خب با این حرفت دقیقا ترس بعضیا از "اشتراکی محور شدن گیمینگ" رو تایید میکنی که
اگه بخوان همش به فکر گیمی باشن که بشه بلند مدت ساپورتش کرد میبینی چند سال دیگه بازیای داستان محور کلا به حاشیه رفتن.
اتفاقا بنظرم این مدل بازیا بهترین گزینه ها هستن رو سیستم اشتراکی (واسه یوزر) از این نظر که وقتی تریلر یکی از اینارو میبینی میگی "خب چه آرت استایل و سبک عجیبی داره فک نکنم حال کنم" در صورتی که وقتی رو گیمپس هست طرف میزنه دانلود یا حال میکنه یا نه
مخصوصا Pentiment که بنظرم جز آندرریتد ترین بازیای سال بود، کارشون چیزی کمتر از شاهکار نبود بنظرم، As Dusk Falls ـم کار خوبی بود خداییش.
دقیقا گیم پس برا همینه و آینده صنعت گیم هم به همین سمت داره میره. تمام شرکتهای بزرگ دارن میرن به سمت داشتن عناوین با ساپورت طولانی.
نمیشه یه گیم بدن، بگن این داستان، تا 6 سال دیگه بخرین تا بازی جدید بدم.
الان کالاف با اون درآمد قراره بیاد رو گیم پس که چی بشه، داری میاد که اولا گیمر رو مجبور کنه که دائم بمونه تو گیم پس و بعد بخره آیتمهای داخل بازی رو.
مگه شوخیه، بازی با درآمد یه میلیارد تو ده روز رو بیاری رو گیم پس. اینو ماکرو با توافق میخواست بیاره، باید 200-300 میلیون پول بده
__
نیازی به تایید من نیست، یه نگاه بکنی به شرکتهای مختلف به همین حرف میرسی.
سونی، راکستار،یوبیسافت، کپکام،ماکروسافت و ....
بخوام قطار کنم اسم زیاده، همه دارن دنبال این متد که بازی با ساپورت طولانی بدن بیرون میرن
همین امروز ماکرو sot داره الدر داره فالوت داره فورزا داره هیلو داره گراندد داره و ....
یه بازی بده، تموم بشه و فردا برا تمدید اشتراک بخواد یه بازی مطرح دیگه بده، از کجاش بیاره بخوره، مگه خیریه زده.
_____________________
بحث سر تنوعه و نه ساپورت شدن بازیها و گر نه خود فورزا که ازش بعنوان بهترین ریسینگ یاد میشه یه گسه
خود sot یه گسه که الان محبوبه
الدر و فال اوت اونا هم گسن.