Multi Platform The Witcher IV

سازنده
CD Projekt RED
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
CD Projekt
fgojzikr.jpg

PlatformsTBA
DeveloperCD Projekt RED
PublishersCD Projekt
GenreAction RPG
Release DateTBA
EngineUnreal Engine 5​

در جریان مراسم The Game Awards 2024، استودیوی CD PROJEKT RED با انتشار تریلری سینمایی از بازی موردانتظار The Witcher IV رونمایی کرد. این بازی، که آغازگر یک حماسه جدید در دنیای محبوب ویچر است، توجه ویژه‌ای به شخصیت سیری (Ciri)، دخترخوانده گرالت، داشته و او را در مرکز داستان قرار داده است. این تغییر جهت در داستان‌سرایی، هواداران قدیمی را هیجان‌زده و مخاطبان جدید را کنجکاو کرده است.

جزئیات تریلر​

تریلر بازی در فضایی تاریک و سرد آغاز می‌شود. سیری، که اکنون تجربه و مهارت بیشتری به‌عنوان یک ویچر پیدا کرده، در حال سفر به روستایی دورافتاده است. این روستا توسط هیولایی ناشناخته مورد تهدید قرار گرفته و هرساله قربانی انسانی طلب می‌کند. تریلر، نبرد سیری با این هیولا را به تصویر می‌کشد و مهارت‌های جدید او، از جمله استفاده از زنجیر به‌عنوان سلاح و قدرت‌های جادویی پیشرفته، برجسته می‌شود.

تغییرات در شخصیت سیری​

یکی از نکات مهم The Witcher IV تمرکز روی شخصیت سیری است. او که در نسخه‌های پیشین نقش مکمل گرالت را ایفا می‌کرد، اکنون به شخصیت اصلی داستان تبدیل شده است. بازیکنان این بار کنترل کامل بر او خواهند داشت و می‌توانند تصمیماتی بگیرند که دنیای بازی را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار دهد. سباستین کالمبا، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای اظهار داشت: "ما معتقدیم که سیری ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای روایت داستان‌های جدید دارد. او نمادی از قدرت، استقلال، و تحول است و شایستگی آن را دارد که در مرکز توجه قرار گیرد."

فناوری‌های پیشرفته​

The Witcher IV با استفاده از موتور قدرتمند Unreal Engine 5 ساخته می‌شود. این تغییر از موتور اختصاصی REDengine به Unreal Engine 5 به توسعه‌دهندگان این امکان را داده تا دنیایی واقع‌گرایانه‌تر و گسترده‌تر خلق کنند. جلوه‌های بصری بازی با استفاده از فناوری‌های جدید نورپردازی، سایه‌زنی و طراحی محیط‌های داینامیک، به سطح جدیدی از واقع‌گرایی رسیده است.

تریلر معرفی بازی نیز با همکاری استودیوی Platige Image ساخته شده و از پیشرفته‌ترین فناوری‌های گرافیکی، از جمله کارت گرافیک معرفی‌نشده NVIDIA GeForce RTX، بهره می‌برد. این همکاری منجر به خلق صحنه‌هایی شده که حتی در یک تریلر سینمایی، جزئیاتی خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارند.

گیم‌پلی و ویژگی‌ها​

The Witcher IV یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره در دنیای باز است. بازیکنان با ورود به دنیای بازی، در نقش سیری، به عنوان یک شکارچی هیولا، با مأموریت‌های چالش‌برانگیز، تصمیمات اخلاقی دشوار و دنیایی پر از خطر مواجه خواهند شد. بازی وعده داده که تصمیمات بازیکن تأثیر بیشتری بر داستان و محیط اطراف داشته باشد، به‌طوری‌که هر انتخاب می‌تواند مسیر داستان را تغییر دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب بازی، امکان کاوش در مناطقی جدید از دنیای ویچر است. این بار بازیکنان می‌توانند وارد مناطقی شوند که در نسخه‌های پیشین دیده نشده بودند. سازندگان همچنین وعده داده‌اند که تنوع هیولاها و مأموریت‌های جانبی افزایش یابد.

موسیقی و طراحی صدا​

موسیقی بازی توسط گروهی از آهنگسازان مطرح، از جمله آهنگسازان نسخه‌های قبلی سری ویچر، ساخته خواهد شد. موسیقی تریلر با ترکیبی از سازهای سنتی و مدرن، فضایی حماسی و مرموز ایجاد کرد که به خوبی حال و هوای بازی را به مخاطب منتقل می‌کند. طراحی صدا نیز با استفاده از فناوری‌های جدید، تجربه‌ای همه‌جانبه‌تر ارائه خواهد داد.

واکنش‌ها و انتظارات​

تریلر معرفی The Witcher IV با واکنش‌های مثبتی از سوی هواداران و منتقدان مواجه شد. بسیاری از طرفداران از بازگشت سیری به عنوان شخصیت اصلی استقبال کردند و گرافیک بازی را تحسین کردند. البته برخی نیز نگرانی‌هایی درباره تغییرات احتمالی در فرمول موفق سری داشتند، اما اکثر تحلیل‌گران معتقدند که CD PROJEKT RED با توجه به تجربه قبلی خود در توسعه بازی‌های موفق، می‌تواند انتظارات را برآورده کند.

زمان انتشار​

هرچند تاریخ دقیقی برای انتشار بازی اعلام نشده، اما سازندگان تأیید کرده‌اند که بازی همچنان در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره گیم‌پلی، داستان، و تاریخ عرضه در سال 2025 منتشر شود.

The Witcher IV نویدبخش یک فصل جدید در دنیای ویچر است که نه تنها هواداران قدیمی بلکه نسل جدیدی از بازیکنان را به خود جذب خواهد کرد. بازگشت این فرنچایز محبوب با تمرکز بر شخصیت سیری، تغییراتی در روایت و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، این بازی را به یکی از موردانتظارترین عناوین دهه آینده تبدیل کرده است.

برای اطلاعات بیشتر و تماشای تریلر، می‌توانید به وب‌سایت رسمی CD PROJEKT RED مراجعه کنید.

e84f93bf4a4c3d451282614323ccc7942d0e5250.jpeg315d596e43b80d52ed647af4d027f1e8eb33f16a.jpege667f0fe72eb63e64f686c7f07450be2d11e311a.jpegce612f6148d6df400eedcb5cba34da6913c45fa1.jpegb19dff5e119f9647f3d8ebc6baa992de150ab361.jpegWitcher_IV_Wallpaper_02_43840x2160_EN.jpegWitcher_IV_Wallpaper_03_33840x2160_EN.jpegGerlF4HWwAAbFBU.jpg
 
آخرین ویرایش:
آقای میشل نوواکوفسکی مدیر عامل CDPR فاش کرده است که تعداد زیادی از سازندگانی که در تیم ساخت بازی ویچر۳ حضور داشتند، هنوز هم در حال کار بر روی پروژه‌های جدید این استودیو هستند، از جمله ماجراجویی سیری در ویچر ۴ که نشان دهنده ادامه روند خوب در این بازی هستم.

در توییتی که دیروز منتشر شد نوواکوفسکی خاطرنشان میکند که ویچر 3 در ماه می به تولد 10 سالگی خود می‌رسد و می‌افزاید:

حدود 100 نفر از توسعه دهندگان آن تا به امروز با ما روی پروژه های جدیدمان از جمله ویچر 4 کار میکنند برخی از آنها در واقع کهنه سربازان ویچر "2 و ویچر 1 هستند، از جمله مدیر عامل محترم من، آدام بادوفسکی، که از زمان شروع آن در سال 2002 با این مجموعه همراه بوده است.​
 
آقای میشل نوواکوفسکی مدیر عامل CDPR فاش کرده است که تعداد زیادی از سازندگانی که در تیم ساخت بازی ویچر۳ حضور داشتند، هنوز هم در حال کار بر روی پروژه‌های جدید این استودیو هستند، از جمله ماجراجویی سیری در ویچر ۴ که نشان دهنده ادامه روند خوب در این بازی هستم.

در توییتی که دیروز منتشر شد نوواکوفسکی خاطرنشان میکند که ویچر 3 در ماه می به تولد 10 سالگی خود می‌رسد و می‌افزاید:

حدود 100 نفر از توسعه دهندگان آن تا به امروز با ما روی پروژه های جدیدمان از جمله ویچر 4 کار میکنند برخی از آنها در واقع کهنه سربازان ویچر "2 و ویچر 1 هستند، از جمله مدیر عامل محترم من، آدام بادوفسکی، که از زمان شروع آن در سال 2002 با این مجموعه همراه بوده است.​

ایوینسکی کم کم داره تجزیه میشه :))

Screenshot 2025-01-12 144511.jpg

سایبرپانک پیرش کرد:D
 
چندتا نظر درهم برهم بدون نظم و ترتیب خاصی:

- دوستانی که فاز مخالفت با گرایش جنسی Ciri بر میدارین، canon این قضیه به کنار. آیا مردانگی تون اجازه میده که Ciri(در اصل شما) با یک مرد romance کنه؟ راحت میشینید و scene… استغفرالله اشو در حال تعامل با مذکرات میبینید؟ :D
نیمه پر لیوان رو ببینید همیشه. CDPR تخصص داره تو زمینه این scene ها. اینوری باشه خیلی بهتره.

- تریلر با حموم کردن شروع میشه. زیبایی و لطافت زنانه تو تریلر رعایت شده. به نظر شاید ساده و بی اهمیت باشه ولی همینش هم در این زمونه نادر شده. =D>

- من اصلا حس Girlboss بودن از این تریلر نگرفتم. یکی از خفن ترین صفت های گرالت بی خیال و بی طرف بودنش بود. زیاد خودش رو درگیر ریز ماجرا نمیکرد و این برای من خیلی لذت بخش اش میکرد که به عنوان گرالت role-play کنم. ولی خب مخصوص خودش بود دیگه…
اینجا عصبانیت Ciri بیشتر بخاطر خام بودنشه. potion رو دیر مینوشه هم دلیلش همینه. هنوز ویچر دست و پا چلفتیه در مقایسه با گرالت.
اینکه که تایید شده ما خمیر شخصیت اش رو میتونیم در طول بازی شکل بدیم خودش نکته مثبت بزرگیه.
مطمئن باشید option ها بسیارست. O:-)

-کله هیولا رو تو دستش تلو تلو کنان داشت میبرد به سمت دهکده. باز میگم شاید نکته بسیار کوچیک و بی اهمیت باشه ولی تو همین جزییات خیلی از نگرانی ها میتونن برطرف شن. :-@

- خدا خدا میکنم از گرالت تو بازی cheap استفاده نکنن یا بهتره اصلا استفاده نکنن.
بزارن مثلا فقط به عنوان باس آخر gwent tournament بیاد. دوست ندارم حتی یک درصد کار رو به دست سرنوشت بسپرم. نکنه که مثلا الکی و آبکی بیارنش تو این بازی و خاطرات مارو با حاجی پایمال کنن؟ [-o<

- خیلی بده که تو مصاحبه ها دارن از Netflix show نام میارن. خیلی بدتر از اون که به عنوان یک show بسیار موفق ازش یاد میکنن. این بده. :-q

- تعداد اعضای تیم حدود ۴۰۰ نفره. قشنگ بالانسه با استاندارد های کنونی صنعت. نه خیلی زیاد نه خیلی کم. این خوبه. %%-
 
من اشتباهم این بود که وقتی این تریلر تازه از تنور در اومده بود برداشتمش با تریلر های Witcher3 مقایسه اش کردم…

خدا وکیلی تریلر خیلی تمیز و پر جزییات ای هستش.

اونجا که دهاتی هه برمیگرده به Ciri میگه:
"?Witcher, whose coin de ye take"
"از کی پول(سکه) گرفتی؟"

به پدر دختره نگاه کنید، سرش رو از خجالت میندازه پایین.

به Ciri پول داده که بیاد دخترش رو نجات بده.
ولی نخواسته خودش کسی باشه که مستقیم‌ سنت شکنی کرده، پس تا آخر میزاره که sacrifice ceremony پروسه اش رو طی کنه.

پایبندی اش به عقاید ده یه طرف، تلاش برای نجات دخترش یه طرف.

آخرش هم که از صورت زخمی اش معلومه که با قاتل دخترش گلاویز شده تا ازش دفاع کنه ولی خب زورش نچربیده.

اون نگاه عاجزانه آخرش به Ciri که داره میگه چرا پس دخترم رو نجات ندادی؟ =((
 
1737288903431.png

گلچین اطلاعات برداشته شده از چنیدن مصاحبه سازندگان
  • گرچه تریلر pre-render هستش، از asset های خود بازی داخلش استفاده شده.
  • تلاششون بر اینه کیفیت cutscene های بازی تا جایی که ممکنه نزدیک به تریلر باشه.
  • میخوان بازیکن ها معنی ویچر شدن رو تجربه کنن. این تجربه بخشی از داستانه.
  • آرمور Ciri از School of the Wolf الهام گرفته، مخصوصا قسمت شونه هاش.
  • مدالیون Ciri در این بازی متفاوته بخش مهمی از داستانه. School of the Lynx
  • Gwent بهتر، پیشرفته تر و بزرگتر برمیگرده.
  • زنجیر استفاده شده تو تریلر مربوط به یکی از مدرسه های ویچر هست. (نگفتن کدوم)
  • به غیر از گرالت شخصیت های محبوب دیگری هم برمیگردن.
  • side quest ها پیچیده تر و تاثیرگذار تر هستن. کیفیت بسیار بالاتره ولی تعدادشون از W3 کمتره.
  • مدل monster hunting contracts کاملا نوین شده و تغییر کرده برای کمک به غرق شدن بیشتر در دنیای بازی.
  • دهکده ای که تو تریلر میبینیم اسمش Stromford هستش و ۳۵ نفر جمعیت داره. دهکده های این مدلی تو بازی زیادن.
  • سیری بر خلاف گرالت که سعی مکیرد بی طرف باشه، اکثرا میخواد که یک انتخاب نهایی داشته باشه و بعدا بره سراغ نتیجه تصمیماتش. بی طرف بودن یجورایی براش بی معناست.
  • دیالوگ ها مثل نسخه قبل هستش و انتخاب های زمان دار هم برمیگردن.
  • سیری زیاد به sign ها مثل بقیه ویچر ها متکی نیست ولی میتونه ازشون استفاده کنه.
  • سیری نحوه کشتن و هانت کردنش با گرالت متفاوته. ضعیف تر از گرالته و سریع تره. بی تجربه تره ولی وسایل بیشتری در اختیارش داره.
  • توجه و تمرکز بیشتر بر روی role playing
  • در شروع بازی به پایان در نسخه قبل اشاره میشود.
  • مپ بازی کم و بیش به همون اندازه است ولی داری کیفیت و تنوع بیشتر
  • نزدیک به ۹ سال شخصیت اصلی کردن Ciri صحبتش در استودیو بود.
  • بازی فقط چند سال بعد از W3 شروع میشه.
  • از سیری انتظار نداشته باشید که چه روانی و چه فیزیکی مثل گرالت مطمئن باشه. تازه داره راه خودش رو یاد میگیره.
  • یکی از خصوصیات سیری اینه که احساسات خودش رو پنهان نمیکنه و خیلی احساساتیه. چه خوب چه بد.
  • سیری monster codex خودش رو داره و تازه شروع کرده به کامل کردنش.
  • سیری دیگه از سرنوشت اش فرار نمیکنه. Mioni، دختر تو تریلر سیری رو به یاد خودش میندازه.
  • دهکده تو تریلر تو قسمت شمالی مپ و نزدیک کوهستان قرار داره.
  • مناطق جدید که تا حالا بهش نپرداختن.
  • اگر نگرانی بازیکن ها از شخصیت اصلی بودن سیری از جای درستی بلند شده باشه بهشون قول دادن که با دیدن و شنیدن سیری همه نگرانی هاشون برطرف میشن.
  • برخلاف نظر بعضی ها خیلی زیاد و متمرکز حواسشون به feedback طرفدارهاشون هست و ازشون تشکر میکنن بابت این همه عشق و علاقه.
  • تاکید دارن که خودشون هم گیمر هستن و فقط نمیخوان یه چیزی بر اساس data و روبات گونه بسازن. بلکه بازی ای که خودشون هم به عنوان طرفدار ویچر ازش لذت ببرن.
  • بزرگترین رسالت خودشون رو لمس روح بازیکنان و درآوردن اشک اون ها میدونن.
  • ترسی از مقابله با موضوعات و سوال های سخت و دشوار در روایت داستان ندارن.
  • بعضی از quest ها شاید با وجود چندین راه هیچ پایان خوشی نداشته باشن.
  • بعضی از quest ها هم فقط جنبه فان دارن.
  • همیشه در حال چک کردن بازیکن هاشون و مارکت هستن که از کسی عقب نیوفتن.
  • داستانی که دوست دارن باید حتما با دنیای بازی مطابقت داشته باشه.
  • این شروع مارکتینگ کمپین بازی نیست. فقط خواستیم به طرفدارای old school یاد آوری کنیم که با یک ویچر قوی دیگه دارسم برمیگردیم و هم زمان به مخاطبین جدید معرفی اش کنیم.
  • مارکتینگ کمپین نزدیک به زمان انتشار بازی شروع خواهد شد. مانند Pahntom Liberty
1737293576767.png
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or