Multi Platform Dragon Age: The Veilguard

dragon-age-featured-image-16x9.jpg.adapt.crop191x100.1200w.jpg
--------------------------------------------
سازنده: Bioware
ناشر: Electronic Arts
تاریخ عرضه: نامشخص
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------
تاپیک جامع دنیای دراگون ایج: Dragon Age Universe [ پست اول خوانده شود.]
اطلاعات
  • به روز رسانی میشود.​
تریلرها
-------------
 
آخرین ویرایش:
تریلر گیمپلی واقعا امیدوار کننده بود برام. آرت دیرکشن دقیقا بر عکس تریلر قبلی بود یجورایی بیشتر ادامه دهنده مسیر Inquisition هست.

تغییر گیم پلی به ریل تایم باعث شده بازی خیلی شبیه Mass Effect بشه . درسته یک سری از فن های قدیمی ناامید میشن ولی خوب اینا بعد اوریجینز با نسخه دوم رفتن سمت اکشن که طرفدارای خاص خودش رو پیدا کرد بعدش هم تو Inquisition سعی کردن هر دو طرف رو راضی نگه دارن که نشد.
با وجود اینکه خود گیم پلی اوکی بود یادمه هر 2 طرف ناراحت بودن.
همین که این بار یه مسیر مشخصی رو انتخاب کردن و تکلیف بازی از اول با خودش مشخصه خودش قدم مثبتیه. یکی از مشکلات من با Inquisition این بود خیلی سعی کرده بودن هر دو گروه از فن هاش رو راضی نگه دارن و به قولی safe کار کرده بودن .وگرنه Inquisition پتانسیلش رو داشت که بازی خیلی بهتری بشه.

یکی از خبرهای خوبی که امروز خوندم برگشتن انتخاب Origins مثل نسخه اوله. ولی نمیدونم مثل اوریجینز هر گروه یه Intro کوتاه مختص به خوش رو داره یا نه؟!


اما کسی رو که پیشنهاد اون تریلر سنیماتیک داده بود باید از استدیو بندازن بیرون.:D یعنی اصلا شباهتی به تم خود بازی نداشت و یه موج خیلی منفی رو علیه بازی ایجاد کرد.

در کل تریلر نظرم رو عوض کرد و امیدوارم موفق بشن. چون واقعا احساس میکنم آخرین شانسون هست ولی با توجه به چیزی که دیدم خیلی امیدوارم.
 
بعنوان کسی که هیچکدوم از نسخه های دراگون ایج رو نرفته از تریلر گیم پلی هم خوشم اومد و هم نیومد! مثلا از طراحی محیط ها و دنیای بازی خوشم اومد ولی رنگ بندی بازی برام جالب نبود اینکه بیشتر رنگ بنفش و صورتی و سبز فسفری میبینه ادم یاد بازی های انلاین و کژوال میفته. از طرفی کامبت بازی خوبه و یجورایی احساس کردم المان هایی هم از بازی spiderman ورداشتن، مثل اون هاله ای که روی سر کارکتر بوجود میومد یا موقع تیراندازی دشمن ها از همون میکانیزم sp استفاده میکردن. درکل حس دوگانه ای دارم نسبت به بازی و باز خوبه چون با اون تریلری که توی شوکیس xbox پخش کردن کلا امیدم رو از بازی از دست داده بودم.
 
من با دید باز رفتم دیدم گیم پلی رو، کامنت ها و اینارم قبلش ندیدم
ولی واقعا برای من ناامیدکننده بود؛ از همه بدتر گیم پلی که کلا سطحی ترین شکل ممکن شده رسما هک اند اسلش
کنترل اسکوادمون هم که حذفه انگار
حالا رفقایی که origins رو بازی کردن یادشون میاد چقدر باید با فکر میرفتی جلو که بلکه بعد از اینکه همه یارات مردن خودت با 1hp آخرین دشمن رو بکشی:D
مثلا کله خری نمیشد بکنی بری تو یه اتاق پر دشمن باید یکی رو میفرستادی تو که بیارشون بیرون:D
طراحی دشمن ها هم که فاجعه...چیه همه بنفش؟!
فقط اون قسمتی که تو preview میگه تیم میخواسته تاریکی و روشنایی رو بالانس کنه جالبه
گفته خب کلا بنفش کنیم
 
من هیچ کدوم از بازی های سری رو بازی نکردم ولی الان تریلر گیم پلی رو دیدم تعجب کردم و خیلی تمیز و جذاب بود برام . تنها مشکلش که از تریلر شوکیس ایکس باکس هم مشخص بود اینه که به شکل وحشتناک و سفارشی بازی woke ـه .
 
حالا قطعا در حد اریجینز که نبود یا حتی نسخه اول، اما اینکوزیشن به نسبت واقعا بازی خیلی بدی نبود، در کنار شدوافموردور و ایلین جز بهترین بازی های اون سال بود و اوایل نسل، من 2 بار بازی رو تموم کردم یکی همون سالی که اومد شروع کردم یکی هم 4 5 سال بعدش که پلت هم شد حدود 500 ساعت در مجموع، فکر کنم 90 درصد کامبت بازی رو با تکتیکال ویو رفتم، چقدررررر این تکتیکال ویو رو دوست داشتم، یه جورایی تداعی کننده گیم پلی قدیمی سری بود در یک بستر مدرن تر و با اکسسبیلیتی بهتر، واقعا من باب گیم پلی شما میتونستی به شدت تاکتیکی بازی کنی، مخصوصا دقیق یادمه اگه دیفیکالتیت نایتمر باشه که دیگه رسما "مجبوری" از تکتیکال استفاده کنی و اتفاقا مجبوری به شدت تاکتیکی بازی کنی و نهایت استفاده (به معنای واقعی نهایت استفاده) رو از قابلیت های تیم ببری، * حالا من طبیعتا همه رو نمیدونم کلا خیلی وقت ها وقتی ملت از "گیم پلی" ایراد میگیرند، مشخصا اعلام میکنند که ایزی یا نورمال بازی کردن، خب خیلی جای تعجب نداره که یک بازی رو ایزی یا نورمال مجبور به استفاده از قابلیت ها نکنه و بتونی سیکیم خیاری ردش کنی، همه بازی های غیر از هارد و وری هارد، همینن تقریبا...

ایرادات اینکوزیشن بیشتر از گیم پلی چیزایی مثل طراحی اینترفیس شخمی و هوش مصنوعی ضعیف و "عدم اجبار برای استفاده از تاکتیک در دیفیکالتی های پایین" بود، همینم به نظرم مورد اخر رو میشه نوعی اکسسبیلیتی در نظر کرفت که روز به روز هم در صنعت بازی رواج پیدا میکنه، یعنی شما اگه دوست داری تاکتیکی بازی کنی، رو نایتمیر برو و اگه دوست داری یک گیم پلی کژال بزن بهادری بازی کنی هم رو ایزی یا نورمال یا حتی هارد، خب این جامعه مخاطب بازی رو افزایش میده در عین حال که اون حالت تاکتیکی بازی هم همچنان حفط کرده...

همون تکتیکال هم ایرادات خاص خودش رو داشت نمیگم بی ایراد بود، مثلا دستت یکمی زیادی بسته بود از حرکت گرفته که گاهی اذیت میکرد تا بعضی کرکتر ها که خنگ بودن و نیاز به مراقبت همیشگی، اما به مرور وقتی یاد میگرفتی چطوری تیم بچینی چطوری قابلیت هاشون رو انتخاب و جدا و استفاده کنی، کار را میفتاد و بازی به خوبی پیش میرفت، چقدر تو تکتیکال ویو از بازی عکس گرفتم، عاشق پاز شدن وسط کار و موقعیت های رندوم کرکتر ها وسط جنگ و حالت های خاصشون بودم..

بازی دنیای به شدت باحالی داشت، اوپن ورلد خیلی خوبی در زمان خودش بود (یکمی بیش از حد ایتم و لوتینگ داشت که اینم باز شاید ایراد نباشه و سبک بازیه) موسیقی عالی بود، گرافیک در زمان خودش واقعا خوب بود، هم متا هم گوتی به نسبت سالی که اومد برازنده اش بود..

و خب این نسخه جدید هم حقیقتا با این نمایش اخیر به شدت امیدوارکننده به نظر میرسه، قطعا ممکنه باز هم ظرافت هایی رعایت نشه و اون انتظارات اصلی به حاشیه بره، اما ساختمان بازی و فانتزی بودنش خیلییی خفن به نظر میرسه، یعنی از اون ار پی جی هایی هست که بری به معنای واقعی توش غرق شی، انیمیشن لایک شده عملا... بازی گسترش پیدا کرده و حس نسل جدید میده، تا اینجا به نظرم همین کافیه که امیدوار باشیم، تا ببینیم نهایتا چی میشه...
 
آقا همه چیز به کنار ، این indicator ای که موقع حملات از راه دور دشمنا از نوک سلاح دشمن تا بدن کاراکتر کشیده میشه چیه اخه ؟
اینو حتی ایزی مود بازیای نسل ۷ هم نداشتن. در این حد یعنی نخواستن ریسک کنن که بازی چالش برانگیز نشه برای مخاطب عام؟
خیلی ضایعه واقعا

جدا از اون DA کلا همیشه داشته مسائل حاشیه ای. همون Inquisition هم ازش میریخت (البته چیزای دیگه بود اون موقع )
 
View attachment 340809

تعداد دیسلایکهاش که خیلی بیشتر لایکها هست تو کانال یوتیوب خود دراگون ایج تریلر 20 دقیقه گیمپلی که نشون میده اکثریت خوششون نیومده.
یکم آف تاپیک میشه ولی خوب از اونجایی که این چند وقته با عدد های عجیب غریبی رو به رو شدیم کنجکاو شدم ببینم نسبت Like و Dislike یوتیوب چجوری محاسبه میشه . یـ سر به صفحه Github این اکستنشن Return YouTube Dislike زدم و دیدم خودشون توضیح دادن . API اینا میاد لایک و دیسلایک هر کسی که اکستنشن رو نصب کرده جمع آوری میکنه و نسبتش رو به دست میاره و بعد همون نسبت رو روی عدد لایک داخل صفحه یوتیوب اعمال میکنه .

به عنوان مثال اگه یـ ویدیو به صورت واقعی حدود 100 تا لایک داشته باشه و 10 تا دیسلایک (90 درصد Ratio) و همین تعداد واسه یوزرای اکستنشن 30 تا لایک و 6 تا دیسلایک باشه (80 درصد Ratio) تعداد دیسلایکی که واسه یوزر ها نشون میده عدد 20 ـه

این اکستنشن در حال حاضر حدود 6 میلیون یوزر داره یعنی تعداد dislike های یوتیوبی که مخاطب میلیاردی داره توسط یـ همچین جامعه آماری کوچیکی تعیین میشه بماند که بیشتر مخاطبای یوتیوب از طریق موبایل به این پلتفرم دسترسی دارن که اصلا همچین قابلیت براشون وجود نداره

خلاصه رو این اعداد حساب نکنید که اصلا دقیق نیستن
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or