آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

یعنی هردفعه میبینم دراگنز داگما فروشش اونقدری که باید باشه نبوده یه ردیف فوش به کپکام میاد تو ذهنم. نمیدونم سر این بازی چرا یهو یاد نسل هفتم افسانه ایش افتاد و سر پرفورمنس و اون خرید درون برنامه ای کذاییش که نه بکار میومد نه پول آنچنانی تو جیب خود کپکام میرفت گند زد به پنجره طلایی لانچ بازیش.

پ.ن: امیدوارم فروش بالای استلار بلید پیام واضحی رو به همه استدیو ها برسونه :D
البته این مسایل باعث نمیشه یه بازی فروشی که باید رو تجربه نکنه.
DD2 اگه این دو موردی که گفتی رو هم نمیداشت باز فروشش همینی بود که هست.
بازی دقیقا همون نسخه قبله که به روز شده ، یه RPG خاص که اون کششی که باید رو ایجاد نمیکنه که پلیرهای زیادی جذبش بشن.
آمارهای فروشش و... هم هرچی نسخه اول داشت تقریبا الان با این نسخه هم همونه (آمار دقیق ندارم ولی از روی شواهد حدس میزنم فروشش به همون شکله).

بازیی نیست که همه پسند باشه و خب برای یه بازی تجاری تر مثل SB حتما شرایط اینکه فروش بهتر و وسیع تری رو داشته باشه منطقیه.
 
استلار بلید باز هم در ژاپن در رتبه اول جدول فروش هفتگی بازی‌ها قرار گرفت.

با اینکه بازی Stellar Blade یک IP جدید از یک استودیو کره‌ای محسوب می‌شود، مجموع فروش آن در ژاپن از بازی Dragon's Dogma 2 فراتر رفت؛ درحالی‌که Dragon's Dogma 2 یک دنباله‌ی تحسین‌شده و اثری از شرکت ژاپنی کپکام است.
خدا کنه، باعث بشه، سازنده ها شجاعت تر بشند.
 
DD2 اگه این دو موردی که گفتی رو هم نمیداشت باز فروشش همینی بود که هست.
بازی دقیقا همون نسخه قبله که به روز شده ، یه RPG خاص که اون کششی که باید رو ایجاد نمیکنه که پلیرهای زیادی جذبش بشن.
آمارهای فروشش و... هم هرچی نسخه اول داشت تقریبا الان با این نسخه هم همونه (آمار دقیق ندارم ولی از روی شواهد حدس میزنم فروشش به همون شکله).

بازیی نیست که همه پسند باشه و خب برای یه بازی تجاری تر مثل SB حتما شرایط اینکه فروش بهتر و وسیع تری رو داشته باشه منطقیه.
بازی تو شماره بعدیش بهتر عمل نکنه که فاتحشو باید خوند رسما :D
اصلا مهم نیست چه کششی ایجاد میکنه فقط باید یه جوی تو سوشال مدیا درست میشد که همه ترغیب میشدن بگیرن ببینن چیه، یه جوری که اگه بازی نکنن از یه ترندی جا موندن. مثل بالدرز گیت یا الدن رینگ یا حتی فلایت سیمیلتور. هلدایورزم همینجوری موفق شد حتی. دیگه انصافا بالدرز گیت همه پسندتره یا دراگنز داگما؟ :D
کلا رفتار سوشال مدیا گله ایه یهو همه میرن سمت یه چیزی یا همه ازش فاصله میگیرن و میکوبنش.

ولی با این داستانا باعث شد یه ترند منفی شکل بگیره پشت بندشم یوتیوبرا و تیک تاکرا و بلاگرا واسه ویو خوردن ده برابر بیشتر زدن تو سرش کلا دیگه اون موقعیت طلاییش از دست رفت.
 
ولی با این داستانا باعث شد یه ترند منفی شکل بگیره پشت بندشم یوتیوبرا و تیک تاکرا و بلاگرا واسه ویو خوردن ده برابر بیشتر زدن تو سرش کلا دیگه اون موقعیت طلاییش از دست رفت.
بازی هنوز فرصت داره ، اگه کپکام درست پله ها رو بالا بره و بهبودهایی که باید رو بده میتونن با اکسپنشنی که احتمالا دارن میسازن دوباره نگاه ها رو بیارن سمت بازی.
ولی میگم این بازی کلا همینقدر کشش داره تو فروش مثل Kingdom Come و بازیهایی از این دست که حتی میشه لقب مسترپیس بهشون داد ولی نهایت فروششون بعد سالها در حد 6-5 میلیون و گاها خیلی کمتره.
 
من شخصا به خاطر نبودن وسيله نقليه (!) نرفتم سراغ dd2
اينكه بخوام پياده گز كنم وسط كوه و دشت اين لابلا توى راه با چهارتا جك و جونور هم بجنگم از كشش عصبى من فرا تر بود.
اصلا كارى به مشكلات پرفورمنس و ميكروترنزكشن ها ندارم.
 
آمار کامل ماه آوریل توی آمریکا منتشر شد و نکات جالبی داره. :D
Stellar Blade رتبه اول رو گرفته که حتی با وجود آروم بودن این ماه و عدم عرضه بازی‌های عظیم هم اتفاق جالبیه و بعید می‌دونم افراد زیادی پیش‌بینی می‌کردن که این IP جدید از یه سازنده ناشناس بتونه به رتبه اول برسه.
Helldivers 2 هم که طبق معمول اون بالاها بوده و رتبه دوم رو گرفته. نسخه‌های مختلف Fallout هم به لطف سریالش، بعد از مدت‌ها جهش خیلی بزرگی داشتن و وارد Top 10 شدن.
جالب‌ترین بخش ماجرا هم بازی‌های مایکروسافت روی پلی استیشن هستن! Sea of Thieves از رتبه ۵۵ به رتبه ۴ رسیده و Grounded هم از رتبه ۱۶۷(!) به رتبه ۱۲. :D تازه اینا بازی‌هایی هستن که بین ۲ تا ۶ سال از انتشارشون می‌گذره و دیگه خدا رحم کنه به روزی که مایکروسافت بخواد بازی‌های بزرگش رو هم‌زمان با ایکس باکس یا با تأخیر اندک روی پلی استیشن منتشر کنه. :D

42b129_24vasdsa.jpg


در مورد فروش کنسول‌ها هم PS5 از نظر تعداد و فروش دلاری اول هست. سوئیچ از نظر تعداد دوم و از نظر فروش دلاری سوم هست. XSX/XSS هم از نظر فروش دلاری دوم و از نظر تعداد سوم هست. ولی در مجموع سخت‌افزارها افت کردن و ۴۳٪ کمتر از زمان مشابه توی سال قبل فروختن.
آمار دقیق از فروش این ماه کنسول‌ها توی آمریکا وجود نداره ولی طبق تحلیل‌های ملت، گویا همچین حالتی برقراره:
PS5: ~245K
Switch: ~140K
Xbox Series: ~105K
 
آخرین ویرایش:
:D تازه اینا بازی‌هایی هستن که بین ۲ تا ۶ سال از انتشارشون می‌گذره و دیگه خدا رحم کنه به روزی که مایکروسافت بخواد بازی‌های بزرگش رو هم‌زمان با ایکس باکس یا با تأخیر اندک روی پلی استیشن منتشر کنه. :D
دو تا اتفاق می‌افته.
اولی اینه که موضوع کنسول وارز میشه این که بازی‌های مایکروسافت روی PS بیشتر می‌فروشه یا بازی‌های سونی:دی
و مورد مهم‌تر این که کاربران پلی‌استیشن هم با مفهوم ماهی ۴۰ گیگ آپدیت که فقط دو تا ماشین و ۴ تا ایونت اضافه می‌کنه آشنا میشن (البته همون آپدیت روی اکس‌باکس ۷۰ گیگه):دی
 
Stellar Blade رتبه اول رو گرفته که حتی با وجود آروم بودن این ماه و عدم عرضه بازی‌های عظیم هم اتفاق جالبیه و بعید می‌دونم افراد زیادی پیش‌بینی می‌کردن که این IP جدید از یه سازنده ناشناس بتونه به رتبه اول برسه.
ظاهرا این بازی کمترین فروش رو برای یک رتبه اولی ماه اپریل از ۲۰۱۲ تا حالا داشته:

Screenshot_20240529_124523_X.jpg
 
آمار دقیق از فروش این ماه کنسول‌ها توی آمریکا وجود نداره ولی طبق تحلیل‌های ملت، گویا همچین حالتی برقراره:
PS5: ~245K
Switch: ~140K
Xbox Series: ~105K
منبع این کجاست ؟؟!! خودت سریع پاکش کن تا ...:-":D


- بر اساس بازه زمانی مشابه، فروش سخت‌افزار PS5 در ایالات متحده 8 درصد بیشتر از PS4 است، در حالی که Xbox Series X|S با 13 درصد از Xbox One عقب‌تر است و کمی هم عقب‌تر از Xbox 360 است.

- ps5 با اختلاف در us مارکت لیدر هست .





 
ظاهرا این بازی کمترین فروش رو برای یک رتبه اولی ماه اپریل از ۲۰۱۲ تا حالا داشته:

واسه یه نیو آی پی انحصاری ترد پارتی هک ان اسلش با کمترین تبلیغات آمار خوبیه دیگه :D
 
دو تا اتفاق می‌افته.
اولی اینه که موضوع کنسول وارز میشه این که بازی‌های مایکروسافت روی PS بیشتر می‌فروشه یا بازی‌های سونی:D
و مورد مهم‌تر این که کاربران پلی‌استیشن هم با مفهوم ماهی ۴۰ گیگ آپدیت که فقط دو تا ماشین و ۴ تا ایونت اضافه می‌کنه آشنا میشن (البته همون آپدیت روی اکس‌باکس ۷۰ گیگه):D
به لطف COD پی سی گیمر ها هم اینو تجربه کردن :D
 
  • Smile
Reactions: m.a.t
IMG_20240530_122445_886.jpg

پلی‌استیشن ۵ سودآورترین کنسول سونی است. پلی‌استیشن ۴ در طول ۷ سال عمرش خودش به اندازه ۱۰۷ میلیارد دلار فروش داشت، اما کنسول نسل نهمی سونی در عرض ۴ سال به فروش ۱۰۶ میلیارد دلاری رسید.

علاوه‌براین هر دارنده پلی‌استیشن ۵ به‌طور میانگین ۷۳۱ دلار برای خرید بازی‌ها و عضویت در سرویس‌ها خرج می‌کند که این عدد نسبت به هزینه ۵۸۰ دلاری دارندگان پلی‌استیشن ۴ حدود ۲۶ درصد بیشتر است.

همچنین میزان خریدهای درون برنامه‌ای ۱۷۶ درصد، خرید اشتراک سرویس‌ها ۵۷ درصد و خرید لوازم جانبی ۳۴ درصد بیشتر شده است، با این‌حال، میزان خرید بازی‌ها نسبت به قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or