این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
اوندفعه سعی کردم بازیش کنم خوابم برد. نمیفهمم واقعا چه لذتی داره سه ساعت منتظر موندن برا یه فایت برا گرفتن اون جونور هاعلت فروش مداوم پوكيمون رو هرگز درك نكردم
علت فروش مداوم پوكيمون رو هرگز درك نكردم
امار ماه OctoberSpain (Nov 4-10): PS5/Pro 15.400K, NSW 3,300K, XBS 650
حرف های 4 سال پیش فیل اسپنسر به حقیقت پیوست
- PS5: 15.400 (10.100 pro/5.300 slim)
- NSW: 3.300
- XBS: 650
- Meta Quest 3: 500
Phil Spencer: "We see Amazon and Google as the main competitors"
"When you talk about Nintendo and Sony, we have a ton of respect for them, but we see Amazon and Google as the main competitors going forward," he said. "That's not to disrespect Nintendo and Sony, but the traditional gaming companies are somewhat out of position
xbox دیگه با PS / Nintendo رقابت نمی کنه Meta Quest رقیب جدید XBOX
یه اشارهای هم میکردی این فروش فیزیکی هست بد نبود فروش کلی دیجیتالی + فیزیکی جمعا ۴۱.۳۵ میلیون بوده که سهم فروش فیزیکی حدود ۱۰ درصد و فروش دیجیتالی ۹۰ درصد بوده!امار software shipment کپکام در سال 2024 :
کپکام در سال 2024 بر روی playstation حدود ۱۵ برابر بیشتر نسبت به xbox بازی فروخته است !
Capcom Fact Book 2024 (FY3/24 data), Software Shipments: PS4/5: 3.08M units, Switch: 1.21M units, Xbox: 0.21M units
View attachment 357049
shipment = فروش فیزیکی . فروش دیجیتالی هم اضافه کنی قراره ورق برگرده xbox پونزده برابر بیشتر بفروشه ؟ در بهترین حالت با اضافه شدن فروش دیجیتالی ps از ۱۵ برابر بیشتر بشه ۷-۸ برابر بیشتر ...یه اشارهای هم میکردی این فروش فیزیکی هست بد نبود فروش کلی دیجیتالی + فیزیکی جمعا ۴۵.۸ میلیون بوده که سهم فروش فیزیکی حدود ۱۰ درصد و فروش دیجیتالی ۹۰ درصد بوده!
واقعا من مقاومت یک عده را متوجه نمیشم خب مشخصه بطور کلی دیگه روی اکسباکس بازی خیلی کم میخرند این که دیگه جای توجیه کردن نداره حتی خود بازیهای اکسباکس هم رو کنسولش فروش نمیره. حالا علتش گمیپس یا عادت به گیمپس هست. ولی چیزی که دیگه واضح مشخصه مشتری اون اکوسیستم دیگه این موضوعِ بازی اجاره ای و عدم مالکیت قطعی بر بازیها را دیگه پذیرفته .shipment = فروش فیزیکی . فروش دیجیتالی هم اضافه کنی قراره ورق برگرده xbox پونزده برابر بیشتر بفروشه ؟ در بهترین حالت با اضافه شدن فروش دیجیتالی ps از ۱۵ برابر بیشتر بشه ۷-۸ برابر بیشتر ...
اگه کسی بازی نمیخره پس این تاکید Square Enix برای عرضه بازی هاش روی Xbox و همین طور مولتیپلتفرم شدن Atlus چی هست؟ برای چی هزینه میکنن وقتی کسی نمیخره؟ اکثرا روی گیمپس هم عرضه نمیشن که بگیم به خاطر اون هست. این واضح بودن نخریدن بازی روی Xbox به جز آمار فروش فیزیکی، منبع و مستند دیگهای هم داره؟ ربطی هم به بازیهای خود مایکروسافت نداره چون اونا همشون روز اول روی گیمپس عرضه میشن و بحث سر بازیهایی هست که روی گیمپس نمیان. والا همین چند روز پیش Death Stranding رو Xbox عرضه شد، الان هم تو استور آمریکا و بریتانیا رتبه دوم فروش هست، یعنی نمیدونن وقتی کسی نمیخره نباید بازی ۵ سال پیش رو پورت کنن؟!واقعا من مقاومت یک عده را متوجه نمیشم خب مشخصه بطور کلی دیگه روی اکسباکس بازی خیلی کم میخرند این که دیگه جای توجیه کردن نداره حتی خود بازیهای اکسباکس هم رو کنسولش فروش نمیره. حالا علتش گمیپس یا عادت به گیمپس هست. ولی چیزی که دیگه واضح مشخصه مشتری اون اکوسیستم دیگه این موضوعِ بازی اجاره ای و عدم مالکیت قطعی بر بازیها را دیگه پذیرفته .
Resident evil رو اپل عرضه میشه و 100 تا دونه هم نمیفروشه واقعیت اینه اکثر سازنده ها متوهم هستن و فکر میکنن اگر بازیشون همه جا بدن قرار میلیونی بفروشن اما در نهایت همشون فیل میشن نمونش سونی مثلا یکی مثل بارلوگ فکر میکرد گاد آف وار رو پی سی حداقل ۲۰ میلیون نسخه میفروشه اما ۵۰۰ هزار نسخه هم نفروخت دلیل عرضه رو پلتفرم های بیشتر توهم سازنده ها که همشون هم فیل میشناگه کسی بازی نمیخره پس این تاکید Square Enix برای عرضه بازی هاش روی Xbox و همین طور مولتیپلتفرم شدن Atlus چی هست؟ برای چی هزینه میکنن وقتی کسی نمیخره؟ اکثرا روی گیمپس هم عرضه نمیشن که بگیم به خاطر اون هست. این واضح بودن نخریدن بازی روی Xbox به جز آمار فروش فیزیکی، منبع و مستند دیگهای هم داره؟ ربطی هم به بازیهای خود مایکروسافت نداره چون اونا همشون روز اول روی گیمپس عرضه میشن و بحث سر بازیهایی هست که روی گیمپس نمیان. والا همین چند روز پیش Death Stranding رو Xbox عرضه شد، الان هم تو استور آمریکا و بریتانیا رتبه دوم فروش هست، یعنی نمیدونن وقتی کسی نمیخره نباید بازی ۵ سال پیش رو پورت کنن؟!
مدیر سابق بخش تجاری اسکوار Jacob Navokاگه کسی بازی نمیخره پس این تاکید Square Enix برای عرضه بازی هاش روی Xbox و همین طور مولتیپلتفرم شدن Atlus چی هست؟ برای چی هزینه میکنن وقتی کسی نمیخره؟ اکثرا روی گیمپس هم عرضه نمیشن که بگیم به خاطر اون هست. این واضح بودن نخریدن بازی روی Xbox به جز آمار فروش فیزیکی، منبع و مستند دیگهای هم داره؟ ربطی هم به بازیهای خود مایکروسافت نداره چون اونا همشون روز اول روی گیمپس عرضه میشن و بحث سر بازیهایی هست که روی گیمپس نمیان. والا همین چند روز پیش Death Stranding رو Xbox عرضه شد، الان هم تو استور آمریکا و بریتانیا رتبه دوم فروش هست، یعنی نمیدونن وقتی کسی نمیخره نباید بازی ۵ سال پیش رو پورت کنن؟!
همون موقعی که IP توم ریدر دست اسکوار بود و ایکس باکس هنوز داشت نفس می کشید نسخه ابتدایی 70% فروش کنسولیش روی PS بود، Rise of the Tomb Raider رو فیل به دلیل علاقه زیاد به انچارتد انحصاری کرد، به 1 سال نکشیده از انحصار خارج شد و اسکوار با تمام ملحقات روی PS آوردش. با هر مترومعیاری تفاوت فروش، فن بیس اینگونه عناوین جای حرفوحدیثی به لحاظ برتری کنسولی باقی نمی ذاره. دلیل اینکه چرا انتظارات اسکوار رو در بحث فروش براورده نمی کنه توی تاپیک اصلی کلی بحث کردیم و همون روزا گفتیم با مولتی پلتفرم شدن هم کار به جایی نمی بره اسکوار و اشکال در مدیریت IPـهاستکپکام بازی هاش رو برای همه پلتفرم ها پورت میکنه با فروش کاری نداره رزیدنت اویل روی ios کمتر از 2000 نسخه فروخته روی xbox بازیشون موفق شه 4000 نسخه بفروشه احتمالا موفقیت حسابش کنن .
Death stranding هم ای پی کوجیماست دنبال اینه روی همه پلتفرم ها از لونا تا ios عرضش کنه .
اسکویر هم فکر کرد خبریه بازی هاش مولتی عرضه کنه FF16 که در یک هفته بیشتر از ۳ میلیون نسخه روی ps5 فروخت بزور روی pc توی چندماه 260k فروخته روی xbox که بماند اگر عرضش کنن احتمالا lifetime sales ش به 100 هزار نسخه هم نرسه .
در کل معلومه پول توی ps و nintendo هست حتی ماکروسافت گیمینگ هم اینو فهمیده.