسانه ها دل فن هارو بدست بیارن. از ترندهای روز هم خیلی خوششون نمیاد.

البته در کل قرار نیست فرق آنچنان مشهودی تو روندی سونی و پلی استیشن دیده بشه، چون نفر اول هستن و با همین فرمون میرن جلو، اما یحتمل مدل سرمایه گزاری ها تغییر میکنه. چه در خصوص خرید استدیو یا تاسیس یه استدیو تازه و چه در ساخت بازی های جدید.
این که قدرت دست بخش اروپایی و آمریکایی بوده و حالا با انتساب یه مدیر ژاپنی به ژاپن بازگشته رو من اصلأ قبول ندارم. SIE تابع سونی هست و مدیران ارشد این بخش مرتب به ژاپن سفر می‌کردند و ژاپنی بلد بودند. اینو میشه در آگهی های استخدامی سمت های رده بالا هم دید که آشنایی به زبان ژاپنی از خواسته های کارفرما هست.

اینکه پروژه از IP هورایزن زیاد در دست ساخت هست به دلیل نفوذ بخش اروپایی یا افراد اروپایی نیست. عملکرد مالی و فروش این مجموعه نشون دهنده این هست که سرمایه‌گذاری در این IP اشتباه نبوده و نیست. همانطور که فروش GoW: Ragnarok مجاب کرد به سمت ساخت لایو سرویس از این IP رفتن که کشش نداشت و مصرف شدند.

هزینه ساخت بازی ها سال به سال در حال افزایش است. مدت زمان توسعه بازی ها هم سال به سال در حال افزایش است. جامعه فعلی هنوز آمادگی حضور AI برای تسهیل این امر رو ندارند. سونی برای این که پلتفرم لیدر بمونه هزینه زیاد میکرد و می‌کنه. چیزی که در مصاحبه های اخیر نیشینو میشه دید، در تلاش هستند وابستگی خودشون به ناشران رو کمتر کنند. با این حال بازم به ساخت لایو سرویس ادامه میدن و با از دست رفتن بازار سخت افزاری اکس باکس، عرضه همزمان بر روی PC محتمل‌ترین حرکت خواهد بود. خلاصه کیه که از پول بدش بیاد ؟
 
استودیوی تازه تاسیس Force Multiplier که در لوس آنجلس قرار دارد، مشغول ساخت اولین بازی رسمی بر اساس سری فیلم های Kickboxer است.
این استودیو به صورت مشترک توسط Jeremy Breslau, Brent Friedman, and Charnjit Bansi تاسیس شده که در بخش های روایت داستان و طراحی عناوینی مانند Call of Duty, Borderlands ,Halo, Tomb Raider و Mortal Kombat دست اندرکار بوده اند.
Force Multiplier به این سوال که آیا خود Jean-Claude Van Damme هم در این بازی حضور خواهد داشت یانه، پاسخ صریحی نداده و این موضوع را مبهم نگه داشته است.

kick.jpg

Former Call of Duty Devs Are Making the First Ever Official Kickboxer Video Game — but Is Jean-Claude Van Damme in It? - IGN
 
شاون لیدن هم با تمام مخالفت هایی که باهاش شد توی ایونت ها که میومد روی تیشرتش با عناوین نوستالژی طور همیشه می گفت ما عاشق عناوین سینگل پلیر هستیم و مسیر مشخص شده رو پررنگ می کرد
اتفاقا تمام مشکلاتی که امروز پلی استیشن باهاش درگیره و مائم ضربشو خوردیم دقیقا به خاطر همین تفکر اشتباه شان لیدن بود که اون زمانی که تمام کمپانی ها به صورت آهسته و پیوسته سراغ عناوین لایو سرویس رفتن سونی با وجود اینکه پول خیلی خوبی داشت درمیاورد نه به فکر ساخت یه لایو سرویس افتاد نه حتی 4 تا استدیو درست حسابی خریدن براش. کلی استدیو رو به رشد آینده دار رو از دست دادن که الان باید چندین برابر براشون پول بدن.
بعدشم که به دوران انفجار درآمد گیمینگ تو دوران کووید رسیدیم سونی یه تصمیم اشتباه دیگه شاید از روی اجبار گرفت که ره صد ساله ای که نرفته رو باید یه ساله بره و چند تا آی پی پولساز سریع جور کنه که تهش یه ضرر چندین میلیاردی گذاشت رو دستشون و توان استدیوهای فرست پارتیشون برای یه نسل کامل از بین رفت.

شان لیدن بدون هیچ شکی بدترین مدیر تاریخ پلی استیشن بود که نتیجه تصمیماتش یه نسلو به طور کل به فنا داد.
 
1000005574.jpg


آقای آدام جکسون، طراح ارشد کلاس‌های بازی دیابلو ۴، شرکت بلیزارد را پس از ۱۵ سال، ترک نمود. وی در صفحه X خود نوشت:

«چه سفر طولانی و عجیبی بود.
پس از ۱۵ سال در Blizzard Entertainment، بالاخره زمان خداحافظی فرا رسیده است.
خاطرات فوق‌العاده‌ای از اینجا دارم. بستن این در برایم بسیار تلخ و شیرین است، اما برای آینده هیجان‌زده‌ام و نمی‌توانم برای شروع ماجراجویی بعدی‌ام صبر کنم»

 
رسمی : فورزا هواریزون ۵ برای پی اس ۵ تائید شد

Xbox's Forza Horizon 5 is coming soon to PlayStation 5

"We are excited to see the Forza Horizon 5 community grow with new players on PS5, and we can't wait to see the creativity and skill these new creators, builders, and racers will bring to our vibrant community."
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or