Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
من هفته آینده قرار شده یک مصاحبه ۴۵ دقیقه ای با استودیو ترن ۱۰ داشته باشم.
خودم یک سری فیدبک لیست کردم تا بهشون بدم اما گفتم اینجا هم بپرسم ببینم چه مواردی هست که دوست دارید به صورت مستقیم به گوش سازنده های بازی برسه.

یک مواردی مثل صدا، هوش مصنوعی و قوانین پنالتی رو که خودشون در حال درست کردنش هستند‌ و به نظرم دیگه نیازی نیست به گوش سازنده ها برسه.
به عنوان یکی از پلیر هایی که شاید بیش از هزار ساعت پلی تایم فورزا داره برام خیلی سوال بود که توی این تایتل 2 تا ویژگی هایی که یه جورایی تبدیل به DNA سری شده چه Motorsport چه Horizon توی این بازی حذف شده ، یکی Auction House یکی دیگه History یا شناسه هر ماشین که تقریبا Stats کاملی از هر ماشین ارائه میداد ، توی عنوانی که تمرکزش روی RaceRPG بوده چطوری تنها چیزی که از سابقه ریسینگ برامون میمونه یه لول ـه ، و چند پیشنهاد که تونستی به گوششون برسون ، با توجه به حذف محدودیت آپگرید با لول آپ ، لول آپ کردن میتونه چیز های جذابی مثل Badge که توی موتوراسپرت جاش خالیه ، Decal های خاص برای همون ماشین که مثلا 50 کردیم و این چنین موارد رو داشته باشه ، سیستم پنالتی خصوصا توی مولتی یه مشکل اساسی داره و اونم این راننده مقابل اگه Brake Check کنه ، طرف پشتی جریمه میشه! ، همچنین حیف نیست در حال گشتن در گاراژ و آپگرید پس زمینه اینقدر ساده باشه کاش با بک گراند های مختلف بشه کاستومایز ـش کرد (این میتونه از همون دست Bonus هایی باشه برای لول آپ کردن) ، از وقتی دریفت اضافه شده اصلا ازش برای دریافت ماشین های جدید استفاده نشده ، این رویه ماشین های جایزه Open Tour و Featured Tour رو از حالت FOMO خارج کنند یا این که Grind ـشو کم کننده یا یه پیشنهاد بهتر این تور ها رو هفته به هفته حذف نکنند ، الان Builder Cup از روز عرضه یه بار آپدیت شد اونم برای اضافه کردن Daytona بود و تغییر خاصی نکردن و برای پلیر تازه وارد محتوای آفلاین هیچ فرقی با هفته اول نمیکنه اما اگر این تور ها باقی میموند الان محتوای آفلاین فوق العاده قوی بود هم Fomo ـی در کار نبود هم اگر کسی ماشینی میخواست به خواست خودش گرایند میکرد و برای بازی Playtime جمع میشد.
سپاس :-bd
 
من هفته آینده قرار شده یک مصاحبه ۴۵ دقیقه ای با استودیو ترن ۱۰ داشته باشم.
خودم یک سری فیدبک لیست کردم تا بهشون بدم اما گفتم اینجا هم بپرسم ببینم چه مواردی هست که دوست دارید به صورت مستقیم به گوش سازنده های بازی برسه.

یک مواردی مثل صدا، هوش مصنوعی و قوانین پنالتی رو که خودشون در حال درست کردنش هستند‌ و به نظرم دیگه نیازی نیست به گوش سازنده ها برسه.
کمپین هم مینوشتی که خودشون در حال درست کردنش هستن و خیال خودت رو راحت میکردی :D
دیگه چیزی نموند:))
==============

جدای از شوخی در مورد مواردی که دوست دارم تغییر کنه اول بگم من قطعا به نسبت بچه ها خیلی کمتر بازی کردم و خب حتما نظر بچه ها تخصصی تره.
روی استیم + نسخه گیم پس سرجمع 50 ساعت نشده.

ولی من از این زاویه که به نظرم چرا بیشتر نخواستم بازی کنم سوال میکنم.


چرا تو پروفایلم نمیتونم ریس های گذشته ای که درش شرکت کردم رو بتونم آمارش رو ببینم؟
اینکه بتونی ریس های قبلیت رو آنالیز کنی که چی کار کردی ، چندم شدی؟
کی باهات ریس داده ، چه تایمی زده و...

مسئله بعدی اینکه سیستم امتیاز دهی به پلیر ها چرا اینقدر زیادی سخاوتمنده؟
پلیرها به راحتی میتونن بیان رنک S و با پلیرهای سطح بالاتر هم لابی بشن.
مشکلی که این ایجاد میکنه اینکه تو مچ میکینگ هم بازی رو به کام خودشون تلخ میکنه و هم به کام پلیرهای رده بالاتر.
چون با پلیرهای حرفه ای تر مچ میشن که به عنوان پلیر تازه کار وقتی از اونها عقب میفتن باعث سرخوردگی خودشون میشه و هم به دلیل اشتباهاتی که تو ریس میکنن اون مسابقه رو برای پلیرهای حرفه ای تر خراب میکنن.

و خب درا ادامه همین مورد گفتی که خودشون دارن روی پنالتی کار میکنن.
اینجا به نظرم جای یک سیستم اعتراض بعد از مسابقه خالیه که راننده مورد نظر که گاهی کل سرور رو میترکونه رو بشه ریپورت کرد.
مسابقه باز بینی بشه و به اون پلیر هشدار داده بشه و در صورت داشتن تعداد بالای ریپورت بن از یک هفته تا مادام العمر دریافت کنه.
این کار رو استودیوهای خیلی کوچیکتر دارن انجام میدن.


موارد دیگه رو که خودت فیلتر کردی و تعدادیش رو هم علی اشاره کرد.

باز اگه چیزی به ذهنم رسید اینجا مینویسم.
 
حالا این بازی که گذشت نسخه بعد یک قسمت افلاین جدا پر و پیمون لازمه
کلا هم رابط کاربری و منو ها، نحوه خرید ماشین و...خشک و بی روح، انگار داری از دیجیکالا خرید میکنی
چندتا ساندترک هم اضافه میکردن دیگه، این موسیقی بی روح یکنواخت کلا پخش میشه.
عرضه بشدت ناقص و پرباگ واقعا پاشنه آشیل بازی شد، دیگه نباید از نسخه های قبلی فیچرهای کمتری می‌اورد
نکات مهمتر هم که دوستان بخوبی اشاره کردند
 
من هفته آینده قرار شده یک مصاحبه ۴۵ دقیقه ای با استودیو ترن ۱۰ داشته باشم.
خودم یک سری فیدبک لیست کردم تا بهشون بدم اما گفتم اینجا هم بپرسم ببینم چه مواردی هست که دوست دارید به صورت مستقیم به گوش سازنده های بازی برسه.

یک مواردی مثل صدا، هوش مصنوعی و قوانین پنالتی رو که خودشون در حال درست کردنش هستند‌ و به نظرم دیگه نیازی نیست به گوش سازنده ها برسه.
نمی‌دونم می‌شه در مورد بخش کمپین و حالت تک‌نفره هم صحبت کرد یا نه ولی به عنوان یه نوب آفلاین‌باز، یه ذره شکایت دارم از بخش کمپین و به نظرم بیش از حد خشک و بی‌روح بود. :دی
من چون X1 نداشتم، نسخه‌های پنجم تا هفتم رو تجربه نکردم و نمی‌دونم از این نظر چطوری بودن، ولی نسخه جدید Forza Motorsport یه جوری بود که حس می‌کنم می‌خواستن هیچ نشونه‌ای از فان بودن توی بخش کمپین نباشه تا مسیرش از Forza Horizon به طور کامل جدا بشه، در حالی که یه بازی توی این سبک می‌تونه هم گیم‌پلی و فیزیک خوبی داشته باشه و هم کمپین مناسب و جذاب و لذت‌بخش. از سری GT تا خود FM که دوران اوجش برای من (نسخه‌های سوم و چهارم) این مدلی بودن و در عین حال که گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای داشتن، یه فضای شاداب و پُر انرژی هم داشتن که توی نسخه آخر خبری ازش نبود.
منظورم این نیست که مثلاً رقص و آواز بهش اضافه بشه یا ژانگولربازی‌های آثار آرکید و...، ولی یه حس و حالی که آدم رغبت کنه بخش کمپین رو با ذوق و شوق جلو بره و از گشت و گذار توی منوها لذت ببره و پاداش‌هایی بگیره که بهش انگیزه بیشتری بدن و از این صحبت‌ها.
ولی FM جدید یه جوری جدی شده بود که بعضی وقت‌ها احساس می‌کردم باهام دعوا داره و به زور می‌خواد بگه من FH نیستم! شاید توهم می‌زنم، ولی حتی حس می‌کردم رنگ‌آمیزی بازی هم تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته و به سبک فیلم‌های اجتماعی سینمای ایران که حالت خاکستری و رنگ‌پریده دارن، FM هم این مدلی شده بود! :دی
در مجموع دوست داشتم بخش کمپین یه ذره انرژی بیشتری داشته باشه و از این حالت دربیاد که آدم احساس می‌کرد یه سری مسابقه جلوش گذاشتن که فقط برای انجام وظیفه باید تموم‌شون کنه تا شلاق نخوره! :دی
 
نمی‌دونم می‌شه در مورد بخش کمپین و حالت تک‌نفره هم صحبت کرد یا نه ولی به عنوان یه نوب آفلاین‌باز، یه ذره شکایت دارم از بخش کمپین و به نظرم بیش از حد خشک و بی‌روح بود. :دی
من چون X1 نداشتم، نسخه‌های پنجم تا هفتم رو تجربه نکردم و نمی‌دونم از این نظر چطوری بودن، ولی نسخه جدید Forza Motorsport یه جوری بود که حس می‌کنم می‌خواستن هیچ نشونه‌ای از فان بودن توی بخش کمپین نباشه تا مسیرش از Forza Horizon به طور کامل جدا بشه، در حالی که یه بازی توی این سبک می‌تونه هم گیم‌پلی و فیزیک خوبی داشته باشه و هم کمپین مناسب و جذاب و لذت‌بخش. از سری GT تا خود FM که دوران اوجش برای من (نسخه‌های سوم و چهارم) این مدلی بودن و در عین حال که گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای داشتن، یه فضای شاداب و پُر انرژی هم داشتن که توی نسخه آخر خبری ازش نبود.
منظورم این نیست که مثلاً رقص و آواز بهش اضافه بشه یا ژانگولربازی‌های آثار آرکید و...، ولی یه حس و حالی که آدم رغبت کنه بخش کمپین رو با ذوق و شوق جلو بره و از گشت و گذار توی منوها لذت ببره و پاداش‌هایی بگیره که بهش انگیزه بیشتری بدن و از این صحبت‌ها.
ولی FM جدید یه جوری جدی شده بود که بعضی وقت‌ها احساس می‌کردم باهام دعوا داره و به زور می‌خواد بگه من FH نیستم! شاید توهم می‌زنم، ولی حتی حس می‌کردم رنگ‌آمیزی بازی هم تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته و به سبک فیلم‌های اجتماعی سینمای ایران که حالت خاکستری و رنگ‌پریده دارن، FM هم این مدلی شده بود! :دی
در مجموع دوست داشتم بخش کمپین یه ذره انرژی بیشتری داشته باشه و از این حالت دربیاد که آدم احساس می‌کرد یه سری مسابقه جلوش گذاشتن که فقط برای انجام وظیفه باید تموم‌شون کنه تا شلاق نخوره! :دی
دقیقا کمپین اینطوره و انگیزه ای برای ادامه نمیزاره.
خود پلیر باید برای خودش انگیزه ایجاد کنه و با تصویرسازی و روحیه دادن به خودش بخواد ادامه بده.

این رو جدی میگم ، بخش کمپین Assetto corsa 1 که من اصلا اون رو کمپین سینگل پلیر حساب نمیکنم بیشتر به آدم هدف و انگیزه میده تا تمومش کنه تا FM 2023.
یه دونه ماشین مسابقه نداره این بخش ، هرچی جاده ای تونستن انداختن تو پیست ، اونهم برای یه بازی که اسمش موتوراسپورته!؟؟
ولی خب این بخش دیگه تهش همینه و امکان تغییر بیشتری نداره، احتمالا نسخه بعدی.
برای همین حرف زدن و ایراد گرفتن ازش فایده ای نداره ، اونهم برای مصاحبه که خودشون روزی 100 بار از این لحاظ دارن شکایت و دری وری میشنون و میخونن.

در مورد نسخه های قبلی که بازی نکردی باید بگم FM7 باز از این بدتر بود کمپینش.
اصلا نمیزاشت ماشینها رو آپگرید کنی تو این بخش ، نمیدونم کی با چه هدفی همچین چیزی رو طراحی کرده بود.
اینجا با همه اسکلت بودنش به نظرم از 7 خیلی بهتره.
 
من امروز مصاحبه رو با ترن ۱۰ انجام دادم که حدود ۴۰ دقیقه طول کشید.
بیشتر با Kari Gaynor که لید دیزاینر UX بازی صحبت کردم.
همون اول ازم خواستن که در مورد محتوای مصاحبه با کسی صحبت نکنم و به حرفشون هم احترام میذارم.
اما در همین حد بگم که تمام فیدبک هارو بهشون گفتم و حتی در خصوص نقاط ضعف و قوت باقی بازی های ریسینگ هم صحبت کردیم. مثل gt, ac و... .
خلاصه این که منتظر خبر های خوبی باید باشیم در خصوص بازی و آینده اون.

سال آینده هم آپدیت های خیلی خوبی برای بازی منتشر میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or