خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
طراحی کاراکترش خیلی خوب نبود ولی محیط عجب گرافیکی داشت. حداقل چیزی که از نسل بعد باید انتظار داشت.
کاراکترش stylized هست و هدف سازنده واقع گرایانه نبوده این کاملا مشخص هست، ولی خوده دمو از assets های مگا اسکن اسفاده کرده که با کیفیت 8k هست.
 

NEXT GEN GAMER

کاربر سایت
Oct 29, 2007
1,023
حالا درسته techdemo خود نمایش گیم های اصلی نمیشن میشه ولی باز ارزش دیدن داشت واقعا فوقالعاده بود و به نظر میاد اینبار مثل نمایش های قبلی خالی بندی نبود چون تاکید هم کردن داره ریل تایم تو PS5 ران میشه!
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,382
نام
محمد
کاراکترش stylized هست و هدف سازنده واقع گرایانه نبوده این کاملا مشخص هست، ولی خوده دمو از assets های مگا اسکن اسفاده کرده که با کیفیت 8k هست.
دقیقا همین این موتور خوبه... از یک کار بشدت فانتزی میتونه سوییچ کنه به یک کار واقعه گرایانه!
کلا همین انعطاف پذیری و فوق العاده راحت بودن کار باهاش باعث شده، جزو انتخاب های اول سازنده ها باشه.
 
  • Like
Reactions: RezaSaket

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
چیز خیلی جالبی بود! :D
از یه طرف به شدت واقع‌گرایانه و خفن بود، ولی از طرف دیگه هم یه حالتی داشت که برام باورپذیر بود. یعنی برعکس خیلی از دموهای تکنیکی که آدم می‌دونه فقط دمو هستن و نمیشه توی بازی‌ها همچین چیزی رو دید، اکثر بخش‌های این دمو برام به عنوان یه بازی قابل باور بودن و شاید تنها بخشی که یه ذره اغراق‌آمیز بود، اون تیکه‌ی آخرش بود. :D
کلاً وقتی آدم می‌بینه Uncharted 4 و God of War و Horizon روی PS4 اون مدلی بودن، میگه روی کنسول خیلی قوی‌تری مثل PS5 شاید بشه به اینجاها هم رسید.
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
طراحی کاراکترش خیلی خوب نبود ولی محیط عجب گرافیکی داشت. حداقل چیزی که از نسل بعد باید انتظار داشت.
حداقل چیزی که از نسل بعد باید انتظار داشت؟
Realy؟؟؟ :-?

جدی فک کردی با 400 دلار قراره رو سیستم ناسا بازی کنی؟

این چیزی که نشون دادن همینه، همه منابع کنسول درگیر همین نمایش شده، نه هوش مصنوعی خاصی درکاره، نه دنیای تو پس زمینه هست، نه المانی وجود داره، نه جمعیتی نه ...

یه بازی مگه فقط تک دمو هست که از بازی های نسل بعد حداقل چنین انتظاری داشته باشیم؟ بهتره واقع بین باشیم، سال بعد همین موقع 6 ماه از عمر نسل 9 گذشته، کی تو 6 ماه انقدر تحول گرافیکی عظیم بوده؟ آخر نسل هم گرافیک بازی ها در حد تک دموها نمیشه چون تک دمو از اسمش مشخصه، samaritan رو ببینید برای UE3 هست، یا infiltrator که برای UE4 بود...
 

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
نکته بسیار بسیار مهم که واقعا تحول اساسی برای نسل بعد به حساب میاد همین محدود نشدن به تعداد پالیگان های یک assets هست که میزان جزئیات به شدت میبره بالا، مثلا شما خیلی راحت میتونی یک مدل داخل fusion 360 مدل کنی با جزیات بسیار بالا و اونو انتقال بدی به zbrush بعد تا جایی که امکان داره بهش subdiv بدی مثلا 60 میلیون پالیگان و بدون اینکه remesh کنی به تعداد پالیگان پایین همون مدل highpoly ایمپرت میکنی به unreal engine 5 بعد از همون مدل 60 میلیون پلیگانی اگه دوست داشتی 100 تا بزار تو صحنه آخ نمیگه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
این پست رو اونور دادم اینجا هم میگم، UE5 خیلی خفن شده خدایی! اول اینکه کلا دیگه محدودیت پولیگان رو برداشتن و خیلی راحت میشه مدل های های پولی وحشتناک رو آورد تو بازی. مثلا همون مجسمه رو میگفتن مستقیم از تو زی براش آوردن و چند میلیون پالی گانه! این خیلی مهمه چون یکی از سخت ترین و غذاب آورترین پروسه های مدل سازی برای گیم رو از بین میبره، لو پولی کردن بدون اینکه UV بهم بریزه و کلا ریتوپو. الان میشه راحت همون های پولی مدل رو آورد تو بازی و تکسچرها هم که قربونش برم از دم فوتوگرمتری شده بودن! یعنی شون مگ حجم هر تکسچر و مپ هاشه!

مساله بعدی که قاعدتا مستقیم ماحصل SSD هاست حذف LoD برای مدل ها و کلا سیستم Level Stream انجینه. دیگه لازم نیست بشینی برای مدل ها تو خود انجین یا خارج از اون ان تا LoD بسازی و تعیین کنی تو چه فاصله ای کی رو نشون بده، LS هم نداریم و خیلی راحت یارو از این سر محیط رفت به اون سر محیط بدون اینکه حتا یه تکسچر لودینگ رخ بده!

نیاگارا پارتیکل سیستمشم خیلی خفنه! اون خفاش هارو کامل با پارتیکل سیستم در آوردن! همینطور نورپردازی. کلا نسل بعد واقعیه! به لطف این تکسچرهای فوتوگرمتری شده و نورپردازی وحشتناکش اون حالت غیر واقعی رندر انجین هم از بین رفته! اینجا فقط خود کارکتر فانتزی و غیر واقعی بود که اونم دیگه خواست خودشون بوده. وگرنه مدل سازی کارکتر هم اگه یه چیز ریل تر و فوتوگرمتری شده باشه دیگه رسما نمیشه فرقش رو با فیلم تشخیص داد!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر