رونمایی اپیک از مگالایت در نسخه UE 5.5
عالی
ولی خارج از پیشرفت انریل(که البته تو عمل باید این پیشرفتارو ببینیم)
مشکلی که من با این نسل دارم، کمرنگ شدن انجین های داخلی هست، با افزایش هزینه های تولید انجین جدید داخلی برای استدیو ها(حتی هزینه بر بودن اپدیت های همون انجین قبلی) و ریسک اینکه اصلا انجین در نهایت به درستی پروسه ساختش جلو بره یا نه! ما دیگه کمتر شاهد انجین داخلی هستیم!
حتی حتی حتی انجینی که به گفته توسعه دهنده های داخلی ea بد دست بود(فراسبایت) از نظر ظاهری یک چیز معقولی ارائه می داد! و همین حالا نقطه قوت ea یعنی اقای زمپلا که عملا بخش استدیو های غیر اسپورت ea رو مدریت می کنه با شل کردن سیاست های سابق، باعث شده اون هزینه عجیبی که برا ارتقا(فراسبایت) می کردن دیگه صورت نگیره!
تنها چند ناشر و استدیو انجین داخلی خودشون رو دارند که وضعیت مالیشون جوری هست بعید نیست برا کاهش هزینه ها چند سال بعد کم کم برن سراغ انجین هایی مثل انریل!(از یوبی بگیر که مشکل شدید مالی داری، یا حتی استدیویی مثل رمدی)
در کل پیشرفت های انریل و یونیتی باعث میشه کلی استدیو مستقل با بودجه کم هم بتونن بازی های با ظاهر عناوین رده بالاتولید کنند، که این بسیار خوب هست، و اگه واقعا آرتیست های خوبی پشت بازی ها باشند، بالاخره یکجوری اتمسفر خاص خودشون رو در میارن!
ولی اصلا خوب نیست که ناشر های بزرگ دیگه کمتر به انجین داخلی توجه می کنند(وضعیت انجین تو غرب که بد هست(جز تیک تو)، تو شرقم که اسکوئر با لومینوس کاری کرد اینا بیخیال انجین داخلی بشن
، کپکامم که REتو اوایلش محشر بود، ولی انقدر اپدیت نکرد و گدابازی در اورد(حالا که کار بیخ پیدا کرده به فکر بروزرسانی و نسخه جدید افتادن
)الان شده پاشنه اشیل و عناوینش مشکل پرفورمنس دارند و دیگه مثل 2018-2019بنچمارک گرافیکی نیستند، اونورم کونامی یک fox engine داد که همون نسخه نسل هفتمی فنتوم پین(جز مشکل AA) شبیه بازی های معمولی نسل نهمی الان هست
)
باز میگم اصلا حرفم در راستای تاپیک نبود
ولی این موضوع تو نسل نهم خیلی اذیتم می کنه