Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
عجب آپدیت خفنی بود.

روی استیم تقریبا 12 گیگ آپدیت بود.

فرمولا دریفت ها اومدن ، 4 فروند :D
پیست sunset peninsula رو از FM4 برگردوندن که خوراک دریفت زدنه ، تا اونجایی که من دیدم دوباره از نو ساختنش و فکر نکنم کپی پیست باشه.
این پیست در واقع همون Daytona برای فورتزا بود قبل اینکه لایسنسش رو بگیرن ، وقتی گرفتن این پیست فیکشنال هم دیگه با سری خداحافظی کرد.
امیدوارم این نشونه خوبی باشه برای برگشت پیستهای فیکشنال بیشتر از نسخه های قدیمی.

آپدیت صدای چند مدل از ماشینها رو داشتیم و در ادامه قراره که همه ماشینها آپدیت صدا بگیرن.
به لابیهای آنلاین که با دوستهامون بازی میکنیم بالاخره Practice/Qually اضافه شد.
کلا خیلی qol داشتیم و خب خیلیها از عناوین قبلی اومدن که تو این نسخه به دلیل کمکاری حذف شده بودن.
و...

در ادامه امیدوارم خیلی خیلی بیشتر روی AI تمرکز کنن چون خیلی ابتدایی هستن.

==========
T10 زیاد وقت نداره ، حداقل روی PC.
به زودی AC Evo میاد و خب شایعه اومدن GT به PC هم که همچنان وجود داره.
باید همین روند آپدیتها رو ادامه بدن.
این دوتا آپدیت آخر واقعا خوب بودن.
 
Enhancing the Car Sounds of Forza Motorsport

خیلی پر کار شدن این مدت. Nick Wiswell کارگردان بخش صدای بازی اعلام کرده که کل اتومبیل هایی که کامیونیتی بازی یا خودشون دیدن خوب نیستن رو فلگ کردن و صدا هارو دوباره ضبط میکنن. یکی از این اتومبیل ها Pagani Huayra R که ملت گفتن فوق العاده شده صداش.
از این به بعد تو هر آپدیت، صدای تعدادی از اتومبیل ها با تکنولوژی های جدید جایگزین میشه.
همچنین دلیل این مشکل رو هم این دونسته که مارچ سال قبل به استودیو برگشته و اون موقع فرصت کافی نداشتن تا صدای بعضی از اتومبیل هارو دوباره ضبط کنن.
در یک بخش از متن هم به Mike Caviezel و بازگشت اون به ترن ۱۰ اشاره کردن (البته اسمی ازش نیومده و فقط گفتن همون بنده خدایی که رو gt7 و شماره های قبلی فورتزا کار کرده رو بر گردوندیم استودیو.) و گفتن حضورش خیلی تاثیر گذار بوده تو بخش صدا.
همین طور گفتن صدای بیش از ۷۵۰ اتومبیل رو دارند و ماهانه به این تعداد هم اضافه میشه.
 
دو تا ایرادی که از بازی میتونم بگیرم اینه که
زمان مِه بودن گرافیک تا حد قابل توجهی پایینه
و ایراد دوم اینکه فیزیک ماشینها و برخوردشون بشدت مصنوییه
یعنی وقتی با سرعت تمام میزنم به ماشین جلویی
اون ماشین همون طوری صاف چند متر پرت میشه جلو !

این دو تا مورد تا حالا تو ذوقم زده​
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
دو تا ایرادی که از بازی میتونم بگیرم اینه که
زمان مِه بودن گرافیک تا حد قابل توجهی پایینه
و ایراد دوم اینکه فیزیک ماشینها و برخوردشون بشدت مصنوییه
یعنی وقتی با سرعت تمام میزنم به ماشین جلویی
اون ماشین همون طوری صاف چند متر پرت میشه جلو !

این دو تا مورد تا حالا تو ذوقم زده​
در مورد تصادف من صدای برخوردی که براش گذاشتن رو هم خوشم نمیاد.
قبلا یه جایی گفتم مثل افکت صدایی که برخورد سفینه ها تو فضا تو این فیلمهای عملی تخیلی میشنویمه.
واقعا خوب نیست .

البته تو مرحله اول اصلا نباید تصادف بشه که بخوایم این صدا یا پرتاب شدن به جلو رو بشنویم یا ببینیم ولی خب تو مسابقه پیش میاد و اینها جزیی از بازیه.
==========
غیر این گرافیک ، مخصوصا نورپردازی خیلی از روز انتشار بهتر شده.
واقعا این رو باید گفت.

من مشکل اصلیم الان اول ساختار مسابقات آنلاینه که استراتژی درش خیلی عمق نداره.
منظورم پیت استاپ رفتن ، خوردگی لاستیکها ، بنزین و... تاثیرش الان به نظرم اونقدری نیست.
الان تو مسابقات به اینها نیازه ولی باید کمی بالانس کنن مقدار لپ ها رو با نسبت از بین رفتن تایرها و باک بنزین.

کلا منظورم آندرکات/اورکات کردن و نقش پیت استاپ رو باید برجسته تر کنن.

مورد بعدی هم هوش مصنوعیه که قبلا اشاره کردم.
کریر که خب همینه و دیگه نمیشه انتظار خاصی داشت تا شماره بعدی.
 
  • Like
Reactions: Seventy One
در مورد تصادف من صدای برخوردی که براش گذاشتن رو هم خوشم نمیاد.
قبلا یه جایی گفتم مثل افکت صدایی که برخورد سفینه ها تو فضا تو این فیلمهای عملی تخیلی میشنویمه.
واقعا خوب نیست .

البته تو مرحله اول اصلا نباید تصادف بشه که بخوایم این صدا یا پرتاب شدن به جلو رو بشنویم یا ببینیم ولی خب تو مسابقه پیش میاد و اینها جزیی از بازیه.
==========
غیر این گرافیک ، مخصوصا نورپردازی خیلی از روز انتشار بهتر شده.
واقعا این رو باید گفت.

من مشکل اصلیم الان اول ساختار مسابقات آنلاینه که استراتژی درش خیلی عمق نداره.
منظورم پیت استاپ رفتن ، خوردگی لاستیکها ، بنزین و... تاثیرش الان به نظرم اونقدری نیست.
الان تو مسابقات به اینها نیازه ولی باید کمی بالانس کنن مقدار لپ ها رو با نسبت از بین رفتن تایرها و باک بنزین.

کلا منظورم آندرکات/اورکات کردن و نقش پیت استاپ رو باید برجسته تر کنن.

مورد بعدی هم هوش مصنوعیه که قبلا اشاره کردم.
کریر که خب همینه و دیگه نمیشه انتظار خاصی داشت تا شماره بعدی.
صحبت از پیت استاپ کردی توی بخش افلاین که دارم مسابقه میدم یکی دو تا مورد اینجوری بود که لاستیکم از بین میرفت باید میرفتم پیت استاپ و کلی از همه عقب می افتادم اما هیچ ماشینی به غیر از من نمیره پیت استاپ ! در نتیجه من که اول دوم بودم میشم نفر آخر !! اصلا درک نمیکنم همچین قضیه ای رو.
 
صحبت از پیت استاپ کردی توی بخش افلاین که دارم مسابقه میدم یکی دو تا مورد اینجوری بود که لاستیکم از بین میرفت باید میرفتم پیت استاپ و کلی از همه عقب می افتادم اما هیچ ماشینی به غیر از من نمیره پیت استاپ ! در نتیجه من که اول دوم بودم میشم نفر آخر !! اصلا درک نمیکنم همچین قضیه ای رو.
آره AI اصلا Tyre wear نداره و سوخت هم اصلا کم نمیاره چون باک رو همیشه پر میکنه.
ولی خب تایمهای خیلی پایین میزنه.
کلا خیلی روش کار نکردن.

مخصوصا مسابقات استقامتی و لپ بالا با AI اصلا فایده نداره چونکه استراتژی ندارن.
برای همین جذاب نیست که آفلاین بازی کرد.
از این لحاظ تو بخش آنلاین مسابقات جذابتری رو میشه تجربه کرد.
 
آخرین ویرایش:
صحبت از پیت استاپ کردی توی بخش افلاین که دارم مسابقه میدم یکی دو تا مورد اینجوری بود که لاستیکم از بین میرفت باید میرفتم پیت استاپ و کلی از همه عقب می افتادم اما هیچ ماشینی به غیر از من نمیره پیت استاپ ! در نتیجه من که اول دوم بودم میشم نفر آخر !! اصلا درک نمیکنم همچین قضیه ای رو.
تو کدوم بخش آفلاین؟
من اون ایونت های استقامتی ماهیانه رو که چند ماه قبل برگزار شده بود انجام دادم، Ai همراه با من به پیت استاپ می‌رفت برای تعویض تایر همیشه.
.
در خصوص بخش آنلاین هم برای منم تا الان خیلی معمولی بوده. یعنی اون سیستم لول و مهارت اینا اصلا کارآمد نیست. صرفا تمرکز بازی بیشتر روی اینه که لابی رو پر کنه تا این که بخواد به لول پلیر اهمیت بده.
 
تو کدوم بخش آفلاین؟
من اون ایونت های استقامتی ماهیانه رو که چند ماه قبل برگزار شده بود انجام دادم، Ai همراه با من به پیت استاپ می‌رفت برای تعویض تایر همیشه.
.
دقیقا یادم نیست کدوم قسمت شاید بخش های اول بازی بود . ولی واقعا همچین اتفاقی می افتاد که Ai پیت استاپ نمیرفت
 
دقیقا یادم نیست کدوم قسمت شاید بخش های اول بازی بود . ولی واقعا همچین اتفاقی می افتاد که Ai پیت استاپ نمیرفت
خب شاید واقعا نیاز نبوده.
احتمالا لاجیکشون براش ai این بوده که لاستیک مدیوم/هارد برداشتن و تایرها رو مدیریت کردن و از اونطرف خودت لاستیکهات رو زود تموم کردی.
 
2024 NASCAR Season Heats Up in Forza Motorsport
اپدیت جدید همراه با تم مسابقات NASCAR
علاوه بر اون کلی تغیرات جدید هم رو بازی اعمال شده. از جمله بهبود عملکرد هوش مصنوعی، استفاده منطقی تر از pit stop، بهبود فیزیک و...

علاوه بر این صدای این سه اتومبیل هم دوباره ضبط شده:
2010 Lamborghini Murciélago LP 670-4 SV
2019 Lamborghini Sian FKP 37
2013 McLaren P1

اپدیت ماه آینده هم به عنوان آخرین آپدیت سال ۲۰۲۴ با نام ماه استرالیا منتشر میشه و پیست Mount Panorama رو به بازی اضافه می‌کنه که احتمالا شاهد مسابقات استقامتی هم خواهیم بود.

پ.ن: وضعیت استودیو خیلی خوب شده اخیرا. امیدوارم همین طوری ادامه هم پیدا کنه.
 
اپدیت جدید رو تست کردم.
AI از یک چیز افتضاح تبدیل شده به یک چیز خیلی خوب که بی نقض نیست. دیگه نمیاد از پشت عین گاو بدون دلیل بکوبه بهت (یا اصطلاحا ram کنه) یا به زور خودش رو تو ریسینگ لاین نگه داره. ولی هنوز جاهایی که ماشین نیاز به ترمز نداره ترمز میکنه و ماشین رو پارک میکنه.
 
من نمیدونم وقتی از اول میدونن بازی این مشکلات ریز و درشت رو داره چرا منتشر میکنن ؟ رفعش کنن بعدا بدن بیرون.
الن دیگه اکثر بازیها شدیه یه جوری که بازی رو ناقص میفروشن بعد تازه میان با آپدیت تکمیلش میکنن !
 
  • Like
Reactions: Nameless King
خب در پیرو و ادیت پستهای قبلی باید بگم بازی بعد از آپدیت خیلی خوب شده
هوش مصنویی ماشینها و عملکردشون بهتر شده صداها بهتر شده

---------

یه تشکر و تبریک هم بگم به آقا بهرام @Bahram که نقد خیلی خوبی از این بازی توی بازیسنتر نوشتن خیلی لذت بردم :Rose:

 
من هفته آینده قرار شده یک مصاحبه ۴۵ دقیقه ای با استودیو ترن ۱۰ داشته باشم.
خودم یک سری فیدبک لیست کردم تا بهشون بدم اما گفتم اینجا هم بپرسم ببینم چه مواردی هست که دوست دارید به صورت مستقیم به گوش سازنده های بازی برسه.

یک مواردی مثل صدا، هوش مصنوعی و قوانین پنالتی رو که خودشون در حال درست کردنش هستند‌ و به نظرم دیگه نیازی نیست به گوش سازنده ها برسه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or