Guerrilla Games: کارمان با بازی Killzone تمام شده است!

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

کاربر سایت
پس از آمادن بازی Killzone: Shadow Fall برای PS4, استودیو Guerrilla Games سیاست خود را تغییر داد و به سمت ساخت هورایزن رفت.

killzone.jpg

آقای روی پستما، مدیر هنری استودیو، در مصاحبه‌ای با The Washington Post اظهار کرده است که تیم ما «کار خود را با Killzone تمام کرده است». او افزود که هنگام ساخت اولین قسمت Aloy، تیم می‌خواست رنگ‌بندی کاملاً متفاوتی از Killzone داشته باشد.
این نظرات در مصاحبه‌ای در مورد LEGO Horizon Adventures مطرح شده است. در این مصاحبه، فاش شد که پس از عرضه مجموعه LEGO Tallneck، شرکت LEGO به سونی پیشنهاد ساخت یک بازی LEGO بر اساس این سری را داده است. پستما در مورد تغییر از دنیای تاریک و خشن Killzone به دنیای رنگارنگ پسا-آخرالزمانی Horizon گفت: «ما به عنوان یک تیم، با Killzone کارمان را تمام کردیم. به عنوان یک استودیو، نیاز داشتیم تا رنگ‌بندی خود را تغییر دهیم. این تغییر، به انتخاب ما، کاملاً مخالف Killzone بود. من فکر می‌کنم مضامین این داستان و شخصیت‌ها برای همه سنین و افراد قابل درک هستند.»
 
یکی دو نسله انقدر انحصاری خوب و بازی خوب کم شده که هرچی بسازن ملت میریزن میخرن تو زمان PS3 سونی تقریبا با گونی انحصاری می اورد همه هم به نسبت کارهای الان خوب بودن اما فروششون به زور به یکی دو میلیون میرسید اما الان هرچی میزنن 10 میلیون فروش میکنه! سیاست الان طوری شده که الان گیمر تشنه بازی خوب قرار میدن و تا یک بازی متوسط به بالا میاد همه میرن میخرن
 
گوریلا کارش وقتی با کیلزون تموم شد که اون گیم پلی تک و خاص کیلزون 2 رو به طمع cod ول کرد.
البته همون بهتر که ولش کنن و سراغش نرن, با وضع اسفناکی که استخدام افراد نالایق در صنعت سرگرمی به وجود آورده انتظاری از کیلزون جدید نمیره.
 
من هنوز گان پلى بهتر از كيلزون نديدم.
حالا نيمدونم لگ بود يا چى بود ولى يه سنگينى لذت بخشى داشت.
سيستم كاورگيرى بازى هم در نوع خودش چيز جديدى بود؛كه مشابهش رو توى ولفنشتاين هاى ماشين گيمز ديديم.
از نظر گرافيك و موسيقى و صدا گذارى هم فوق العاده بودن.
فقط ضعف داستانى داشت كه البته پيش زمينه داستانى بازى واقعا قوى بود.
كيلزون ٢ و ٣ فك كنم بيشترين مجموع فروش سرى رو داشتن.
كيلزون ٢ حدود ٢ مليون نسخه فروخت تو سال ٢٠٠٩ كه سونى هنوز توى نسل نتونسته بود خودشو پيدا كنه.
نسخه سوم بيشتر ازين هم فروخت.
الانم كه اين مدل شوتر ها تو بازار اصلا وجود ندارن.
بقيه شوتر ها هم مثل بتلفيد و cod مكرر دارن تگرى ميزنن.
به نظرم حداقل يه ريمستر از كيلزون ٢ با يه قيمت مناسب ميتونه واسه تست بازار گزينه خوبى باشه.
 
من هنوز گان پلى بهتر از كيلزون نديدم.
حالا نيمدونم لگ بود يا چى بود ولى يه سنگينى لذت بخشى داشت.
سيستم كاورگيرى بازى هم در نوع خودش چيز جديدى بود؛كه مشابهش رو توى ولفنشتاين هاى ماشين گيمز ديديم.
از نظر گرافيك و موسيقى و صدا گذارى هم فوق العاده بودن.
فقط ضعف داستانى داشت كه البته پيش زمينه داستانى بازى واقعا قوى بود.
كيلزون ٢ و ٣ فك كنم بيشترين مجموع فروش سرى رو داشتن.
كيلزون ٢ حدود ٢ مليون نسخه فروخت تو سال ٢٠٠٩ كه سونى هنوز توى نسل نتونسته بود خودشو پيدا كنه.
نسخه سوم بيشتر ازين هم فروخت.
الانم كه اين مدل شوتر ها تو بازار اصلا وجود ندارن.
بقيه شوتر ها هم مثل بتلفيد و cod مكرر دارن تگرى ميزنن.
به نظرم حداقل يه ريمستر از كيلزون ٢ با يه قيمت مناسب ميتونه واسه تست بازار گزينه خوبى باشه.
فکر نکنم بشه.
میترسن کودکان خردسال با کریدیت کارت والدین بخاطر خشونت و گیم پلی سفت از بازی زده شن.
از طرفی مجبورن لوت باکسا رو بریزن داخل که فنهای نسخه اصلی خوششون نمیاد.

از اونور هم گریه ها شروع میشه که چرا بازی انقدر خشن و مردونست, چرا کرکتر زن نداره, چرا اشخاصی با پوست رنگی نداره (تو بازی ای که عملا شخصیت پردازی خاصی هم نداره).
اینا نون رو توی کانکورد دیدن و دیدیم که چه اتفاقی افتاد.
 
  • Like
Reactions: sony_boy and mamaka
اتفاقا يادمه يه سياه پوستى بود تو شخصيتا مكمل كه خيليم بيشعور و زبون نفهم بود :D
Rico Velasquez

Screenshot_2024-03-04_220821.jpg

و اون گند زدن معروفش اخر کیلزون 2 و بی اعصابی هاش :D

اما ادم خوبی بود :D : ))))
 
اتفاقا يادمه يه سياه پوستى بود تو شخصيتا مكمل كه خيليم بيشعور و زبون نفهم بود :D
تنوع نژادی یا جنسی تو چنین بازی ای که تم خیالی داره اصلا چیز بدی نیست, نکته توهمات و حماقت اوناییه که گریه میکنن و پولی که پشتشونه.
من هی فکر کردم کی رو میگی و الانم دیدم میگن ریکو رو میگی, باحال ترین شخصیت سری هم با اختلاف خودشه, کارهاش شوک زیادی به پلیر وارد میکنه :D.

نمیدونم چرا تو ذهنم اینجوری مونده بود که ریکو هیسپانیک و نه سیاه, که بنظر هردوشه, البته اهمیتی نداره به صورت کلی گفتم :D.

Rico Velasquez

View attachment 354406

و اون گند زدن معروفش اخر کیلزون 2 و بی اعصابی هاش :D

اما ادم خوبی بود :D : ))))
تا جایی که یادمه تعریفات جالبی از پلیر برای هدشات زدن میکرد :D.
اون تنها گند زدنش نبود. قبلش هم یکی از دوستان رو با بی صبری به اف میده, همونجا که از حرفای رادک عصبی میشه و داد میزنه MF :D.
 
تنوع نژادی یا جنسی تو چنین بازی ای که تم خیالی داره اصلا چیز بدی نیست, نکته توهمات و حماقت اوناییه که گریه میکنن و پولی که پشتشونه.
من هی فکر کردم کی رو میگی و الانم دیدم میگن ریکو رو میگی, باحال ترین شخصیت سری هم با اختلاف خودشه, کارهاش شوک زیادی به پلیر وارد میکنه :D.

نمیدونم چرا تو ذهنم اینجوری مونده بود که ریکو هیسپانیک و نه سیاه, که بنظر هردوشه, البته اهمیتی نداره به صورت کلی گفتم :D.


تا جایی که یادمه تعریفات جالبی از پلیر برای هدشات زدن میکرد :D.
اون تنها گند زدنش نبود. قبلش هم یکی از دوستان رو با بی صبری به اف میده, همونجا که از حرفای رادک عصبی میشه و داد میزنه MF :D.
اخ اخ
چقدرم ناراحت کننده بود، افرین اسپویل نکنیم شاید روزی ریمیک یا ریمستر شد...
 
  • Like
Reactions: sony_boy
این همه به استدیو گفتیم، به وضعیت سونی و صنعتم بگیم، جدا از اینکه برخلاف صنعت سینما و موزیک بارها یک فرد یا کمپانی فرصت اشتباه داره، تو ویدیو گیم، خیلی وقتا یک شکست تجاری مسیر اون استدیو رو عوض می کنه

خوده مایکی با اون عظمت پولش هم مدارا نمی کنه
چه برسه سونی، که از اول تخصص تو بستن استدیو هاش داشت
شما فکر کن اینا سانتارو که روی شش تا gow کار کرده بود یا نظارت داشت، رو قرار بود ببنده، با اینکه جدا از تولیدات خودش، مثل استدیو ژاپن که کمک سکند پارتی ژاپن بود، اینا کمکی سکندپارتیای امریکایی بودند! با تمام اینا خطر تعطیلی رو حس کردن، و کلی استدیو که به خاطر عدم سودرسانی کافی تعطیل شدن!

در مجموع شش نسخه کیلزون ساخته شد، فرصتی که سونی به این ip داد، به کلی بازی خوب دیگش نداد، اگه گوریلا سمت هورایزن نمی رفت، بعید نبود تعطیلی سراغ اینا هم میومد، یا حتی روزی دنبال ip جدید باشن، باید خیالشون راحت باشه به قدر کافی می فروشه، وگرنه اینا هم باید استرس داشته باشند!
.
.
در نهایت کاش سونی یک سری استدیو کوچکشو نمی بست، راحت یکسری عناوینشون رو می تونست به دست اونا بسپاره، و بنظرم با روندی که گوریلا با kz3 و ادامه داد، گوریلا کمبریج می تونست عناوین با کیفیت تری بسازه
 
  • Like
Reactions: sony_boy
بحث به سود رسیدن عناوین نیس بلکه میزان سود انتظاری هیئت مدیرس.

برای مثال اینا انتظار دارن اگر مثلا 100 میلیون دلار خرج یه انحصاری AAA کردن بتونه 200 میلیون دلار بفروشه و یه سود 100 میلیونی بردارن و از بازی مثه کیلزون به نظرم انتظار این مقدار سوددهی رو ندارن.
وگرنه اینکه هزینه های ساخت رو دربیاره خیلی مطرح نیس (حداقل برای انحصاری سونی)

.
این حرف شما رو خیلی بازی ها نقض کردن آخریش هم SH2 بود که همه میگفتن اینجور بازی ها پتانسیل فروش نداره که دیدیم که اینجور نبود و عالی فروش کرده. این شرکت های میلیارد دلاری همشون همین هستند و باید تو سرشون بخوره تا چشماشون باز بشه. قبل از اون هم یه عمر ملت تشنه یه شورش در شهر بودن و سگا ناز میکرد تهش با یه شرکت دیگه توافقی زدن و ترکوند الان تازه سر عقل اومده و داره کلی بازی قدیمی رو احیا میکنه. سونی هم همینه باید روزگاری بگذره تا سرعقل بیاد.

از سونی دقیقا چه انتظاری دارید ؟ IP هورایزن از نظر Reception و فروش جزو بهترین IP های سونی محسوب میشه . Forbidden West تو مدت مشابه (یک سال) کمی بیشتر از Zero Dawn فروش کرده (رو چه حسابی میگید IP محبوبیت خودش رو از دست داده ؟) . فرانچایز کیلزون اول نسل قبل فرصت اینو داشت که خودش رو نشون بده که حالا به هر دلیل گوریلا نتونست این کار رو بکنه بعد که سویچ کردن رو هورایزن رسما همه جوره ترکوندن . کیفیت بالا با فروش خیره کننده اونم واسه یـ NEW IP عملا حکم مرگ IP کیلزون رو امضا کرد تمام. همین قضیه واسه ساکرپانچم کاملا صادق ـه . چه خوشمون بیاد چه نیاد هزینه ساخت بازیا سر به فلک کشیده. قدرت ریسک پذیری ناشر ها پایین اومده و سونی هم نمیخواد ریسک کنه و رو اسب بازنده شرط ببنده .

تنها امیدی که فعلا میشه داشت ریمستر کردن IP های قدیمی ـه
یه بازی هم مثال زدی که اصلا بازی خوبی نبود و همه چی این رو نشون میده. چرا باید بازی بد خوب فروش کنه؟
 
کلا سونی داره گند میزنه به داشته و نداشته هاش
دارم کم کم از برند پلی استیشن نا امید و زده میشم
نه آنچارتد
نه لست
نه یه آی پی جدید در حد آنچارتد
نه شوتری
نه تنوع خاصی تو فرست پارتی ها
یه گونی فرست پارتی که کلا کردن تو گونی سرشم بستن و به تاریخ پیوستن
تا کجا میخواد این وضعیت ادامه پیدا کنه
الان نشستم پای تبلت همینطوری شبیه ساز psp رو دانلود کردم و بازی god of War ghost of sparta رو دانلود کردم و اجرا کردم
چه موزیکی گیم پلیش هنوز دلچسبه طراحی بازی روی سخت افزار به اون ضعیفی خداست
واقعا چه هنرمندانی بودن اون نسل از بازیسازها
پلی استیشن از کجا به کجا رفت.
 
کلا سونی داره گند میزنه به داشته و نداشته هاش
دارم کم کم از برند پلی استیشن نا امید و زده میشم
نه آنچارتد
نه لست
نه یه آی پی جدید در حد آنچارتد
نه شوتری
نه تنوع خاصی تو فرست پارتی ها
یه گونی فرست پارتی که کلا کردن تو گونی سرشم بستن و به تاریخ پیوستن
تا کجا میخواد این وضعیت ادامه پیدا کنه
الان نشستم پای تبلت همینطوری شبیه ساز psp رو دانلود کردم و بازی god of War ghost of sparta رو دانلود کردم و اجرا کردم
چه موزیکی گیم پلیش هنوز دلچسبه طراحی بازی روی سخت افزار به اون ضعیفی خداست
واقعا چه هنرمندانی بودن اون نسل از بازیسازها
پلی استیشن از کجا به کجا رفت.
یکی از عواملش نبود رقیب هستش.اگر xbox دو تا استودیو فرست پارتی در حد سانتا و ناتی داگ داشت الان وضعیت فرق میکرد.البته انحصاری دیگه به اون معنا هم دیگه وجود نداره.هر چی انحصاری هست داره رو pc میاد!!!.در کل دیگه انتظارات رو باید اورد پایین.
 
در گوئریلا رو باید گل گرفت با اون شخصیت پردازی مزخرف هورایزون
طراحی فوق العاده شخصیت های کیل زون رو ول کنی بچسبی به یه مشت شخصیت بی هویت هورایزون که دو دقیقه بعد از پخش کاتسین اصلا یادت می ره چه شکلی بودن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or