Nintendo The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

سازنده
Nintendo
تاریخ انتشار
May 12, 2023
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
fcixoivxwaipxuy-jpg.272164


The Legend of Zelda
Tears of the Kingdom


ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo
سبک: Action Adventure, Open World
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرم ها: Switch

ادامه مستقیم The Legend of Zelda Breath of the Wild که در مراسم E3 2019 برای کنسول نینتندو سوییچ تایید شد.



اسکرین شات ها:

IMG_20210615_232418.jpgIMG_20210615_232138.jpgIMG_20210615_232140.jpg
IMG_20210615_232144.jpgIMG_20210615_232142.jpg

تریلرها:

تریلر E3 2019 - معرفی



تریلر E3 2021



تریلر دایرکت سپتامبر 2022



تریلر فوریه 2023



تریلر نهایی

 
آخرین ویرایش:
نینتندو و سازنده های بازی امسال تو GDC دو تا کنفرانس داشتند
یکی مال Super Mario Bros. Wonder بوده که اگه کاملش بیاد تو تاپیکش میذارم
یکی هم مال The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom که اونم اگه کاملش بیاد این جا میذارم

ولی یه تیکه هایی از کنفرانس Zelda شون این قدر پشم ریزون بوده که قبل اومدن ویدیوی کنفرانس تو وبسایت های خبری پخش شده.

توش بیشتر سازنده ها در مورد این که چطوری تو این مدت تصمیم گرفتن همه چی رو تو BotW مبتنی بر فیزیک کنند تا به TotK برسند صحبت شده.
می گفتن اوایل که ما رو سیستم چسبوندن اشیا به هم کار می کردیم بازی باگ میخورد و یهو همه اجسامی که میساختیم شوت میشدن با یه مومنتوم تخیلی ای به اسمون.
راه حل؟ همه چیز رو مبتنی بر فیزیک کنیم
و منظور از همه چیز
واقعا همه چیزه :دی

The sound design in Tears of the Kingdom is also incredibly complex. Osada explained that the world contains voxel information to create a 3D terrain. Voxels are data points on a 3D grid that store information. In Zelda, each voxel sources information about the terrain, like if it's inside or outside, near water, near a forest, if Ascend is possible, and more. A search algorithm determines how sound interacts with the voxels, like sound changing when an object is behind a wall.

Just like the design philosophy for the rest of the game, sounds in Tears of the Kingdom play in a system without dedicated implemenation, and in some cases abstract sounds combine to create something entirely new. For example, there is no dedicated wagon sound or paddle boat sound, these sounds are created by the wheels rolling or rotating on the water, with the quality changing based on the size, shape, and material. Osada said, "It's making sounds that I have no memory of creating! Even the director told us, 'This is basically a physics engine for sound, isn't it?'"

اینا عملا اومدن صداهای بازی هم مبتنی بر فیزیک طراحی کردن
مهندس فنی بازی می گفت ما اصن صدایی برای واگن طراحی نکردیم. فقط کاری که کردیم اینه که برمبنای اصطحکاک بین مثلا چرخ و زمین یه صدای دینامیک که بر اساس سرعت و اندازه و جنس اشیا تغییر می کنن ساختیم بعد وقتی شروع می کردیم وسایل مختلف ساختن تو بازی به صداهایی میرسیدیم که یادمون نمیومد خودمون ساختیم. حتی یه جا کارگردان بازی اومد گفت "اینی که ساختیم عملا یه موتور فیزیک برای صداست مگه نه؟"

خلاصه که خود مهندس بازی هم پشماش از چیزی که ساخته بود تو این ابعاد ریخته بود :دی
اصوات فیزیک محور چیز جدیدی تو بازی های ویدیویی نیست. مثلا Limbo هم اینو داره. ولی تو این ابعاد و با این دقت سابقه نداشته
 
11 ماه از عرضه (رسمی :دی) گیم میگذره و هنوز که هنوزه هر وقت یاد گیم و جاهای مختلفش میوفتم به وجد میام ناخودآگاه. هروقت میاد تو ذهنم، با خودم فکر میکنم که توتک از خاص ترین تجربه های زندگیم بودش. به قول این خارجیا، خیلی دوست دارم Tears of the Kingdom و Breath of the Wild از حافظه ام پاک بشن که دوباره بتونم از 0 تجربه اشون کنم.
توی این مدت خیلی جلوی خودمو گرفتم که از اول شروعش نکنم :دی و واقعا کار ساده ای نبوده :D اما هر از چند گاهی میرم توی یوتیوب و تریلر سوم گیم رو برای خودم میذارم و عشق میکنم، بلا استثنا هم هردفعه به این تیکه تریلر میرسم، مو به تنم سیخ میشه.

View attachment Y2meta.app - The Legend of Zelda Tears of the Kingdom – Official Trailer (online-video-cutter....mp4

اپیک بودن میباره لعنتی از تریلرش و آهنگ این تیکه اشم که هیچی دیگه :x

اون 2-3 ماهی که فقط توی توتک بودم، تبدیل شده به یک تجربه تکرار نشدنی برام. به امید دوباره بازی کردنش روی سوییچ 2 :دی
 
از نظر من این بازی بهترین بازی ساخته شده در تاریخ بازی های ویدیویی هستش و به نظرم خیلی کمتر از چیزی لایقشه ازش یاد میشه فکر کنم حداقل 10 الی 15 سال از تمامی بازی های اوپن ورد جلوتره یعنی فکر می کنم 10 -15 سال دیگه است که بقیه بازی ها تازه به چیزی که این بازی بهش رسیده می رسن.
تا به امروز هر بازی ساخته شده گیمر دقیقا مطابق با نگاه کارگردان بازی می کنه همه چیز از پیش تعیین شده است و گیمر فقط کاری که کارگردان بازی خواسته رو انجام میده ولی این بازی بر اساس خلاقیت و احتمالات ساخته شده مثلا تو برث اف د وایلد شما یه کمپ رو صرفا می تونستید مثل بقیه بازی ها یا به صورت رودر رو یا به صورت مخفیانه از بین ببرید ولی اینجا شما هر کاری می تونید بکنید هیچ محدودیتی وجود نداره اصلا نیازی نیست مطابق خواسته بازی پیش برید می تونید هر کاری انجام بدید واقعا بی نظیره .
جالبه نقدهای بازی رو که می خوندم همه از اوپن ورد بی نظیر و مپ های استثنایی و مبارزات عالی در ادامه برث اف د وایلد حرف زده بودند ولی هیچکسی درک نکرده بود این بازی چی به وجود آورده جالبه بعضی ها رو هم دیدم که می گفتن بازی تکراری و دقیقا مشابه برث اف د وایلده فقط با مپ بزرگتر من فرقی بین منتقد های اول و دوم نمی بینم چون هر دو گروه(چه اونایی که نقدشون مثبته (که شامل 95 درصد منتقد ها میشه) چه اونایی که منفی نقد کردن) بازی رو درک نکردن و نفهمیدن چی این بازی رو انقدر خفن کرده.
خیلی طول می کشه تا بقیه بفهمن نینتندو چی ساخته در سال های پیش رو اوپن وردهای زیادی عرضه میشه به خصوص جی تی ای خیلی هاشون هم بازی های معرکه ای میشن ولی حالا حالاها چیزی مثل Tears of the Kingdom ساخته نمیشه.
 
آخرین ویرایش:
از نظر من این بازی بهترین بازی ساخته شده در تاریخ بازی های ویدیویی هستش و به نظرم خیلی کمتر از چیزی لایقشه ازش یاد میشه فکر کنم حداقل 10 الی 15 سال از تمامی بازی های اوپن ورد جلوتره یعنی فکر می کنم 10 -15 سال دیگه است که بقیه بازی ها تازه به چیزی که این بازی بهش رسیده می رسن.
تا به امرور هر بازی ساخته شده گیمر دقیقا مطابق با نگاه کارگردان بازی می کنه همه چیز از پیش تعیین شده است و گیمر فقط کاری که کارگردان بازی خواسته رو انجام میده ولی این بازی بر اساس خلاقیت و احتمالات ساخته شده مثلا تو برث اف د وایلد شما یه کمپ رو صرفا می تونستید مثل بقیه بازی ها یا به صورت رودر رو یا به صورت مخفیانه از بین ببرید ولی اینجا شما هر کاری می تونید بکنید هیچ محدودیتی وجود نداره اصلا نیازی نیست مطابق خواسته بازی پیش برید می تونید هر کاری انجام بدید واقعا بی نظیره .
جالبه نقدهای بازی رو که می خوندم همه از اوپن ورد بی نظیر و مپ های استثنایی و مبارزات عالی در ادامه برث اف د وایلد حرف زده بودند ولی هیچکسی درک نکرده بود این بازی چی به وجود آورده جالبه بعضی ها رو هم دیدم که می گفتن بازی تکراری و دقیقا مشابه برث اف د وایلده فقط با مپ بزرگتر من فرقی بین منتقد های اول و دوم نمی بینم چون هر دو گروه(چه اونایی که نقدشون مثبته (که شامل 95 درصد منتقد ها میشه) چه اونایی که منفی نقد کردن) بازی رو درک نکردن و نفهمیدن چی این بازی رو انقدر خفن کرده.
خیلی طول می کشه تا بقیه بفهمن نینتندو چی ساخته در سال های پیش رو اوپن وردهای زیادی عرضه میشه به خصوص جی تی ای خیلی هاشون هم بازی های معرکه ای میشن ولی حالا حالاها چیزی مثل Tears of the Kingdom ساخته نمیشه.
بنظرم دلیلش اینه این حالت های غیر معمول و متفاوت بازی کردنش نیاز به ساختن دستگاه ها داره که اونم نیاز به وقت گذاشتن و آزمون و خطای زیاد داره، برا همینم اکثر مردم اینو تجربه نکردن، مخصوصا تو سال ۲۰۲۳ که بازی های خفن زیادی اومد.

خودم با اینکه خیلی منتظرش بودم ولی خب نزدیکای استریت فایتر اومد و دیگه بیشتر از پنجاه و خورده ای ساعت روش وقت نذاشتم.
 
  • Like
Reactions: Pyramid Head
بنظرم دلیلش اینه این حالت های غیر معمول و متفاوت بازی کردنش نیاز به ساختن دستگاه ها داره که اونم نیاز به وقت گذاشتن و آزمون و خطای زیاد داره، برا همینم اکثر مردم اینو تجربه نکردن، مخصوصا تو سال ۲۰۲۳ که بازی های خفن زیادی اومد.

خودم با اینکه خیلی منتظرش بودم ولی خب نزدیکای استریت فایتر اومد و دیگه بیشتر از پنجاه و خورده ای ساعت روش وقت نذاشتم.

این بنده خدا تو سالی که اومد خورد به غول آخر BG3 وگرنه گوتی همه جوره حقش بود.
از لحاظ فروش واقعا کارش خوب بوده.

بالای 20 میلیون تو یک پلتفرم فروخته.
اگه روی پلتفرمهای دیگه هم میومد قطعا رکورد وحشتناکی از خودش به جا میزاشت.

حالا روی کنسول بعدی نینتندو با رزولوشن بالاتر و 60 فریم حتما یه جهش تو فروش براش پیش میاد.
 
  • Like
Reactions: Parsa13
داشتم آخرین ویدیو گیم اسپات از سری چیزایی که در مورد توتک نمیدونیم رو میدیدم، آخرین نکته اش خیلی چشمو گرفت حیفم اومد آپلودش نکنم

View attachment 16 MORE Things You STILL Didn't Know In Zelda Tears Of The Kingdom (online-video-cutter.com).mp4

ملت چه کارایی که نکردن توی این گیم لعنتیا :دی
جدا از این ولی، کل این سری Things You Didn't Know گیم اسپات از همون موقعی که برای BotW شروع کردن تا الان همیشه جذاب بوده، از کانتنت های خوبه کانالشون بوده این چند سال به نظرم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or