WORLD OF TANKS [ پست اول خوانده شود ]

WORLD OF TANKS [ پست اول تاپیک حتماً مطالعه شود ]

این تاپیک :
ـ به هیچ وجه محل تسویه حساب های شخصی و گروهی نیست .
ـ محل عضو گیری برای کلن ها نیست .
ـ محل اعلام اخبار کلن ها نیست .
درصورت مشاهده هرگونه رفتاری که بر خلاف موارد بالا باشه یا نظم تاپیک رو به هم بریزه ، دسترسی فرد خاطی با هر سابقه ای که داشته باشه ، بدون اخطار قبلی قطع خواهد شد .
" مدیریت بازی سنتر "




logo2.jpg



درود

امروز قصد دارم بازی World Of Tanks رو به شما معرفی کنم. (و پیشاپیش از استارتر تاپیک Nima1376 تشکر میکنم)

سبک بازی : اکشن ، نقش آفرینی ، مولتی پلیر
توسعه دهنده : Wargaming
تاریخ انتشار : August 2010
موتوربازی : Bigworld
پلتفرم : ویندوز ، ایکس باکس ، اندروید ، ios


بازی World of Tanks یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین رایگان هست و هزاران کاربر همزمان در تمامی سرور های این بازی را انجام می دهند. این بازی توسط شرکت بلاروسی Wargaming ساخته و توسعه داده شده ، سبک این بازی MMORPG بوده و این بازی کاملا رایگان یا به اصطلاح (F2P (Free To Play هست و هیچ محدودیتی برای بازیکن از نظر مالی بوجود نمیاره

اکثر تانک ها متعلق به جنگ جهانی دوم هستن (از اوایل تا اواسط قرن بیستم) و از نظر گیم پلی و گرافیک این بازی بسیار خوش ساخت و عالی هست ، بالای 200 نوع تانک از ملیت های مختلف : آمریکا ، انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، جماهیر شوروی (روسیه) - چین ، ژاپن ، چکسلواکی ، سوئد ، ایتالیا ، لهستان در این بازی وجود داره (لیست کامل تانک ها)


حداقل سیستم مورد نیاز :

سیستم عامل : Windows XP/Vista/7/8/10 - پیشنهادی : 64bit
سی پی یو : سی پی یو حداقل دو هسته ای با قابلیت پشتیبانی از SSE2 - پیشنهادی : Intel Core i5-3330
رم : 1.5GB برای ویندوز XP و حداقل 2GB برای ویندوز های Vista/7/8/10 - پیشنهادی : 4GB یا بیشتر
کارت گرافیک : GeForce 6800 یا ATI HD X2400 XT با 256 MB RAM - پیشنهادی : GeForce GTX660 (2GB) / Radeon HD 7850 2GB
سازگار با DirectX9.0c
فضای مورد نیاز برای نصب : 16GB - پیشنهادی : 30GB
حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز : 256Kbps - پیشنهادی : 1024Kbps یا بیشتر



جوایز دریافت شده :

The first prize for the "Best Online Client Game", KRI 2010
"Best New Concept" award on E3 2010
"Best Free MMORPG" according to the MMORPG Center's 2010 Player's Choice Awards
"Most Anticipated Free MMORPG" according to the MMORPG Center’s 2010 Player’s Choice Awards
"Most Anticipated MMO in 2010" according to the MMOSITE's Reader's Choice Awards 2010
"Favorite Strategy MMO in 2010" according to the MMOSITE's Reader's Choice Awards 2010
Guinness World Record: Most Players Online Simultaneously on One MOG Server
"Gold Award" from Gamers Daily News
"Best Game" KRI 2011
"Audience Award" KRI 2011
Best Game that Needed the Award Award from Gamepro on E3 2011
Rising Star Award for E3 2011 from mmorpg.com
Best Use of Online Develop Award 2012
"Best MMO" in the Golden Joystick Awards 2012
"Best Online Game" in the Golden Joystick Awards 2013
Best Action Download MMO 2012 and Best Classic Download MMO 2013 in the MMO of the Year awards


----------------------------

خب میرسیم به دانلود بازی که ابتدا باید ثبت نام کنید > http://worldoftanks.eu

این بازی سرور های مختلفی برای قاره ها و کشورهای مختلف اختصاص داده : North American ، European ، Asian ، Russian ، Republic of Korea ، Chinese که برای اکثر ما ایرانی ها سرور اروپا (EU) بهترین وضعیت رو داره ، لگ کمتر ، تایم اوت کمتر و پینگ پایین تر

دومین مرحله دانلود بازی هست - قبلا خود Wargaming نسخه Full Client بازی رو در اختیار بازیکن ها قرار میداد که دیگه نیازی نبود با لانچر دانلود کنیم ولی الان فقط لانچر رو قرار داده که باید حتما با اون دانلود کرد

اول از همه بازی رو دانلود کنید و نصب کنید > لینک


* نسخه HD فقط با سیستم عامل 64bit سازگاره

بعد از تمام شدن مراحل نصب باید دکمه Play توی لانچر نمایان بشه روی اون کلیک کنید بازی اجرا میشه

صفحه لاگین باید همون یوزرنیم و پسوردی که توی ثبت نام وارد کردید همینجا هم وارد کنید

با دنیای تانک ها خوش امدید
:x

مراحل اموزش اولیه رو حتما انجام بدید تا یکم قلق کار دستتون بیاد بعدا در مورد کدوم لاین از تانک ها و کدوم ملیت رو انتخاب کنید بعدا بحث میکنیم


---------------------
تفکیک تانک ها به این شکل هست :

تانک های سبک (Light Tanks)
21946989071938726390.png



تانک های لایت یا سبک اکثرا ابعاد کوچکی دارن ، قدرت مانور بالایی دارن ، نسبت به بقیه تانک های دیگه سریعتر هستن و دشمن شماره یک تانک های SPG هستن، و توی بازی نقش اسکات یا پیشاهنگ رو دارن ، رنج

دید این تانک ها زیاده و به راحتی میتونن تانک های دشمن رو اسپات یا شناسایی کنن ، این تانک ها زره بسیار ضعیفی دارن و گلوله اکثر تانک توی زره این نوع تانک به راحتی نفوذ میکنه

تانک های متوسط (Medium Tanks)
37887823207478035231.png

این نوع تانک ها چند منظوره هستن و بالانس ترین نوع تانک توی بازی هست و نقش های مختلفی رو باهاش میشه بازی کرد ، از نظر اندازه ، قدرت شلیک ، قدرت مانور و سطح زره از تانک های Light بالاتر هستن
قدرت مانور خوبی دارن ، و گزینه خوبی برای ساپورت تانک های سنگین هستن

تانک های سنگین (Heavy Tanks)
55439649897279108421.png

این نوع تانک ها بسیار بزرگ و سنگین هستن ، اسلحه پر قدرتی دارن ، بهترین و مقاوم ترین زره رو توی تانک ها ، تانک های سنگین دارن ، و گزینه خوبی برای پشتیبانی و شکستن خط دشمن هستن از ویژگی های
خوبش که بگذریم میرسیم به نکته منفی که اولین نکته منفی در مورد این تانک ها سرعت پایین اونهاست که بعضی وقت ها آزار دهنده میشه

تانک های نابودگر (Tank Destroyers)
15230301058506509361.png

این تانک ها قدرتمندترین اسلحه رو توی بازی دارن ، گلوله اونها تقریبا قابلیت نفوذ به هر نوع زره در بازی رو داره ، رنج دید خوبی هم دارن ، زره این تانک ها تقریبا بهتر از تانک های سبک و مدیوم هست ، و به خاطر
سرعت پایین و مهمتر از همه برجک ثابتی (به جز یه تعداد از تانک های امریکایی و انگلیسی) که دارن معمولا کمین میکنن و پشتیبانی تانک های دیگه رو توی بازی به عهده دارن ، و به خاطر همین به راحتی میتونن
دشمن رو غافل گیر کنن و ضربه اول رو بزنن

توپخانه (SPGs) [معادل فارسی بهتری واسش نتونستم پیدا کنم :d]
20040340383780389487.png

این تانک ها رو توی بازی با اسم Arty شناخته میشن ، این تانک ها نقششون توی بازی با بقیه تانک ها کاملا متفاوت هست و همونطور که گفتم نقش توپخانه رو دارن و اکثرشون تمام نقشه رو میتونن پوشش بدن
این تانک ها غیرمستقیم درگیر میشن و نقش ساپورت کردن تیم رو به عهده دارن ، این دسته تانک ها اسلحه بسیار پرقدرتی دارن و اگه درست و بادقت نشانه گیری کنید میتونید به اکثر تانک ها خسارت بالایی وارد کنید ،
حتی میتونید تا چند تانک رو همزمان با یک گلوله نابود کنید که شرایط و مهارتی خاصی رو میخواد و کار هر کسی نیست
دقت این تانک ها پایین هست و مهارت فردی رو طلب میکنه ، سرعت بارگزاری گلوله توی این تانک ها پایین هست و حوصله و صبر میخواد ، اگه ندارید طرف این تانک نرید ، این تانک ها اسیب پذیرترین نوع تانک
هستن و اکثرا تو درگیری مستقیم راحت نابود میشن ، برای همین توی بازی اگه دیدید دشمن داره طرف این تانک میره حتما ازش دفاع کنید طفلکی گناه داره :(






تانک ها توی بازی از لول یا تایر 1 تا 10 دسته بندی شدن ، برای رسیدن به تانک های بالاتر و یا ارتقا تانک فعلی باید پول و XP دست بیارید که برای بدست اوردن این دو مورد راه هایی زیادی هست که من چند نمونه رو مثال میزنم :
پیروزی
اولین پیروزی در روز
کشتن دشمن
آسیب زدن به خدمه یا تجهیزات تانک
شناسایی یک تانک دشمن برای اولین بار
آسیب زدن به تانکی که تا بحال در نبرد شناسایی نشده باشد
آسیب زدن به تانکی که خودتون شناسایی کردید
آسیب وارد کردن شما به دشمنی که دوستانتان لایت کرده باشند
آسیب وارد کردن دوستانتان به تانکی که شما لایت کرده باشید
نبرد در فاصله کم
تصرف کردن پایگاه دشمن
دفاع کردن از پایگاه خود
زنده ماندن در نبرد
پیروزی در مسابقات گروهی ( Tank Company ) و مسابقات کلنی ( Clan Wars )
فعال کردن اکانت ویژه پریمیوم
خرید گلد
و......

----------------------------------------

معرفی گاراژ و قسمت های مختلف اون :






===================================
فرق پرک و اسکیل
پرک تا وقتی که 100% نشه تاثیر نداره ولی اسکیل از همون اول تاثیر داره !


Basic Skills and Perks


Repair

repair.png

خوب این perk باعث میشه خدمه مورد نظر توانای بیشتری تو تعمیر پیدا کنه این اسکیل برای تانک های که سرعتین (به خاطر سرعتشونه که کسی نمیتونه منفجرشون کنه مثل:
Light Tanks
)و برای تانک های سنگین (که زمان زیادی برای تعمیر لازم دارن )توصیه می شود.

Camouflage

camo.png

این یکی هم واسه اینه که بتونین راحت تر از دست دشمن مخفی شین ، یعی visibility شما رو کم میکنه. هر چی لولش بره بالا شانس شما واسه دیده نشدن بیشتر میشه و دشمن واسه دیدن شما مجبوره نزدیک تر شه خوب این یکی برای
Tank Destroyers تانک های رده پایین SPG و از جان گذشتگانی مث من که اولش گاز میدن میرن تو دل دشمن توصیه میشه


Firefighting


fire.png

خوب این یکی توان مبارزه با آتیش سرباز رو افزایش میده ، توجه داشته باشین که تاثیری رو شانستون برای گرفتار شدن تو آتش هم نداره وقتی لولش بره بالا باعث میشه اتیش تو مدت کم خاموش شه و به بقیه قسمت های تانک صدمه ای نزنه ، برای تانک های فلک زده ای که بزرگن و مجبوراً یه جا وایسن تا بهشون تیر بخوره،قبل از اینکه دار فانی رو بای بای بگن توصیه می شود (مث تانک الان من با این تفاوت که بزرگ نیست )

Brothers in Arms


brothers-in-arms.png

این یکی کلی ایهام داره و هر جا یه چی میگه
تو منبع ما نوشته (in-game description is incorrect).
من مال منبع رو میزارم اگه کسی امتحان کرد دید غلطه بگه مال بازی رو قرار بدم
خوب اینجا نوشته به میزان لول وظیفه اصلی هر کدوم از خدمه ۵ درصد اضافه میکنه و همچنین به skill های که تا الان اسم بردم ۵ درصد رو میده و همچنین انجا گفته شده برخلاف چیزی که بازی گفته روی skill ها و perk ها تاثیری ندارد.


Commander


Jack of All Trades - Skill

jack-of-all-trades.png

باعث میشه جای خالیه خدمه از کار افتاده پر شه.
خوب از رابطه زیر میشه میزان کارایش رو تو وظیفه ی جدید در اورد:
لول فعلی اسکیلش ضرب در %۰٫۵ که در بهترین حالت نتیجه %۵۰ درصد میشه.وقتی یه بدشانسی صدمه میبینه وظیفش به طور مساوی بین افراد باقی مونده تقسیم میشه.
برای تانک های که ممکنه ضربه ببینن در اثر آتیش دشمن مثل تانک های سنگین و Tank Destroyers های زره پوش توصیه می شود.

Mentor - Skill

tutor.png

با هر ۱ % از این اسکیل همه خدمه تانک شما به جز خود فرمانده ۰٫۱% تجربه اضافی در پابان نبرد می گرند که شما می تونین تا ۱۰ % هم برسونینش
برای تانکای که می خواین واسه یه مدت بسیار طولانی نگه دارین توصیه می شود.


Recon - Skill


eagle-eye.png

خوب این یکی بر روی دامنه دید تانک شما تاثیر داره( View Range)میزانش از ۰٫۰۲%و با افزایش لول ۲% هم میرسه
DMG penalty میشه همون صدمه ای که در اصل باید توسط تو به دشمن وارد بشه ولی نمیشه. مثلاً زده ۵۰۰ تا DMG ولی ۲۰۰ تا میزنه. ۳۰۰ تا هدر میشه. میگه امتیاز بدست آمده با هر درصد از تمرین خدمه ۰٫۲ افزایش پیدا میکنه که آخرش که ۱۰۰% بشه اون مهارت ۲۰% بهبود پیدا میکنه. بعد فکر کنم به قسمتهایی که آسیب پذیرن کمک میکنه که صدمه کمتری ببینن یعنی DMG Penalty دشمن زیاد بشه و نتونه صدمه سنگین به شما بزنه. ( تا ۲۰% بهتر میشه )



Sixth Sense - Perk


premonition.png

خوب این یکی باعث میشه اگه شما توسط دشمن شناسای شدین ۳ ثانیه بعدش یه نمادی روشن میشه روی UI شما بعد از چند ثانیه خودش خاموش میشه و کاری نداره شما هنوز برای دشمن قابل دیدنین یا خیر هیچ چیزی هم نیست که بگه دوباره پنهان شدین یا خیر .
برای تانک های TDs, SPGsو پیش اهنگا توصیه میشه

Eagle Eye - Perk



expert.png


این باعث میشه که فرمانده بعد یه تاخیر ۴ ثانیه ای بتونه مناطق صدمه دبده روی تانک دشمن پیدا کنه یه نماد از قسمت های اسیب دیده تانک دشمن در زیرش نمایش داده میشه فقط هم دشمنای که موقعیتشونو شما پیدا کنید تاثیر داره.
برای افرادی که از جناح حمله می کنن و همچنینsniper
ها توصیه میشه
وقتی فعال میشه که اشما میزانش رو ۱۰۰% کنین



Driver


Clutch Braking - Skill

ace.png

سرعت چرخیدن تانک شما رو بیشتر میکنه از ۰٫۰۵% و با افزایش لول تا ۵%
برای تانک هایی که سریع هستن اما سریع نمی چرخن توصیه میشه

Off-Road Driving - Skill

off-road-master.png

مقاومت زمین رو در قسمت های صاف و بخش های که به طور متوسط صاف هستن کاهش میده(سرعت گرفتن و حرکات رو بهتر میشه) از ۰٫۱% و با افزایش لولش تا ۱۰% روی زمین های صاف و از ۰٫۰۲۵% و با افزایش لول تا ۲٫۵% تو قسمت هایی که تا حدودی صاف هستن منظور اکثر قسمت های بجز اسفالت ، سنگ فرش و جاده هاست.
برای تانک هاس پرسرعتی که به خاطر سرعتشون زندن و همچنین برای بعضی از تانک های کم سرعتم میتونه چیز خوبی باشد .

Smooth Ride - Skill

cruise-master.png



دقت تشما رو در مواقع ای که هم تیر میزنین و حرکت می کنین افزایش میده از ۰٫۰۴% و با افزایش لولش تا ۴% جه عقب برین چه جلو یه میزان به دفت اضافه می کنه.
و تاثیری هم نداره وقتی استادین یا می چرخین.
برای تانک های که فقط سر جاشون می چرخن هیچ کاری نمی کند

Controlled Impact - Skill
ramming-master.png

میزان صدمه ای که در اثر بر خورد تانک ها به شما اینجاد میشه رو کاهش میده و میزان صدمه شما رو در هنگام ضربه زدن افزایش میده که از ۰٫۱۵% شروع میشه و تا ۱۵% هم با افزایش لولش میره. فقط وقتی تاثیر داره که هر دو وسیله نقلیه در حال حرکت باشن و توی برخورد با نیرو های خودی هم تاثیر ندارد .
برای تانک های heavy و medium که یه زره درست حسابی دارن جلوشون.
اما واسه heavy تانک های که خیلی کندن توصیه نمی شود .


Preventative Maintenance - Perk
neatnik.png

این اسکیل شانس اتش گرفتن موتور تان رو ۲۵% کاهش میده با پیشگیری کردن از نشت سوخت


Gunner


Armorer - Skill
master-gunsmith.png

دقت توپ اسیب دیده رو بیشتر میکنه از ۰٫۲%با افزایش لولش تا ۲۰% اگه دو نفر از gunner ها اینو داشته باشن فقط اون که بیشتره حساب میشه.



Deadeye - Perk

sharp-shooter.png


خوب این شانس شما رو برای اینکه یه توپ بدجور به دشمن بزنید و به خدمه و modules تانکش صدمه بزنید۳% زیاد میکنه و فقط هم رو گلوله هایAP,APCR,HEAT تاثیر دارد .
و لازم به ذکره رو توپ های HE تاثیری ندارد .
نکته : اینجا نوشته اگه با Eagle Eye ترکیب شه خیلی خوب کار می کند.

Snap Shot - Skill

steady-hands.png


زمانی که کلاهک تانک میچرخه دقتش رو بیشتر میکنه از ۰٫۰۷۵ %شروع میشه تا ۷٫۵% با افزایش لولش میره بازم اگه ۲ نفر اینو داشته باشن اونی که بیشتره حساب میشه خوب ارزشی نداره واسه تانک های که لولشون نمی چرخه استفاده بشه برای تانک های سریعی که می خوان دور بخورن تیر بزنن خوبه و کسانی که میخوان از جناح حمله کنن.اینجا نوشته واسه peek-a-boo shooting. سود بخشه

Designated Target - Perk

nemesis.png


خوب این باعث میشه که تانک دشمن رو ۲ ثانیه بیشتر ببینین خوب از این فقط وقتی میشه استفاده کرد که تو دید خود تانک باشین و یا توی دید سوم شخص و باید بگم که ارتی ها کلاً بی خیالش شوید .
خوب خوشبختانه همه از این سود میبرن نه فقط شخصی که داردش که این همه ARTY ها رو هم شامل می شود .
اگه دو نفر از gunner ها اینو داشته باشن تاثیرشون قاطی نمیشه.
برای sniper ها و در بعضی موارد برای پیش اهنگ ها خوبه


Loader

Safe Stowage - Perk
non-impact-ammo-rack.png

این باعث میشه Loader بیاد توپ ها رو یه جوری بچینه که با هم در ارتباط نباشن و نتیجش اینه که جایی که توپ ها هستن به میزان پایداریش ۱۲٫۵% افزایش میابد.

Intuition - Perk

hunch.png



این به شما ۱۷% شانس میده تا نوع توپتون فوراً عوض بشه ،زمانی که قصد دارین نوع توپ های رو عوض کنید, و صرف نظر از این که کامل لود شده و یا در نمیه لود شدنشه.
این دفعه به ما لطف کردن اگه دو نفر اینو داشته باشن تاثیرشون قاطی میشه و رو هم میشه ۳۴% شانس, بعد این که یه بار تاثیر خودشو گذاشت باید یه بار کامل لود شه تا دوباره کار کنه .
برا تانک هایی که شما هی می خواین نوع توپ ها رو عوض کنید خوبه

Adrenaline Rush - Perk

do-or-die.png




این یکی زمان reload کردن رو ۹٫۱% کاهش میده.اما در صورتی که تانک شما کمتر از ۱۰% صدمه دیده باشد , اگه دو نفر اینو داشته باشن تاثیر ها با هم قاطی نمی شود.




Radio Operator


Signal Boosting - Skill

boffin.png


Signal Range تانک شما رو از ۰٫۲% و با افزایش لولش تا ۲۰% افزایش میده اگه دو نفر از نیروهاتون اینو داشته باشن فقط اونی که بیشتره حساب میشه , برای آرتی ها و پیش اهنگ توصیه میشه.

Situational Awareness - Skill

sonar.png

View Range تانک شما رو افزیش میده از ۰٫۰۳% وبا بالا رفتن لولش تا ۳% اگه دو نفر این اسکیلو داشته باشن فقط اونی که بیشتره حساب میشه.وقتی اثرش بهتر میشه که از Recon در کنارش استفاده بشه.

Relaying - Skill

retransmitter.png


این یکی Signal Range دوستانی که باشون ارتباط دارین رو افزایش میده اگه دو نفر اینو داشته باشن فقط اونی که بیشتره حساب میشه. از ۱% شروع میشه و با افزایش لول تا ۱۰% میرسه.
روی Signal Range خودتون تاثیری نمیزاره.

Call for Vengeance - Perk

last-ditch-attempt.png

اپراتور رادیو رو قادر میسازه که بعد از نابودی تانکش اگه زنده باشه موقعیت دشمن ۲ ثانیه بیشتر گزارش کنه اگه دو نفر این توانای رو داشته باشن با هم جمع نمی شود .

امیدوارم مطلب کامل باشه و تشکر از دوستانی که کمک کردن تا این مطلب اماده بشه

x_24
mr.exe



=================================

امورش Equipment
[TR] [TD="align: center"]
CamouflageNet.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Camouflage Net[/TD] [/TR] [TR] [TD]
کار : درصد استتار تانک را افزایش میدهد و بعد از 3 ثانیه توقف فعال می شود
درصد تاثیر گذاری بر روی تانک لایت و مدیوم 10% ,
هوی و اس پی چی 5%
برای تی دی 15%
بیشتر برای تانک های تی دی پیشنهاد می شود

[/TD]
[/TR]

[TR] [TD="align: center"]
Stereoscope.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Binocular Telescope[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]افزایش ویورنج شما 25%[/TD] [/TR]


[TR] [TD="align: center"]
Toolbox.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Toolbox[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]25% سرعت تعمیر تانک را افزایش می دهد[/TD] [/TR]


[TR] [TD="align: center"]
AntifragmentationLining.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Spall Liner[/TD] [/TR] [TR] [TD]
محافطت از رمینگ و انفجار و خدمه تانک
در برار شات های اچ ای
درصد تاثیر گذاری
لایت اسپال لاینر‬‎ +20
مدیوم اسپال لاینر‬‎ 25+
هوی اسپال لاینر‬‎ 30+
سوپر هوی اسپال لاینر‬‎ 50+
[/TD]
[/TR]


[TR] [TD="align: center"]
WetCombatPack.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]"Wet" Ammo Rack[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]50% جلوگیر از امورک شدن تانک[/TD] [/TR]


[TR] [TD="align: center"]
deafl8lgzr5cft93nqk2.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Cyclone F i l t e r[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]50% محافظت می کند از اسیب رسیدن به موتور[/TD] [/TR]


[TR] [TD="align: center"]
CarbonDioxide.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Fill Tanks with CO2[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]50% محافظت می کند از اسیب رسیدن به مخزن سوخت[/TD] [/TR]


[TR] [TD="align: center"]
EnhancedSuspension.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Enhanced Suspension[/TD] [/TR] [TR] [TD]
‎‫+ 10٪ حد بار تعلیق‬‎
افزایش 20% مقاومت ساسپنشن‬‎
50% از اسیب رسیدن به ساسپنشن جلو گیری می کند
[/TD]
[/TR]


[TR] [TD="align: center"]
Rammer.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Tank Gun Rammer[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]10% لود گان را کمتر می کند[/TD] [/TR]


[TR] [TD="align: center"]
EnhancedAimDrives.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Enhanced Gun Laying Drive[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]10% افزایش ایمینگ تایم[/TD] [/TR]


[TR] [TD="align: center"]
AimingStabilizer.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Vertical Stabilizer[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]20%افزایش دقت گان در هنگام حرکت و چرخاندن تورت[/TD] [/TR]

[TR] [TD="align: center"]
CoatedOptics.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Coated Optics[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]10% افزایش ویو رنج[/TD] [/TR]

[TR] [TD="align: center"]
Grousers.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Additional Grousers[/TD] [/TR] [TR] [TD]
کاهش 9.1% مقاوت زمین روی زمین های نرم
(9.1% از اصتحکاک ترک تانک و زمین کم می کند )
کاهش 4.8% مقاوت زمین روی زمین های معمولی
[/TD]
[/TR]


[TR] [TD="align: center"]
ImprovedVentilation.png
[/TD]
[/TR] [TR] [TD="align: center"]Improved Ventilation[/TD] [/TR] [TR] [TD="align: center"]افزایش 5% تجربه خدمه ها[/TD] [/TR]





انتقال خدمه به تانک دیگر :
مثل من خدمه تانک E75 را می خوام روی تانک Maus ترین بدم !!!
MCKUr.jpg

روی خدمه کلیک راست کنید
rJlrJ.jpg


حالا من می خوام خدمه E75 را روی MAUS بزارم ( فرقی نمیکنه از چه تانکی به چه تانکی انتقال میدید )
حالا اینجا من عکس MAUS ندارم فکر کنین این MaUS هست :d
1iPsY.jpg


خوب بعد از این که خدمه را گذاشتیم روی تانک مورد نظر نیاز به ترین داره
گزینه Crew Operations را انتخاب کنید

KV82M.jpg


حالا Retrain

nU3CG.jpg


خوب حالا انتخاب میکنیم خدمه با چند درصد مهارت ترین بشه

tYKOc.jpg


خوب حالا میبنید اسم خدمه دیگه قرمز نیست و برای این تانک مهارت دیدن !

xh1Vd.jpg

=================================

Shells_HE.png

گلوله HE یا High Explosive:
این گلوله ها عموما دارای قدرت نفوذ خیلی کمتری نسبت به دیگر گلوله ها هستن و در عموما وقتی به تانک دشمن اصابت میکنن و نمیتونن توش نفوذ کنن منفجر میشن و آسیب اندکی به سلامتی تانک دشمن میزنن و یا اینکه میتونن به ماژول ها یا خدمه تانک آسیب بزنن. در برخی موارد که زره دشمن خیلی کم هست و گلوله انفجار شدید موفق به نفوذ میشه مقدار زیادی آسیب به سلامتی تانک میزنه و شانس زیادی در از بین بردن ماژول ها یا خدمه تانک داره. ویژگی دیگه این گلوله ها اینه که نرمالیزیشن* ندارن. ویژگی مثبت این گلوله اینه که با طی مسافت از قدرت نفوذش کم نمیشه. این گلوله معمولا گلوله استاندارد SPG یا توپخانه هاست.



Shells_HE.png

گلوله HESH یا High Explosive Squash Head:
این گلوله هم دقیقا مثل گلوله HE عمل میکنه با این تفاوت که قدرت نفوذ بیشتری نسبت به HE معمولی داره. ویژگی مثبت این گلوله اینه که با طی مسافت از قدرت نفوذش کم نمیشه ولی نرمالیزیشن* نداره.



Shells_HEAT.png

گلوله HEAT یا High Explosive Anti Tank:
این گلوله از نظر آسیبی که وارد میکنه مثل گلوله AP هست ولی قدرت نفوذ خیلی زیاد تری داره. ویژگی مثبت این گلوله اینه که با طی مسافت از قدرت نفوذش کم نمیشه ولی نکات منفی هم داره از جمله اینکه نرمالیزیشن* نداره، و اینکه اگر به زره فاصله دار یا Spaced Armor و چیز های مشابه مثل زنجیر یا Track های تانک بخوره خنثی میشه.



Shells_AP.png

گلوله AP یا Armor Piercing:
این گلوله عموما به عنوان گلوله استاندارد اکثر تانک ها (غیر از توپخانه یا SPG ها) ازش یاد میشه. استفاده اصلی این گلوله نفوذ در زره دشمن و آسیب زدن به اون هست. ویژگی مثبتش این هست که 5% نورمالیزیشن* داره و ویژگی منفیش این هست که با طی مصافت یک مقدار از قدرت نفوذش کم میشه.



Shells_APCR.png

گلوله APCR یا Armor Piercing Composite Rigid:
این گلوله مثل گلوله AP عمل میکنه با این تفاوت که قدرت نفوذ بیشتری داره ولی نورمالیزیشن* کمتری داره (2%). ویژگی مثبت این گلوله اینه که با سرعت خیلی زیادی حرکت میکنه و ویژگی منفیش اینه که در اثر طی مسافت مقدار قابل توجهی از قدرت نفوذش کم میشه.



*تعریف نرمالیزیشن:
در مورد گوله های AP و APCR مسئله ای به نام نورمالیزیشن یا Normalization (که ترجمه ی تحت اللفظی اون هنجارسازی هست) صدق میکنه.
با این معنا که این دو نوع از گلوله در نقطه برخورد با زره به سمت محور اصلی زره (به میزانه خاصی)تغیر مسیر میدن.
مقدار این تغییر مسیر برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه هست.

سعی میکنم این مسئله رو با یک مثال ساده توضیح بدم:
برای فهمیدن این مسئله فرض کنید ما گلوله های AP و APCR ای داریم که قدرت نفوذ هر دو اونها حدودا 170 باشه.
تانک دشمن مقابل شما دارای 100 میلیمتر زره هست که در زاویه 30 درجه شیب داره که زره موثر اون رو به 200 م.م میرسونه.
گلوله های AP در نقطه برخورد 5 درجه نرمالیز میشن به این معنا که به جای نفوذ در 100 م.م زره در زاویه 30 درجه ، باید در 100 م.م زره با زاویه 25 درجه نفوذ کنه. که در این صورت موفق به شکافتن زره میشن.
اما گلوله های APCR در نقطه برخورد فقط 2 درجه نرمالیز میشن، به این معنا که به جای شکافتن 100 م.م زره در زاویه 30 درجه، باید 100 م.م زره رو در زاویه 28 درجه بشکافن که در اینصورت موفق به نفوذ در زره نمیشن.

(قابل توجه دوستانی که همیشه با ایراد های بنی اسرائیلیشون بنده رو همراهی کرده اند: دقت داشته باشند که بنده ریاضیدان نیستم پس اگر یه وقت نشستین با ماشین حساب مهندسی ضرب و تقسیم کردین و به این نتیجه رسیدین که قدرت نفوذ 170 ممکنه بتونه در 100 م.م زره در زاویه 28 درجه نفوذ کنه شروع به تخریب نکنید، مسله قدرت نفوذ ذکر شده فقط یک مثاله.)


تبصره:
زاویه نرمالیزیشن گلوله ها (برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه) یک مقدار ثابته و بشکل تصادفی تغییر نمیکنه.



اما نتیجه گیری اینه که دوستان دقت کنند که شلیک گلوله های APCR هم همیشه باعث بهبود وضع نمیشه.
و نکته آخر اینکه گلوله های HE و HEAT دارای نرمالیزیشن نیستن.

به طور کل اکثر تانک های سری استالین دارای ترت(برجک) نصب شده در قسمت جلوی تانک هستن که این هم مزیت داره و هم ضعف که درباره اون نمی خوایم صحبت کنیم.
یکی از تکنیک های بازی Side-Scrap نام داره که به طور کل تانک های المانی به خصوص(Maus,E100,E75,Tiger 2) به خاطر ویژگی های خاصی که دارن مثل ساید ارمور قوی،ترت مناسب و...به بهترین نحو انجامش میدن.

حالا با ترکیب ساید اسکرپ و سری استالین به نتیه جالبی میرسیم:ساید اسکرپ از پشت.

1-تنها کاری که لازمه انجام بشه اینه که پشت تانکتون رو رو به دیوار یا کاور کنید و تانکتون رو طوری زاویه بدید که دشمن نتونه زره کناره تانکتون رو بشکافه.
2-حالا فقط کافیه تانکتون رو کمی جلو ببرید تا گانتون از پشت دیوار بیرون بیاد،هدف بگیرید و شلیک کنید.
3-دوباره به عقب و پشت کاور برگردید و صبر کنید تا گانتون لود بشه.
4-مرحله ی 2 و 3 رو به ترتیب تکرار کنید.

5pxbufopa3s5njt0ff5k.jpg




در این حالت شما برای تیر اندازی فقط قسمت خیلی کمی از تانکتون رو از کاور بیرون میارید ولی وسعت دید شما کم نمیشه.

در حالت آرکید:

bujm3it07ancfd15me1c.jpg



در حالت اسنایپ:



fzuieeypqfr7wd0lneod.jpg







فقط دفت داشته باشید که اگر از تانکی استفاده می کنید که زره ترت(برجک) چندان قوی ای نداره(مثل IS , IS-2 , KV-1S) زیاد بیرون از کاور وقت تلف نکنید.

درضمن دوستان اصلا به شایعات توجه نکنید (اینکه این بازی مردونست و نباید پشت به دشمن کرد) بلکه استفاده درست شما از این تکنیک نشونه مهارت شماست.

نقاط قوت SS از عقب با IS3 از عقب :

-زره قوی در کناره تانک که شیب داره بعلاوه اینکه قسمت هایی از زره کناره ی IS3 دارای Spaced Armor هست که بسیار مناسب میشه به علاوه اینکه با زاویه دادن مناسب شما عملا باعث میشه هیچ تانکی نتونه زره ساید شما رو در اون حالت بشکافه.

-ترت زرهی و دایره شکل که شانس کمونه کردن تیر های دشمن رو بسیار زیاد میکنه.

-FEAR FACTOR!!!!همونطور که دوستان میدونند IS3 بیشترین فاکتور ترس رو در بین تانک سنگین سطح 8 داره بطوری که اکثر تانک های سطح پایین ترجیح میدن باهاش درگیر نشن...حالا فرض کنید شما IS3 تون رو در این حالت قرار بدید...

نقاط ضعف:

-دریچه روی ترت که اگرچه از جولو و در فاصله دور و در اون حالت زدنش سخته اما اگر تیری به اوجا بخره شکافتنش تضمینیه!

-گان منتلت IS3....گان منتلت به قسمتی گفته میشه که گان از طریق اون به ترت وصل شده.گان هایی که قدرت شکافت 200 و به بالا داشنه باشن 100% میشکافنش...الته این قسمت کوچیکه و درفاصله دور عملا شلیک بهش غیر ممکنه...

SS کردن با IS6 عملا غیر ممکنه، چون بدنه تانک از بالا به شکل 8 ضلعیه و شما هرطور بهش زاویه بدی بازم دشمن یه زاویه صاف پیدا میکنه که بهش شلیک کنه...

SS با IS7 از عقب کمی سخته ولی اگه موفق بشید محشر میشه.

به طور کل مشکل SS از عقب اینه که اگر نتونید زاویه درستی به تانک بدید کار نمیکنه یا اگر مهارت کافی تو این کار نداشته باشید ممکنه وسط درگیری کنترل ها رو اشتباه کنید و خودتون رو به کشتن بدید.

مشکل SS از جولو با تانکایی مثل IS3 و IS7 نوع زاویه زره جلوشون و ترتشونه که جولوی تانک نصب شده....ایم یعنی شما خیلی باید عقب بیاید تا بتونید شلیک کنید و در این حالت زره شما که به خاطر نیزه ای بودنش قوی هست(و نه ضخامت زره) عملا بی استفاده میشه.


خلاصه که SS از عقب هم مثل هر تکنیک دیگه ای نیاز به تمرین داره.

یرو مطالبی که در زمینه ساید اسکرپ از عقب در مورد تانک های سری IS بخصوص IS-3 گفته شد یه ریپلی براتون میزارم.
از اونجایی که من خودم بشخصه حوصلم نمی کشه ریپلی های دیگران رو ببینم برای کسایی که مثل خودم هستم یک توضیح خلاصه میدم.


لینک Replay

نقشه Siegfried Line
رسپاون شمالی
Battle Tier 9
تانک بازیکن IS-3

بلافاصله بعد از شروع بتل IS-3 به سمت یکی از نقاط پر زد و خرد در شهر میره و در ابتدای خیابان ساید اسکرپ از پشت می کنه.

tk3wx9lka2cz9wqi0i8g.jpg



8slqll6pqqt9zi48w8oy.jpg



در این لحظه IS-3 در مقابل 3 تانک Tiger 2 , IS-8 و IS-3 دشمن قرار میگیره که بعدا T34 و AT15 هم بهشون اضافه میشن.


gv9m9du3q2xfvd7revm0.jpg



میزان صدمه ای که تانک IS-3 می خوره 0 hp هست(+2100 blocked damage) در حالی که در همون حالت حدود 2400hp صدمه به تانک های دشمن وارد میکنه:


vfpunl89f26wkv0yhq99.jpg


نکته: اگر در عکس بالا دقت کنید می بینید که از 6 شلیکی که به IS-3 شده فقط 3 تا نفوذ کرده، اون 3 عدد نفوذ هم عملا فرقی با اون هایی که نفوذ نکردن ندارن چون هیچ صدمه ای به تانک نزدن)



6w7kn1sefdqcuw9vzuxj.jpg




اگر در عکس زیر دقت کنید از 2800 دمیج وارد شده فقط حدود 400 تای اون خارج از پوزیشن ساید اسکرپ بوده و به Obj.704 وارد شده.


7vfldwpcfrecnhl4ofm7.jpg




این در حالیه که با توجه به ازدیاد تانک های دشمن و اینکه هر کدوم در زاویه نسبتا متفاوتی با تانک IS-3 قرار داشتن اگر از ساید اسکرپ معمولی استفاده میشد به هیچ وجه چنین نتیجه مناسبی بدست نمی اومد. (تانک شما علاوه بر وارد کردن 2800 دمیج full hp از بتل خارج بشه)

تو این پست درمورد قانون 15 متر توضیح خواهیم داد.
همونطور که میدونید اسپات کردن/شدن در بازی بر اساس سیستم اسپاتینگی که در بازی تعریف شده اتفاق می افته.
یکی از روش های بالا بردن کمو یک تانک که خیلی هم بین پلیر ها رایج هست مخفی کردن تانک بین بوته هاست.که معمولا به شکل زیر انجام داده میشه.



8p93mb5aw3xfa6qpr78r.jpg



بوته های مختلف بر اساس شکل و حجمی که دارن مقدار متفاوتی از کمو به تانک میدن.
اما بعد از هر شلیک کمو تانک به شدت کم میشه.

نکته ای که بسیار مهمه و کمتر کسی ازش با خبره اینه که بعد از هربار شلیک،تمامی بوته های یا به اصطلاح فولیاج که در شعاع 15 متری تانک قرار دارند قدرت مخفی کنندگی یا همون کمو دادنشون برای چند ثانیه به طور کل از بین میره.
یعنی تا چند ثانیه بعد از شلیک کمو تانک شما نزدیک به 0 میشه و این بخاطر نکته بالا تفاوتی نداره که نزدیک یک بوته باشید یا نه،در عین اینکه شما تانکتون با بوته ها مخفی شده باشه بازم بعد از شلیک احتمال اسپات شدنتون بالاست ( غیر از موارد خاص).

حالا میرسیم به تکنیک 15 متر.
با ترکیب موضوعاتی که در بالا گفته شد میشه یک تکنیک بدست آورد.
برای اینکه شما بعد از شلیک کموی اضافه شده توسط بوته ها رو از دست ندید کافیه تا تانکتون رو 15 متر عقب تر از بوته مخفی کنید.
اینطوری دیگه بعد از شلیک تنها کمو تانک از بین میره ولی همچنان کموی بوته ای که در 15 متری شما قرار داره و کموش از بین نرفته همچنان تانک شما رو مخفی نگه میداره.

به شکل زیر :

9jg7q1zpc3itaeqwy7xc.jpg


اما برای اینکه بفهمیم فاصله ی ما با بوته چقدره چکار باید کرد.

1-استفاده از مود 15m circle : بعد از نصب کردم این مود با فشردن F10 یک دایره 15 متری دوره تانک شما شکل میگیره که بشما در این امر کمک میکنه.

2-استفاده از فاصله تا هدف: اکثر دوستان مد هایی دارند که وقتی جایی رو نشونه میگیرند فاصله تانک تا اون نقطه رو نشون میده.با کمی جمع و تفریق میشه 15 متر رو بدست آورد.

3-کمرنگی بوته:شاید قبلا هم به این نکته برخورد کرده باشید که وقتی شما نزدیک بوته ای هستید و در حالت اسنایپ قرار دارید بوته خود به خود کمرنگ میشه و به نشونه گیری شما کمک میکنه.
درواقع فقط و فقط بوته هایی که در فاصله کمتر تر 15 متری شما هستند در حالت اسنایپ کمرنگ میشن.

-پس برای اینکار کافیه ابتدا تانکتون رو داخل بوته قرار بدید و در حالت اسنایپ قرار بگیرید.



csmu9ewe1273gw0ocl26.jpg


(دقت کنید که در تصویر بالا بنده دقیقا پشت یک بوته با فاصله ی کمتر از 2 متر هستم و بوته کنار تانک سوخته قرار داره ولی چون داخل اسنایپ مودهستیم و فاصله کمتر از 15 متره بوته کمرنگ شده و دیده نمیشه تا به نشونه گیری کمک کنه.)

-و بعد همچنان درحالت اسنایپ شروع به عقب اومدن کنید تا جایی که بوته حالت کمرگش رو از دست بده.که به تصویر زیر میرسیم.



awriyx2u5zuptzfo8cnk.jpg


(در این تصویر بوته ای که کنار تانک سوخته قرار داره دیگه در شعاع 15 متری من نیست)

شاید در این حالت به خاطر اینکه بوته پررنگ نشون داده میشه نشونه گیری سخت باشه اما از اونجایی که 1)تانک های دشمن با علامت های قرمز رنگ بالای سرشون مشخص اند و 2)وقتی نشونه روی تانک دشمن بره دور تا دور اون با خط قرمزی مشخص میشه پس دیگه مشکلی در نشونه گیری هم نخواهیم داشت.

نکته 1)همونطور که دوستان میدونند آبگرید کردن ساسپنشن تانک قابلیت حمل وزن بیشتری به تانک میده و سرعت چرخش تانک رو بیشتر میکنه اما در کنار اون یکسری اثرات مخفی هم داره از جمله:
بالا بردن HP یا هیت پویت ترک ها،
بهبود اسطحکاک تانک با زمین یا همون Ground Resistance،
بهبود دقت در تیر اندازی در حرکت.
همچنین بهبود ساسپنشن میتونه روی شتاب تانک و میزان سرعت تانک روی سطوح سرسخت (مثل مرداب ها)اثر بگذاره.


----------------------------------


نکته 2)اثراتی که آبگرید کردن موتور تانک میتونه داشته باشه (از افزایش شتاب و قدرت بالا رفتن از شیب ها تا افزایش قدرت مانور تانک)رو اکثر پلیر ها میدونند اما نکته ای که شاید کمتر کسی بدونه اینه که آبگرید کردن موتور اثر مخفی روی سرعت چرخش تانک (Traverse) داره و اون رو بهبود می بخشه.

----------------------------------


نکته 3) گلوله های AP و APCR در اثر طی مصافت قدرت نفوذ شون رو از دست میدند ( گلوله های APCR ای که به شکل گوله های پرمیوم خریداری میشن میزان بیشتری از قدرت رو در فاصله ازدست میدن) اما قدرت نفوذ گلوله های HE و HEAT در اثر طی مصافت تغییری نمیکنه.

-----------------------------------


نکته 4)در مورد گوله های AP و APCR مسئله ای به نام نورمالیزیشن یا Normalization (که ترجمه ی تحت اللفظی اون هنجارسازی هست) صدق میکنه.
با این معنا که این دو نوع از گلوله در نقطه برخورد با زره به سمت محور اصلی زره (به میزانه خاصی)تغیر مسیر میدن.
مقدار این تغییر مسیر برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه هست.

سعی میکنم این مسئله رو با یک مثال ساده توضیح بدم:
برای فهمیدن این مسئله فرض کنید ما گلوله های AP و APCR ای داریم که قدرت نفوذ هر دو اونها حدودا 170 باشه.
تانک دشمن مقابل شما دارای 100 میلیمتر زره هست که در زاویه 30 درجه شیب داره که زره موثر اون رو به 200 م.م میرسونه.
گلوله های AP در نقطه برخورد 5 درجه نرمالیز میشن به این معنا که به جای نفوذ در 100 م.م زره در زاویه 30 درجه ، باید در 100 م.م زره با زاویه 25 درجه نفوذ کنه. که در این صورت موفق به شکافتن زره میشن.
اما گلوله های APCR در نقطه برخورد فقط 2 درجه نرمالیز میشن، به این معنا که به جای شکافتن 100 م.م زره در زاویه 30 درجه، باید 100 م.م زره رو در زاویه 28 درجه بشکافن که در اینصورت موفق به نفوذ در زره نمیشن.

(قابل توجه دوستانی که همیشه با ایراد های بنی اسرائیلیشون بنده رو همراهی کرده اند: دقت داشته باشند که بنده ریاضیدان نیستم پس اگر یه وقت نشستین با ماشین حساب مهندسی ضرب و تقسیم کردین و به این نتیجه رسیدین که قدرت نفوذ 170 ممکنه بتونه در 100 م.م زره در زاویه 28 درجه نفوذ کنه شروع به تخریب نکنید، مسله قدرت نفوذ ذکر شده فقط یک مثاله.)


تبصره:
زاویه نرمالیزیشن گلوله ها (برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه) یک مقدار ثابته و بشکل تصادفی تغییر نمیکنه.



اما نتیجه گیری اینه که دوستان دقت کنند که شلیک گلوله های APCR هم همیشه باعث بهبود وضع نمیشه.
و نکته آخر اینکه گلوله های HE و HEAT دارای نرمالیزیشن نیستن.

-----------------------------------

نکته 5) "Siema PL" به معنی "سلام به لهستان" هست.;;)

-----------------------------------


نکته 6) ریکوشت یا Richochet (سر خوردن) با بانس یا Bounce (کمونه کردن) تفاوت داره.(در تاپیک های قبلیم به این موضوع اشاره کردم ولی توضیح ندادم)

-بانس زمانی اتفاق می افته که گلوله شما در زاویه بین 0 تا 70 درجه با تانک دشمن برخورد کنه و نتونه در اون نفوذ کنه و کمونه کنه.

-ولی ریکوشت زمانی اتفاق می افته که گلوله ی شما با زاویه ای بیشتر از 70 درجه به زره دشمن برخورد کنه و عملا از روی سطح زره سر بخوره.

-این زاویه برای گلوله های HEAT به جای 70 مقدار 80 درجه هست.

-گلوله های HE ریکوشت نمیشن.

-----------------------------------



نکته 7) اورمچ یا Overmatch:

به این طریق که اگر کالیبر توپ شلیک کننده 2 برابر ضخامت زره مورد هدف باشه (مثلا توپ 100 م.م به زره 50 م.م شلیک کنه) و زاویه برخورد بیشتر از 70 درجه نباشه نرمالیزیشنی که برای گلوله های AP و APCR انفاق می افته به مراتب بیشتر از مقداری که گفته (برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به نقدار 2 درجه) شد اتفاق میافته.

حال اگر کالیبر توپ شلیک کننده 3 برابر ضخامت زره مورد هدف باشه (مثلا توپ 150 م.م به زره 50 م.م شلیک کنه) حتی اگر زاویه برخورد بیشتر از 70 درجه باشه بهیج وجه ریکوشت اتفاق نمی افته و میشه گفت که نفوذ گلوله در زره تضمینی خواهد بود.

دقت داشته باشید که مسئله اورمچ فقط بر گلوله های AP و APCR صدق میکنه.

-----------------------------------



نکته 8) بر خلاف عقیده ای که ممکنه خیلی از دوستان داشته باشند مقدار دمیج یا صدمه وارد شده به تانک بعد از نفوذ گلوله به هیچ عنوان ارتباطی با ضخامت زره شکافته شده نداره و مقدار دمیجی که به تانک وارد میشه در محدوده +/- 25% اوریج دمیج گلوله (مثلا برای توپ تانک IS-7 که اوریج دمیج 490 داره از بین بازه 368-613 ) به صورت تصادفی اتنخاب میشه.

یعنی به عنوان مثال اگر شما سرسخت ترین قسمت یک T110E4 یا T110E3 رو بشکافید دمیجی که گلوله شما وارد میکنه هیچ ارتباطی با مقدار زره شکافته شده نداره و تماما به صورت تصادفی انتخاب میشه...

و بازم تاکید می کنم چه 250 م.م و چه 25 م.م زره رو بشکافید میزان دمیج مقدازی کاملا تصادفی و بی ارتباط با مقدار زره شکافته شده خواهد بود.

-----------------------------------



نکته 9) مقدار قدرت نفوذ هم از سیستمی مشابه سیستمی که در نکته 8 گفته شد پیروی میکته و مقداری کاملا تصادفی است.
-----------------------------------



نکته 10) اگر شما با توپ 170 م.م تانک JgPz E100 به زره کناره یک AMX 13 75 یا T71 شلیک کردید و بعد از اصابت گلوله و شنیدن کلمه "Critical Hit" مشاهده کردید که هدف همچنان بدون اینکه زرهش حتی خش هم برداشته باشه داره حرکت میکنه شکه نشید!!!!تیر شما به ترک اون اثابت کرده بطوری که حتی نتونسته ترک رو از بین ببره!!!:-/

برا خودم اتفاق افتاده که میگم....:-s

-----------------------------------



نکته 11) محدوده ای که شما میتونید تانک های اسپات شده (دقت کنید که این تانک ها قبلا توسط هم تیمی ها اسپات شدن) رو ببینید و هدف قرار بدید و این مسئله هیچ ربطی به View Range تانک شما نداره.
-این محدوده به شکل یک مربع یا بهتر بگم یک مکعب که تانک شما در مرکز اون قرار داره تعریف شده.
-حداکثر محدوده این مربع به 707 متر میرسه.

(این محدوده در بازی به نام Draw Distance شناخته میشه و با گزینه ای که با همین نام در قسمت Options وجود داره متفاوت هست،گزینه موجود در Options که قابل تغییر هست مرتبط با اجسامی غیر از تانک های دشمن هست.)




-----------------------------------



نکته 12) View Range محدوده ای هست که فرمانده تانک شما (و نه خود شما، بخاطر همین گفته شد که مسئله View Range ربطی بشما نداره) میتونه ببینه.

-این محدوده بشکل یک دایره یا کره ای که تانک شما در مرکز اون قرار داره تعریف شده.

-مقدار این محدوده به مسائل زیادی از جمله نوع ترت(برجک) ، مهارت خدمه تانک ، تجهیزات اضافه شده به تان و ...بستگی داره.

-شاید برخی دوستان دقت کرده باشند که در توضیحات برخی تجهیزات بازی این نکته ذکر شده که حداکثر محدوده View Range مقدار 500 متر هست، که به هیچ وجه اینطور نیست.
محدوده View Range هیچ گونه محدودیتی نداره ولی بیشترین مقداری که میشه روی برخی تانک ها بدست اورد(با استفاده از مهارت ها و تجهیزات گوناگون) مقدار 606 متر هست.

-----------------------------------



نکته 13) مسئله Spotting Range هست که بیشتر دوستان اونرو با View Range اشتباه میگیرن.

- Spotting Range حداکثر محدوده ایست که در صورتی که شما توانایی دید مستقیم رو داشته باشید (مثلا ساختمانی سد دید شما نباشد) میتونید دشمنان رو اسپات کنید.

-حداقل محدوده اسپات 50 متر هست.در این محدوده که Proximity Spotting نام داره نیازی به دید مستقیم نداره.(مثلا اگر شما پشت خانه ای باشید و دشمن هم دقیقا در طرف دیگه خانه باشد و فاصله بین شما کمتر از 50 متر باشد شما میتوانید اون رو اسپات کنید.

-حداکثر محدوده اسپات 445 متر هست.به این معنی که شما (خود شخص شما) هیچوقت نمیتونید دشمنی که فاصله ای بیشتر از 445 متر با شما داره رو اسپات کنید.

-محدوده Spotting Range به شکل یک دایره یا کره گه شما در مرکز اون قرار دارید تعریف شده.

-----------------------------------



نکته 14)نکته های 5 و 10 رو زیاد جدی نگیرید.هدف عوض کردن آب و هوای پست بود.


-----------------------------------​




نکته 15) سعی کنید باهم دوست باشید.:bighug:


----------------------------------------------------------------------------------



وی آرشیوم گشتم یک فایل آموزش پیدا کردم که خیلی وقت پیش آمادش کرده بودم.
از اوجایی هم که PDF ذخیره شده نمیشه اینجا گذاشتش پس لینک دانلودش رو میزارم، امید وارم مفید باشه.

موضوع جالبی داره، بی ربط به مسائل مطرح شده هم نیست.

لینک دانلود

فقط برای این آموزش زحمت زیادی کشیده شده، دوستان خودشون کپی رایت رو رعایت کنن.



=================================

لطفا در صورتی که جایی از توضیحات اشتباه یا مشکلی یا کوتاهی یا کسری دیدید حتما به بنده اطلاع بدید

================================
منابع :
دوستان این مطالب با زحمت زیاد و چندین ساعت وقت در اختیار شما گذاشته شده ، و اکثرا تجربه شخصی بنده وگاهی ترجمه شده هست لطفا توی ذکر منبع حتما اسم بنده رو ذکر کنید ، در غیر این صورت بنده هیچ رضایتی ندارم
wiki.wargaming.net
worldoftanks.eu
wikipedia.org
gameemag.ir
bazicenter.com
 
آخرین ویرایش:

Noori 3D

کاربر سایت
Feb 26, 2015
179
آقا ما باید چکار کنیم

هر تیر تانک رو میاریم دو تیر قوی تر از اون حریف ما میشه آخی کی با هم ردیفاش و هم تیراش مقابل میشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از بس که مردیم خسته شدیم بخدا
 

PersianCheetah

کاربر سایت
Dec 4, 2014
102
نام
persian cheetah
سال نو پیشاپیش مبارک

سلام بر پلیر های عزیز wot

سال نو بر تمامی ایرانیان عزیز مبارک

در انتهای سال 93 لازم دیدم درد دلی کنم از انچه که گذشت درسال 93 تا بتوانیم نتیجه گیری کنیم تا در سال اینده ضعفهای سال قبل را کم کنیم وبه نکات مثبت بیندیشیم و انها را افزون نماییم

برای خلاصه سازی فقط تیتر وار اشاره مینمایم و این حرفهای دلم است امیدوارم دوستان به خود نگیرند

ناراحت شدم – از اینکه درکلن به دلیل مسائل حاشیه ای پلیر های اصلی و کمندر ها کلنN_Wرا ترک کردن

خوشحال شدم – از اینکه به اتفاق دانش و علیرضا تصمیم گرفتیم کلن جدیدی بسازیم تا پلیرهایی که مانده بودند چکار کنند را دوباره دور هم جمع شویم

خوشحال شدم – از طرز فکر دانش از بابت متفق شدن کلن های ایرانی و رسیدن به یک هدف بزرگتر

ناراحت شدم – از شروطی که برای متفق شدن دوستامون گذاشتند

خوشحال شدم – از جوین شدن پلیر ها در این کلن در زمان متفق

ناراحت شدم - ازاینکه با توجه به اینکه شروط را ما قبول کردیم ولی برای نهایی شدن و تنظیم کردن ان بهانه تراشی هم از طرف ما هم از طرف انها پیش امد و کار عملی نشد

البته شاید نیز مصلحت این چنین بود شاید سرعت عمل و خواسته های طرفین در اون زمان سرعت غیر معقولی داشت

ناراحت شدم – از اینکه متفقین رفتند

بیشتر ناراحت شدم – دوستانی گفتند ایرانی ها عرضه بازی گروهی پیشرفت و گرفتن لند را ندارند به هزارو یک دلیل

بیشتر ناراحت شدم که شبانه دانش کامندر کلن پارس کامندری رابه من داد و کلن را ترک کرد

بسیار خوشحال شدم که پس از 48 ساعت دوباره برگشت


همانجا برنامه ای را برای ایشون مشخص کردم که تا پایان 93چه اتفاقاتی خواهد افتاد

در ان روز کلن ما رتبه 2900 را داشت وامروز رتبه 1000و این رتبه تا 500 تقلیل خواهد شد



3whahe2y1hb2n5utllhe.jpg


در ان روز کلن پارس در استرانگ هلد 29 بازی کرده بود ولی امروز 2000 تا بازی بیشتر ان که یک پلیر در حالت رندم بتل بازی میکند در این زمان

جزو اولین کلنهایی بودیم که حالت دفاع و حمله را اکتیوکردیم و در همان 14 روز اول 58000 تامکعب مان را تاپ کلن ها غارت کردند ولی نترسیدیم و عقب نشینی نکردیم خیلی جر و بحث شد و بالاخره در حال حاظر با 165 تاحمله و 77.64 درصد برد کلن بوده و 23000تا مکعب رسیدیم

و این امر باعث شد که لول کامندر سنتر کلن به 10 برسد واکثر خانه ها 8 و 9 ,10باشند
نتیجه گیری از مرحله استرانگ هلد

ما از این روش توانستیم تجربه های زیادی بدست اوریم

1- پلیرها را با هم از سطح 6 و 8 و 10 با هم هماهنگ کردیم
1 2- پلن های متعدد باتانکهای مختلف را امتحان کردیم

2 3- از پلن هایی که با تاپ کلن ها برامون پیاده میکردند استفاده بردیم

4- تمرینهای روزانه در تمام سطوح

5- فشار به پلیر ها از بابت استات و تانکهای تیر 10 طوری که روز اول ما 40 تا پلیر بدون تانک تیر 10 داشتیم ولی اکنون 5 نفر هستند










bq6658uit53oc9frjaxr.jpg





5zpym8iqv92cr6xteevv.jpg





car8xem01ak1p2f7xame.jpg




حال میرسیم به مقوله کلن وار






در سه ماه اول ما هیچ کلن واری را پیاده نکردیم و اولین تجربه ما تجربه کمپین سطح 6و 8و 10 یکماهه بود
روز های اول که خیلی سخت بود هر شب 3 تا کلن وار و همه باخت

بعد از سه روز پلیر ها به خودشون آمدندو نتیجه به این رسیدکه در کمپین کلن 600 شدیم و 12 نفر از پلیر توانستند به جایزه زیر 20000 نفر برسند

بعد از ان تمرینهای کلن وار و بازی های هر شب در 2 تا لند و.......

تا جایی که بیش از 5 بار با صاحب لند بازی کردیم و باختیم وتجربه کسب کردیم تو یک بازی به خودم گفتم واقعا سخته نمیشه !!!!

یک روز توی همین فروم بازی سنتر دو سه تا از منتقدین مان خیلی بحث ایجاد کردند در اخر هم این جمله را نوشته بودند (حالا شما اول برید لند بگیرید بعد صحبت کنید ) یاد اون حرف دوستمون در pmc

افتادم که ایرانی ها عرضه گرفتن لند ندارند کمی تمرکز کردم کامندرها را خواستم کمی گپ زدیم و بهشون انرژی دادم ازشون برای شب لند خواستم گفتم من را خیلی ها دارند اذیت میکنند وارد حواشی شده ام من امشب لند میخواهم

قبل از اولین بازی کلن وار همان شب با پلیر ها صحبت کردمگفتم امشب این لند باید مال ما بشه
و شد
فردا رفتیم دفاع همه تانکهای روز قبل که مرده بودند قفل بود اولین مشکل

در دفاع بازی رو 14-15 به کلن 76 واگذار کردیم

محمد نفر اخرمون باپینگ 300 داشت مردانه میجنگید ماشاالله

خوشحال شدم – که لند گرفتیم

خوشحال تر شدم – که لند را از دست دادیم چون ما 5 ماه تمرین کردیم که لند بگیریم ولی برای دفاع اولین تجربه بود مطمئنا برای گرفتن لند دیگربرای ما سخت یا دست نیافتنی نیست ولی برای دفاع از ان میبایست اماده شد الان هم داریم روی این مقوله کار میکنیم

خیلی ها که خارج از این کلن هستند و هی گفتند که که اقامهرداد دنبا ل کامندری هست و .... شاید این را نمیدانند

بعد از دریافت لند از پست خودم استعفا دادم و جلسه ای برای تمامی پلیر ها ترتیب دادم نامزد کامندری و رای گیری برای کامندر

2 روز هم در تی اس بیلبرد کردم که به فلان دلیل شخصی بایدبروم

توی این 2 روز هم کامندر ها هم پلیر ها خیلی از این باب گپ زدیم در نهایت در روز جلسه با استعفا ام موافقت نشد و کسی هم نامزد انتخاب نشد

پس اگر الان من کامندر هستم موضوع فرق میکند قبلا به انتخاب دانش بودم الان به انتخاب پلیر های پارس هستم هر کسی با این موضوع مشکل داره یعنی با تک تک پلیر های پارس مشکل داره

سرتون رو درد اوردم

چند تا چیز با توجه به سابقه کاری من در کار گروهی باعث اینموفقیتها شد

اول نظم و قانون

دوم اکتیو بودن

سوم بله چشم

چهارم یاد میگیرم و یاد میدهم

پنجم برای هم کلنی ام احترم قائلم


توی این 6 ماه خیلی جدی و تند با پلیر هایی که در این کلن هستند یا کلن را ترک کردند برخورد کردم و خیلی بیشتر با کامندر هایم
مجبور شدم برای رسیدن به هدف علی رقم میل قلبی ام عذر چندین تا پلیر تاپ را از کلن بخواهم


در اینجا از تمامی افرادی که از بوجود امدن پارس تا کنون ازدست من ناراحت شدند عذر خواهی کرده و تقاضای حلالیت میکنم

البته در سال 94 جدیت من از قبل بیشتر هم میشود چون هدفهای بزرگتری در سر دارم

نام ایران و ایرانی را در این بازی مطرح میکنم

جزو تاپ کلن ها بودن

گرفتن لندهای متعدد دیکر

دفاع از لند ها

پر کردن خزانه کلن و تقسیم ان

شرکت در کمپین های امسال و درو کردن تمامی جوایز ان و اتمام کار ناتمام 93

و..................

از قدیم گفتند که سال که تحویل میشه سعی کنید اختلافات روکنار بگذارید و .......



تا زمانی که اتحاد نباشه هیچ چیزی نمیشه


در همین جا هر پلیریا کلن ایرانی که میتواند با شرایط وقوانین کلن پارس خود را وفق دهد چه قبلادر این کلن بوده یا نبوده و فقط یک هدف رادنبال میکند ( نام ایران و ایرانی را در این بازی مطرح میکنم ) همانند کلن های ترکیه ای ـ میتواند به کلن جوین دهد

افراد خوابی هم که در کلن هستند از خواب بیدار شند اینجا مکان خواب نیست این کلن 100 تا پلیر منضبط و اکتیو و بیدار نیاز دارد

این از چاغ سبز من تا ببینیم در سال دیگر چه اتفاقاتی میافتد

مجددا از اینکه وقت شما و این فروم را گرفتم عذر میخواهم

از پلیر های کلن DYE که با ما متفق بودن و در حمله های صبحگاهی به ما کمک کردند تشکر میکنم


از ادمین نیز بابت صفحه ای که اشغال کردم نیز بهمچنین


سال نو بر تمامی ایرانی ها داخل و خارج از وطن مبارک

بیایید در سر سفره هفت سین نیت کنیم حرفهای خوب به هم بزنیم و در این مسائل به هم تعارف کنیم و از پیشرفت همدیگر در هر جایی از زندگی را تحسین کنیم
 
آخرین ویرایش:

john rambo

کاربر سایت
Oct 2, 2010
141
نام
رضــا
سلام بر پلیر های عزیز wot `...


مجددا از اینکه وقت شما و این فروم را گرفتم عذر میخواهم

از پلیر های کلن DYE که با ما متفق بودن و در حمله های صبحگاهی به ما کمک کردند تشکر میکنم


از ادمین نیز بابت صفحه ای که اشغال کردم نیز بهمچنین


سال نو بر تمامی ایرانی ها داخل و خارج از وطن مبارک

بیایید در سر سفره هفت سین نیت کنیم حرفهای خوب به هم بزنیم و در این مسائل به هم تعارف کنیم و از پیشرفت همدیگر در هر جایی از زندگی را تحسین کنیم

درود به شما مهرداد جان ,
به عنوان نماینده ی اعضای ایرانی کلن ( DYE ) , در ابتدا تبریک میگم به همه ی بچه های کلن (PA_RS) که واقعا" تیم هستند و با همین تیم بودن به هر کجا که بخوان میرسین ,
این حرف رو من که از ژانویه ی 2012 عضو این بازی هستم به یقین میگم ,
در مرحله ی بعدی مهرداد خان از خودت تشکر میکنم که بعد از مدت مدیدی دلخوری ها و حواشی سرانجام باعث شدی خیلی از پلیرهای ایرانی که از روی ناچاری فقط به خاطر اسم کلنشون ارتباطشون با هم قطع شده بود دوباره با هم بدون هیچ مشکلی بتونن کمکـیار همدیگه باشند .

در آخر هم مهرداد جان باید بگم که به شخصه وفتی میبینم کسی اینقدر زحمت کشیده برای پلیرهای ایرانی WoT من خودم رو موظف میدونم بهش کمک کنم بدون در نظر گرفتن هرگونه پیش فرض دیگه , به همین خاطر اگر از بچه های DYE از جمله حقیر ParTzaNـ , Harpat حامد , Rnightmare دانیال, MasterAref و سهراب Sisfcry و بقیه ی دوستانمون کمکی بر بیاد هرگز دریغ نخواهیم کرد بلکه خوشحال هم میشیم.

موفق و شاد باشید و سال نو به همه ی شما مبارک .
 

Noori 3D

کاربر سایت
Feb 26, 2015
179
کسی هست که بگه التش چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


هر تیر تانک که میارم آخرین تانک مال من میشه آخه چرا ؟؟؟؟؟ یعنی همیشه باید بسوزیم و بسازم با این گیم ؟؟؟؟

چه کار کنم که تانک هایم با هم تیر های خودش یا حداقل یه تیر بالاتر از خودش بیوفته ؟؟؟

ممنونم میشم راهنمایم کنید .
 

SamanHitler

کاربر سایت
Dec 7, 2012
115
کسی هست که بگه التش چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


هر تیر تانک که میارم آخرین تانک مال من میشه آخه چرا ؟؟؟؟؟ یعنی همیشه باید بسوزیم و بسازم با این گیم ؟؟؟؟

چه کار کنم که تانک هایم با هم تیر های خودش یا حداقل یه تیر بالاتر از خودش بیوفته ؟؟؟

ممنونم میشم راهنمایم کنید .

چه تیری بازی می کنی؟
 

Noori 3D

کاربر سایت
Feb 26, 2015
179
چه تیری بازی می کنی؟

تازه به تیر 6 رسیدم اما ............

از همون اول که تیر سه بودم تا به حال یه بار نشد که تانک من تیر قوی باشه در بازی همیشه تیر پاین تانک من بوده .... تیر سه بودم تیر 5 حریف میشد ، تیر 4 شدم تیر 6 حرف میشد امثال KV 85 او اینا ، حالا که به تیر 6 رسیدم تانک های تیر 8 حرف میشه

میخواستم بدونم تقلب چیزی در کاره یا ساخت گیم همین جوریه که خوش داره همیشه یکی ببازه ......... حالا شاید یکی پیدا شه بگه آقا جون خودت بازی بلد نیستی ............ چه جور باید بازی بلد بود تانک های حرف همیشه از تو قوی تر بیاد چه جور باید بازی کرد همیشه باید فرار کرد و پنهون شود ؟؟؟؟!!!!!!!!!
 

علیرضا3699

کاربر سایت
Jan 25, 2015
135
تازه به تیر 6 رسیدم اما ............

از همون اول که تیر سه بودم تا به حال یه بار نشد که تانک من تیر قوی باشه در بازی همیشه تیر پاین تانک من بوده .... تیر سه بودم تیر 5 حریف میشد ، تیر 4 شدم تیر 6 حرف میشد امثال KV 85 او اینا ، حالا که به تیر 6 رسیدم تانک های تیر 8 حرف میشه

میخواستم بدونم تقلب چیزی در کاره یا ساخت گیم همین جوریه که خوش داره همیشه یکی ببازه ......... حالا شاید یکی پیدا شه بگه آقا جون خودت بازی بلد نیستی ............ چه جور باید بازی بلد بود تانک های حرف همیشه از تو قوی تر بیاد چه جور باید بازی کرد همیشه باید فرار کرد و پنهون شود ؟؟؟؟!!!!!!!!!
شما دیگه خیلی بد شانسی حتما.... بصورت راندم میاره....مثلا الان من یه ساعته is خریدم معمولا جز نفرات اول هستم ...kv-85 داشتم هفتاد درصد جزو نفرات اول بودم
 

SamanHitler

کاربر سایت
Dec 7, 2012
115
تازه به تیر 6 رسیدم اما ............

از همون اول که تیر سه بودم تا به حال یه بار نشد که تانک من تیر قوی باشه در بازی همیشه تیر پاین تانک من بوده .... تیر سه بودم تیر 5 حریف میشد ، تیر 4 شدم تیر 6 حرف میشد امثال KV 85 او اینا ، حالا که به تیر 6 رسیدم تانک های تیر 8 حرف میشه

میخواستم بدونم تقلب چیزی در کاره یا ساخت گیم همین جوریه که خوش داره همیشه یکی ببازه ......... حالا شاید یکی پیدا شه بگه آقا جون خودت بازی بلد نیستی ............ چه جور باید بازی بلد بود تانک های حرف همیشه از تو قوی تر بیاد چه جور باید بازی کرد همیشه باید فرار کرد و پنهون شود ؟؟؟؟!!!!!!!!!

نه دیگه خدایی اتفاقا تیر ۶ خیلی زیاد هم تاپ تیر میشه.
هیچ تقلبی تو کار نیست همون اندازه که تاپ تیر میشی همون اندازه هم امکان داره اون پایین مایینا بیفتی
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,310
نام
پرهام
سلام
آقا یکم رعایت کنید . یکم دقت کنید .
بعضی از غلطهای املائی واقعاً توی ذوق میزنن .
برای خودتون صورت خوشی نداره .
 

M0rteza

کاربر سایت
Jul 31, 2014
100
تازه به تیر 6 رسیدم اما ............

از همون اول که تیر سه بودم تا به حال یه بار نشد که تانک من تیر قوی باشه در بازی همیشه تیر پاین تانک من بوده .... تیر سه بودم تیر 5 حریف میشد ، تیر 4 شدم تیر 6 حرف میشد امثال KV 85 او اینا ، حالا که به تیر 6 رسیدم تانک های تیر 8 حرف میشه

میخواستم بدونم تقلب چیزی در کاره یا ساخت گیم همین جوریه که خوش داره همیشه یکی ببازه ......... حالا شاید یکی پیدا شه بگه آقا جون خودت بازی بلد نیستی ............ چه جور باید بازی بلد بود تانک های حرف همیشه از تو قوی تر بیاد چه جور باید بازی کرد همیشه باید فرار کرد و پنهون شود ؟؟؟؟!!!!!!!!!

بنظرم تانکهایی که بازی میکنی بیشتر لایت و مدیوم باشه چون این تانکها مخصوصا تانک لایت اکثرا با دو لول بالاتر از خودش بازی میکنه.
تانکهای سنگین خیلی وقتها تاپ تیر میشن ولی بازم احتمال داره که با یکی دو لول بالاتر از خودشون مچ بشن، اما اینی که میگی بازی بعضی وقتها میخواد که ببازی رو شدیداً باهات موافقم. بعضی روزها درصد پیروزیم به 40 یا 30 درصد میرسه بعضی روزها هم 70 یا 80 درصد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر