Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
ویدیو رو کامل ندیدی.
البته خیلی خوب با جزییات معرفی نمیکنتش.
تو یوتوب از لورریم نقد و... هست.
اگه خواستی اونها رو ببین.

مادلیستش فقط در مورد گرافیک نیست.
گفتم که زیربنایی تغییرات داره و کلیت بازی رو از شهرها، دشمنها، دانجنها و همچنین انیمیشنها، سیسیتم مبارزه تغییر داده.
اضافه شدن کلی کوئست ماد که حجم بالایی دارن و...

با همه اینها ولی همچنان لورفرندلیه.

از طرفی بر پایه رکوییمه که لول اسکیلینگ دشمنها رو هم حذف کرده و سختی بازی رو تو کلیت بازی خیلی بالا برده.
باقیش رو حول این ماد شکل و پیشرفت داده.
تعداد بالای مادلیست هم دلیلش توجه به همین جزییات خیلی بالاشه.

این از اون مادلیست بیخاصیتهای یوتوبی نیست.
نه طبیعتا 2 ساعتو کامل ندیدم :D
Screenshot 2024-12-24 115958.png
100 ساعت اولی اینو صرف پلت کردن بازی کردم بقیش مودینگ, قصدم شو اف نیست میخام بگم با یه نگاه به بازی میفهمم چخبره :D
حقیقتا این تغییرات با بالاترین جزئیات هم نباید از 400 تا مود عبور کنه اونم نصفش میشه چیزایی بی ربط به چیزی که دیدیم
من این لیستا واباجاک رو دنبال نمیکنم, بنظرم بینشون یه هنرمند واقعی هست که بگه اقا من با 5 تا مود بازی رو ازین رو به اون رو میکنم :D حالا میدونم اینجا بحث جزئیاته و حجم محتوا بازم حقیقتا 10 برابر اظافه مود ریخته
با 100 تا مود میشه یه بازی ساخت با گرافیک بهتر این, انیمیشنا 3 برابر بهتر, ui خیلی بهتر, صدا های شفاف تر و گوش نواز تر با همین موضوع و همین تم و همین سلیقه البته کوئستا اظافی و مناطق اظافی رو حساب نکردم چون به شخصه خوشم نمیاد کیفیت ندارن
 
نه طبیعتا 2 ساعتو کامل ندیدم :D
View attachment 361412
100 ساعت اولی اینو صرف پلت کردن بازی کردم بقیش مودینگ, قصدم شو اف نیست میخام بگم با یه نگاه به بازی میفهمم چخبره :D
حقیقتا این تغییرات با بالاترین جزئیات هم نباید از 400 تا مود عبور کنه اونم نصفش میشه چیزایی بی ربط به چیزی که دیدیم
من این لیستا واباجاک رو دنبال نمیکنم, بنظرم بینشون یه هنرمند واقعی هست که بگه اقا من با 5 تا مود بازی رو ازین رو به اون رو میکنم :D حالا میدونم اینجا بحث جزئیاته و حجم محتوا بازم حقیقتا 10 برابر اظافه مود ریخته
با 100 تا مود میشه یه بازی ساخت با گرافیک بهتر این, انیمیشنا 3 برابر بهتر, ui خیلی بهتر, صدا های شفاف تر و گوش نواز تر با همین موضوع و همین تم و همین سلیقه البته کوئستا اظافی و مناطق اظافی رو حساب نکردم چون به شخصه خوشم نمیاد کیفیت ندارن
به خدا ما هم اینها رو بازی کردیم :D
مگه میشه کسی طرفدار بازیهای بتسدا باشه و با ماد میونه ای نداشته باشه؟

=========
آره خب میشه از تو هر لیستی طبق نظر خودت تعدادی رو هرس کنی و بندازی دور.
کلا اسم لیست که میاد حالا بخواد برای هرچه که میخواد باشه ، محکومه به مخالفت ، حذف شدن و نظر مخالف علیهش داشتن.
این طبیعیه.

به ویژه اگه مادریز با تجربه باشی :D و بدونی که فقط میخوای گرافیک به روز کنی یا پچها و غیره... فقط مدنظرت باشه که واقعا به تعداد ماد بالایی نیاز نداره.

ولی این پکها خیلی وقتها یه بازی جدان و نباید به عنوان صرفا یه لیست برای بازی اصلی بهشون نگاه کرد.
همین لورریم کلی کوئست ماد حجم بالا داره، کوئست های دیفالت رو هم کلی درشون تغییر داده.

خوبی این لیستهای واباجک اینه که اگه شاید 100 یا 500 یا حتی تعداد بیشتری ماد باهاش دانلود میکنی که احتمالا نیاز نداری (که الزاما همشون حجم بالا نیستن) ولی میدونی که دنگ و فنگ معمول نصب دستی مادها و سعی و خطاها رو ندارن و صد در صد مطمئنی که آخرش همونی که باید میشه.
مخصوصا تو تعداد ماد بالا این واقعا مهمه که مشکلات ترتیب نداشته باشه و Bloat و... نداشته باشه.

و باز مهمتر برای پلیرهایی که تازه به مادینگ این بازیها روی میارن وجود این پکها عالیه.
در مقابل هم پلیرهایی که چندسالیه که از بازی دور هستن و وقت کافی برای پیدا کردن یه ترتیب خوب و مدرن از مادها رو ندارن ، دلیلی میشه که بخوان دوباره بیاد به سمت مادینگ این بازی.

آره خب برای کسی که سالهاست با مادهای این سری از بازیها سر و کله میزنه کار سختی نیست که به لیستی مثل این نگاه بندازه و اونهایی که بهش نیاز نداره رو حذف کنه.
مخصوصا وقتی میگی محتواهای اضافه و... رو علاقه ای بهشون ندارم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: the batman
الان دیگه تقریبا میشه گفت فرقی نداره ، همین Anniversary رو دانلود کن.
بیشتر مادهای مهم برای این هم پورت شدن و قابل اجرا هستن.
هر ویدئویی تو یوتوب ببینی کارت رو راه میندازه
=======================

میدونم اصولا مادلیست و ... سالهاست هزارجورش رو دیدیم ولی این جدیدترین مادلیست واباجکه که به تازگی منتشر شده.
اما خیــــــــلی خوبه.



بیشتر از 4000 تا ماد رو با هم هماهنگ کرده که شده این.
و خب تغییرات زیربنایی زیادی هم داره.
اگه سیستم خفنی دارین و همینطور 600-500 گیگ فضای خالی هارد یه دلیل خیلی خوب برای برگشت به بازیه.
500 گیگ خیلیه ی چیز کم حجم تر گیر نمیاد؟
 
500 گیگ خیلیه ی چیز کم حجم تر گیر نمیاد؟
البته 250-200 گیگش دانلود مادهاست و بعد نصبشون میکنه که مجموعا میشه 500.

مادپک واباجک زیاده ولی باید ببینی چی میخوای و برای چی میخوای نصبش کنی.
Lorerim 3.0 امشب تریلرش ساعت 20:30 میاد ، ببینش اگه از ویژگیهاش خوشت اومد خب برو دنبالش:



اگه نه این لیست رو ببین :
https://gamerant.com/skyrim-special-edition-best-modpacks-wabbajack/

تقریبا همه معروفها رو گذاشته و خب Lorerim رو هم به عنوان رتبه اول انتخاب کرده.
کمترین حجم اونطور که دیدم 135 گیگ بود.
ولی فکر نکنم حجم باید دلیلی باشه که بخوای مادلیستی رو دانلود کنی.

از هر کدوم تو یوتوب نقد ببین و اگه خوشت اومد و توجیه داشت برو به دنبال نصبش.

============
ولی در کل اگه حجم دانلودی و... برات مهمه که خب دنبال مادپک نباش.
خود این واباجک اگه اشتراک نکسوس رو نخری میتونه فوق العاده وقت گیر باشه چون همش بایت پشت PC بشینی و بیدار بمونی که روی Slow Download کلیک کنی.
مخصوصا تو این حجم بالا که ممکنه چند روز حتی طول بکشه.

اگه نکسوس پرمیوم نداری هم مشکلی نیست ، میتونی بایپس کنی و نیاز به کلیک کردن و بیدار موندن نداره.
میشه همون تجربه نکسوس پرمیوم:
Nexus AutoDL
 
  • Like
Reactions: Warwick and unloved
البته 250-200 گیگش دانلود مادهاست و بعد نصبشون میکنه که مجموعا میشه 500.

مادپک واباجک زیاده ولی باید ببینی چی میخوای و برای چی میخوای نصبش کنی.
Lorerim 3.0 امشب تریلرش ساعت 20:30 میاد ، ببینش اگه از ویژگیهاش خوشت اومد خب برو دنبالش:



اگه نه این لیست رو ببین :
https://gamerant.com/skyrim-special-edition-best-modpacks-wabbajack/

تقریبا همه معروفها رو گذاشته و خب Lorerim رو هم به عنوان رتبه اول انتخاب کرده.
کمترین حجم اونطور که دیدم 135 گیگ بود.
ولی فکر نکنم حجم باید دلیلی باشه که بخوای مادلیستی رو دانلود کنی.

از هر کدوم تو یوتوب نقد ببین و اگه خوشت اومد و توجیه داشت برو به دنبال نصبش.

============
ولی در کل اگه حجم دانلودی و... برات مهمه که خب دنبال مادپک نباش.
خود این واباجک اگه اشتراک نکسوس رو نخری میتونه فوق العاده وقت گیر باشه چون همش بایت پشت PC بشینی و بیدار بمونی که روی Slow Download کلیک کنی.
مخصوصا تو این حجم بالا که ممکنه چند روز حتی طول بکشه.

اگه نکسوس پرمیوم نداری هم مشکلی نیست ، میتونی بایپس کنی و نیاز به کلیک کردن و بیدار موندن نداره.
میشه همون تجربه نکسوس پرمیوم:
Nexus AutoDL
ممنون
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
البته 250-200 گیگش دانلود مادهاست و بعد نصبشون میکنه که مجموعا میشه 500.

مادپک واباجک زیاده ولی باید ببینی چی میخوای و برای چی میخوای نصبش کنی.
Lorerim 3.0 امشب تریلرش ساعت 20:30 میاد ، ببینش اگه از ویژگیهاش خوشت اومد خب برو دنبالش:



اگه نه این لیست رو ببین :
https://gamerant.com/skyrim-special-edition-best-modpacks-wabbajack/

تقریبا همه معروفها رو گذاشته و خب Lorerim رو هم به عنوان رتبه اول انتخاب کرده.
کمترین حجم اونطور که دیدم 135 گیگ بود.
ولی فکر نکنم حجم باید دلیلی باشه که بخوای مادلیستی رو دانلود کنی.

از هر کدوم تو یوتوب نقد ببین و اگه خوشت اومد و توجیه داشت برو به دنبال نصبش.

============
ولی در کل اگه حجم دانلودی و... برات مهمه که خب دنبال مادپک نباش.
خود این واباجک اگه اشتراک نکسوس رو نخری میتونه فوق العاده وقت گیر باشه چون همش بایت پشت PC بشینی و بیدار بمونی که روی Slow Download کلیک کنی.
مخصوصا تو این حجم بالا که ممکنه چند روز حتی طول بکشه.

اگه نکسوس پرمیوم نداری هم مشکلی نیست ، میتونی بایپس کنی و نیاز به کلیک کردن و بیدار موندن نداره.
میشه همون تجربه نکسوس پرمیوم:
Nexus AutoDL
20230710175900_1.jpg
به افتخار معرفی ویچر 4 و به عشق خودت :D

500 گیگ خیلیه ی چیز کم حجم تر گیر نمیاد؟
بهترین کار اینه شروع به بازی کردن کنی هرچی حس کردی کمه کم کم اد کنی
چون به هرچی فکر کنی مودش هست
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
در ادامه شایعه ریمستر آبلیویون ایشون یه پلاگین نوشته که کل مپ بازیهای اسکایریم و آبلیویون رو تونسته پورت کنه به UE5.
سیستمهای گیم پلی و... نه ، فقط خود مپهای این دوبازی رو پورت کرده که کار بزرگیه.

اسکایریم
View attachment Skyrim in Unreal Reveal Trailer (Unofficial).mp4


آبلیویون

=============
خیلی کارش درسته.
من فکر کنم بتسدا سریعا جذبش کنه.
طبق سابقه از این کارها کم نکرده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or