Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:
اومدم اینجا ببینم نظر بچه‌ها چی بوده که دیدم بهزاد و عکساش، تاپیک رو کامل فتح کردن :D
به نظرم اگه این بازی حالت خطی داشت میتونس موفق‌تر بشه یا لااقل جهان‌باز نبود! این بازی ۳تا نکته‌ی مثبت داشت برای من. یکی اتمسفر خیلی خوبش بود. دوم طراحی دشمنا بود و سومی هم افسانه‌های جاپون. تا جایی که میتونستن توی نقاط مختلف مپ و بازی، به این افسانه‌ها اشاره کرده بودن که خیلی لذتبخش بود. گیم‌پلی و کامبت و سیستم پیشروی کرکترا و داستان رو دوس نداشتم. یعنی وقتی بازی رو شروع کردم خیلی دید مثبتی داشتم و گفتم شاید خوشم بیاد ولی خب هر چی جلوتر رفتم سردتر شدم و در نهایت با بدبختی تمومش کردم. از نظر تروفی هم که قطعا یکی از بدترین‌ها بود. اون همه کالکتیبل که برای همشونم تروفی گذاشتن، خیلی راحت باعث شد که بعد یه دور تموم کردن، بازی رو پاک کنم :D ولی خود ساختار بازی که همچین سیستم مبارزه‌ای رو در حالت اول شخص در اختیارت میذاره رو دوس داشتم اما متاسفانه خسته کننده میشد. هر چقدر هم سعی میکردی از ابیلیتی‌های مختلف استفاده کنی تا جذابش کنی بازم فایده نداشت.
 
اینجا کسی بازیرو پلات کرده ؟
سر تروفی mind and body میشه یه راهنمایی بدید ؟
یه سری کالکتیبل داره که گرفتم گفته باید 12 تا magatama هم جمع کنم
همه ی ماموریتای فرعی بازیرم تموم کردم ولی بازم magatama کم دارم
الان تنها راه گرفتنش خریدنه که 130000 قیمتشه پول در اوردنم تو بازی خیلی سخته
یه راهی هست طرف 2 میلیون پول در میاره ولی برا من اونقد که بعضی جاها به اون زیاد پول میده به من نمیده
همه ی کارایی که گفته بودم دقیق انجام دادم
 
سلام دوستان من Ps5 م به تلویزیون 4k وصله همه بازی هارو به صورت 4k اجرا می‌کنه ولی این بازی هرکاری میکنم 4k نمیشه و 1080 اجرا می‌کنه کسی می دونه دلیلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
 
اینجا کسی بازیرو پلات کرده ؟
سر تروفی mind and body میشه یه راهنمایی بدید ؟
یه سری کالکتیبل داره که گرفتم گفته باید 12 تا magatama هم جمع کنم
همه ی ماموریتای فرعی بازیرم تموم کردم ولی بازم magatama کم دارم
الان تنها راه گرفتنش خریدنه که 130000 قیمتشه پول در اوردنم تو بازی خیلی سخته
یه راهی هست طرف 2 میلیون پول در میاره ولی برا من اونقد که بعضی جاها به اون زیاد پول میده به من نمیده
همه ی کارایی که گفته بودم دقیق انجام دادم

من پلاتش کردم اما خیلی وقت پیش.
خیلی بیشتر از 12 تا هست اگه همه relic ها رو به گربه برسونی بهت میده .
توی shrin ها هم هست .
تنها تروفی که اذیت میکنه جمع کردن همه روح ها هست .
برای دسترسی به جاهای بلند چند تا ability بود اول اونا رو بگیر

در کل بازیش پیچیدگی خاصی نداره و بیشتر نشون دادن فرهنگ و تمدن و افسانه های ژاپنه .


Side Missions with Magatama
  • Kirigaoko Shrine: Kamaitachi
  • Utagawa Shopping Districy Torii gate: Nesting Evil
  • Matsumi Shrine: Rokurokubi
  • Hirokawa Shrine: Oni
  • Akisawa Shrine: The voice in the wall
  • Yashin Shrine: A Passage Beyond
  • Namita Shrine: Zashiki-Warashi
  • Shiroyama Shrine: Karakasa-Kozo
  • Kuo Shrine: Ittan-momen

Locations of Magatama on the map
  • Hatsuike Shrine: Karakasa-Kozo & Kodama (2 Magatama)
  • Namihara Shrine: Oni (1 Magatama)
  • Chishima Shrine: Kappa & Ittan-momen (2 Magatama)
  • Kirigaoka Shrine: Kamaitachi (1 Magatama)
  • Shiratsuki Shrine: Oni (1 Magatama)
  • Tatsui: Nekomata Store (1 Magatama)
  • Yamaki Shrine: Ittan-momen (1 Magatama)
  • Hitani Shrine: Kappa (1 Magatama)
  • Toyoi Shrine: Kodama (1 Magatama)
  • Matsumi Shrine: Rokurokubi and Ittan-momen (2 Magatama)
  • Utagawa Shopping Districy Torii gate: Nurikabe X2, Kodama (3 Magatama)
  • Kappagaike Torri Gate: Kamaitachi (1 Magatama)
  • Onten Shrine: Kappa, Zashiki-Warashi (2 Magatama)
  • Mikubo Shrine: Ittan-momen and Rokurokubi (2 Magatama)
  • Sakano Shrine: Karakasa-Kozo (1 Magatama)
  • Hirokawa Shrine: Kamaitachi X2, Oni (4 Magatama)
  • Akisawa Shrine: Nurikabe (1 Magatama)
  • Kuo: Kappa, Ittan-momen (2 Magatama)
  • Yashin: Nurikabe and A Passage Beyond (2 Magatama)
  • Namita Shrine: Zashik-Warashi (1 Magatama)
  • Shiroyama Shrine: Karakasa-Kozo, Ittan-Momen, Kodama, and Kamaitachi (4 Magatama)
  • Akitsu Shrine: Kodama, Zashiki-Warashi (2 Magatama)
  • Kamio Shrine: Kamaitachi and Rokurokubi (2 Magatama)
 
آخرین ویرایش:
سلام و درود.
چند روز پیش داشت زمان سرویس اینترنتم تموم میشد و دیدم ۴۰ پنجاه گیگ حجم مونده و اضافست و داره میسوزه
فقط برا اینکه حجم رو تموم کنم بازی رو گذاشتم دانلود بشه و قصد داشتم فقط یه تست کوچولو کنم بازی رو و با دید شدیداً منفی شروع کردم
از لحظه ی استارت فقط دارم اینو بازی میکنم و تو این ۳ روز بالای ۲۵ ساعت بازیش کردم (حساب کنید اداره و کارای دیگه هم داشتم )
به شدت بازی جذبم کرده ( اتمسفر و طراحی دشمنا و گرافیک بازی عالیه) گیمپلی هم تا اینجا هنوز تکراری نشده ولی احساس میکنم جلوتر برم تکراری میشه،
به شدت بازی خاص هست، نمیشه به همه پیشنهاد داد، یا خوشتون میاد یا بدتون، حد وسط ندارد ( عین دث استرندینگ)
و حتما هم قصد دارم تمام تروفیهاش رو بگیرم

قبل بازی میگفتم که شینجی میکامی تِر زده با این بازی ولی الان میبینم یه جواهری ساخته برا یه تعداد از گیمر های خاص
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or