آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

کسب و کار گیمینگ‌ ناشران رو زیر سوال بردی که.
هدف های اولیه مایکرو اون ها بود که گفتم ، چون خودشون هم صدبار بهش اشاره کردن.
وگرنه یه ناشر نمیاد 70-80 میلیارد دلار خرید کنه که صرفا سالی 2 میلیارد دلار سودش رو به دست بیاره.
 
مایکرو اون همه خرج کرد که هم بیشتر نون ببره هم سونی زمین گیر شه ، الان بیشترین رشد سود رو سونی داره ی ریال هم خرج نکرده و کمترین فروش رو هم مایکرو داره!
تناقضات جالبیه :D
حالا باید دید چند نفر به گیم پس جوین میشن و میمونن.اگر این جا هم نتیجه مثبت نباشه کلا ماهیت این خرید میره زیر سوال
علاوه بر رشد فروش و 30 درصد شدن حق سونی دیگه سونی مارکتینگ بازی هم نداره که سالی 50-100 میلیون دلار خرج مارکتینگ cod کنه :D
عمو فیل رو باید به عنوان businessman هزاره معرفی کنن :D
 
sshot-46.jpg sshot-45.jpg sshot-44.jpg



🔲 نینتندو گزارش فروش کنسول و بازیها رو اعلام کرده که فروش کنسول حاضر 146.04 میلیون بوده و همینطور فروش کنسولهای نسل قبل و در ادامه میتونید فروش عناوین رو ببینید


🔻پرفروشترین بازی:

1. Mario Kart 8 Deluxe - 64.27M
2. Animal Crossing: New Horizons - 46.45M
3. Super Smash Bros. Ultimate - 35.14M
4. Zelda: Breath of the Wild - 32.29M
5. Super Mario Odyssey - 28.50M
6. Pokémon Sword/ Shield - 26.44M
7. Pokémon Scarlet/ Violet - 25.69M
8. Zelda: Tears of the Kingdom - 21.04M
9. Super Mario Party - 20.98M
10. New Super Mario Bros. U DX - 17.77M
 
هدف های اولیه مایکرو اون ها بود که گفتم ، چون خودشون هم صدبار بهش اشاره کردن.
وگرنه یه ناشر نمیاد 70-80 میلیارد دلار خرید کنه که صرفا سالی 2 میلیارد دلار سودش رو به دست بیاره.
اره خب از نظر شما مالک بزرگترین، قدیمی ترین و مهم‌ترین iP های لایو سرویس صنعت گیم بشی و دسترنج ۲۰ سال تجربه اکتیویژن بلیزارد تو مبحث بازی های مولتی پلیر (DemonWare) رو یه شبه برای خودت کنی، ارزش اش کمتر از ٪۳۰ کمیسیون پلی استیشن هست.


اگر میخواهید بر اساس گفته این و اون بحث کنید و تز بدید، بهتره یاد بگیرید تیتر نخونید. نه مایکروسافت و نه مت بوتی هیچ حرفی در خصوص بیرون کردن سونی از صنعت گیم نگفتند.
 
View attachment 355670View attachment 355671View attachment 355672



🔲 نینتندو گزارش فروش کنسول و بازیها رو اعلام کرده که فروش کنسول حاضر 146.04 میلیون بوده و همینطور فروش کنسولهای نسل قبل و در ادامه میتونید فروش عناوین رو ببینید


🔻پرفروشترین بازی:

1. Mario Kart 8 Deluxe - 64.27M
2. Animal Crossing: New Horizons - 46.45M
3. Super Smash Bros. Ultimate - 35.14M
4. Zelda: Breath of the Wild - 32.29M
5. Super Mario Odyssey - 28.50M
6. Pokémon Sword/ Shield - 26.44M
7. Pokémon Scarlet/ Violet - 25.69M
8. Zelda: Tears of the Kingdom - 21.04M
9. Super Mario Party - 20.98M
10. New Super Mario Bros. U DX - 17.77M
فزوش ۱۰۰ میلیونی از محبوت ترین IPصنعت گیم تو یه نسل
ماریو می نوازد
 
1730869552364.jpeg

مقایسه فروش فرنچایزهایی که قبل از این چندان رو کنسول های نینتندو مطرح نبودند با دوران سوییچ

سری Xenoblade Chronicles با بیشترین افزایش ممکن، تونسته با عرضه 4 عنوان تو دوران سوییچ به فروش 7.17 میلیون نسخه ای دست پیدا کنه
 
View attachment 355745

مقایسه فروش فرنچایزهایی که قبل از این چندان رو کنسول های نینتندو مطرح نبودند با دوران سوییچ

سری Xenoblade Chronicles با بیشترین افزایش ممکن، تونسته با عرضه 4 عنوان تو دوران سوییچ به فروش 7.17 میلیون نسخه ای دست پیدا کنه
دقیقا تو یه پستی قبلا گفتم که چطور نینتندو هوشمندانه به آی پی های نسبتا نیشش شانس دوباره روی سوییچ داد و فروششونو برد بالا. برعکس سونی که با ذهنیت فوق احمقانه "چیزی که قبلا نمیفروخته چرا الان بفروشه" دو جین آی پی باارزششو خاک کرد رفت.
البته بیشترین فشار رو وقتی میخورم که میبینم نظر یه سری تو همین فروم اینه که اینکار سونی منطقیه :D در صورتی که یه پلتفرم هولدر مثل نینتندو رفتار میکنه نه مثل یه ناشر دسته چندمی.
 
دقیقا تو یه پستی قبلا گفتم که چطور نینتندو هوشمندانه به آی پی های نسبتا نیشش شانس دوباره روی سوییچ داد و فروششونو برد بالا. برعکس سونی که با ذهنیت فوق احمقانه "چیزی که قبلا نمیفروخته چرا الان بفروشه" دو جین آی پی باارزششو خاک کرد رفت.
البته بیشترین فشار رو وقتی میخورم که میبینم نظر یه سری تو همین فروم اینه که اینکار سونی منطقیه :D در صورتی که یه پلتفرم هولدر مثل نینتندو رفتار میکنه نه مثل یه ناشر دسته چندمی.
صد ها بار گفتم :D
سونی هیچ ip خاک نکرده :-??تیم و استودیوی وجود نداشته که قسمت جدید اون ip بسازه و در نتیجه ادامه سری ساخته نشده :-??
اون استودیو های که بازی های مثل Jak and Daxte / Resistance / Syphon Filter / Killzone / Infamous و... دیگه وجود ندارن
اون نسل از بازی ساز ها با یه نسل دیگه جایگزین شده
Game Dev - Dragon Age 1-3 collection is less likely than Mass Effect because very few people at Bioware nowadays have experience on the Eclipse Engine
این نسل جدید توانایی ساخت یه بازی مسخره مثل کنکورد ندارن بعد انتظار داری Resistance / Killzone بسازن :D
چیزی که تو ذهن گیمر هاست ( سونی همین الان می تونه یه Jak and Daxte / Resistance / Syphon Filter / Killzone / Infamous متای 90 با فروش 10 میلیونی بسازه و صرفا به خاطر نفرت از فن بیس نمی سازه :)) ) صرفا تو ذهن گیمر ها واقعیت داره , در دنیای واقعی سونی 10 ها بار تلاش کرده ادامه IP های قدیمی بسازه و در 90 درصد موارد به خاطر نبود استودیو درست و حسابی کنسل شده
مواردی هم که عرضه شد
شکست تجاری و هنری
1730882515934.png
sackboy: a big adventure شکست تجاری بود
ابر شاهکاری مثل Shadow of the Colossus کمتر از 1.5 میلیون نسخه فروخت
سر یکی از بهترین ریمیک های تاریخ گیم (DEMON SOULS ) فن بیس ریج زدن که سونی روح فرام سافت از بازی حذف کرده 8-| DEMON SOULS با متای 92 کلا 2.1 میلیون نسخه فروخته

در مورد نینتندو کاملا بر عکس
استودیو و تیم های نینتندو 20 / 30 سال تغییری نکردن و بعد از این همه سال فرصت پیدا کردن شاهکار های خودشون در غرب بفروشن
 
صد ها بار گفتم :D
سونی هیچ ip خاک نکرده :-??تیم و استودیوی وجود نداشته که قسمت جدید اون ip بسازه و در نتیجه ادامه سری ساخته نشده :-??
اون استودیو های که بازی های مثل Jak and Daxte / Resistance / Syphon Filter / Killzone / Infamous و... دیگه وجود ندارن
اون نسل از بازی ساز ها با یه نسل دیگه جایگزین شده
Game Dev - Dragon Age 1-3 collection is less likely than Mass Effect because very few people at Bioware nowadays have experience on the Eclipse Engine
این نسل جدید توانایی ساخت یه بازی مسخره مثل کنکورد ندارن بعد انتظار داری Resistance / Killzone بسازن :D
چیزی که تو ذهن گیمر هاست ( سونی همین الان می تونه یه Jak and Daxte / Resistance / Syphon Filter / Killzone / Infamous متای 90 با فروش 10 میلیونی بسازه و صرفا به خاطر نفرت از فن بیس نمی سازه :)) ) صرفا تو ذهن گیمر ها واقعیت داره , در دنیای واقعی سونی 10 ها بار تلاش کرده ادامه IP های قدیمی بسازه و در 90 درصد موارد به خاطر نبود استودیو درست و حسابی کنسل شده
مواردی هم که عرضه شد
شکست تجاری و هنری
View attachment 355777
sackboy: a big adventure شکست تجاری بود
ابر شاهکاری مثل Shadow of the Colossus کمتر از 1.5 میلیون نسخه فروخت
سر یکی از بهترین ریمیک های تاریخ گیم (DEMON SOULS ) فن بیس ریج زدن که سونی روح فرام سافت از بازی حذف کرده 8-| DEMON SOULS با متای 92 کلا 2.1 میلیون نسخه فروخته

در مورد نینتندو کاملا بر عکس
استودیو و تیم های نینتندو 20 / 30 سال تغییری نکردن و بعد از این همه سال فرصت پیدا کردن شاهکار های خودشون در غرب بفروشن
انصافا خودت پستتو بخون ببین این الان یه توجیه منطقی واسه سونیه؟ :D دقیقا حرفت مثل اینه که به یکی میگی چرا هیچوقت نمیدویی بگه هر موقع میدوئم میخورم به در و دیوار چون چشمامو میبندم. بعد توئم بگی خب منطقیه نباید بدوئی. قاعدتا سوال اولت باید این باشه که چرا چشماتو بستی دیگه درسته؟ :D

اینکه سونی هنوز مثل 20-30 سال پیش استدیوهاش ساختار جزیره ای دارن و هر کی واسه خودش داره یه کار میکنه و هر از گاهی هم میزنه چندتاشونو میبنده الان شد توجیه گند کاریاش؟
اینکه به خاطر اینکه برای مدیرهای بالایی توجیه مالی نداره که آی پی هاشون رو به استدیوهای بهتری بدن و میدن دست استدیوهای تازه تاسیس یا درجه چندم بعدم گند میخوره شده توجیه؟ دقیقا هم دلیلش اینه که میگن مگه قبلا چقدر میفروخته که بخوایم فلان قدرم پاش پول بذاریم.
یا اینکه با اون بازاریابی فوق افتضاحی که چند ساله پیش گرفته انتظارم داری مثل نینتندو بازی بفروشه؟ والا همون یکی دو میلیونی هم که میفروشه صدقه سر 4 تا گیمر پیگیره که لطف کردن بازیاشونو خریدن وگرنه اون نحوه مارکتینگ قشنگ توهین به خریدارای پلی استیشنه.

اون نسل از بازی ساز ها با یه نسل دیگه جایگزین شده
یعنی الان تو نینتندو یه سری بازیساز بالای 60 سال نشستن صبح تا شب کد میزنن و است و تکسچر درست میکنن؟ :D نه کوروش جان چیزی که نینتندو داره هویته، یک پارچگیه، مدیریت قویه. بازیساز میاد و میره و نسل تغییر میکنه و اگه تو یک ساختار و بستر قوی تو کمپانی شکل داده باشی با تغییر مهره ها اتفاقی تو روند ساخت آثارت ایجاد نمیشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or