آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

بازی ای نبود که حتی به طور رایگان تو گیم پس هم بازی کنی.

این دوم اشتباه فاحش فیل اسپنسر در معرفی زودهنگام بازی ها بود که عملاً استدیو ها رو به نابودی کشاند.
زود هنگام؟ ۶ سال بعد از معرفی عرضه شد

آمار فروش اسفناک Hellblade 2 :

- رتبه فروش37 ماه May آمریکا .
-در بین 100 بازی پرفروش اروپا در ماه May قرار ندارد.
- بیشترین تعداد بازیکنان همزمان از زمان عرضه آن در استیم 3982 نفر هست.

HELLBLADE II HIT WOEFUL SALES RECORDS IN MAY
فکر کنم کم کم باید با این استودیو هم وداع گفت
 
آخرین ویرایش:
  • Sad
Reactions: Solidsnake_1
آمار فروش اسفناک Hellblade 2 :

- رتبه فروش37 ماه May آمریکا .
-در بین 100 بازی پرفروش اروپا در ماه May قرار ندارد.
- بیشترین تعداد بازیکنان همزمان از زمان عرضه آن در استیم 3982 نفر هست.
بنظرم این شرکت باید مستقل می موند.
تا با خطر تعطیل شدن مواجه نمی شد.
۵سال رو وقت بزاری برای یه بازی ۵ساعت گیم پلی 😮 انتظار بیش از حد مایکروسافت از این شرکت وعده دادن متای بالا به این بازی . فروش نه چندان جالب بازی
موجب یه شکست تمام عیار شد .
 
زود هنگام؟ ۶ سال بعد از معرفی عرضه شد
عرض کردم که معرفی زودهنگام. این بازی وقتی معرفی شد استدیو هیچی نداشت جز این تریلر. اواخر ۲۰۲۱ بازی رفت توی Full Production. مورد بعدی هم ردفال بود که اسپنسر وضعیت موجود رو دید و معرفی کرد به عنوان سورپرایز مراسم.
 
تعداد پلیرهای هل دایورز ۲ داره روز بروز کمتر میشه، تا جایی که از بازی ۱۵ سال پیش هم پایینتر اومده:

بازی های ولو مورد خاص محسوب میشن چون به لطف ساپورت ماد همیشه تازگی دارن. مثلا الان کانتر سورس و ۱.۶ هنوز حدود ۱۰ هزار نفر پلیر دارن :))
 
تعداد پلیرهای هل دایورز ۲ داره روز بروز کمتر میشه، تا جایی که از بازی ۱۵ سال پیش هم پایینتر اومده:

مقصر خود استودیو بود که شروع کرد به تحمیل متا و اسلحه هایی که مردم دوست داشتند رو نرف کرد و هرکی هم که متا بازی نمی‌کرد از گروه کیک می‌شد. هرچند که این بازی ها حدی دارند و نمی‌شه فراتر از اون رفت.
 
تعداد پلیرهای هل دایورز ۲ داره روز بروز کمتر میشه، تا جایی که از بازی ۱۵ سال پیش هم پایینتر اومده:

این مقایسه واقعا منصفانه نیست.
L4D 2 یدونست و روی pc این رقم 50-40 هزارنفر پلیر برای یک بازی آنلاین فوق العاده خوبه.
رقم خیلی بالاتر داریم ولی اگه یک استودیو بازیی بسازه که بطور ثابت ماهی همین قدر پلیر داشته باشه یعنی موفق شده و کارش درسته.
جز اینکه MMO یا از این f2playهای مدرن باشه که چندصد میلیون دلار خرج توسعش شده باشه که خب داستانش فرق داره.

خیلی از بازیهای 2023 یا 2024 آرزوشون داشتن فقط 5-4 هزار پلیر فعاله ، این 25 هزارتا که خیلی خوبه (البته ماکزیم تعداد پلیرهای روزانه در حال حاضر بالای 30هزارتاست)
اونهم برای یک بازی PVE که خب به دلیل تکراری شدن محتواش نمیتونه جذابیت خودش رو برای پلیرها حفظ کنه.

حالا چرا اینقدر افت پلیر داشته شاید مهمترین دلیلش اینه که استودیو تو خوابش هم نمیدید که این حجم از پلیر جذب بازی بشن و برنامه درخوری برای انتشار محتوا برای نگه داشتن این حجم از پلیرها رو نداشت.
خب محتوای جدید که نباشه پلیرها میرن چیز دیگه بازی میکنن ، این رسم بازیهای آنلاینه ، مخصوصا اینکه PVP نباشه.

اینکه حتما بعد انتشار برنامه هاشون تغییر کرده و حتما به نظرم تغییرات زیادی تو محتواهای آینده که میخوان برای بازی منتشر کنن دادن.
تو خبرها داشتیم که استودیو میخواد نقشه راه جدیدی برای محتواهای آینده بازی رونمایی کنه و قبلی رو انداختن دور.
همچنین دارن کارمند جدید هم جذب میکنن.
ولی خب پیاده سازی این تغییرهای ناگهانی در توسعه بازی زمانبره.

من مطمئنم و اصلا شک ندارم که با آپدیتهای جدید یا اکسپنشن و... خیلی از پلیرها برمیگردن.
 
این مقایسه واقعا منصفانه نیست.
L4D 2 یدونست و روی pc این رقم 50-40 هزارنفر پلیر برای یک بازی آنلاین فوق العاده خوبه.
رقم خیلی بالاتر داریم ولی اگه یک استودیو بازیی بسازه که بطور ثابت ماهی همین قدر پلیر داشته باشه یعنی موفق شده و کارش درسته.
جز اینکه MMO یا از این f2playهای مدرن باشه که چندصد میلیون دلار خرج توسعش شده باشه که خب داستانش فرق داره.

خیلی از بازیهای 2023 یا 2024 آرزوشون داشتن فقط 5-4 هزار پلیر فعاله ، این 25 هزارتا که خیلی خوبه (البته ماکزیم تعداد پلیرهای روزانه در حال حاضر بالای 30هزارتاست)
اونهم برای یک بازی PVE که خب به دلیل تکراری شدن محتواش نمیتونه جذابیت خودش رو برای پلیرها حفظ کنه.

حالا چرا اینقدر افت پلیر داشته شاید مهمترین دلیلش اینه که استودیو تو خوابش هم نمیدید که این حجم از پلیر جذب بازی بشن و برنامه درخوری برای انتشار محتوا برای نگه داشتن این حجم از پلیرها رو نداشت.
خب محتوای جدید که نباشه پلیرها میرن چیز دیگه بازی میکنن ، این رسم بازیهای آنلاینه ، مخصوصا اینکه PVP نباشه.

اینکه حتما بعد انتشار برنامه هاشون تغییر کرده و حتما به نظرم تغییرات زیادی تو محتواهای آینده که میخوان برای بازی منتشر کنن دادن.
تو خبرها داشتیم که استودیو میخواد نقشه راه جدیدی برای محتواهای آینده بازی رونمایی کنه و قبلی رو انداختن دور.
همچنین دارن کارمند جدید هم جذب میکنن.
ولی خب پیاده سازی این تغییرهای ناگهانی در توسعه بازی زمانبره.

من مطمئنم و اصلا شک ندارم که با آپدیتهای جدید یا اکسپنشن و... خیلی از پلیرها برمیگردن.
والا هر ۲-۳ هفته یه آپدیت جدید میده هلدایورز.الانم ۳-۴ روز میشه باز گان جدید و آپگرید شیپ داده.ولی اونی که اهل بازی کردن نیست و فقط فکر سمپاشی هستش اخبار جهت دار و مغرضانه از اکسیژن براش واجبتره
 
حالا چرا اینقدر افت پلیر داشته شاید مهمترین دلیلش اینه که استودیو تو خوابش هم نمیدید که این حجم از پلیر جذب بازی بشن و برنامه درخوری برای انتشار محتوا برای نگه داشتن این حجم از پلیرها رو نداشت.
خب محتوای جدید که نباشه پلیرها میرن چیز دیگه بازی میکنن ، این رسم بازیهای آنلاینه ، مخصوصا اینکه PVP نباشه.

واقعا مهمترین دلیلش همین بود چون واقعا هیچکس فکرشو نمیکرد اینطوری بترکونه. نه خودشون نه دو آتیشه‌‌ترین فن‌های نسخه‌ی اول. ولی در کنار این نرف و باف‌های عجیبشون هم بود. جای اینکه باقی سلاح‌هارو باف کنن تا متا عوض شه میامدن تمام چیزای به درد بخور و خوب رو نرف میکردن تا ملت مجبور شن بیخیالشون بشن. یا سلاح‌های جدید خیلی چیز خاصی نبودن و تفاوت آنچنانی ایجاد نمیکردن حتی از نظر ظاهری. ولی خب مطمئنم با اومدن فکشن جدید و ماشین و اضافه شدن هم تیمی AI و یه سری چیزای دیگه میتونن بخشی از پلیرارو برگردونن. این ۲۵ الی ۳۵هزار پلیر روزانه‌ی استیم رو میشه گفت قشر وفادار و عاشق بازین که همچنان موندن و خواهند موند. بازی هنوزم کلی صحنه‌های فان و اپیک خلق میکنه که هیجا نمیشه دیدشون :D آمار PS5 هم که نداریم کلا.
 
آمار گیمینگ اروپا :

فروش سخت افزار june :
#1PS5
#2NSW
#3XBS
فروش سخت افزار در این ماه نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش داشته و ps5 در بین کنسول ها کمترین کاهش با 10 درصد داشته.

فروش نیم سال اول سخت افزار در اروپا :
با توجه به تخمین ها xbox series در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ برابر کمتر از ps5 در اروپا فروخته .
PS5 : 1.3M
NSW : 0.75M
XBS : 0.15M

فروش بازی ( فیزیکی + دیجیتال ) در ماه june :
PositionTitle
1EA Sports FC 24 (EA)
2Elden Ring (Bandai Namco)
3Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
4Sid Meier's Civilization VI (2K Games)
5Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
6Hogwarts Legacy (Warner Bros)
7Luigi's Mansion 2 HD (Nintendo)*
8F1 24 (EA)
9Grand Theft Auto Online (Rockstar)
10NBA 2K24 (2K Games)

فروش بازی ( فیزیکی + دیجیتال ) در نیم سال اول ۲۰۲۴:
PositionTitle
1EA Sports FC 24 (EA)
2Helldivers 2 (Sony)
3Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
4Hogwarts Legacy (Warner Bros)
5Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
6Call of Duty: Modern Warfare 3 (Activision Blizzard)
7Fallout 4 (Bethesda)
8It Takes Two (EA)
9Tom Clancy's Rainbow Six: Siege (Ubisoft)
10The Last of Us Part 2: Remastered (Sony)

European game sales down just 1.6% during the first half of 2024 | European Monthly Charts
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or