PC Total War: Rome II

attachment.php



بخش 1) اطلاعات بازی:


Developer: The Creative Assembly
Publisher: Sega
Platform: PC
Genre: Strategy
Release Date: September 03, 2013
نقشه کمپینگ
attachment.php



  • 183 سرزمین,117 فکشن,500 یگان مختلف بعلاوه 30 نوع شهر و 70 ساختمان مختلف در بازی هست.
  • قسمت شرقی نقشه به باختر که شامل سرزمین های شرقی ایران باستان می شود در بازی وجود دارد.
  • ارتش ها به شیوه های مختلفی در نقشه حرکت می کنند مثلا در حالت (forced march) مسافت بیشتری حرکت می کنند که البته باعث ضعف هایی شامل آسیب پذری نسبت به حملات ناگهانی می شوند.
  • جنگ های داخلی در بازی باعث حفظ تعادل Gameplay می باشند و بازیکنان باید از نظر نظامی قدرتمند باشند.
  • دریاهای مناطق مختلفی در بازی وجود دارد که این دریا ها بین قلمروهای مختلفی تقسیم شده و هر منطقه با نیروی دریایی مخصوص خودش اختیار آن دریا را خواهد داشت.
  • هر Turn در بازی 1 سال محسوب میشه ولی با این همه 4 فصل در بازی وجود دارند.
  • CA تلاش داره بازیکنان را به مبارزات در زمین های باز ترقیب کنه و اعتقاد داره در بازی بر روی محاصر قلعه ها نباید متمرکز شد
  • کاراکترها در بازی مسیر بیشتری را می پیمایند.
  • ارتش ها میتواند از رودخانه ها بدون ساخت پل یا کشتی حرکت کنند.
  • رشد شهرها بیشتر در نقشه مشخص می شود و بازیکنان قادرند این پیشرفت در ساختمان های مخصوصی که در نقشه وجود دارد مشاهده کنند.


نقشه جنگ



  • در بازی طبیعت تخریب نمی شود. . .یعنی انتظار مواردی مثل دختان جنگلی در حال سوختن را نداشته باشید
  • اگر ارتش شما نتواند نیروهای دشمن را ببینند در نتیجه شما هم در بازی قادر به مشاهده ی آنها نیستید.
  • هوش مصنوعی دشمنان بیشتر قابل باور هست
  • لکه های خون در زمین های جنگی که با جنازه پوشیده شده باشند قابل دیدن هست هر چند که بسیار کم باشد.AC احتمال زیادی برای DLC خون وجود دارد
  • فصل ها در زمین مبارزه قابل مشاهده خواهند بود یعنی اگر در فصل زمستان مبارزه کنید زمین مبارزه هم برفی خواهد بود.
  • نقشه های جنگی به خوبی بقیه چیزهایی که تا به جال دیدید کار شده است.در واقع مثلا اگر جنگی را در جنگل Teutoburgشروع کنید همان زمین تاریخی Battle of the Teutoburg Forest را به شما می دهد.

یگان ها



  • کاراکترها در بازی خصوصیات و مهارت های مختلفی دارند و تجربه سریعتر کسب می کنند.
  • سواره نظام میتواند به کلی صف آرایی دشمن را بهم بزند.
  • سربازان Barbarian در بازی برگشته اند.
  • نیروهای پیاد مظام در هنگام مورد حمله قرار گرفتن از سپرهای خود استفاد میکنند
  • برگشتن و خارج شدن از صف آرایی testudo بسیار سریع و روان است.
  • سربازان رومی در هنگام دویدن میتوانند نیزه های خود را بیاندازند.
  • خوک های آتشینبه بازی برگشته اند.
  • تیر کمان ها بعضی در زره و سپرهای جنگی فرو میرود و بعضی پس از بر خورد به زمین می افتند که در هنگام زوم کردن قابل مشاهد هست.

بخش مولتی پلیر



  • TLC هایی برای این بخش از سمت سازندگان در نظر گرفته شده

نیروی دریایی



  • نیروی دریایی را نیز همانند نیروی زمینی می توان در حالت های مختلف مثل Raiding Mode قرار داد
  • کشتی های جنگی قابلیت Ramming و انتقال نیرو ها به کشتی دشمن هنگام مبارزه را دارند(Ramming اینکه کشتی در حال حرکت خودش به کشتی دیگه بکوبه)

اطلاعات کلی




  • در شوگان 2 اگز کمپینگ طولانی را انتخاب میکردید 240 Turn برای پیروزی و اتمام بازی داشتید و در ناپلئون 244, امپایر 200 و در مدیوال دو 230 ولی در Rome 2 شما 300 Turn برای اتمام باری در اختیار دارید.
  • چگونگی پابان بازی بستگی شیوه ی بازی شما دارد.اگر شما روش محتاطانه در بر خورد بازی اشراف زادگان , خانوادها . . .داشته باشید نسبت به کسی که همه را به جنگ بطلبه متفاوت خواهد بود.برای روم شما میتوانید از جمهوری و ستا دفاع کنید یا اینکه یا دیگر خانواده های رومی مبارزه و خود سناتوری کنید.اشاره شد که این موضوع به صورت مخصوص در فکشن های دیگر نیز هست.
  • به نظر میرسه که ورژن مخصوصی برای خون در بازی مشخص شده ولی هنوز رسما اعلام نشده است.


بخش 2) لینک ها:

GameSpot




بخش 3) توضیحات:

بدون شک سری Total War را باید جز بهترین استراتژی های تاریخ دانست. اکنون دنباله ی یکی از بهترین نسخه های سری Total War یعنی Rome تحت عنوان Rome II مدتی پیش رسما از سوی Sega تایید شد.
استراتژی بازها نسخه ی اول Total War: Rome را به یاد دارند، بازی فوق العاده جذاب که در سال 2004 منتشر شد و توانست با دریافت نمرات بالا خود را به عنوان یکی از بهترین نسخه های سری Total War معرفی کند. (Meta: 92)
Rome II Total War در تاریخ 3 سپتامبر 2013 بصورت انحصاری برای PC منتشر خواهد شد.


بخش 4) معرفی اقوام حاضر در بازی:

روم:
Romefactionbannermap.jpeg


روم

“Strength, honour, duty.”
*قدرت*افتخار*وظیفه*

جمهوری روم در دوره ی اوج شکوفایی است و Pyrrhus سپاه جنگجوی مهاجم یونانی اش به سواحل ایتالیا رانده شدند.جمهوری روبه رشد روم قدرت ارتشش را تقویت میکنه تا به اهدافشان برسند.روم قدرت مسلط بز شبه جزیره ایتالیاست و در نقطه بسیار حساس تاریخی قرار دارد و برای گسترده شدن نیاز به فتوحات دارد.در شمال اتحادیه اتروسکوها و آنسوی آن سرزمین های Barbarian هاست.در شرق یونان و در جنوب و غرب Carthaginians ها قرار دارند.

400px-FactionRevealRomelink.jpg


از زمان برکنار شدن سلطه ی پادشاه اتروسکوها در حدود 500 سال پیش از میلاد جمهوری روم به شیوه ای حکومت می کرد که مانند آن در هیچ قدرتی دیده نمیشد.خدمت نظامی برای مردم اجباری بود که مهمترین کمک مردمی به جمهوری روم بود و روم را کاملا نظامی و قدرتمند می کرد.قدرت نظامی ارتش روم بر نظم ,تربیت و اصول تاکتیکی سختیگبرانه تکیه می کرد.ارتش بسیار مجهز و فرم داده شده و پیاد نظام سنگین ستون فقرات ارتش بود.مردان جوان با پوشش های زرهی کمتر در خط اول قرار داشتند (Hastati نوعی نیروی پیاده نظام) و پشت آنها نیروی ماهر و مجهز و آموزش دیده تر قرار داشتند.نیروی مسنتر و باتجربه تر معروف به triarii سپاه را منسجم نگه میداشتند.این ترکیب یک پارچه توسط سواره نظام یا equites ها پشتیبانی می شدند.(equites به سواره نظام های میگفتند که شوالیه بودند و از نظر رنکی قبل از سناتورها قرار داشتند).
روم به عنوان یک فکشن قابل بازی از نظر اقتصادی در تجارت آهن و از امکانات نظامی پیشرفته ای بر خودار است و در کنترل توده ی مردم برای نگه داری نظم اجتماعی ماهر بودند.بعلاوه بازیکنان برای انجام امورات روم باید یکی از سه خانواده ی قدرتمند روم را انتخاب کنند.(The Julia, The Cornelia, and the Junia) که هرکدوم از این خانواده ها برتری های سیاسی , نظامی و فرهنگی دارند.

700px-FactionRevealRome1.jpg
پارت ها:


Parthia4.jpg





Parthia
پارت

R2_logomon_256.png


“Tolerance, justice, profit”
*بردباری*عدالت*سود*

به قدرت رسیدن ارشک رهبر قبیله پارنی.او به آنها اطمینان غلبه بر سلوکی ها را که پارتاوا را مورد حمایت قرار می دادند را داد.پارتاوها تلاش آنها را برای رهایی از سلطه یونانی مقدونی ضعیف می کرد.در ابتدای ترقی پارتها یک امپراتوری شرقی قابل مقایسه با سلسله ی هخامنشی قدیمی و یکی از محدود تمدن هایی که تقریبا از نظر قدرت و ثروت با رومی ها برابر حساب می شدند بودند.
قبایل متحد پارتی,پارت ها برای اسب هایشان ,کمانداران اسب سوار چادرنشین و سوار نظام سنگین معروف بودند,آنها بعدها زره هایی از آهن یا برنز ساختند که سوار و هم اسب را مورد پوشش قرار می داد.برای پیاده نظام هم انها متکی به قوم ایرانی و نیروهای نیزه دار و قوی هیکل و گاهی اوقات هم از نیروهای مزدور که مجهز و آماده به فرم سلوکی ها بودند.
پارس ها ترکیبی از فرهنگ محلی و یونانی بودند,دین پارت ها شیوه و فلسفه ی ستایش از خدایان یونانی و ایرانی و زرتشتی بود.به مرور زمان اشراف زادگان بر نواحی قابل کشت تسلط گرفتند که اقتصاد بر اساس آن بود.هنگام ظهور جاده ابریشم تاجران به راحتی میتوانستند در دنیای باستانی حرکت و با نواحی شرقی معامله کنند..میزان احترامی که آنها برای فرهنگ های خاجی داشتند موجب فتح آسانتر مناطق جدید می شد هر چند شیوه زرتشتی به معنی نفرت و دوری از برده داری بود که برای اقتصاد و نظم عمومی آنها مضر و زیان آور بود.کماندارهای به دلیل کمانداران فوق العاده و نیروی سواری ماهر مشخصه ی سپاه آنها در مبارزه زمین های باز بود.




کارتاژ:

Carthage_map.jpg



Carthage
کارتاژ


“Democracy, commerce, faith"
*دموکراسی*تجارت*ایمان
قلب تپنده کارتاژ خود شهر کارتاژ است.یک بندرگاه مهم و قطب شلوغ معامله کالا در شمال ساحل آفریقا.از زمان خودمختار شدن آنها از اجداد فنیقیی شان به سرعت یک ارتش قابل توجه تاسیس گردید.نیروی دریایی و امپراتوری تجاری مختص به خودشان.کارتژی ها پابرجا به اعتقادات شرکی همانند گذشتگانشان بودند.کارتاژی ها خدایان متعددی را پرستش می کردندد و در میان این خدایان, رئیسشان Ba al hamon فرمانروای بزرگ و Taint الهه ی پشتیبان کارتیژ بود.بسیاری از مردم به قربانی کردن کودکان در معبدهایشان اعتقاد داشتند.







کارتاژ یک دولت تجاری توسعه طلبانه با جمعیت کم بومی بود.بنابراین اکثریت ارتش را نیروهای مزدور تشکیل می داد که هسته ی اصلی نیروهای زمینی به حساب می آمدند.هرچند نیروهای ویژه ی کارتژی نیز وجود داشتند که به گروه مقدس و فیل های قدرتمند جنگی شمال آفریقا معروف بودند.ملوان های تربیت شده دارای کشتی های سریع و قابل مانور با قدرت خوب و قابلیت پرتاب توپ ها بودند.از 6 قرن فبل از میلاد کارتاژ رابطه تجاری با روم برخوردار بود.این دو ملت در کنار یکدیگر با همکاری در زمان جنگ های Pyrrhic مبارزه کرده بودند.هر چند این یک اتحاد برای سهولت در جلوگیری از سپاه قدرتمند و برتر یونانی ها از شمال ایتالیا و سیسلی بود.نتیجه ی جنگ شاید برای روم بیشتر فایده داشت.کارتاژ در سیسیلی تسلط پیدا کرد اما روم تمامی سواحل ایتالیا را تصرف و از آن خود کرد.به این صورت است که تنش بین این دو ملت به عنوان 2 فکشن قابل بازی بسیار بالاست.کارتاژی ها از مهارت در دریانوردی و شهرت به عنوان یک ملت برای معاملات تجاری عالی برخوردار هستند.
همچنین از دید دموکراسی دولت کارتاژ از رضایت اکثر مردم بر خوردار بود.بازیکنان حق انتخاب دارند که به عنوان یکی از 3 قدرت اصلی سیاسی در بازی ایفای نقش کنند که هر کدام برتری و مزایای نظامی , اقتصادی و فرهنگی خود را دارند.




مقدونی:

Macedon1.jpg



Macedon
مقدونی

“Glory, order, power.”

*شکوه*نظم*قدرت*

نا امید از برگشت به دوران شکوه,مقدونی ها خود را در محاصره ی مرزهای قبل از اسکندریه توسط Illyrian ها, Thraciansها و شهرهای دولت یونانی یافتند.آیا مقدونی ها میتوانند دوباره به دوران شکوفایی و قدرت خود تحت سلطه الکساندر جدید برسند؟
مقدونی حکومتی است که پادشاه قدرت را کنترل و دولت به مردم خدمت میکند.این تفاوت در خزانه داری که سوخت یک اقتصاد کشاورزی , جنگلداری و سیستم مالیاتی بندرگاهها است گسترش پیدا میکنه.به استثنا معادن طلا و نقره در اختیار پادشاه است.سپاه مقدونی به همان شیوه ی فیلیپس دوم و الکساندر باقی ماند که تمرکز روی پیاد نظام و سواره نظام داشت و توسط فرماندهان شجاع و قهرمان هدایت میشد.تنها تغییرات کوچی در تاکتیک ها,تکنولوژی و سیستم محاصره کردن نسبت به روزهای اوج قدرت مقدونیه ایجاد شد و سپاه مقدونیه با ادامه شیوه اصلاحات الکساندر در Hoplite ها (نوعی از سربازها) و اعتماد به مشاوران مشهور و سواره نظام Thessalian به کار خود ادامه داد. مقدونی ها هرگز دارای نیروی دریایی قدرتمند نبودند و با تکیه بر خدابان یونانی مانند آتنا و رودز امور دریانوردی خود را می گذراندند.
به عنوان دولت جانشین ,مقدونیه نفع بسیاری در جنگ با مناطق غیر یونانی برد و برای هر ایالتی که صاحب شد از در درآمد و بهبود رشد ایالت هایش بهره برد.جنگجوهای با تحربه یونانی هنجنین برتری نسبت به barbarian ها داشتند.تحت فرماندهی Antigonus Gonatus آنها حاکمان بخشنده و تجار زیرکی بودند و از افزایش رو به افزون در آمد و اکثریت راضی مردم بهره می بردند.هر چند حکومت های دیگر نمی توانستند مقدونی ها را بخاطر تمایلات سلطه گریشان ببخشند.به همین ترتیب برای بازی کنان مقددونی بسیار سخت است که اعتماد و وفاداری آنها را کسب کنند.


آیسن:


Iceni2.jpg



Iceni
آیسن


“Iron, conquest, pride.”
*آهن*پیروزی*غرور*

آیسن ها یک قبله عصر آهنی در جنوب بریتانیا هستند.آیسن ها مردم متکبر و شجاع بودند.آنها در دشت هاسکونت داشتند و مرز آنها با دریای شمال و جنوب, باتلاق و مرداب ها بود.آنها مهاجمان آموزش دیده بودند و به صورت مداوم با قبابل همسایه Coritani و Atrebates درگیر می شدند.
آیسن ها اصولا از پیاده نظام در هنگام جنگ استفاده میکردند.این نیروها دارای سپرهای بزرگ بیضی شکل و یا مستطیلی شکل همراه با شمشیر یا نیزه بودند.تفاوت عمده آیسن ها نسبت به قبیله های نژاد سلتی,نقاشی و یا خالکوبی بدنشان همراه با استفاده بهتر از از قلاب سنگ در میدان جنگ است.هرچند از نیروی سواره نظام سبک نیز استفاده میکردند.
آیسن ها و دیگر قبایل بریتانیایی به مانور بسیار بالا در جنگ با ارابه معروف بودند.بعد از به هم زدن نیروهای دشمن با javelin ها (نوعی نیزه که به صورت اختصاصی برای پرتاب کردن ساخته شده بود)رزمندگان پیاده می شدند و به مانند قهرمانان هومری مبارزه می کردند.آنها هیچ شباهتی به barbarians نداشتند.آیسن ها پایتختی به نام Venta Icenorum بنا کردند که در آن مراکز مذهبی بزرگی نیز قرار داشت.با آنکه کشاورز بودند ولی اقتصاد سطح بالایی داشتند.آنها حتی سکه های طلای مخصوص به خودشان را ضرب کرده بودند.فرهنگ,هنر و ثروت آنها به صورت گردن بندها و انواع دیگر جواهرات که توسط اشراف زادگان استفاده میشد قابل مشاهده بود.
آیسن به عنوان یک فکشن قابل بازی بسیار شجاع و جنگجو هستند.با تکیه بر الهه ای به نام Andraste آنها با قدرت بیشتری وارد میدان مبارزه میشدند.مهارت آنها در کار با آهن یک منبع بسیار خوب به همراه یورش و غارت بود.به عنوان یک ملت جنگجو مقدار رضایت مردم با هر اعلام جنگ جدیدی بیشتر میشه.
آیسن ها پتانسیل به تسلط گرفتن قبایل عصر آهنی بریتانیا را دارند.آن سوی سواحل آیسن ها نژاد سلتی Gaul و Iberia قرار دارد. آیا آیسن ها میتوانند آنها را زیر یک پرچم متحد کنند؟


آرونی (گل):


Averni3.jpg


Arverni (Gaul
آرونی

Averni_ico.png


“Belief, dignity, power.”
*اعتفاد*عزت*قدرت*

از تبار بسیاد دور سلت ها,آرونی های جنگجو یکی از قدرتمندترین قبیله های مرکز فرانسه هستند.بسیار متفاوت نسبت به بربری های غارتگر و مهاجم,آنها تمدن بسیار پیچیده و سطح بالایی در Nemossos داشتند , قلعه آنها نزدیک فلات Gergovia بود.
آرونی ها توسط پادشاه و رئسای قبایل حکمرانی می شدند اما تصمیمات در آخر با کاهنان بود.آرونها دارای اجتماعی با قوانین محکم و استوار بودند.قدرت و شخصیت هر مرد به مهارت او در جنگ بستگی داشت همانطور که برای یک رهبر اصل و نسب او ملاک به حساب می آمد.
آنها به شدت وابسته به نیروی زمینی بودند و بهترین استفاده را از Javelins می کردند و نیروی ویرانگری در هنگام بر خورد اولیه دز میدان جنگ داشتند.آنها توسط جنگجوهای ویژه همانند Spear Nobelها و Oathsworn ها فرماندهی می شدند.فرماندهان با مبارزه در میادین جنگ و اثبات خودشان مقام هایی همانند Champion را کسب میکردند.
هنگامی که مسائل به صورت ظاهری به گردن پادشاه و رئسای قبایل بود ولی درواقع کاهنان بودند که تصمیماتی همانند اعلام جنگ و یا صلح می گرفتند.اعتقادات آنها ترکیبی از ایمان به خدبان باستانی نورث و یونانی با باور به ارواح بود.دین در نواحی سلتی مهمترین عامل در متحد نگه داشتن قبایل مختلف گالتیک بود.
ظاهرا به صورت غیر قابل توقف قبایل گالتیک در 390BC روم را غارت کردند و در اوایل 279BC بخشی از دریای اژه را با حجوم به مقدونی ها,ترس ها و الیریان ها مورد حمله قرار دادند.شاید سرنوشت آنها آن طرف دریای بریتانیا جایی که تمام قبایل سلتی زیر سلطه یک پادشاه قرار دارد باشد و شاید هم در شمال که سر آخر پایانی به تهدید رو به افزایش رومی ها بدهند. آرونی ها در آمدشان در صنعتگری به همان اندازه ای بود که در سود با مهارت گالتیکی کار با طلا داشتند.در جنگ ها سواره نظام آنها از سوارکاران باالفطره بهره می بردند.در این حین پادشاه محبوب و دلاور و رئیسان قبیله ای که از آنها جنگجویان قدرتمند میساختند برایشان در مقابل قبایل وحشی دیگر احترام کسب می کردند.


سوئبی:


Suebi4.jpg



Suebi

سوئبی‌ها

“Blood, Nobility, Courage.”
*خون*اصالت*رشادت*

سوئبی ها مردم تسخیرناپزیری با فرهنگ ژرمنی که در شمال غربی فرانسوی ها سکونت داشتند.آنها از قبایل مختلفی تشکیل می شدند و زبان و اعتقادات مذهبی مشترکی داشتند.آنها به صورت متداوم به همسایه های گالیک خود از سوی رودخانه راین حمله میکردند.
به شدت متکی به نیروی زمینی بودند و تکنیک های کمین کردن شیوه ی غالب آنها در حجوم بردن به سمت دشمنان در زمین جنگ بود.آنها با امکانات کمی تجهیز بودند.بیشتر جنگجویان سوئبی از framea که یک نوع javelin به شکل نیزه بود استفاده می کردند.غالبا آنها بدون لباس جنگی و همراه خود سپرهای بیضی یا بلند شش ضلعی یا گرد خود را در میدان مبارزه می آوردند و چیزی بیشتر از عبای ساده یا لباس های دیگر نمی پوشیدند.هرچند دلاوری آنها در جنگ افسانه ای است و جنگجویانشان به راستی خوفناک بودند.حتی Centurion دلاور از دیدن سپاه در حال حمله غیرقابل کنترل سوئبی ها به لرزه در می آمدند و هنگامی که شکارچیان شیطانی به رنگ سیاه به سرعت از میان انبوه درختان جنگل به سمتشان نزدیک میشدند احساس می کردند دست سردی از ترس قلب آنها را چنگ می زند.
به درستی منزوی بودند.جولیوس سزار در نوشته ای اشاره کرده که ژرمن ها با قبایل خارجی به صورت محدود در صورتی که از غارت و یا برده ها ماذادی باشد معامله می کردند.
آنها برای آنکه خود را از برده های خود متفاوت نشان دهند,مردم آزاد و جنگجوها موهایشان را طوری بالای سرشان گره می زدند که به گره ی سوئبی معروف شده بود پادشاه, رئسای قبیله و قهرمانان ورزشی آنها نیز از مدل پر جزئیات این نوع بستن مو استفده میکردند.
به صورت ظاهری ایستادن در خط مقدم در جنگ بسیار مهم بود گرچه پادشاه و رئسا با معیار اصل و نسبشان انتخاب می شدند تا سنت های قهرمانانه ی ضروری متحد نگه داشتن قبایل را انجام دهند.
تحت فرماندهی صحیح سوئبی ها توانایی انجام یک هدف مشترک را دارند.آنها می توانند به راحتی بریتانیا , فرانسه و ایبریا را توسط نیروهای بیشمار خود سربه نیست کنند.
مانند همه ی فرقه های ژرمنی سوئبی ها استاد جنگ های جنگلی و غارت هستند.آنها قابلیت برخورد دیپلماتیک در مواقع مواجهه با قبایل وحشی دیگر و یا هر کسی که جرات سد راه آنها را داشته باشند دارند.آنها احساس غریبگی و دوری نسبت به تمدن خارجی دارند.مردم متمدن و یا وحشی برایشان مشابه است و به شدت با ستیزه جویانی که بر آنها پیروز شدند بر خورد میکنند.


700px-Suebi_berserkers_TWR2.png

مصر:




Egypt
مصر



“Legacy, independence, power.”
*میراث*استقلال*قدرت*

مصر در دوره ی Ptolemaic فرهنگ نزدیکی با تمدن یونان(در دوره ی Hellenistic) در حین حفظ بسیاری از رسومات مصری داشت.مصر توسط بطلمیوس در سال 305BC پس از مرگ الکساندر بزرگ پایه گذاری شد و تبدیل به یکی از مراکز فرهنگی و معاملات تحت نفود فرمانروایی مقدونی ها شد.
بطلمیوس یکی از جنرال های الکساندر بود که پس از مرگ ناگهانی الکساندر منصوب به حکم رانی در مصر شد.با متلاشی شدن امپراتوری الکساندر بطلمیوس اعلام استقلال کرد و کنترل مصر را از جنرال های رقیب در دوره ی جنگ های Successors در بین سال های 322_275 قبل میلاد به دست گرفت.
مذهب و سنت مصری ها را مورد پذیرش قرار دادند,در آن دوره در مصر پادشاهان خود را فرعون می نامیدند و با مهندسی سنتی به ساختن معبد ها و مقبره ها می پرداختند.مردمی با فرهنگ یونانی به تعلیم تشویق داده میشدند معهذا طبقه بالایی از یونانی/مصری ها ظهور پیدا کردند.اما همه چیز به این سادگی و هماهنگی نبود.سراسر قلمرو با سپاهی که بدنه آن از واحدهای نظامی یونانی و سربازهای مسن بازنشسته تشکیل شده بود.امتیازاتی که شهروندان یونانی داشتند موجب مورد حمله مکرر قرار گرفتن و قیام های خونین توسط مردم بومی می شد.
با ترکیب شیوه ی جنگی یونانی و مصری ارتش آنها را به سپاهی پیشرفته و متوازن تبدیل می کرد و همچنان یاد فرمانده ی قهرمان را گرامی میداشتند(الکساندر).آنها بهترین استفاده را از نیزه و پایک(نوعی سلاح نوک نیز)می بردند.نیروهایشان از نیروهای متنوع و شمشیرزنان , ارابه سواران (شمشیرزن) ماهر و نیروی خارجی که فیل های جنگی از آفریفا بودند تشکیل می شدند.موقعیت استراتژیک مصری ها در دریای مدیترانه طوری بود که نیاز به نیروی دریایی قدرتمند برای محافظت از مستعمرات و منافع تجاری خود بودند.
در همان حین که شهر الکساندریا تبدیل به مرکز تمدن و آموزش میشد حکمرانان فرصت طلب و قدرت طلبی داشت.این سلسله جدید امکان گسترش قلمرو و پیشرفت بسیار داشت.آنها سیاست مداران و تحصیل کردگان ماهری بودند و سلحشوری نیروی دریاییشان بدون سوال بود.هر چند به عنوان یک سلسله ی تازه بنا شده در زمین خارجی مصری های بومی کمی قابلیت تغییرات شرایط به عنوان قدردانی فرمانروایان جدید خود داشتند.


پنتوس:


Pontus

پنتوس





Ambition, Independence, Profit”

*جاه طلبی*خودکفایی*منفعت*

سرزمین کوهستانی در مرز دریای سیاه,پنتوس دارای دره های رودخانه ای پر آب و بنادر بسیاری است که آن را تبدیل به سرزمینی کشاورزی و اقتصاد متکی به معاملات تجاری می کند.این جغرافیا و مکان منجر به تمرکز نیروها به پیاده نظام و کشتی های جنگی شده و اینکه مخلوطی از نیروهای پیشرفته و قابل اطمینان یونانی و ایرانی ارتش پنتوس را تشکیل می دهند.نیروهای سپر برنزی نیزه دار تشکیل دهنده ستون فقرات ارتش هست و نیروهای سریع و کشنده ارابه سوار به راستی وحشت آوری دارند.
با کالاهای ارزشمند و فرمانروایان جاه طلب آگاه پنتوس به عنوان یکی از قدرتمندترین مناطق هنلستیکی(منظور مناطقی است که تحت تاثیر فرهنگ و دانش یونان هستند) موجود بمانند.با راههای ارتباطی به سرزمین های باستانی آنها بیشترین کنترل در معاملات و صادرات چوب,آهن گرانبها و استیل با ارزش را در دریای سیاه دارند.
در ابتدا پنتوس تحت کنترل ساتراپ ایرانی بود اما بعد تبدیل به یکی از ماطق تحت کنترل مقدونی ها توسط آنتیگون یکم در 333 BC پس از شکست نیروهای داریوش توسط الکساندر شد.اساسا پنتوس حالا یکی از مستعمارات یونانی است که تحت کنترل سلسله ایرانی بود.در 302 BC تحت سلطه Mithridates Ktistes ( موسس پترونس ) از امپراتوری مقدونی ها طی آشوفتگی هایی که در جنگ جانشینان بود جدا شدند.با شکست دادن و عقب راندن سپاه مهاجم بطلمیوس مصری آنها تشنه ی توسعه دادن مرزهای خود از سمت آسیای صغیر در سرزمین های اصلی یونانی و آنسوی آن هستند.
پادشاهی در حال پیشرفت پنتوس از ارتباط دیپلماتیک سالمی با مناطق یونان و قلمروهای پادشاهی داشت و به تفکیک پذیری در میادین جنگ به خصوص در مقابل نیروهای barbarian برجسته بودند.بخاطر ریشه های ایرانی, فرهنگ شرقی عملکرد نظم عمومی را در استان ها آسانتر کرده.

این فکشن از همان روز اول به عنوان یک آپدیت برای بازی Rome 2 در دسترس خواهد بود.









بخش 5) سیستم مورد نیاز:

System Requirements:
=============
Minimum
============
OS: Windows XP/Vista/7/8
CPU: 2 GHz Intel Dual Core Processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor
Memory: 1.0 GB (Windows XP) 2 GB (Windows Vista / Windows 7 / Windows 8)
Video Card: 512 MB Direct 9.0c compatible card (shader model 3)
Hard Drive Space: 35 GB of free space
Sound: 100% DirectX 9.0c compliant card
Network: Internet connection required for product activation and multiplayer
Valve's Steam required

===========
Recommended:
===========
OS: Windows XP/Vista/7/8
CPU: 2nd Generation Intel Core i5 processor or greater
Memory: 2.0 GB (Windows XP and Vista)
Video Card: 1024 MB DirectX 11 compatible graphics card.
Hard Drive Space: 35 GB of free space
Sound: 100% DirectX 9.0c compliant card
Network: Internet connection required for product activation and multiplayer
Valve's Steam required




بخش 6) لیست ملیت های غیر قابل بازی:

لیست ملیتها و اقوامی که غیر قابل بازی هستن منتشر شده که از این قراره:

British 
Brigantes, Caledones, Demetae, Dumonii, Ebdani

Celtic (non-Gallic)
Aestii, Anartes, Eravisci, Galatia, Nori, Raeti

Celt-Iberian
Arevaci, Cantabri, Celtici, Edetani, Galleaci, Lusitani, Turdetani

Dacian
Bastarnae, Biephi, Getae

Gaulish/Gallic
Atrebartes, Aedui, Boii, Carnutes, Helvetii, Insubres, Liguria, Namnetes, Nervii, Pictones, Scordisci, Treverii, Veneti, Vivisci, Volcae

Germanic
Cherusci, Cimbri, Frisii, Gutones, Lugii, Marcomanni, Rugii, Sequanii

Hellenistic
Baktria, Knossos, Massilia, Pergamon, Rhodes, Sardes, Seleucid Empire, Syracuse

Illyrian
Ardiaei, Breuci, Daorsi, Delmatae

Sarmatian
Aorsoi, Roxolani, Siraces

Thracian
Odrysia, Triballi, Tylis

African
Gaetuli, Masaesyli, Garamantia, Nasamones, Cyrenaica, Blemmyes, Meroe, Axum

Italian
Etruscan League

Asia Minor (non-Hellenistic)
Cyprus, Bithynia, Trapezon, Cappadocia

Scythians
Catiaroi, Scythia, Cimmeria, Budini, Thyssagetae

Caucasus
Ardhan, Armenia, Colchis, Kartli

Iranian
Dahae, Khorasmii, Massagetae, Media Atropatene, Media, Persia, Parthava, Drangiana

Arabian
Gerrhea, Himyar, Ma'in, Mascat, Nabatea, Saba, Qidri

Phoenician/Carthaginian
Carthago Nova, Libue

Indo-Scythian
Aria, Arachosia, Sagartia
 

Attachments

  • uvxw2a9jj0tzqu4twbd.jpg
    uvxw2a9jj0tzqu4twbd.jpg
    164.2 KB · مشاهده: 1,152
  • Rome-2-Total-War.jpg
    Rome-2-Total-War.jpg
    80.1 KB · مشاهده: 1,130
آخرین ویرایش:

mafia 2

کاربر سایت
Jun 26, 2010
273
نام
MOHAMMAD
دمت گرم داداش این پنتوس چیه

این سازه های غذا باید توی تکنولوژِی بسازم یا جای دیگه کلا همه اول بازی با کمبود غذا واجه میشن ؟ مخصوصا با پارتها
باید اول امکان ساختش رو داشت مثلا توی شهری که بندری وجود نداره مسلما نمی شه ماهیگیری و اینا ساخت بعد باید راجع به اون تحقیق کرد( از همون تبی که عکس نیزه و چرخ داره) و با داشتن فضای خالی و پول و سکه مورد نیاز میشه فرمان ساختش رو داد ( روی هر شهری کلیک که بکنید شهر های اون ایالت رو نشون میده بعد از تو تب همون شهر میشه ساختمون ساخت) ... فک میکنم بازی با پارت ها یه مقدار سخت تره و کمبود غذا اول بازی خیلی غیر عادی نیست اما بیشتر این مسئله به به سبک بازی کردن هم بستگی داره , موس رو روی هر ساختمونی که نگه دارید نشون میده که به میزان خوشحالی مردم چه مقدار اضافه یا کم میشه در مورد غذا هم همین طور ... راجع به پنتوس هم توی پست اول صحبت شده و مربوط به حاشیه ی دریای خزر می شه ...
 

<^SIleNT^>

کاربر سایت
Dec 31, 2007
356
نام
Ash
همینکه تمام فکشنهای بازی یه نقطه ضعفی دارند و هیچکدوم نسبت به هم برتری ندارند خیلی ارزش داره.همینکه حداقل مثل شوگان 2 هرکی نیروی بیشتر داشته باشه توی جنگ برندست در بازی عملا وجود نداره و نیروها هرکدوم در هر فکشن قدر خاص خودشون رو دارند بازی رو از یکنواختی درآورده.

اصلا و ابدا در مورد شوگون 2 این مورد صدق نمیکنه.
شوگون 2 یکی از strategy-based بازیهای سری total war ـه. از درجه hard به بالا CPU بخاطر منابعی که برای درجه ی سختی بهشون داده میشه، میتونن چند برابر شما یونیت بسازن... پس عملا بازی باید روی درجه های بالاتر غیر قابل بازی بشه؟
نمونه ی بارزش قبلیه ی hattori ـه. بخاطر این که همه سربازای این قبیله مثل یه نینجا میتونن جلوتر deploy بشن و میتونن همه جا مخفی بمونن. با استراتژی درست، میشه با کمترین نفرات؛ بزرگترین پیروزی ها رو کسب کرد. (باید هم همینطور بشه چون hattori توسط 5 تا قبلیه ی قویتر محاصره شده)

1-همینم اضافه نمیکردن پس دیگه بعد 10 سال میخواستن چیکار کنن!؟
2-یه سری؟! الان باج یا خراج ماهیانه(هر نوبت) کجاست؟! (Regular Tribue) یا Accept or we will attack ؟ خیلی از گزینه ها و امکانات مفید رو حذف کردن بجاش یه سری چیزای مضخرف و بی استفاده گذاشتن که هیچگونه لزومی نداشت.
3-نقشه به ظاهر بزرگ شده وگرنه از لحاظ نبرد ها و جنگ هایی رخ میده، به لطف AI اکثرشون محدود به محاصره شهر ها شدن.
4- حالا من شوگان و بقیه رو امتحان نکردم و نظری نمیتونم بدم ولی من با رم1 مقایسه ـش کردم. خیلی چیزا هم هستن که توی 1 بودن و توی این نیستن. بخوام نام ببرم خودش یه صفحه میشه...

tribute رو client state ها و ساتراپی ها به طور خودکار پرداخت میکنن. اون accept or we will attack یکی از بی مصرفترین گزینه ی کل این سری بود. و نیاز خاصی به اضافه شدنش هم نبود چون فکشن ها با توجه به قدرت و درآمد فکشن شما، باهاتون مذاکره میکنن و نیازی به تهدید نیست. دقیقا کاری که توی شوگون 2 فکشن های دیگه میکردن. یعنی یا از همون اول از پلیر حساب میبرن، یا که کلا هرچی که بگی رد میکنن. accept or we will attack جز تیره کردن روابط دو فکشن هیچ کار دیگه ای نمیکرد.
3- توی بد عمل کردن AI هیچ شکی نیست، بازی رو آپدیت کنید. بهتر میشه... خیلی بهتر میشه.
4- روم 1 یکی unbalance ترین بازی های این سری بود. هرجا که میخواستی میتونستی یه متروپولیس بسازی و به دنباش، لشکر رو میتونستی پر سوپر یونیت بکنی... به شخصه توتال وار های بعد Empire رو خیلی بیشتر میپسندم. مخصوصا شوگون 2. واقعا بازی بلنسی بود.
 
آخرین ویرایش:

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,466
نام
Nimo
دوستان من فقط اینجوریم یا شماها هم اینجوری هستین ؟ rome 2 اصلا نمیچسبه اصلا نمیشه ارتباط بر قرار کرد مخصوصا از interface بازی که اصلا خوشم نیامد. به نظرم shogun 2 خیلی بهتر بود و خیلی بیشتر دوست دارم shogun رو. اصلا با این سیستم سرباز گیری حال نمیکنم کلا درکش نمیکنم.
 

Sina Arsenal

کاربر سایت
Oct 18, 2012
75
intial challenge پارت ها خیلی سخته، خیلی همون طور که خود بازی هم درجه سختیش رو hard زده

پدرم در اومده تا الان باختری ها و ماساژت ها از دو طرف بهم فشار میارن خیلی مسخرست که نمیشه دسته های سرباز رو بدون ژنرالشون حرکت داد :| یا اگر میشه من بلد نیستم

و یه نکته رو اعصاب دیگه سیستم ساختمون سازیه که تو هر بخش و استان تعداد محدودی ساختمون میشه ساخت :| یعنی چی خب؟
 

paradaimix

Dancing for Dessert Studio
کاربر فعال
Oct 7, 2012
2,254
intial challenge پارت ها خیلی سخته، خیلی همون طور که خود بازی هم درجه سختیش رو hard زده

پدرم در اومده تا الان باختری ها و ماساژت ها از دو طرف بهم فشار میارن خیلی مسخرست که نمیشه دسته های سرباز رو بدون ژنرالشون حرکت داد :| یا اگر میشه من بلد نیستم

و یه نکته رو اعصاب دیگه سیستم ساختمون سازیه که تو هر بخش و استان تعداد محدودی ساختمون میشه ساخت :| یعنی چی خب؟

به جاش یه سری ویژگی خیلی خوب داره که یکیش اینه که درهای قلعه ها با روغن داغ پذیرای مهاجمها هست. در حالی که فکشن های دیگه ندارن :d برای توسعه شهر و ساختمون سازی باید به یک سطحی از جمعیت برسید تا اجازه توسعه شهر داده بشه. که کاملا هم مطابق با واقعیت هست.


دوستان من فقط اینجوریم یا شماها هم اینجوری هستین ؟ rome 2 اصلا نمیچسبه اصلا نمیشه ارتباط بر قرار کرد مخصوصا از interface بازی که اصلا خوشم نیامد. به نظرم shogun 2 خیلی بهتر بود و خیلی بیشتر دوست دارم shogun رو. اصلا با این سیستم سرباز گیری حال نمیکنم کلا درکش نمیکنم.

سیستم سرباز گیری بازی حداقل از زمان Empire 2008 که یادمه هیچ تغییری نداشته و عدم محدودیتش یه مقدار تخیلی بود مخصوصا که برای بازیکنای تازه کار خیلی مشکل به وجود میاورد که اون هم به خاطر عدم تناسب با درآمد بود. بعد 200 ساعت بازی و بیش از 2500 ساعت توتال وار بازی کردن، به جرئت میتونم بگم از نظر گیم پلی تو همه بخش ها پیشرفت داشته و نتیجه سالها تجربه CA هست که به بهترین نحو پیاده شده. هر چی باشه سازنده هاش با اون همه تجربه از بازیکنا بیشتر میفهمن!
 
آخرین ویرایش:

Sina Arsenal

کاربر سایت
Oct 18, 2012
75
به جاش یه سری ویژگی خیلی خوب داره که یکیش اینه که درهای قلعه ها با روغن داغ پذیرای مهاجمها هست. در حالی که فکشن های دیگه ندارن :d برای توسعه شهر و ساختمون سازی باید به یک سطحی از جمعیت برسید تا اجازه توسعه شهر داده بشه. که کاملا هم مطابق با واقعیت هست.




سیستم سرباز گیری بازی حداقل از زمان Empire 2008 که یادمه هیچ تغییری نداشته و عدم محدودیتش یه مقدار تخیلی بود مخصوصا که برای بازیکنای تازه کار خیلی مشکل به وجود میاورد که اون هم به خاطر عدم تناسب با درآمد بود. بعد 200 ساعت بازی و بیش از 2500 ساعت توتال وار بازی کردن، به جرئت میتونم بگم از نظر گیم پلی تو همه بخش ها پیشرفت داشته و نتیجه سالها تجربه CA هست که به بهترین نحو پیاده شده. هر چی باشه سازنده هاش با اون همه تجربه از بازیکنا بیشتر میفهمن!


حرفات درسته تغییراتی که تو گیم پلی به وجود اومدن جنبه های مثبت زیادی دارن، مثل تکنولوژی ها، rank دار شدن ژنرال ها و ایجنت ها و جالب تر انتخاب ویژگی های مختلف با افزایش لولشون و ...

اما یه سری تغییرات هم بازی رو حداقل از واقعیت دور کردن به نظرم

1. همون طور که قبلا گفتم عدم توانایی حرکت دادن سربازا بدون ژنرال، جالب اینکه این مورد رو به بخش custom battle هم تحمیل کردن اصلا یکی از سرگرمی های من تو رم 1 همین بود که تو custom battle دسته های مختلف سربازا رو یکی یکی بندازم به جون هم

2. در هر شهر میشه نهایتا 3-4 تا ساختمون ساخت انگار. این خیلی فاجعه است خیلی! تازه در وهله اول باید شهرت رشد کنه تا بتونی ساختمون جدید بسازی

3. هر گروه سرباز یه دایره قرمز اطرافش داره که نمیشه واردش شد مگر بخوای بهش حمله کنی، الان این دقیقا یعنی چی؟ از همه بدتر این که دشمن ها خیلی ناجوانمردانه حرکت می کنن :| درست میرن جاهایی مستقر میشن که محدوده ی حرکتی ژنرال های من تموم میشه و نمی تونم بهشون حمله کنم به محض اینکه یه ژنرال رو می برم به سمتشون مثل موش فرار می کنن تعقیب کردنشون هم بی فایده است بعد مثلا دو دسته سرباز دشمن وارد منطقه میشن تا میری طرفشون فرار می کنن و نمیتونی سربازات رو خیلی هم از شهرت دور کنی چون یهو یکی دیگه میاد شهرو میگیره و بدبخت میشی

4. ایجنت ها برای هر کار کوچکی که میخوان انجام بدن پول میگیرن و بیشتر شبیه مزدور عمل میکنن تا ماموران حکومتی، در حالی که تو سری قبلی مثل بقیه واحد ها یه هزینه upkeep میگرفتن در هر نوبت و همه کاراشونو مجانی انجام میدادن

5. حذف دیپلمات ها، بعد نحوه مذاکره شده اینطوری که وارد یه صفحه میشی و با هر جای عالم بخوای تماس برقرار میکنی :| باز هم دور شدن از واقعیت

تا اینا که من بازی کردم اینا رو متوجه شدم، شاید بگید این تغییرات بازی رو بهتر کردن نیمدونم نظر من این نیست حتی اگر بهتر هم کرده باشن از واقعی بودن انداختن بازی رو

اینم بگم که من خودم عاشق سینه چاک توتال وار مخصوصا سری رمش هستم ولی خب این گیم پلی جدید نظرمو نتونسته جلب کنه

- - -ویرایش - - -

xdlkncgajwmm4lybwz07.jpg


یادش بخیر با چه خون جگری این امپراطوری رو ساختم:((:d

- - -ویرایش - - -

این hero ها به چه درد می خوره چجوری ساخته و نابود می شوند!؟

برای ساختنشون باید روی یه شهر کلیک کنی و قسمت استخدام ایجنت ها رو باز کنی

به این درد میخورن که میتونن لشکرت رو آموزش بدن عملیات خرابکارانه انجام بدن تو لشکر های دشمن یا ژنرال هاشون رو ترور کنن و ...
 
آخرین ویرایش:

Sina Arsenal

کاربر سایت
Oct 18, 2012
75
برای توسعه شهر و ساختمون سازی باید به یک سطحی از جمعیت برسید تا اجازه توسعه شهر داده بشه. که کاملا هم مطابق با واقعیت هست.

آره درسته ولی تو یه شهر نهایتا چند تا ساختمون میشه ساخت؟:-/ تا اینجا که من دیدم چهار تا، حالا اگه بیشتر بشه بازم خوبه ولی واقعا یه شهر فقط چهار تا ساختمون داره؟/:):d
 

<^SIleNT^>

کاربر سایت
Dec 31, 2007
356
نام
Ash
آره درسته ولی تو یه شهر نهایتا چند تا ساختمون میشه ساخت؟:-/ تا اینجا که من دیدم چهار تا، حالا اگه بیشتر بشه بازم خوبه ولی واقعا یه شهر فقط چهار تا ساختمون داره؟/:):d

اگه بخواید بیشتر از 4 تا ساختمون بسازید با مشکل squalor میخواید چیکار کنید؟ با همین 4-5 تا هم باز squalor دردسرساز ممکنه بشه، چه برسه به اینکه ساختمون ها بخواد بیشتر هم بشه. مشکل total war های قبل از empire هم همین نامحدود بودن ساخت و ساز بود که توی 2 medieval بیداد میکرد. هرجای که میخواستی میتونستی یه ابرشهر بسازی اگرم وسعت میرسید همه ی شهرها یا megapolis یا mega-castle میکردی.. این کار تعادل سختی بازی رو بهم میزنه چون همه جا و همه وقت ابر-سربازها در دسترسن.
به نظر من بعضی از اشکالاتی که به بازی وارد دونستید بخاطر balance بودن بازیه. اگه به حالت قبل برگرده بازی فوق العاده unbalanceتر از اینی که هست میشد.
تازه در وهله اول باید شهرت رشد کنه تا بتونی ساختمون جدید بسازی
توی رم 1 هم همینطور بود.
 

dragonborn1375

کاربر سایت
Oct 26, 2012
123
نام
محمد حسین
حرفات درسته تغییراتی که تو گیم پلی به وجود اومدن جنبه های مثبت زیادی دارن، مثل تکنولوژی ها، rank دار شدن ژنرال ها و ایجنت ها و جالب تر انتخاب ویژگی های مختلف با افزایش لولشون و ...

اما یه سری تغییرات هم بازی رو حداقل از واقعیت دور کردن به نظرم

1. همون طور که قبلا گفتم عدم توانایی حرکت دادن سربازا بدون ژنرال، جالب اینکه این مورد رو به بخش custom battle هم تحمیل کردن اصلا یکی از سرگرمی های من تو رم 1 همین بود که تو custom battle دسته های مختلف سربازا رو یکی یکی بندازم به جون هم

2. در هر شهر میشه نهایتا 3-4 تا ساختمون ساخت انگار. این خیلی فاجعه است خیلی! تازه در وهله اول باید شهرت رشد کنه تا بتونی ساختمون جدید بسازی

3. هر گروه سرباز یه دایره قرمز اطرافش داره که نمیشه واردش شد مگر بخوای بهش حمله کنی، الان این دقیقا یعنی چی؟ از همه بدتر این که دشمن ها خیلی ناجوانمردانه حرکت می کنن :| درست میرن جاهایی مستقر میشن که محدوده ی حرکتی ژنرال های من تموم میشه و نمی تونم بهشون حمله کنم به محض اینکه یه ژنرال رو می برم به سمتشون مثل موش فرار می کنن تعقیب کردنشون هم بی فایده است بعد مثلا دو دسته سرباز دشمن وارد منطقه میشن تا میری طرفشون فرار می کنن و نمیتونی سربازات رو خیلی هم از شهرت دور کنی چون یهو یکی دیگه میاد شهرو میگیره و بدبخت میشی

4. ایجنت ها برای هر کار کوچکی که میخوان انجام بدن پول میگیرن و بیشتر شبیه مزدور عمل میکنن تا ماموران حکومتی، در حالی که تو سری قبلی مثل بقیه واحد ها یه هزینه upkeep میگرفتن در هر نوبت و همه کاراشونو مجانی انجام میدادن

5. حذف دیپلمات ها، بعد نحوه مذاکره شده اینطوری که وارد یه صفحه میشی و با هر جای عالم بخوای تماس برقرار میکنی :| باز هم دور شدن از واقعیت

تا اینا که من بازی کردم اینا رو متوجه شدم، شاید بگید این تغییرات بازی رو بهتر کردن نیمدونم نظر من این نیست حتی اگر بهتر هم کرده باشن از واقعی بودن انداختن بازی رو

اینم بگم که من خودم عاشق سینه چاک توتال وار مخصوصا سری رمش هستم ولی خب این گیم پلی جدید نظرمو نتونسته جلب کنه

- - -ویرایش - - -

xdlkncgajwmm4lybwz07.jpg


یادش بخیر با چه خون جگری این امپراطوری رو ساختم:((:d

- - -ویرایش - - -



برای ساختنشون باید روی یه شهر کلیک کنی و قسمت استخدام ایجنت ها رو باز کنی

به این درد میخورن که میتونن لشکرت رو آموزش بدن عملیات خرابکارانه انجام بدن تو لشکر های دشمن یا ژنرال هاشون رو ترور کنن و ...
1-از نظر من این موضوع خیلی واقعی تر شده.چون تو واقعیت هم هر چی یه تمدنی قوی تر باشه امکاناتش برای ساخت ارتش بیشتره.و در ضمن در حالت عادی هم فکر نکنم هیچ ارتشی بدون ژنرال باشه.چه الان چه 2300 سال پیش.
2-اینم از نظر من طبیعیه.شما نسبت به جمعیت شهرت میتونی ساختمون بسازی.و درضمن اگه توجه کنید سیستم این بازی به صورت ایالتی هستش نه شهری.یعنی شما میتونی توی اون چند شهر که یه ایالتو تشکیل میدن ساخت و ساز کنی و تاثیراتش تو همه شهر های ایالت.در صورتی که توی روم 1 فقط یک شهر بود همه ی یه ایالت که این غیر طبیعی تر بود.
3-در مورد دایره قرمز فقط میتونم بگم که شما اگه بخوای حمله کنی که حمله میکنی اگرم نخوای میتونی در محدوده نزدیکشون باشی ومشکلی هم به وجود نمیاد.حالا من نمیدونم فایده اینکه مثلا برید در نزدیکشون چی میشه؟
در مورد حرکت نیرو ها هم که وقتی اینکارو میکنن.از نظر من به خاطر هوش مصنوعی خوب در این زمینه هستش.که ضعف هایی هم که بود اکثرا بعد آپدیت ها بر طرف شده.در ضمن شما میتونید با ایجنت ها سابوتیج کنید ارتششونو که حرکت نکنن.
4-خودتون هم جواب خودتونو دادید.وقتی میگید هزینه نگه داری ایجنت حذف شده در عوض هزینه کارها رو جدا میگیره.که اینطوری از نظر من طبیعی تره.چون به هر حال ایجنت ها در حقیقت مزدور بودن نیروی دولتی که نبودن و هر کاری که میخواستن انجام بدن مشکل تر بوده پول بیشتری هم میگرفتن.
5-در این مورد باهاتون موافقم.حذف دیپلمات کار مسخره ای بوده.و بازیو با این کار غیرواقعی کردن
 

Sina Arsenal

کاربر سایت
Oct 18, 2012
75
اگه بخواید بیشتر از 4 تا ساختمون بسازید با مشکل squalor میخواید چیکار کنید؟ با همین 4-5 تا هم باز squalor دردسرساز ممکنه بشه، چه برسه به اینکه ساختمون ها بخواد بیشتر هم بشه. مشکل total war های قبل از empire هم همین نامحدود بودن ساخت و ساز بود که توی 2 medieval بیداد میکرد. هرجای که میخواستی میتونستی یه ابرشهر بسازی اگرم وسعت میرسید همه ی شهرها یا megapolis یا mega-castle میکردی.. این کار تعادل سختی بازی رو بهم میزنه چون همه جا و همه وقت ابر-سربازها در دسترسن.
به نظر من بعضی از اشکالاتی که به بازی وارد دونستید بخاطر balance بودن بازیه. اگه به حالت قبل برگرده بازی فوق العاده unbalanceتر از اینی که هست میشد.

توی رم 1 هم همینطور بود.

اتفاقا تو رم 1 من نمی تونستم همه جا به سوپر یونیت هام دسترسی داشته باشم:d وقتی ارتشم میرفت شهرای کوچیک تر رو بگیره چون نمیشد واحد های پیشرفته تر رو بازسازی کرد اونا رو با هم ترکیب می کردم (فکر کنم تو رم 2 ترکیب واحد های ارتش هم حذف شده؟) و بعد ارتشمو با سربازایی که میشد تو همون شهر ساخت تکمیل میکردم یا صبر می کردم از مناطق مرکزی نیروی کمکی برسه واقعا این طور نبود که هر جا اراده کنم به این سوپر یونیت ها دسترسی داشته باشم تو مدیوال 2 البته واقعا این طوری بود درست میگی

در مورد squalor هم من سوالم اینه، تو یه شهر نمیشه آهنگری پادگان اصطبل بندر عمارت فرماندار شهر تجارت خونه مزرعه و ... رو با هم داشت؟ این غیر طبیعیه؟ من که این طور فکر نمی کنم8-|

تو رم 1 هم باید شهرا اول رشد می کردن درست میگی من منظورمو بد رسوندم! می خواستم بگم تو رم 2 مثلا ممکنه اول شما بتونی تو یه شهر فقط 2 تا ساختمون بسازی و باید صبر کنی تا رشد کنه و بتونی سه تا کنی ساختمون ها رو اما تو رم یک این طور نبود
5-6 تا ساختمون ولیه داشتی که هر چی شهرت بزرگ تر میشد این ساختمونا رو می تونستی ارتقا بدی و ساختمونای جدید اضافه میشدن اگر چه هر دو بر مبنای رشد شهرا بود سیستمشون ولی یکسان نبودن

و اینکه میگی بازی بلنس شده، مثلا اینکه نمیشه دسته های سربازاتو جداگانه حرکت بدی یا حذف دیپلمات ها یا اون محدوده قرمز اطراف دشمن چطور بازی رو بلنس کردن؟

- - -ویرایش - - -

1-از نظر من این موضوع خیلی واقعی تر شده.چون تو واقعیت هم هر چی یه تمدنی قوی تر باشه امکاناتش برای ساخت ارتش بیشتره.و در ضمن در حالت عادی هم فکر نکنم هیچ ارتشی بدون ژنرال باشه.چه الان چه 2300 سال پیش.
2-اینم از نظر من طبیعیه.شما نسبت به جمعیت شهرت میتونی ساختمون بسازی.و درضمن اگه توجه کنید سیستم این بازی به صورت ایالتی هستش نه شهری.یعنی شما میتونی توی اون چند شهر که یه ایالتو تشکیل میدن ساخت و ساز کنی و تاثیراتش تو همه شهر های ایالت.در صورتی که توی روم 1 فقط یک شهر بود همه ی یه ایالت که این غیر طبیعی تر بود.
3-در مورد دایره قرمز فقط میتونم بگم که شما اگه بخوای حمله کنی که حمله میکنی اگرم نخوای میتونی در محدوده نزدیکشون باشی ومشکلی هم به وجود نمیاد.حالا من نمیدونم فایده اینکه مثلا برید در نزدیکشون چی میشه؟
در مورد حرکت نیرو ها هم که وقتی اینکارو میکنن.از نظر من به خاطر هوش مصنوعی خوب در این زمینه هستش.که ضعف هایی هم که بود اکثرا بعد آپدیت ها بر طرف شده.در ضمن شما میتونید با ایجنت ها سابوتیج کنید ارتششونو که حرکت نکنن.
4-خودتون هم جواب خودتونو دادید.وقتی میگید هزینه نگه داری ایجنت حذف شده در عوض هزینه کارها رو جدا میگیره.که اینطوری از نظر من طبیعی تره.چون به هر حال ایجنت ها در حقیقت مزدور بودن نیروی دولتی که نبودن و هر کاری که میخواستن انجام بدن مشکل تر بوده پول بیشتری هم میگرفتن.
5-در این مورد باهاتون موافقم.حذف دیپلمات کار مسخره ای بوده.و بازیو با این کار غیرواقعی کردن

من عاشق این طور بحثام:d

1. اینکه ژنرال داشتن که واضحه ولی منم نمیگم 40 تا سرباز رو بدون افسر ارشد ول کنیم که:d تو رم یک هر یونیت یه کاپیتان داشت ببین این سیستم جدید چه مشکلی به وجود میاره
فرض کن دو تا ارتش داری تو مرزای شرقی و غربی یه استان و میخوای سربازای اینا رو با هم تلفیق کنی پس حتما باید یکی از دو تا ارتش رو ببری کنار دومی و عملا یک طرف مرزهات بدون مدافع می مونه، متوجه منظورم شدی؟

2. آره این مورد رو قبول دارم که ایالتی شدن بازی طبیعی ترش کرده در این مرود چند خط بالاتر توضیح دادم دیگه تکرار نمی کنم:d

3. فایده ش اینه که مثلا شما در نظر بگیر یه ارتش دشمن درست جایی مستقر شده که محدوده حرکت ژنرالت تموم میشه پس نمیتونی بهش حمله کنی و از طرفی به خاطر اون دایره قرمز نزدیکش هم نمیتونی بشی و راحت فرار می کنن برای تعقیبشون هم باید گزینه force march رو استفاده کنی که ریسک داره همیشه هم که نمیشه سابوتیج کرد
بحث من اینه که اون محدوده قرمز رنگ اصلا چی هست؟

4. اگر ایجنت ها رو مزدور در نظر بگیریم حرفت درسته خودم ن سیستم قبلی رو ترجیح میدادم ولی
 

paradaimix

Dancing for Dessert Studio
کاربر فعال
Oct 7, 2012
2,254
اتفاقا تو رم 1 من نمی تونستم همه جا به سوپر یونیت هام دسترسی داشته باشم:d وقتی ارتشم میرفت شهرای کوچیک تر رو بگیره چون نمیشد واحد های پیشرفته تر رو بازسازی کرد اونا رو با هم ترکیب می کردم (فکر کنم تو رم 2 ترکیب واحد های ارتش هم حذف شده؟) و بعد ارتشمو با سربازایی که میشد تو همون شهر ساخت تکمیل میکردم یا صبر می کردم از مناطق مرکزی نیروی کمکی برسه واقعا این طور نبود که هر جا اراده کنم به این سوپر یونیت ها دسترسی داشته باشم تو مدیوال 2 البته واقعا این طوری بود درست میگی

در مورد squalor هم من سوالم اینه، تو یه شهر نمیشه آهنگری پادگان اصطبل بندر عمارت فرماندار شهر تجارت خونه مزرعه و ... رو با هم داشت؟ این غیر طبیعیه؟ من که این طور فکر نمی کنم8-|

تو رم 1 هم باید شهرا اول رشد می کردن درست میگی من منظورمو بد رسوندم! می خواستم بگم تو رم 2 مثلا ممکنه اول شما بتونی تو یه شهر فقط 2 تا ساختمون بسازی و باید صبر کنی تا رشد کنه و بتونی سه تا کنی ساختمون ها رو اما تو رم یک این طور نبود
5-6 تا ساختمون ولیه داشتی که هر چی شهرت بزرگ تر میشد این ساختمونا رو می تونستی ارتقا بدی و ساختمونای جدید اضافه میشدن اگر چه هر دو بر مبنای رشد شهرا بود سیستمشون ولی یکسان نبودن

و اینکه میگی بازی بلنس شده، مثلا اینکه نمیشه دسته های سربازاتو جداگانه حرکت بدی یا حذف دیپلمات ها یا اون محدوده قرمز اطراف دشمن چطور بازی رو بلنس کردن؟

خیلی از این چیزهایی که تحت عنوان "مشکل" میگید واقعا ایراد نیستن. وقتی مشکل به حساب میان که همه قبول داشته باشن پس فقط اختلاف سلیقه. وقتی یه سری امکانات جدید میاد باید یه سری امکانات هم حذف شه وگرنه بازی جدید معنی نداره. ضمن اینکه امکانات بازی رو با امکانات 2400 سال پیش بسنجید ببینید اصلا امکانش هست یا نه. بندر و مزارع و کمپ نظامی فقط یه ساختمونه؟ چون تهران برج میلاد داره پس مشهد و اصفهان هم باید داشته باشه؟ گاهی اوقات هم باید جنبه سرگرم بازی به واقعیت بچربه.
 
آخرین ویرایش:

Sina Arsenal

کاربر سایت
Oct 18, 2012
75
خیلی از این چیزهایی که تحت عنوان "مشکل" میگید واقعا ایراد نیستن. وقتی مشکل به حساب میان که همه قبول داشته باشن پس فقط اختلاف سلیقه. وقتی یه سری امکانات جدید میاد باید یه سری امکانات هم حذف شه وگرنه بازی جدید معنی نداره. ضمن اینکه امکانات بازی رو با امکانات 2400 سال پیش بسنجید ببینید اصلا امکانش هست یا نه. بندر و مزارع و کمپ نظامی فقط یه ساختمونه؟ چون تهران برج میلاد داره پس مشهد و اصفهان هم باید داشته باشه؟

آره اختلاف سلیقه واژه مناسبت تریه :) و این که وقتی یه سری امکانات جدید میاد باید یه سری امکانات هم حذف شه وگرنه بازی جدید معنی نداره رو هم کاملا قبول دارم اصلا بحثی نیست

اما مثالت قیاس مع الفارقه برج میلاد رو که با پادگان و بندر مقایسه نمی کنن قربونت برم:d اون یه ساختمون خیلی خاصه ولی این که هر شهری یه پادگان داشته باشه در اون زمان غیر طبیعیه؟:-/
خدا خیرت بده :D اصلا بازی واسه سرگرمیه ولی من از عنوانی مثل توتال وار انتطار دارم هر دو رو رعایت کنه در مورد وار کرفت که بحث نمیکنیم:d توتال واره ها! بهترین بازی استراتژیکی که دیدم:d
 

nolok

کاربر سایت
Aug 3, 2012
351
نام
علیرضا
دوستان كسي هست كه در مورد تكنولوژي و هر كدوم به چه دردي مي خوره يه توضيح مختصر بده؟

دوستان کسی حال نکرد به این پست جواب بده؟!
یه سوال دیگه چرا دیپلماسی این بازی اینقد سخته؟؟ پارت برداشتم هرکی تو مپ روشن میشه بهم اعلام جنگ میده و به هیچ وجه صلح رو قبول نمی کنه حتی با پول !!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر