جدید ترین اخبار سخت افزار و نرم افزار بازار PC

داره منو می‌گه!😃
امیدوارم بتونن تاخیرو کمتر کنن. حتی قبل از اینکه کارت RTX بگیرم، تلاش می‌کردم به هر روشی شبح و تاخیرو روی Native کاهش بدم. تاخیر و تاری کم، شـــدیــــدا لذت بازی رو افزایش می‌ده. یادمه قدیما مانیتور رو برای تاخیر کمتر اورکلاک می‌کردم!😃 چِش و چالم حساس شده رو این مورد😃 برای همین، روی کارت 4000 هرگز DLSS و فریم‌جنریشن رو روشن نمی‌کنم. تجربه افتضاحیه.

گذشته از این ها، من از Optical Flow روی کارت 4000 برای دیدن فیلم استفاده می‌کنم و صحنه ها رو به شدت روون و دیدنی می‌کنه. بی‌نظیره.
یعنی شما نیتیو مثلا سایبرپانک 20-30 فریم بازی کردین جا 70-100؟
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23
از بیخ حذف شده کامل؟
خب شاید همین هسته های جدید بتونن این کارو انجام بدن! :-?? نمی‌دن؟؟ :|
ای بابا...
من بَد عادت شدم روی Optical Flow :D
آره کلا شتاب دهنده شو برداشتن. حالا شاید بعدا برای ویدیو ها مثلا بوسیله همین Tensor Cores بتونن خروجی بگیرن.
 
یعنی شما نیتیو مثلا سایبرپانک 20-30 فریم بازی کردین جا 70-100؟
با 4090 مشکلی نداره برای فریم، اوکیه.
تاری تصویر اذیتم می‌کنه. نمی‌تونم کنار بیام.


آره کلا شتاب دهنده شو برداشتن. حالا شاید بعدا برای ویدیو ها مثلا بوسیله همین Tensor Cores بتونن خروجی بگیرن.
به نظر بعیده به این زودی ها.
اینجوری باید خیلی روش کار بشه.
Optical flow خیلی راحت این قابلیت رو به پلیر و برنامه می‌داد تا ازش استفاده کنی.
یه سرچ کنید دستتون میاد.
اما با حذف این، پلیر و برنامه ها باید برن سمت فریم‌جنریشن برای نمایش فیلم!
نمی‌دونم آیا تا به حال برای این کار ازش استفاده شده یا نه!
 
با 4090 مشکلی نداره برای فریم، اوکیه.
تاری تصویر اذیتم می‌کنه. نمی‌تونم کنار بیام.
با Transformer Model برای همیشه باید با تاری تصاویر در حالت Super Resolution و Frame Generation خداحافظی کرد:

20250120_143733.jpg
20250120_143821.jpg 20250120_143754.jpg 20250120_143744.jpg
20250120_143828.jpg
 
با Transformer Model برای همیشه باید با تاری تصاویر در حالت Super Resolution و Frame Generation خداحافظی کرد:

View attachment 364391
View attachment 364388View attachment 364389View attachment 364390
View attachment 364387
عالی میشه اینجوری. خونده بودم تاخیر کمی افزایش پیدا می‌کنه، درسته؟
اما، اما مهم اینه در حین تحرک دوربین و کارکتر بتونه این حالت رو حفظ کنه، نه فقط در حالت سکون و عکاسی. باید در زمانِ حرکات سریع ماوس بررسی بشه بعدا.
امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.
فعلا باید صبر کنیم ببینیم چی کار می کنه.
توی این عکس ها که بی نظیـــــــــــره.
 
عالی میشه اینجوری. خونده بودم تاخیر کمی افزایش پیدا می‌کنه، درسته؟
اما، اما مهم اینه در حین تحرک دوربین و کارکتر بتونه این حالت رو حفظ کنه، نه فقط در حالت سکون و عکاسی. باید در زمانِ حرکات سریع ماوس بررسی بشه بعدا.
امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.
فعلا باید صبر کنیم ببینیم چی کار می کنه.
توی این عکس ها که بی نظیـــــــــــره.
بله متوجه شدم. بهبود کیفیت تصویر هم در حالت سکون و هم درحالت موشن هست. گوستینگ هم از بین میره در حالت ترنسفومر👇👇

View attachment VID_20250120_144911_595.mp4

طرز کار باهاشم راحته. میرید داخل اپ انودیا.
بازی رو می‌شناسونید و سپس گزینه DLSS Override Model Preset رو در حالت Latest قرار میدید.
بطور اتوماتیک فایلهای dll مربوط به dlss ها به آخرین ورژن بروزرسانی میشند. برای همه کارتهای RTX هم قابل اعمال هست.
همچین اگر کارت سری RTX40 دارید Frame Generation رو در حالت 2X و اگر کارت RTX50 دارید در حالت 3X یا 4X بسته به سقف هرتز نمایشگر خودتون قرار بدید.

IMG_20250120_145025_332.jpg

البته باید صبر کنید تا نسخه جدید اپ انودیا ریلیز بشه که گفته شده همزمان با عرضه کارتهای سری RTX50 اونم ریلیز میشه.
ضمنا برخی بازیها بصورت پچ این گزینه رو داخل منوی خود بازی هم اعمال میکنند که خب اون رو باید خود سازنده پچ کنه.
 
آخرین ویرایش:
بله متوجه شدم. بهبود کیفیت تصویر هم در حالت سکون و هم درحالت موشن هست. گوستینگ هم از بین میره در حالت ترنسفومر👇👇

View attachment 364392

طرز کار باهاشم راحته. میرید داخل اپ انودیا.
بازی رو می‌شناسونید و سپس گزینه DLSS Override Model Preset رو در حالت Latest قرار میدید.
بطور اتوماتیک فایلهای dll مربوط به dlss ها به آخرین ورژن بروزرسانی میشند. برای همه کارتهای RTX هم قابل اعمال هست.
همچین اگر کارت سری RTX40 دارید Frame Generation رو در حالت 2X و اگر کارت RTX50 دارید در حالت 3X یا 4X بسته به سقف هرتز نمایشگر خودتون قرار بدید.

View attachment 364393

البته باید صبر کنید تا نسخه جدید اپ انودیا ریلیز بشه که گفته شده همزمان با عرضه کارتهای سری RTX50 اونم ریلیز میشه.
ضمنا برخی بازیها بصورت پچ این گزینه رو داخل منوی خود بازی هم اعمال میکنند که خب اون رو باید خود سازنده پچ کنه.
:oچــــقــــدر خـــــــــــــوبــــــــه! دقیقا همون چیزائی که همیشه ازش می نالیدم رو نداره!!!! :o:D چه تغییر بزرگی!!! 👏
آقا اینو دیگه نمی‌شه دوست نداشت! :D
 
  • GeForce RTX 5090 vs RTX 4090 (Native RT / No DLSS) = +30%
  • GeForce RTX 5080 vs RTX 4080 (Native RT / No DLSS) = +15%
  • GeForce RTX 5070 Ti vs RTX 4070 Ti (Native RT / No DLSS) = +20%
  • GeForce RTX 5070 vs RTX 4070 (Native RT / No DLSS) = +20%
نمی دونم پست حدسی که قبل از معرفی کنفرانس انویدیا دادم کجاست یا ایا پاک شده؟
اما حدس قدرت خام و رسترش که گفته بودم بدون dlss دقیقا درست از اب دراومد
با این حساب 5070 تقریبا همون 4070 سوپر خودمونه 5070 تی ای هم 4070 تی ای سوپر همین نسله


:oچــــقــــدر خـــــــــــــوبــــــــه! دقیقا همون چیزائی که همیشه ازش می نالیدم رو نداره!!!! :o:D چه تغییر بزرگی!!! 👏
آقا اینو دیگه نمی‌شه دوست نداشت! :D
اینو همون روز عرضه نشون دادن منم راجبش صحبت کردم اگر درست کار کنه و محدودیت نداشته باشه بسیار امکان خوبیه
 
آخرین ویرایش:
  • GeForce RTX 5090 vs RTX 4090 (Native RT / No DLSS) = +30%
  • GeForce RTX 5080 vs RTX 4080 (Native RT / No DLSS) = +15%
  • GeForce RTX 5070 Ti vs RTX 4070 Ti (Native RT / No DLSS) = +20%
  • GeForce RTX 5070 vs RTX 4070 (Native RT / No DLSS) = +20%
نمی دونم پست حدسی که قبل از معرفی کنفرانس انویدیا دادم کجاست یا ایا پاک شده؟
اما حدس قدرت خام و رسترش که گفته بودم بدون dlss دقیقا درست از اب دراومد
با این حساب 5070 تقریبا همون 4070 سوپر خودمونه 5070 تی ای هم 4070 تی ای سوپر همین نسله
دقیقا همون طوری که صحبتش بود چند مدت پیش همینجا، با توجه به اینکه این نسل روی همون نود های 5 نانومتری TSMC پیدا شده، میشه افزایش خروجی نسبتا خطی با افزایش مشخصات نسل جدید مشاهده کرد (به جز 5070)
یک مسئله‌دیگه هم که الان که گفتید برام جالب بود همین نسبتا هست، من خیلی این نمودار های TechPowerUp رو برای مقایسه نسبی گرافیکا دوست دارم، درسته لزوما درست نیست، ولی یک قدرت حدودی از هر گرافیک میشه باهاشون در نظر گرفت.
1.jpg
به نظر با توجه به این عدد از نظر قدرت خام 5070 همون طوری که اشاره کردید در نهایت باید بین 4070 Super و 4070Ti باشه.
2.jpg 3.jpg
به همین صورت هم دوباره میشه در نظر گرفت 5070Ti یک چیزی مابین 4070Ti Super و 4080 قرار داشته باشه. در نهایت هم 5080 مابین 4080 Super و 4090 قرار میگیره.
صحبتی که دقیقا قبلتر شد که در واقعیت احتمالا شاید فقطط 5080 باشه که به 4090 نزدیک بشه که اونم به نظر قرار نیست اینطوری باشه. به هر شکل اولین نسلی هست که عملا یک گرافیک از نسل جدید حتی با یک پله بالاتر از نسل قبلش هم نمیشه رقابت کنه. خیلی واقعا این جالب نیست.
حالا باز یک گروه صحبت MFG رو احتمالا میارند وسط که به نظرم بازم اشتباه و ملاک اصلی باید خروجی خام گرافیک باشه. حالا این عدد اول میشه به یک صورت upscale بشه از یک رزلوشن پایینتر، که بازم عدد بدی نیست برای مقایسه، ولی وقتی صحبت MFG میشه دیگه این برای مقایسه خروجی ملاک خوبی نیست و این بیشتر برای حس روانتر بودن تصویر تاثیر داره وگرنه الان Lossless Scaling هم تا چند برابر این حس رونتر بودن رو میشه زیاد کنه (درسته خروجی MFG و Lossless Scaling اصلا قابل مقایسه نیست، و از اساس هم دوتا کار متفاوت هستن)
در هر صورت منم گرافیک خودم رو رد کردم و منتظر عرضه نسل جدیدم، هر جایی هم که بخوام حال کنم حتما از MFG استفاده خواهم کرد، اصل صحبتم این هست که برای بعضی از دوستان که خیلی روی رقابت 5070 با 4090 تاکید داشتن، انتظار خروجی منطقی داشته باشن بابت پولی که خرج میکنن، واقعیت داستان در حال حاضر این جور به نظر میرسه که حتی 5080 هم نشد به 4090 برسه چه برسه به 5070 که به زودی توی همون 1440p قرار هست با 12 گیگ رمش توپوق بزنه تو بازیا.
 
کارتهای سری 9000 AMD در ماه مارس (اواسط اسفند- اوایل فروردین) منتشر میشن
View attachment 364479

پ.ن : یکم دیر نیست؟
شایعه قیمت درست بوده و amd نتونسته با خرده فروشها درستش کنه و گفتن بزار fsr4 هم ردیف بشه.
و گر نه کارت دت منتقدها هست و آنباکس چند مدلم اومده بیرون.
اینکه از انویدیا مینالید، ببین amd که دست پایینو داره چه قیمتی گذاشته بوده که الان رو دست خورده از انویدیا.
اونم amd ای که هم تو ریتریس میلنگه و هم ai.
جدا میگم خدا رو شکر کنید که غول گرافیک انویدیاست و گر نه اگه اینتل دستش بود مثل سی پی یوهاش چند نسل فقط یذره فرکانسو میبرد بالا
یا amd میبینیم چه میکنه. وجود رقابت عالیه ولی اگه یه لیدر تو یه مارکتی باشه بهتره انویدیا باشه تا بقیه.
 
پیشرفت پرفورمنس بدون احتساب فریم جنریشن :

بين RTX5090 و RTX4090 حدود 33%
بين RTX5080 و RTX4080 حدود 15%
بين RTX5070TI و RTX4070TI حدود 20%
بين RTX4070 و RTX5070 حدود 20%


پیشرفت پرفورمنس از RTX30 به RTX40 بدون فریم جنریشن :

از RTX3090 به RTX4090 حدود 70٪
از RTX3080 به RTX4080 حدود 49٪
از RTX3070 به RTX4070 حدود 26٪
از RTX3060TI به RTX4060TI حدود 10٪
از RTX3060 به RTX4060 حدود 20٪

در این که این میزان پیشرفت ناامید کننده هست هیچ شکی نیست اما باید قبول کنیم پیشرفت در بزرگتر کردن سیلیکن و تعداد ترانزیستور دیگه سخت شده. یعنی با تکنولوژی های فعلی به صرفه و با قیمت مناسب در نمیاد.

منتها امثال انودیا هم بیکار ننشسته.
در گذشته کارتهای گرافیکی یک سری استریم پروسسور داشتن که تو کارتهای جی فورس بهشون میگفتن هسته های کودا و همه موارد از رندرینگ اصلی گرفته، بحث چکربردینگ و سایر موارد مربوطه همگی بر عهده این ها بود‌.
اما انودیا از سری RTX به بعد تونست زمین بازی رو بطور کامل عوض کنه. اونها با اضافه کردن هسته های RT و هسته های تنسور به معماری کارتهای خودشون تونستن برگ جدیدی را رو کنند. بدون دیپ لرنینگ و این هسته ها هرگز نمیتونستیم بازیها را با ری تریسینگ و پث تریسینگ و کیفیت معادل 4k و فریم ریت های بالا بازی کنیم.

بیایید یا خلاصه ساده از کاری که معماری های جدید و دیپ لرنینگ تو گیمینگ کرده مرور کنیم :

ابتدا بحث RT بود. هسته های RT کمک میکردن که بتونه مسیر نور در محیط سه بعدی رو شبیه سازی کنه که اینها منجر به خلق ری تریسینگ در بازیها شد. چیزی که قبلا منحصر در ساخت فیلم ها و دموهای تبلیغاتی بود.

مرحله بعدی دیپ لرنینگ سوپر رزولوشن بود که کمک میکرد که شما بازی رو در رزولوشن های پایینتر رندر کنید و اون رو در رزولوشن های بالاتر بازسازی کنید که اینکار منجر به افزایش فوق‌العاده بالای پرفورمنس میشد.

مرحله بعدی فریم جنریشن بود که AI میاد و فریم های واقعی را آنالیز و مابین اونها فریم های دیگه ای میسازه که اینم منجر به افزایش پرفورمنس میشه.

مرحله بعدی Ray Reconstruction هست که می اومد و کیفیت رندرینگ ری تریسینگ رو افزایش میداد.

مرحله بعدی تغییر مدل یادگیری DLSS هست که اکنون از CNN به Transformer تغییر پیدا کرده و باعث میشه کیفیت تصویر بشدت بالاتر بره و مشکلات DLSS و FG برطرف بشه.

تا اینجا هرچی بالا گفتیم به استثنای فریم جنریشن که مختص به سری 40 و 50 هست روی همه کارتهای RTX در دسترس هست.


حالا میرسیم به بحث RTX50 و اینکه به غیر از مبحث MFG آیا ارزش خرید داره یا نه.

به نظر من مهم ترین چیزی که سری RTX50 را در آینده ارزشمند میکنه Neural Rendering هست.
بطور ساده یعنی AI اینبار میاد و در رندرینگ Triangles ها نقش ایفا میکنه.
نیورال رندرینگ قراره بزودی با DirectX تلفیق بشه و انقلاب عظیمی تو رندرینگ بافت ها ، اسِت ها ، پوست و مو و حتی نورپردازی ایجاد کنه . این مدل رندرینگ کاملا نسل بعدی به کمک تکنولوژی RTX Mega Geometry میتونه با سرعت زیادی شیدینگ رو انجام بده.
در نیورال رندرینگ حدود ۱۰ درصد پرفورمنس نسبت به رندرینگ معمولی بهتر میشه و تکسچرها تا ۱۰ برابر قابلیت فشرده سازی بیشتری خواهند داشت.

ویدیوی زیر را تماشا کنید:

View attachment VID_20250121_143857_606.mp4


IMG_20250121_143329_985.jpg
IMG_20250121_143403_842.jpg

تو Neural Rendering تا 500 میلیون Triangles در صحنه قابل رندر هست که اینجا در دموی Zorah تونسته اینکارو انجام بده‌.
در تصویر زیر میتونید مقایسه تعداد چندضلعی ها را با سایر بازیها را مشاهده کنید

IMG_20250121_143325_865.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or