مایکروسافت خطاب به توسعه‌دهندگان بازی: شخصیت‌های زن را جذاب طراحی نکنید

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
photo_2024-03-26_12-39-59.jpg
مایکروسافت از توسعه‌دهندگان می‌خواهد شخصیت‌های مونث را طوری طراحی بکنند که دارای «بدنی اغراق آمیز» نباشند!

در بخش پشتیبانی وبسایت مایکروسافت، فهرستی به تازگی گنجانده شده است که از توسعه‌دهندگان می‌خواهند در زمان ساخت بازی، به آنها توجه کنند و یکی از آنها این بود:
شخصیت های زن (دختر) طوری باشند که بتوانند نشان دهنده‌ی یک زن عادی در دنیای واقعی باشند.

همچنین، سوالاتی از توسعه دهندگان در رابطه شخصیت های بازی پرسیده شده بود:

آیا شخصیت مونث شما از لحاظ میزان توانایی و استعداد یا قابلیت با یک شخص مونث در دنیای واقعی همسان است؟

آیا شخصیت‌های مونثی که خلق کردید، از نظر مهارت و توانایی با همتایان مرد خود برابری می‌کنند؟

آیا شخصیت هایزن خلق شده، به لباس و زره متناسب با وظایفشان مجهز هستند؟

آیا بدن آنها اغراق آمیز طراحی شده و دارای انحنای زیادی است؟

اخیراً، توسعه‌دهندگان بازی‌های غربی به مخالفت با «استفاده ابزاری» در بازی‌ها اشاره کرده‌اند و از استانداردهای زیبایی غیرواقعی که توسط شخصیت‌های داستانی تعیین شده است، استناد می‌کنند؛ بازی Stellar Blade با وجود اینکه قهرمان بازی مبتنی بر یک مدل زندگی واقعی است، مورد چنین انتقاداتی قرار گرفته است.

در سال های اخیر سونی به دلیل سیاست های سانسورش پس از انتقال واحدهای تجاری بازی خود به کالیفرنیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

در هفته‌های اخیر، گیمرها بسیار هوشیار‌تر از قبل بودند و یک نمونه از کارهای گیمرها، ساخت گروهی به اسم Sweet baby Inc detected در استیم بوده است و این گروه وظیفه پیدا کردند که عناوینی را دارد که کمپانی Sweet Baby در ساخت آنها دخیل بوده است.

این افراد معتقدند که این کمپانی با اضافه کردن مواردی اضافی و فاقد اهمیت به داستان بازی ها، باعث ضعیف شدن آن آثار شده است

استودیوی Sweet Baby در داستان عناوینی چون Suicide Squad Kill The Justice League، Saints Row 2022, Gotham Knights و Alan Wake 2 و God of War Ragnarok دست داشته است.

Microsoft cautions developers to avoid curvy female characters
 
ولی من حرفم اینه که بایکوت کردن دسته جمعی یک اثر وقتی کیفیت خیلی بالایی داره از محالاته و هیچوقت اتفاق نمیفته.
درسته منم فکر میکنم راه دیگه ای وجود نداره جز اینکه اینطوری اعتراض رو نشون بدیم.
ولی در مورد خودمون که گیمریم بخوام صحبت کنم اینکه اصلا نمیشه.
فقط موجش راه بیفته یک زمین لرزه ۱۰ ریشتری میشه در صنعت گیم ولو اکثر گیمرا محصول رو بخرن. اونایی هم که میخرن اکثراً پنهانی میخرن و کلاً خرید اون محصول به معنی نوعی شرمساری قلمداد میشه و کمتر کسی هم اون محصول رو تبلیغ میکنه چون حس شرمندگی در پی داره. استارت خوردن این موج خیلی مهمه.
 
  • Like
Reactions: Vault
این کمپانی ها برده پولن و اصلا این چیز ها براشون مهم نیست ضرر کنن بر می گردن به دهه 90
ماجرا یه مقدار پیچیده تره، از یه طرف درست میگید کمپانی ها برده پولن ولی از طرف دیگه بعضی از قدرتها به این کمپانیها فشار وارد میکنن و حتی بهشون سوبسید میدن که محتوای همجنسگرایی بزارن تو محصولاتشون! مثلا در آمریکا حزب دمکرات این کار رو میکنه و کلاً در هر کشوری احزاب چپ این کارو میکنن. اگه یه موج گسترده علیه این وضعیت به جریان بیفته موفقیت این موج حتمیه چون طرف مقابل حتی اگه کوتاه نیاد اعتبار مردمی خودشو از دست میده و از اونجا به بعد برای خودش دست و پا میزنه و هرچی بیشتر دست و پا بزنه منفور تر میشه و فوبیای مردم نسبت به اون موضوع بیشتر میشه و این یعنی یک موفقیت خاموش برای مردم.
 
  • Like
Reactions: genesis007
سوال؟ چطور میشه به محتوای همجنسگرایی در بازیها اعتراض کرد؟
خیلی ساده است،
-در سوشیال مدیا (اینستاگرام، اکس، تیک تاک، تلگرام و غیره) اگه اکانت دارید زیر پستهای مربوط به این موضوعات کامنت انتقادی و محترمانه بگذارید و مخالفت خودتون رو با ورود چنین محتوایی به بازیها اعلام کنید.
-کامنت دیگر کاربران رو که با شما همسو هستند لایک کنید تا بالا بیاد.
-اگه زبانتون خوبه سعی کنید کامنت اعتراضی خودتون رو در جمع های انگلیسی زبان و به زبان انگلیسی بنویسید، اثرش خیلی بیشتره.
-سعی کنید بازی هایی که محتوای همجنسگرایی دارند رو نخرید و اگه نمیتونید از خریدنش چشم پوشی کنید حداقل برای این بازی تبلیغ نکنید.
-در نظر سنجی های مربوطه شرکت کنید و این چیزا رو دست کم نگیرید.
اینا کارهای خیلی ساده ای هست که هر کاربری از هر جای دنیا میتونه انجام بده. حالا یه چرتکه بندازید و ببینید در طی یک سال با انجام همین کارها، هر یک نفر چقدر میتونه در جهت انجام وظیفه انسانی خودش موثر باشه.
 
Tetsuya Nomura makes sure his protagonists look attractive because people don’t want to look ugly in the game world too - AUTOMATON WEST

“ When asked about why his protagonist designs are always handsome, especially when compared to your standard shonen manga lead (e.g. FF7’s Cloud Strife vs. Luffy from One Piece), Nomura explains the roots of his design philosophy. “When I was in high school, a classmate was playing a game where the main character wasn’t good looking. They said, “Why do I have to be ugly in the game world too?” which really left a strong impression on me.” This experience resonated with Nomura so much that when it came to designing his own characters, he focused on making it so that players could look cool and attractive in-game. “
 
کاری به مایکروسافت ندارم ولی سر همین قیافه یه ماد زدم کلا کاراکتر رو عوض کرد با یه کاراکتر دیگه بازی کردم:دی

FW رو میگی؟
ماد تغییر چهره برای بازی اول بود.
برای نسخه دوم هنوز مادهاش اونقدری پیشرفت نکرده چون ابزار مادسازیش آماده نشده.
 
  • Like
Reactions: Love Console
FW رو میگی؟
ماد تغییر چهره برای بازی اول بود.
برای نسخه دوم هنوز مادهاش اونقدری پیشرفت نکرده چون ابزار مادسازیش آماده نشده.
اره ولی همونطور که گفتم من کلا کاراکتر بازی رو عوض کردم این یکی چهره زیباتری داره:دی

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or