PlayStation Intergalactic: The Heretic Prophet

270d1eea399ddeaea096c20afd887d2c5c7a8196.png
توجه: هرگونه بحث نامربوط جهت برهم زدن جو تاپیک از جمله موارد اقلیتی شامل قطع دسترسی از انجمن خواهد بود
ما برگشتیم! می‌دونم که خیلی منتظر بودید ببینید پروژه بعدی ما چیه و حالا خیلی خوشحالم که می‌تونم بگم: بازی جدید Naughty Dog اسمش Intergalactic: The Heretic Prophet هست و در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در دست توسعه است. ما از سال ۲۰۲۰ روی این ماجراجویی جدید کار می‌کنیم! این بازی قراره جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین داستانی باشه که تا حالا ساختیم.

Intergalactic داستان شخصیت جدید ما، جردن اِی. مان رو روایت می‌کنه؛ یک جایزه‌بگیر خطرناک که به طرز عجیبی توی یه سیاره دورافتاده به اسم سمپیریا گیر می‌افته. ارتباط این سیاره با دنیای بیرون صدها سال پیش قطع شده و هر کسی که سعی کرده به اونجا سفر کنه و رازهای گذشته‌اش رو کشف کنه، دیگه برنگشته. حالا جردن باید از تمام مهارت‌ها و هوشش استفاده کنه تا اولین نفری باشه که بعد از ۶۰۰ سال از مدار این سیاره خارج می‌شه.

بیشتر از این نمی‌تونیم داستان رو لو بدیم – حداقل فعلاً. اما چیزی که می‌تونیم بگیم اینه که این بازی هم مثل تمام کارهای قبلی ما یه ماجراجویی احساسی و شخصیت‌محور خواهد بود. اهداف داستانی ما فقط با جاه‌طلبی‌هامون تو گیم‌پلی قابل رقابت هستن. این بازی عمیق‌ترین گیم‌پلی‌ای خواهد داشت که تا حالا تو تاریخ Naughty Dog ساختیم و قراره تمام تجربیات‌مون از فرنچایزهای قبلی رو برداریم و اون‌ها رو به مرحله‌ای جدید ببریم.

نقش جردن رو تاتی گابریله، بازیگر بااستعداد، ایفا می‌کنه و بقیه تیم بازیگران هم عالی هستن (اشاره به ستاره‌ها تصادفی نبود!). توی تریلر ممکنه بعضی از بازیگرای دیگه رو هم شناسایی کنید. اطلاعات بیشتری درباره تیم بازیگران در آینده منتشر می‌کنیم.

ماجراجویی فضایی خفن ما به یه موسیقی متن خفن‌تر هم نیاز داره. برای همین، با افتخار اعلام می‌کنیم که قراره موسیقی این بازی رو ترنت رزنر و اتیکوس راس بسازن! کارهای اون‌ها فوق‌العاده هستن و تریلر فقط یه بخش کوچیک از شاهکارشون برای این بازی رو نشون می‌ده.

می‌دونیم که برای اطلاعات بیشتر بی‌صبرانه منتظرید – و باور کنید ما هم خیلی هیجان داریم که چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم. ولی فعلاً باید سرمون رو بندازیم پایین و کار روی این ماجراجویی فوق‌العاده رو ادامه بدیم.

از طرف کل تیم Naughty Dog، از همه طرفدارامون ممنونیم! حمایت شما باعث می‌شه بتونیم بازی‌های رویایی‌مون رو بسازیم و دنیاها و شخصیت‌های جدید و فوق‌العاده‌ای رو خلق کنیم. نمی‌تونیم صبر کنیم تا چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم!

- نام شخصیت اصلی "جردن" است، یک شکارچی جایزه بگیر که به سیاره Sempiria کشیده می شود، سیاره ای که صدها سال پیش ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد.
- داستان حول یک دین ساختگی و عواقب ایمان آوردن به نهاد های مختلف متمرکز است.
- بازی در یک جهان موازی جریان دارد که در آن سفرهای فضایی از سال 1986 به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.
- از انیمه های کلاسیک مانند "Akira" و "Cowboy Bebop" الهام گرفته شده.
- بازیگران عبارتند از: Tati Gabrielle - Kumail Nanjiani - Tony Dalton - Halley Gross - Troy Baker
- بازگشت به ریشه های Naughty Dog در ژانر اکشن ادونچر.
- عمیق ترین گیم پلی تاریخ Naughty Dog را خواهد داشت.
- تریلر به طور کامل In-game کپچر شده.
- موسیقی متن توسط Trent Reznor و Atticus Ross ضبط می شود.
- هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد.
 
آخرین ویرایش:
من خودم شدیداً شدیداً فن متال گیر هستم
ولی کوجیما بعد متال گیر ۴ در زمان ps3 اصلا بازیی در حد نامش نتوانسته بسازه، فانتوم پین و دث استرندینگ اصلا در حد و اندازه ساخته های قبلی کوجیما نیستن،
کوجیما با ساختن متال گیر یک یه اسطوره شد، ولی الان دو نسل هست که چیزی در حد متال گیر یک نساخته
بازی در حد متال گیر، بدون اینکه متال گیر باشد ممکن نیست. خود کوجیما هم گفت که دیگر نمی خواهد متال گیر بسازد. و این افسوسی بزرگ برای صنعت گیم است.
کوجیما یک فرد خاص در صنعت گیم است جزو 10 یگانه ی مقدس یا همان یگانگان مقدس که صنعت گیم با آنان تعریف می شود. یک حدی در زندگی هر فرد وجود دارد که بالاتر از آن ممکن نیست. این همان بهترین نسخه از بهترین چیزی است که آن فرد توانسته است ارائه بدهد در هر زمینه ای. پس هر وقت بحث ارزش گذاری به میان می آید نخست به بالاترین نقطه و سپس به بازه ی زمانی که آن اثر توانسته است همچنان تاثیر گذارای خود را حفظ کند نگاه می کنند.
پس ای انسان گران بها و پر مهر چرا کمی از مهربانیت را بر من ارزانی نمی داری، تا از شوق لبریز و در خود رها شوم.
 
این رو ندیدم بفرستین، بیانیه ناتی داگ در مورد اتیش سوزی های اخیر لس انجلس:

GhR2sleW4AAQ29j.png
جالب این که بین حدود 100 تا کامنت که سریع خوندم، فقط یکی به معنای واقعی داشت به حواشی اینترگلکتیک میپرداخت و 99 درصد باقی همگی ابراز عشق و علاقه به ناتی داگ و اینترگلکتیک بود، اون 1 اکانت هم چک کردم نمیخورد گیمر باشه و بیشتر از این پیرمرد طور های پولتیکال مانند بود که اکانتش فقط بحث های انتی ووک و سیاست و نفرت پراکنی اینا بود....

روز اول که بازی معرفی شد، ویکیپدیای بازی یک مدتی ویرایش شده بود به Intergalactic: The Woke Prophet ولی خیلی زود درست شد، اینجا نگفتم دیگه حاشیه بیشتر نشه، ولی خب خوشبختانه گویا تا حد زیادی از اون فضا عبور کردیم و این رو میشه حتی تو کامنت ها هم دید، الان وقتی توییتر رو سرچ میکنی تقریبا از هر 10 پست درست حسابی 9 تاش داره از ذوق و شوق در مورد بازی میگه، کافیه اکانت هارو چک کنیم که ببینیم چه تیپ ادمایی، چه میگن...

حقیقتا با اینکه صادقانه معتقدم هم پارت 2 هم اینترگلکتیک طراحی خاص خودشون رو دارند و لزوما ووک نیستند، در واقع دلیل نمیشه هر نوع همپوشانی رو به عنوان یک ایدئولوژی واحد در نظر گرفت، مخصوصا پارت 2 که تک تک عناصر به تفسیر برخی ووکش رو میشه به ساده ترین شکل خارج از ووک توضیح داد،، و حتی به نظرم چهره جردن هم نه تنها زشت نیست که بی نهایت هم نرمال و خوبه، و احتمالا از 99 درصد منتقیدنش قیافه بهتری داره :D دلیل نداره هرجا یک دختر تامبوی اسیایی طور سبزه دیدیم بگیم ووک، با این منطق یا بهتر بگیم با این مغلطه میشه هر محتوایی رو به یک شکلی به یک چیزی ربط داد و زد، اما خب، قطعا این موضوع و انتقاد دوستان بهش یک حق هست که باید براشون محفوظ باشه، در واقع این حق "ازادی نظر دادن" برای همه مون هست... همونطور که دوستان معتقدند ووکه، من معتقدم نیست، دلیلی هم نداره با هم بجنگیم...

they-would-100-call-alien-woke-if-it-came-out-today-v0-eybpm7st2q8e1.jpeg

و اختلاف نظر هم با شوخی رد کنیم بهتره این رو به خودمم میگم، به هر حال قطعا نظرات متفاوتی وجود داره و گیمر و حتی سوپرفن هایی هستند که به هر دلیلی ناامید شدند، عجیب هم نیست، برای هر بازی ممکنه پیش بیاد، اینجا هم دقت کنید حتی منتقد ترین طرفداران بازی هم تاکید میکنند که به کیفیت نهایی کار ناتی داگ باور دارند، برای همین به شخصه واقعا نگران نیستم، چون مطمئنم در اینده 99 درصد همین عزیزان منتقد هم عاشق بازی میشن و رو سرشون میگذارند، طوری که اصن یادمون میره فضا الان چطوری بود، این رو دقیقا در مورد پارت 1 و انچارتد 4 و گاو 2018 و پارت 2 و خیلی بازی های دیگه هم، داشتیم، از الدین رینگ تا باقی... که یک مدت ملت ناایمد شدند ولی نتیجه نهایی بمب هسته ای بود و همه عاشق...

من راستش از 5 سالگی بازی میکنم، از همون موقع هم جدی بازی میکردم، پاره میکردم به نوعی، منفجر میکردم، هنوزم همینم قطعا تا اخرین لحظه زندگیمم همینم، چون عاشق بازی هستم، من هیچ وقت برای "فرار از زندگی عادی" و مسائلش بازی نکردم، و همیشه، بدون اغراق همیشه با "عشق" رفتم سمت بازی، ادم اگر برای فرار از واقعیت بره سمت بازی لزوما عشق نیست، اون میشه مثل دراگ مثلا، اما برای من ارتباط با بازی قطعا عشق هست، اینارو گفتم که بگم با این همه سابقه بازی کردن و بازی دوستیم که عملا کل زندگیم رو در بر میگیره، هیچ وقت تا حالا، نشده برای چهره و جذابیت کرکتر جذب یک بازی بشم، یا نشم، واقعا هیچ وقت حتی اپسیلون هم بهش توجه نکردم که برم سمت بازی نرم خوشم بیاد و نیاد.. هیچ وقت...

به معنای واقعی، تا حالا، هیچ وقت قطب نمای بازی دوستی من چهره و جذابیت کرکتر نبوده، اپسیلون نبوده، و بلکه همیشه تقریبا همیشه سبک گیم پلی/سبک طراحی بازی/اتمسفر/داستان قطب نمای بازی دوستیم بوده، همیشه، البته، مثل هر ادمیزادی منم از چهره های جذاب لذت میبرم، اولین باری که عاشق شدم بلیز تو استریت اف ریج بود در 7 سالگی :D جیل ولنتیان بعدش، لیان بعدش، و خیلی های دیگه، از کرکتر های تویستد متال تا بازی های نظامی، همیشه باهاشون حال میکردم، از ارتاس تا فرانسیس یروک مورگان تا گیبریل بلمانت و جنرال گرنجر پیرمرد تا ده ها کرکتر خفن دیگه، ولی خب، واقعا اینا همیشه برام در مرحله "بعد" از بازی بودن، یعنی اول سبک و اتمسفر و داستان تایین کننده بود، و بعد حالا شاید از چهره خوشم میومد یا نه، حقیقتش یادم نمیاد اصن که خوشم نیومده باشه، یعنی یا عاشق میشم، یا بی تفاوت...

ولی خب ادما متفاوتند، میفهمم ممکنه خیلی ها دیدگاه متفاوتی نسبت به من داشته باشند،

به هر حال، باز هم میگم، نگران نیستم چون مطمئنم بازی میاد، سوپر موفق میشه، و ما هم همگی مثل همیشه به عنوان سوپرفن ازش لذت میبریم....

intergalactic__the_heretic_prophet___fan_art_by_de_monvarela_diu3v53-fullview.jpg


jordan-a-mun-fanart-v0-v91jopopwp7e1.jpeg

470064127_1295141811524242_6142515723229614829_n.jpg 470698905_1856199251819632_4900699319605084888_n.jpg

udba78aaa7be1 (1).jpeg

واقعا سخته تحمل برای اطلاعات جدید، یعنی اینقدر با معرفی بازی و کلا خود بازی تا جایی که فهمیدیم حال کردم که همه اش دوست دارم اطلاعات جدید بیاد تا پازل ها تکمیل شه، مثل حالتی که یک پازل رو داری پر میکنی ولی قطعاتش گم شده و تو موندی و جاهای خالی که دوست داری هر چه زودتر قطعاتش پیدا و پر شه :D

به نظرم تریلر بمب هسته ای بود، از بینهایت نکته پنهان درش که جذابیت معرفی رو بالا برد تا طراحی، از رنگ پردازی تا موسیقی، ادم میمونه به جردن فکر کنه؟ به کرکتر تونی دالتون و رودمپ پر و پیمون جردن در موردش رو اون برد و احتمال صمیمیت بیشتر بینشون؟ کالین یا کمیل؟ به شرایط سمپریا و تصور جهان بازی و فاجعه سمپریا؟ به دنیا و اسم "بین کهکشانی" بازی؟ به تضاد بین رنگ قرمز و ابی در سرتاسر بازی؟ به ایجنت و حضور بحث برانگیزش؟ به موسیقی پلی کردن جردن قبل سفر فضایی؟ به اون هدفون قرمز؟ به اکولایزر/موج های صوتی روی وپن؟ به کالکشن موسیقی جردن و پت شاب بویز اکچلی که فقط یک سال بعد از توسعه سفر های فضایی منتشر شده و عمدی یا اتفاقی بودن این انتخاب؟ به احتمال سفر های زمانی و ستینگ های گوناگون؟ به اینکه جهان در اون هزاران سال و اون 600 سال بعد از فاجعه سمپریا چه درش گذشته؟ به اینکه سی دی پت شاب بویز اکچلی اریجینال جردن، حقوق ثبت شده روش، هزاران سال بعد، به کی میرسه؟ :D و ایا این یعنی سفر های زمانی؟ ایا تاکید رو هزاران سال و + 600 سال برای این هست که عظمت "زمان" برامون ریخته شه و اماده شیم برای یک بازی با ستینگ های زمانی متنوع؟

دیگه باید صبر کنیم ببینیم، به نظرم با هم دوست باشیم، همه ی ما اینجا از عشق ناتی داگ دور هم جمع شدیم، کسی که منتقد هست هم ریشه انتقادش در همین عشقش هست...

سوپ های سونی هم از این به بعد پتانسیل سورپرایز کردن دارند، تا تریلر بعدی، ببینیم ناتی داگ برامون چه معجونی درست کرده :D

gifntext-gif (2).gif
 
انسان ذاتا از تحمیل عقیده بدش میاد، نه زندگی در کنار عقاید دیگه. و دلیل اینکه سال 1992 این مسایل اوکی بود ولی الان تو 2025 یه طیف قابل توجهی رو آزرده خاطر میکنه همین تحمیل عقایده.
سال 1992 تو اکثر مدیاها همه چی یه طرفه نبود. سال 1992 یهو قهرمان های مدیاها و سرگرمی ها همشون زن یا رنگین پوست و ... نمی شدند. بلکه همه چی عادی بود و قهرمان زن در کنار قهرمان مرد و قهرمان سفید پوست در کنار قهرمان سیاه پوست و ..... به طور رندوم دیده میشد. تحمیل عقایده که انسان ها رو ناراحت میکنه صرفا.
الان همه قهرمان های بازی های سونی کم کم دارن زن میشن. دیگه به ندرت بتونیم قهرمان مرد پیدا کنیم.(حالا lgbtq+ بماند.) طبیعیه که این خیلیا رو ناراحت میکنه.


من خودم اولین پستمه تو این تاپیک و این مساله ووک و .... تو این بازی برام مهم نیس و اطلاعات چندانی هم البته از بازی نیومده، ولی به کسایی که منتقد این وضع هم هستن حق میدم. چون با چشم خودمون می بینیم که این چند وقته بازیهای سونی به چه سمتی رفتن.
احتمالا شاید بگین اگر اعتراضی هم دارن چرا هی تکرار میکنن. دلیل افراط این نفرات هم بنظرم تفریط طرف مقابله که همه چی رو انکار میکنن و طرف مقابل رو به هیت و .... متهم میکنن. یعنی هر دو طرف مقصرن و تعصب باعث میشه اینجور بحثا بیخود کش بیاد

.​
 
آخرین ویرایش:
انسان ذاتا از تحمیل عقیده بدش میاد، نه زندگی در کنار عقاید دیگه. و دلیل اینکه سال 1992 این مسایل اوکی بود ولی الان تو 2025 یه طیف قابل توجهی رو آزرده خاطر میکنه همین تحمیل عقایده.
سال 1992 تو اکثر مدیاها همه چی یه طرفه نبود. سال 1992 یهو قهرمان های مدیاها و سرگرمی ها همشون زن یا رنگین پوست و ... نمی شدند. بلکه همه چی عادی بود و قهرمان زن در کنار قهرمان مرد و قهرمان سفید پوست در کنار قهرمان سیاه پوست و ..... به طور رندوم دیده میشد. تحمیل عقایده که انسان ها رو ناراحت میکنه صرفا.
الان همه قهرمان های بازی های سونی کم کم دارن زن میشن. دیگه به ندرت بتونیم قهرمان مرد پیدا کنیم.(حالا lgbtq+ بماند.) طبیعیه که این خیلیا رو ناراحت میکنه.


من خودم اولین پستمه تو این تاپیک و این مساله ووک و .... تو این بازی برام مهم نیس و اطلاعات چندانی هم البته از بازی نیومده، ولی به کسایی که منتقد این وضع هم هستن حق میدم. چون با چشم خودمون می بینیم که این چند وقته بازیهای سونی به چه سمتی رفتن.
احتمالا شاید بگین اگر اعتراضی هم دارن چرا هی تکرار میکنن. دلیل افراط این نفرات هم بنظرم تفریط طرف مقابله که همه چی رو انکار میکنن و طرف مقابل رو به هیت و .... متهم میکنن. یعنی هر دو طرف مقصرن و تعصب باعث میشه اینجور بحثا بیخود کش بیاد

.​
شما کارت خیلی درسته مراد جان؛ ای کاش همه مثل شما انتقاد میکردن و متانت شما رو داشتند؛

ولی با اینکه با مفهوم حرفتون به صورت کلی موافقم، اما به صورت خاص در مورد اینترگلکتیک نه، موافق نیستم،

ناتی داگ مسئول تحمیل عقاید یا هر چیز دیگری که امروز در دنیا وجود داره نیست، ناتی داگ کیسه بوکس نفرت جمع شده در برخی به هر دلیلی که حالا وارد نمیشیم چون مطلقا اهمیت نداره، نیست، نمیشه که ناتی داگ بیاد برای ان میلیون نفر مسئولیت روحی و روانی و اجتماعی به عهده بگیره، ناتی داگ داره کار خودش رو میکنه، بی نهایت هم موفق هست، اکثربت طرفدار هاش هم بی نهایت راضی هستند، شواهد این رو نشون میده، استثنا همیشه وجود داره، حتی ممکنه استثنا نباشه و بخش مهمی مخالف بشند، ولی خب، بخش خیلی بزرگ تری موافق هستند،

این که یک عده بخوان سر بازی ناتی داگ از مدیا و گندکاری هاشون انتقام بگیرند، به نظر من مطلقا منطقی نیست، و بیشتر یک شورش کور و جاهلانه و عقده خالی کردن هست جسارت به شما نباشه، اینترگلکتیک یک بازی جدیده و منهای عوامل هوپوشان با ووکیسم مثل چهره اسیاسی و زن سبزه قوی، مطلقا ووک نیست، نمیشه هر جا زن دیدیم سبزه دیدم عضله دیدیم بگیم ووک، همجنسگرا دیدیم بگیم ووک، ولی خب، کسی هم میگه حقش هست که بگه... یک عده هم پشت دی ای ای پنهان میشند که نفرت درونی شون رو از گروهای انسانی (همجسنگرا ها و باقی) پنهان کنند که خب، اونم اهمیت نداره، دی ای ای خیلی وقته هست، ولی چطوریه که یک دختر اسیایی سبزه فرد رو تریگر میکنه یهو بعد اینترگلکتیک، و نه دی ای ایی که همیشه بود؟

به نظرم این بحث رو ادامه ندیم چون بعید میدونم اکثریت طرفداران بازی خوششون بیاد تاپیک با این موضوعات بیاد بالا، من خودم واقعا مایل به این بحث نیستم، فقط مجبورم شرکت کنم چون این بازی رو عاشقشم و این تاپیک برام مهمه، وگرنه صد سال وارد همچین بحث هایی نمیشدم، چون تا حد زیادی میدونم اصل ناراحتی خیلی ها تو این بحث، چی هست یا نیست،

من از سال ها قبل با سهمیه بندی اون موقع که کسی اینجا بهش نمیگفت دی ای ای مخالف بودم و ده ها پست با استدلال (و نه با نفرت) در موردش زده ام، همون موقع که وووک ستیز های امروز نفرت پراکن های امروز بهمون میگفتن "نژادپرست زن ستیز غیر فرهیخته عقده ای و راست افراطی ترامپیست" و فولان؛ سال هاست با ووکیسم به شکل تغییر ماهیت و استحاله شاهکار های قبلی، سیاه شدن وسکر مثلا، مخالف بودم، سال هاست با فمنیسم به شکل یک کاور برای حماقت، مخالف بودم.... اما از کروهی، نفرت ندارم، خدا رو شکر؛ من فقط از فاضلاب های وطنی و از همین جنس خارجی، در زندگی، نفرت دارم، بازم خدا رو شکر.... نفرت از کثیف ترین پدیده قرن؛ به شدت عادیه... طبیعیه، نباشی غیر طبیعیه... پدیده ای که به من و دنیای من اسیب 100 درصدی رسونده، نه اون گی بدبخت که اسیبی به کسی نزده... حالا مدیا گند زده؟ درسته، ما هم یک عمر با همین مدیا مخالفت کردیم...

اما یک اثر ارجینال و تازه و جدید، چیزی رو استحاله نکرده که بشه ووک، یک دایورسیتی که چکیده ای بینهایت طبیعی از جامعه امریکاست در پارت 2 لزوما نمیشه ووک، یک دختر که با انگیزه انتقام بدنش رو ساخته در یک دنیای اخرزمانی، نمیشه ووک، میشه بینهایت "طبیعی"

چون این بحث تمومی نداره و میشه همینطور ادامه اش داد... این بحث به شدت فرسایشی و خسته کننده است تاپیک مخصوص هم که داره، طرفین هم قرار نیست هم رو قانع کنند چون شدنی نیست. پس لطفا این بحث رو ادامه ندیم مراد جان.... من واقعا دوست دارم نمیخوام خدای نکرده بینمون اختلاف پیش بیاد...

خواهش میکنم کسی این پست رو ریپلای نکنه...

----------------


epqa7fsza88e1.jpeg

GhRgknfWkAAj4ua.jpg

made-a-poster-with-screenshots-form-the-trailer-v0-pvagftizg08e1.jpg

my-uncharted-and-last-of-us-paintings-v0-lz01okuq81de1.jpeg
 
ناتی یه روندی رو گرفته بود که ip به ip داشت از فانتزی کارهاش کم و به رئالیسم اضافه میکرد
با این موضوعات روز میشد امید داشت همون یکمقدار سورئالیسم هم کنار بزاره و فقط تک و توک در نقاط عطف داستان، مجیکال رئالیسم استفاده کنه
و شاکله اصلی حول محتوای جنگهای قومی/مذهبی/هویتی روز با فرم کالتی/کاراگاهی/قاتل سریالی/ گنگستری یا حتی نظامی میبود با توجه به سابقشون خیلی بازخورد بهتری میگرفت
ولی خب با کنسل شده فکشنز یه پروژه کم ریسک تر رو برداشتن که بخاطر فانتزی بودن دستشون تو خلق بازتره
 
شما که از یک اشتباه یک نفر به سادگی ایراد می گیری و فن max payne هستید، می دونید جناب سم لیک کارگردان جفت مکس پین ها نبوده و صرفا عمده بخشی که ایشون کار کرده خلق دنیای مکس پین هست؟! باز تو نسخه یک screenplay هم بوده ولی لید پروژه نبوده، تو نسخه دو همونم نبوده...:دی
View attachment 363780View attachment 363781

سم لیک تو همون کوانتوم بریک هم کریتیو دایرکتور بود!:دی
View attachment 363782
اگه قراره کوانتوم بریک رو جزو کارنامه سم لیک ندونیم و صرفا اسم کارگردان مهمه، یک خبر بد دارم... متاسفانه همون فردی که کارگردان کوانتوم بود کارگردان کنترل هم بوده:دی
View attachment 363783
همونطور که تو کنترل هم کارگردان نبود، اما به عنوان کریتیو دایرکتور استدیو داستان و هر چه مسیر تیم توسعه هست، حاصل تفکرات یک کریتیو دایرکتور هست، معمولا وقتی یک استدیو در حدی بزرگ میشه، مهم ترین فرد استدیو کریتیو دایرکتور میشه، چون کارگردانی کار تمام وقت رو از فرد می گیره، ولی کریتیو دایرکتور پروژه هارو با ویژن خودش می بره جلو و بقیه می سازن، دقیقا چیزی مثل شورانر ها تو سریال ها، که اکثر قسمت هارو اونا کارگردانی نمی کنن، بلکه کارگردان هایی مختلف روی پروژه کار می کنن، که تهش رو فرم اثر می تونن خلاقیتشون رو نشون بدن، و به کلیت داستان شورانر ها دخالتی نمی کنن!

بله سم لیک داستان نویس فوق العاده ای هست، اما گیم دیزاینر خوبی نیست، این بحث خیلی ساده ای هست، خوده ماها هم تو همه چیز به یک میزان استعداد نداریم، یا اونطرف جان کارمک افسانه ای، داستان تو بازی براش مثل داستان تو بووووق بود!

رادفرگوسن، بهترین تهیه کننده صنعت گیم هست، بی نظیر این فرد، اما واقعا تو خوده بازی بسیار فاصله داره با اون بخشیش که به تهیه کنندگی خوب معروف هست!

این در مورد دراکمنم صدق می کنه، دراکمن فرم سینما، انتخاب رنگ، زاویه دوربین همه چیزش در حد کارگردان های خوب سینما هست، حتی از خوده کوجیما که هفتاد درصد بدنشو فیلم تشکیل داده، از نظر من بازی با دوربین رو بهتر بلده! ولی آیا منی که مخالف تفکرات این بشر هستم و سم مطلق می دونمش، یعنی توانایی هاشو باید کتمان کنم؟!

مشکل همیشه جایی بوجود میاد که یک شخص تبدیل به بت بشه، هر انسانی در هر مقطعی جای پیشرفت و بهبود داره، و اصلا نبود همچین چیزی، برای بشر پوچی به همراه میاره
.
.
.
ناتی داگ با هر متر و معیاری عالی هست، و اصلا بد نیست کسی خودشو با ND مقایسه کنه، ناتی داگ ووکه؟ بله، ولی آیا ووک باعث شده بازیاش دیده بشن؟! این همه استدیو به واسطه ووک و DEI وهزار کوفت دیگه فاند شدن، تونستن موفقیت ND رو تکرار کنند؟!

اعضای رمدی یا هر استدیو ای هم همچین حرفی بزنه حرف بدی نزده، حتی کسی می تونه آرزوی FS یا راکستار شدن بکنن، همین که رمدی اهسته اهسته سهام می فروشه، مشخصه که اوضاعش خوب نیست، و یک فن واقعی رمدی باید به فکر آینده استدیو محبوبش باشه!
مرسی از اینکه رزومه Sam Lake رو رفتی دونه دونه چک کردی ولی اصلا ربطی به بحث نداره!

کارگردان مکس پین Petri Järvilehto بوده ولی کسی مکس پین رو با اسم ایشون نمیشناسه. (کارگردان فیلم Alan Wake هم ایشون هست) همه مکس پین رو با Sam Lake میشناسن.

حالا موضوع اینجاست شما امضای کار Sam Lake رو به غیر از مکس پین، توی Alan Wake و کنترل میبینین. همینطور که امضای کار Shinji Mikami رو شما بعد RE روی Evil Within میبینی. یعنی "هر بازیسازی که امضای کار خاص خودش رو داره اصلا لازم نیست شبیه به یه استودیو دیگه بشه"


باز هم دارم میگم Kyle Rowley این حرف زده چون سال 2016 رمدی مسئول ساخت QB بوده و کوانتوم بریک هم جواب مایکروسافت در مقابل Uncharted 4 به سونی بوده این مقایسه هم برای همین بوده نه اینکه بگیم " سم لیک باید یاد بگیره توی بازیش یه عالمه یادداشت و نوشته نداشته باشه" مرسی از اینکه برای سم لیک درس گیم دیزاین گذاشتین.

بحث اصلی اینجاست یه دروغی رو بخاطر تعصب زیاد بزرگ میکنین و بقیه فکر میکنن " خود سم لیک افسانه ای گفته ما آرزو و هدفمون اینه که تبدیل به نسخه اروپایی ناتی داگ بشیم"

خیلی از بازیساز ها از Alan Wake 2 تمدید و تجدید کردن ولی شما رمدی فنی رو نمیبینی خبرش رو دوتا دروغ روش اضافه کنه به خورد ملت بده ولی...

و یک فن واقعی رمدی باید به فکر آینده استدیو محبوبش باشه!
همونطور که شما فن گس ساختن سونی بودی و میگفتی سونی باید خیلی وقت گس میساخت و یه فکری میکرد بلاح بلاح بللاح...

نه مرسی من ترجیح میدم فن فیک باشم شما اصلیش باشی :D سخن این هفته هم این بود یه فن واقعی باید به فکر سود و ضرر کمپانی مورد علاقه باشه وگرنه فن "واقعی" نیست. بماند یه سری استودیو و بازیهاشون همیشه کم فروش بودن و عامه پسند نیستن.
 
  • Like
Reactions: jaferpour
مرسی از اینکه رزومه Sam Lake رو رفتی دونه دونه چک کردی ولی اصلا ربطی به بحث نداره!

کارگردان مکس پین Petri Järvilehto بوده ولی کسی مکس پین رو با اسم ایشون نمیشناسه. (کارگردان فیلم Alan Wake هم ایشون هست) همه مکس پین رو با Sam Lake میشناسن.

حالا موضوع اینجاست شما امضای کار Sam Lake رو به غیر از مکس پین، توی Alan Wake و کنترل میبینین. همینطور که امضای کار Shinji Mikami رو شما بعد RE روی Evil Within میبینی. یعنی "هر بازیسازی که امضای کار خاص خودش رو داره اصلا لازم نیست شبیه به یه استودیو دیگه بشه"


باز هم دارم میگم Kyle Rowley این حرف زده چون سال 2016 رمدی مسئول ساخت QB بوده و کوانتوم بریک هم جواب مایکروسافت در مقابل Uncharted 4 به سونی بوده این مقایسه هم برای همین بوده نه اینکه بگیم " سم لیک باید یاد بگیره توی بازیش یه عالمه یادداشت و نوشته نداشته باشه" مرسی از اینکه برای سم لیک درس گیم دیزاین گذاشتین.

بحث اصلی اینجاست یه دروغی رو بخاطر تعصب زیاد بزرگ میکنین و بقیه فکر میکنن " خود سم لیک افسانه ای گفته ما آرزو و هدفمون اینه که تبدیل به نسخه اروپایی ناتی داگ بشیم"

خیلی از بازیساز ها از Alan Wake 2 تمدید و تجدید کردن ولی شما رمدی فنی رو نمیبینی خبرش رو دوتا دروغ روش اضافه کنه به خورد ملت بده ولی...
من والا نیازی نداشتم رزومه سم لیک رو چک کنم، شما فن های مثلا رمدی و جناب سم لیک بعد از چند هفته به حقیقت تلخی که باور اشتباهتون از سم لیک بوده پی بردید و حالا اینو می گید:دی

اینکه باور مردم چی هست، تو ذهن ها چی هست و نیست، واقعیت ها تو کردیت هر عنوانی گفته می شه!

نه سم لیک نه کوجیما نه دراکمن و هرکس که فکرش رو بکنید مقدس و غیر قابل نقد نیستند!

هر شخصی در یک زمینه ای استعدادی داره! سم لیک یک داستان گوی محشر هست، ولی نمی شه گفت گیم دیزاینری در سطح نویسندگیش باشه!
همونطور که سایر بزرگان این صنعت تو همه بخش ها پرفکت نبودن، بازی رو یک نفر نمی سازه، یک مجموعه می سازه! یک مدیر خوب زمانی مدیر خوبی هست که بدونه تو هر بخشی به چه افرادی نیاز هست!
اینکه داستان های سم لیک باید در بی شمار صفحه روایت بشه، این ایراد سم لیک نیست، ایراد اصلی از لول دیزاینر های بازی هست!
یک بازی می تونه در بخش هایی با متن و صوت قسمتی از داستانشو گسترش بده، اما اینکه بیای ماژیک سیاه برداری رو متن ها بزاری و ویوژال ناولی داستان رو روایت کنی، نشون از ضعف در روایت داره!

انتقاد از کسی دلیل بر دنبال نکردنش نیست، همین یوکوتارو نویسنده ای خلاق تر از هر کسی که فکرشو بکنید هست، بسیار فلسفی تر از کسایی که خودشون رو استاد استاد استاد می دونن داستان میگه، ولی اینم حقیقت هست اندازه مهارتش تو داستان، واقعا دیزاینر خوبی نیست! آیا این نیاز به جنجال داره؟:دی
نه، از هنر هر کس و توانایی هاش می شه لذت برد
.
.
.

همونطور که شما فن گس ساختن سونی بودی و میگفتی سونی باید خیلی وقت گس میساخت و یه فکری میکرد بلاح بلاح بللاح...

نه مرسی من ترجیح میدم فن فیک باشم شما اصلیش باشی :D سخن این هفته هم این بود یه فن واقعی باید به فکر سود و ضرر کمپانی مورد علاقه باشه وگرنه فن "واقعی" نیست. بماند یه سری استودیو و بازیهاشون همیشه کم فروش بودن و عامه پسند نیستن.
همین الانم هستم:دی یک کمپانی باید درامد داشته باشه، برای رضای خدا هیچکس کار نمی کنه، من هیچجا نگفتم استدیو های داستانی اصلا اصلا اصلا بازی نسازن و فقط گس بسازن، من به تنوع ژانری بارها اشاره کردم، و اتفاقا سونی رو سرزنش کردم برای عدم خرج کردن! همون زمان جیمبو هم، جیمبو گزارششو به توتوکی می داد! بله مسیر جیمبو برای گس ها بد و افتضاح بود، ولی این مسیر کمپانی بود، همونطور که بعد از رفتن این همه مدیر پورت ها ادامه داره، سکوت خبری سونی ادامه داره، و تو گزارش آخر مالی، توتوکی در مورد کنکورد می گه، ما اول راهیم و تازه داریم یاد می گیریم، سونی باید دستشو تو جیبش می کرد، ip و استدیو آماده می خرید، اما عدم خرجش، و اینکه ip اماده برای این کار نداشت، و طمع برای اینکه در کمترین زمان به بیشترین موفقیت مالی برسه، این مسیر اشتباه رو رفت! وگرنه صرف واژه گس بد نیست! اما باید با سرمایه اضافه این مسیر رو رفت! کاری که سونی زیاد تمایلی بهش نداشت! همین رمدی که به ظاهر فقط شما و عده دیگه طرفدارشید به خاطر مشکلات مالی رفت سراغ پروژه آنلاین و یک گس رو هم کنسل کرد که برا جبرانش سهم به تنسنت فروخت:دی

داشتن یک بازی گس با ip مطمئن تضمین خوبی برای یک کمپانی هست که مسیرشو بره، همین الان مایکروسافت موجانگ+زنیمکس انلاین+اکتیویژن+کینگ+بلیزارد که سلاطین گس هستن رو در اختیار داره، به لطف اینا تونسته چند سال حالا به سهام دارا وعده آینده رو بده، بدون این استدیو و ip ها، تا اینجا مایکی نمی تونست به اسپنسر و مدیریت اجازه ادامه مسیر بده!(تازه با همینا هم هیچ تضمینی برای صندلیشون در آینده نیست) آینده xbox هرچند تاریک ولی آینده مایکروسافت گیمینگ با مدیریت درست، خیلی روشن می تونه باشه!
 
انسان ذاتا از تحمیل عقیده بدش میاد، نه زندگی در کنار عقاید دیگه. و دلیل اینکه سال 1992 این مسایل اوکی بود ولی الان تو 2025 یه طیف قابل توجهی رو آزرده خاطر میکنه همین تحمیل عقایده.
سال 1992 تو اکثر مدیاها همه چی یه طرفه نبود. سال 1992 یهو قهرمان های مدیاها و سرگرمی ها همشون زن یا رنگین پوست و ... نمی شدند. بلکه همه چی عادی بود و قهرمان زن در کنار قهرمان مرد و قهرمان سفید پوست در کنار قهرمان سیاه پوست و ..... به طور رندوم دیده میشد. تحمیل عقایده که انسان ها رو ناراحت میکنه صرفا.
الان همه قهرمان های بازی های سونی کم کم دارن زن میشن. دیگه به ندرت بتونیم قهرمان مرد پیدا کنیم.(حالا lgbtq+ بماند.) طبیعیه که این خیلیا رو ناراحت میکنه.


من خودم اولین پستمه تو این تاپیک و این مساله ووک و .... تو این بازی برام مهم نیس و اطلاعات چندانی هم البته از بازی نیومده، ولی به کسایی که منتقد این وضع هم هستن حق میدم. چون با چشم خودمون می بینیم که این چند وقته بازیهای سونی به چه سمتی رفتن.
احتمالا شاید بگین اگر اعتراضی هم دارن چرا هی تکرار میکنن. دلیل افراط این نفرات هم بنظرم تفریط طرف مقابله که همه چی رو انکار میکنن و طرف مقابل رو به هیت و .... متهم میکنن. یعنی هر دو طرف مقصرن و تعصب باعث میشه اینجور بحثا بیخود کش بیاد

.​
بزار حرفت رو قبول نکنم.چون براش نمونه زیاده که ملت فقط برای بعضی بازیها همچین تنفری رو بروز میدن ولی تو باقی موارد اوکی هستن و سیاه بودن و یا خوشقیافه نبودن گاها براشون ارزش هم حساب میشه.(برا خود من بشخصه حالت خنثی داره و برام مهم نیست).دیروز تو ایونت ماکروسافت گیمینگ بازی South of Midnight معرفی شد که البته قبلتر هم براش تریلر داده بودن و به نظرم بازی بشدت خوبیه.قیافه ی کاراکتر اصلیش طبق استاندارد این عزیزان شاید چندین لول از جردن هم پایینتر باشه و البته قیافه ی مامانش که از خودشم خوشگلتر بودش :) ولی آیا ذره ای هیت ورزیدن و حمله به تاپیک بازی از طرف ماها میبینی؟! هیت ورزیدن از ایراد و ضعف کالا نمیاد بلکه همیشه هیت سمت یه کالای خوب و با کیفیته.نمونه ی عینی هم میشه به تیمهای بارسلونا و مادرید اشاره کرد.هر دوتاشون تیمهای درجه ی یک دنیا هستند ولی در عین حال میلیونها هیتر دارن.یعنی برا جنس با کیفیت همیشه دنبال کشیدن مو از ماست هستن.

عکس این مادر دختر رو هم تو اسپویلر میذارم شاید این عزیزان روحیاتشون لطیف باشه و نتونن ببینن :) بازم میگم برا من یکی قیافشون مشکلی نداره و خود بازی نشون میده چیز خفنیه
 
nin-naughty-dog-20241212233207.jpg

گشتم نبود نگرد نیست :D یعنی شما هرچقدر هم بگردی حتی یک دونه ترک یک اهنگ هم از اینا پیدا نمیکنی که به شدت باحال و با کیفیت نباشه :D

واقعا تصور اینکه چه معجونی دارن برامون درست میکنند لذت بخشه... :D

Nine Inch Nails - Closer


View attachment Closer.mp4
 
بزار حرفت رو قبول نکنم.چون براش نمونه زیاده که ملت فقط برای بعضی بازیها همچین تنفری رو بروز میدن ولی تو باقی موارد اوکی هستن و سیاه بودن و یا خوشقیافه نبودن گاها براشون ارزش هم حساب میشه.(برا خود من بشخصه حالت خنثی داره و برام مهم نیست).دیروز تو ایونت ماکروسافت گیمینگ بازی South of Midnight معرفی شد که البته قبلتر هم براش تریلر داده بودن و به نظرم بازی بشدت خوبیه.قیافه ی کاراکتر اصلیش طبق استاندارد این عزیزان شاید چندین لول از جردن هم پایینتر باشه و البته قیافه ی مامانش که از خودشم خوشگلتر بودش :) ولی آیا ذره ای هیت ورزیدن و حمله به تاپیک بازی از طرف ماها میبینی؟! هیت ورزیدن از ایراد و ضعف کالا نمیاد بلکه همیشه هیت سمت یه کالای خوب و با کیفیته.نمونه ی عینی هم میشه به تیمهای بارسلونا و مادرید اشاره کرد.هر دوتاشون تیمهای درجه ی یک دنیا هستند ولی در عین حال میلیونها هیتر دارن.یعنی برا جنس با کیفیت همیشه دنبال کشیدن مو از ماست هستن.​
خب این یه چیز طبیعیه و محصولات شناخته شده خیلی بیشتر تو چشمن و سازنده هم از این موضوع آگاه. همیشه توجه و حواشی (مثبت و منفی) روی محصولات و بازیهای بزرگه چه در بحث ووک و چه بحثای معمولی خیلی خیلی بیشتره. همین بحث بارسلونا و ریال مادریدی هم که گفتی هم یه مثال عینی در دنیای فوتباله.
در مورد همین مایکروسافت هم در مورد South of Midnight بله بحثی نشد چون بازی معروفی نیس ولی در مورد Fable هم در bc و هم در کل اینترنت کلی در مورد قیافه کرکتر اصلی بحث شد.;) اتفاقا خود من هم از قیافه کرکتر fable تو تاپیکش ابراز نارضایتی کردم:D

موضوع اصلی اینه که خود سازنده ها و کسایی که میخوان محتوای ووک رو به خورد مخاطب بدن هم از تاثیرگذاری بسیار بیشتر این محتوا تو بازیهای معروف اگاهن و برای همین بشدت تلاش میکنن تو محتوای بازیهای مشهور هم دخالت بدن این مسایل رو (نمونه بارز اخیرش اخرین شماره دراگون ایج هست که به فنا هم رفت:D).

حالا بازم میگم ما هنوز خیلی از این بازی چیزی نمیدونم و فعلا نمیشه نظر قاطعی که داد که محتوای ووک داره یا نه. ولی اینکه همه چیز رو به هیت و تنفر و ..... ربط بدیم صرفا "پاک کردن صورت مساله و سرکوب نظر بقیس".

.​
 
آخرین ویرایش:
انسان ذاتا از تحمیل عقیده بدش میاد، نه زندگی در کنار عقاید دیگه. و دلیل اینکه سال 1992 این مسایل اوکی بود ولی الان تو 2025 یه طیف قابل توجهی رو آزرده خاطر میکنه همین تحمیل عقایده.
سال 1992 تو اکثر مدیاها همه چی یه طرفه نبود. سال 1992 یهو قهرمان های مدیاها و سرگرمی ها همشون زن یا رنگین پوست و ... نمی شدند. بلکه همه چی عادی بود و قهرمان زن در کنار قهرمان مرد و قهرمان سفید پوست در کنار قهرمان سیاه پوست و ..... به طور رندوم دیده میشد. تحمیل عقایده که انسان ها رو ناراحت میکنه صرفا.
الان همه قهرمان های بازی های سونی کم کم دارن زن میشن. دیگه به ندرت بتونیم قهرمان مرد پیدا کنیم.(حالا lgbtq+ بماند.) طبیعیه که این خیلیا رو ناراحت میکنه.


من خودم اولین پستمه تو این تاپیک و این مساله ووک و .... تو این بازی برام مهم نیس و اطلاعات چندانی هم البته از بازی نیومده، ولی به کسایی که منتقد این وضع هم هستن حق میدم. چون با چشم خودمون می بینیم که این چند وقته بازیهای سونی به چه سمتی رفتن.
احتمالا شاید بگین اگر اعتراضی هم دارن چرا هی تکرار میکنن. دلیل افراط این نفرات هم بنظرم تفریط طرف مقابله که همه چی رو انکار میکنن و طرف مقابل رو به هیت و .... متهم میکنن. یعنی هر دو طرف مقصرن و تعصب باعث میشه اینجور بحثا بیخود کش بیاد

.​

فقط به خاطر ۴۵ ساعت کار هفتگی یه عده اومدن اینطور از خود بیخود شدن و از غم و غصه رنج و عذابی که نیروهای ناتی داگ تحمل میکنم روز ها بی خوابی کشیدن و این درد و مصیبت جانکاه پستان ها به تنور چسباندن ....
چند ساعت بستری شدن به خاطر عادت ماهیانه یکی از کارمند ها رو ربط دادن به رنج و عذابی که بهشون تحمیل شده ... و اول تا آخر مجموعه رو لعنت و نفرین کردن .... و آخرم حتی در رسانه ها مطرح شد که نباید به استودیویی که توش کرانچ بوده جایزه داد ....
اما هیچ کس اهمیتی به هفته ای ۱۰۰ ساعت کار کردن نیرو های cdpr که حتی محبورشون میکردن تو استودیو بخوابن و بعضی هاشون روز ها حموم هم نرفته بودن نداد ... همین جا به تاپیکم براش نزدن .... یا شرایط کاری در راک استار که به مراتب بدتر از ناتی داگ بود ...‌
......‌‌‌‌‌...

گوشمون از این حرف ها پر شده ..‌‌. هیچ کس تا وقتی بحث ناتی داگ وسط نباشه براش مهم نیست چه محتوایی تو بازیه ، چه بسا تمجید هم میکنن

مرسی از مایکروسافت واسه اولین قهرمان ترنسجندر فارق از نگاه های جنسیت زده و عقب مونده⁦?️‍?⁩??

چند بار سر همین بحث هم مشخص شده نه تکلیفشون معلومه و نه هدفشون ،، فقط یه نخی رو گرفتن و به دلیلی که فقط خودشون می‌دونن میان هیت میدن

آخرش با طراحی مشکل دارید یا ووک و تحمیل این عقاید و افراط و تفریط در دایورسیتی؟
 
آخرین ویرایش:
شما با اینکه بالاتر گفته بودی شخصیت های SOM برات مهم نیست که این شکلین اما گویا اینطوری نیست و این چندمین باریه که داری از میم شون استفاده می کنی.
چندمین بار نیست بلکه اولین بار بود.الکی برا خودت خاطره سازی نکن.اونم برا تایید حرف دوستمون که گفته بود برا این جماعت فقط زشت بودن کاراکترِ ناتی داگ و سونی بده ولی برا دیگران علاوه بر بد نبودن ارزش مضاعف و گوگولی هم حساب میشه
 
  • Like
Reactions: vaan 2

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or