The Outer Worlds

miydxn768erdx221.png

Title: The Outer Worlds
Developer: Obsidian Entertainment
Publisher: Private Division
Platforms: Xbox One, PlayStation 4, PC
Release Date: 2019
Engine: Unreal Engine 4


بررسی بازی The Outer Worlds


شما بعد زمان طولانیی از خواب مصنوعیی که بعد از گمشدن سفینتون در هنگام سفر به منظومه Halcyon یکی از دورترین منظومه های به زمین که تقریبا انتهای کهکشان قرار داره بیدار میشید و خودتون رو بین خطراتی که که هر لحظه شما رو تهدید میکنه پیدا میکنید . هر چقدر در این سرزمین گشت وگذار میکنید هر مکان جدیدی که پیدا میکنید و هر چقدر به گروه ها و فکشن های مختلفی برخورد میکنید همه و همه به دنبال قدرت پیدا کردن در این جهان نا شناخته هستن و این شما هستین که تصمیم میگیرید که این داستان چگونه ادامه پیدا کنه . در بین تمام بازی و برنامه های کمپانی های مختلف این شما هست که غیر قابل پیش بینی عمل میکنید

لوکیش های بازی

  • یک منظومه به نام Halcyon
  • این منظومه شامل دو سیاره اصلی چند ماه و سیارک و چند ایستگاه فضایی قابل گشتن هستش
  • یکی از سیاره ها terraformed هستش اون یکی نه
  • سیاره terraformed به این معنی که زندگی انسانی قابل حیات هستش
  • اون یکی سیاره محل حیات موجودات خطرناک و غیر انسانی
  • سفینه شما مثل خونه شما هستش یک چیزی مثل سفینه Normandy در بازی Mass Effet
  • برا سفر به یک سری از مکان های خاص نیاز به Passkeys هستش
  • بازی شامل چندین و چند محیط کوچیک ولی با جزئیات بالا میشه که همه قابل گشت و گذارن
  • یک سری نقاط در بازی وجود دارن که ممکنه بعدا بنا به دلایی دیگه نشه بهشون دسترسی داشت
شخصیت ها
  • ADA -هوش مصنوعی سفینتون
  • Ellie - شخصیت همراه
  • Felix - شخصیت همراه
  • Berke - Just the fucking tarmac guard
  • Anton Crane - Scientist
  • Cassandra O'Malley - Outlaw
  • Porter - Mad kid
سیستم شخصیت همراه

  • یک Inventory بیشتر بین خودتون و همراهانتون وجود نداره
  • نمیتونید باهاشون Romance داشته باشید
  • فقط دوتا همراه میتونید دنبال خودتون ببرید
  • هر همراه سه نوع قابلیت خاص داره
  • هر همراه perk tree مخصوص به خودش رو داره
  • هر موقع که شما لول آپ میشید همراهتون هم لول آپ میشه
  • شما میتونید از بین قابلیت ها مختلف موقع لول اپ شدن همراهاتون انتخاب کنید
  • هر همراه قابلیت ویژه داره
  • اگه همراهتون رو با تصمیمات که میگیرید زیاد عصبانی کنید شما رو ترک میکنه و به سفینه باز میگرده
سیستم Flaw
  • وقتی با یک نوع دشمن خاص به دفعات زیاد مبارزه کنید یک شکاف (Flaw) به شما پیشنهاد میشه
  • شکاف منفی میتونه بر روی شما تاثیر بزاره
  • شما میتونید شکاف رو بپذیرید یا اینکه ردش کنید
  • اگه شکاف مورد نظر رو قبول کنید بازی عوضش به شما یک پرک پوینت میده
  • اگه قبولش نکنید هیچ اتفاقی نمیوفته
  • به صورت موقت فعال میشن
  • روی درجه ی سختی نرمال فقط سه تا میتونید فعال کنید روی درجه های سختی بالاتر 5 تا
  • مثال هایی از Flaw رو میشه به Robophobia (ترس از رباط ها) ترس از ارتفاع ترس از تاریکی و اتش و غیره نام برد
Tactical Time Dilation
  • یک سیستم شبیه به سیستم VATS سری بازی Fallout خواهد بود
  • زمان رو برا شما اهسته میکنه و اجازه میده اطلاعات مربوط به دشمنان مثل میزان سلامتی , فکشن , نوع دشمن و لول آرمور ـشون رو ببینید
  • بر خلاف VATS نشونه گیری کاملا دستی هستش
  • کاملا با استفاده از پرک و قابلیت های جدید قابل ارتقاع هستش
اسلحه ها
  • 4 نوع اسلحه توی بازی وجود داره Bullet weapons, Energy weapons, Melee, Science weapons
  • 3 نوع مهمات برای Bullet weapon ها وجود داره سبک متوسط سنگین
  • Science weapon ها قدرت ویژه دارن مثل اسحله کوچیک کننده
  • هیچ کدوم از دشمن ها ی مسلحی که میکشیم از سیستم RNG پیروی نمیکنن ! همه یک جورایی دستی تنظیم شدن (RNG=تولید کننده تصادفی که برای Loot کردن و میزان قدرت دشمن و غیره در بازی ها استفاده میشم)
  • اسلحه ها ماد پذیرن (میشه روشون چیز ها مختلف سوار کرد)
  • میشه مثلا قابلیت اتشین کردن اسحله و غیره بهشون اضافه کرد
  • دمیج که اسلحه ها وارد میکنن بستگی به دمیج خود اسلحه و وضعیت اسکیل های شما داره
  • دایره (منو) انتخاب اسلحه توی بازی وجود داره که هنگام انتخاب اسلحه زمان اهسته میشه (مثل خیلی از بازیای دیگه)
 
Last edited by a moderator:

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,634
نام
Ali
گیم پلی عالی بود!
مخصوصا دیالوگ های مختلف رو که نشون دادن، یکی دیگه از نکته های مثبت بازی، companion هایی هستن که ادم انتخاب میکنه داشته باشه و هر companion مزایای خودش رو داره، توی New vegas هم همچین چیزی بود ولی اینجا فکر کنمبشه یه پارتی درست حسابی و کامل درست کرد...
+
upload_2018-12-7_15-49-23.png
:D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,075
نام
مــاکــان
واقعا برای منم بهترین نمایش بود، گیم پلی کاملتر که دیدم دیگه مطمئن شدم، RIP Bethesda با از دست دادن Obsidian.
جالب اینه که ابسیدیان میتونه همچین انجین با کیفیتی داشته باشه ولی بتسدا هنوز اون نخ نما رو داره توسعه میده.
 
آخرین ویرایش:

robb stark

کاربر سایت
May 3, 2013
2,845
نام
ایلیا
قشنگ یه تو‌دهنی خیلی بزرگ برا بتزدا بود این بازی و دمشونم گرم.
۲۰۱۹ این بازی و سایبرپانک جوری از روی بتزدای پرمدعای و استاد نمونه تاد هواراد رد بشن که یاد بگیرن سرکار گذاشتن و دزدی از طرفدارات چه نتیجه ای می‌تونه داشته باشه.
نمایش بازی عالی بود.
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,634
نام
Ali
حتی fallout4 هم شخصیتش صحبت میکرد:D
و از بزرگترین نکته های منفی Fallout 4 بود...
شخصیت اصلی که صحبت کنه دست و بال تیم بازیسازی رو خیلی میبنده و نمیتونن اونطور که باید به دیالوگ ها و ... بپردازن و در نتیجه به المان های rpg و داستان پردازی بازی ضربه میخوره.
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
و از بزرگترین نکته های منفی Fallout 4 بود...
شخصیت اصلی که صحبت کنه دست و بال تیم بازیسازی رو خیلی میبنده و نمیتونن اونطور که باید به دیالوگ ها و ... بپردازن و در نتیجه به المان های rpg و داستان پردازی بازی ضربه میخوره.
یعنی cyberpunk 2077 الان مشکل داره که شخصیتش صحبت میکنه؟:D
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
یعنی cyberpunk 2077 الان مشکل داره که شخصیتش صحبت میکنه؟:D
شما بودجه ساخت و نفرات اجرایی Cyberpunk 2077 رو با بخش مستقل Take Two و آبزیدین میتونی مقایسه کنی؟ :D
در ضمن بخش نقش آفرینی بازی های آبزیدین پر رنگ تر از عناوین CDPR هست. صداگذاری کوئست ها و تمامی راه های احتمالی همینجوریشم برا تیم های کوچک خیلی سخته، چه برسه به اینکه همرو صداگذاری هم کنن.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
وای خدا دمو رو دیدم مطمعنا میتونم بگم Dream Come True محض بود برام باور نمیشه ابسیدین همچین چیزی ساخته واقعا باور نمیشه ! از حس علمی تخیلی Mass Effect وارانش بگم یا از مکانیکای بازیای BGS ؟ یا از اون حس سر خوش بودن Borderland مانندش دارم رسما پر میکشم این همه منتظر Starfield دیگه نمیخوام واستم جنس اصلی همینجاست سال دیگه منتشر میشه وای نمیدونم چی بگم :o
================================
Obsidian's The Outer Worlds blends Firefly and Fallout into a bold, open-ended sci-fi RPG | PC Gamer

Here are some other things I learned about The Outer Worlds:
  • It's out in 2019
  • It's an Unreal Engine 4 game
  • Your protagonist isn't voiced
  • There's a special class of "science weapons" that will have special, ridiculous effects, like a shrink ray
  • There's a full character creator even though it's first-person only (you'll see your character in the inventory, and if you leave the game idling long)
  • Your companions don't have separate inventories. Taking companions with you just gives you more inventory space to work with yourself
  • If companions really dislike the decisions you make, they'll leave and go back to the ship. You can persuade them to see things your way
  • No romancing companions. They considered it, but decided against it.
  • Companions each have a special attack (one named Felix does a double drop kick) but you can also equip them with whatever weapons you want
  • Hacking and lockpicking don't have minigames, and are simply based on your attributes
  • There are six skills (strength, intelligence etc.) and for every 20 points you put into one (up until 100) you'll gain a new perk
  • As in the creators' past games, you can play as a "dumb" character with stupid dialogue options. Your companions react appropriately.
  • They're still not sure if it will be possible to play through the game completely pacifist (but you'll almost definitely have to at least kill some robots)
  • Robots aren't sentient, but your ship's AI seems to have a strange degree of personality
  • Tim Cain wants you to know there are a lot of drugs, but he's not going to pressure you to take them
خیلی خوبه این سیستم دیالوگ اینطوری از یـ طرف توضیحات کامل میده از طرف دیگه موضوع کلی بحث رو اول میزنه مثل همین احمقانه - دروغ - حمله کردن خیلی خوبه در کل هر چی فکرش رو میکنم ابسیدن هرچی کامیونیتی بتزدا از خود بتزدا میخواست رو این جا به اجرا دراورده ینی قشنگ پیداست کامیونیتی بتزدا رو هدف گرفتن واقعا خوشحالم
 
آخرین ویرایش:

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
Game Informer تونسته بازی رو از نزدیک تو خود استودیو آبزیدین ببینه و در موردش یه مقاله نسبتا مفصل در سایتشون قرار گرفته. مورد بسیار خوبی نوشته شده و پیشنهاد میکنم بخونین.
Six Big Takeaways After Seeing Obsidian’s The Outer Worlds
چیزایی که به نظرم مهم اومدن :
-بازی یه سیستم منظومه ای داره، به این صورت که نقشه یک پارچه نیست. ظاهرا 2 تا سیاره کامل که نقشه های اصلی هستن و چند تا ماه و تعداد زیادی ایستگاه فضایی تو بازی وجود دارن و آماده اکتشاف هستن.
-همه چیز دست ساز هست. F**k Procedural Generation :D
-مثل همه آثار آبزیدین شاهد پایان های پرتعداد و کوئست های چند پایانه هستیم
-No Romance
-تم بازی طنز تاریک امضای آبزیدین هست
-یه سیستم فوبیا تو بازی قرار داده شده، طرز کارکردش اینطوری هست که اگر مدت طولانی تحت شرایط سخت و یا ترسناک قرار بگیرین از موجود و یا المانی که این شرایط رو ایجاد کرده میترسین و درواقع نسبت به اون فوبیا ایجاد میشه که باعث صغف نسبت به اون مورد و در عین حال کسب تجربه بیشتر و قدرت های بیشتر میشه. دلیل این کار هم ظاهرا این بوده که استودیو میخواسته یه تجربه انسانی تر از قهرمان بازی داشته باشیم و درواقع با ضعف هاش کنار بیاییم. :D
-تجربه بازی کاملا (با تاکید :D) تک نفره و داستان محور هست.
=================
مهم ترین ایراد بازی هم در حال حاضر این هست که هرچقدر پول طرف مانیتور تو سایت آبزیدین پرت میکنم بازی به لیست استیمم اضافه نمیشه. امیدوارم به زودی حلش کنن. :D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,075
نام
مــاکــان
من از الان اینو رقیب Fallout نمیدونم، فکر نمی کنم هدف استودیو همین بوده باشه.
اگه در حد اون استانداردها یا بهتر باشه که خب چه بهتر، اما فکر نمیکنم از لحاظ بودجه و هدف گذاری آنچنان بشه بازی AAA حساب کرد.
بیاین با هم فعلا همین راه بریم و توقع از بازی زیاد بالا نبریم.
=========
از طرف دیگه اما برای بازی خیلی خوشحالم چون میدونم اگر حتی به موفقیت نسبی هم برسه، نسخه بعدش شاید با نام دیگه ای با سرمایه عظیم Micro میتونه کل آی پی های بتسدا رو رنگی کنه.
اما با توجه به این جماعت زخم خورده از 76 مطمئنا موفقیت بازی از الان تضمبن شدست.
 
  • Like
Reactions: Destruction

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
سیستم همراه بازی هم به این صورت که نمیشه مثل F4 به اینونتوریشون دسترسی داشت ولی میشه یک سری قابلیت خاص رو بهشون دستور داد که انجام بدن بخوام واضح تر بگم مثل سیستم همراه Mass Effect رو پیاده کردن ولی حیف که رومنس نداره [-(
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
من از الان اینو رقیب Fallout نمیدونم، فکر نمی کنم هدف استودیو همین بوده باشه.
اگه در حد اون استانداردها یا بهتر باشه که خب چه بهتر، اما فکر نمیکنم از لحاظ بودجه و هدف گذاری آنچنان بشه بازی AAA حساب کرد.
بیاین با هم فعلا همین راه بریم و توقع از بازی زیاد بالا نبریم.
=========
از طرف دیگه اما برای بازی خیلی خوشحالم چون میدونم اگر حتی به موفقیت نسبی هم برسه، نسخه بعدش شاید با نام دیگه ای با سرمایه عظیم Micro میتونه کل آی پی های بتسدا رو رنگی کنه.
اما با توجه به این جماعت زخم خورده از 76 مطمئنا موفقیت بازی از الان تضمبن شدست.

بازی به وضوح طرفدارای Fallout رو نشونه رفته و داره داد میزنه که رقیب BGS میخوام بشم :D این یـ مورد مورد دیگه اینکه یادمون نره همین BGS بازی F4 رو با 100 نفر ساخت که خیلی از مکانیزم هاش Procedural Generation بودن این قرار همونو به صورت دست ساز شدش رو نشون بده اگه بتزدا میومد این سیستم رو اضافه میکرد و یـ محیط بزرگ میساخت و تا حدودی ضعف کمبود نفراتش رو جبران میکرد اینا عوضش اومدن محیط رو کوچیکتر کردن ولی همه چیز دست ساز ! دیگه خودشون که میگن بازی در حد اساتاندارد های AAA ساخته شده ینی هرچی بودجه و اینا داشتن سر بازی گذاشتن تفاوت با یکی مثل بتزدا اینه که اونا کلی خرج میکنن تا اون حس AAA بودن رو بکنن تو حلق مخاطب اینا چیزی به نام ناشر ندارن که این حس رو به شما بده واسه همین میگی یـ چیز جم و جور ولی خوب به هر حال نمیشه این نشونه رفتنشون واسه بازیای BGS رو انکار کرد حتی تو همین قدم اولشون !
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر