PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,038
نام
سهند
بله. اگه نسخه PS4 از رو کنسول پاک کنی یا انتقال بدی به هارد اکسترنال با هر با که دیسک وارد درایو میشه شروع میکنه به نصب شدن یا اپدیت شدن.
کاملا متوجه سوال بنده شدی ؟ شاید من بد فهمیدم
من میگم دیسک نسخه PS4 رو داریم ، ۱۰دلار می‌دیم ، استور نسخه Remastered PS5 رو بهمون میده . الان برای اجرای این نسخه ، قبلیه باید نصب بمونه و دیسک هم توش باشه ؟ اینجوری خیلی داستانه که
 

NightKing

کاربر سایت
May 22, 2016
337
تو مستند اون جایی که Neil میگه که Evan Wells بهش خبر میده که لیکر ها صحنه ی مربوط به Joel رو پست کردن خیلی دردناک بود.
فقط من یه چیزی رو نفهمیدم. در مورد همین لیک ها میگه بعد از اینکهBackdoor رو پیدا کردیم بزرگترین اشتباهمون این بوده که اونو برطرف کردیم. چرا ؟؟؟؟
 

navid-25

کاربر سایت
Aug 7, 2020
298
نام
نوید
کاملا متوجه سوال بنده شدی ؟ شاید من بد فهمیدم
من میگم دیسک نسخه PS4 رو داریم ، ۱۰دلار می‌دیم ، استور نسخه Remastered PS5 رو بهمون میده . الان برای اجرای این نسخه ، قبلیه باید نصب بمونه و دیسک هم توش باشه ؟ اینجوری خیلی داستانه که
بله متاسفانه، برای چک لاینسس باید دیسک بازی رو کنسول باشه حالا یا میذاری نسخه نسل قبل هم نصب بمونه یا هر بار که دیسک بزاری باید کنسل بزنی . اسپایدرمن با ویچر 3 همین داستان داشتم من.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: king of north

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
کاملا متوجه سوال بنده شدی ؟ شاید من بد فهمیدم
من میگم دیسک نسخه PS4 رو داریم ، ۱۰دلار می‌دیم ، استور نسخه Remastered PS5 رو بهمون میده . الان برای اجرای این نسخه ، قبلیه باید نصب بمونه و دیسک هم توش باشه ؟ اینجوری خیلی داستانه که

رفیق عموما تو بازی های اینجوری که بازی به نسخه جدیدی آپگرید میشه بودن دیسک رو الزامی میکنن تا ملت نرن با دست به دست کردن دیسک بازی همه با ده دلار اشتراک فعال کنن!
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,925
نام
نـــــــویـــــــــد
عجب مستندی بود. به مقدار زیادی لذت بردم از دیدنش. به شکل عجیبی خوب و با کیفیته. از همون لحظه‌ای که شروع میشه دوس داری یه کله تا تهش ببینی. بازیسازی واقعا سخته و هر روز هم سختر میشه اما وقتی بخوای تو همچین سطحی بازی بسازی همه چیز سختر از حالت معمول هم میشه. توجهشون به جزئیات خیلی عجیب غریب و وحشتناکه. جایی که مشغول شبیه سازی کردن خون بودن. چجوری بپاشه رو دیوار یا چجوری چیکه کنه و بریزه تو شرایط مختلف و خیلی شرایط دیگه. ازون چیزایی بود که مطمئنم هیچکس تصورشم نمیکنه. یه بخش جالب دیگش صداگذاری برای کلیکرا و رانر‌ها و بلوتر و ... بود. بعد هر تیزر و نمایش و تریلر که اون همه انرژی مثبت و بازخوردای مثبت میگرفتن، چقدر حس خفنی داشت واسشون. یه بار دیگه به ما یاداوری میکنه که ایونت‌های آفلاین مثل تی۳ یا PSX یا هر چیز دیگه‌ای، چقدر برای این صنعت، پلیرها و خصوصا سازنده‌های بازی مهم و تاثیرگذار بوده و الان که دیگه نیستن، بدون شک یه چیزی از گیمینگ کم شده!

سکانس جول به معنای واقعی داغونشون کرد. واقعا کار سختی بود دراوردن همچین صحنه‌ای. دیدن تروی بیکر و اشلی جانسن وقتی تو لحظه‌ی پایانی روبه‌روی هم روی زمین قرار گرفتن خیلی تلخ بود. ازونور گریه کردن لارا بیلی سر اون صحنه موقعی که داشتن ضبط میکردن. کسی که تازه وارد این تیم شده اما به خوبی رابطه‌ی بین جول،تروی/الی،اشلی رو درک کرده و میدونه چقدر این اتفاق سخت و سنگینه واسشون. خود لارا بیلی واقعا آدم شجاعیه. قبول کردن همچین نقشی تو بازی شجاعت عجیبی میخواست. قطعا میدونست که وارد چه دنیایی میشه اما فکرشم نمیکرد که یه مشت لولایف دوزاری قراره تا کجا پیش برن و حتی پسر تازه به دنیا اومدش رو تهدید به مرگ کنن! یعنی جایی که با بغض میگه اونا حتی پسرم رو تهدید کردن خیلی دردناک بود. طوری میگه که انگار باقی تهدیدا مهم نبود اما این یکی خیلی سنگین بود واسش. و نکته‌ی تلخ دیگش این بود که میگفت حتی نمیدونی اینا کجا زندگی میکنن. شاید همسایت باشن! خیلی خوشحالم که همچین موجوداتی نمیتونن جلوگیری کنن از فعالیتشون. در نهایت برای خود تیم سازنده تو هر سطح و شکلی، خلق همچین داستانی چالش خیلی بزرگی بوده و بدون شک بیشترین ناراحتی رو خودشون تجربه کردن. حرفای تروی بیکر و اشلی جانسون خیلی خوب بود بعد ازینکه فهمیدن قراره چه اتفاقی بیفته. یه عده میگفتن شخصیت مَنی خود نیل دراکمن هستش و میاد رو جنازه‌ی جول تُف میکنه. داخل یکی از کات‌سین‌های بازی وقتی خود تیم اکتینگ در کنار نیل و هیلی روی کات‌سین صحبت میکنن، وقتی برای اولین بار مَنی رو میبینیم، هیلی به نیل میگه "هی نیل این تویی" اشاره به همون جریانی که یه عده میگفتن :D

فیلمبرداری از سگ یکی از بهترین تجربه‌های تیم سازنده بود. هم توی مستند میگن هم داخل خود بازی که حرف میزنن. اینکه تو بازی سگ بکشی هم چااش خیلی سختی بوده واسشون و حتی میگن که یه عده با باقی خشونت بازی کاری نداشتن ولی رو این موضوع حساس بودن. بعد از نمایش دومین تریلر فکر کنم، جایی که برای اولین بار ابی رو توی جنگل میبینیم که توسط سرافایت‌ها دستگیر شده، یه مقاله‌ای بود نمیدونم از طرف کی ولی گفته بود "آیا هیچ زنی روی این بازی کار کرده؟" هیلی گروس به طور خاص شدیدا عصبانی بود ازین موضوع و یه جورایی هر چی از دهنش درمیاد میگه توی این مستند. جواب نیل هم جالب بود که گفت خب علاوه بر کرکترای بازی که تعداد زیادیشون زن هستن، کارمندای زن زیادی هم داریم که داخل استودیو کار میکنن و حتی چندتاشون عنوان لیدری رو هم دارن. کلا حواشی پدر این استودیو رو دراورد. یعنی هر چی نشون داد و هرکار کردن، یه عده بهشون حمله‌ور شدن و کاری جز ایراد گرفتن انجام ندادن.

آخرین تریلر بازی رو وقتی برای خودشون نمایش میدن خیلی خوب بود. اول ورژنی که مال یه ماه قبل بود رو میذارن و بعد ورژن نهایی رو. حقیقتش الانم که اون تریلر گیم‌پلی الی داخل جنگل رو دیدم، بازم پشمام ریخت از گرافیک و اتمسفر و جزئیات. و اینکه چطور عشق میکردن وقتی میدیدن یه عده میگن نه این فیکه و امکان نداره بازی اصلی اینطوری باشه! ولی خب همه چیز تو بازی اصلی بهترم بود. واقعا ناتی‌داگ مجیک کاملا درسته در مورد اینا. لحظه‌ای که فهمیدن بازی لیک شده هم خیلی دردناک بود. اولش خیلی مهم نبود. یه سری کلیپ از بیلد اولیه بود و خیلی معنی خاصی نداشت که لیک بشن ولی نگران بودن که این لیک‌ها تا کجا پیش میره و متاسفانه ترسشون به واقعیت تبدیل شد و مهمترین بخش بازی لو رفت. قطعا همشون عصبانی بود ولی عصبانیت نیل رو حتی اینجا هم کاملا میشد حس کرد. مشخصه هنوزم یادش میفته عصبانی میشه و خشمش میرنه بیرون با اینکه بازی منتشر شد و از هر لحاظ موفقیت عظیمی کسب کرد ولی خب همونطور که خودش میگه، این اتفاق و حسی که داشتن همیشه باهاشون میمونه.

در کل بی صبرانه منتظر رونمایی از بازی بعدیشون هستیم. خیلی کنجکام ببینم برای نسل جدید چطور میخوان بنچمارک تازه‌اب رو ترسیم کنن برای گیمینگ. دیدن نیو آی‌پی از ناتی‌داگ همیشه جذابه. همینطور خوشحالم که نیل کانسپت کلی رو برای داستان پارت ۳ تو ذهنش داره و شدیدا هم براش هیجان‌زدس. با دیدن این مستند انگار یه بار دیگه بازی رو تجربه میکنی ولی در کنار سازنده‌هاش. خیلی عالی بود.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
مستند خیلی خوبی بود و پُر از لحظات تلخ و شیرین. هم بخش‌های مربوط به تولید بازی و مصیبت‌هایی که استودیوهای مختلف مثل ناتی داگ تحمل می‌کنن جالب بود، هم چیزهایی مثل طراحی نحوه خون‌ریزی و صدای جونورها و البته مواردی مثل حضور بازی توی کنفرانس‌های مختلف سونی که یه بار دیگه یادمون میندازه تا همین چند سال پیش، هر سال می‌تونستیم توی جاهای متنوعی مثل E3 و پاریس و PS Experience و... شاهد کنفرانس‌های محشر باشیم. کنفرانس‌هایی که با اینکه ما ایرانی‌های داخل‌نشین هیچ‌وقت تجربه حضور مستقیم توی اون‌ها رو نداشتیم، ولی باز جَو و حال و هوای سالن رو خیلی خوب درک می‌کردیم و واقعاً لذت‌بخش بود که چند صد نفر دور هم جمع می‌شدن و بازی‌های مختلف رو می‌دیدن و به صورت هم‌زمان واکنش نشون می‌دادن.
ولی کل مستند یه طرف و اون بخش لیک یه طرف. همین‌طوری هم کلی غم و غصه داشتم برای سازنده‌های بازی که زحمات‌شون اون‌طوری بر باد رفت و حالا با دیدن این مستند، غم و غصه هم بیشتر شد. :( در جریان فحاشی‌ها و تهدیدها توی فضای مجازی بودم، ولی نمی‌دونستم که حتی به بچه لورا بیلی (صداپیشه ابی) هم رحم نکرده بودن و به خاطر یه بازی ویدیویی، بچه کم سن و سال این بنده خدا که وسط مراحل تولید بازی به دنیا اومده بود رو هم تهدید به مرگ کردن.
اگه می‌شد به ماشین زمان یا دنیاهای موازی دسترسی داشت، چیزهای مهم زیادی بود که دوست داشتم توی شرایط متفاوت ببینم. ولی اگه موارد مهم و اساسی رو در نظر نگیریم و سراغ رده‌های بعدی بریم، یکی از چیزهایی که دوست داشتم ببینم، واکنش گیمرها توی دنیایی بود که The Last of Us 2 لیک نشده. یه جایی متفاوت با دنیای ما که یکی دو ماه قبل از تجربه بازی، مهم‌ترین بخش‌ها به صورت درهم‌ریخته و بدون نظم و ترتیبِ موردنظر سازنده‌ها و بدون تجربه ۲۵ ساعت گیم‌پلی، وارد ذهن خیلی‌ها شد و بازی رو براشون زهرمار کرد و این نفرت به حدی رسید که می‌خواستن بازی رو برای بقیه هم زهرمار کنن.
واقعاً TLoU2 توی بدترین شرایط ممکن منتشر شد و از یه طرف همین ماجرای لیک به سرش اومد که به نظر من برای هیچ بازی دیگه‌ای در تاریخ به این شدت اتفاق نیفتاده (چون با یه بازی کاملاً داستان‌محور طرف هستیم که نوع پیش‌روی توی اون خیلی برای برقراری ارتباط با شخصیت‌ها و درک داستان مهمه و چیزی مثل GTA هم نیست که شما می‌تونی ۲۰۰ ساعت سراغ فعالیت‌های مختلف بری) و از طرف دیگه هم بازی وسط یکی از بدترین دوره‌های گسترش کرونا منتشر شد. یعنی دورانی که افسردگی و فلاکت همه جا رو پُر کرده بود و مردم داشتن نزدیکان‌شون رو از دست می‌دادن و حالا باید یه همچین اثری رو هم تجربه می‌کردن (برعکسش مثلاً Animal Crossing: New Horizons بود که بهترین حال و هوا رو برای مبارزه با مصیبت‌های اون دوران داشت).
درسته که شاید این قضیه خیلی هم مهم نباشه، ولی حتی از این نظر هم دلم براشون می‌سوزه که اون همه تحویل گرفتن بازی‌شون توی The Game Awards که بخش زیادی از خستگی‌های تولید بازی رو براشون از بین برد، توی دوران کرونا و زمانی اتفاق افتاد که نمی‌تونستن توی مراسم نرمال با حضور ملت جایزه بگیرن و باید از توی خونه خوشحالی می‌کردن.
ولی با وجود این‌ها TLoU2 به شدت موفق عمل کرد و از بحث نقدها و امتیازها تا جوایز آخر سال که رکورد رو در زمان خودش شکست و برای خیلی‌ها مثل من هم تبدیل شد به یکی از بهترین بازی‌های عمرمون، یا فراتر از اون یکی از بهترین تجربه‌های عمرمون در هر زمینه‌ای از فیلم و سریال تا بازی و کتاب و...
امیدوارم ناتی داگ در ادامه هم عالی کار کنه و باز هم شاهد شاهکارهای درجه یکی ازشون باشیم.
 

Jaw

کاربر سایت
Jun 2, 2019
561
نام
Dani
اومدم دیدم توی تاپیک در مورد مستند جدید ناتی داگ درباره بازی ساخته شده نظرات میخوندم و اینکه حقیقتش من خودم مستندو ندیدم ولی کامل میدونم یه لیک چه حرکت زیان بازی توی گیم هستش و خواستم یه خاطره بگم درباره بازی اگر دوست داشتین بخونین ببخشید اگرم طولانی به بزرگی خودتون و منو مفتخر میکنین دوستان گل با خوندنش
در مورد همین لیک که دوستان اشاره کردن:
زمانی یه بازی لیک میشه واقعا به معنای واقعی گ ه میشه توی تجربه طرفداری بعد از سالیان سال منتظر ادامه بازی اول بوده کلی تئوری پردازی میکرد و کلی فکر خیال همه همه نابود میکنه این قضیه کلا باعث یه خشم فوران کننده ای میشه که کلا شاید حتی بدون دلیل منطقی بخواد حتی بقیه چیزا هارو هم تخریب کنن از اونور واقعا استدیو سازنده هم لطمه بزرگ میبینه مثلا فکر کنین یه استدیو برای ساخت همین 25/30 ساعت گیم پلی بازی هشت سال زمان گذاشته همچین داستان یونیکی تا حالا حقیقتا توی گیمی من ندیدم با همچین عمقی یهویی همش سر احساساتی شدن یه فن از داستان و لیک کردن اون اتفاق بزرگ بازی چه لطمه و اسیب روحی و روانی به استدیو سازنده وارد میشده واقعا میشه انتظار داشت توی مستندم خیلی خیلی بیشتر از این حرفا تیم ناتی داگ ناراحت شده باشن ولی واقعا باید به این تیم بابت صب شکیبایی مثال زدنیشون واقعا افتخار کرد بعد از اون همه تهدید و حرف های رکیک بازیشون با افتخار منتظر کردن‌ درست یسریا با بازی حال نکردن یسری حال کردن ولی به مرور زمان وقتی همه منطقی شدن روی بازی واقعا دیدن همچین داستان فاجعه باز نداشته و این داستان بازی تکان دهنده و دارکتر از نسخه اول هم هستش و خلاصه دمشون گرم

خود من یادمه زمان انتشار بازی یکماه توی هیچ سوشال مدیایی نمیرفتم خیلی خیلی سخت بود فکر کنین گوشی نوکیا دستتون گرفتین بازی اومد من بازیو تهیه کردم یساعت مونده به انتشار بازی همش داستم ثانیه شمار نکاه میکردم بازی شروع بازی شروع بازی رسید به اون اتفاق معروف خدا روشکر من اسپویل نشده لودم سر اون صحنه دستای من از ترس میلرزیدم و شوک بزرگی بهم وارد شد(تجربه تکی بود توی زندگیم) همش میگفتم کاش الکی باشه امکان نداره همچین چیزی درست باشه یه حس خشم فوران شده ای به بازی داشتم از اونجا تا اخرای بازی منم مثل کارکتر الی دنبال انتقام بودم و این حسم خشمه کم نمیشد ولی ولی اخر بازی وای خدا به این صحنه صحنه ای هیچوقت توی زندگیم فراموشش نمیکنم یعنی تیم ناتی داگ نمیتونست صحنه ای بهتر صحنه اخر (دیدار اخر) بازی نشون بده موهای بدنم سیخ شد و تازه پیام کلی سریال که نه فقط بخاطر یه صحنه بلکه بخاطر عمق که میتونست نشون بده رو توی این صحنه هم حس کردم و هم فهمیدمش و واقعا فکر نکنم صحنه ای از این خفنتر توی عمرم توی بازی دیده باشم واقعا بی نظیر بود بقولی پرفکتو بود خلاصه که این بازی اینقدر خوبه که میترسم باز برم بازی کنم نتونم اون وایبی که مث بار اول تمومش کردم و دیگه بعدش کلا هیچ بازی تا چند ماه بهم حال نمیداد دیگه تجربه کنم ولی هیچوقتم نمیتونم فراموشش کنم به طور کلی بنظرم این نمیتونست بهتر از این نشون بده زندگی واقعی چقدر میتونه همین شکلی باشه اتفاقات ناگوار و زنجیره ای و تیره تاریک در بعضی اوقاتم روشن...
ببخشید طولانی شد حلال کنید واقعا هر موقع در باره ی این بازی صحبت میکنم واقعا کلمه کم نمیارم و هی دوست دارم تعریف کنم ازش
 

EL-BARTO

کاربر سایت
Nov 30, 2017
661
سلام
احتمالا قبلا پرسیدن
یه چند صفحه رفتم عقب چیزی پیدا نکردم
من دیسک ریجن دو دارم
دیسکو بذارم رو کنسول
برم تو اکانت ترکیه ام
اپگرید کنم؟
درسته؟
یا تو اکانت امریکام هم میتونم اپگرید کنم؟
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,464
نام
امین
سلام
احتمالا قبلا پرسیدن
یه چند صفحه رفتم عقب چیزی پیدا نکردم
من دیسک ریجن دو دارم
دیسکو بذارم رو کنسول
برم تو اکانت ترکیه ام
اپگرید کنم؟
درسته؟
یا تو اکانت امریکام هم میتونم اپگرید کنم؟
اکانت ترکیه باید بری که ریجن دو هست.
 
  • Like
Reactions: EL-BARTO

yar_66

کاربر سایت
Sep 24, 2011
1,509
نام
مهدی
امروز برای بار دوم بازی رو تموم کردم بعد از انتشار اولیه
بار اول شوکه بودم بعد از دیدن پایان بازی ولی امروز که به آخر رسیدم اصلا علاقه ای به مبارزه آخر نداشتم و به نظرم خیلی زیاد از حد بود اون مبارزه می‌تونستن گزینه ای در اخیتارمون بزارن که بریم یا مسمم به انتقام باشیم و اونجوری خیلی بهتر میشد
یکسری حفره داستانی تو بازی با منطق جور در نمیاد و اینکه میگن بعد از دیدن سریال بریکینگ‌بد دیدگاهت نسبت به نویسندگی و کارگردانی اثرها عوض میشه واقعا درسته
به نظرم نویسندگان سریال بریکینگ‌بد و بهتره با سائول تماس بگیری هنری خلق کردن که خیلی خیلی سخت میشه حفره داستانی پیدا کنی و اگر یک تیم قوی تو نسخه دوم کارگردان رو همراهی می‌کردند از نظر بعد داستانی و اتفاقات پیش رو حسابی میترکوند
یکسری حضورهای یهویی شخصیت‌ها در صحنه‌ها و رفتار عجیبشون با الی با منطق جور در نمیاد یا صحنه‌ای که برای تامی شکل گرفت و ....

امیدوارم نسخه سوم نویسندگی بازی در حد نسخه اول باشه
 

Imaginative

logician
کاربر سایت
Jul 25, 2013
1,453
می‌تونستن گزینه ای در اخیتارمون بزارن که بریم یا مسمم به انتقام باشیم و اونجوری خیلی بهتر میشد

... و شاید بعد از شکست دادن الی تو سینما این گزینه رو در اختیارمون قرار میدادن که الی و دینا رو بکشیم یا بگذریم و بریم!
من خودم شیفته آزادی عمل/ انتخاب توی بازیهام اما وقتی قبول کردی تو یه داستان تمام و کمال و از پیش نوشته شده نوشته شده، ایفای نقش کنی نمیشه انتظار داشت یه جاش رو به میل خودت تغییر بدی..
یه پکیج صفر تا صد از چیزی که خالقش توی ذهن داشته.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر