World of Warcraft: Dragonflight

از تاریخ 26 مهر ماه سال 1401 این تاپیک مختص به اکسپنشن ست Dragonflight در سرور های آفیشال بیلیزارد خواهد بود.
=============================================================

راهنمای اولیه بازی برای کمک به تازه وارد ها با تشکر از کاربر musketeer

بازی کردن در بلیزارد چقدر هزینه داره؟

برای بازی کردن در بلیزارد در حالت معمول شما باید 2 آیتم زیر رو در ابتدا خریداری کنید:

  • Battlechest:: که شامل کلیه اکسپنشن ها تا یکی مونده به آخری و همینطور 30 روز تایم بازی میشه. قیمتش حدود 15 یورو هست
  • آخرین اکسپنشن: که در حال حاضر legion هست. معمولا حدود 40 یورو هست قیمتش
  • برای ادامه دادن به بازی باید اشتراک ماهیانه بازی رو هم بگیرید. که 2روش معمول داره. یکی اینکه گیم تایم های 2 ماهه بخرید، حدود 20 یورو هست قیمتشون، یعنی در حال حاضر حدود 80-90 تومن برای 2ماه. یا اینکه گلد داخل بازی بدید و wowtoken بگیرید. که قیمتش رو میتونید همیشه از سایت wowtoken.info چک کنید.
آیا گلد در آوردن و خریدن گیم تایم با گلد وقت خیلی زیادی میبره؟

واقعاً نمیشه گفت. به هر کس بستگی داره که از چه روشی گلد در میاره. بعضیا از auction house خیلی راحت گلد در میارن، بعضیا میرن فارم میکنن و گلد در میارن، بعضیا instance های قدیمی رو میزنن... بطور خلاصه فقط میشه گفت که کاملاً شدنیه، ولی باید یک مقداری زمان بزارید براش.


از کجا بخرم؟ کردیت کارت ندارم.

خیلی سایت های ایرانی هستن که این موارد رو برای فروش قرار دادن. طبق قوانین سایت نمیشه اینجا اسم گفت. همون توی گوگل سرچ کنید "خرید battlechest" یا "خرید legion" براتون این سایتها رو میاره. بعد توی سایت بلیزارد یه قسمتی داره که این کدها رو وارد کنید.


قبل از اینکه بازی رو شروع کنم چه چیزهایی آماده کنم؟

اولین کار این هست که یکی رو پیدا کنید که شما رو RAF کنه. RAF مخفف recruid a friend هست که میتونید اینجا بطول کامل در موردش مطالعه کنید. Recruit A Friend - WoW

این سیستم هم برای شما و هم برای کسی که شما رو RAF میکنه مزایای بسیاری داره. مهمتریناش ایناس:




    • وقتی با هم بازی کنید 3 برابر experience دریافت میکنید!
    • وقتی شما اولین ماه گیم تایم رو بزنید، به RAF کننده شما یک ماه تایم رایگان میده.
    • وقتی شما دومین ماه گیم تایم رو بزنید، RAF کننده شما بین چند تا pet و mount میتونی یکی رو به دلخواه جایزه بگیره!
    • به ازای هر 2 level که با هم level up کنید، شما میتونید 1 level به RAF کننده اتون اهدا کنید.
    • هر دو میتونید هر 30 دقیقه یک بار همدیگه رو summon کنید (برید پیش هم)
البته یه سری محدودیت داره، مثل اینکه مدت این مزایا 3 ماه هست و باید توی یک group باشید تا این سیستم فعال بشه، و توی محدوده 100 یاردی هم بمونید. همچنین grant level یعنی مورد 4 هم فقط توی همون realm که بودید قابل استفاده اس.

بخاطر اینکه انقدر فایده داره و بیشتر از همه بخاطر mount اش، تقریباً همه دنبال یکی هستن که RAF اش کنن. بخاطر همین یه سری پوئن دیگه هم RAF کننده شما معمولاً بهتون میده.. مثلا فلان مقدار گلد، یا فلان آیتم... ولی سعی کنید اینها رو ملاک قرار ندید و بیشترین فکرتون این باشه که RAF partner شما وقت آزادش با شما همخونی داشته باشه تا بتونید باهاش بازی کنید و level up رو از دست ندید. پس قبل از RAF خوب باهاش تایم هاتون رو چک کنید و با همدیگه هماهنگ کنید که چند تا کاراکتر میخواید level up کنید و اینا....


آیا کامپیوترم به اندازه کافی قوی هست؟ آیا نت مناسبی دارم؟

مورد دیگه ای که باید چک کنید این هست که آیا کامپیوترتون قادر به اجرای بازی هست یا خیر. کلاً wow سیستم و اینترنت خفنی نمیخواد. برای اینکه ببینید بازی رو میتونید اجرا کنید یا نه باید بازی رو بصورت رایگان بدون اینکه چیزی بخرید نصب کنید و برید توی بازی. تو این حالت تا level 20 میتونید بازی کنید. تو جاهای شلوغ که مثلا 3-40 نفر اطرافتون باشن نباید fps اتون زیر 30 بیاد یا latency اتون بالای 300 بره.


خب! الآن آماده ی بازی هستم. باید چکار کنم؟

اول باید یه اکانت battle.net بسازید و اپلیکیشنش رو دانلود کنید: http://eu.battle.net/en/app

بعد از اون باید خود کلاینت بازی رو بگیرید که حدود 30 گیگ هست. میتونید بزارید خود اپلیکیشن براتون دانلودش کنه. یا اینکه از یک دوستی بخواید براتون روی هارد بریزه. یا اینکه از سایتهای ایرانی که میفروشن بخرید. بعد باید محل بازی رو به اپلیکیشن بتل.نت بدید و برید توی بازی. ضمنا کد های لازم که خریدید رو هم از قسمت redeem code توی اپلیکیشن یا سایت وارد کنید تا براتون فعال بشه. حالا باید وارد بازی بشید و توی هر realm ای که میخواید کاراکترتون رو بسازید.

تو کدوم realm کاراکتر بسازم؟ ایرانی ها کجا بیشتر هستن؟

در ابتدا بگم که ایرانی ها بیشتر از همه جا در سرورهای اروپا بازی میکنن، چون به ایران نزدیکتره و پینگ بهتری داره. اکثرا در kazzak سمت هورد هستن. توی Silvermoon و Ravencrest هم سمت الاینس هستن. بصورت پراکنده تو ریلم های دیگه مثل Outland هم هستن البته.
ریلم ها از چند نظر دسته بندی میشن:



    • زبان. که معمولا ریلم هایی که زبان انگلیسی هستن رو انتخاب میکنیم.
    • PvE یا PvP. این دو کلمه مخفف Player versus Environment و Player versus Player هستن. توی wow دو faction داریم به نامهای Horde و Alliance. که یطورایی دشمن همدیگه حساب میشن. تو ریلم های PvP در دنیای بازی هر جا که برید میتونید با پلیرهای فکشن مقابل مبارزه کنید، اونها هم همینطور. این به این معنی هست که هرجا برید با پلیرهای فکشن مقابل درگیر میشید. در ریلم های PvE تا وقتی نخواید میتونید از درگیر شدن با فکشن مقابل خودداری کنید. به اصطلاح بصورت دیفالت PvP flag اتون خاموش هست.
    • RP یا Normal. در ریلم های RP مخفف Role-Playing خیلی پلیرها قالب کاراکترشون رو به خودشون میگیرن. یعنی طوری رفتار میکنن که انگار واقعاً مثلاً یک جادوگر الف هستن و با همه اون شکلی صحبت میکنن! البته تو همه ریلم ها بعضیا این کار رو میکنن و توی ریلم های RP خیلی بیشتره.
موارد دیگه ای مثل جمعیت و بالانس بودن فکشن ها و ... هم توی انتخاب ریلم موثره که بیشتر این فاکتور ها رو میتونید از این سایت دنبال کنید: realmpop.com

هر گونه بحث در مورد سرور های کرک حتی سرور های کرک Warlord of Draenor و قبل از آن در این تاپیک ممنوع هست و با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Masood11

کاربر سایت
Sep 1, 2012
1,550
نام
PNY
حالا باگ هاش به کنار قابل تحمله،این Quest نشد یکی دیگه چیزی که خیلی رو اعصابه lag و Delay شدید هست که این روزها درگیرش هستم،داخل Dungeon ها به خصوص زمان pvp اصلا نمیشه بازی کرد!!!

cfosspeed نصب کن شاید قابل تحمل بشه
کوئیستام تا لول 82-83 که برسی دیگه همش باگه من فقط با xp kill لول آپ کردم
 
آخرین ویرایش:

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
نمیدونم چرا کمکم دارم از wow نا امید میشم :| قبلا احساس میکنم اینجوری نبود.
کار همه شده افتادن دنبال آیتم :| یا سریع لول آپ کردن...

rdf هم که کلا بازیو خراب کرده ، درسته کار آسون کرده ولی حس و حال بازیو گرفته ، قبلا ما خودمون پا پای پیاده(مونت) میرفتیم دم در dungeon ، تو راه می گفتیم می خندیدیم هوردی میدیدیم درگیر میشدیم باهم ، الان یه دکمه میزنی ، join میشی با 4-5 تا غریبه ، یه کلمه هم حرف نمیزنن ، همش هم روی کیبرد 1 و 2 رو میزنی تا تموم بشه :| حس به خصوصی نداره ...

هر از گاهی هم یه پچ میدن با یه سری آیتم که دوباره همه بیوفتن دنبال اونا ... :| باهم دوئل میکنن و نشون میدن ما فلان آیتمو داریم یا مثلا همه ی مونت هارو من جمع کردم و ... :| (یه جوریه آخه ، که چی )

فکر کنم wow به درد کسانی که داستان براشون مهمه خیلی دلچسب نباشه مخصوصا از بعد wotlk که کلا داستان بازی رفت تو حاشیه :| ، یا مثلا quest های باحال میخوان که درگیرشون کنه (مثه quest های بازی skyrim )

بلیزارد کلا یه جوری شده :| لابد از وقتی با activision یکی شدن اینجوری شد... نمیدونم :|

باید منتظر موند دید elder scrolls online چه جوریه ، اینطور که پیداست گویا به داستان و quest ها خیلی بها دادن و بازی دارای یک روند جالب هستش.
البته یگم این سیستم LFG برای Dungeon از همون Wotlk اضافه شد :D
ایم که بازی اسان کرده شکی نیست .. تازه داره یک نوع Raid جدید میاره که همون طور نفر قبلی گفت سیستم جدید ما بین 10 - 25 من هست و بر اساس تعدادتون باس ها تغییر میکنند ...
اگر یکم دلم خوش بود که بلیزارد با از دست دادن پیلرهاش میاد wow رو به همون حالت قبل برمیگرده دیگه از بین رفت .. در توجیهش گفته این برای خوش گذرونی با دوستانتون هست :|
 

DarkSider

کاربر سایت
Sep 2, 2009
286
همه این چیزهای که دوستان میگن درسته ولی از زمانی که WoW باز شدیم دیگه هوچ بازی بهم حال نمیده.
کلا من روی سیستم 5تا WoW دارم از پچهای مختلف و یک Call of Duty
یعنی لامصب نمیزاره سراغ چیز دیگه بریم :d
و یک سوال :
کجا میشه توی پانداریا Humanoid زیاد پیدا کرد من Windweave Cloth میخوام
 
آخرین ویرایش:

QuinT

کاربر سایت
Feb 16, 2007
1,454
نام
Mehdi
من واقعا نمیدونم رو چه حسابی میگید بازی نا امید کننده و آسون شده !
Dungeon Finder که چندین سال هست ( اگه درست یادم باشه تو پچ 3.3.0 توسط Blizz معرفی شد!‌ ) اضافه شده که اتفاقا مزایای زیادی داره و سیستم خیلی خوبی هم هست چون اول اخرش باس اضافه میشد به بازی ! هدفش هم اسون کردن بازی نبوده هدفش دسترسی راحت تر ( بخوانید درست تر ) برای کسانی که میخواستن دانجن برن بوده !‌ چون قبل از اینکه این سیستم معرفی بشه شما مدت زمان تقریبا زیادی رو از دست میدادی تا فقط بتونی یه گروه جمع کنی پاشی بری دم پرتال و وارد دانجن بشی و بعدش هم دست به دعا بشی که کسی Leave نده و یا DC نشه چون روز از نو روزی از نو !
منظور اینه که یه تایمی بیهوده تلف میشد اونم واسه دانجنی که از لحاظ اهمیت به مراتب پایین تر از Raid هست و یه جورایی اصلا قابل مقایسه نیست ! بنابراین اضافه شدن Dungeon Finder کار درست و الزامی بوده .
در مورد LFR هم که مدت نسبتا زیادی هست که اضافه شده و هدفش هم هیچ وقت این نبود که بیاد جای Raid نرمال رو بگیره چون درسته جفتشون از لحاظ ظاهری مثل همن اما از لحاظ باطنی هیچ چیشون مثل هم نیست !‌ LFR به شدت اسونتر هست نسبت به Raid نرمال چون تاکتیک باس ها زمین تا اسمون با هم تفاوت دارن ( تو LFR عملا اکثر باس ها تاکتیک ندارن شما یه جا وایسا فقط Damage بده بهش همینطوری :D ) ! برای همین کسی LFR رفتن رو به هیچ وجه Progress حساب نمیکنه و هدفش از رفتن صرفا Gearup کردن هست ! من خودم به شخصه موافق LFR نبودم و نخواهمم بود مهمترین دلیلش هم اینه که کسی که میره LFR تا حدودی Spoil میشه واسش Raid نرمال چون همونطور که گفتم از لحاظ ظاهری مثل همن !
اما در مورد خود MoP هم به نظر من نه تنها اسونتر نشده بلکه به مراتب از Cataclysm سخت تر شده ! مخصوصا در زمینه Gearup کردن که Time Consumingش بسیار بیشتر از Cata هست .
شما توی کاتا 85 که میشدی تو عرض چند ساعت میتونستی خیلی راحت و سریع به اون حد نصاب دانجن رفتن از حاظ ilvl برسی و بری راحت Item های Epic رو دِرو کنی !‌ ( LFR هم که جای خود دارد )
توی کاتا یکی از بچه های گیلد خودمون ظهر ساعت 12 بود که 85 شد شبش هم با ما اومد توی DS و هیل کرد ! اسونی به این میگن نه توی MoP که شما باس کلی Quest بری اعم از Daily و معمولی و از اونور هم Scenario ای مختلف رو بری تا بتونی Rep فارم کنی تازه بعدش با Valor بتونی یه سری از Item های Epic رو بخری !‌ شما توی MoP دانجن که میری درست مثل زمان BC ایتم های Epic از End Boss های دانجن دراپ میشه که همین هم البته حتمی نیست که هر سری بری دراپ بشه !‌ من خودم دو روز پیش مانکم 90 شد و بیشتر از 20 تا دانجن رفتم اما تا حالا یه دونه ایتم Epic از باس اخر دانجن واسم دراپ نشده تا بتونم Loot کنم !
درکل که بحث در این موارد زیاده !‌ اینایی که گفتم یکی از نمونه هاس که کاملا نشون میده که WoW بعد از اون اُفتی که تو Cataclysm کرد خوشبختانه پیشرفت زیادی کرده تو این expansion و من رو همین حساب MoP رو به مراتب بهتر از Cataclysm میدونم !
 
آخرین ویرایش:

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
دوستان مگه آیتم های heirloom بر روی اکانت battle.net اد نمی شه
من چه جوری می تونم از یک هیروی دیگه بر روی یک سرور دیگه به این آیتما دسترسی داشته باشم
 

ghost.shadow

کاربر سایت
Oct 24, 2012
299
همه این چیزهای که دوستان میگن درسته ولی از زمانی که WoW باز شدیم دیگه هوچ بازی بهم حال نمیده.
کلا من روی سیستم 5تا WoW دارم از پچهای مختلف و یک Call of Duty
یعنی لامصب نمیزاره سراغ چیز دیگه بریم :d
و یک سوال :
کجا میشه توی پانداریا Humanoid زیاد پیدا کرد من Windweave Cloth میخوام
توی kun lai یه غاری هست تو قسمت رو به شمالی سمت راست که داخلش از این آدمک کوچیک ها هست اونجا بهتزین جا هم برای فارم windweave هست هم برای mote اگر نتونستی پیداش کنی برم عکس بزارم.
 

SWORD-MASTER

کاربر سایت
Apr 28, 2012
72
نام
ALI
دوستان الان تعداد بسیاری از متریال Enchanting رو تهیه کردم،اما وقتی برای Train میرم،گزینه آموزش غیر فعاله!!! متریال train مورد نظر رو در کیف دارم و نوشته قرمزه میره اما نمیشه Train کرد؟جریان چیه؟
 

Masood11

کاربر سایت
Sep 1, 2012
1,550
نام
PNY
دوستان الان تعداد بسیاری از متریال Enchanting رو تهیه کردم،اما وقتی برای Train میرم،گزینه آموزش غیر فعاله!!! متریال train مورد نظر رو در کیف دارم و نوشته قرمزه میره اما نمیشه Train کرد؟جریان چیه؟

با جمع کردن متریال ench آپ نمیشه باید Enchanting vellut یا آیتماتو enchant کنی تا ench بره بالا تا 75 (البته تو این مدت میتونی enchantـای دیگه هم یاد بگیری و حواست باشه همیشه موقع ench اونایی که قرمزنو بزنی نه زرد و سبز و به خصوص خاکستری)و همین جوری ادامه پیدا میکنه تا 600 بشی
تازه اگه Enchanting vellut رو ench کنی به قیمت خوب فروش میره و پولت میره بالا
 

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
دوستان مگه آیتم های heirloom بر روی اکانت battle.net اد نمی شه
من چه جوری می تونم از یک هیروی دیگه بر روی یک سرور دیگه به این آیتما دسترسی داشته باشم
کسی نبود جواب بده =((
_____________________
یک سوال داشتم این gem هایی که می ذاری رو لباس نمی شه ازش کند
 

SWORD-MASTER

کاربر سایت
Apr 28, 2012
72
نام
ALI
این آیتم های Soulbound که در dungeon ها دراپ میشن مثله Badge of Justice،کجا باید برای خرید سلاح ازشون استفاده کنم؟یعنی مکان خریدش کجاست؟
 

Masood11

کاربر سایت
Sep 1, 2012
1,550
نام
PNY
این آیتم های Soulbound که در dungeon ها دراپ میشن مثله Badge of Justice،کجا باید برای خرید سلاح ازشون استفاده کنم؟یعنی مکان خریدش کجاست؟

این آیتم در اصل تو کاتا حذف شد ولی تو پانداشان هست و باهاشم نمیشه چیزی خرید(چون دیگه حذف شده)بندازیش دور بهتره
 

bAd Clown

کاربر سایت
Nov 6, 2011
184
نام
Milad - ɮΛÐ[̲̅c̲̅]ŁФѠƝ
یک سوال داشتم این gem هایی که می ذاری رو لباس نمی شه ازش کند

وختی جم رو استفاده کرده باشی و بخوای ی جم دیگه روش بذاری تنها راه اینه ک جم رو روی اون یکی جم بذاری...
وختی جم رو گذاشتی دیگه نمیتونی جم رو برداری
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر