Doom Eternal | PC

131310

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Directors: Hugo Martin, Marty Stratton
Composer: Mick Gordon
Genre: First Person Shooter
Engine: id Tech 7
Platforms: PS4, X1, Nintendo Switch, PC & Google Stadia
Release Date: March 20, 2020



131311

نسخه کالکتور بازی



همچنین سیستم مورد نیاز بازی به تازگی منتشر شده که در زیر میتوانید مشاهده کنید
PC Ultra-Nightmare Specs (2160p / 60 FPS / Ultra-Nightmare Settings) OR (1440p / 120 FPS / Ultra-Nightmare Settings)

  • 64-bit Windows 10
  • Intel Core i9-9900K or better, or AMD Ryzen 7 3700X or better
  • 16GB System RAM
  • NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11GB)
  • 50 GB hard drive space
PC Recommended Specs (1440p / 60 FPS / High Quality Settings)

  • 64-bit Windows 10
  • Intel Core i7-6700K or better, or AMD Ryzen 7 1800X or better
  • 8GB System RAM
  • NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (6GB) or AMD Radeon RX Vega56 (8GB)
  • OR (1080p/ 60 FPS / High Quality Settings) NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB), NVIDIA GeForce 970 (4GB), AMD RX 480 (8GB) Note : On GTX 970 only - set Texture Quality to Medium
  • 50 GB hard drive space
PC Minimum Specs (1080p / 60 FPS / Low Quality Settings)

  • 64-bit Windows 7/64-Bit Windows 10
  • Intel Core i5 @ 3.3 GHz or better, or AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz or better
  • 8GB System RAM
  • NVIDIA GeForce 1050Ti (4GB), GTX 1060 (3GB), GTX 1650 (4GB) or AMD Radeon R9 280 (3GB), AMD Radeon R9 290 (4GB) or RX 470 (4GB)
  • 50 GB hard drive space



کمتر از 1 ماه دیگر بازی عرضه خواهد شد و تاپیک بازی در حالت مهم قرار خواهد گرفت
 
آخرین ویرایش:

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
البته من منظورم اوپن ورلد نبود.
درمورد اینکه همیشه یه راه هست بله درسته ولی بخاطر وسعت زیاد محیط پیدا کردن اون یه راه گاهی یکم سخته نسبت به دوم قبلی، باید بیشتر چرخید تو محیط.
دوم قبلی کیل روم های کوچیک تری داشت و مبارزه رو میشد نزدیک تر به دشمنا انجام داد و کلا استایل پوش فوروارد بودن بنظرم یکم بیشتر اونجا وجود داشت و خب دشمنا هم یکم کمتر وحشی بودن الان نزدیک میشی طرف میخورتت :| این که میشد نزدیک بشی و حمله هاشون رو کنسل کنی خیلی مورد جالبی بود ولی خب تو این بازی بیشتر حرکت کردن مهمه یطورایی انگار دفاعی باید بازی کرد مثل بازی قبلی نمیشه اونقدر هجومی بود.
اینجا کیل روم ها (البته کیل روم که خب چه عرض کنم فکر کنم واسه این محیط ها arena کلمه‌ی بهتریه) خیلی باز تر و گسترده تر شدن، البته با وجود دش این بزرگ بودن خیلی خوب هم هست و اینکه میشه خیلی سرعتی و راحت حرکت کرد نکته‌ی خیلی خوبیه، مشکل من بیشتر رو این موضوعه که مثلا بخاطر همین موضوع اتک های melee دشمنا که خودت هم گفتی خیلی نمیشه مثل دوم قبلی نزدیک مبارزه کرد یکم دوربرد شده بازی.
البته حالا اینم بگم که بازی خیلی عالیه و این تجربه‌ی تقریبا متفاوتی که میده خیلی لذت بخشه ولی خب یسری موارد جزئی هستن که تو اونا دوم قبلی رو ترجیح میدم به شخصه.
همه ی حرف هایی که میزنی درسته، ولی به نظرم این دوربرد شدن بازی یکی از اون nitpick هایی هست که داری بزرگش می کنی:D ترجیح دادن دووم 2016 به این یا برعکس هم که خوب واقعاً سلیقه ایه و ایرادی هم نداره مخصوصاً به این خاطر که اینقدر "حس" این دو بازی متفاوت از هم هستن.
 
  • Like
Reactions: uriel and Mahdi444

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
این شماره مراحلش چطوریه ؟؟ تنوع داره (از نظر ساختار و رنگ و اتمسفر) یا شبیه به هم هست و تکراری می شود ؟ خطیه ؟ نقشه یا راهنما داره (مثل 2016) ؟؟؟

شماره قبل از نظر تنوع و غلبه رنگ قرمز آخراش تکراری شده بود . فقط می خواستم تمامش کنم
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
این شماره مراحلش چطوریه ؟؟ تنوع داره (از نظر ساختار و رنگ و اتمسفر) یا شبیه به هم هست و تکراری می شود ؟ خطیه ؟ نقشه یا راهنما داره (مثل 2016) ؟؟؟

شماره قبل از نظر تنوع و غلبه رنگ قرمز آخراش تکراری شده بود . فقط می خواستم تمامش کنم
تنوع مراحل نسبت به دوم 2016 خیلی خیلی بالاتره، بازی همچنان خطیه ولی مراحل چند برابر بزرگتر و پیچیده تر شدن. نقشه و راهنما هم هستش.

ببینید دوستان من البته خودم هنوز بازی نکردم بازی رو، ولی اینکه از سختی بازی ایراد میگیرید به نظرم غیر منطقیه :D. اتفاقا من شدیدا خوشحالم که بازی این مدلی شده و داد گیمرهارو درآورده:D. چون یکی از انتقادهای من به نسخه 2016 آسون شدن بازی بود و اینکه مثلا فرقی بین کشتن یه pinky با mancubos نبود. در حالی که نسخه های کلاسیک و حتی نسخه 3 کاملا بازی های سخت و پر چالشی بودن توی زمان خودشون. نسخه های کلاسیک کشتن hellknight و ها mancubos ها و.... واقعا سخت بود، نسخه 3 هم که همون هیبت hellknight هارو میدیدی میگرخیدی چه برسه به مبارزه باهاش. ولی من اینو توی نسخه 2016 حس نکردم. الان واقعا خوشحالم که id کلا تمام فضای بازی و حتی روح مبارزاتش رو به طور کامل در نظر گرفته و بازی رو سختترش کرده مثل گذشته ها.
marauder ها هم ظاهرا کشتنشون کابوسه با چیزایی که خوندم از کسانی که بازی کردن :D.

در کل بازی خیلی بیشتر به دوم های کلاسیک نزدیک شده، از طراحی دشمن ها بگیر تا خود طراحی مراحل (تا حدودی) و همچنین سختی بازی. این ایراد از بازی هم به سلیقه بر میگرده (حتی توی نقد ها هم دیده میشه :D )، مثلا من خودم مراحل باز تر و گسترده تر رو بیشتر دوست دارم و به چشم من بازی پیشرفت های خیلی زیادی داشته که مثبت بودن، ولیل دیدم افرادی که انتظار نداشتن بازی انقدر تغییر کن هنسبت به 2016.
+
marauder ها با اختلاف دشمن های مورد علاقه منن توی بازی :-" حالا بعد از 2-3 مبارزه ادم دستش میاد چطوری از پسشون بر بیاد، ولی وقتی 3-4 تا دشمن کوچیک و بزرگ دیگه هم باهاش میریزن سرت کلا کابوس میشه بازی :D
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
بازی به اتمام رسید

طراحی مراحل چند پله از نسخه قبل بالاتر قرار می گیره
طراحی پازل ها و پیدا کردن 1up ها ، کلید ها و باز کردن در ها .
باس فایت ها و چلنج های قابل قبول .
گرافیک عالی
صداگذاری و موسیقی قابل قبول
اسلحه ها و آپگرید های متناسب و کارامد

امتیاز من به بخش کمپین 9/10
 

Mahdi444

کاربر سایت
Jan 10, 2016
653
نام
Ary
بازی رو تموم میکنم امشب منتها تا همین جای کار یه مشکلاتی تو بازی دیدم که بنظرم خیلی بعید میومد که وجود داشته باشن

Sent from my G3112 using Tapatalk
 
  • Sad
Reactions: kamyy

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
خوب بعد از 26 ساعت بازی تموم شد، روی nightmare، به همراه تمام collectible ها و secret ها، تمام Rune ها، تمام آپگرید های اسلحه ها، Suit فول آپگرید، تمام slayer gate ها انجام شد(بهترین بخش بازی)، تمام mission challenge ها، تمام در های fortress of doom باز شد، خلاصه این که کمپین صد در صد شد. عجیب اینه که بازم آپگرید پوینت باقی موند، با این که هیچی دیگه برای آپگرید کردن نمونده.
20200324043724_1.jpg
برخلاف 2016 که بعضی از اهرم های classic map ها به سختی پیدا می شد و نیاز به راهنما پیدا کردم، این بار هیچ نیازی به راهنما هم پیدا نشد و فقط دو تا از secret ها طول کشید تا پیداشون کردم، مخصوصاً این که خدا خیرشون بده یه سیستم fast travel آخر مرحله اضافه کردن که دیگه نیاز نباشه مثل 2016 بک ترک کنی تا یه secret باقی مونده رو پیدا کنی، حالا این هم به کنار که بعضی اوقات 2016 چند جا رو نمی گذاشت برگردی و باید کل مرحله رو دوباره تکرار می کردی.
collectible ها هم این بار خیلی باحال ترن و مثلاً به جای عروسک های Doomguy فقط به رنگ های مختلف توی بازی قبلی، همه ی این ها تو بازی هست:
20200324043335_1.jpg

از نظر گیم پلی، Doom eternal بهترین سیستم کامبت بین شوتر های اول شخص رو بهت ارائه میده، ولی ازت هم انتظار بالایی داره. گیم پلی به شدت سرعتی شده، توی هر لحظه داری تعداد و نوع دشمنای اسپان شده رو چک می کنی و بر اساس نوع اسلحه، نوع تیر و تعداد تیری که براشون نیاز داری اولویت بندیشون می کنی و در صورت نیاز weapon mod ها رو حین مبارزه عوض می کنی، و همزمان باید حواست به آرمور و جون و مهمات هم باشه، اگر توی 2016 فقط جون(و با ارفاق آرمور) رو میتونستی با جلو رفتن و کشتن بیشتر، به جای فرار کردن به دست بیاری، حالا هر سه تا رو میتونی با استراتژی های مختلف با کشتن شیاطین به دست بیاری و من این دینامیک شدن رو فوق العاده می دونم. همه ی قابلیت های بازی متمم همدیگه ان، و به همشون هم نیاز داری، برعکس 2016 که نارنجک هاش چرت و پرت بودن. بازی آرمور و جون مثل نقل و نبات بهت میده، ولی خیلی راحت هم ازت میگیره، که همین باعث شده حتی با جون و آرمور پٌر هم، لبه صندلی نشسته باشی و حواست جمع باشه. بالاخره یه شوتر تک نفره داریم که همه نوع پلیری رو میتونه تو درجه سختی های متفاوت به چالش بکشه و در عین حال فوق العاده لذت بخش هم باشه. اگر هم فکر می کنین خیلی بازی براتون سخته و نمیخواید با تغییرات توی سیستم مهمات کنار بیاین و حتماً باید بازی راحت باشه تا جزء تفریح حساب بشه و لذت بخش باشه و از این حرفا، cheat code های خود بازی رو فعال کنین و درجه سختی رو پایین بیارین.

در ضمن، marauder ها هم هیچ ایرادی ندارن و یه مقدار به Git Gud مرتبطه، یه مقدار هم به این که بعضی ها اصلاً نمیخوان استایل مبارزه اشون رو تغییر بدن.
به محضی که یکیشون رو می بینی، نحوه مبارزه عوض میشه، و باید چشمت همیشه به حرکات اون باشه، و بعد از آشنا شدن با حرکاتش، تبدیل به یه رقص 1v1 فوق العاده میشه. حتی روی نایتمر، نه حمله هاش دمیج خیلی وحشتناکی میدن، هم این که به همراه marauder ها شیطون های گوگولی هم اسپان میشن تا در صورت نیاز به تیر یا جون، بتونی فارم شون کنی. واقعاً نمیدونم مشکل ملت باهاش چی هست، ولی یه مورد که میتونه کار رو برای کسایی که باهاش مشکل دارن خیلی راحت کنه، اینه که میتونن ازش برای یه مدتی خیلی دور بمونن، و وقتی شروع کرد به سمتت دویدن، همیشه به محض رسیدن بهت با تبر میخواد حمله کنه که همون لحظه میتونی بهش شلیک کنی، اینجوری دیگه نیاز به رقصیدن به ساز اون هم نیست.
از بقیه باس هام راضیم، به غیر از باس آخر که حمله هاش رو اصلاً خوب تلگراف نمی کنه و کل مدت هم در حال ad spawning هست و به شدت هم طولانیه و در کل طراحی خیلی جالبی نداره، واقعاً پیر شدم تا رد شد.

در مورد طراحی مراحل، به غیر از یک مرحله، بازی خطی تر شده، و از اون کمپین هایی هست که طراحی هنری هر مرحله بهتر از قبلیه، یعنی از اواسط بازی به بعد، مدام می ایستادم و به طراحی محیط احسنت می گفتم. ولی نکته ای که مراحل eternal رو خیلی بهتر از 2016 می کنه، تنوع اتمسفر مراحل هست، توی 2016 کل کمپین به دو نوع مرحله خلاصه می شد، UAC Facilities و Hell، ولی اینجا شاید 6 یا 7 مرحله متفاوت با اتمسفر کاملاً متفاوت داریم. تنها موردی که از نظر من توی طراحی مراحل eternal نکته منفی حساب میشه، قسمت هایی هست که باید روی زمین پر از گِل بنفش رنگ حرکت کنی که سرعت حرکت خیلی کم میشه و قابلیت پریدن و dash هم غیر فعال میشه. قسمت های پلتفرمینگ هم خیلی خوب کار شدن، Doomguy تقریباً هیچوقت کاری که ازش نمیخوای انجام نمیده(به غیر از monkey bar ها که چون اتوماتیک هست و نیاز به فشردن دکمه نداره، توی Arena ها بعضی اوقات نمیخوای میله رو بگیره) و دکمه ها و قابلیت هاش خیلی خوب تعبیه شدن و هیچکدومشون هم بیش از حد پیچیده نیستن و خوب به روند گیم پلی تنوع میدن. فقط بعضی از مراحل واقعاً طولانی هستن، که به نظر من نکته منفی نیست چون هیچکدوم از این مرحله ها کش داده نشدن و کیفیتشون پایین نیومده، ولی باید بهش اشاره بشه، تا همه بدونن اگر توی یه مرحله خسته شدن، با خودشون نگن بذار تا آخر این مرحله برم بعد خارج میشم.

در مورد داستان، بازی بیشتر دنبال توضیح دادن lore وسعت داده شده اش به واسطه codex ها هست و مثل دووم قبلی کمتر وقتو با کات سین میگیره، با این که بیشتر از قبل کات سین داریم. با سوم شخص شدن بعضی کات سین هام مشکلی نداشتم، هر چند زیاد حس نمی کنم چیزی به بازی اضافه کرده. مهم تر از اینا، این بار کلیف هنگر چرتی مثل 2016 نداریم، که خودش به نظرم نکته مثبت بزرگیه.

به طور خلاصه، نه فقط بهترین و کامل ترین شوتر خالص امسال، قطعاً یکی از بهترین شوتر های تاریخ هم هست، فرسنگ ها بهتر از دووم 2016. اصلاً نمیتونم به برگشتن به 2016 فکر کنم، بدون قابلیت ها و پیشرفت هایی که این جا داریم. حالا میرم سراغ Master level ها (مثل این که قراره مدام به بازی اضافه بشه) و بعد از اون، یه بار دیگه کمپین رو میرم، ولی این بار دیگه نیاز به گشتن برای Secret ها نیست. فکر می کنم Doom eternal تا مدت ها روی سیستم نصب باشه و هی Arena ها رو تکرار کنم، مخصوصاً به خاطر این که بازی حجم معقولی هم داره.
 
آخرین ویرایش:

ArefTheGreat

کاربر سایت
Jul 7, 2009
1,179
نام
عارف واعظ قائمی
دوستان عزیز به درایور جدید انویدیا (445.75) فعلا آپدیت نکنید مگر اینکه Half Life: Alyx رو بازی میکنید. درایور جدید باعث ایجاد Flicker (صفحه لحظه سیاه میشه) دربازی میشه. من امروز صبح آپدیت کردم و الان حسابی حالم گرفته شد. یک سرچی هم زدم به نظر کلا رو سری 10 مشکل ایجاد کرده.
https://www.nvidia.com/en-us/geforc...5-drivers-causing-flickering-in-doom-eternal/
فعلا از خود Nvidia یا ID خبری نیست. سره این پیشنهاد اول بازی که میگه درایور رو آپدیت کن انجام دادم.... بدتر شد.
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
دوستان عزیز به درایور جدید انویدیا (445.75) فعلا آپدیت نکنید مگر اینکه Half Life: Alyx رو بازی میکنید. درایور جدید باعث ایجاد Flicker (صفحه لحظه سیاه میشه) دربازی میشه. من امروز صبح آپدیت کردم و الان حسابی حالم گرفته شد. یک سرچی هم زدم به نظر کلا رو سری 10 مشکل ایجاد کرده.
https://www.nvidia.com/en-us/geforc...5-drivers-causing-flickering-in-doom-eternal/
فعلا از خود Nvidia یا ID خبری نیست. سره این پیشنهاد اول بازی که میگه درایور رو آپدیت کن انجام دادم.... بدتر شد.

من با درایور نسخه 442.74 و کرک بایپس شده و نسخه dlfox بازی رو بدون مشکل تموم کردم .
 

amin altron

کاربر سایت
May 30, 2019
33
کسی نسخه کودکس رو استفاده کرده ؟؟ ایا skinو master levelتوش میشه باز کرد؟؟؟من نسخه بایپس رو دارم بازیرم تموم کردم ولی نه اسکینی که باز کردم تو منو نشون میده نه master levelها رو خواستم بدونم کودکس هم همین مشکلو داره
 

tokio_hotel

کاربر سایت
Oct 3, 2010
1,412
بازیو دانلود کردم و یکمی بازی کردم
اول از همه بگم محیط بازی به دلم ننشست چند سال پیش دووم ۱ رو بازی کرده بودم این بازی بیش از اندازه موزیک بازی و محیط بازی خیلی خفم میکرد تو بازی دوس دارم خورشید و طبیعت رو ببینم این بازی بیش از اندازه حوصلمو صبر برد
به خاطر همین حذف کردم البته طرفدارای خاص خودشو داره اما من بازی rage 2 رو خیلی بیشتر از این بازی دوس داشتم مراحل و آپگریدهای بازی و محیط بازی و شوتینگ بینظیرش به دلم میشینه
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
بازیو دانلود کردم و یکمی بازی کردم
اول از همه بگم محیط بازی به دلم ننشست چند سال پیش دووم ۱ رو بازی کرده بودم این بازی بیش از اندازه موزیک بازی و محیط بازی خیلی خفم میکرد تو بازی دوس دارم خورشید و طبیعت رو ببینم این بازی بیش از اندازه حوصلمو صبر برد
به خاطر همین حذف کردم البته طرفدارای خاص خودشو داره اما من بازی rage 2 رو خیلی بیشتر از این بازی دوس داشتم مراحل و آپگریدهای بازی و محیط بازی و شوتینگ بینظیرش به دلم میشینه
محیط های ویرانه شهری جالبه ولی محیط های فضایی بیگانه زیادی فانتزی هست
 
  • Like
Reactions: tokio_hotel

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
به نظر شما بهترین در سری دووم کدام شماره هست ؟؟ ( به نظرم شماره سه هست . فضای غم زده و جو نا امیدی و ترسناکی هم دارد و شبیه سری dead space هست)
 
  • Like
Reactions: Amin_Evil_Dead

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر