مایکروسافت یکشنبه شب اعلام کرد که توسعه دهنده 343 Industries نام خود را به Halo Studios تغییر خواهد داد تا به معنای اهداف جدید برای فرنچایز Halo باشد. همچنین همه بازیهای بعدی Halo با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته میشوند. علاوه بر این، مشخص شد که استودیو Halo چندین بازی در دست توسعه دارد.
آقای Pierre Hintze رئیس استودیو گفت: اگر Halo را بررسی کنید، دو فصل کاملاً متمایز وجود داشته است. فصل 1 استودیو Bungie. فصل 2 استودیو 343. اکنون، من فکر میکنم ما مخاطبانی داریم که تشنهی محتوای بیشتر هستند. بنابراین ما نه تنها سعی خواهیم کرد کارایی توسعه را بهبود بخشیم، بلکه دستور العمل ساخت بازیهای Halo را تغییر خواهیم داد. بنابراین، ما امروز یک فصل جدید را شروع می کنیم. به عنوان بخشی از این تغییر، بازی های Halo دیگر از موتور Slipspace که به طور خاص برای بازی Halo Infinite ساخته شده است استفاده نخواهند کرد. این به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا بر روی بازیهای جدید کار کنند، نه اینکه صرفاً خود موتور را حفظ کنند. حرکت به Unreal Engine 5 برای Halo به لطف مزایایی که این موتور برای توسعه دهندگان ارائه میدهد، امکان توسعه بازیهای بهتر را برای طرفداران فراهم میکند. ما تمرکز نامتناسبی روی تلاش برای ایجاد شرایط برای موفقیت در سرویس Halo Infinite داشتیم. [اما تغییر به Unreal] به ما امکان میدهد تمام تمرکز خود را بر ایجاد چندین تجربه جدید با بالاترین کیفیت ممکن بگذاریم
Chris Matthews، مدیر هنری استودیو به Xbox Wire گفت: با احترام، برخی از اجزای Slipspace تقریباً 25 سال از عمرشان میگذرد. اگرچه 343 به طور مداوم آن را توسعه میداد، اما جنبههایی از Unreal وجود دارد که Epic برای مدتی در حال توسعه آنها بوده است، که در Slipspace در دسترس ما نیستند و برای تکرار آن زمان و منابع زیادی صرف میشود.
در مورد بازیهای جدید در حال توسعه، استودیو Halo میگوید زمانی که شرکت احساس کند در وضعیت مناسبی برای انتشار هستند، آنها را عرضه خواهند کرد.
آخرین ویرایش: