PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
الان تقریبا اپیزود ۳ رو تموم کردم
یه سرچ کردم ببینم بازی چقدره ته ته توقعی که داشتم ۵ اپیزود بود که با عددی رو به رو شدم که کلا خواب از سرم پرید !
نمیدونم اسپویل محسوب میشه یا نه میذارم تو اسپویلر شاید خیلی ها دوست نداشته باشن بدونن

آخه ۱۴ اپیزود ؟ چرا انقدر بازی باید طولانی باشه ؟ امیدوارم محتویات جدیدی در کار باشه فقط !
 

Dr.Trax

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,054
من خیلی اهل قصه گویی و کش دادن صحبتم نیستم! همین فقط میخام چنتا نکته رو بگم که البته نظرات شخصی خودم هست!
بعضی از کامنتهارو که خوندم یاد اون جمله خیلی معروفی افتادم که احتمالا همه ما شنیده ایم، و اون اینکه آدم پولدار جوک هاشم بامزه اس! کچلیش خوشتیپی به حساب میاد، شکمش هم نشانه مرد بودنش هست و.....
و یه سوال اینکه اگه این بازی رو ، دقیقا همین بازی رو اگه City interactive میساخت، آیا باز هم کسی میومد بگه که: وااای چه فضایی، چه آرامشی داره این بازی، این بازی رو باید توش غرق شد! و ......
داستان کوجیما هم برای این بازی(منظورم این بازیه فقط!) حکایت همون آدم پولدارس!!! هر چی بسازه باید یجور خودمون رو گول بزنیم که مثلا ما درک نمیکنیم اون چی ساخته! هر چی میسازه شاهکاره و بس! پس DS حتما یه بازی فوق العادس!! برای منی که ۱۱ ساعت بازی رو رفتم چیزی جز شبیه ساز کولبری نبوده!!! اگر هم کسی میاد میگه من بازی رو به عشق انیمیشن هایی که بعد از کولبری نشون میده که واقعا خییییییلی طولانین!! خب چه کاریه! تو یوتیوب این همه walkthrough مجانی! میشه رفت همون جا همه چیز رو دید!!
این توصیفی که شما کردید، خیلی جالب بود. بله، من قبول دارم خیلی از ما برای مصلحت یا هوا خواهی، حاضریم هرشخصی رو بالا ببریم. اما در این مورد...
کوجیما از ابتدا هم یک بازیساز خاص بود. بازی هاش از قدیم مورد استقبال همه نبود! خیلی ها رو سراغ دارم که حـتـی با سری "متال گیر" حال نمی کنن! یکی ـش شخص خود مــن هستم! علاقه ای به اون سَبک ندارم! ولی با این حال، در تمام این سال ها، کارهای کوجیما رو دنبال کردم. اینکه من با سَبک بازیسازی این شخص حال نمی کنم، نظر منه! ایرادی به کارهای کوجیما وارد نمی کنه! خودتون مطلع هستید خیلی ها برای سری متال گیر اصطلاحا جون میدن!!!! اما من یکی از اون ها نیستم!

این صحبت های بنده یک اشاره بود.
امثال کوجیما قرار نیست کاری رو انجام بدن که من و شما دوست دارید. به این افراد بستر داده میشه تا خودشون رو نشون بدن، نه نبض بازار رو. کاری که سونی انجام داد.

ما فراموش کار هستیم. اکثرمون فقط اسم بُزرگ شده کوجیما تو خاطرمون مونده و ازش توقع کارهای بُزرگ به سلیقه خودمون رو داریم! دلیل این بزرگی رو یادمون رفته! اون عزیزانی که انتقاد می کنن، کافیه برگردن به گذشته و شخصیت این بازیساز رو مرور کنن.
باز هم اشاره می کنم، شخصا علاقه ای به سَبک بازی های ایشون ندارم. از قدیم تا به الآن. ولی برای من نماد یک انسانیه که همیشه خودش بوده و با کسی تعارف نداشته!
 
آخرین ویرایش:

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
من بازی ریفراند کردم به جاش استار گرفتم اما دلم نیومد گرفتم بعد 3 ساعت بازی کردن بازی بی اندازه حس تنهای منتقل میکنه داستانم تا اینجای کار عالی بوده چون مثل اکثر بازی هیچ چیزش قابل پیش بینی نیست به دوستانی که نظرات میبینن تجربه هر شخص متفاوت جو گیر نشن سریع بگیرن پشیمون شن بیشترین مار بازی پستچی بودن با یه موسیقی عالی تو محیط بکر
شما یا با قوانین ریفاند آشنا نیستی یا که دسته کم گرفتی عقلانیت ما را در پذیرفتن هر جمله ایی . بنده پروفایل پلی استیشن شما را چک کردم -اثری از آثار بازی دث استرندینگ ندیدم و تروفی هایش هم نبود. اگر شما 1 ساعت هم ثابت ایستاده باشی در بازی حداقل 4 تروفی میگیری در ابتدا بازی. پس شما روی این پروفایل بازی را انجام نداده ایید و نخریده ایید چرا که به محض کسب اولین تروفی بازی قابل استرداد نمیباشد . اگر هم روی اکانت دیگری خریده ایید -ایمیل ریفاند را با فاکتور گرفتن شماره سریال تراکنش برای ما بفرستید تا اثبات بشود هر کلامی حرمت و عواقب دارد.
 
  • Like
Reactions: INCENT∇

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
شما یا با قوانین ریفاند آشنا نیستی یا که دسته کم گرفتی عقلانیت ما را در پذیرفتن هر جمله ایی . بنده پروفایل پلی استیشن شما را چک کردم -اثری از آثار بازی دث استرندینگ ندیدم و تروفی هایش هم نبود. اگر شما 1 ساعت هم ثابت ایستاده باشی در بازی حداقل 4 تروفی میگیری در ابتدا بازی. پس شما روی این پروفایل بازی را انجام نداده ایید و نخریده ایید چرا که به محض کسب اولین تروفی بازی قابل استرداد نمیباشد . اگر هم روی اکانت دیگری خریده ایید -ایمیل ریفاند را با فاکتور گرفتن شماره سریال تراکنش برای ما بفرستید تا اثبات بشود هر کلامی حرمت و عواقب دارد.
میگم بگو آدرس خونشم بده بریم چک کنیم ببینیم شاید الکی میگه PS4 نداره از کجا معلوم#:-S
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
میگم بگو آدرس خونشم بده بریم چک کنیم ببینیم شاید الکی میگه PS4 نداره از کجا معلوم#:-S
بنده پیگیر مسایل شخصی کسی نیستم اما ادعای دروغ در زمینه تجربه و خرید و ریفاند و بهره بردن برای دروغ پراکنی و دستکاری نظرات این وظیفه شخصی ام است در تاپیک بازی .اگر هم ایشان مستند صحبت کردن و ثابت شد -بنده عذرخواهی رسمی همینجا انجام میدهم-اما اینکه فردی بدون پشتوانه و ادعای خرید و ریفاند را داشته باشد وظیفه اش است با سند ثابت کند. بنده پرسش طرح کردم شما که میگویید ریفاند کرید بعد 3 ساعت- در ساعت اول بازی فقط 4 تروفی میده بدون اینکه کاری کنید- چگونه ریفاند کردید به ماهم آموزش بدهید چون خیلی بازی دارم که 40 درصد تروفی گرفتم اما دوست دارم ریفاند کنم.
 

Amin 47

کاربر سایت
Jun 7, 2010
826
بازی اپیزود 7 تقریبا به اوج خودش میرسه. شخصیت ها و داستان. گیمپلی با سرعت بیشتر و اینا. ولی امان از پایان و داستان... دلیل وجود BB ها و کلا داستان بازی افتضاح بد بود. دلایل Higgs و Cliff و حتی Amelie...
واقعا بدم اومد از داستان بازی. حس میکنم وقتم به شدت تلف شد.. با اینکه بالاخره به گیم پلی افتضاح تکراری بازی عادت کردم انتظار این داستان رو نداشتم. فقط رمزآلود بود اصلا داستانش خوب نبود...حتی میشه گفت این همه Setup رو گند زد توش.
واقعا میخوام به هیچکس این بازی رو پیشنهاد نکنم. باورم نمیشه انقدر نمره هاش بالاتر از چیزی هست که هست. ولی بعضی لحظات از بازی فوق العاده بود. پس میتونم بگم نکات مثبتش همونا بود که گفتم ولی داستان هم به گیم پلی مضخرفش اضافه شد در نهایت.
 

INCENT∇

کاربر سایت
Dec 12, 2013
333
نام
مهران
من خیلی اهل قصه گویی و کش دادن صحبتم نیستم! همین فقط میخام چنتا نکته رو بگم که البته نظرات شخصی خودم هست!
بعضی از کامنتهارو که خوندم یاد اون جمله خیلی معروفی افتادم که احتمالا همه ما شنیده ایم، و اون اینکه آدم پولدار جوک هاشم بامزه اس! کچلیش خوشتیپی به حساب میاد، شکمش هم نشانه مرد بودنش هست و.....
و یه سوال اینکه اگه این بازی رو ، دقیقا همین بازی رو اگه City interactive میساخت، آیا باز هم کسی میومد بگه که: وااای چه فضایی، چه آرامشی داره این بازی، این بازی رو باید توش غرق شد! و ......
داستان کوجیما هم برای این بازی(منظورم این بازیه فقط!) حکایت همون آدم پولدارس!!! هر چی بسازه باید یجور خودمون رو گول بزنیم که مثلا ما درک نمیکنیم اون چی ساخته! هر چی میسازه شاهکاره و بس! پس DS حتما یه بازی فوق العادس!! برای منی که ۱۱ ساعت بازی رو رفتم چیزی جز شبیه ساز کولبری نبوده!!! اگر هم کسی میاد میگه من بازی رو به عشق انیمیشن هایی که بعد از کولبری نشون میده که واقعا خییییییلی طولانین!! خب چه کاریه! تو یوتیوب این همه walkthrough مجانی! میشه رفت همون جا همه چیز رو دید!!

همینکه شما یه بجای اینکه بیای وارد جزئیات بشی و بطور فنی و منصفانه بازی رو نقد کنی، میای بازی رو بر اساس 11 ساعت بازی و تجربه خیلی ناقص(یا حتی تجربه ناکرده) خودت نقد می کنی و دوسدارن بازی رو متهم می کنی که فن های کور آثار کوجیما هستند و هرچی که کوجیما بسازه به به و چه چه می کنند، پس چه بخوای و چه نخوای داری قصه گویی می کنی. و همین که بجای اینکه یک کلمه بگی "من هیتر هستم" میای قصه می نویسی یعنی که اتفاقا اهل کش دادنم هستی.

من خودم نه که بگیم فن ولی برای تمام کارگردان های تاثیرگذار صنعت گیم چه میازاکی، میکامی، میاموتو و چه کوجیما، کن لوین و... احترام قائل هستم، من فن این عزیزان نیستم و نظر خودم رو بخاطر علاقه ام بهشون دستخوش تحریف و ریا نمی کنم اما اگر یک بازی بخاطر نمرات پایین یا هیتربازی در حقش اجحاف بشه و یه عده بیان ضعیف کشی کنن، از اون بازی حمایت میکنم چنانکه این کارو برای بازی های کارگردان های دیگه و یا حتی یکی از مورد هجمه ترین عناوین یوبی سافت یعنی اساسینز کرید و یا عنوان لرد Lords of Fallen همون City Interactive کردم. و اعتقاد دارم که بازی دث استرندینگ از هردو جهتی که گفتم داره قربانی می شه یعنی هم از جهت موج هیتربازی (که مسببش فن های افراطی کوجیما یا برخی رفتاری های کوجیما بود که به مذاق بعضی ها خوش نمیاد) و هم از جهت نمرات که پایین تر از حد انتظار از این کارگردان بودند.

من و خیلی از دوستان که پیگیر عناوین کوجیما بودیم، خود به خود با توجه به وسواس در جزئیات و کلیات گیم پلی و داستان بازی و اهمیتی که به تجربه پلیر می ده و حکمت اندیشی و فلسفه و عشق و علاقه ای که پشت کاراش و بازایاش بوده به بازی به نحو دیگه ای نگاه می کنیم، مشکل اینجاست که شما انتظار داری مردم با همون دقت و نکته سنجی که به آثار پیکاسو و لئوناردو داوینچی نگاه می کنن به یه نقاشی عادی از یک هنرمند ساده کنند.

بله اگر City Interactive هم بیاد طی ده ها سال خودش رو با یه سری بازی منسجم مثل MGS با گیم پلی های نوآورانه و انقلابی، جزئیات خیره کننده در گیم پلی و داستان و با اون plot داستانی پیچیده، لذتبخش و بی مانندی با متاهای بالای 90 نشون بده و جابندازه، خب اون موقع ما هم به آثار این دولوپر عمیق تر و نکته سنج تر نگاه می کنیم اما شما داری یک مثال مع الفارقی می زنی که هیچ ربطی به قضییه نداره، آدم پولدار اگر جوک های بی مزه اش میخندند بخاطر اینه که یه عده چاپلوس و مگسان گرد شیرینی دورش رو می گیرن و به جوک های لوسش می خندند و از این ریا و چاپلوسی امید منفعت دارند، حالا این قضییه رو چطور به دوسداران آثار کوجیما مرتبط می کنید من نمی دونم! آیا کسی که از بازی دث استرندینگ خوشش اومده و تعریف می کنه چیزی از کوجیما عایدش می شه؟ نه! از کوجیما انعام می گیره؟ نه!

با این نگرشی که شما داری مردم الکی برای بازی های میازاکی و بخاطر اسم بزرگش به به و چه چه می کنند و بازی های ایشون چیزی جز گرایندینگ های طولانی و تکراری چیزی نیست!همونطور که بازی کوجیما چیزی جز بارکشی نیست. در صورتی که اینطور نیست و خیلی از گیمرها نگاه عمیق تری به بازی های میازاکی دارند و با توجه به سابقه طراحی هنری و گیم پلی ها اعتیاد آوری که از این کارگردان دیدند می دونن که این کارگردان برای پلیر همیشه احترام قائل بوده و هست و با خیال راحت و دید مثبت و نکته سنج به هنر و گیم پلی کارگردان دل میدن و ازش لذت می برند.

نکته مهم دیگه هسته انگیزشی و اون چیزی هست که به گیمر در بازی دث استرندینگ انگیزه حرکت و فعالیت میده یعنی لول آپ در ارتباط. بدون لول آپ در ارتباط بازی چیزی جز بارکشی نیست همونطور که بازی Dark Souls بدون مفهوم لول آپ با سولز با توجه به گرایندیگ های وقت گیر و تکراری چیزی جز سلاخی های کسالت بار نیست، کسی نمیاد بگه بازی دارک سولز همش تیکه تیکه کردن دشمنان هست چون تو بازی انگیزه و مفهوم سولز و لول آپ وجود داره و همین انگیزه گیمر رو به جلو می بره و پیشرفت بازی اون رو از کسالت بار و تکراری شدن دور می کنه. چیزی که من تو نظرات دِراپرها (یا کسانی که بازی رو زمین گذشتند یا ریفاند کردند) دیدم همینه که میگن بازی فقط بارکشی بود! و کسی نمیاد از سیستم لول آپ بازی صحبتی کنه، کاری که این دراپرها میکنن درست مثل اینه که یک آدم صفر کیلومتر شروع به بازی دارک سولز کنه و هیچی هم نتونه از manual بازی بخونه و بزنه بره جلو و خسته بشه و بگه بازی همش سلاخی بود!

شما داری میگی این بازی داره نون اسم کارگردانشو می خوره و اگر از City Interactive بود کسی تحویلش نمی گرفت اما من میگم اتفاقا نه؛ اتفاقا اگر این بازی رو یه کارگردان یا دولوپر دیگه ساخته بود مثل بازی Journey که متای بالای 90 داره کمتر بهش از روی هیتری گیر میدادند و بیشتر جنبه های هنریش رو لحاظ می کردند، وقتی منتقدی مثل GiantBomb میاد نقد خودش از بازی دث استرندینگ رو با جمله ی What the hell is Death Stranding شروع می کنه این نشون از وجود جو هیتری علیه این کارگردان و بازی می ده و اتفاقا دیروز تو مقاله ای میخوندم که همین نمرات قرمز چقدر باعث ریزش در فروش بازی حتی در بین هواداران این کارگردان شده.

متاسفانه من نظراتی که از دراپرها می خونم (گرچه بعضی هاشونم تو پروفایلشون خبری از دث استرندینگ نیست) رو ناشی از دو چیز میدونم،: اول): هیترهستند و مغرضانه می نویسند و دوم): بازی رو فقط در بکش بکش تعریف می کنند. وگرنه کسی که تنها تعریفش از بازی بکش بکش نیست و به دنبال نوآوری هست و با سیستم لول آپ و بقای بازی آشناست بنظر من نباید بیاد و بازی و کارگردانش و دوستدارانش رو بکوبه.

نکته آخر اینکه این بازی قربانی جو هیتربازی شد، ایرادی مثل Slow Pace بودن وقتی از راکستار و در بازی RED DEAD 2 دیده می شد میگفتند برای این هست که شما روزمرگی و زندگی کسالت بار یک کابوی رو بهتر درک کنید و بهش میدن 10! حقش هم بود چون نکات مثبت دیگه داشت که این نقص رو پوشش میدادن اما نکته مهم اینه که این بازی مثل دث استرندینگ استیر جو هیتری نبود. بازی RED DAED 2 بعضی جاها جنبه فان بودن گیم پلی رو فدای رئال شدن بازی کرده بود و از طرفی بازی کارهای کسالت باری داشت که بعضی هاشونم بی فایده بودند و یا نفعی به حال گیمر نداشتند. اما وقتی نوبت بازی Death Stranding میرسه ازش بخاطر کسالت باری تا 7 نمره هم کم میکنند! درصورتی که بازی دث استرندینگ اون کسالت باری و کندی گیم پلی رد دد 2 مثلا در لوتینگ یا کارهای بی فایده روزمره برای رئال شدن رو نداره یعنی به هیچ وجه فان بودن فدای رئال بودن بازی نشده و اعتقاد دارم این یکی از هنرهای کوجیماست که همیشه بین رئال بودن بازی و فان بودن بالانس برقرار می کنه و همینطور اینکه عملی مثل لوتینگ به سرعت انجام میشه و نمیاد مثل آرتور سه ساعت طول بکشه یک قوطی رو از کابیت برداره و کلیه کارهای روزمره شما در بازی دث استرندینگ حتی ادرار کردن که بهش می خندیدند و مسخره می کردند همگی در گیم پلی تاثیر گذارند و نفع به حال گیمر دارند(بخاطر اسپویل بیشتر توضیح نمیدم).
 
آخرین ویرایش:

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
شما یا با قوانین ریفاند آشنا نیستی یا که دسته کم گرفتی عقلانیت ما را در پذیرفتن هر جمله ایی . بنده پروفایل پلی استیشن شما را چک کردم -اثری از آثار بازی دث استرندینگ ندیدم و تروفی هایش هم نبود. اگر شما 1 ساعت هم ثابت ایستاده باشی در بازی حداقل 4 تروفی میگیری در ابتدا بازی. پس شما روی این پروفایل بازی را انجام نداده ایید و نخریده ایید چرا که به محض کسب اولین تروفی بازی قابل استرداد نمیباشد . اگر هم روی اکانت دیگری خریده ایید -ایمیل ریفاند را با فاکتور گرفتن شماره سریال تراکنش برای ما بفرستید تا اثبات بشود هر کلامی حرمت و عواقب دارد.
122481 عزیزم اینو برای این گذاشتم که الکی حرص نخوری اول اینکه من گفتم بازی قبل اینکه بیاد ریفراند کردم 1 هفته قبل بعد با تعریف دوستان بعد ریلیز گرفتمش استار وار دانلود شروع شد برات میزارم که با بازیهای من کیف کنی تا شما پول جکع کنی بازی بگیری من گرفتمش عزیز لیست بازی ببین بعد الکی بگو بازیهای ایندی تمام کردی بیا درباره بازیهای AAAنظر بده حرصتم خواستی خالی کنی بیا PV تایپیک به انحراف نره شبم قبل خواب بازی من با خودت مقایسه کن بعد بخواب
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
View attachment 122481عزیزم اینو برای این گذاشتم که الکی حرص نخوری اول اینکه من گفتم بازی قبل اینکه بیاد ریفراند کردم 1 هفته قبل بعد با تعریف دوستان بعد ریلیز گرفتمش استار وار دانلود شروع شد برات میزارم که با بازیهای من کیف کنی تا شما پول جکع کنی بازی بگیری من گرفتمش عزیز لیست بازی ببین بعد الکی بگو بازیهای ایندی تمام کردی بیا درباره بازیهای AAAنظر بده حرصتم خواستی خالی کنی بیا PV تایپیک به انحراف نره شبم قبل خواب بازی من با خودت مقایسه کن بعد بخواب
مراجعه کن به نوشته های خودت نوشته بودی بعد از 3 ساعت تجربه بازی را ریفاند کردم. بنده تروفی ندیدم رو پروفایل شما چرا که بازی در 1 ساعت ابتدایی اش حداقل 4 تروفی باز میکند. پس به کلام خودتون وفادار باشید . این تصویر هم نشون نمیده که شما این بازی را بازی کرده باشی و خریده باشی و ریفاند . کلمات ناشی از بغض ات را هم برای خودت بازگو کن تا باورت بشود . مقایسه اکسپرینس و توانایی مالی افراد چیزی است که برای شما ملاک است. شما سعی کن مستند ثابت کنی بازی را خریدی +3 ساعت بازی کردی+ ریفاند کردی -بنده هم حتما عذرخواهی رسمی بدون متلک و فخر فروشی در این تاپیک انجام میدهم . دهان باز کردن و سمپاشی هر فردی میتواند انجام دهد.
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
''In the US, however, we have had stronger criticisms. Perhaps it is a difficult game to understand for a certain type of critic and audience. Americans are great fans of first-person shooters and #DeathStranding isn't one, it flies higher.''

Hideo Kojima —
 

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,183
من بازی رو تموم کردم و فکر کنم بتونم نظر کاملی بدم...در بازیها معمولا دنبال داستان هستم و تو دسته بندی هایی که شما کردی قرار نمیگیرم.
ولی این بازی پر از مکانیک هایی هست که هیچ چیزی جز رو مخ بودن به بازی اضافه نمیکنه. اگر میخوای بدونی چجوری این بازی میتونست خوب باشه اپیزود 7ش رو نگاه کن. اونجا کاملا گیم پلی فان هست. ولی قبلش کلی کار بی معنی میکنی و نه فان هست نه از هیچ نگاهی نمیشه توجیهش کرد. اصلا مهم نیست کی این بازی رو ساخته تا ازش دفاع کنیم. رسما بازی رفتن از نقطه ی A به B هست. از اول تا آخرش همینه. هیچ اغراقی نمیکنم! برای همین هست که تقریبا با یک تیم نه چندان بزرگ و در زمان کمتر از آی پی های AAA جدید ساخته شده.
بازی چندین لحظه ی خیلی خوب و Climax داره ولی وقتی داستان تموم میشه حتی تو اون زمینه هم ضعیفه. (حداقل من اصلا حال نکردم با پایان و معنای بازی. پر از حرف و ژست بود فقط و پیچش های داستانی خنده دار!)
این ویدیو به خوبی مشکل بازی رو توضیح داده از نظر گیمپلی (ایشون یک منتقد خیلی قدیمی و درستیه)..( ولی مجددا میگم به شخصه حوصله سربر بودن بخش اعظمی از بازی (حدود 20 ساعت اول) رو تحمل کردم و جاهایی رسیدم که بازی خوب بود و خیلی می چسبید بعد از 20 ساعت عذاب!
ولی بازهم این پایان و داستان بازی بود که اصلا جالب نبود. (وقت تلف کردن خالص...)
بالاخره...
یکی حرف دل منو زد
این همه پول واسه راه رفتن!!!!
قشنگ ۹۰ درصد بازی راهپیمایی الکیه و کش دادنه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر