شایعه تعدیل نیرو زیادی در 343 Industries رخ داده و 343 Industries فقط بر توسعه بازی های Halo آینده نظارت خواهد کرد.

Solidsnake_1

کاربر سایت
Bathrobe Spartan که در گذشته در مورد سری Halo قابل اعتماد بوده است، اخیراً اطلاعات جدیدی در مورد آینده فرنچایز فاش کرده است :
  • در سال‌های 2023 و 2024 کارمندان داخلی 343i از حدود 500 نفر به کمتر از 280 نفر کاهش پیدا کرده.
  • تیم‌های ارتباطی و بازاریابی 343i تعدیل شدند و اکنون مستقیماً MS آنها را مدیریت می‌کند .
  • اتکا بهoutsource کردن افزایش یافته زیرا MS دیگر به توسعه توسط 343 اطمینان ندارد.
  • بنابراین 343 برای پروزه های بعدی فقط بر روی Concept و Pre-Production و lore کار میکند درحالی که توسعه اصلی بازی به استودیو دیگر outsource میشود . ( مانند آنچه با Halo Wars 2 و Creative Assembly انجام شد)
  • دو پروژه بزرگ جدید Halo در حال حاضر در دست ساخت هستند (به احتمال زیاد Halo CE Remake و Halo 7)، هر دو در مرحله Pre-Production هستند و زودترین زمان انتشار حداقل 2026 است.
  • فقط 30 درصد از اعضای 343i بر روی محتوای بازی کارمیکنند، در حالی که بقیه مربوط به project managementو producers و نقش های تجاری هستند.
  • اکنون بودجه بیشتر توسط MS کنترل می شود که به این دلیل استخدام های جدید را کندتر و دشوارتر کرده .
  • با اینکه Halo Infinite درامد زیادی داشته اما هنوز به اهداف MS برای آن نرسیده .
  • چون به اهداف مالی مورد نظر نرسیدند halo infinite اکنون در "Life support" قرار دارد و فقط محتوای که قبلا با استودیو های دیگر قرارداد بسته بودند به دلیل تعهدات قانونی که 343 داره عرضه میشوند .


منبع
 
این مردک کوردن دقیقا داره چی رو تفت میده؟
اگه شایعه برکناریها درست باشه که رسما خبر تایید شدست.
چون با 280 تا کارمند که نمیشه Halo توسعه داد.
==========
ولی خبر ساخت یه بازی از دنیای Halo توسط یه تیم دیگه واقعا جذابه.
مایکرو خیلی استودیو داره که میتونه روی این عنوان کار کنن ، از id و ماشین گیمز بگیر تا برون سپاری به حتی آوالانچ و...
یا حتی عجیب غریب و فانتزی تر اینکه بدن به ریسپاون.

ولی بخوام زمینی فکر کنم به نظرم یکی از استودیوهای cod ساز میتونه بهترین گزینه برای اینکار باشه.
نیاز هم نیست نسخه اصلی باشه ، اینقدری داستان داره دنیای Halo که میتونن ده ها نسخه فرعی ازش بسازن.
نیست حالا داستان بازیها مثلا خیلی پیوستست:Shrewd:

خیلی دوست دارم بگم از میون اونها Raven کارش خیلی درسته چون با singularity این رو ثابت کرد ولی اونها سالهاست از اون فضا فاصله گرفتن و به استودیوی ساپورت مجموعه تبدیل شدن.
به نظرم کمپین امسال Black Ops 6 میتونه نشون بده که آیا هنوز dna یک بازی خوب ساختن رو تو خودشون دارن یا نه.
از نمایشها که خیلی خوب به نظر میرسه.

خلاصه اینکه صنعت گیمینگ بدون Halo اصلا جذاب نیست.
بقیه که همه شدن مولتی پلیر و تمرکز روی بخش داستانی عمیق و پیوسته ندارن.
حیفه واقعا.
 
مايكروسافت اگه قرار بر مولتى پلتفرم بودن يا حتى انحصارى زمانى بودن بازياش باشه چرا طى يه قرارداد اصلا ندن خود بانجى بسازه؟ :D
بانجى هم كه عملا مستقل قرار بود عمل كنه حتى با خريدارى شدنش.
 
این مردک کوردن دقیقا داره چی رو تفت میده؟
اگه شایعه برکناریها درست باشه که رسما خبر تایید شدست.
چون با 280 تا کارمند که نمیشه Halo توسعه داد.
==========
ولی خبر ساخت یه بازی از دنیای Halo توسط یه تیم دیگه واقعا جذابه.
مایکرو خیلی استودیو داره که میتونه روی این عنوان کار کنن ، از id و ماشین گیمز بگیر تا برون سپاری به حتی آوالانچ و...
یا حتی عجیب غریب و فانتزی تر اینکه بدن به ریسپاون.

ولی بخوام زمینی فکر کنم به نظرم یکی از استودیوهای cod ساز میتونه بهترین گزینه برای اینکار باشه.
نیاز هم نیست نسخه اصلی باشه ، اینقدری داستان داره دنیای Halo که میتونن ده ها نسخه فرعی ازش بسازن.
نیست حالا داستان بازیها مثلا خیلی پیوستست:Shrewd:

خیلی دوست دارم بگم از میون اونها Raven کارش خیلی درسته چون با singularity این رو ثابت کرد ولی اونها سالهاست از اون فضا فاصله گرفتن و به استودیوی ساپورت مجموعه تبدیل شدن.
به نظرم کمپین امسال Black Ops 6 میتونه نشون بده که آیا هنوز dna یک بازی خوب ساختن رو تو خودشون دارن یا نه.
از نمایشها که خیلی خوب به نظر میرسه.

خلاصه اینکه صنعت گیمینگ بدون Halo اصلا جذاب نیست.
بقیه که همه شدن مولتی پلیر و تمرکز روی بخش داستانی عمیق و پیوسته ندارن.
حیفه واقعا.
اولا که شایعه تکذیب شده

2024-07-16_2-22-48.jpg

ثانیا همین فردی که زده، میگه 140 نفر رفتن که قراردیا بوده و بعد اومده میگه 32 تا دائم جذب شدن و قراردادیها رو فاکتور گرفته

2024-07-16_2-24-52.jpg

و ایرادات زیاد دیگه ای هم توییناش داره که بخاطر تکذیب شدن، ارزش نداره که بخوای به صحت و سقمش بپردازی.
_________
در مورد سایر موارد، هیلو رو نمیشه کالاف دیوتی ساز بسازه چون هیلو قشنگیش به اون متفاوت بودنشه و اگه قرار باشه کالاف بشه، بدرد نمیخوره.
خلاصه اینکه کسی هیلو نمیتونه بسازه مگه نسخه های مولتی که برون سپاریش کار درستیه که به مشکل کمبود محتوا برنخوره ولی خود کمپین باید مال 343 باشه
 
اولا که شایعه تکذیب شده

View attachment 343864

ثانیا همین فردی که زده، میگه 140 نفر رفتن که قراردیا بوده و بعد اومده میگه 32 تا دائم جذب شدن و قراردادیها رو فاکتور گرفته

View attachment 343865

و ایرادات زیاد دیگه ای هم توییناش داره که بخاطر تکذیب شدن، ارزش نداره که بخوای به صحت و سقمش بپردازی.
_________
در مورد سایر موارد، هیلو رو نمیشه کالاف دیوتی ساز بسازه چون هیلو قشنگیش به اون متفاوت بودنشه و اگه قرار باشه کالاف بشه، بدرد نمیخوره.
خلاصه اینکه کسی هیلو نمیتونه بسازه مگه نسخه های مولتی که برون سپاریش کار درستیه که به مشکل کمبود محتوا برنخوره ولی خود کمپین باید مال 343 باشه
اینفینت هم مولتی اش برون سپاری شده بود که سر جنگ روسیه با استدیو قراردادی قطع همکاری کردند و کمبود محتوا سر این بود که 343i خودش باید می‌ساخت محتوا رو.
 
این مردک کوردن دقیقا داره چی رو تفت میده؟
اگه شایعه برکناریها درست باشه که رسما خبر تایید شدست.
چون با 280 تا کارمند که نمیشه Halo توسعه داد.
==========
ولی خبر ساخت یه بازی از دنیای Halo توسط یه تیم دیگه واقعا جذابه.
مایکرو خیلی استودیو داره که میتونه روی این عنوان کار کنن ، از id و ماشین گیمز بگیر تا برون سپاری به حتی آوالانچ و...
یا حتی عجیب غریب و فانتزی تر اینکه بدن به ریسپاون.

ولی بخوام زمینی فکر کنم به نظرم یکی از استودیوهای cod ساز میتونه بهترین گزینه برای اینکار باشه.
نیاز هم نیست نسخه اصلی باشه ، اینقدری داستان داره دنیای Halo که میتونن ده ها نسخه فرعی ازش بسازن.
نیست حالا داستان بازیها مثلا خیلی پیوستست:Shrewd:

خیلی دوست دارم بگم از میون اونها Raven کارش خیلی درسته چون با singularity این رو ثابت کرد ولی اونها سالهاست از اون فضا فاصله گرفتن و به استودیوی ساپورت مجموعه تبدیل شدن.
به نظرم کمپین امسال Black Ops 6 میتونه نشون بده که آیا هنوز dna یک بازی خوب ساختن رو تو خودشون دارن یا نه.
از نمایشها که خیلی خوب به نظر میرسه.

خلاصه اینکه صنعت گیمینگ بدون Halo اصلا جذاب نیست.
بقیه که همه شدن مولتی پلیر و تمرکز روی بخش داستانی عمیق و پیوسته ندارن.
حیفه واقعا.
هیلو خودش به خاطر اینکه جزو اولین شوتر های مولتی پلیر خوب کنسولی بود محبوب شد :دی هر استودیویی که بخواد هیلو بسازه باید خیلی روی بخش مولتی پلیر تمرکز کنه

مايكروسافت اگه قرار بر مولتى پلتفرم بودن يا حتى انحصارى زمانى بودن بازياش باشه چرا طى يه قرارداد اصلا ندن خود بانجى بسازه؟ :D
بانجى هم كه عملا مستقل قرار بود عمل كنه حتى با خريدارى شدنش.
فیل اسپنسر ۵۰ میلیون دلار پول نقد ببره لاس وگاس قمار کنه از نظر سود دهی شانسش بهتر از بازی دست بانجی دادنه :دی بانجی استودیوییه که دو تا DLC خوب پشت هم نمیتونه ریلیز کنه، چه برسه به بازی کامل :))
 
آخرین ویرایش:
هیلو خودش به خاطر اینکه جزو اولین شوتر های مولتی پلیر خوب کنسولی بود محبوب شد :دی هر استودیویی که بخواد هیلو بسازه باید خیلی روی بخش مولتی پلیر تمرکز کنه


فیل اسپنسر ۵۰ میلیون دلار پول نقد ببره لاس وگاس قمار کنه از نظر سود دهی شانسش بهتر از بازی دست بانجی دادنه :دی بانجی استودیوییه که دو تا DLC خوب پشت هم نمیتونه ریلیز کنه، چه برسه به بازی کامل :))
بله دقیقا، برا همینه که دستینی 2 هنوز بعد n سال انقدر پلیرهاش زیاده و همچنین یکی از بهترین DLCهای تاریخ! رو همین چند وقت پیش عرضه کردن:دی حالا برو تعداد پلیرهای هیلو اینفینیت رو ببین تا بیشتر متوجه شی چه خبره:دی کل ماهیت و موفقیت های تمام دوران هیلو بخاطر بانجیه و 343 حتی یکبار هم نتونسته به ضعیف ترین خروجی بانجی نزدیک بشه. دیگه ترول هم تا یه جایی منطق داره بعدش بیشتر مضحکه میشه حرفتون:دی

پ.ن: عه قالب مشکی برگشت به فروم:دی
 
بله دقیقا، برا همینه که دستینی 2 هنوز بعد n سال انقدر پلیرهاش زیاده و همچنین یکی از بهترین DLCهای تاریخ! رو همین چند وقت پیش عرضه کردن:دی حالا برو تعداد پلیرهای هیلو اینفینیت رو ببین تا بیشتر متوجه شی چه خبره:دی کل ماهیت و موفقیت های تمام دوران هیلو بخاطر بانجیه و 343 حتی یکبار هم نتونسته به ضعیف ترین خروجی بانجی نزدیک بشه. دیگه ترول هم تا یه جایی منطق داره بعدش بیشتر مضحکه میشه حرفتون:دی

پ.ن: عه قالب مشکی برگشت به فروم:دی
343 بازی خوب بلد نیست بسازه ربطی به عملکرد بانجی مدرن داره؟ Lightfall و Shadowkeep رو هم لابد برون سپاری شده بودن به 343 چون استودیویی که اسم مقدس Playstation Studios بخوره بهش امکان نداره بازی بد بسازه و هرگز هم نساخته. بانجی مدرن هم فقط اسما بانجیه و خیلی از سازنده های اصلی توی سالهای مستقل شدن بانجی و بعد از خرید سونی به دلایل مختلف استودیو رو ترک کردن.
 
343 بازی خوب بلد نیست بسازه ربطی به عملکرد بانجی مدرن داره؟ Lightfall و Shadowkeep رو هم لابد برون سپاری شده بودن به 343 چون استودیویی که اسم مقدس Playstation Studios بخوره بهش امکان نداره بازی بد بسازه و هرگز هم نساخته. بانجی مدرن هم فقط اسما بانجیه و خیلی از سازنده های اصلی توی سالهای مستقل شدن بانجی و بعد از خرید سونی به دلایل مختلف استودیو رو ترک کردن.
واقعا ربطی به این تاپیک نداره ولی خیلی مسخرس که از این DLC ها نام ببری ولی چیزی از Final Shape و Forsaken و Witch Queen نگی که همشون از بهترین های تاریخن. این همه محتوا در تمام این سالها ساخته داده بیرون ولی چون 2-3 تاش در حد انتظار نبوده پس دیگه این بانجی، بانجی قدیم نیست لول! این 60-70 هزار پلیری هم که میبینی هر روز دارن بعد تمام این سالها دستینی 2 بازی میکنن لابد اسکلن:دی (نسخه PC فقط اینه) هر جا هم کم آوردیم سریع بچسبونیمش به کنسول وار که یوقت منطق توی دیوارمون زیر سوال نره:دی آره بانجی مدرن اسمش بانجیه، Final Shape هم لابد از ماتحت 343 در اومده بیرون!
لامصب بانجی یه دستینی داد نصف بازیهای آنلاین کل صنعت گیم تحت تاثیرش قرار گرفته از نسل پیش. فقط دیزاین منو بازی به تنهایی شد مدل 70 درصد بازیهای بعد خودش! بنظرم بیشتر از این ادامه نده:دی

پ.ن: عه قاب مشکی دوباره رفت:دی
 
وسط بحث و البته ترول، Halo Infinite یه عنوان باکیفیت هست که یه بخش کمپین کامل داره که از بهترین شوترهای چند سال اخیر هست. اینکه در حد نسخه‌های اصلی نیست که مشخصه ولی اینکه به ضعیف ترین ساخته بانجی نزدیک نشده که قطعا شوخی هست چون واقعا ارتباطی با هم ندارن :دی از اون طرف یه بخش مولتی‌پلیر هم داره که مشکل اصلی بازی این جا هست چون نتونستن به خوبی بازی رو ساپورت کنن و آره تو مولتی‌پلیر در حد دستینی نیست.
 
چرا این شوالیه ها مثل شوالیه دوست داشتنی گراب عمل نمیکنن که میگفت پرفکت دارک عمل نمیکنن که ماه بعدش جهنم رو تو ایونت نشون بدن
نکته دوم اینه، شوالیه ها تکذیب نکردن خود 343 تکذیب کرده ولی چون این خبرا رو دوست دارید کللا همه چی رو نخونده قبول میکنید.
_____
یه نکته جالب هست و اونم اینه. همینی که این توییتم زده. فرداش میاد یه همچین توییتی زده، فرداش میاد اینو میزنه که یکم منطقی کنه کارشو ولی نمیتونه

2024-07-16_3-15-47.jpg

که همینم غلطه، چون یکم ریاضی حالیتون میشد میتونستید یه جمع و تقسیم کنید و بفهمید با مهملاتی که این یارو بافته. 70 درصد تیم 280 نفره ماله تیم تجاری 343 هست که وظیفه انتشار بازیهاشم تازه با xbox game studio رو داره و میشه حدود 200 نفر تیم تجاری و 80 نفر تیم توسعه و اگه همون 140 نفر قراردادی هم بهش اضافه کنیم که نوابغ، همه تیمها قراردادی دارن، چون یکسری مشاغل برا کوتاه مدت نیازه ، نه دائم. میشه 220.
تازه این میگه، یه بخشی از qa و بازاریابی هم تو این 140 تا بودن، یعنی تیم تجاری 343 هم اندازه تیم توسعه بودن، واقعا حیفید.
___________
یکی دو تا از توییتاشم بزاریم. حرفاشم تکذیب شده

2024-07-16_11-47-16.jpg

نفرمایید به کسی، حتی خودت اعتماد نکنیم چون اطلاعات ندارید و صرفا با چیزایی که تو لینکدین، دیدی اینا رو میزاری، تو در سری هیلو قابل اعتماد بودی.

2024-07-16_11-49-52.jpg 2024-07-16_11-58-39.jpg

نکته دومم، استباطهای جذابه و ترجمه های جذاب بازیسنتری.
__________
نکته آخرم اینقدر از برونسپاری میترسید، بنظرم زودتر حرکت کنید،
PlayStation Plans On Outsourcing And Co-Development To Combat Rising Costs
اینارو هرمن هاست در مورد برونسپاری همین ماه پیش گفته.
___________________
در مورد موفقیت بزرگترین دستاورد تاریخ بشریت در صنعت گیم.

2024-07-16_12-03-18.jpg 2024-07-16_12-03-53.jpg 2024-07-16_12-04-27.jpg 2024-07-16_12-05-02.jpg

از هفته منتهی به 4 ژوئن هست هست و بعدم تو هفته 27 ژوئن از لیست 100 تایی استیم از لیست خارج شد.
اینو گفتم که یکسری چیزایی رو شما یدونید و بفهمید ایدی dlc و بازی از هم جداست چون دیدم n تا پست که بانجی پول خودشو درآورد و ...
و ثانیا اون چیزی که ازش عکس میزارید، اون فروش ساعتی استیمه که ممکنه با چند هزار دلار نفر اول بشی.
بیشتر در مورد بانجی نمیگم و صرفا به صحبتهای هرمن هالست ارجاع میدم که رویاسازی در مورد بانجی نکنید
Sony Claims "Significant Progress" In Integrating Bungie In The Company - Gameranx
“We can’t disclose financials for individual studios in our portfolio, that includes Bungie. Whilst, we don’t expect profit contribution from Bungie in fiscal year 24 on a standalone basis, that is obviously to do with the fact that they are working on a new IP, that is yet to be released.”
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or