نمایشگاه/رویداد Nintendo Direct | دایرکت نینتندو سوییچ 2 | 13 فروردین | 16:30

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
139379

Nintendo Direct Center | نینتندو دایرکت سنتر
تاپیک خبری پیرامون پوشش اخبار و معرّفی های برنامه نینتندو دایرکت

نینتندو دایرکت برنامه های ضبط شده نینتندو برای ارائه اطّلاعات پیرامون برنامه های شرکت در ماه های آتی و معرّفی و تبلیغ بازی های آینده دستگاه های این کمپانی است که در تاریخ های مشخّصی در شبکه های آنلاین استریم و پخش می شوند
این مجموعه برنامه از اکتبر سال 2011 میلادی به دست ساتورو ایواتا، مدیر کل وقت نینتندو در آن زمان، کلید خورد و تا به اکنون ادامه دارد.
برنامه های دایرکت نینتندو به 4 دسته تقسیم می شوند:
  • دایرکت های عادی: از 25 تا 50 دقیقه طول می کشند و عموماً تمرکز بر بازی ها، نرم افزار و سخت افزار و برنامه های آتی کمپانی نینتندو و شرکای ترد پارتی دارد. به طور طبیعی نینتندو هر ربع سال یک دایرکت عادی برگزار می کند
  • مینی دایرکت: از لحاظ محتوا، مشابه دایرکت های معمولی است، با این تفاوت که طول مدت آن به شدّت کوتاه تر است و از 5 تا 15 دقیقه متغیّر است.
  • دایرکت های مخصوص: این مدل دایرکت ها عموماً مختص به تنها یک بازی می شود و اطّلاعات جزئی و کلّی این بازی را به اشتراک قرار می دهد. Fire Emblem, Super Smash Bros, Pokemon از نمونه بازی هایی هستند که طی این سال ها، دایرکت مختص به خود را دریافت کرده اند.
  • نیندی دایرکت: دایرکت های مختص به عناوین مستقل که اسامی شان با توجه به سه ریجن پخش آن کمی متفاوت است. هدف این دایرکت ها، پوشش عناوین مستقل در انتظاری هستند که برای سیستم های نینتندو منتشر می شوند و در میان دایرکت های معمولی نمی توان قرارشان داد. طول این دایرکت ها عموماً 20 دقیقه است.
این تاپیک به قصد پوشش خبری موارد معرّفی شده در دایرکت ها، اعلام زمان پخش هر کدام، پوشش شایعات و بحث و صحبت پیرامون اخبار آن ایجاد شده.

Direct Template 02.jpg

قسمت جدید برای چهارشنبه 13 فروردین، ساعت 16:30 عصر تایید شده

برای مشاهده دایرکت های نینتندو در زمان پخش از لینک های زیر می توانید استفاده کنید

Twitch | YouTube
 
آخرین ویرایش:
من به شخصه اونقدرا علاقه خاصی به بازیهای نینتندو ندارم جز تک و توک مثل ماریو کارت یا بایونتا مثلا، بیشتر این قابلیت های قابل حمل بودنشو دوست دارم که اونم با توجه به قیمت بازیهاش نمیصرفه. به نظرم بهترین انتخاب برای امثال من کنسول دستی جدید مایکروسافت هست چون اگر گیم پس ظرفیت کامل داشته باشی هم میتونی روی کنسول استفاده کنی هم روی کنسول دستی و از این نظر خیلی به صرفه تره
 
نظریه نامحبوب : بدون توجه به اینکه کجا داریم زندگی میکنیم ترجیح میدم قیمت بازیا بیشتر بشه و استدیو های درست درمون پول بیشتری به جیب بزنن تا اینکه مثلاً بلوپوینت (اخه بلوپوینت؟! :|) یا راک استدی مجبور بشن بازی سرویس محور بسازن و استودیوهای با استعدادی مثل رمدی یا آرکین شب روز دعا کن تازه خرج بازیشون در بیاد :|
ناشرایی که میان دست به همچین کارایی میزنن فقط و فقط یـ دلیل داره «طمع» . بالا رفتن قیمت بازیا هیچ چیزی رو درست نمیکنه شما فقط جیب ناشرا بزرگ طمع کار رو پر میکنید . حالا چه میخواد سونی باشه چه ماکرو چه نینتندو چه هر شرکت دیگه ای .

در مورد کم فروش رفتن یک سری بازیا هم جوابش کاملا واضحه یک سری سبک ها مخاطب کمتری دارن و کمتر فروش میرن اینو هیچ کارش نمیشه کرد با این حال اگه سازنده ها و ناشرا خرج و مخارجشون رو درست منیج کنن و بتونن کیفیت کارشون رو واسه چند سال بالا نگه دارن قطعا میتونن مخاطبای سبکشون رو بیشتر کنن در نتیجه فروش بازیاشون بیشتر میشه ولی خوب مسئله اینه که ناشرای بزرگ واسشون فقط و فقط سود و درامد کوتاه مدت مهم ـه میخوان سریع یـ پولی هنگفتی به جیب بزنن که بر میگرده به همون طمعی که گفتم . هیچ استدیوی زیر نظر ناشرا بزرگ حق شکست خوردن نداره و اگه فروشش در حد انتظارات نباشه سریع تعدیل نیرو میشه . ولی استدیو ها مستقل به خاطر کوچیک تر بودن و نداشتن اقا بالاسر میتونن با یـ پول بخور نمیر به کار خودشون ادامه بدن و چه بسا در آینده به موفقیت خیلی بزرگ دست پیدا کنن . مثال دم دست میشه به Larian Studios اشاره کرد . از یـ سری بازی کم مخاطب با کیفیت متوسط تونستن برسن به بازیی مثل BG3 . اگه همین استدیو زیر نظر یـ ناشر بزرگ میخواست فعالیت کنه عمرا میتونست به این چیزی که الان هست تبدیل بشه .


===============================
به نظرم این قضیه نینتندو باید یـ درس بزرگی بشه واسه سونی فن هایی که چپ و راست از کنار رفتن ماکروسافت از بازار خوشهال ند . نینتندو عملا هیچ رقیبی تو بازار نداره واسه همین هر کاری که دلش بخواد میکنه . داره سخت افزار ضعیف تر رو با سود به مشتری هاش میفروشه کسی ککش هم نمیگزه . بازیاش رو یـ قرون تخفیف نمیزنه چون میدونه هیچ رقیبی نداره که تو اون سبک ها بیاد جاش رو پر کنه . سرویس اشتراکی انلاین راه میندازه یـ مشت بازی ده قرن پیش رو با Simulator بهشون رایگان میده خود سرویس هم ابتدایی ترین امکانات رو نداره . بازیای که میسازه از نظر هزینه و پیچیدگی فنی 1 پنجم بازیا روز نیست ولی 80-90 تا قیمت میزنه روش . همینی که هست میخواید بخواید میخواید هم نخواید .

باید دعا کنید ماکروسافت تو بازار بمونه و کنسول با قیمت رقابتی بده نه فقط یـ چیزی جهت خالی نبودن عریضه .
 
ناشرایی که میان دست به همچین کارایی میزنن فقط و فقط یـ دلیل داره «طمع» . بالا رفتن قیمت بازیا هیچ چیزی رو درست نمیکنه شما فقط جیب ناشرا بزرگ طمع کار رو پر میکنید . حالا چه میخواد سونی باشه چه ماکرو چه نینتندو چه هر شرکت دیگه ای .

در مورد کم فروش رفتن یک سری بازیا هم جوابش کاملا واضحه یک سری سبک ها مخاطب کمتری دارن و کمتر فروش میرن اینو هیچ کارش نمیشه کرد با این حال اگه سازنده ها و ناشرا خرج و مخارجشون رو درست منیج کنن و بتونن کیفیت کارشون رو واسه چند سال بالا نگه دارن قطعا میتونن مخاطبای سبکشون رو بیشتر کنن در نتیجه فروش بازیاشون بیشتر میشه ولی خوب مسئله اینه که ناشرای بزرگ واسشون فقط و فقط سود و درامد کوتاه مدت مهم ـه میخوان سریع یـ پولی هنگفتی به جیب بزنن که بر میگرده به همون طمعی که گفتم . هیچ استدیوی زیر نظر ناشرا بزرگ حق شکست خوردن نداره و اگه فروشش در حد انتظارات نباشه سریع تعدیل نیرو میشه . ولی استدیو ها مستقل به خاطر کوچیک تر بودن و نداشتن اقا بالاسر میتونن با یـ پول بخور نمیر به کار خودشون ادامه بدن و چه بسا در آینده به موفقیت خیلی بزرگ دست پیدا کنن . مثال دم دست میشه به Larian Studios اشاره کرد . از یـ سری بازی کم مخاطب با کیفیت متوسط تونستن برسن به بازیی مثل BG3 . اگه همین استدیو زیر نظر یـ ناشر بزرگ میخواست فعالیت کنه عمرا میتونست به این چیزی که الان هست تبدیل بشه .


===============================
به نظرم این قضیه نینتندو باید یـ درس بزرگی بشه واسه سونی فن هایی که چپ و راست از کنار رفتن ماکروسافت از بازار خوشهال ند . نینتندو عملا هیچ رقیبی تو بازار نداره واسه همین هر کاری که دلش بخواد میکنه . داره سخت افزار ضعیف تر رو با سود به مشتری هاش میفروشه کسی ککش هم نمیگزه . بازیاش رو یـ قرون تخفیف نمیزنه چون میدونه هیچ رقیبی نداره که تو اون سبک ها بیاد جاش رو پر کنه . سرویس اشتراکی انلاین راه میندازه یـ مشت بازی ده قرن پیش رو با Simulator بهشون رایگان میده خود سرویس هم ابتدایی ترین امکانات رو نداره . بازیای که میسازه از نظر هزینه و پیچیدگی فنی 1 پنجم بازیا روز نیست ولی 80-90 تا قیمت میزنه روش . همینی که هست میخواید بخواید میخواید هم نخواید .

باید دعا کنید ماکروسافت تو بازار بمونه و کنسول با قیمت رقابتی بده نه فقط یـ چیزی جهت خالی نبودن عریضه .
فرادسافت دلقک بهتره زودتر بره بیرون جا باز بشه یه کمپانی جون دار بیاد توی قضیه
سونی در حضور مایکروسافت کنسولشو ۵۰ یورو گرون کرد در حضور مایکروسافت اولین بازیای ۷۰‌دلاری رو ریلیز کرد و…
 
  • Like
Reactions: beshush
تو خوده متن پیش نمایش بلومبرگ برای سوییچ...اشاره می کنه ماریو بزرگ بعدی برا 2026 هست
View attachment 373556
گفته بودن که بهشون گفتن کردیت دانکی کنگ رو حتما چک کنن چون توش سورپرایز هست
احتمالا بازی توسط تیم ماریو ساخته شده

+
دوتا زلدا هم فورکی ۶۰ فریم هستن
 
تازه مراسمو كامل ديدم.
كپى خور هم بشه من نميرم سراغش.
اصلا فكرشو نميكردم انقد قاطعانه سويچ ٢ رو از برنامه هام حذف كنم كه عزيزان در نينتندو عمليش كردن :D
قشنگ حس تجاوز داره قيمتا! به خصوص قيمت بازياش.
لامصب حالا هر چقدم خلاقانه باشه دارى بازياى از نظر فنى و تكنولوژى دوزارى و درجه ٢ ميسازى ديگه!
٩٠ دلار؟؟؟؟؟ وات د فاك واقعا.
 
من به شخصه اونقدرا علاقه خاصی به بازیهای نینتندو ندارم جز تک و توک مثل ماریو کارت یا بایونتا مثلا، بیشتر این قابلیت های قابل حمل بودنشو دوست دارم که اونم با توجه به قیمت بازیهاش نمیصرفه. به نظرم بهترین انتخاب برای امثال من کنسول دستی جدید مایکروسافت هست چون اگر گیم پس ظرفیت کامل داشته باشی هم میتونی روی کنسول استفاده کنی هم روی کنسول دستی و از این نظر خیلی به صرفه تره
خرید سوییچ ۲ به قصد تجربه بازیهای تردپارتی بصورت هندهلد بزرگترین اشتباهه یه گیمر میتونه باشه ، اونم تا زمانیکه استیم دک هست. دیگه از مزایاش هم که همه خبر دارن. از اجرای همین بازیهای سوییچ با امولاتور ، بازیهای استیم ، بازیهای کرکی و گیمپس و...
هندهلد مایکروسافت هم اگر بر پایه ویندوز باشه عالیه. البته استیم دک ۲ هم داره میاد که اون سخت افزارش دو برابر از همین سوییچ ۲ قویتره.

IMG_20250403_151300_318.jpg
 
آخرین ویرایش:
تازه مراسمو كامل ديدم.
كپى خور هم بشه من نميرم سراغش.
اصلا فكرشو نميكردم انقد قاطعانه سويچ ٢ رو از برنامه هام حذف كنم كه عزيزان در نينتندو عمليش كردن :D
قشنگ حس تجاوز داره قيمتا! به خصوص قيمت بازياش.
لامصب حالا هر چقدم خلاقانه باشه دارى بازياى از نظر فنى و تكنولوژى دوزارى و درجه ٢ ميسازى ديگه!
٩٠ دلار؟؟؟؟؟ وات د فاك واقعا.
جدا از قیمت کنسول ui به شدت عقب افتاده و زشتی داره. کلا مشخص نیست چی تو سر اینا میگذره. جدا از ذره ای نوآوری. باز حداقل تو پی اس ۴ به ۵ یکمuiرو دست کشیدن.
 
آخرین ویرایش:
برسی دیجیتال فاندری:

Final fantasy 7 Remake:1080p 30fps
Zela BoTW& ToTK:1440p 60fps
Cyberpunk 2077:540p to 1080p 30fps
Mario Kart World 1440p 60fps
Tony Hawk's Pro Skater :4k 60fps
Donkey Kong Bananaza: 1080p 60fps

به نظرم صبر کنیم تا به جای تریلر درست خودشون از رو کنسول بررسی کنن بهتره

همین الان چون از پیش نمایش ها مشخص شد مثلاً Zelda:Totk تو حالت داک به صورت 4K/60FPS اجرا میشه

یا مثلاً دیجیتال فاندری گفت تو ویدیو اولیه اش که به نظر میاد کنسول نه DLSS داره و نه ری تریسینگ
جفت ش رو امروز انویدیا تایید کرد که هست رو کنسول
 
خرید سوییچ ۲ به قصد تجربه بازیهای تردپارتی بصورت هندهلد بزرگترین اشتباهه یه گیمر میتونه باشه ، اونم تا زمانیکه استیم دک هست. دیگه از مزایاش هم که همه خبر دارن. از اجرای همین بازیهای سوییچ با امولاتور ، بازیهای استیم ، بازیهای کرکی و گیمپس و...
هندهلد مایکروسافت هم اگر بر پایه ویندوز باشه عالیه. البته استیم دک ۲ هم داره میاد که اون سخت افزارش دو برابر از همین سوییچ ۲ قویتره.

View attachment 373560
اخه غیر قیمت کنسول قیمت بازیهاش هم برام مهمه .من زیاد توی قید و شرط انحصاریها و مخصوصا انحصاریهای نینتندو نیستم یه کنسول هندهل بیشتر میخوام قدرت خوبی داشته باشه بازیهای قانونی‌قانونیش هم زیاد گرون نباشه .حالا ببینم چی میشه گویا ایسوس وظیفه ساخت کنسول هندهل مایکروسافت رو برعهده داره باید ببینیم محصول نهایی چجوری میشه ؟
 
  • Like
Reactions: beshush
به نظرم صبر کنیم تا به جای تریلر درست خودشون از رو کنسول بررسی کنن بهتره

همین الان چون از پیش نمایش ها مشخص شد مثلاً Zelda:Totk تو حالت داک به صورت 4K/60FPS اجرا میشه

یا مثلاً دیجیتال فاندری گفت تو ویدیو اولیه اش که به نظر میاد کنسول نه DLSS داره و نه ری تریسینگ
جفت ش رو امروز انویدیا تایید کرد که هست رو کنسول
دیجیتال فاندری نگفت که کنسول این قابلیت‌ها رو نداره، بلکه به این موضوع اشاره کرد که در بازی های نمایش داده شده در دیرکت، اثری از هیچکدوم از اون دو قابلیت دیده نشده. البته کلا سخته که نسخه کامل DLSS با بار پردازشی بالاش بخواد روی Swtich 2 اجرا بشه و احتمال داره که با نسخه سبک‌تری از این فناوری روبرو باشیم. در نمایش فورتنایت هم از Lumen استفاده نشده بود و با توجه به اینکه فورتنایت از معدود بازی های third-party هست که روی کنسول ها با Lumen و Nanite و با فریم ریت بالا اجرا میشه، باید منتظر موند تا دید که آیا استفاده از ری تریسینگ فقط به بازی‌های انحصاری خود نینتندو محدود میشه یا نه.
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or