سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
هیچ جَو منفی‌ای علیه RDR2 حداقل توی رسانه‌های رسمی و بین اکثر مردم وجود نداشت. اگه بین یوتیوبرها همچین جوی بوده که من بی‌خبرم و کلاً اون جماعت یه حالتی دارن که توی سر بعضی از بازی‌های بزرگ می‌زنن که بیننده جذب کنن. :دی
RDR2 یکی از بالاترین میانگین‌های تاریخ رو گرفت و آخر سال هم ۹۷ تا رسانه بهش جایزه دادن (در مجموع ۱۳۵ جایزه با در نظر گرفتن جوایز مردمی). توی همین بازیسنتر درصد زیادی از بچه‌ها عاشق بازی شدن و یکی از بیشترین تعداد طرفدارها رو داشت. بعضی‌ها هم به کُند بودن گیم‌پلی بازی و بیش از حد طول کشیدن بعضی از مکانیزم‌ها انتقاد داشتن که انتقاد عجیبی هم نیست، با اینکه خیلی‌ها مثل من هم با همین چیزهاش حال می‌کردن.
در مورد GoW هم اتفاقاً هرچی گذشت، از وضعیت ۲۰۱۸ خارج نشد و همچنان اکثر مخاطب‌های بازی به چشم یه شاهکار بهش نگاه می‌کنن. از حضور توی رتبه دوم همین لیست IGN، تا نظرسنجی توئیتری سونی که چند وقت پیش رتبه دوم به GoW رسید و اثری مثل The Last of Us رو شکست داد. تا عرضه بازی توی استیم که چهار سال بعد از نسخه PS4 اتفاق افتاد و لابد باید جو بازی می‌خوابیده دیگه، ولی میانگین امتیازهاش ۹۳ شد و پی‌سی‌گیمرها هم هم انقدر نظرشون مثبت بود که با بیش از ۱۰۰ هزار رأی، Overwhelmingly Positive هست با ۹۶٪‌ نظر مثبت.
یعنی نه RDR2 در زمان عرضه جو منفی داشت و نه GoW بعد از این سال‌ها سطحش پایین اومده و هر دو دقیقاً همون چیزی هستن که سال ۲۰۱۸ هم بودن. :دی

تو بازيسنتر يه عده كلا ميشينن يه هيت ورزى هايي ميكنن و انقد روش اصرار دارن كه امر بهشون مشتبه ميشه شموليت بين المللى داره :D
 
به نظر من چیزی که عیار یه بازی رو مشخص میکنه نه متا هست نه گیم پلی نه داستان بلکه زمان هست. من هنوزم که میرم یوتوب و توییتر و بقیه محافل راجع به RDR2 خیلی صحبت میشه. در مقایسه با رد دد این قضیه برای GOW 2018 کمتره و احتمالا فاصله این دو تا در آینده بیشتر هم میشه. شما فکر کن MGS چی بوده که بعد 26 سال رتبه یک رو آورده.
 
آخرین ویرایش:
Red dead از نظر داستان گرافیک موزیک شخصیت پردازی فوق خفنه فقط مکانیزم گیم پلی خیلی کنده خیلییی کوچیکترین کاری تو بازی میخوای بکنی حوصله میخواد از اون طرف بازی اصلا rewarding نیست یعنی صفر . هر چی تو بازی زحمت میکشی و دنبالشی کلا بدردنخوره .
 
به نظر من چیزی که عیار یه بازی رو مشخص میکنه نه متا هست نه گیم پلی نه داستان بلکه زمان هست. من هنوزم که میرم یوتوب و توییتر و بقیه محافل راجع به RDR2 خیلی صحبت میشه. در مقایسه با رد دد این قضیه برای GOW 2018 کمتره و احتمالا فاصله این دو تا در آینده بیشتر هم میشه. شما فکر کن MGS چی بوده که بعد 26 سال رتبه یک رو آورده.

به نظر منم کامل داری درست میگی، همیشه ارزش یه اثر هنری یا محصول سرگرمی رو زمان مشخص میشه و اینکه چقدر میتونه زنده بمونه و کماکان برای مخاطب جذاب بمونه، اما اینکه تو میری تو یوتوب چی میبینی ملاک خوبی برای سنجش این مساله نیست، چون الگوریتم های یوتوب طوری طراحی شدن که بر اساس علایق و اونچه شما دوست داری مطلب نشون بدن و اینکه از گاو کمتر میبینی و بیشتر همه چیز سمت رد دد هست بیشتر نشون دهنده سلیقه شخصی خودته. وگرنه که مثلا وقتی من میرم تو یوتوب و بخش های گیم کلا در خصوص هیچ کدوم این دوتا اصلا صحبت نمیشه و همه مطالب درباری بهترین RPG های تاریخ یا هنتای ترین JRPG هاست:دی

در کل من خودم خیلی مقایسه گاو با رد دد رو متوجه نمیشم و چیزی که مهمه برام امدن دوتا بازی گردن کلفت تو یک ساله و یادآوری اینکه هر کدوم رو چقدر بازی کردم و لذت بردم. و اگه بنا بر قیاس هم باشه فکر میکنم گاو رو انتخاب کنم، اونم بخاطر سلیقه شخصیم نه چیز دیگه. یه نکته ای که گاو داشت کارگردانی وحشتناکش بود و از این طریق تونست برای خیلی ها از جمله خودم تبدیل به یه تجربه کاملا شخصی بشه. یعنی انقدر این باند احساسی شکل گرفته بین خودم و بازی قوی بود که فراتر از یه بازی رفت و تبدیل به یه چیز شخصی شد و رو این حساب خیلی حال کردم باهاش. در مقابل هم RDR2 برام همیشه یه پروداکشن خیلی عظیم و مقهور کننده است و هر دفعه آدم مجذوب دیتیل و جزییات دنیاش میشه و اصولا هم تا اونجا که من دیدم اکثرا ویدئوهای تحسین آمیز حول هم جزیی نگری و دقت عاشقانه ای هست که صرف تولیدش شده.

گذشته از این دیتیل ها یه چیزی هم که من تو RDR2 خیلی دوست دارم و باعث شده برام جزو بهترین ها قرار بگیره سطح دیالوگ نویسیه. من بدون اغراق لول دیالوگ های بازی رو در حد و اندازه گردن کلفت های ادبیات آمریکا میبینم که خیلی غولن. به نظرم از این حیث دست نیافتنی تر از گرافیک و جزییاتش هست و کمتر بهش اشاره میشه. بعید هم میدونم بازی دیگه بتونه در این زمینه بهش برسه.
 
آخرین ویرایش:
به نظر منم کامل داری درست میگی، همیشه ارزش یه اثر هنری یا محصول سرگرمی رو زمان مشخص میشه و اینکه چقدر میتونه زنده بمونه و کماکان برای مخاطب جذاب بمونه، اما اینکه تو میری تو یوتوب چی میبینی ملاک خوبی برای سنجش این مساله نیست، چون الگوریتم های یوتوب طوری طراحی شدن که بر اساس علایق و اونچه شما دوست داری مطلب نشون بدن و اینکه از گاو کمتر میبینی و بیشتر همه چیز سمت رد دد هست بیشتر نشون دهنده سلیقه شخصی خودته. وگرنه که مثلا وقتی من میرم تو یوتوب و بخش های گیم کلا در خصوص هیچ کدوم این دوتا اصلا صحبت نمیشه و همه مطالب درباری بهترین RPG های تاریخ یا هنتای ترین JRPG هاست:دی

در کل من خودم خیلی مقایسه گاو با رد دد رو متوجه نمیشم و چیزی که مهمه برام امدن دوتا بازی گردن کلفت تو یک ساله و یادآوری اینکه هر کدوم رو چقدر بازی کردم و لذت بردم. و اگه بنا بر قیاس هم باشه فکر میکنم گاو رو انتخاب کنم، اونم بخاطر سلیقه شخصیم نه چیز دیگه. یه نکته ای که گاو داشت کارگردانی وحشتناکش بود و از این طریق تونست برای خیلی ها از جمله خودم تبدیل به یه تجربه کاملا شخصی بشه. یعنی انقدر این باند احساسی شکل گرفته بین خودم و بازی قوی بود که از فراتر از یه بازی رفت و تبدیل به یه چیز شخصی شد و رو این حساب خیلی حال کردم باهاش. در مقابل هم RDR2 برام همیشه یه پروداکشن خیلی عظیم و مقهور کننده است و هر دفعه آدم مجذوب دیتیل و جزییات دنیاش میشه و اصولا هم تا اونجا که من دیدم اکثرا ویدئوهای تحسین آمیز حول هم جزیی نگری و دقت عاشقانه ای هست که صرف تولیدش شده.

گذشته از این دیتیل ها یه چیزی هم که من تو RDR2 خیلی دوست دارم و باعث شده برام جزو بهترین ها قرار بگیره سطح دیالوگ نویسیه. من بدون اغراق لول دیالوگ های بازی رو در حد و اندازه گردن کلفت های ادبیات آمریکا میبینم که خیلی غولن. به نظرم از این حیث دست نیافتنی تر از گرافیک و جزییاتش هست و کمتر بهش اشاره میشه. بعید هم میدونم بازی دیگه بتونه در این زمینه بهش برسه.
درست میگی ماکان احتمالا دیدگاه من بایاس باشه در حال حاضر و این حرفم بیشتر یه پیش بینی بود بر اساس تحلیلی که از اثرگذاری دو تا بازی تو چند سال گذشته داشتم. من خودم البته تو این فروم بیشتر از همه به گیم پلی رد دد ایراد گرفتم و معمولا ویدیوهاش رو not interested میزنم :D.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
Red dead از نظر داستان گرافیک موزیک شخصیت پردازی فوق خفنه فقط مکانیزم گیم پلی خیلی کنده خیلییی کوچیکترین کاری تو بازی میخوای بکنی حوصله میخواد از اون طرف بازی اصلا rewarding نیست یعنی صفر . هر چی تو بازی زحمت میکشی و دنبالشی کلا بدردنخوره .
از نظر گیمپلی بنظرم بازی خیلی خوبی برا کسایی هست که گیمر نیستن و بازی اولشونه اونا دیگه کند بودن و تکراری بودن گیمپلی میشن های اصلی رو متوجه نمیشن.

وگرنه کسی که قبلا بازی هایی تجربه کرده باشه میفهمه این shooting gallery بودن و خطی بودن میشن ها جالب نیست. کافیه یه نگاه به چلنج های بازی برا طلا گرفتن تو میشن ها بکنیم؛ همش گفته:
Get 25 headshots
Get 20 headshots
الی اخر. چون جز شوتینگ گالری چیزی نیس. کل بازیو ایمرژن و کاراکتراش کری میکنن نه گیمپلی.
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
در مورد مقایسه RDR2 و GoW 2018 با اینکه کلمه ایی جز "شاهکار" برای توصیف RDR2 نمیشه استفاده کرد و همه می دونن چقدر راکستار رو دوست دارم و مریدش هستم :دی ولی بازم برای من GoW 2018 جایگاه بالاتری داشت بالای 200 ساعت فقط روی کنسول و حدودا 100 ساعت هم استیم بازیش کردم از همون زمان ریلیز همیشه نصب داشتمش
ی چیزی توی این بازی بود که حتی توی رگناروک هم دیگه وجود نداشت، برای من بازی از تمام جنبه ها بی نقص بود
تنها بازیی که باعث شد واقعا اشک تو چشمم جمع بشه، سکانس آخر به باد سپردن خاکستر فی بود
هنوز که هنوزه تمام مسیر رو یادمه :دی

و در آخر لعنت بر باعث و بانی 2 گانه شدن این ریبوت که می تونست بهترین 3 گانه تاریخ بشه
 
sshot-158.jpg

از سازنده بازی Dragon Age: The Veilguard تو سایت یوروگیمر مصاحبه کردن که همین سایت بهش 10 داده :D، پرسیدن نظرت در مورد فروش چیه که بعد از روزه خوانی گفت متاسفانه نمیشه رقم رو اعلام کرد و هنوز مونده به Dragon Age: Inquisition برسه.
.................

منظورش 20 سال دیگست شاید هم هیچ وقت ، اینقدر فروش بد که روش نشده بگه رقمش رو، فقط مدام ورد زبونش بود افتخار میکنم به کارم خب دیگه مگه ووکری تا حالا دیدید که بیاد بگه اشتباه کردم همیشه میگن افتخار میکنیم و شکست نخوردیم مغز افراطی همینه دیگه و تازه میگه ما چیزی که میخواستیم رو ساختیم و کاری به خواسته های گیمرا نداشتیم و بعدش میگه ادامه این نسخه رو دیگه نمیسازیم و روند جدید پیش میگیریم.(خدا بخیر کنه)

حالا یه برنامه طراحی شخصیت میخواد بیاد که گیمرا خودشون بسازن ، آخه خرچنگ مگه شما اجازه میدید کسی دست به ظاهر این شخصیتها بزنه تا درستش کنن از سایت مود حذف میشه.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 358906

از سازنده بازی Dragon Age: The Veilguard تو سایت یوروگیمر مصاحبه کردن که همین سایت بهش 10 داده :D، پرسیدن نظرت در مورد فروش چیه که بعد از روزه خوانی گفت متاسفانه نمیشه رقم رو اعلام کرد و هنوز مونده به Dragon Age: Inquisition برسه.
.................

منظورش 20 سال دیگست شاید هم هیچ وقت ، اینقدر فروش بد که روش نشده بگه رقمش رو، فقط مدام ورد زبونش بود افتخار میکنم به کارم خب دیگه مگه ووکری تا حالا دیدید که بیاد بگه اشتباه کردم همیشه میگن افتخار میکنیم و شکست نخوردیم مغز افراطی همینه دیگه و تازه میگه ما چیزی که میخواستیم رو ساختیم و کاری به خواسته های گیمرا نداشتیم و بعدش میگه ادامه این نسخه رو دیگه نمیسازیم و روند جدید پیش میگیریم.(خدا بخیر کنه)

حالا یه برنامه طراحی شخصیت میخواد بیاد که گیمرا خودشون بسازن ، آخه خرچنگ مگه شما اجازه میدید کسی دست به ظاهر این شخصیتها بزنه تا درستش کنن از سایت مود حذف میشه.
1733333988095.png
 
Rdr2 البته نواقصی هم داشت که شامل گذشت زمان و فراموشی شد. سه چپتر پایانی بازی به خوبی سه چپتر اول نیستند. نیمی از نقشه بازی تا انتهای بازی کاملا بی استفاده میمونه. مراحل بازی آزاد عملی زیادی به پلیر نمیدند. بازی تکرار پذیری هم نیست.

یکی از برتری های GOW18 ثبات در روند داستانی بازی از ابتدا تا انتهاست. به علاوه کمبت جدید ، ستینگ جدید ، سلاح های جدید ، نحوه روایت داستانی فوق العاده با حضور یمیر .

تغییر در محیط بازی با جلو رفتن خط داستانی خیلی زیبا بنا شده. برای بار اول که وارد lake of nine میشی تا انتهای بازی این محیط عظیم ، بارها و بارها تغییر می‌کنه و هر دفعه راز جدیدی رو برملا می‌کنه. به علاوه GOW18 یک بازی مرموزه و پلیر رو با خودش پله پله جلو می‌بره تا کم کم با این دنیای جدید آشنا بشه.

هنوزم این بازی نمونه مشابه ای در مارکت جز ادامه ی خودش نداره.

در‌ مجموع اگر بخوام این دو بازی رو مقایسه کنم RDR2 بازی عظیم تر و بیادمادنی تریه. ولی GOW18 بازی بی نقص تریه.
 
البته یک سکانسی داره Gow 2018 که جز خفن ترین و احساسی ترین چیزایی بوده که تو دنیای گیم تجربه کردم . چون اسپویل میشه نمیگم ولی در مورد یک آیتم صحبت میکنم :دی اینکه چطوری اونو تا قبل عرضه بازی مخفی نگه داشته بودن بماند ، از نظر دیالوگ و کارگردانی اون سکانس یه چیزی ورای گیمینگ بود اصلا .
 
البته یک سکانسی داره Gow 2018 که جز خفن ترین و احساسی ترین چیزایی بوده که تو دنیای گیم تجربه کردم . چون اسپویل میشه نمیگم ولی در مورد یک آیتم صحبت میکنم :دی اینکه چطوری اونو تا قبل عرضه بازی مخفی نگه داشته بودن بماند ، از نظر دیالوگ و کارگردانی اون سکانس یه چیزی ورای گیمینگ بود اصلا .

من ميخواستم جدى جدى گريه كنم اون صحنه.
وقتى بهش ميگن واسه اون رلم يه چيزى با اون مشخصات ميخوان و كريتوس يه لحظه سكوت كرد گفتم خودشه و ميخ شدم جلوى تلوزيون.
 
وجدانن آدم عجیبی هستی برادر!

سایلنت هیل هر چی ملت میگفتن خوبه عالیه شاهکاره دمشون گرم که ساختنش، پیله کرده بودی که ریمیک 1 با 1 هست و استودیو بهتری اگه بود امتیازات با نسخه اورجینال یکی میشد. هر چی می‌گفتیم بابا برو بازی کن خوشت میاد... میگفتی نه! آخر رفتی بازی کردی به اشتباه خودت پی بردی.

حالا که دوتا بازی دنباله دار با متای 94!!! جلوته تو بازی نمیکنی میگی من برام داستان گاد با سه گانه تموم شده و این مایتولوژی نورس نمیدونم و حال نمیده بهم؟

بخدا من جای تو بودم با کله میرفتم تمومشون میکردم لذت می‌بردم از شاهکاری که سانتامونیکا ساخته... تروفی Hello old friend میبینی اشک از چشمات میریزه، در این حد!

نگران Lore بازی و... نباش، یه شخصیت میمیر هست با صدای خیلی جذاب و لحجه قشنگ همه چیزو برات توضیح میده تمام داستان و درگیری ها رو هم بازگو میکنه. ناسلامتی دانا ترین موجود دنیای نورسه.

برو برادر برو بازی کن وقتو تلف نکن.
برادر مساله وقته... الان فقط در حد یه بازی وقت دارم برم اونم آخر هفته ها...
بعد قبول کن سیاست اشتباهیه در پیش گرفتن نباید نمایش مسخره منتشر کنن بعد تغییر بدن سر MGS3 هم کردن مشخص شد واضحا کار کونامیه دیگه. منتقد بیطرفم ذهنیتش خراب میشه من بماند.
lore اگه توضیح میده درمورد مکان ها و مانسترها عالیه پس.
ولی باز رد دد۲... از نظر من آخرین شراره های درخشان این صنعته... اون جو آخرش مخصوصا فوق العاده بود
اونطوریا که به خاطر گیم پلیش میکوبنش درست نیست اصلا
بگیم این لیست سلیقه ایه بهتره تا ایراد بذاریم رو چنین شاهکاری:دی
 
  • Like
Reactions: SiminSecret

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or