آقای Matt Booty: استودیو Tango Gameworks به دلیل تغییر در مدیریت تعطیل شد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
mattbooty.jpg

رئیس استودیوی بازی‌سازی Xbox، در شرکت مایکروسافت، به طور ضمنی گفته است که Tango Gameworks به دلیل تغییر در مدیریت، تعطیل شده است.

در مصاحبه‌ای از آقای Matt Booty به طور خاص در مورد بسته شدن تانگو سؤال شد. اگرچه او به طور مشخص از کسی نام نبرد، Booty به طور ضمنی اشاره کرد که تغییر رهبری و کارکنان در تانگو ممکن است یکی از دلایل تعطیلی بوده باشد، که نشان می‌دهد در حالی که Hi-Fi Rush موفقیت‌آمیز بود، هیچ تضمینی برای ادامه‌ی کار وجود نداشت و همچنین به دست آوردن موفقیت مشابه در آینده، مبهم بود.

Booty گفت: من وارد جزئیات درباره‌ی این تصمیم گیری نمی شوم، بیشتر به خاطر احترام به افرادی که آنجا هستند. کار زیادی برای ارائه Hi-Fi Rush انجام شده است. که بازی خوبی بود و برای ما هم خوب بود. من فکر می‌کنم چیزی که باید در نظر گرفته شود این است که برای ما به همان اندازه که به یک بازی خاص نگاه می‌کنیم، کسب موفقیت در آینده نیز مهم است. چیزهای زیادی برای کسب موفقیت در یک بازی وجود دارد. چه رهبری دارید؟ چقدر این رهبری خلاق است؟ آیا تیم سازنده، تیمی است که قبلاً چیزی (پروژه) موفق عرضه کرده است؟ ما باید به همه این چیزها نگاه کنیم و از خود بپرسیم آیا برای موفقیت در آینده آماده شده‌ایم؟ در حالی که ممکن است عوامل و یا موقعیت‌هایی وجود داشته باشد که قبلاً منجر به موفقیت شده‌اند، اما ممکن است همه آن‌ها هنوز سر جای خود نباشند، زیرا شما به آنچه در آینده انجام می‌دهید نگاه می‌کنید.

اگرچه او به طور مشخص بیان نکرد، اما به نظر می‌رسد پاسخ Booty حداقل تا حدی به خروج Shinji Mikami، بنیانگذار تانگو، اشاره دارد که در سال 2023 استودیو را ترک کرد تا یک شرکت جدید تاسیس کند. Mikami که کارگردانی The Evil Within و نظارت بر بازی‌های دیگر تانگو در نقش تهیه‌کننده اجرایی بود، بیشتر به خاطر حضور در کپکام شناخته می‌شود، جایی که او اولین Resident Evil و Resident Evil 4 و عناوین دیگر را کارگردانی کرد.

Booty همچنین گفت کرد که بسته شدن Tango Gameworks تنها گزینه در نظر گرفته شده نیست و نمونه‌هایی از استودیوهای قبلی متعلق به ایکس باکس را گفت که به جای تعطیل شدن، مستقل شدند.

او توضیح داد: برای بسیاری از استودیوهایمان، ما سعی می کنیم گزینه‌ها را بررسی کنیم. به عنوان مثال، ما اخیراً Toys For Bob را داشتیم، استودیویی که قبلاً روی عناوین Call of Duty کار می‌کرد، به یک استودیوی مستقل جدید تبدیل شد و ما اعلام کردیم که با آنها برای انتشار بازیهایشان قرارداد بستیم. من به استودیویی به نام Twisted Pixel در تگزاس فکر می‌کنم که ما آن را خریدیم، سپس اهداف‌شان را تغییر دادیم. آن استودیو امروز در حال پیشرفت است، ما می‌خواستیم آنها را برای ادامه‌ی موفقیت‌شان آماده کنیم. بنابراین، ما کاملاً بررسی می‌کنیم که گزینه‌های تجاری ممکن برای باز نگه‌داشتن یک استودیو و یا شاید تغییر در آن چیست و این فقط یکی از مواردی است که ما در کل به آن نگاه می‌کنیم.
 
یکی نیست بگه اگه مدیریت مشکل داشته پس وظیفه تو این وسط چی بوده ؟ نمیتونستی یـ مدیر درست حسابی واسه استدیو انتخاب کنی ؟ قضیه خیلی راحت و سر راست ـه از بالا دستور اومده بوده تعدیل نیرو کنید اینا هم Tango رو ضعیف گیر اوردن زدن بستنش . استدیو خارجی تو یک کشور اسیایی که IP هاش اونقدرا بفروش هم نبودن قشنگ گزینه ایده آلشون بوده .
 
این چیزی که مت بوتی گفت:

Xbox Game Studios head Matt Booty has implied that the decision to close down Tango Gameworks was partly due to a change of creative leadership at the studio.

با چیزی که محمد طالبیان از منبعش شنیده بود، بسیار نزدیکه و همخونی داره.

امان از دست این ژاپنیای وطن پرست...:دی
 
این نوابغ این همه سال تلاش کردن تو ژاپن یه سهمی از بازارو بگیرن و استودیو بخرن بعد میان احمقانه ترین تصمیم ممکنو می‌گیرن و همچین دلیل مضحکی میارن. :))
تنها خوبی این حرکت این بود که ژاپن از این به بعد از دست اینا در امانه و بعید می‌دونم هیچ ناشر یا استودیو ژاپنی قبول کنه اینا تصاحبش کنن... :)
 
این چیزی که مت بوتی گفت:

Xbox Game Studios head Matt Booty has implied that the decision to close down Tango Gameworks was partly due to a change of creative leadership at the studio.

با چیزی که محمد طالبیان از منبعش شنیده بود، بسیار نزدیکه و همخونی داره.

امان از دست این ژاپنیای وطن پرست...:D
*fixed
Xbox Game Studios head, Matt Booty, has suggested that the closure of Tango Gameworks was influenced by Mikami's departure from his position, leading to the decision that it was easier to shut down the studio
 
قبلا هم گفتم خیانت به تانگو میکامی کرد که رفت و استودیو جدید خودش تاسیس کرد ماکروسافت هم به خاطر میکامی این استودیو میخواست و قاعدتا وقتی اون نباشه نگهداشتن یک سری بازی ساز معمولی توجیه نداره
 
قبلا هم گفتم خیانت به تانگو میکامی کرد که رفت و استودیو جدید خودش تاسیس کرد ماکروسافت هم به خاطر میکامی این استودیو میخواست و قاعدتا وقتی اون نباشه نگهداشتن یک سری بازی ساز معمولی توجیه نداره
اویل ۲ و ۳ که مستقیم میکامی تاثیر نداشت از اون ور هم ۵ و ۶ و ۷ و ۸ اصلا میکامی تاثیری نداشت. تانگو بدون میکامی هم با جذب نیروی بااستعداد میتونست خروجی خوبی داشته باشه. یا این حرف بهانه هست یا انقدر مدیریت ایکس‌باکس تو دیواره
 
اویل ۲ و ۳ که مستقیم میکامی تاثیر نداشت از اون ور هم ۵ و ۶ و ۷ و ۸ اصلا میکامی تاثیری نداشت. تانگو بدون میکامی هم با جذب نیروی بااستعداد میتونست خروجی خوبی داشته باشه. یا این حرف بهانه هست یا انقدر مدیریت ایکس‌باکس تو دیواره
قطعا ماکروسافت که صاحب این استودیو هست بیشتر و بهتر خبر داره که این افراد آیا بدون میکامی بدرد میخورن یا نه و گرنه ماکرو حقوق 200 هزار نفر میده حالا این 50 نفرم روش

دوستان امکان دار استودیو هایی که تعطیل شدن ip هاشون ادامه پیدا کنه ؟
الان ip دست ماکروسافت هست و احتمال داره بده یک تیم بهتر ادامش بسازه
 
  • Like
Reactions: milad.ps4

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or