Xbox S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سازنده
GSC Game World
تاریخ انتشار
2023
ناشر
GSC Game World
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___vignette.wikia.nocookie.net_stalker_images_d_d0_Stalker2_art_uhd.jpg_revision_latest_s...jpg

Developer GSC Game World
Publisher GSC World Publishing
Genre Sci-Fi/Survival/First Person Shooter
Platforms PC/Xbox X|S
Release Date April 28, 2022
بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World اولین تریلر سینمایی از بازی Stalker 2 را منتشر کرد، این عنوان ادامه‌ی سه‌گانه‌ا‌ی درخشان است که ژانر immersive-sim را با اتمسفر قوی و پویای خود متحول کرد، استودیوی سازنده بازی این قول را داده که همانند سری عناوین قبلی، بازی Stalker 2 ترکیبی بی‌نظیر از شوتر اول‌شخص، ژانر وحشت و immersive-sim را به همراه عناصر سندباکس ارائه کند.

زمزمه‌های برگشت این بازی برای مدت‌ها شنیده می‌شد تا سرانجام در ماه مارچ امسال خبر ساخت این عنوان با انتشار یک تصویر از محیط بازی تایید شد. به گفته‌ی GSC بازی Stalker 2 بزرگترین پروژه‌ای است که تا به حال این استودیو روی آن کار کرده. فضای سرد و تاریک Zone در این تریلر بخوبی نشان داده شده، ناهنجارهای فضا و زمان که با دنیای حقیقی درآمیخته‌اند و شخصیتی که تنها در تونل‌های ویران Zone پرسه می‌زند در دنیایی آخرالزمانی که در خلق آن از شهر پرپیت و حادثه‌ی تلخ چرنوبیل الهام گرفته شده.

Stalker 2 -1


به گفته استودیوی GSC هر بازیکن ماجرایی بی‌نظیر را در این بازی تجربه خواهد کرد و تصمیم‌هایی که شما می‌گیرید نه تنها به عواقبی کوتاه مدت منجر می‌شود بلکه دنیایی را که در آن حضور را دارید تحت تاثیر قرار می‌دهد ی ، شبیه‌سازی دسته‌ها و موجودات در این بازی از طریق هوش مصنوعی A-Life 2.0 انجام می‌شود، یک نسخه‌ی تازه از سیستم A-Life که در سری بازی‌های قبلی از آن استفاده شده است. حوادث و اتفاقاتی بی‌شمار در محیط این بازی در هر لحظه رخ می‌دهد حتی اگر شما شاهد آن نباشید. این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده.

تاریخ دقیق انتشار Stalker 2 هنوز مشخص نیست اما این بازی در زمان لانچ اول بصورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

4cpNPr2bVVebwEzb3DmsWn-1200-80-1024x576.jpg

[Trailers]



[Screenshot]

======================

F.A.Q

 
آخرین ویرایش:
Stalker 2 has made me look back and realize that maybe it was a mistake to make Epic Games' Unreal Engine 5 become an industry standard for the next decade


در مورد انریل انجین که دوستان بحثش رو باز کردن بشخصه از این انجین بخصوص نسخه 4 بشدت بیزار بودم و کلا از سبک و لعابش اصلا خوشم نمیومد . نسخه 5 هم با اینکه پیشرفت هایی داشته منتها این اواخر از این انجین هم دیگه دل خوشی ندارم و علیرغم اینکه جلوه های بصری زیبا و نزدیک به واقعیت رو میده ولی معتقدم این انجین از سخت افزار های زمان سبقت زیادی گرفته که از طرفی خوب و از طرفی بد هست. گرچه خود انجین مشکلات کمی نداره !

امیدوارم شرکت ها کمی متمایل تر بشن برای استفاده از انجین هایی مثل unity که نسخه 6 این اواخر رونمایی شد هرچند زمان بر باشه و نتیجه بصری به اون صورت فوتو ریلیستیک نباشه . یا انجین زیبایی مثل decima که تو عنوانی مثل هورایزن FW استفاده شده بود و حداقل روی کنسول دیدیم که چه چیزی میشه باهاش خلق کرد و خود guerrilla زمان کار بر روی انجین یه روز فکرش رو نمیکرد که تکنولوژیش رو به شرکتی بده.

البته درسته استایل گرافیکی استاکر با هر انجینی جور در نمیاد ولی اعتقاد دارم با سان شاینی ( :D ) مثل انریل هم جور در نمیاد و با توجه به تجربه بازی tarkov که داشتم و شباهتی که از نظر من به هم دارند و اون سردی و ضمختی که این بازی باید داشته باشه , رو اخرین نسخه یونیتی یه چیز عجیبی میشد بنظرم .


It's time to admit it: Unreal Engine 5 has been kind of rubbish in most games so far, and I'm worried about bigger upcoming projects
 
در مورد انریل انجین که دوستان بحثش رو باز کردن بشخصه از این انجین بخصوص نسخه 4 بشدت بیزار بودم و کلا از سبک و لعابش اصلا خوشم نمیومد . نسخه 5 هم با اینکه پیشرفت هایی داشته منتها این اواخر از این انجین هم دیگه دل خوشی ندارم و علیرغم اینکه جلوه های بصری زیبا و نزدیک به واقعیت رو میده ولی معتقدم این انجین از سخت افزار های زمان سبقت زیادی گرفته که از طرفی خوب و از طرفی بد هست. گرچه خود انجین مشکلات کمی نداره !

امیدوارم شرکت ها کمی متمایل تر بشن برای استفاده از انجین هایی مثل unity که نسخه 6 این اواخر رونمایی شد هرچند زمان بر باشه و نتیجه بصری به اون صورت فوتو ریلیستیک نباشه . یا انجین زیبایی مثل decima که تو عنوانی مثل هورایزن FW استفاده شده بود و حداقل روی کنسول دیدیم که چه چیزی میشه باهاش خلق کرد و خود guerrilla زمان کار بر روی انجین یه روز فکرش رو نمیکرد که تکنولوژیش رو به شرکتی بده.

البته درسته استایل گرافیکی استاکر با هر انجینی جور در نمیاد ولی اعتقاد دارم با سان شاینی ( :D ) مثل انریل هم جور در نمیاد و با توجه به تجربه بازی tarkov که داشتم و شباهتی که از نظر من به هم دارند و اون سردی و ضمختی که این بازی باید داشته باشه , رو اخرین نسخه یونیتی یه چیز عجیبی میشد بنظرم .


It's time to admit it: Unreal Engine 5 has been kind of rubbish in most games so far, and I'm worried about bigger upcoming projects
از همین الان باید منتظر خروجی بعدی CDPR باشیم. اینا بازیهاشون تا خرتناق RT داشت و اون انجین نازشون رو گذاشتن کنار. میمونه آدم.... خدا رحم کنه.
 
از همین الان باید منتظر خروجی بعدی CDPR باشیم. اینا بازیهاشون تا خرتناق RT داشت و اون انجین نازشون رو گذاشتن کنار. میمونه آدم.... خدا رحم کنه.
CDPR پیش خودش گفته خب ما که در هر صورت بازیهامون تو روز انتشار مشکل بهینه نبودن،باگ و... دارن در هر صورت.
چرا به دولوپرهامون سخت بگیریم که انجین خودمون رو یاد بگیرن که برای خودمون هم زمانبره و هم هزینه بر تا پرسنل جدید بخوان دوره کارآموزی با انجین رو طی کنن.

میریم به سمت آنریل ، همه که کار باهاش رو بلدن و خیلی هم آسونه و ویژگیهایی که ما باید کلی هزینه و وقت بزاریم که انجین فعلی رو به روز کنیم رو اون همین الان داره.
تهش بازی میخواد بهینه نباشه؟
بهینه بودن اصلا چی هست؟ :D
 
به نظرم سيستم محدوديت وزن و استاميناى بازى يكم زيادى سخت گيره.
يا حداقل من بهش توى بازى اين مدلى عادت ندارم.
گشت و گذار توى محيط هم اونجورى كه بايد حداقل نسبت به مسافتى كه بايد طى بكنى ريواردينگ نيست و چالش هاى جذابى هم نداره.
 
  • Like
Reactions: Destro and all4u
به نظرم سيستم محدوديت وزن و استاميناى بازى يكم زيادى سخت گيره.
يا حداقل من بهش توى بازى اين مدلى عادت ندارم.
گشت و گذار توى محيط هم اونجورى كه بايد حداقل نسبت به مسافتى كه بايد طى بكنى ريواردينگ نيست و چالش هاى جذابى هم نداره.
این رو یکی از بچه های دیگه که از دوستهای نزدیکمه و استاکر باز قدیمیه هم اشاره کرده بود که نتونست جلوی خودش رو بگیره که بازی نکنه .
که اکسپلور کردن تو بازی خارج از ماموریت اصلی و فرعی چیز خاصی نداره و پاداش خوبی نمیده.
همینطور در مورد دنیای زنده بازی A-Life در حد نسخه قبلی (Pripyat) نیست.

اینها رو که میبینم و میشنوم بیشتر مصمم میشم که تو دانلود بازی صبر بیشتری داشته باشم.
مطمئنا سال بعد همین موقع خیلی از سیستمهای بازی عمق بیشتری پیدا کردن ، DLCهاش اومدن و محتوای بیشتری هم دارن.

بقول فرهاد:
با اینا زمستون رو سر میکنم :))
و خودم رو قانع.
 
بازی یه مشکل دیگه ای هم که داره، بیش از حد تاریکه! کم و زیاد کردن نور صفحه بماند، تو دنیای واقعیم اینقدر سیاهی نمیتونه توی یه دشت وجود داشته باشه!
تنها بازییه که تاریکی شبش برام کابوسه! وگرنه ترس از محیط و دشمنا و اینا اینقدر اذیت کننده نیست! نسخه های قبلیم که اخیرا نشستم همرو از صفر شروع کردم بازی کردن اینقدر شبشون اذیت کننده نیست! :D
اینجور موارد اعم از باقی مسائل رو بتونن فیکس کنن بعید می‌دونم بازی دیگه ای به گرد پاش نزدیک هم بشه. همونطور که نسخه های قبلی بعد این همه سال هنوز یونیک و لذت بخش هستن.
 
این رو یکی از بچه های دیگه که از دوستهای نزدیکمه و استاکر باز قدیمیه هم اشاره کرده بود که نتونست جلوی خودش رو بگیره که بازی نکنه .
که اکسپلور کردن تو بازی خارج از ماموریت اصلی و فرعی چیز خاصی نداره و پاداش خوبی نمیده.
همینطور در مورد دنیای زنده بازی A-Life در حد نسخه قبلی (Pripyat) نیست.

اینها رو که میبینم و میشنوم بیشتر مصمم میشم که تو دانلود بازی صبر بیشتری داشته باشم.
مطمئنا سال بعد همین موقع خیلی از سیستمهای بازی عمق بیشتری پیدا کردن ، DLCهاش اومدن و محتوای بیشتری هم دارن.

بقول فرهاد:
با اینا زمستون رو سر میکنم :))
و خودم رو قانع.

كلا بازى واقعا واسب فاز بتا ميده.
منم فعلا دراپش كرذم خيلى آنبالانسه همه چى.
 
  • Like
Reactions: MyJinx
بازی survival horror هست ، قرار نیست با کوله پشتی ۶۰ کیلویی بشه مثل call of duty یه سره هی دوید و پرید و لیز خود😁
آرتیفکت های مختلفی هم هست که اگه equip کنیم استامینا و ظرفیت حمل بار رو زیاد می کنند.
با این حال من با ۴۰ کیلو بار حدود ۲۰ ثانیه دویدم بدون آرتیفکت فعال کردن
View attachment VID-20241126-WA0000(1).mp4
یه مشکلی هم که هست گرون بودن تعمییر کردن اسلحه ها و لباس هاست که شاید تو آپدیتی که گفتن این هفته می دن وضعش بهتر بشه
گرافیک بازی هم بد نیست

IMG-20241124-WA0001.jpg
 
یه مشکلی هم که هست گرون بودن تعمییر کردن اسلحه ها و لباس هاست که شاید تو آپدیتی که گفتن این هفته می دن وضعش بهتر بشه

اميدوارم اين واقعا اصلاح بشه.
من بيشتر كارم تو بازى شده جمع كردن سلاح ى فروختنش :D
 
این رو یکی از بچه های دیگه که از دوستهای نزدیکمه و استاکر باز قدیمیه هم اشاره کرده بود که نتونست جلوی خودش رو بگیره که بازی نکنه .
که اکسپلور کردن تو بازی خارج از ماموریت اصلی و فرعی چیز خاصی نداره و پاداش خوبی نمیده.
همینطور در مورد دنیای زنده بازی A-Life در حد نسخه قبلی (Pripyat) نیست.

اینها رو که میبینم و میشنوم بیشتر مصمم میشم که تو دانلود بازی صبر بیشتری داشته باشم.
مطمئنا سال بعد همین موقع خیلی از سیستمهای بازی عمق بیشتری پیدا کردن ، DLCهاش اومدن و محتوای بیشتری هم دارن.

بقول فرهاد:
با اینا زمستون رو سر میکنم :))
و خودم رو قانع.
A Life فعلا باگه و اصلا فعال نیست :))
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or