Guerrilla Games: کارمان با بازی Killzone تمام شده است!

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

کاربر سایت
پس از آمادن بازی Killzone: Shadow Fall برای PS4, استودیو Guerrilla Games سیاست خود را تغییر داد و به سمت ساخت هورایزن رفت.

killzone.jpg

آقای روی پستما، مدیر هنری استودیو، در مصاحبه‌ای با The Washington Post اظهار کرده است که تیم ما «کار خود را با Killzone تمام کرده است». او افزود که هنگام ساخت اولین قسمت Aloy، تیم می‌خواست رنگ‌بندی کاملاً متفاوتی از Killzone داشته باشد.
این نظرات در مصاحبه‌ای در مورد LEGO Horizon Adventures مطرح شده است. در این مصاحبه، فاش شد که پس از عرضه مجموعه LEGO Tallneck، شرکت LEGO به سونی پیشنهاد ساخت یک بازی LEGO بر اساس این سری را داده است. پستما در مورد تغییر از دنیای تاریک و خشن Killzone به دنیای رنگارنگ پسا-آخرالزمانی Horizon گفت: «ما به عنوان یک تیم، با Killzone کارمان را تمام کردیم. به عنوان یک استودیو، نیاز داشتیم تا رنگ‌بندی خود را تغییر دهیم. این تغییر، به انتخاب ما، کاملاً مخالف Killzone بود. من فکر می‌کنم مضامین این داستان و شخصیت‌ها برای همه سنین و افراد قابل درک هستند.»
 
کیلزون بخاطر هلگاست ها کپی رایت خورده، تو 4 طراحی کارکتر ها رو ریبوت کردن نتیجه شد اون و بیخیالش شدن
اونم از هورایزن، کلا دیزاین کارکتر ضعیفن
 
  • Like
Reactions: sony_boy
ضمن این که بازی بدی نیست. حتی به نظرم خیلی هم خوبه. فقط نچسبه:دی

والا به نظر من بازی خیلی خوبیه، و الکی و سر مساولی غیر خود گیم قربانی شده:دی یعنی به نظر من بیشتر باید به سونی و میلک کردن این IP فحش داد تا خود بازی:دی

وگرنه که هر جفت Horizon های اصلی هم بازی های خوبی بودن، هم اینکه این FW یه گرافیک خوب داشت تو کل نسل چشممون به جمال یه بازی درست درمون باز شد:دی با این مساول لگبت نمیبردنش تو حاشیه و سالی 80 تا هورایزن جدید هم معرفی نمیشد انقدر هیت نمیورزیدن بهش:دی

پ.ن: بنده به شدت معتقدم گوریلا هنوز جای سفت نشا...شیده و به زودی اینا هم آدم میشن:دی یعنی دور نیست که جفت پروژه های آنلاینشون، یعنی هم بازی بعدی خود گوریلا که هورایزن مالتی پلیره و هم MMO ـی که NCSoft میسازه شکست تجاری بخورن و بفهمن این IP انقدرا هم که فکر میکنن قوی و پرفروش نیست:دی
پ.پ.ن: در خصوص فروش بازی هم به نظرم یکی باندل شدن های پی در پی و یکی هم اینکه خیلی ها از سر ذوق دیدن یه گرافیک خفن همراه با کنسول FW رو خریدن یه مقدار سونی رو در خصوص کیفیت IP به اشتباه انداخته و اونچه متصورن واقعا نیست.
پ.پ.پ.ن: هرمن هالست تو همون صحبت مافوق عجیب غریبش، همراه با پیش بینی مبدیل شدن کانکورد به موفق ترین بازی سونی و مالتی پلیر تاریخ و بشریت، هورایزن رو هم مهم ترین و قوی ترین IP سونی اسم برد. خودتون پی ببرید که این توهم از کجا ناشی شده و به مغز سایر مدیران ارشد سونی هم نفوذ پیدا کرده:دی
 
آخه مشکل اینجاست که این بازیها فروش میکنن.
مگه ACهای یوبیسافت فروش نمیکنن؟
هورایزن 3 هم مثل چی فروش میکنه.

مشکلی نیست اگه کار گوریلا با کیلزون واقعا تموم شده پس کار طرفدارهای قدیمیش هم با گوریلا تموم شده.
حداقل تا زمانی که یه عنوان جدید بسازه.
دقیقا مشکل اینجاس که این تفکر وجود داره که نسخه سوم قراره مثل چی بفروشه ولی سونی باید خوابشو ببیینه. اون نسخه اول سر چند تا قضیه فروخت که واقعا ربطی به قدرت آی پی نداشت. یکی از دلایلش که اون دموی e3 خیلی خفنش بود که با گرافیکش فک همرو انداخت یکیم اینکه سونی تا اون موقع سمت اپن ورلد نرفته بود و این یه جورایی تجربه جدیدی از سمت فرست پارتی سونی بود. ولی تو نسخه بعدی دیگه اون امتیازهارو از دست داد و فروشش حتی به نصف نسخه اولشم نرسید. رو استیمم حتی نسخه دومش ضعیف تر از اولی فروخت. مطمئن باش نسخه سوم حتی به همون فروش زیر 8-9 میلیونی نسخه دومم نمیرسه.
اینکه بازی رو پلاس موجود بود هم اونقدر در حد چند میلیون تفاوت فروش ایجاد نمیکنه همونطور که سوشیما از همون اول رو پلاس در دسترس بود ولی باز 4 میلیون نسخه دیگه جمعا با فروش استیمش فروخت.
اون عناوین آنلاینشم مطمئن باشه همشون با سر میخورن زمین.

نه نیست!
امتیازی نیست!
این مال همون نسل 7 بود که هزینه ساخت بازی کم بود (دسته‌کم کمتر از الان) و حتی heavy rain هم اگه نفروخت مهم نبود و فقط منتشر میشه توسط سونی تا یک وجه یونیک بده به پورتفولیو
الان هزینه بازی سر به فلک میکشه و گاهی درحد هزینه ساخت یک فیلم aaa براش باید خرج کرد. همین چند وقت پیش بود که سر قضیه هک اینسامنیاک کاشف به عمل اومد که هزینه اسپایدرمن٢ 300 یا 350 ملیون بود(دقیق یادم نیست) و قبل‌ترش هم سر دادگاه مایکروسافت معلوم شد هزینه لست٢ و هورایزن٢ هرکدوم بین 200 تا 300 بود اگه اشتباه نکنم. سونی باید قانع بشه که اونقدر خریدار هست که بازی به سود برسه. تو صفحه اول گفتم کل 6 نسخه رو جمع بزنی بعید میدونم اندازه شماره یکم هورایزن فروخته باشن! عنوانی که تو اوج خودشم پرفروش نبود و زیر بار شوترهای دیگه دفن شد،ریسک زیادی داره برای اینکه برن سراغش.من نمیگم بره هورایزن 3 رو بسازه ولی حداقل مثل ناتی‌داگ و سانتامونیکا و اینسامنیاک بره سراغ یک new ip و کیلزون رو بذاره تو کلکسیون آی‌پی های متروک سونی
من دیگه شخصا از مقایسه فروش بازیا تو بهترین نسل تاریخ پلی استیشن با بدترین نسلش خسته شدم :D همین GOW 3 که بعد از گرن توریسمو پرفروش ترین و خفن ترین آی پی سونی بود فکر میکنی رو PS3 چقدر فروخت؟ 5 میلیون :D انتظار داشتی تو اون نسل کثافت کیلزون 20 میلیون نسخه بفروشه؟ رو پی اس 3 رسما هیچی نمیفروخت واسه همینم خیلی از بازیا رو دوباره رو PS4 پورت کردن. همین هورایزن اگه رو PS3 میومد واقعا فکر میکنی 20 میلیون میفروخت؟
===================

سونی به طرز خیلی رقت انگیزی در حد یه پابلیشر معمولی خودشو آورده پایین که فقط یه چیزی بسازم پول برام بسازه حال کنم کمپانی ورشکست نشه. آبروی هر چی پلتفرم هولدره رو برده. حتی مایکرو که انقدر ترول میشه ایندیاناجونز میسازه، هلبلید میسازه، پرفکت دارک میسازه، کلاکورک ریولوشن میسازه. اینا ممکنه هیچکدوم به موفقیت مالی چندانی نرسن ولی به پرستیژ و هویت برند کمک میکنن.
یا نینتندو کلی آی پی نیش داشت که تازه سر سوییچ یه مقدار بیشتر فروختن و بازم خیلی از استاندارد آی پی های بزرگ نینتندو کمتر فروختن مثل زینوبلید یا آسترال چین یا بایونتا یا حتی همین پیک مین و متروید.
ازونور سونی مثل این کمپانی های داغون دست چندمی نشسته ببینه چی میفروشه همونارو بسازه آی پی هم کم بیاره دوباره همونارو ریمستر میکنه که یه پولی دربیاره. یعنی واقعا تاسف آوره :D
 
از سونی دقیقا چه انتظاری دارید ؟ IP هورایزن از نظر Reception و فروش جزو بهترین IP های سونی محسوب میشه . Forbidden West تو مدت مشابه (یک سال) کمی بیشتر از Zero Dawn فروش کرده (رو چه حسابی میگید IP محبوبیت خودش رو از دست داده ؟) . فرانچایز کیلزون اول نسل قبل فرصت اینو داشت که خودش رو نشون بده که حالا به هر دلیل گوریلا نتونست این کار رو بکنه بعد که سویچ کردن رو هورایزن رسما همه جوره ترکوندن . کیفیت بالا با فروش خیره کننده اونم واسه یـ NEW IP عملا حکم مرگ IP کیلزون رو امضا کرد تمام. همین قضیه واسه ساکرپانچم کاملا صادق ـه . چه خوشمون بیاد چه نیاد هزینه ساخت بازیا سر به فلک کشیده. قدرت ریسک پذیری ناشر ها پایین اومده و سونی هم نمیخواد ریسک کنه و رو اسب بازنده شرط ببنده .

تنها امیدی که فعلا میشه داشت ریمستر کردن IP های قدیمی ـه
 
آخرین ویرایش:
effortی که گریلا پای این آی پی گذاشته رو اگه رو شبیه ساز شلغمکاری میذاشت تا الان یه گوتی گرفته بود. اینا شبیه ساز کولبری رو یه هل دادن گوتی شد.
 
  • Like
Reactions: sony_boy
View attachment 354290

شما اصلا اين باكس آرت رو ببين!
همينو تصور كن زيرش بزنه ريميك و عرضه كنن.
صف ميكشن ملت براش.
مولتى پلير خدايي هم داشت؛منى كه اهل مولتى پلير نيستم كلا توش خوابيده بودم.


تازه این باکس ارت نسخه ریجن دو
ریجن یک فوق العاده خوفناک تر‌ و قشنگ تر بود و از اون وحشتناک تر استیل بوک بازی بود

حالا از اونجا رسیدیم به اینجا که این یارو اصلا dna گوریلا رو نمی شناسه ( سیستم شاک ، اون بازی شوتر جنگ‌جهانی و غیره ) و حتی اینقدری فهم نداره که مثل ناتی داگ بگه اقا ما داستان مون رو با نیتان دریک تموم کردیم و خیلی هم حال کردیم یا یه چیزی توی مایه های این بلکه خیلی زشت میاد میگه اون بازی فلان و بیثار و فضای تاریک و …

داداش بیلان

من مخالف هورایزن نیستم بازیش هم کردم ازش هم خوشم میاد ولی هیچ وقت پول بالاش ندادم چون در اون‌حد برام ارزش نداره
حالا باید بیایم حرف های امثال این یارو رو تحمل کنیم


با این دست فرمون فکر کنم تا پنج الی ده سال دیگه یا تو کما میره و می ترکه یا به شدت ضرر میکنه و با تیپ پا نصف اینارو می اندازه بیرون تا شاید برگرده روی ریل
 
کاش بعد از نسل ۷ حس گیم ما فروکش میکرد و نسل ۹ دیگه اصلا تموم میشد. اصلا سمتی که گیم میره دوست داشتنی نیست جالبه نظرات مردم هم به کتف چپشون میگیرن و کار خودشون رو میکنن. ولی مقصر فقط این کمپانی ها نیستن گیمرها هم هستند چرا ملت هورایزن ریمیک رو میخرن؟ اگه ملت این گوه تو گوه ریمستر و ریمیک رو نخرن و تو دستشون باد بکنه اینا هم میفهمن دنیا انقدر بی حساب کتاب نیست هر غلطی دوست دارن بکنن. من چندین بار دیدم جایی که کاربران پشت هم وایسادن و چیزی رو به معنای واقعی تحریم کردن اینا هم فهمیدن انقدر دنیا بی در و پیکر نیست و سیاست رو تغییر دادن آخرین بار هم یونیتی بود که بخاطر سیستم پرداخت به ازای هر دانلود تحریمی از طرف توسعه دهندگان شد که به همشون ایمیل زد که شکر خوردیم همه چی رو کنسل کردیم ولی ملت فردا آستروبات ریمستر رو بزنن بدو بدو میرن میخرن.
فقط هم کیلزون نیست کلی بازی دیگه سونی داره که میتونه احیا کنه ولی نمیکنه. خودم به شخصه دیگه هورایزن رو نمیخرم حتی ۱۱ از ۱۰ امتیاز متا بگیره
 
از سونی دقیقا چه انتظاری دارید ؟ IP هورایزن از نظر Reception و فروش جزو بهترین IP های سونی محسوب میشه . Forbidden West تو مدت مشابه (یک سال) کمی بیشتر از Zero Dawn فروش کرده (رو چه حسابی میگید IP محبوبیت خودش رو از دست داده ؟) . فرانچایز کیلزون اول نسل قبل فرصت اینو داشت که خودش رو نشون بده که حالا به هر دلیل گوریلا نتونست این کار رو بکنه بعد که سویچ کردن رو هورایزن رسما همه جوره ترکوندن . کیفیت بالا با فروش خیره کننده اونم واسه یـ NEW IP عملا حکم مرگ IP کیلزون رو امضا کرد تمام. همین قضیه واسه ساکرپانچم کاملا صادق ـه . چه خوشمون بیاد چه نیاد هزینه ساخت بازیا سر به فلک کشیده. قدرت ریسک پذیری ناشر ها پایین اومده و سونی هم نمیخواد ریسک کنه و رو اسب بازنده شرط ببنده .

تنها امیدی که فعلا میشه داشت ریمستر کردن IP های قدیمی ـه
ببین مسئله اصلا خود هورایزن نیست، سونی این چند سال دنبال چیه؟ ی مولتی خوب که بتونه طولانی مدت واسش پول بسازه :دی
با خرابکاری که کاد و بتل کردن این چند سال اخیر ملت تشنه ی شوتر مولتی و جدی هستن. اینکه سونی این قضیه رو نمیبینه واسم عجیبه :دی
به جای اینکه از این فرصت طلایی افت کاد و بتل استفاده کنه می خواد با فورتنایت و پابجی و ایپکس و ... که در موفق ترین حالت خودشونن رقابت کنه :دی
 
  • Like
Reactions: sony_boy and u.s.a
از یه طرف طبیعیه که تا وقتی این IP پرفروش باشه، دست از سرش برندارن. چون صنعت بازی توی وضعیتی هست که شکست تجاری یه بازی بزرگ می‌تونه استودیوهای با سابقه رو هم منهدم کنه. ولی از طرف دیگه این میزان میلک کردن به نظرم افتضاحه و دارن یه جوری پیش می‌رن که دیگه حتی من هم که با دو نسخه اول حال کردم، انقدر اسم Horizon رو می‌شنوم که حالم داره به هم می‌خوره! :| یعنی ترجیح می‌دادم چند سال خبری از بازی نباشه و بعدش نسخه سوم رو ببینیم، نه اینکه پشت سر هم DLC و واقعیت مجازی و ریمستر و لگو و آنلاین و...
------------
سونی اشتباهات زیادی در مورد بستن استودیوهاش داشت و به نظرم یکی از این موارد هم گریلا کمبریج بود. استودیو کمبریج از دوران PS1 و بازی‌هایی مثل MediEvil با سونی بود و با اینکه جزو زیرمجموعه‌های درجه یک سونی نبود، ولی اون گوشه و کنار داشت کار خودش رو می‌کرد و بعضی از بازی‌هاشون هم بد نبودن. اینا بعداً تبدیل به شعبه‌ای از گریلا شدن و Killzone: Mercenary رو ساختن که گویا کم و بیش بازی خوبی بوده و همین که به عنوان یه FPS روی کنسول دستی ویتا تونست به میانگین ۷۸ برسه، یعنی استودیو احتمالاً پتانسیلش رو داشته که با تقویت بیشتر، به جاهای بهتری برسه. بعدش هم بازی RIGS رو برای PSVR ساختن که اون هم انگار بدک نبوده و میانگینش باز ۷۸ بود.
این بندگان خدا مأموریت‌های سختی برعهده داشتن و دو تا FPS برای دو تا پلتفرم کم‌جون ساختن که کمتر بازی‌ای روی اون پلتفرم‌ها فروش خوبی داشت و سه ماه بعد از عرضه RIGS هم سونی زد ترکوندشون. :| نمی‌دونم شاید یه سری از اعضا به شعبه اصلی منتقل شدن، ولی به نظرم اگه به جای منهدم کردن استودیو می‌رفتن سراغ تقویتش و روی بازی‌های AA و بعدها AAA برای کنسول‌های اصلی سونی کار می‌کردن، می‌تونستیم در کنار Horizon یه نسخه جدید از Killzone رو هم ببینیم.
 
چون صنعت بازی توی وضعیتی هست که شکست تجاری یه بازی بزرگ می‌تونه استودیوهای با سابقه رو هم منهدم کنه.
درسته این وضعیت تو صنعت بازی وجود داره ولی نه برای پلتفرم هولدر ها. پلتفرم هولدر ها به سود آنی نیاز چندانی ندارن و میتونن تو بلند مدت رو فروش یه عنوان حساب کنن مثل Halo که بعد چند سال به سوددهی رسید. هم اینکه راه های مختلفی برای به سود رسوندن عناوینشون دارن. پلی استیشن با سود خالص چند میلیارد دلاری تو سال، حیاتش به چند میلیون دلار هزینه ریمستر نیست که اینطوری داره رفتار میکنه.
سونی در بدترین حالت اگر هم نتونه بازیشو بفروشه میتونه از اضافه کردن به سرویسش بالاخره یه سودی از بازی بیرون بکشه و به نظر من تقریبا غیرممکنه که سونی تو این 2 نسل رو بازی ای بخواد ضرر بده. تنها اتفاقی که میتونه بیفته اینه که سود کمی به دست بیاره.
اگر هم نتونه بفروشه مقصرش خودشه با اون بازایابی فوق افتضاحش که پتانسیل فروش بازیاشو داره میکشه.
 
درسته این وضعیت تو صنعت بازی وجود داره ولی نه برای پلتفرم هولدر ها. پلتفرم هولدر ها به سود آنی نیاز چندانی ندارن و میتونن تو بلند مدت رو فروش یه عنوان حساب کنن مثل Halo که بعد چند سال به سوددهی رسید. هم اینکه راه های مختلفی برای به سود رسوندن عناوینشون دارن. پلی استیشن با سود خالص چند میلیارد دلاری تو سال، حیاتش به چند میلیون دلار هزینه ریمستر نیست که اینطوری داره رفتار میکنه.
سونی در بدترین حالت اگر هم نتونه بازیشو بفروشه میتونه از اضافه کردن به سرویسش بالاخره یه سودی از بازی بیرون بکشه و به نظر من تقریبا غیرممکنه که سونی تو این 2 نسل رو بازی ای بخواد ضرر بده. تنها اتفاقی که میتونه بیفته اینه که سود کمی به دست بیاره.
اگر هم نتونه بفروشه مقصرش خودشه با اون بازایابی فوق افتضاحش که پتانسیل فروش بازیاشو داره میکشه.
بحث به سود رسیدن عناوین نیس بلکه میزان سود انتظاری هیئت مدیرس.

برای مثال اینا انتظار دارن اگر مثلا 100 میلیون دلار خرج یه انحصاری AAA کردن بتونه 200 میلیون دلار بفروشه و یه سود 100 میلیونی بردارن و از بازی مثه کیلزون به نظرم انتظار این مقدار سوددهی رو ندارن.
وگرنه اینکه هزینه های ساخت رو دربیاره خیلی مطرح نیس (حداقل برای انحصاری سونی)

.
 
آخرین ویرایش:
بحث به سود رسیدن عناوین نیس بلکه میزان سود انتظاری هیئت مدیرس.

برای مثال اینا انتظار دارن اگر مثلا 100 میلیون دلار خرج یه انحصاری AAA کردن بتونن 200 میلیون دلار بفروشه و یه سود 100 میلیونی بردارن. تو بازی مثه کیلزون ه مبه نظرم این مقدار سوددهی رو نمی بینن
وگرنه اینکه هزینه های ساخت رو دربیاره خیلی مطرح نیس (حداقل برای انحصاری سونی)

.
دقیقا سر همینه که میگم وضعیت سونی رقت انگیز شده که مثل ناشرای تردپارتی بی هویت داغون لنگ اینه دیسک بفروشه پول دربیاره. این تفکر مدیریتی هم از زمان اون شان لیدن نکبت وارد سونی شد.

سونی قدرت اینو داره که به یه سری آی پی هاش شانس دوباره بده مثل کاری که مایکرو و نینتندو میکنن ولی متاسفانه مثل اینکه همچین خبرایی دیگه نیست.
 
  • Like
Reactions: HalfLife G
دیگه شدو فال که به وضوح نشون داد ایده‌ای برای ادامه و موفقیت این بازی وجود نداره ولی خب همچنان به ریمیک نسخه دوم قانعیم. وقتی پروژه‌ای دارن که موفقه و میفروشه، دلیلی نداره بیخیالش بشن اونم تو دورانی که خیلی سخت میشه به سود دهی رسید و ازون‌ور خرج ساخت بازی شدیدا رفته بالا و خیلی هم طولانی شده. تهش شانس بیارن چُس مثقال سود کنن.
یک مشکل دیگه شدوفال این بود که درست یادم باشه اخر داستان تهدید هلگاست ها کامل خنثی شد و این ناخوداگاه حس اتمام سری رو میده، حتی اگرم نسخه جدیدی بخواد ساخته شه یا نیاز به تغییر اساسی داره (ریبوت یا سافت ریبوت) یا باید تو گذشته داستانی باشه، و خب چون سال ها ونسل های زیادی گذشته، یک مثلا prequel شاید جالب نباشه و مجبور باشن ریبوت کنند، که دقیقا با توجه به شرایط فعلی صنعت، ریسک زیادی داره (حداقل از نظر اقتصادی و سونی)

گویا کل فرنچایز کیلزون جمعا 6-7 میلیون فروخته :l

رزیستنس 3 سال اول 500 هزار تا فروخت (یعنی قائدتا خیلی از همین طرفدار های امروزش، بازی رو نخریدن)

بنابراین واقعا به نظرم نمیشه به پلی استیشن ایراد گرفت که اشتیاق بیشتری برای هورایزن و اسپایدرمن داشته باشه، (البته دوستان هم درست میگن که پی اس تری کلا نسل پر رونقی از نظر فروش نبود برای پلی استیشن)

*گریلا اگه اشتباه نکنم یعنی چریک، و خب هم هورایزن هم کیلزون واقعا بازی های چریکی هستند، و به نظرم دی ان ای سر جاشه و فقط تم عوض شده (من حقیقتا هورایزن خیلی بهم نچسبید 99 درصد برای میلی اتک که دوست داشتم خیلی باحال تر میبود، فکر کنم 30 فریم بودن پی اس 4 هم رو این حسم تاثیر داشته) ولی در اینده حتما هورایزن رو از اول میزنم میترکونم... نسخه اول رو ماه اول فیزیکی گرفتم هنوزم دارمش، خیلی ستینگ بازی رو دوست داشتم...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Rohshen

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or