سازنده: Warhorse Studios
ناشر: Deep Silver
تاریخ انتشار: 11th February 2025
پلتفرم ها: PC, Xbox Series XS, PS5
توضیحات: Kingdom Come: Deliverance II یک بازی اکشن نقش افرینی است که در قرن 15 میلادی میان هرج و مرج جنگ های داخلی در منطقه Bohemia قرار میگیرد
شما در نقش هنری(Henry) اهل Skalitz قرار میگیرید و اروپای قرون وسطی را از چشمان او تجربه خواهید کرد
___________________________________________________
KCD2 همانند نسخه قبلی جهان باز خواهد بود. شهر ها، جنگل ها و مناطق تاریخی قابل اکتشاف هستند
فعالیت های شما در محیط بازی تاثیر میگذارند و هر انتخاب شما در نقش هنری شامل عواقب خواهد بود
بازی شامل 5 ساعت کات سین سینمایی میباشد. این احتمالا شامل دیالوگ ها و ارتباط با NPC نمیشه
سلاح هایی جدیدی مانند توپ و کمان زنبورکی(Crossbow) به بازی اضافه شده
دوست تخیلیمون توضیح داد که گیم پلی فقط بخش مبارزه رو شامل نمیشه.
کلا قصدم این نیست که نباید از بازی ایراد گرفت.
بیشتر میخوام بگم یک اثر خوب و حتی شاهکار تشکیل میشه از یکسری اجزا که خیلی خوب ، متوسط و حتی ضعیف کار میکنن.
هیچ محتوای بی نقصی وجود نداره ، اونهم وقتی ویژگیها و المانهای زیادی بهش تزریغ میکنی و بهش شاخ و برگ میدی و خیلی گنده میشه.
نمیشه که همه اون ویژگیها تو بهترین حالت ممکن کار کنن.
هدفم اینه که دوستان به خاطر یک بخش مبارزه که وقتی به کلیت بازی نگاه میکنیم میتونه به عنوان یک نقص ازش یاد بشه یا اینکه خوب پرداخت نشده خودشون رو از یه تجربه به یادموندنی محروم نکنن.
چون اگه اینطور باشه از 5 سال پیش به قبل نه میشه فیلم دید و نه کتاب خوند و نه هیچ بازیی رو تجربه کرد.
دیگه بماند شاهکاریی که دهه ها یا صده ها پیش خلق شدن.
چون خیلی از اونها همین نوع نگاه روشون میشینه.
این رو درک میکنم که اگه یکی بگه نسخه اول یه بازی مثل Gothic واقعا الان سخته باهاش ارتباط گرفتن.
ولی اینکه یه دوستی KCD رو بخواد با Gothic هم سطح کنه و بگه این بازی نسل هشتی هم الان قابل بازی نیست واقعا برای من جای تعجب داره.
البته سلیقه شخصیه و اینجا انجمنه و همه نظرات خودشون رو میدن.
و دوستمون @Imaginative هم سلیقه خودش رو تو اون پست توضیح داد و این اصلا جای اعتراض نداره.
اگه غیر این بود همه باید همه نوع گیمی رو بازی میکردن و کلا همه بازیها باید مثل GTA فروش چندصد میلیونی رو تجربه میکردن که خب همچین چیزی محاله.
من صرفا خواستم نظر متقابل اون نوع نگاه و در واقع دیدگهاهی که دارم رو اینجا بنویسم.
کامبت بازی نمیدونم ایراد داشت یا نه ولی یادمه دست پلیرو باز میذاشت یا میتونستی با زره سبک هزار تا کمبو بزنی یا مثل تانک انقدر زره سنگین بپوشی بری تو صورت طرف یادمه آخرا میشد 1 به 5 هم زد. یه چیزی خیلی دوست داشتم تیر اندازی رو اسب بود که آخرا کشفش کردم
گیم پلی هم انصافا خوب بود از اوناست که هیچوقت قدیمی نمیشه مثل Oblivion
کامبت بازی نمیدونم ایراد داشت یا نه ولی یادمه دست پلیرو باز میذاشت یا میتونستی با زره سبک هزار تا کمبو بزنی یا مثل تانک انقدر زره سنگین بپوشی بری تو صورت طرف یادمه آخرا میشد 1 به 5 هم زد. یه چیزی خیلی دوست داشتم تیر اندازی رو اسب بود که آخرا کشفش کردم
گیم پلی هم انصافا خوب بود از اوناست که هیچوقت قدیمی نمیشه مثل Oblivion
و اون حس Progress واقعی که براش زحمت کشیدی, واقعا گنجینه ارزشمندیه..
وقتی یادم میفته ac odyssey رو که با یه آپگرید بهت قابلیت نامیرایی در اثر سقوط از ارتفاع (حتی از بالای کوه المپ) رو میداد نمیدونم بخندم یا بگریم!
چیزی که من یادمه کامبت بازی خیلی سخت بود به خصوص اگه با دو نفر همزمان می خواستی بجنگی
ولی بازی بهت این اجازه رو می داد که تقریبا فقط با یه مبارزه بازیو تا تهش بریو با کسی درگیر نشی
چیزی که خیلی سخت تر بود تیرکمون بود لامصب اصلا من نتونستم تا تهش ازش استفاده درستی کنم
اینکه بگیم بازی تاریخ مصرفش گذشته اصلا درست نیست ولی از اون اولم هر کسی نمی تونست باهاش ارتباط برقرار کنه
به نظرم واقعا هاردکور بود به شدت نیاز داره وقت بزاریو تکرار کنی خود من دو بار شروع کردم نتونستم ارتباط بگیرم دفعه سوم یهو یه سری مکانیزماش به دلم نشست تا تهش رفتم
***انجین بازی با اینکه کرای انجینه ولی خود استودیو تغییراتی درش داده و میشه گفت نسخه بهبود یافته ای از کرای انجین رو برای این بازی استفاده میکنن
***نسخه دوم دوتا مپ داره که هرکدوم از تنها مپ بازی قبلی بزرگتر هستن.
بالطبع بازی شخصیتها ، مکانها و کوئستهای بیشتری هم داره.
*** بخش آهنگری به بازی اضافه شده ، مشخصه میتونیم خودمون آرمور و اسلحه بسازیم.
============
============
============
چندتا هم خودم اضافه کنم.
*** مثل بهبود بخش مبارزه با دست خالی که تو نسخه اول خیلی فقیر بود: