PC Total War: Rome II

attachment.php



بخش 1) اطلاعات بازی:


Developer: The Creative Assembly
Publisher: Sega
Platform: PC
Genre: Strategy
Release Date: September 03, 2013
نقشه کمپینگ
attachment.php



  • 183 سرزمین,117 فکشن,500 یگان مختلف بعلاوه 30 نوع شهر و 70 ساختمان مختلف در بازی هست.
  • قسمت شرقی نقشه به باختر که شامل سرزمین های شرقی ایران باستان می شود در بازی وجود دارد.
  • ارتش ها به شیوه های مختلفی در نقشه حرکت می کنند مثلا در حالت (forced march) مسافت بیشتری حرکت می کنند که البته باعث ضعف هایی شامل آسیب پذری نسبت به حملات ناگهانی می شوند.
  • جنگ های داخلی در بازی باعث حفظ تعادل Gameplay می باشند و بازیکنان باید از نظر نظامی قدرتمند باشند.
  • دریاهای مناطق مختلفی در بازی وجود دارد که این دریا ها بین قلمروهای مختلفی تقسیم شده و هر منطقه با نیروی دریایی مخصوص خودش اختیار آن دریا را خواهد داشت.
  • هر Turn در بازی 1 سال محسوب میشه ولی با این همه 4 فصل در بازی وجود دارند.
  • CA تلاش داره بازیکنان را به مبارزات در زمین های باز ترقیب کنه و اعتقاد داره در بازی بر روی محاصر قلعه ها نباید متمرکز شد
  • کاراکترها در بازی مسیر بیشتری را می پیمایند.
  • ارتش ها میتواند از رودخانه ها بدون ساخت پل یا کشتی حرکت کنند.
  • رشد شهرها بیشتر در نقشه مشخص می شود و بازیکنان قادرند این پیشرفت در ساختمان های مخصوصی که در نقشه وجود دارد مشاهده کنند.


نقشه جنگ



  • در بازی طبیعت تخریب نمی شود. . .یعنی انتظار مواردی مثل دختان جنگلی در حال سوختن را نداشته باشید
  • اگر ارتش شما نتواند نیروهای دشمن را ببینند در نتیجه شما هم در بازی قادر به مشاهده ی آنها نیستید.
  • هوش مصنوعی دشمنان بیشتر قابل باور هست
  • لکه های خون در زمین های جنگی که با جنازه پوشیده شده باشند قابل دیدن هست هر چند که بسیار کم باشد.AC احتمال زیادی برای DLC خون وجود دارد
  • فصل ها در زمین مبارزه قابل مشاهده خواهند بود یعنی اگر در فصل زمستان مبارزه کنید زمین مبارزه هم برفی خواهد بود.
  • نقشه های جنگی به خوبی بقیه چیزهایی که تا به جال دیدید کار شده است.در واقع مثلا اگر جنگی را در جنگل Teutoburgشروع کنید همان زمین تاریخی Battle of the Teutoburg Forest را به شما می دهد.

یگان ها



  • کاراکترها در بازی خصوصیات و مهارت های مختلفی دارند و تجربه سریعتر کسب می کنند.
  • سواره نظام میتواند به کلی صف آرایی دشمن را بهم بزند.
  • سربازان Barbarian در بازی برگشته اند.
  • نیروهای پیاد مظام در هنگام مورد حمله قرار گرفتن از سپرهای خود استفاد میکنند
  • برگشتن و خارج شدن از صف آرایی testudo بسیار سریع و روان است.
  • سربازان رومی در هنگام دویدن میتوانند نیزه های خود را بیاندازند.
  • خوک های آتشینبه بازی برگشته اند.
  • تیر کمان ها بعضی در زره و سپرهای جنگی فرو میرود و بعضی پس از بر خورد به زمین می افتند که در هنگام زوم کردن قابل مشاهد هست.

بخش مولتی پلیر



  • TLC هایی برای این بخش از سمت سازندگان در نظر گرفته شده

نیروی دریایی



  • نیروی دریایی را نیز همانند نیروی زمینی می توان در حالت های مختلف مثل Raiding Mode قرار داد
  • کشتی های جنگی قابلیت Ramming و انتقال نیرو ها به کشتی دشمن هنگام مبارزه را دارند(Ramming اینکه کشتی در حال حرکت خودش به کشتی دیگه بکوبه)

اطلاعات کلی




  • در شوگان 2 اگز کمپینگ طولانی را انتخاب میکردید 240 Turn برای پیروزی و اتمام بازی داشتید و در ناپلئون 244, امپایر 200 و در مدیوال دو 230 ولی در Rome 2 شما 300 Turn برای اتمام باری در اختیار دارید.
  • چگونگی پابان بازی بستگی شیوه ی بازی شما دارد.اگر شما روش محتاطانه در بر خورد بازی اشراف زادگان , خانوادها . . .داشته باشید نسبت به کسی که همه را به جنگ بطلبه متفاوت خواهد بود.برای روم شما میتوانید از جمهوری و ستا دفاع کنید یا اینکه یا دیگر خانواده های رومی مبارزه و خود سناتوری کنید.اشاره شد که این موضوع به صورت مخصوص در فکشن های دیگر نیز هست.
  • به نظر میرسه که ورژن مخصوصی برای خون در بازی مشخص شده ولی هنوز رسما اعلام نشده است.


بخش 2) لینک ها:

GameSpot




بخش 3) توضیحات:

بدون شک سری Total War را باید جز بهترین استراتژی های تاریخ دانست. اکنون دنباله ی یکی از بهترین نسخه های سری Total War یعنی Rome تحت عنوان Rome II مدتی پیش رسما از سوی Sega تایید شد.
استراتژی بازها نسخه ی اول Total War: Rome را به یاد دارند، بازی فوق العاده جذاب که در سال 2004 منتشر شد و توانست با دریافت نمرات بالا خود را به عنوان یکی از بهترین نسخه های سری Total War معرفی کند. (Meta: 92)
Rome II Total War در تاریخ 3 سپتامبر 2013 بصورت انحصاری برای PC منتشر خواهد شد.


بخش 4) معرفی اقوام حاضر در بازی:

روم:
Romefactionbannermap.jpeg


روم

“Strength, honour, duty.”
*قدرت*افتخار*وظیفه*

جمهوری روم در دوره ی اوج شکوفایی است و Pyrrhus سپاه جنگجوی مهاجم یونانی اش به سواحل ایتالیا رانده شدند.جمهوری روبه رشد روم قدرت ارتشش را تقویت میکنه تا به اهدافشان برسند.روم قدرت مسلط بز شبه جزیره ایتالیاست و در نقطه بسیار حساس تاریخی قرار دارد و برای گسترده شدن نیاز به فتوحات دارد.در شمال اتحادیه اتروسکوها و آنسوی آن سرزمین های Barbarian هاست.در شرق یونان و در جنوب و غرب Carthaginians ها قرار دارند.

400px-FactionRevealRomelink.jpg


از زمان برکنار شدن سلطه ی پادشاه اتروسکوها در حدود 500 سال پیش از میلاد جمهوری روم به شیوه ای حکومت می کرد که مانند آن در هیچ قدرتی دیده نمیشد.خدمت نظامی برای مردم اجباری بود که مهمترین کمک مردمی به جمهوری روم بود و روم را کاملا نظامی و قدرتمند می کرد.قدرت نظامی ارتش روم بر نظم ,تربیت و اصول تاکتیکی سختیگبرانه تکیه می کرد.ارتش بسیار مجهز و فرم داده شده و پیاد نظام سنگین ستون فقرات ارتش بود.مردان جوان با پوشش های زرهی کمتر در خط اول قرار داشتند (Hastati نوعی نیروی پیاده نظام) و پشت آنها نیروی ماهر و مجهز و آموزش دیده تر قرار داشتند.نیروی مسنتر و باتجربه تر معروف به triarii سپاه را منسجم نگه میداشتند.این ترکیب یک پارچه توسط سواره نظام یا equites ها پشتیبانی می شدند.(equites به سواره نظام های میگفتند که شوالیه بودند و از نظر رنکی قبل از سناتورها قرار داشتند).
روم به عنوان یک فکشن قابل بازی از نظر اقتصادی در تجارت آهن و از امکانات نظامی پیشرفته ای بر خودار است و در کنترل توده ی مردم برای نگه داری نظم اجتماعی ماهر بودند.بعلاوه بازیکنان برای انجام امورات روم باید یکی از سه خانواده ی قدرتمند روم را انتخاب کنند.(The Julia, The Cornelia, and the Junia) که هرکدوم از این خانواده ها برتری های سیاسی , نظامی و فرهنگی دارند.

700px-FactionRevealRome1.jpg
پارت ها:


Parthia4.jpg





Parthia
پارت

R2_logomon_256.png


“Tolerance, justice, profit”
*بردباری*عدالت*سود*

به قدرت رسیدن ارشک رهبر قبیله پارنی.او به آنها اطمینان غلبه بر سلوکی ها را که پارتاوا را مورد حمایت قرار می دادند را داد.پارتاوها تلاش آنها را برای رهایی از سلطه یونانی مقدونی ضعیف می کرد.در ابتدای ترقی پارتها یک امپراتوری شرقی قابل مقایسه با سلسله ی هخامنشی قدیمی و یکی از محدود تمدن هایی که تقریبا از نظر قدرت و ثروت با رومی ها برابر حساب می شدند بودند.
قبایل متحد پارتی,پارت ها برای اسب هایشان ,کمانداران اسب سوار چادرنشین و سوار نظام سنگین معروف بودند,آنها بعدها زره هایی از آهن یا برنز ساختند که سوار و هم اسب را مورد پوشش قرار می داد.برای پیاده نظام هم انها متکی به قوم ایرانی و نیروهای نیزه دار و قوی هیکل و گاهی اوقات هم از نیروهای مزدور که مجهز و آماده به فرم سلوکی ها بودند.
پارس ها ترکیبی از فرهنگ محلی و یونانی بودند,دین پارت ها شیوه و فلسفه ی ستایش از خدایان یونانی و ایرانی و زرتشتی بود.به مرور زمان اشراف زادگان بر نواحی قابل کشت تسلط گرفتند که اقتصاد بر اساس آن بود.هنگام ظهور جاده ابریشم تاجران به راحتی میتوانستند در دنیای باستانی حرکت و با نواحی شرقی معامله کنند..میزان احترامی که آنها برای فرهنگ های خاجی داشتند موجب فتح آسانتر مناطق جدید می شد هر چند شیوه زرتشتی به معنی نفرت و دوری از برده داری بود که برای اقتصاد و نظم عمومی آنها مضر و زیان آور بود.کماندارهای به دلیل کمانداران فوق العاده و نیروی سواری ماهر مشخصه ی سپاه آنها در مبارزه زمین های باز بود.




کارتاژ:

Carthage_map.jpg



Carthage
کارتاژ


“Democracy, commerce, faith"
*دموکراسی*تجارت*ایمان
قلب تپنده کارتاژ خود شهر کارتاژ است.یک بندرگاه مهم و قطب شلوغ معامله کالا در شمال ساحل آفریقا.از زمان خودمختار شدن آنها از اجداد فنیقیی شان به سرعت یک ارتش قابل توجه تاسیس گردید.نیروی دریایی و امپراتوری تجاری مختص به خودشان.کارتژی ها پابرجا به اعتقادات شرکی همانند گذشتگانشان بودند.کارتاژی ها خدایان متعددی را پرستش می کردندد و در میان این خدایان, رئیسشان Ba al hamon فرمانروای بزرگ و Taint الهه ی پشتیبان کارتیژ بود.بسیاری از مردم به قربانی کردن کودکان در معبدهایشان اعتقاد داشتند.







کارتاژ یک دولت تجاری توسعه طلبانه با جمعیت کم بومی بود.بنابراین اکثریت ارتش را نیروهای مزدور تشکیل می داد که هسته ی اصلی نیروهای زمینی به حساب می آمدند.هرچند نیروهای ویژه ی کارتژی نیز وجود داشتند که به گروه مقدس و فیل های قدرتمند جنگی شمال آفریقا معروف بودند.ملوان های تربیت شده دارای کشتی های سریع و قابل مانور با قدرت خوب و قابلیت پرتاب توپ ها بودند.از 6 قرن فبل از میلاد کارتاژ رابطه تجاری با روم برخوردار بود.این دو ملت در کنار یکدیگر با همکاری در زمان جنگ های Pyrrhic مبارزه کرده بودند.هر چند این یک اتحاد برای سهولت در جلوگیری از سپاه قدرتمند و برتر یونانی ها از شمال ایتالیا و سیسلی بود.نتیجه ی جنگ شاید برای روم بیشتر فایده داشت.کارتاژ در سیسیلی تسلط پیدا کرد اما روم تمامی سواحل ایتالیا را تصرف و از آن خود کرد.به این صورت است که تنش بین این دو ملت به عنوان 2 فکشن قابل بازی بسیار بالاست.کارتاژی ها از مهارت در دریانوردی و شهرت به عنوان یک ملت برای معاملات تجاری عالی برخوردار هستند.
همچنین از دید دموکراسی دولت کارتاژ از رضایت اکثر مردم بر خوردار بود.بازیکنان حق انتخاب دارند که به عنوان یکی از 3 قدرت اصلی سیاسی در بازی ایفای نقش کنند که هر کدام برتری و مزایای نظامی , اقتصادی و فرهنگی خود را دارند.




مقدونی:

Macedon1.jpg



Macedon
مقدونی

“Glory, order, power.”

*شکوه*نظم*قدرت*

نا امید از برگشت به دوران شکوه,مقدونی ها خود را در محاصره ی مرزهای قبل از اسکندریه توسط Illyrian ها, Thraciansها و شهرهای دولت یونانی یافتند.آیا مقدونی ها میتوانند دوباره به دوران شکوفایی و قدرت خود تحت سلطه الکساندر جدید برسند؟
مقدونی حکومتی است که پادشاه قدرت را کنترل و دولت به مردم خدمت میکند.این تفاوت در خزانه داری که سوخت یک اقتصاد کشاورزی , جنگلداری و سیستم مالیاتی بندرگاهها است گسترش پیدا میکنه.به استثنا معادن طلا و نقره در اختیار پادشاه است.سپاه مقدونی به همان شیوه ی فیلیپس دوم و الکساندر باقی ماند که تمرکز روی پیاد نظام و سواره نظام داشت و توسط فرماندهان شجاع و قهرمان هدایت میشد.تنها تغییرات کوچی در تاکتیک ها,تکنولوژی و سیستم محاصره کردن نسبت به روزهای اوج قدرت مقدونیه ایجاد شد و سپاه مقدونیه با ادامه شیوه اصلاحات الکساندر در Hoplite ها (نوعی از سربازها) و اعتماد به مشاوران مشهور و سواره نظام Thessalian به کار خود ادامه داد. مقدونی ها هرگز دارای نیروی دریایی قدرتمند نبودند و با تکیه بر خدابان یونانی مانند آتنا و رودز امور دریانوردی خود را می گذراندند.
به عنوان دولت جانشین ,مقدونیه نفع بسیاری در جنگ با مناطق غیر یونانی برد و برای هر ایالتی که صاحب شد از در درآمد و بهبود رشد ایالت هایش بهره برد.جنگجوهای با تحربه یونانی هنجنین برتری نسبت به barbarian ها داشتند.تحت فرماندهی Antigonus Gonatus آنها حاکمان بخشنده و تجار زیرکی بودند و از افزایش رو به افزون در آمد و اکثریت راضی مردم بهره می بردند.هر چند حکومت های دیگر نمی توانستند مقدونی ها را بخاطر تمایلات سلطه گریشان ببخشند.به همین ترتیب برای بازی کنان مقددونی بسیار سخت است که اعتماد و وفاداری آنها را کسب کنند.


آیسن:


Iceni2.jpg



Iceni
آیسن


“Iron, conquest, pride.”
*آهن*پیروزی*غرور*

آیسن ها یک قبله عصر آهنی در جنوب بریتانیا هستند.آیسن ها مردم متکبر و شجاع بودند.آنها در دشت هاسکونت داشتند و مرز آنها با دریای شمال و جنوب, باتلاق و مرداب ها بود.آنها مهاجمان آموزش دیده بودند و به صورت مداوم با قبابل همسایه Coritani و Atrebates درگیر می شدند.
آیسن ها اصولا از پیاده نظام در هنگام جنگ استفاده میکردند.این نیروها دارای سپرهای بزرگ بیضی شکل و یا مستطیلی شکل همراه با شمشیر یا نیزه بودند.تفاوت عمده آیسن ها نسبت به قبیله های نژاد سلتی,نقاشی و یا خالکوبی بدنشان همراه با استفاده بهتر از از قلاب سنگ در میدان جنگ است.هرچند از نیروی سواره نظام سبک نیز استفاده میکردند.
آیسن ها و دیگر قبایل بریتانیایی به مانور بسیار بالا در جنگ با ارابه معروف بودند.بعد از به هم زدن نیروهای دشمن با javelin ها (نوعی نیزه که به صورت اختصاصی برای پرتاب کردن ساخته شده بود)رزمندگان پیاده می شدند و به مانند قهرمانان هومری مبارزه می کردند.آنها هیچ شباهتی به barbarians نداشتند.آیسن ها پایتختی به نام Venta Icenorum بنا کردند که در آن مراکز مذهبی بزرگی نیز قرار داشت.با آنکه کشاورز بودند ولی اقتصاد سطح بالایی داشتند.آنها حتی سکه های طلای مخصوص به خودشان را ضرب کرده بودند.فرهنگ,هنر و ثروت آنها به صورت گردن بندها و انواع دیگر جواهرات که توسط اشراف زادگان استفاده میشد قابل مشاهده بود.
آیسن به عنوان یک فکشن قابل بازی بسیار شجاع و جنگجو هستند.با تکیه بر الهه ای به نام Andraste آنها با قدرت بیشتری وارد میدان مبارزه میشدند.مهارت آنها در کار با آهن یک منبع بسیار خوب به همراه یورش و غارت بود.به عنوان یک ملت جنگجو مقدار رضایت مردم با هر اعلام جنگ جدیدی بیشتر میشه.
آیسن ها پتانسیل به تسلط گرفتن قبایل عصر آهنی بریتانیا را دارند.آن سوی سواحل آیسن ها نژاد سلتی Gaul و Iberia قرار دارد. آیا آیسن ها میتوانند آنها را زیر یک پرچم متحد کنند؟


آرونی (گل):


Averni3.jpg


Arverni (Gaul
آرونی

Averni_ico.png


“Belief, dignity, power.”
*اعتفاد*عزت*قدرت*

از تبار بسیاد دور سلت ها,آرونی های جنگجو یکی از قدرتمندترین قبیله های مرکز فرانسه هستند.بسیار متفاوت نسبت به بربری های غارتگر و مهاجم,آنها تمدن بسیار پیچیده و سطح بالایی در Nemossos داشتند , قلعه آنها نزدیک فلات Gergovia بود.
آرونی ها توسط پادشاه و رئسای قبایل حکمرانی می شدند اما تصمیمات در آخر با کاهنان بود.آرونها دارای اجتماعی با قوانین محکم و استوار بودند.قدرت و شخصیت هر مرد به مهارت او در جنگ بستگی داشت همانطور که برای یک رهبر اصل و نسب او ملاک به حساب می آمد.
آنها به شدت وابسته به نیروی زمینی بودند و بهترین استفاده را از Javelins می کردند و نیروی ویرانگری در هنگام بر خورد اولیه دز میدان جنگ داشتند.آنها توسط جنگجوهای ویژه همانند Spear Nobelها و Oathsworn ها فرماندهی می شدند.فرماندهان با مبارزه در میادین جنگ و اثبات خودشان مقام هایی همانند Champion را کسب میکردند.
هنگامی که مسائل به صورت ظاهری به گردن پادشاه و رئسای قبایل بود ولی درواقع کاهنان بودند که تصمیماتی همانند اعلام جنگ و یا صلح می گرفتند.اعتقادات آنها ترکیبی از ایمان به خدبان باستانی نورث و یونانی با باور به ارواح بود.دین در نواحی سلتی مهمترین عامل در متحد نگه داشتن قبایل مختلف گالتیک بود.
ظاهرا به صورت غیر قابل توقف قبایل گالتیک در 390BC روم را غارت کردند و در اوایل 279BC بخشی از دریای اژه را با حجوم به مقدونی ها,ترس ها و الیریان ها مورد حمله قرار دادند.شاید سرنوشت آنها آن طرف دریای بریتانیا جایی که تمام قبایل سلتی زیر سلطه یک پادشاه قرار دارد باشد و شاید هم در شمال که سر آخر پایانی به تهدید رو به افزایش رومی ها بدهند. آرونی ها در آمدشان در صنعتگری به همان اندازه ای بود که در سود با مهارت گالتیکی کار با طلا داشتند.در جنگ ها سواره نظام آنها از سوارکاران باالفطره بهره می بردند.در این حین پادشاه محبوب و دلاور و رئیسان قبیله ای که از آنها جنگجویان قدرتمند میساختند برایشان در مقابل قبایل وحشی دیگر احترام کسب می کردند.


سوئبی:


Suebi4.jpg



Suebi

سوئبی‌ها

“Blood, Nobility, Courage.”
*خون*اصالت*رشادت*

سوئبی ها مردم تسخیرناپزیری با فرهنگ ژرمنی که در شمال غربی فرانسوی ها سکونت داشتند.آنها از قبایل مختلفی تشکیل می شدند و زبان و اعتقادات مذهبی مشترکی داشتند.آنها به صورت متداوم به همسایه های گالیک خود از سوی رودخانه راین حمله میکردند.
به شدت متکی به نیروی زمینی بودند و تکنیک های کمین کردن شیوه ی غالب آنها در حجوم بردن به سمت دشمنان در زمین جنگ بود.آنها با امکانات کمی تجهیز بودند.بیشتر جنگجویان سوئبی از framea که یک نوع javelin به شکل نیزه بود استفاده می کردند.غالبا آنها بدون لباس جنگی و همراه خود سپرهای بیضی یا بلند شش ضلعی یا گرد خود را در میدان مبارزه می آوردند و چیزی بیشتر از عبای ساده یا لباس های دیگر نمی پوشیدند.هرچند دلاوری آنها در جنگ افسانه ای است و جنگجویانشان به راستی خوفناک بودند.حتی Centurion دلاور از دیدن سپاه در حال حمله غیرقابل کنترل سوئبی ها به لرزه در می آمدند و هنگامی که شکارچیان شیطانی به رنگ سیاه به سرعت از میان انبوه درختان جنگل به سمتشان نزدیک میشدند احساس می کردند دست سردی از ترس قلب آنها را چنگ می زند.
به درستی منزوی بودند.جولیوس سزار در نوشته ای اشاره کرده که ژرمن ها با قبایل خارجی به صورت محدود در صورتی که از غارت و یا برده ها ماذادی باشد معامله می کردند.
آنها برای آنکه خود را از برده های خود متفاوت نشان دهند,مردم آزاد و جنگجوها موهایشان را طوری بالای سرشان گره می زدند که به گره ی سوئبی معروف شده بود پادشاه, رئسای قبیله و قهرمانان ورزشی آنها نیز از مدل پر جزئیات این نوع بستن مو استفده میکردند.
به صورت ظاهری ایستادن در خط مقدم در جنگ بسیار مهم بود گرچه پادشاه و رئسا با معیار اصل و نسبشان انتخاب می شدند تا سنت های قهرمانانه ی ضروری متحد نگه داشتن قبایل را انجام دهند.
تحت فرماندهی صحیح سوئبی ها توانایی انجام یک هدف مشترک را دارند.آنها می توانند به راحتی بریتانیا , فرانسه و ایبریا را توسط نیروهای بیشمار خود سربه نیست کنند.
مانند همه ی فرقه های ژرمنی سوئبی ها استاد جنگ های جنگلی و غارت هستند.آنها قابلیت برخورد دیپلماتیک در مواقع مواجهه با قبایل وحشی دیگر و یا هر کسی که جرات سد راه آنها را داشته باشند دارند.آنها احساس غریبگی و دوری نسبت به تمدن خارجی دارند.مردم متمدن و یا وحشی برایشان مشابه است و به شدت با ستیزه جویانی که بر آنها پیروز شدند بر خورد میکنند.


700px-Suebi_berserkers_TWR2.png

مصر:




Egypt
مصر



“Legacy, independence, power.”
*میراث*استقلال*قدرت*

مصر در دوره ی Ptolemaic فرهنگ نزدیکی با تمدن یونان(در دوره ی Hellenistic) در حین حفظ بسیاری از رسومات مصری داشت.مصر توسط بطلمیوس در سال 305BC پس از مرگ الکساندر بزرگ پایه گذاری شد و تبدیل به یکی از مراکز فرهنگی و معاملات تحت نفود فرمانروایی مقدونی ها شد.
بطلمیوس یکی از جنرال های الکساندر بود که پس از مرگ ناگهانی الکساندر منصوب به حکم رانی در مصر شد.با متلاشی شدن امپراتوری الکساندر بطلمیوس اعلام استقلال کرد و کنترل مصر را از جنرال های رقیب در دوره ی جنگ های Successors در بین سال های 322_275 قبل میلاد به دست گرفت.
مذهب و سنت مصری ها را مورد پذیرش قرار دادند,در آن دوره در مصر پادشاهان خود را فرعون می نامیدند و با مهندسی سنتی به ساختن معبد ها و مقبره ها می پرداختند.مردمی با فرهنگ یونانی به تعلیم تشویق داده میشدند معهذا طبقه بالایی از یونانی/مصری ها ظهور پیدا کردند.اما همه چیز به این سادگی و هماهنگی نبود.سراسر قلمرو با سپاهی که بدنه آن از واحدهای نظامی یونانی و سربازهای مسن بازنشسته تشکیل شده بود.امتیازاتی که شهروندان یونانی داشتند موجب مورد حمله مکرر قرار گرفتن و قیام های خونین توسط مردم بومی می شد.
با ترکیب شیوه ی جنگی یونانی و مصری ارتش آنها را به سپاهی پیشرفته و متوازن تبدیل می کرد و همچنان یاد فرمانده ی قهرمان را گرامی میداشتند(الکساندر).آنها بهترین استفاده را از نیزه و پایک(نوعی سلاح نوک نیز)می بردند.نیروهایشان از نیروهای متنوع و شمشیرزنان , ارابه سواران (شمشیرزن) ماهر و نیروی خارجی که فیل های جنگی از آفریفا بودند تشکیل می شدند.موقعیت استراتژیک مصری ها در دریای مدیترانه طوری بود که نیاز به نیروی دریایی قدرتمند برای محافظت از مستعمرات و منافع تجاری خود بودند.
در همان حین که شهر الکساندریا تبدیل به مرکز تمدن و آموزش میشد حکمرانان فرصت طلب و قدرت طلبی داشت.این سلسله جدید امکان گسترش قلمرو و پیشرفت بسیار داشت.آنها سیاست مداران و تحصیل کردگان ماهری بودند و سلحشوری نیروی دریاییشان بدون سوال بود.هر چند به عنوان یک سلسله ی تازه بنا شده در زمین خارجی مصری های بومی کمی قابلیت تغییرات شرایط به عنوان قدردانی فرمانروایان جدید خود داشتند.


پنتوس:


Pontus

پنتوس





Ambition, Independence, Profit”

*جاه طلبی*خودکفایی*منفعت*

سرزمین کوهستانی در مرز دریای سیاه,پنتوس دارای دره های رودخانه ای پر آب و بنادر بسیاری است که آن را تبدیل به سرزمینی کشاورزی و اقتصاد متکی به معاملات تجاری می کند.این جغرافیا و مکان منجر به تمرکز نیروها به پیاده نظام و کشتی های جنگی شده و اینکه مخلوطی از نیروهای پیشرفته و قابل اطمینان یونانی و ایرانی ارتش پنتوس را تشکیل می دهند.نیروهای سپر برنزی نیزه دار تشکیل دهنده ستون فقرات ارتش هست و نیروهای سریع و کشنده ارابه سوار به راستی وحشت آوری دارند.
با کالاهای ارزشمند و فرمانروایان جاه طلب آگاه پنتوس به عنوان یکی از قدرتمندترین مناطق هنلستیکی(منظور مناطقی است که تحت تاثیر فرهنگ و دانش یونان هستند) موجود بمانند.با راههای ارتباطی به سرزمین های باستانی آنها بیشترین کنترل در معاملات و صادرات چوب,آهن گرانبها و استیل با ارزش را در دریای سیاه دارند.
در ابتدا پنتوس تحت کنترل ساتراپ ایرانی بود اما بعد تبدیل به یکی از ماطق تحت کنترل مقدونی ها توسط آنتیگون یکم در 333 BC پس از شکست نیروهای داریوش توسط الکساندر شد.اساسا پنتوس حالا یکی از مستعمارات یونانی است که تحت کنترل سلسله ایرانی بود.در 302 BC تحت سلطه Mithridates Ktistes ( موسس پترونس ) از امپراتوری مقدونی ها طی آشوفتگی هایی که در جنگ جانشینان بود جدا شدند.با شکست دادن و عقب راندن سپاه مهاجم بطلمیوس مصری آنها تشنه ی توسعه دادن مرزهای خود از سمت آسیای صغیر در سرزمین های اصلی یونانی و آنسوی آن هستند.
پادشاهی در حال پیشرفت پنتوس از ارتباط دیپلماتیک سالمی با مناطق یونان و قلمروهای پادشاهی داشت و به تفکیک پذیری در میادین جنگ به خصوص در مقابل نیروهای barbarian برجسته بودند.بخاطر ریشه های ایرانی, فرهنگ شرقی عملکرد نظم عمومی را در استان ها آسانتر کرده.

این فکشن از همان روز اول به عنوان یک آپدیت برای بازی Rome 2 در دسترس خواهد بود.









بخش 5) سیستم مورد نیاز:

System Requirements:
=============
Minimum
============
OS: Windows XP/Vista/7/8
CPU: 2 GHz Intel Dual Core Processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor
Memory: 1.0 GB (Windows XP) 2 GB (Windows Vista / Windows 7 / Windows 8)
Video Card: 512 MB Direct 9.0c compatible card (shader model 3)
Hard Drive Space: 35 GB of free space
Sound: 100% DirectX 9.0c compliant card
Network: Internet connection required for product activation and multiplayer
Valve's Steam required

===========
Recommended:
===========
OS: Windows XP/Vista/7/8
CPU: 2nd Generation Intel Core i5 processor or greater
Memory: 2.0 GB (Windows XP and Vista)
Video Card: 1024 MB DirectX 11 compatible graphics card.
Hard Drive Space: 35 GB of free space
Sound: 100% DirectX 9.0c compliant card
Network: Internet connection required for product activation and multiplayer
Valve's Steam required




بخش 6) لیست ملیت های غیر قابل بازی:

لیست ملیتها و اقوامی که غیر قابل بازی هستن منتشر شده که از این قراره:

British 
Brigantes, Caledones, Demetae, Dumonii, Ebdani

Celtic (non-Gallic)
Aestii, Anartes, Eravisci, Galatia, Nori, Raeti

Celt-Iberian
Arevaci, Cantabri, Celtici, Edetani, Galleaci, Lusitani, Turdetani

Dacian
Bastarnae, Biephi, Getae

Gaulish/Gallic
Atrebartes, Aedui, Boii, Carnutes, Helvetii, Insubres, Liguria, Namnetes, Nervii, Pictones, Scordisci, Treverii, Veneti, Vivisci, Volcae

Germanic
Cherusci, Cimbri, Frisii, Gutones, Lugii, Marcomanni, Rugii, Sequanii

Hellenistic
Baktria, Knossos, Massilia, Pergamon, Rhodes, Sardes, Seleucid Empire, Syracuse

Illyrian
Ardiaei, Breuci, Daorsi, Delmatae

Sarmatian
Aorsoi, Roxolani, Siraces

Thracian
Odrysia, Triballi, Tylis

African
Gaetuli, Masaesyli, Garamantia, Nasamones, Cyrenaica, Blemmyes, Meroe, Axum

Italian
Etruscan League

Asia Minor (non-Hellenistic)
Cyprus, Bithynia, Trapezon, Cappadocia

Scythians
Catiaroi, Scythia, Cimmeria, Budini, Thyssagetae

Caucasus
Ardhan, Armenia, Colchis, Kartli

Iranian
Dahae, Khorasmii, Massagetae, Media Atropatene, Media, Persia, Parthava, Drangiana

Arabian
Gerrhea, Himyar, Ma'in, Mascat, Nabatea, Saba, Qidri

Phoenician/Carthaginian
Carthago Nova, Libue

Indo-Scythian
Aria, Arachosia, Sagartia
 

Attachments

  • uvxw2a9jj0tzqu4twbd.jpg
    uvxw2a9jj0tzqu4twbd.jpg
    164.2 KB · مشاهده: 1,152
  • Rome-2-Total-War.jpg
    Rome-2-Total-War.jpg
    80.1 KB · مشاهده: 1,130
آخرین ویرایش:

Sina Arsenal

کاربر سایت
Oct 18, 2012
75
دوستان کسی حال نکرد به این پست جواب بده؟!
یه سوال دیگه چرا دیپلماسی این بازی اینقد سخته؟؟ پارت برداشتم هرکی تو مپ روشن میشه بهم اعلام جنگ میده و به هیچ وجه صلح رو قبول نمی کنه حتی با پول !!!

بحث حال نکردن نیست تا جایی که من فهمیدم تکنولوژی اقوام با هم فرق داره (بر خلاف CIV) و مسلما توقع نداری یه نفر بیاد همه ش رو توضیح بده:d
 

paradaimix

Dancing for Dessert Studio
کاربر فعال
Oct 7, 2012
2,254
دوستان کسی حال نکرد به این پست جواب بده؟!
یه سوال دیگه چرا دیپلماسی این بازی اینقد سخته؟؟ پارت برداشتم هرکی تو مپ روشن میشه بهم اعلام جنگ میده و به هیچ وجه صلح رو قبول نمی کنه حتی با پول !!!

تکنولوژی ها دقیقا مثل پرکها داخل بازی ها شوتر هست با این تفاوت که اثر هر تکنولوژی که بگیرید تا آخر هست. مدت زمان رسیدن به تکنولوژی بستگی به ساختمان های خاص و یه سری چیزهای دیگه داره. تکنولوژی های قرمز مربوط امکانات نظامی و آبی ها مربوط به مردم و شهرهاست.
دیپلماسی بستگی به خودتون داره که درجه Reliability (دقیقا زیر عکس فکشن لیدر در پنجره دیپلماسی) که شامل Steadfast , trustworthy , ... هست و حمله به کشوری که به تازگی باهاش صلح کردید یا به هم زدن Non-Aggression و trade Agreement و حمله به دوستان از مقدارش کم میکنه و میزان موفقیت در دیپلماسی رو به شدت کاهش میده و Attitude Value که میزان دوستی و دشمنی رو مشخص میکنه که چیزهایی مثل حمله یا ارتباط یا صلح با دشمن دشمن یا دشمن دوست یا دوست دشمن مقدارشو بالا پایین میبره.
 

<^SIleNT^>

کاربر سایت
Dec 31, 2007
356
نام
Ash
اتفاقا تو رم 1 من نمی تونستم همه جا به سوپر یونیت هام دسترسی داشته باشم:d وقتی ارتشم میرفت شهرای کوچیک تر رو بگیره چون نمیشد واحد های پیشرفته تر رو بازسازی کرد اونا رو با هم ترکیب می کردم (فکر کنم تو رم 2 ترکیب واحد های ارتش هم حذف شده؟) و بعد ارتشمو با سربازایی که میشد تو همون شهر ساخت تکمیل میکردم یا صبر می کردم از مناطق مرکزی نیروی کمکی برسه واقعا این طور نبود که هر جا اراده کنم به این سوپر یونیت ها دسترسی داشته باشم تو مدیوال 2 البته واقعا این طوری بود درست میگی
در مورد squalor هم من سوالم اینه، تو یه شهر نمیشه آهنگری پادگان اصطبل بندر عمارت فرماندار شهر تجارت خونه مزرعه و ... رو با هم داشت؟ این غیر طبیعیه؟ من که این طور فکر نمی کنم8-|
تو رم 1 هم باید شهرا اول رشد می کردن درست میگی من منظورمو بد رسوندم! می خواستم بگم تو رم 2 مثلا ممکنه اول شما بتونی تو یه شهر فقط 2 تا ساختمون بسازی و باید صبر کنی تا رشد کنه و بتونی سه تا کنی ساختمون ها رو اما تو رم یک این طور نبود
5-6 تا ساختمون ولیه داشتی که هر چی شهرت بزرگ تر میشد این ساختمونا رو می تونستی ارتقا بدی و ساختمونای جدید اضافه میشدن اگر چه هر دو بر مبنای رشد شهرا بود سیستمشون ولی یکسان نبودن
و اینکه میگی بازی بلنس شده، مثلا اینکه نمیشه دسته های سربازاتو جداگانه حرکت بدی یا حذف دیپلمات ها یا اون محدوده قرمز اطراف دشمن چطور بازی رو بلنس کردن؟

به شخصه در رم1 توی هر ناحیه ای یه metropolis داشتم، برای همین بازی حتی در درجه سختی آخر هم هیچ چالشی برام نداشت. هیچ محدودیتی برای داشتن سوپریونیت نبود و برای همین هیچ مشکلی نبود.
اتفاقا مشکل squalor یکی از طبیعی ترین feature های بازیه. در زمان قدیم که سیستم نظافت و فاضلاب و .. نبود، در نتیجه هرچه شهرها بزرگتر میشدن نظافت هم کمتر میشد بطوری که توی کوچه های شهرهای بزرگ همه جا و همیشه بوی ادرار و کثافت همه جا رو میگرفت. توی رم 1 هم همین مشکل بود. اگه یادتون باشه squalor رو (موش) حدود 40 درصد penalty به public order وارد میکرد.
احتیاجی هم به ترکیب یونیت ها نیست چون یونیت ها ریکاور میشن بعد یه مدت (post-empire feature). هرچند به نظرم این recovery-rate خیلی درصد بالایی داره و بازی رو یکم unbalance کرده (توی شوگون خیلی کمتر از این حرفا بود).

"در مورد squalor هم من سوالم اینه، تو یه شهر نمیشه آهنگری پادگان اصطبل بندر عمارت فرماندار شهر تجارت خونه مزرعه و ... رو با هم داشت؟ این غیر طبیعیه؟ من که این طور فکر نمی کنم"

چرا میشه داشت، اما باید با squalor هم سر رو کله بزنید. ضمن این که سیستم "ایالتی" توی این نسخه ی بازی بکار رفته. الان یکی از نظامی ترین ایالاتمو توی اسپویلر میتونید ببینید. توی شوگون 2 هم همینطور بود (یکی از تغییرات post-empire)

72708527330051479275.jpg
حذف دیپلمات ها به نظرم لازم بود چون یکی از بیمصرف ترین ایجنت های بازی بودن.این تغییر از شوگون 2 اگر اشتباه نکنم اعمال شد. حالا بدون اتلاف وقت میشه با همه دادوستد داشت. فکر میکنم در قدیم برای دیپلماسی "پیغام بر" به سمت کشور های دیگه میفرستادن نه دیپلمات. (حالا نمیدونم یونان و روم چه سیستمی داشتن.) اگرم قرار بود کسی به عنوان نماینده فرستاده بشه یکی از اشراف و کسی از طبقه ی بالا فرستاده میشد. (مطمئن نیستم)
این که نمیشه بدون ژنرال یونیت ها رو حرکت داد هم به نظرم به بلنس شدن بازی کمک کرده. چون اوایل بازی 6 جنرال داده میشه، این یعنی که 6 لشگر میتونی داشته باشی (که بعدا به مرور بیشتر میشه) خیلی بهتر از قبله که بدون هیچ محدودیتی میتونستی با ژنرال یا بدون اون میشد بی نهایت لشگر داشت.
اون محدوده ی قرمز هم بسیار قابلیت رئالیستیکیه. اینطور فکر کنید که یونیت مورد نظر در اون محدودیت میتونه patrol بده و میتونه در چیزهایی که در اون محدوده هستن تسلط داشته باشه. یعنی اگه دوتا یونیت دوست توی یه محدود قرمز باشن میتونن توی جنگا بهم کمک کنن. توی fall of samurai اگه یه کشتی یه یونیت رو وارد محدوده قرمز خودش میکرد میتونست اون یونیت رو بمباران بکنه.این وقتی کمک میکنه که شما یه ورودی رو با لشگرت بستی،تا دشمن نتونه وارد اون محدوده بشه. (چیزی که توی رم1 نبود، دشمن میتونست از جلوی لشگرت رد بشه و بره شهر کناری رو بگیره!) اسم این محدوده رو میتونید بزارید "ورود ممنوع" و اگه یونیتی move point لازمه رو نداشته باشه، پس نمیتونه وارد اون محدوده بشه و نمیتونه ازش عبور بکنه (اما میتونه دور بزنه). به نظر من قابلیت فوقالعاده خوبیه.چون قبلنا اصلا مهم نبود که لشگر ها کجا قرار دارن. این که لشگر شما در هر حال نمیتونسته لشگر دشمن رو بگیره،بخاطر اینه که لشگر شما move point لازمه رو نداره.حالا یکم پس و پیش محدوده ی قرمز که تفاوتی ایجاد نمیکنه چون اگه move point لازمه موجود بود میتونستید بگیریدشون.
 

XMohsen

کاربر سایت
Feb 4, 2010
1,084
نام
Mohsen
سلام ، دوستان من گیم پلی بازی رو دیدم و خوشم اومد . شما که استادین میشه بگید بازی چطوری هست ؟

یعنی به طور خلاصه از اول بازی بگید . ( یه جورایی اینطوری : اول بازی 3 تا سرباز داری میجنگی شهر میگیری بعد سرباز میسازی بعد حمله میکنید کشور ها رو میگید و ... )

کلا مهم نیست چجوری توضیح بدین . و اینکه اینطور که من فهمیدم انگار نسخه قبلی بازی شوگان هست چیه ؟ اون انگار بهتره ؟ کلا قضیه چیه ؟ چون بیشتر به جای بحث درمورد خوده بازی دارین با سری های قبلی مقایسه میکنید

و اینکه سخت ترین قسمت بازی کجاس ؟
 

mafia 2

کاربر سایت
Jun 26, 2010
273
نام
MOHAMMAD
سلام ، دوستان من گیم پلی بازی رو دیدم و خوشم اومد . شما که استادین میشه بگید بازی چطوری هست ؟

یعنی به طور خلاصه از اول بازی بگید . ( یه جورایی اینطوری : اول بازی 3 تا سرباز داری میجنگی شهر میگیری بعد سرباز میسازی بعد حمله میکنید کشور ها رو میگید و ... )

کلا مهم نیست چجوری توضیح بدین . و اینکه اینطور که من فهمیدم انگار نسخه قبلی بازی شوگان هست چیه ؟ اون انگار بهتره ؟ کلا قضیه چیه ؟ چون بیشتر به جای بحث درمورد خوده بازی دارین با سری های قبلی مقایسه میکنید

و اینکه سخت ترین قسمت بازی کجاس ؟

راجع به تاریخچه بازی باید بگم که این بازی هشتمین شماره سری بازی های" توتال وار "ـــه و یه جورایی ادامه ی "توتال وار رم 1 " ( یعنی سومین بازی این مجموعه که تو سال 2004 عرضه شد) هستش ,‌در واقع نسخه ی قبلی بازی" شوگان سقوط سامورایی" بود که پارسال عرضه شد و البته اونم باز خودش یه محتوای اضافی مستقل برای "شوگان" بود که تو سال 2011 عرضه شده حساب می شه ...
خود بازی هم که یه نژاد انتخاب میکنی بعد به صورت Turn-Based شهر های دیگه رو میگیری و تجارت میکنی و اینا... جنگ ها هم RTS میشه... ریز تر بخوایم بشیم باید بگم که نژاد ها هرکدومشون یک سری ویژگی های نظامی و تحقیقات خاص خودشون رو دارن ... بعد با ساخت ژنرال ها ,قهرمان ها و جاسوس ها (که تعداد و شعاع حرکتشون توی هر نوبت محدود هستش ) رو نقشه ی اصلی بازی میکنی و اونا رو حرکت میدی درواقع اون ژنرال نماد یکی از ارتش های کشوره که با حرکت دادن اونا یه ارتش جا به جا می شه یا با درگیری بین دو ژنرال مختلف جنگ اغاز میشه ... یا میتونی ساختمون جدید بسازی و تحقیقات جدید , دیپلماسی و مالیات رو مشخص می کنی و اینا ... هر جا هم که روی نقشه ی اصلی جنگ شد حالت بازی عوض می شه و به صورت هم زمان می جنگی و به سایر مسائل هم کاری نداری و نقشه فقط می شه میدون جنگ ... در اخر هم دکمه ی پایان نوبت رو میزنی و بعد از این که سایر نژاد ها از نوبت خودشون استفاده کردن دوباره این کار ها تکرار میشه ...
بازی هم که طی مدت 13 سال سابقه ای که داره مسلما تغییرات زیادی داشته مخصوصا نسبت به سال 2000 و اینا که به علت اختلاف سلیقه ها نظرات مختلفی راجع به اونا هست ..........
 
آخرین ویرایش:

nolok

کاربر سایت
Aug 3, 2012
351
نام
علیرضا
بحث حال نکردن نیست تا جایی که من فهمیدم تکنولوژی اقوام با هم فرق داره (بر خلاف CIV) و مسلما توقع نداری یه نفر بیاد همه ش رو توضیح بده:d

آري اينو ميدونم
يكي بياد يه توضيحي در مورد تكنولوژي همين پارت عزيز بده خيلي ممنون ميشم...
 

fosil

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,037
نام
آرین
توی پچ 4 مشکل فکشن های قدرتمند حل نشده که همون اول نابود نشن؟!!:|

من فقط با این مشکل،مشکل دارم حتی برام فریم هم مهم نیست.
 

mafia 2

کاربر سایت
Jun 26, 2010
273
نام
MOHAMMAD
پچ 5 نیز عرضه شد.با حجم 600 مگابایت!!احتمالا تغییرات زیادی رو شاهد خواهیم بود.
یه مقدار حجمش زیاده با پچ چهارم امیدوار شده بودم که سیر حجیم شدن این پچ ها از بین بره اما انگار همین جور پیش بره تو پچ هفتم به بالای یک هم گیگ می رسه ... /:)
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
یه مقدار حجمش زیاده با پچ چهارم امیدوار شده بودم که سیر حجیم شدن این پچ ها از بین بره اما انگار همین جور پیش بره تو پچ هفتم به بالای یک هم گیگ می رسه ... /:)
چون این پچ Steam workshop اضافه میکنه و اگر اشتباه نکنم سلوکیان هم باهاش آزاد میشه
 

Sina Arsenal

کاربر سایت
Oct 18, 2012
75
چند نفر به یه نفر؟:d من تسلیمم:d

حالا جدا از شوخی، بازی خیلی خوبیه هر چند من شخصا دوست داشتم اون مواردی که گفتم تغییر نمی کرد ولی در کل دلیل نمیشه بازی نکنمش:d یه نکته ای هم که بود من اول کار با پارت ها شروع کردم پدرم در اومد الان با قوم آیسنی یه کمپین رو شروع کردم که فعلا کل بریتانیا رو گرفتم و دارم سر می خورم میام پایین:d ببینیم چی میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر